Olen vaihtamassa Osuuspankista pois. Minulla on säästöpankissa kakkostili ja ajattelin laittaa sinne. Onko hyvä idea? Onko se edullinen tällaselle 20-vuotiaalle? Onko siellä jotain Nordea Check-inin kaltasta systeemiä?
Vaihdan osuuspankista pois, koska olen erittäin pettynyt siihen. Syitä:
* Melkeen joka kerta palvelu on ollut tylyä ja hymytöntä. En tiedä ajattelevatko he, että nuoria ei tarvitse palvella (??)
* Kerran halusin nostaa 24 euroa tililtä konttorissa, koska tarvitsin käteistasarahaa eräässä tilanteessa. Hapan myyjä toisti kolme kertaa et haluanko todella nostaa 24 euroa et tos on automaatti seinässä. -No joo joo kyllä haluan nostaa. Tarvitsen tasarahan. Siihen myyjä sit vaan vihasesti että vai niin ja teki mulle sellasen nostolapun. -Haloo onko se myyjän ongelma jos haluan nostaa rahaa tiskiltä?
* En saanut muuta pankkikorttia kuin Visa Electronin, vaikka:
1. Olen ollut koko 20 vuotta pankin asiakas
2. Minulla on vakituinen työsuhde
3. Ei minkäänlaisia maksuhäiriöitä tms.
4. Tilillä on muutaman vuoden ollut 1000-5000 e. Pankkikortin anomishetkellä oli n. 4000 e.
----
Haluaisin siis pankin, jossa saa ystävällistä palvelua ja mielellään kuukausimaksuttoman VISA kortin. Käytän usein ulkolaisia nettikauppoja, ja electron käy harvoin.
Olen korkeakouluopiskelija, ja kohta 90 op suoritettu. Saisin siis EHKÄ pian OP:stä Visan, mutta tuskin sitä minulle taaskaan myöntäsivät vaikka löytyy työ ja opinnot. Ja vaikka saisinkin, en halua enää mitään osuuspankkipaskaa. Säästöpankkiinko siis?
OP on paska, ei etuja nuorille!
16
1587
Vastaukset
- %%%%%%%
Kortin haussa tärkeää on vakitunen tai pitkäänjatkunut työsuhde (ainakin 1-2v), netto tulot (mitä saa kuussa työstä liksaa ja mitä on edellisvuonna saannut) ja hakijan ikä. Sillä ei ole merkitystä korttipäätökseen onko omalla tilillä 400000 euroa vai 400 euroa, tai miten pitkään on ollut pankin asiakas, koska kyseiset tiedot eivät väilty edes päätöksen tekijälle.
Haussa ei siis katsota sitä, miten hyvin on hoitanut rahat-asiat tai miten paljon rahaa on tililä, vaan vai se, että täyttää tietyt ehdot. Kun sanot, että olet 20 ja kerrot viellä opiskelevan, niin ehkäpä työsuhteesi ei ole kestänyt tarpeeksi pitkään, ja netto tulosi ovat oleet ehkä aika pienet ja epäsäännölliset, ja ikääkin on vähän, joten :(
Ystäväliisempää palvuea varmaan voi saada monestakin pankista, mutta korttia voi olla vaikea saada jos ei sitä OP:stakaan saa (ja varsinkin jos viellä haluaa saada sen ilman vuosimaksua).
En mainosta omaa pankkia, mutta omassa pankissa palvelumaksut ovat alle 26 vuotiaialle ilmaisia. Tosin pankilla ei ole omaa Visa korttia, joten Visa Creditistä menee se 2% maksu luottokunnalle, (elecronit ovat sitten ilmaisia).- Marika__
(Vakituinen) työsuhteeni on kestänyt 1,5 vuotta, mutta sitä ei minulta kysytty, sanottiin vaan ettei onnistu.
- JoLanDaa
Kyllä kortin saa 90 opintopisteellä ainakin osuuspankista ja säästöpankista, sen saamiseen ei ole estettä. Älä selitä jos et tiedä.
"Jos olet yliopisto-, korkeakoulu- tai ammattikorkeakouluopiskelija ja sinulla on suoritettuna vähintään 90 opintopistettä, voit hakea OP-Visaa 1 000 euron luottorajalla. Opintosuoritusote tarvitaan hakemuksen liitteeksi. Mikäli teet hakemuksen OP-verkkopalvelussa, ota opintosuoritusote mukaan korttia noutaessasi. "
Lähde: https://www.op.fi/op?cid=151013060&srcpl=3
Visa-pankkikortin voi saada 20 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on säännölliset tulot. Kortin voi saada myös korkeakouluopiskelija, jolla on suorituksia vähintään 60 opintoviikkoa tai 90 opintopistettä. Pelkkään kotimaiseen käyttöön soveltuvan pankkikortin Ilman Visa-ominaisuutta voi saada 18 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on säännölliset tulot.
Lähde: https://www.saastopankki.fi/VerkkopalvelutWeb/index.jsp?B=4681
Ps. Ystäväni sai työttömänä Visa Debitin, vaikka onkin ilman luottopuolta oleva kortti mutta kuitenkin.. - %%%%%%%
JoLanDaa kirjoitti:
Kyllä kortin saa 90 opintopisteellä ainakin osuuspankista ja säästöpankista, sen saamiseen ei ole estettä. Älä selitä jos et tiedä.
"Jos olet yliopisto-, korkeakoulu- tai ammattikorkeakouluopiskelija ja sinulla on suoritettuna vähintään 90 opintopistettä, voit hakea OP-Visaa 1 000 euron luottorajalla. Opintosuoritusote tarvitaan hakemuksen liitteeksi. Mikäli teet hakemuksen OP-verkkopalvelussa, ota opintosuoritusote mukaan korttia noutaessasi. "
Lähde: https://www.op.fi/op?cid=151013060&srcpl=3
Visa-pankkikortin voi saada 20 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on säännölliset tulot. Kortin voi saada myös korkeakouluopiskelija, jolla on suorituksia vähintään 60 opintoviikkoa tai 90 opintopistettä. Pelkkään kotimaiseen käyttöön soveltuvan pankkikortin Ilman Visa-ominaisuutta voi saada 18 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on säännölliset tulot.
Lähde: https://www.saastopankki.fi/VerkkopalvelutWeb/index.jsp?B=4681
Ps. Ystäväni sai työttömänä Visa Debitin, vaikka onkin ilman luottopuolta oleva kortti mutta kuitenkin..Sanoinko ettei korttia voi saada? Aloittajallahan ei ollut sitä 90 pinnaa kasassa kuten hän kertoi, ja lisäksi hän kertoi hakevansa korttia ulkomailta ostamiseen, joten luulisin sopivimman silloin olevan Creditin, eikä 18v kotimaan kortti, tai välttämättä edes debit...
Kirjoitukseni pointti oli kuiteskin se, ettei korttia myönnetä ensisijaisesti raha-asoiden hyvän hoidon ja varakkuuden perusteella, vaan tiettyjen kriteerien, joita ei edes pankkien sivuilta suoraan näe. Pankkien sivuilla (jopa OP:n) sanotaan vain ympäripyöreästi, ikä 20v, talous tasapainossa, säännölliset tulot, jne. mutta ei sitä miten kyseiset asiat pitäisi tulkita. Jos OP ei myönnä korttia, niin tuskin kannttaa herätellä liikaa toiveita, että vastaavan kortin saisi jostain muusta pankista paljon helpommin ja jopa ilmaiseksi. Voit toki kertoa myöntämis perusteista tarkemmin, jos sinulla on niisä enemmän tietoa kuin mitä pankin sivuilla.
- omistaja-asiakas
Liirum laarum lööperi ja lehmät lentää. Kyllä OP:sta kortit saa ja ei siellä ole mitään "myyjiä". Palvelu on kaikissa OP:issa läpi koko Suomen maan ollut aina äärimmäisen ystävällistä. Jos on itsekin ystävällinen, sinullekin ollaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
T: omistaja-asiakas, 50v äijä. - jotenkin?
Mitä muuta tuolta maalaistollojen pankilta voisi odottaa?
- 9+7=16
Näinhän se on.
- toisin
OHO!
Taidat olla ihan Kehä-3sen sisäpuolelta?
Onkin varmaan totta,että Erottaja on vain katu, joka erottaa pölvästit toisistaan.
- ...
Mikset nostanu automaatista 40 euroo? Äkkiäkös sen saa rikottua että sulla on 24 euroo kourassa.
Kassapalvelusta taisi mennä eri palvelumaksu? - yu
"Onko se edullinen tällaselle 20-vuotiaalle? "
minä melkeinpä suosittelisin Sampoa, mutta älä mitenkään lopeta Op, älä lopeta korttia, tyhjentelet vain tilit,
ei kai se tilin oleminen mitään maksa, ei ainakaan minulle, kun ei ole nettiä, op on ilmainen.
(kortin voi Lopettaa vasta kun on uusi toimiva olut pari kuukautta eikä sitä tarvi kun kotona katkaista, siinä se
"* Melkeen joka kerta palvelu on ollut tylyä ja hymytöntä."
anteeksi, kyllä sinulla on pankista väärät ajatukset, eiköstä raha, edullisuus yms ratkaise, vai paljonko olet valmis hymystä maksamaa.
itse en säästöpankkia kannata, sen vähäisyys haittaa, monila eri tavoila, "siellä kyllä saat hymyä jos sitä tarvit"
sampo on hyvä nuorille, s-pankki vanhemmille, ensimmäiseksi pankiksi,
ja jos lisätarvetta niin em. sitten molemmat.- Karl-gustav
Millä ihmeen perusteella Sampo on nuorille paras pankki? Ihan perseestä koko laitos verrattuna kilpailijoihinsa. Kirjoittaja taitaa olla Sampo-pankin työntekijä.
- nanashi88
Minun täytyy "yhtyä" pettymykseesi.
Olen 21-vuotias, minulla on erittäin hyvä työpaikka ja säännölliset tulot. en saanut osuuspankista debit/credit korttia, sen sijaan sain viiden minuutin kestoisen paskanjauhannan. (mm ikärajaksi väittivät 23 vuotta vaikka netissä lukee 20, seki hiukan ärsytti että vaikka kuinka monella ikätoverillani on kyseinen kortti samasta pankista ja vielä "huonommilla lähtökohdilla" kuin minulla, esim opiskelijalla, osa-aikatyöntekijällä..)
Koin jotenkin olevani osuuspankille vähemmän tärkeä asiakas ikäni perusteella ja olenkin jo sopinut ajan sampo pankkiin jonne vaihdan kaikki raha asiani jos saan sieltä luottokortin. Sampo lienee tajunnut että nykypäivän nuoret on niitä tulevaisuuden asiakkaita, osa meistä yrittäjiksi/sijoittajiksi rupeavia, jos nyt petyn jonkun pankin asenteeseen en sinne aio rahojani laittaa koskaan.
Enkä nyt halua kuulostaa siltä että luottokortti olisi ylimääräistä rahaa ja olen joku holtiton pikavippien ottaja (en ole kertaakaan ottanut) vaan esimerkiksi nyttenkin olisin joutunut jopa ruokaa ostamaan luotolla koska maksoin edellisestä tilistäni tämänhetkisen asunnon vuokran sekä tulevan asunnon takuuvuokran, seuraava tili menee tämänhetkisen ja uuden asunnon vuokriin. nyt jouduin äidiltä pyytämään lainaksi rahaa peruselämiseen, jos olisi ollut luottokortti olisin voinut harkiten ostaa sillä ruokaa ja maksaa laskun sittenkun muutto kuluineen on hoidettu, jotenkin vielä tämän asian takia olen henkilökohtaisesti loukkaantunut..- suurta ikäluokkaaa
Olen tyytyväinen jos OP:ssa ("minun" pankissani) ei nuoria suosita. En tykkää nähdä nuoria kun käyn pankissa. Taas kerran on OP minun mieleeni, kun ei suosi nuoria.
- 14+9
Visa kortin myöntäminen minun ymmärtääkseni perustuu asiakkaan "riskianalyysiin". Tiedän, että 20-vuotta täyttänyt nuori saa opiskelija visakortin kun on 90 op amk tai yliopisto-opinnoista. Jos taas hakee korttia työtuloilla, niin alle 23-vuotiaan on hankala saada korttia Osuuspankista. Toisin sanoen luottokorttiyhtiön analyyseihin perustuen 20-vuotta täyttänyt opiskelija käyttää korttia huolellisemmin ja maksaa paremmin luottovelan pois kuin työssä oleva nuori.
Tämä on tietysti epäreilua niitä nuoria kohtaan, jotka ovat huolellisia oman korttinsa käytössä. - 2465436546
14+9 kirjoitti:
Visa kortin myöntäminen minun ymmärtääkseni perustuu asiakkaan "riskianalyysiin". Tiedän, että 20-vuotta täyttänyt nuori saa opiskelija visakortin kun on 90 op amk tai yliopisto-opinnoista. Jos taas hakee korttia työtuloilla, niin alle 23-vuotiaan on hankala saada korttia Osuuspankista. Toisin sanoen luottokorttiyhtiön analyyseihin perustuen 20-vuotta täyttänyt opiskelija käyttää korttia huolellisemmin ja maksaa paremmin luottovelan pois kuin työssä oleva nuori.
Tämä on tietysti epäreilua niitä nuoria kohtaan, jotka ovat huolellisia oman korttinsa käytössä.itse OLIN op:n asiakas noin 22 vuotta mutta tuli mitta täyteen. palvelu oli parin henkilön osalta arvostelevaa ja nyrpeää. lisäksi pankkisalaisuus ei pitänyt. tuota on käytännössä mahdoton todistaa kun osapuolena on pankinjohtaja ja takaajat. takaajat ja pankinjohtaja olivat ystäviä ja kertoi mm. minkä suuruisia puhelinlaskuja oli maksettu ja paljonko oli osakesalkun arvo ja mitä osakkeita oli. mitenkähän nuo tiedot liittyy takaajille kuuluvaksi. joten päädyttiin vaihtamaan pankkia.
- kjigh
minä olen op:n asiakas ja olen ihan tyytyväinen :) yhdessä ainoassa op:ssa olen saannut nyrpeän vastaanoton mutta ei se minua juuri haitannut :) iloisesti hymyilin ja kiitin kun täti teki minkä pyysin. mielelläni asioin oman kotikuntani op:ssä koska siellä ovat minulle tuttuja ja turvallisia ja todella mukavia. ikinä en ole joutunnut pettymään kun ovat asioitani hoitanut, lainaakin hakiessani soittivat minulle ja kyselivät kuulumiset ja tietysti lainaan liittyvät asiat, ei tarvinnut edes pankkiin mennä muutakun allekirjoittamaan. kaikissa pankeissa on ne omat hyvät ja huonot puolensa ainakin minä olen tyytyväinen =)toivottavasti löydät pankin joka vastaa paremmin tarpeitasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462