Olin 13-27.10 2009 Merlinissä.
Hotelli oli juuri niin hieno kuin antavat sivuillaan ymmärtääkin. Merlinphuket.com /khaolak.
Sää oli hyvä koko ajan yks yli tunnin sade sattui päiväsaikaan tähän jaksoon, mut sekään ei 2tuntia kestänyt. Pieniä pikakuuroja sattui muutama, mut ei siinä ajassa ehtinyt edes hotellihuoneeseen.
salamoita näin kerran yöllä merellä, mut jyrinää en kuullut kertaakaan. Tosin sitten poltin nahkani heti kun pelkäsin niitä monsuunisateita joita ei koskaan tullut. Hotellin lähellä on muutama kauppa, joista saa juomat ja perustarvikkeet, vaikka esitteen mukaan lähimpään kauppaan olisi 4,5km (khao lak center).
Rannalla kannattaa käydä hieronassa, pambumajoissa Poo nah massage tais olla sen yrityksen nimi. Ja kun menette, olkaa niin ystävällisiä että kerrotte Joylle ja Lakille Tuomolta terveisiä suomesta :) kiitos etukäteen
khao lak , Merlin , Lokakuu
4
1473
Vastaukset
- khao lakissa
Ranta oli siisti ainakin hotelin kohdalta, nousuvesi kyl toi roskaa, mut hotelien kohdalta ne siivottiin jo aikaisin aamulla. Norsuja näin rannalla 2 kertaa taluttajineen. Ja rannalla oli aina rauhallista, jos vähän sivumalle meni, niin yksin sai olla. rantaa riittää käveltävää joku kilometrin verran uskoisin. Samalla rannalla sijaitsee myös emerdald resort, joten sama pätee siihenkin.
Hotelli-alue on täynnä pieniä kanavia ja vesipurouksia, patsaita yms. Uima-altaita oli ainakin 5. Aamiainen oli tosi runsas ja ihan ruokaakin löytyi aamiaiselta. Porsaan leikkeitä, kanaa, kalapuikkoja, jauhelihapihvejä, yms vaihtelivat päivittäin. Tietty myös thai ruokaa. Ei siinä täyshoitoa oikein kaivannut.
Hotellihuone oli tosi rauhallinen, ei koskaan kuulunut mitään ääniä huoneeseen. Jopa kylpyhuoneessa oli puhelin, liekö joku pyyhkimispalvelu :). kanavia telkkarissa oli 16 joista muutamasta tuli englaninkielistä ohjelmaa. Itse katselin paljon elokuvia, elokuvakanavalta.- khao lakissa
Keskustaan siis on esitteen mukaan 4,5 km, mut matkamittarin mukaan yli 5km. Kävelin sen parikertaa, mut en suosittele ainakaan kovalla helteellä, oli yllättävän rankaa.
Yksin en myöskään suosittele menemään illalla keskustaan, vaikka esitteet väittävätkin khao lakia oikein rauhalliseksi lintukodoksi. Itse sain siellä matkan toisena iltana tyrmäys tippoja mut ryöstettiin, aika perusteellisesti. No omaa tyhmyyttähän se oli. Oma master card ei meinanut suostua yhteistyöhön ja jouduin soittamaan suomeen pankkiin että saivat korttini pelaamaan. No thai pankissa koneet päivitetään vain kerran päivässä joten olin rahatta toista päivää. Tämä vaan varoituksena muille. Alku harmituksen jälkeen päätin etten ala murehtimaan, kun sain rahaakin järjestettyä. Ryöstön jälkeen tietty soitin oppaalle phuketiin, mut hän ei osanut asiassa auttaa. samoin hotelissa suhtautuminen oli kovin nihkeää. ja kun kielimuurikin piinasi, he soittivat oppaalle, joka mielestäni suhtautui asiaan epäasiallisesti, eikä yrittänytkään auttaa. No onneksi pankissa yks toimihenkilö antoi mulle omasta pussista sen verran rahaa, muutaman euron, etten nälässä ollut. Itse kuitenkin rahatta 8000 km päässä kotoa tunsin oloni aika turvattomaksi, huonolla kielitaidolla. Tapahtuman jälkeen mua kyllä vahittiin hotelissa hyvin tarkkaan. Ja ilmeisesti musta ei kaikki pitäneet hotelissa, kun annoin tulla ryöstetyksi. Joten ne arvotavarat ensin turvasäilöön ja vasta sitten tutustumaan paikkoihin.
Jos menette merliniin tai emertald resortiin, niin sanokaan siellä rannalla bambumajoissa hieroville joylle ja lekille terkkuja :) - khao lakissa
khao lakissa kirjoitti:
Keskustaan siis on esitteen mukaan 4,5 km, mut matkamittarin mukaan yli 5km. Kävelin sen parikertaa, mut en suosittele ainakaan kovalla helteellä, oli yllättävän rankaa.
Yksin en myöskään suosittele menemään illalla keskustaan, vaikka esitteet väittävätkin khao lakia oikein rauhalliseksi lintukodoksi. Itse sain siellä matkan toisena iltana tyrmäys tippoja mut ryöstettiin, aika perusteellisesti. No omaa tyhmyyttähän se oli. Oma master card ei meinanut suostua yhteistyöhön ja jouduin soittamaan suomeen pankkiin että saivat korttini pelaamaan. No thai pankissa koneet päivitetään vain kerran päivässä joten olin rahatta toista päivää. Tämä vaan varoituksena muille. Alku harmituksen jälkeen päätin etten ala murehtimaan, kun sain rahaakin järjestettyä. Ryöstön jälkeen tietty soitin oppaalle phuketiin, mut hän ei osanut asiassa auttaa. samoin hotelissa suhtautuminen oli kovin nihkeää. ja kun kielimuurikin piinasi, he soittivat oppaalle, joka mielestäni suhtautui asiaan epäasiallisesti, eikä yrittänytkään auttaa. No onneksi pankissa yks toimihenkilö antoi mulle omasta pussista sen verran rahaa, muutaman euron, etten nälässä ollut. Itse kuitenkin rahatta 8000 km päässä kotoa tunsin oloni aika turvattomaksi, huonolla kielitaidolla. Tapahtuman jälkeen mua kyllä vahittiin hotelissa hyvin tarkkaan. Ja ilmeisesti musta ei kaikki pitäneet hotelissa, kun annoin tulla ryöstetyksi. Joten ne arvotavarat ensin turvasäilöön ja vasta sitten tutustumaan paikkoihin.
Jos menette merliniin tai emertald resortiin, niin sanokaan siellä rannalla bambumajoissa hieroville joylle ja lekille terkkuja :)Khao lak center, on pelkästään turisteille suunnattu kaupunki, siellä on vaan turisti kamaa. Mikää shoppailu paratiisi khao lak ei missään nimessä ole. Ellei nyt jollain satu olla teepaita fetissi :)
Merliniä suosittelen rauhallista lomaa kaipaaville, pienten lasten kanssa en menisi merliniin, mut ei se lapsille suunnattu olekaan. Tosin yks vesiliukumäkikin hotellista löytyy. Mitään iltaohjelmaa sen sijaan hotellissa ei ollut. En kyl sitä kaivannutkaan. Mut mielestäni hotelli on kyllä hieno, ja ruoka hyvää, palvelu pelaa englaniksi varsin hyvin. Mut hotelin kylpyläpalvelut maksoivat saman kuin suomessa maksaa, joten ne ei olleet mitään edullisia. Siksi kävinkin rannalla poo nah massagessa hieronassa jokapäivä, paitsi silloin kun oli pankkiasioita :). Ja kun menette sinne poonahille hierontaan niin lähettäkää terkkuja tuomolta suomesta. Olin enemän kuin tyytyväinen heidän hierontaan ja ystävällisyyteen, ja hierontahan siellä maksaa sen 300pth eli 7euroa noin. Otin jopa manikyyrin :)
- Hyvä urmas
kiitti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607502Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232936- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 76849
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745