Mikä mulla on?

Surullinen minä

Verikokeet ja tähystys yläkautta ok.

Koko ruuansulatuskanava suusta - hanuriin sökönä. Ylävatsaa turvottaa, painaa ja röyhtäyttää, tunnen ikäänkuin mahalaukkuni koko ajan epämiellyttävänä, alamaha sekaisin, vasemmalta puolen useasti kipeä, paljon ilmaa, ympäri vatsan kuin joku nipistelisi, takalistossa tuntuu ikävästi niinkuin paska olisi tulossa vaan ei tule, sitten kun tulee niin tulee sellaisella paineella että pöntön melkein räjäyttää..ei ripulia vaan poikkeavan löysää. Pahoinvointia useita tunteja päivässä, maha selvästi turvonnut ja mölisee poikkeavasti , oireitä 24/7 jo 5kk Lääkärin mielestä ärtynyt suoli???????????? Mikään ei auta, happosalpaajat tai muut (cuplaton, vi siblin, hiilitabletit, maitohappobakteerit jne..) ruokavaliot myös ihan tyhjän kanssa gluteiiniton, maidoton....
Kellään samanlaisia oireita?

4

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surullinen minä

Alussa myöskin ylävatsaa poltteli kovasti ja oksennus kävi suussa, mutta tämä oire meni ohi happosalpaajilla. Varmaan tulisi heti takaisin kun niiden käytön lopettaisin, kun muilta osin oireissa ei ole muutosta.

• Surullinen minä

En myöskään syö minkäänlaisia karamellejä, suklaata, limukkaa, pullaa, jäätelöä, kovin mausteista ruokaa yms. Ruokavalioni on hyvin terveellinen..

• Ongelmaa kerrakseen

Ikäväkseni voin todeta, että samoja oireita useiden vuosien ajan ja ei syytä moiseen löydy. Ärtynyt suoli tai stressivatsa, ei vaarallista, mutta tosi kiusallista ja kurjaa. Vaikuttaa elämään paljon. Pitää oppia elämään asian kanssa ja nauttia asioista, uskaltaa elää. Aluksi välttelin monia asioita ja hiljaisia tilanteita, mutta vatsan kanssa oppii elämään. Käy vessassa ennen kokousta, leffaa jne...nämä ongelmat on tosi yleisiä ihmisillä ehkä lisääntyneetkin. Kulkeekohan jotenkin myös suvussa, isälläni on samantyyppistä oireilua. Lääkärit voisi tutkia aihetta.
      Lopetin itse aikanani koulun alle 20v oireiden takia, mutta nyt aikuisena olen ottanut opit uusiksi.
      Liikunnalla, ruokavaliolla jne... voi lievittää, mutta varsinaista vaivaa en ole saanut parannettua. Paastolla ollessani voin aina hyvin. Välillä tuntuu, että kaikki mitä suuhun pistää ärsyttää ja saa juosta vessassa. Sokeritonta ja hiilihydraatitonta en ole itse vielä kokeillut. Lomalla menee aina mukavammin. Jotenkin, kun voisi unohtaa koko vatsanseudun. Älä anna rajoittaa elämääsi, itse olen siihen vähän sortunut, mikä myös lienee aika ymmärrettävääkin.

• Ihan rikki

Samat oireet, olen ihan loppu. Näitä on jatkunut jo monta vuotta. Lääkärit on tökkineet ja sorkkineet ja ottaneet litroittain verta, mitään ei löydy. uskon että tämä johtuu paljolti stressistä ja hermoilusta, mutta ei sitä enää osaa muuta tehdä kuin hermoilla että koska taas kauhea olo alkaa. Ihan sairasta, jos joku tähän joskus parannuskeinon keksii niin halleluja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      152
      6309
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      49
      1753
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1414
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      46
      1033
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1009
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      47
      928
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      909
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      876
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      857
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      845
    Aihe