Katso tämä dokumentti, ja näet pankit

uusin silmin!

http://www.youtube.com/watch?v=3EqnHXQLUbc MONEY AS DEBT 1/8 suomenkielisellä tekstityksellä. Katso kaikki kahdeksan osaa!

Dokumentti selittää rahan, velan ja pankkijärjestelmän tavalla, joka on omiaan ravisuttamaan kenen tahansa totunnaista maailmankuvaa.

Raha on keskeinen tekijä jokaisen meistä elämässä. Mutta tiedämmekö edes, mitä raha on, mistä se tulee, mitä se edustaa, miten sitä luodaan, kuka sitä kontrolloi... kuka voittaa?

3

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antaa olla

En tiedä eikä totta puhuen kiinnosta pätkääkään. Ainoa mikä minua kiinnostaa on että a) saamme puolisoni kanssa yhteensä 8300 euroa nettona kuussa palkkaa, eikä työttömyydestä ole mitään pelkoa ja b) pankki myönsi meille mukisematta 300 000 euron asuntolainan ihan hyvällä korolla.

Muu on herttaisen yhdentekevää minulle.

• vaari vaan

ei tuollaisia asioita kannata miettiä, jota ei voi muuttaa,
      kannattaa hoitaa vain itse omat ja perheen raha-asiat.

tuollaista se on eräille, jotka joutuu ottamaan velkaa ja joutuvat vaikeuksiin,
      suurimmalla osalla asiat menevät hyvin eivätkä tiedä mitään miten olisi voinut käydä.

hankkiudu vauraisiin naimisiin, ei tarvis rahasta miettiä, voin vakuutta että kyllä se rakkaus tulee kun on kaikki raha-asiat hyvin, rahan puute on kuin paha syöpä ja siitä riidat alkavat.

• Katsoin...

Katsoin muutaman jakson ja sen perusteella täytyy sanoa, että oli mielestäni täysin laaduton ohjelma asiasisällöltään. Ohjelma varmasti sopii niille, jotka haluavat nähdä jokaisen asian takana jonkin salaliittoterorian, tms. elämää suuremman asian. Jos kuitenkin haluaa saada todelista tietoa/oppia pankki ja rahoitusjärjestelmistä, yms., niin eiköhän netistä löydy sitä varten paljon hyödyllistäkin materiaalia, joka on vartavasten tehty oppimistarkoitukseen. Sinänsä ohjelman toteutustapa, animaatio tyyppinen, oli kyllä ihan kiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      90
      2169
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe