Haussa mykoplasma-asiantuntijalääkäri pk-seudulla!

epätoivoinen äiti

Olisko kellään tietoa, löytyy pääkaupunkiseudulla sellaista lääkäriä, joka oikeasti olisi perehtynyt paremmin mykoplasman selvittämiseen ja hoitoihin?
Haluaisin selvittää, johtuuko oireeni mykoplasmasta vai ei, mutta lääkärin pitäisi todellakin olla tässä asiassa asiantuntija, koska olen jo riittävän monta kertaa käynyt lääkärissä, mutta lääkärit eivät tunnu oikein tietävän tästä mitään. Mykoplasma siis todettu ja oireilu sen kun jatkuu, mutta lääkärit aina vaan sitä mieltä, että oireet eivät voi olla mykoplasman aiheuttamia vaikkei asiaa ole sen tarkemmin selvitelty.

Jos jollain tiedossa hyvä lääkäri, niin kerro minulle!

87

24945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • help_1

      Hei, Mykoplasmasta lääkärit eivät tiedä paljoa, koska useat sairastavat sen tietämättään. Nyt 2 kuukautta ollut kipeänä(myko arvoni olivat 346). Nyt jäljellä yskä sekä keuhkojen rahina, väsymys oli ihan sietämätön yhdesä vaiheessa.

      Mykoplasmaa voidaan hoitaa antibiooteilla (tetra-ja makrosykliinit). Antibiootteja täytyy syödä kauan, mutta nyt 8 kuuria erinlaisia antibiootteja takana ja tästä johtuen oma vastustuskyky on heikko kuin mikä.
      Kannattaa syödä paljon vitamiineja, mutta ne kannattaa ottaa nestemäisessä muodossa, koska se imeytyy paremmin. MiviTotal on hyvä vaikka vähän kallis ehkä.

      Mitä oireita itselläsi on?

      Ehkä jollekkin infektiolääkärin pakeille kannattaa yrittää jos oireet ovat pahat.

      Help_1

      • Alkup.

        Mykoplamainfektio alkoi aivan järkyttävällä kuivalla yskällä, yskin lähes taukoamatta, lisäksi oli pientä lämpöä, 37, 2 - 37,5. Työkaverilta olin kuullut mm. keuhkolamydiasta, jossa oireet tiettävästi hyvin samantyyppiset. Lääkärillä sitten mainitsin tuosta ja myös mykoplasmasta, josta olin jo lukenut jotain. MInulta otettiin perusverenkuva ja kaikki oli siltä osin ok, mm. tulehdusarvo oli normaali. Tästä johtuen lääkäri oli sitä mieltä, että ei mitenkään voi olla esim. mykoplasmainfektio, koska hän oli vahvasti sitä mieltä, että AINA silloin nousee tulehdusarvo. Oli tästä niin vakuuttunut ettei ohjannut labraan, että olisi katsottu vasta-ainetasot. Sitten toisen lääkärin toimesta myöhemmin otettiin vasta-ainetasot ja mykoplasma-arvot olivat selvästi koholla, IgG yli 400 ja IgM myös koholla eli näiden perusteella mitä todennäköistä, että oireeni johtui mykoplasmasta. Sitten sainkin oikeat antibiootit, roksitromysiiniä, 3 vk, kuurin loppuvaiheessa olin lähes normaalikunnossa. Kuurin loputtua kuitenkin oireilu palasi, joskin lievempänä, yskin aina satunnaisesti ja tunsin, että keuhkoissa on jotain pielessä. Kävin joitakin kertoja tämän jälkeen lääkärissä ja söin muutaman kuurin mykoplasmaan ja AINA oireet helpottivat kuurin aikana ja palasivat kuurin loputtua. Mutta lääkärit ovat kuitenkin sitkeästi sitä mieltä, että kyllä noilla kuureilla mykoplasma on jo lähtenyt ja oireeni johtuvat jostain muusta. Niinpä aloitettiin selvittämään astmaa ym. mutta ei mitään löytynyt. Viimeisimmät mykoplasman vasta-aineet otettiin pyynnöstäni n. 1,5 vuotta ensimmäisestä infektiosta ja tulos edelleen yli 400. Lääkäri totesi, että tämä voi johtua vain siitä, että vasta-ainetaso ei vain ole jostain syystä lähtenyt laskuun, mutta että sairasteluni ei varmastikaan johdu mykoplasmasta.

        ENsimmäisen infektion jälkeen olen yskinyt lähes jatkuvasti, päivittäin, ei kyseessä mikään kova yskä mutta yskinyt kuitenkin. Tällaista ei ollut ennen infektiota. Tunnen myös, että keuhkot eivät ole palautuneet enää ns. normaaliksi, välillä kuuluu epämääräisiä rahinoita. Lisäksi olen lähes jatkuvasti olllut pienessä flunssassa, poskinoltelontulehduksia, nuhaa, pientä lämpöilyä, kurrkukipua, korvakipua... antibiootteja olen kuitenkin pyrkinyt välttämään, koska niin kauan kuin ei selvitetä, mikä pöpö oireiden taustalla on, niin ei viitsi turhaankaan syödä. Lääkäri kuuntelee keuhkot ja toteaa, että ei kuulu mitään. Jostian luin, että n. 60 %:ssa tapauksissa kuuntelu antaa oikean tuloksen. Jos tämä pitää paikkansa, niin aika huikeaa luottaa vain tuohon keuhkojen kuunteluun. Muutenkin tuntuu ihmeelliseltä lääkäreiden johtopäätösten tekeminen. Esim. niin käsittämättömän vahva usko tulehdusarvon nousuun. Ehkä se monessa tapauksessa nousee, mutta ei kaikissa. Muistan kun miehelläni oli vatsavaivoja ollut jo muutaman kuukauden ja ravasi vessassa lähes taukoamatta ja verta tuli ulosteen mukana. Tulehdusarvot olivat kuitenkin ok ja siksipä lääkärikin oli sitä mieltä, että ei mitään hätään, jos jotain olisi oikeasti pielessä, niin kyllä tulehdusarvot nousisivat. Niinpä, kyllähän ne sitten lopulta nousivatkin, mutta sitten olikin jo niin paha suolistotulehdus, että piti sairaalassa maata pari viikkoa tiputuksessa. Kyllä tämänkin jälkeen alkoi hiipua usko suomalaisten lääkäreiden ammattitaitoon. Miten näinkin korkeastikoulutetut ihmiset tekevät niin yksioikoisia johtopäätöksiä, tuntuu käsittämättömältä.

        Se mikä harmittaa, on se, että lääkärit eivät laisinkaan tunnu huomioivan sitä, että aina juuri roksitromysiinikuuri on auttanut oireisiin ja kuurin loputtua oireet palanneet. Ja ottaen huomioon, että vasta-ainetaso ollut edelleen kohollaan. Ajattelin nyt vielä käydä yksityisellä otattamassa vasta-ainetasot, että näkisi onko edelleenkään lähteneet laskuun ja toivon mukaan voisin jostain löytää lääkärin, joka olisi asiaan perehtynyt hieman paremmin. Eikä yhtään lääkäriä tunnu kiinnostavan se, että olen tosiaan lähes jatkuvasti sairaana, ei käsittääkseni ole kuitenkaan ihan normaalia, että asiaa lähdettäisiin selvittelemään tarkemmin.

        Toki voihan olla, että olen vain tullut nyt niin herkäksi ja vastustuskykyni katosi lähes olemattomiin syötyjen antibioottikuurien johdosta, mutta toisaalta, niin kauan kuin asiaa ei ole tarkemmin selvitetty, jaksan epäillä mykoplasman osuutta jatkuvaan sairasteluun.

        Yhdellä infektiolääkärillä kävin yksityisellä, mutta ei mitään iloa, ajattelin, että ehkä rahalla saisi jotain vastauksia, mutta eipä saanut. Viimeisin keuhkolääkäri, jolla olen käynyt sanoi kyllä, että mykoplasma voi aina välillä tulla ja sitten menee pois, mutta ei sitä lääkitä tarvitse. Että lähtee ajan kanssa pois. Niinpä, jos tarkoittaa käytännössä vuosia, niin aika pitkä aika on odotella siitä eroon pääsyä...

        Että tämmöistä. Hyvää lääkäriä olen siis edelleen vailla!


      • myko myös
        Alkup. kirjoitti:

        Mykoplamainfektio alkoi aivan järkyttävällä kuivalla yskällä, yskin lähes taukoamatta, lisäksi oli pientä lämpöä, 37, 2 - 37,5. Työkaverilta olin kuullut mm. keuhkolamydiasta, jossa oireet tiettävästi hyvin samantyyppiset. Lääkärillä sitten mainitsin tuosta ja myös mykoplasmasta, josta olin jo lukenut jotain. MInulta otettiin perusverenkuva ja kaikki oli siltä osin ok, mm. tulehdusarvo oli normaali. Tästä johtuen lääkäri oli sitä mieltä, että ei mitenkään voi olla esim. mykoplasmainfektio, koska hän oli vahvasti sitä mieltä, että AINA silloin nousee tulehdusarvo. Oli tästä niin vakuuttunut ettei ohjannut labraan, että olisi katsottu vasta-ainetasot. Sitten toisen lääkärin toimesta myöhemmin otettiin vasta-ainetasot ja mykoplasma-arvot olivat selvästi koholla, IgG yli 400 ja IgM myös koholla eli näiden perusteella mitä todennäköistä, että oireeni johtui mykoplasmasta. Sitten sainkin oikeat antibiootit, roksitromysiiniä, 3 vk, kuurin loppuvaiheessa olin lähes normaalikunnossa. Kuurin loputtua kuitenkin oireilu palasi, joskin lievempänä, yskin aina satunnaisesti ja tunsin, että keuhkoissa on jotain pielessä. Kävin joitakin kertoja tämän jälkeen lääkärissä ja söin muutaman kuurin mykoplasmaan ja AINA oireet helpottivat kuurin aikana ja palasivat kuurin loputtua. Mutta lääkärit ovat kuitenkin sitkeästi sitä mieltä, että kyllä noilla kuureilla mykoplasma on jo lähtenyt ja oireeni johtuvat jostain muusta. Niinpä aloitettiin selvittämään astmaa ym. mutta ei mitään löytynyt. Viimeisimmät mykoplasman vasta-aineet otettiin pyynnöstäni n. 1,5 vuotta ensimmäisestä infektiosta ja tulos edelleen yli 400. Lääkäri totesi, että tämä voi johtua vain siitä, että vasta-ainetaso ei vain ole jostain syystä lähtenyt laskuun, mutta että sairasteluni ei varmastikaan johdu mykoplasmasta.

        ENsimmäisen infektion jälkeen olen yskinyt lähes jatkuvasti, päivittäin, ei kyseessä mikään kova yskä mutta yskinyt kuitenkin. Tällaista ei ollut ennen infektiota. Tunnen myös, että keuhkot eivät ole palautuneet enää ns. normaaliksi, välillä kuuluu epämääräisiä rahinoita. Lisäksi olen lähes jatkuvasti olllut pienessä flunssassa, poskinoltelontulehduksia, nuhaa, pientä lämpöilyä, kurrkukipua, korvakipua... antibiootteja olen kuitenkin pyrkinyt välttämään, koska niin kauan kuin ei selvitetä, mikä pöpö oireiden taustalla on, niin ei viitsi turhaankaan syödä. Lääkäri kuuntelee keuhkot ja toteaa, että ei kuulu mitään. Jostian luin, että n. 60 %:ssa tapauksissa kuuntelu antaa oikean tuloksen. Jos tämä pitää paikkansa, niin aika huikeaa luottaa vain tuohon keuhkojen kuunteluun. Muutenkin tuntuu ihmeelliseltä lääkäreiden johtopäätösten tekeminen. Esim. niin käsittämättömän vahva usko tulehdusarvon nousuun. Ehkä se monessa tapauksessa nousee, mutta ei kaikissa. Muistan kun miehelläni oli vatsavaivoja ollut jo muutaman kuukauden ja ravasi vessassa lähes taukoamatta ja verta tuli ulosteen mukana. Tulehdusarvot olivat kuitenkin ok ja siksipä lääkärikin oli sitä mieltä, että ei mitään hätään, jos jotain olisi oikeasti pielessä, niin kyllä tulehdusarvot nousisivat. Niinpä, kyllähän ne sitten lopulta nousivatkin, mutta sitten olikin jo niin paha suolistotulehdus, että piti sairaalassa maata pari viikkoa tiputuksessa. Kyllä tämänkin jälkeen alkoi hiipua usko suomalaisten lääkäreiden ammattitaitoon. Miten näinkin korkeastikoulutetut ihmiset tekevät niin yksioikoisia johtopäätöksiä, tuntuu käsittämättömältä.

        Se mikä harmittaa, on se, että lääkärit eivät laisinkaan tunnu huomioivan sitä, että aina juuri roksitromysiinikuuri on auttanut oireisiin ja kuurin loputtua oireet palanneet. Ja ottaen huomioon, että vasta-ainetaso ollut edelleen kohollaan. Ajattelin nyt vielä käydä yksityisellä otattamassa vasta-ainetasot, että näkisi onko edelleenkään lähteneet laskuun ja toivon mukaan voisin jostain löytää lääkärin, joka olisi asiaan perehtynyt hieman paremmin. Eikä yhtään lääkäriä tunnu kiinnostavan se, että olen tosiaan lähes jatkuvasti sairaana, ei käsittääkseni ole kuitenkaan ihan normaalia, että asiaa lähdettäisiin selvittelemään tarkemmin.

        Toki voihan olla, että olen vain tullut nyt niin herkäksi ja vastustuskykyni katosi lähes olemattomiin syötyjen antibioottikuurien johdosta, mutta toisaalta, niin kauan kuin asiaa ei ole tarkemmin selvitetty, jaksan epäillä mykoplasman osuutta jatkuvaan sairasteluun.

        Yhdellä infektiolääkärillä kävin yksityisellä, mutta ei mitään iloa, ajattelin, että ehkä rahalla saisi jotain vastauksia, mutta eipä saanut. Viimeisin keuhkolääkäri, jolla olen käynyt sanoi kyllä, että mykoplasma voi aina välillä tulla ja sitten menee pois, mutta ei sitä lääkitä tarvitse. Että lähtee ajan kanssa pois. Niinpä, jos tarkoittaa käytännössä vuosia, niin aika pitkä aika on odotella siitä eroon pääsyä...

        Että tämmöistä. Hyvää lääkäriä olen siis edelleen vailla!

        Sun kertomus kuulostaa lähes omaltani. Tosin mulla on todettu astmakin. Mulla on ollut muutama vuosi sitten mykoplasma ja nyt se tuli taas loppukesästä. Juuri tuota taukoamatonta yskimistä ja hirveää väsymystä. Ja jatkuvasti tuntuu, että olen kipeänä. Olen syöny kolme lääkekuuria. Viimeisin loppui juuri. Katsotaan miten käy. Kuurit auttavat, mutta kuten sinulla, yskä palaa taas hetken päästä takaisin. Yskänlääkettäkin olen juonut tänä syksynä jo monta pulloa ja kyljet ovat kipeänä yskimisestä.

        Lääkärit ovat sitä mieltä, että kyllä seen tuolla antibioottikuurilla pitäisi lähteä. Mulla on vain sen yhden kerran otettu toi mykoplasmakoe. En tiedä, mikä arvo mulla oli silloin, lääkäri ei sanonut. Mutta nyt jos yskä palaa, täytyy mennä kyllä vaatimaan se koe uudestaan. Ei tästäkään mitään tule, että on koko ajan kipeänä. Tämä on rankkaa! Mun keuhkot on koko ajan kipeät.


      • help_1
        myko myös kirjoitti:

        Sun kertomus kuulostaa lähes omaltani. Tosin mulla on todettu astmakin. Mulla on ollut muutama vuosi sitten mykoplasma ja nyt se tuli taas loppukesästä. Juuri tuota taukoamatonta yskimistä ja hirveää väsymystä. Ja jatkuvasti tuntuu, että olen kipeänä. Olen syöny kolme lääkekuuria. Viimeisin loppui juuri. Katsotaan miten käy. Kuurit auttavat, mutta kuten sinulla, yskä palaa taas hetken päästä takaisin. Yskänlääkettäkin olen juonut tänä syksynä jo monta pulloa ja kyljet ovat kipeänä yskimisestä.

        Lääkärit ovat sitä mieltä, että kyllä seen tuolla antibioottikuurilla pitäisi lähteä. Mulla on vain sen yhden kerran otettu toi mykoplasmakoe. En tiedä, mikä arvo mulla oli silloin, lääkäri ei sanonut. Mutta nyt jos yskä palaa, täytyy mennä kyllä vaatimaan se koe uudestaan. Ei tästäkään mitään tule, että on koko ajan kipeänä. Tämä on rankkaa! Mun keuhkot on koko ajan kipeät.

        Olen ns. samassa junassa epätoivoisen äidin kanssa. Ïtseasiassa luin amerikalaiselta lääkärisivustolta että mykoplasma saattaa aiheuttaa joissakin tapauksissa juuri poskiontelontulehduksia ja korvatulehduksia, ovat jopa uhanneet leikata/ilmastoida poskiontelot ettei ne olisi koko ajan tulehtuneita, mutta tähän asti ne on huuhdeltu noin 12 kertaa.

        Lääkärit sanoivat minulle ettei minulla mykoplasmaa voi olla, koska siitä on jo 2kk kun se todettiin ja antibiootti kuuri syöty tähän vaivaan. Yskä jatkuu ja väsymys mutta tosin ei niin pahana kuin taudin alkuvaiheessa. Mikä neuvoksi?? Edes keuhkolääkäreiltä ei saa mitään kunnon vastausta(tuntuu kuin mykoplasma olisi joku tabu lääkäreiden keskuudessa).

        Tulehdusarvot eivät nouse mykoplasma infektiossa. Mykoplasma voidaan vaan todeta tuolla erityisellä testillä. Olitko paikallisessa arvauskeskuksessa jossa väittivät että mykoplasma se ei voi olla?

        Toivottavasti ennen joulua tulet terveeksi tästä ikävästä sairaudesta. Paljon lepoa ja vitamiineja/hivenaineita.

        Help_1


      • myko ja plasma

        Ville Valtosella?


      • Alkup.
        myko ja plasma kirjoitti:

        Ville Valtosella?

        En ole käynyt ko. lääkärillä. Olisko hyvä lääkäri? Jos toimii vain HUSin palveluksessa niin vaikea on päästäkin. Jos toimii myös yksityisellä, niin sitten eri asia. mutta täytyy pistää nimi ylös. Ja ko. henkilölle voi olla aika vaikea päästä muutenkin, jos toimii Helsingin puolella. Asun itse Espoossa. Espoossa saa lähetteen ensisijaisesti Jorvissa työskentelevän erikoislääkärin luo.

        Olen siis käynyt yksityisellä infektiolääkärillä, yksityisellä keuhkolääkärillä, Jorvissa keuhkolääkärillä sekä nenä-, korva- ja kurkkupolilla korvalääkärillä. Ei todettu astmaa, ei muita keuhkosairauksia, nenä, korva, kurkku ok. Ei tuberkuloosia. Mitään selittävää syytä ei ole vielä löytynyt. Mitä jää jäljelle?? Mut ilmeisesti kannattaisi suunnata infektiolääkärin luokse?


      • Mr. Th1
        Alkup. kirjoitti:

        Mykoplamainfektio alkoi aivan järkyttävällä kuivalla yskällä, yskin lähes taukoamatta, lisäksi oli pientä lämpöä, 37, 2 - 37,5. Työkaverilta olin kuullut mm. keuhkolamydiasta, jossa oireet tiettävästi hyvin samantyyppiset. Lääkärillä sitten mainitsin tuosta ja myös mykoplasmasta, josta olin jo lukenut jotain. MInulta otettiin perusverenkuva ja kaikki oli siltä osin ok, mm. tulehdusarvo oli normaali. Tästä johtuen lääkäri oli sitä mieltä, että ei mitenkään voi olla esim. mykoplasmainfektio, koska hän oli vahvasti sitä mieltä, että AINA silloin nousee tulehdusarvo. Oli tästä niin vakuuttunut ettei ohjannut labraan, että olisi katsottu vasta-ainetasot. Sitten toisen lääkärin toimesta myöhemmin otettiin vasta-ainetasot ja mykoplasma-arvot olivat selvästi koholla, IgG yli 400 ja IgM myös koholla eli näiden perusteella mitä todennäköistä, että oireeni johtui mykoplasmasta. Sitten sainkin oikeat antibiootit, roksitromysiiniä, 3 vk, kuurin loppuvaiheessa olin lähes normaalikunnossa. Kuurin loputtua kuitenkin oireilu palasi, joskin lievempänä, yskin aina satunnaisesti ja tunsin, että keuhkoissa on jotain pielessä. Kävin joitakin kertoja tämän jälkeen lääkärissä ja söin muutaman kuurin mykoplasmaan ja AINA oireet helpottivat kuurin aikana ja palasivat kuurin loputtua. Mutta lääkärit ovat kuitenkin sitkeästi sitä mieltä, että kyllä noilla kuureilla mykoplasma on jo lähtenyt ja oireeni johtuvat jostain muusta. Niinpä aloitettiin selvittämään astmaa ym. mutta ei mitään löytynyt. Viimeisimmät mykoplasman vasta-aineet otettiin pyynnöstäni n. 1,5 vuotta ensimmäisestä infektiosta ja tulos edelleen yli 400. Lääkäri totesi, että tämä voi johtua vain siitä, että vasta-ainetaso ei vain ole jostain syystä lähtenyt laskuun, mutta että sairasteluni ei varmastikaan johdu mykoplasmasta.

        ENsimmäisen infektion jälkeen olen yskinyt lähes jatkuvasti, päivittäin, ei kyseessä mikään kova yskä mutta yskinyt kuitenkin. Tällaista ei ollut ennen infektiota. Tunnen myös, että keuhkot eivät ole palautuneet enää ns. normaaliksi, välillä kuuluu epämääräisiä rahinoita. Lisäksi olen lähes jatkuvasti olllut pienessä flunssassa, poskinoltelontulehduksia, nuhaa, pientä lämpöilyä, kurrkukipua, korvakipua... antibiootteja olen kuitenkin pyrkinyt välttämään, koska niin kauan kuin ei selvitetä, mikä pöpö oireiden taustalla on, niin ei viitsi turhaankaan syödä. Lääkäri kuuntelee keuhkot ja toteaa, että ei kuulu mitään. Jostian luin, että n. 60 %:ssa tapauksissa kuuntelu antaa oikean tuloksen. Jos tämä pitää paikkansa, niin aika huikeaa luottaa vain tuohon keuhkojen kuunteluun. Muutenkin tuntuu ihmeelliseltä lääkäreiden johtopäätösten tekeminen. Esim. niin käsittämättömän vahva usko tulehdusarvon nousuun. Ehkä se monessa tapauksessa nousee, mutta ei kaikissa. Muistan kun miehelläni oli vatsavaivoja ollut jo muutaman kuukauden ja ravasi vessassa lähes taukoamatta ja verta tuli ulosteen mukana. Tulehdusarvot olivat kuitenkin ok ja siksipä lääkärikin oli sitä mieltä, että ei mitään hätään, jos jotain olisi oikeasti pielessä, niin kyllä tulehdusarvot nousisivat. Niinpä, kyllähän ne sitten lopulta nousivatkin, mutta sitten olikin jo niin paha suolistotulehdus, että piti sairaalassa maata pari viikkoa tiputuksessa. Kyllä tämänkin jälkeen alkoi hiipua usko suomalaisten lääkäreiden ammattitaitoon. Miten näinkin korkeastikoulutetut ihmiset tekevät niin yksioikoisia johtopäätöksiä, tuntuu käsittämättömältä.

        Se mikä harmittaa, on se, että lääkärit eivät laisinkaan tunnu huomioivan sitä, että aina juuri roksitromysiinikuuri on auttanut oireisiin ja kuurin loputtua oireet palanneet. Ja ottaen huomioon, että vasta-ainetaso ollut edelleen kohollaan. Ajattelin nyt vielä käydä yksityisellä otattamassa vasta-ainetasot, että näkisi onko edelleenkään lähteneet laskuun ja toivon mukaan voisin jostain löytää lääkärin, joka olisi asiaan perehtynyt hieman paremmin. Eikä yhtään lääkäriä tunnu kiinnostavan se, että olen tosiaan lähes jatkuvasti sairaana, ei käsittääkseni ole kuitenkaan ihan normaalia, että asiaa lähdettäisiin selvittelemään tarkemmin.

        Toki voihan olla, että olen vain tullut nyt niin herkäksi ja vastustuskykyni katosi lähes olemattomiin syötyjen antibioottikuurien johdosta, mutta toisaalta, niin kauan kuin asiaa ei ole tarkemmin selvitetty, jaksan epäillä mykoplasman osuutta jatkuvaan sairasteluun.

        Yhdellä infektiolääkärillä kävin yksityisellä, mutta ei mitään iloa, ajattelin, että ehkä rahalla saisi jotain vastauksia, mutta eipä saanut. Viimeisin keuhkolääkäri, jolla olen käynyt sanoi kyllä, että mykoplasma voi aina välillä tulla ja sitten menee pois, mutta ei sitä lääkitä tarvitse. Että lähtee ajan kanssa pois. Niinpä, jos tarkoittaa käytännössä vuosia, niin aika pitkä aika on odotella siitä eroon pääsyä...

        Että tämmöistä. Hyvää lääkäriä olen siis edelleen vailla!

        Hei,
        ei ole olemassa mitään lääkäriä Suomessa joka osaisi hoitaa mykoplasmainfektiota. Usko hyvällä ja pääset vähemmällä. Hämmästyttävää, että kaikki jaksavat lyödä päätään seinään yhdessä lääkärien kanssa. Lääkärit ovat ihan yhtä epäpäteviä kuin kukkakaupan tädit infektioiden hoidossa. Tuhlaat vain aikaasi ja rahaasi. Jos haluat parantua, ota toki terveys omiin käsiisi, ei se ole vaikeaa.

        Varma tieto on ainakin seuraava: yhden antibiootin käyttäminen mykoplasmainfektioon ei koskaan ole parantunut ketään ikinä, ja sen oireita lievittävä vaikutus on varma merkki, siitä että sinulla onkin juuri mykoplasma-infektio. Oireet palaavat kun antibiootin lopettaa. Itse asiassa mykoplasma on myös usein synonyymi mykobakteereille. Esim. niillä joilla on sarkoidoosi, on yleensä korkeat mykoplasma- ja keuhkoklamydia-vastaaineet. Sarkoidoosia aiheuttaa kuitenkin bakteeri, joka muistuttaa hyvin paljon, ellei ole jopa identtinen mycobacterium tuberculosiksen eli tuberkuulosibakteerin kanssa.

        Keuhkoklamydia on aina mukana lisätartuntana, eli siihenkin pitää saada antibioottikuuri.
        Kaiken tarvitsemasi tiedon löydät täältä (foorumin FAQ):
        http://th1.ktd.krakow.pl/viewtopic.php?f=12&t=103

        Hoitona juuri sinun tapaukseen suosittelen Marshallin protokollaa, jossa käytetään yhdistelmäantibioottihoitoa minosykliini-atsitromysiini-klindamysiini, sekä olmesartaania VDR agonistina. Hanki lääkärisi ulkomailta; tieto löytyy foorumin FAQ:ista, tai hanki tarvitsemasi lääkkeet nettiapteekista. Sairautesi ei ikinä parane itsestään. Hoito kestää vuosia, kuten tuberkuloosihoito yleensäkin.

        Täällä Suomessa lääkäreitä on kielletty antamasta minkäänlaisia yhdistelmäantibiottihoitoja kenellekään, paitsi niille joilla on tuberkuloosi tai helikobakteeri, koska se on potentiaalisesti parantava hoito.

        Keuhkoklamydian tapauksessa voit varmistua siitä itse, että yhden antibiootin käyttäminen kerrallaan ei tule toimimaan:
        http://www.aka.fi/en-gb/A/Science-in-society/Research-programmes/Completed/MICMAN/E-MICMAN/1895/1906/

        "Kroonisen keuhkoklamydiainfektion hoitoon tarvitaan ilmeisesti samanaikainen useamman antibiootin yhdistelmä, kuten on jo käytössä helikobakteeri-infektioiden ja tuberkuloosin hoidossa. Tutkimuksen mukaan kroonista keuhkoklamydiainfektiota ei voida parantaa eikä infektion kiihdyttämää ateroskleroosia ehkäistä tavanomaisella yhden antibiootin hoidolla. Tämä ilmenee Suomen Akatemian Mikrobit ja ihminen -tutkimusohjelman hankkeista, joissa on selvitetty infektioiden ja ateroskleroosin yhteyttä kokeellisessa keuhkoklamydian infektiomallissa sekä keuhkoklamydian ja isäntäsolun vuorovaikutuksia. Hankkeita johtavat tutkimusprofessori Maija Leinonen ja emeritus professori Pekka Saikku sekä dosentti Mirja Puolakkainen."


      • myko myös
        Alkup. kirjoitti:

        En ole käynyt ko. lääkärillä. Olisko hyvä lääkäri? Jos toimii vain HUSin palveluksessa niin vaikea on päästäkin. Jos toimii myös yksityisellä, niin sitten eri asia. mutta täytyy pistää nimi ylös. Ja ko. henkilölle voi olla aika vaikea päästä muutenkin, jos toimii Helsingin puolella. Asun itse Espoossa. Espoossa saa lähetteen ensisijaisesti Jorvissa työskentelevän erikoislääkärin luo.

        Olen siis käynyt yksityisellä infektiolääkärillä, yksityisellä keuhkolääkärillä, Jorvissa keuhkolääkärillä sekä nenä-, korva- ja kurkkupolilla korvalääkärillä. Ei todettu astmaa, ei muita keuhkosairauksia, nenä, korva, kurkku ok. Ei tuberkuloosia. Mitään selittävää syytä ei ole vielä löytynyt. Mitä jää jäljelle?? Mut ilmeisesti kannattaisi suunnata infektiolääkärin luokse?

        Mäkin olen miettinyt, että pitäisikö tässä jo päästä infektiolääkärille, kun ei tästä mitään tunnu muuten tulevan. Ja tuleeko sittenkään. Olen käynyt yleislääkärillä ja yksityisellä keuhkolääkärillä. Oli aika rankkaa luettavaa toi Mr Th1:n kirjoitus. Onko tosiaan noin, että tämä mykoplasma on noin vaikeasti hoidettava!! Ja että lääkäritkään ei muka sitä tiedä tai siis osaa hoitaa. En voi ymmärtää.

        Mutta alkaa kyllä olla aika kypsä olo. Tällä hetkellä juuri syödyn antibiootin ansiosta ei yskitä hirveästi, mutta keuhkot täynnä limaa, väsyttää ja kyljet kipeänä. Ja ylihuomenna pitäis töihin jaksaa mennä...


      • Toista kertaa myko
        myko myös kirjoitti:

        Mäkin olen miettinyt, että pitäisikö tässä jo päästä infektiolääkärille, kun ei tästä mitään tunnu muuten tulevan. Ja tuleeko sittenkään. Olen käynyt yleislääkärillä ja yksityisellä keuhkolääkärillä. Oli aika rankkaa luettavaa toi Mr Th1:n kirjoitus. Onko tosiaan noin, että tämä mykoplasma on noin vaikeasti hoidettava!! Ja että lääkäritkään ei muka sitä tiedä tai siis osaa hoitaa. En voi ymmärtää.

        Mutta alkaa kyllä olla aika kypsä olo. Tällä hetkellä juuri syödyn antibiootin ansiosta ei yskitä hirveästi, mutta keuhkot täynnä limaa, väsyttää ja kyljet kipeänä. Ja ylihuomenna pitäis töihin jaksaa mennä...

        Täällä myös mykoplasma ( keuhkoklamydia). Sairastin pahan keuhkokuumeen 2005, jolloin olin sairaalassakin, myös oli mykoplasma ( jotain muuta) keuhkoissa ja toinen keuhko ihan läjässä. Silloin meni 4kk kuumeillessa. Nyt on mennyt 2kk kuumeillessa, pahat hengitysvaikeudet, rintapistoksia, kurkkukipu, yskä. Mulla alkoi juuri 4. antibioottikuuri. Eikä tää tunnu helpottavan. Vaikea nukkua, kun ei voi olla vaakatasossa, kun hengitysvaikeudet pahenee. sit jos torkahtaa vaakatasossa, herää siihen, että ei saa henkeä, sydän hakkaa ja meinaa tukehtua. Hieman pystyy torkahtaa puoli-istuvassa asennossa. Saa nyt nähdä kauan tähän oikein menee.. :/

        Myko myös, en kannata että menisit töihin vielä, voi pahentua. Kaks kertaa yritin käydä tämän 2kk:n aikana töissä ja joka kerran jälkeen tää paheni.


      • myko myös
        Toista kertaa myko kirjoitti:

        Täällä myös mykoplasma ( keuhkoklamydia). Sairastin pahan keuhkokuumeen 2005, jolloin olin sairaalassakin, myös oli mykoplasma ( jotain muuta) keuhkoissa ja toinen keuhko ihan läjässä. Silloin meni 4kk kuumeillessa. Nyt on mennyt 2kk kuumeillessa, pahat hengitysvaikeudet, rintapistoksia, kurkkukipu, yskä. Mulla alkoi juuri 4. antibioottikuuri. Eikä tää tunnu helpottavan. Vaikea nukkua, kun ei voi olla vaakatasossa, kun hengitysvaikeudet pahenee. sit jos torkahtaa vaakatasossa, herää siihen, että ei saa henkeä, sydän hakkaa ja meinaa tukehtua. Hieman pystyy torkahtaa puoli-istuvassa asennossa. Saa nyt nähdä kauan tähän oikein menee.. :/

        Myko myös, en kannata että menisit töihin vielä, voi pahentua. Kaks kertaa yritin käydä tämän 2kk:n aikana töissä ja joka kerran jälkeen tää paheni.

        No mut jos tää kestää monta kuukautta, niin en kai mä niin kauaa voi vaan sairaslomallakaan olla...Tai onhan se tietty pakko, jos ei töihin pysty, mutta...Tuntuu vaan, että pakko se olis yrittää jo työntekoakin välillä.


      • Toista kertaa myko
        myko myös kirjoitti:

        No mut jos tää kestää monta kuukautta, niin en kai mä niin kauaa voi vaan sairaslomallakaan olla...Tai onhan se tietty pakko, jos ei töihin pysty, mutta...Tuntuu vaan, että pakko se olis yrittää jo työntekoakin välillä.

        jos pystyt ja oot niin hyvässä kunnossa, eikä oo kuumetta ja jaksat, ni kuka estää menemästä töihin. :) Kyl kait tämäkin eri lailla ilmenee eri ihmisissä.

        Mie oon ite niin huonossa kunnossa, että hengästyn pienimmistäkin asioista ja uuvun herkästi. Kurkku yhä kipee, rintakehä kipee, kuume tulee ja menee, kyljet kipeet hengitysvaikeuksista enkä pysty nukkumaan. Mie tiedän, etten pääse ainakaan viel hetkeen. Haluais, mut ei pysty. :/


      • help_1
        Toista kertaa myko kirjoitti:

        jos pystyt ja oot niin hyvässä kunnossa, eikä oo kuumetta ja jaksat, ni kuka estää menemästä töihin. :) Kyl kait tämäkin eri lailla ilmenee eri ihmisissä.

        Mie oon ite niin huonossa kunnossa, että hengästyn pienimmistäkin asioista ja uuvun herkästi. Kurkku yhä kipee, rintakehä kipee, kuume tulee ja menee, kyljet kipeet hengitysvaikeuksista enkä pysty nukkumaan. Mie tiedän, etten pääse ainakaan viel hetkeen. Haluais, mut ei pysty. :/

        Vihdoinkin tämä mykoplasma infektio ja siitä johtuvat muut krempat on selätetty! 2kk sairaana! Terveidenkirjat täältä tullaan!


      • potilaana
        Alkup. kirjoitti:

        En ole käynyt ko. lääkärillä. Olisko hyvä lääkäri? Jos toimii vain HUSin palveluksessa niin vaikea on päästäkin. Jos toimii myös yksityisellä, niin sitten eri asia. mutta täytyy pistää nimi ylös. Ja ko. henkilölle voi olla aika vaikea päästä muutenkin, jos toimii Helsingin puolella. Asun itse Espoossa. Espoossa saa lähetteen ensisijaisesti Jorvissa työskentelevän erikoislääkärin luo.

        Olen siis käynyt yksityisellä infektiolääkärillä, yksityisellä keuhkolääkärillä, Jorvissa keuhkolääkärillä sekä nenä-, korva- ja kurkkupolilla korvalääkärillä. Ei todettu astmaa, ei muita keuhkosairauksia, nenä, korva, kurkku ok. Ei tuberkuloosia. Mitään selittävää syytä ei ole vielä löytynyt. Mitä jää jäljelle?? Mut ilmeisesti kannattaisi suunnata infektiolääkärin luokse?

        Hyvä lääkäri,yksityisvastaanotto Helsingissä ja jonotusaika 2 kuukautta.


      • myko myös
        help_1 kirjoitti:

        Vihdoinkin tämä mykoplasma infektio ja siitä johtuvat muut krempat on selätetty! 2kk sairaana! Terveidenkirjat täältä tullaan!

        Mullakin viimeisin antibioottikuuri taisi auttaa, koska nyt yskä on hävinnyt ja ollut poissa jo jonkin aikaa sen jälkeenkin. Ts. ei ole siis heti tullut takaisin, joten uskallan jo luottaa, että olen tainnut päästä mykoplasmasta eroon!! Jippii!


      • alkup.
        potilaana kirjoitti:

        Hyvä lääkäri,yksityisvastaanotto Helsingissä ja jonotusaika 2 kuukautta.

        Hei!

        Olisi kiva tietää ko. vastaanoton nimi. Voisitko kertoa? En nyt heti löytänyt googlettamalla. Kaikkea muuta kyllä ko. läääristä löytyi.


      • alkup.
        alkup. kirjoitti:

        Hei!

        Olisi kiva tietää ko. vastaanoton nimi. Voisitko kertoa? En nyt heti löytänyt googlettamalla. Kaikkea muuta kyllä ko. läääristä löytyi.

        Taisin olla hieman hätäinen enkä etsinyt heti oikeilla hakusanoilla, löytyi siis ko. vastaanoton tiedot. Mut kiitti kovasti vinkistä! Täytyy varata aika ko. lääkärille.


      • potilaana
        alkup. kirjoitti:

        Taisin olla hieman hätäinen enkä etsinyt heti oikeilla hakusanoilla, löytyi siis ko. vastaanoton tiedot. Mut kiitti kovasti vinkistä! Täytyy varata aika ko. lääkärille.

        kun en laittanut heti tarkempaa tietoa vastaanoton paikasta mutta hyvä kun sait jo asian selvitettyä.


      • Järkyttynyt

        Azitrhomycin 250, 500mg 3 tai 5 pv kuurina tehokas. Pakottakaa lääkäreiden ottaa selvää kansainvälisistä tutkimustuloksista. Jos osaat ruotsia käy sivuilla, mykoplasma pneumonium ja mykoplasma genitalium, siis myös sukupuolitautina olemassa oleva bakteeri, jota suomessa ei noteerata! JÄRKYTTÄVÄÄ!


      • järkyttynyt
        Mr. Th1 kirjoitti:

        Hei,
        ei ole olemassa mitään lääkäriä Suomessa joka osaisi hoitaa mykoplasmainfektiota. Usko hyvällä ja pääset vähemmällä. Hämmästyttävää, että kaikki jaksavat lyödä päätään seinään yhdessä lääkärien kanssa. Lääkärit ovat ihan yhtä epäpäteviä kuin kukkakaupan tädit infektioiden hoidossa. Tuhlaat vain aikaasi ja rahaasi. Jos haluat parantua, ota toki terveys omiin käsiisi, ei se ole vaikeaa.

        Varma tieto on ainakin seuraava: yhden antibiootin käyttäminen mykoplasmainfektioon ei koskaan ole parantunut ketään ikinä, ja sen oireita lievittävä vaikutus on varma merkki, siitä että sinulla onkin juuri mykoplasma-infektio. Oireet palaavat kun antibiootin lopettaa. Itse asiassa mykoplasma on myös usein synonyymi mykobakteereille. Esim. niillä joilla on sarkoidoosi, on yleensä korkeat mykoplasma- ja keuhkoklamydia-vastaaineet. Sarkoidoosia aiheuttaa kuitenkin bakteeri, joka muistuttaa hyvin paljon, ellei ole jopa identtinen mycobacterium tuberculosiksen eli tuberkuulosibakteerin kanssa.

        Keuhkoklamydia on aina mukana lisätartuntana, eli siihenkin pitää saada antibioottikuuri.
        Kaiken tarvitsemasi tiedon löydät täältä (foorumin FAQ):
        http://th1.ktd.krakow.pl/viewtopic.php?f=12&t=103

        Hoitona juuri sinun tapaukseen suosittelen Marshallin protokollaa, jossa käytetään yhdistelmäantibioottihoitoa minosykliini-atsitromysiini-klindamysiini, sekä olmesartaania VDR agonistina. Hanki lääkärisi ulkomailta; tieto löytyy foorumin FAQ:ista, tai hanki tarvitsemasi lääkkeet nettiapteekista. Sairautesi ei ikinä parane itsestään. Hoito kestää vuosia, kuten tuberkuloosihoito yleensäkin.

        Täällä Suomessa lääkäreitä on kielletty antamasta minkäänlaisia yhdistelmäantibiottihoitoja kenellekään, paitsi niille joilla on tuberkuloosi tai helikobakteeri, koska se on potentiaalisesti parantava hoito.

        Keuhkoklamydian tapauksessa voit varmistua siitä itse, että yhden antibiootin käyttäminen kerrallaan ei tule toimimaan:
        http://www.aka.fi/en-gb/A/Science-in-society/Research-programmes/Completed/MICMAN/E-MICMAN/1895/1906/

        "Kroonisen keuhkoklamydiainfektion hoitoon tarvitaan ilmeisesti samanaikainen useamman antibiootin yhdistelmä, kuten on jo käytössä helikobakteeri-infektioiden ja tuberkuloosin hoidossa. Tutkimuksen mukaan kroonista keuhkoklamydiainfektiota ei voida parantaa eikä infektion kiihdyttämää ateroskleroosia ehkäistä tavanomaisella yhden antibiootin hoidolla. Tämä ilmenee Suomen Akatemian Mikrobit ja ihminen -tutkimusohjelman hankkeista, joissa on selvitetty infektioiden ja ateroskleroosin yhteyttä kokeellisessa keuhkoklamydian infektiomallissa sekä keuhkoklamydian ja isäntäsolun vuorovaikutuksia. Hankkeita johtavat tutkimusprofessori Maija Leinonen ja emeritus professori Pekka Saikku sekä dosentti Mirja Puolakkainen."

        Azithromycin sandos 250/500mg tabletteina 3-5 pv kuurina auttaa yleensä. Eikö suomessa tunneta tätä?!!!!! Eikä suomessa myöskään sukupuolitautina esiintyvää mykoplasmabakteeria noteerata!!!
        HULLUA! Herättäkää suomen lääkärit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • iliman ilimaa elävä

        juo mivitotalia, jos haluat terveenä pysyä.
        Meidän perheessä on kokeiltu, ja kaikki "sairastuivat".
        Hain ensin tuota ihmeeksi mainostetttua litkua joka paikasta, vaan meidän perheeessä tuli stoppi kolmanteen pullolliseen.

        Olen kuullut muiltakin vastaavaa, joten en suosittele ainakaan tuota vitamiinia kokemuksieni jälkeen.

        Itse olen nyt käyttänyt tyrnimehua, ja muita marjoja kalaöljykapseleiden kera, silloin tällöin syöden kuukauden kuurin jotain "maitohappotuotetta". esim gefilus-kapseleita.


        Voihan tuo mivitotal jollekkin sopiakkin, vaan minun eteeni ei ole sen kehujia tullut muualla kuin netissä, ja mainoksissa.

        Tuosta mykoplasmasta aloin vain kiinnostua, kun olen nyt kärsinyt tosi pahasta yskästä, ja pienestä lämmönnoususta, vaikka muka kaikki pitäisi olla ok.
        Ensikuussa on sitten jälleen tarkemmat tutkimukset.
        Ovat nuo lääkärit sanoneet keuhkoissani olevan yhden hyvän puolen. Siellä ei ole syöpää, vaikka kaikki muut mahdolliset taitaa ollakin.

        Eihän minulla olekkaan mitään, Asbestoosin, keuhkoahtaumataudin, astman, ja kertalleen jo operoidun keuhkon lisäksi.
        Tuo olikin vain kehkojen osuus.
        Nytkin pistelen amoxiinia, erdobectin, codesaanin, ym imettävien lisäksi.

        Sen minä sanon, että kyllä on välillä niin keuhkot kipeät, ettei rykästä uskalla.

        Meni monta kuukautta "hyvin", vaan nyt tuntuu, että jos tästä kurjemmaksi menee, niin sitten on kysymyksessä jo ihmisrääkkäys.


      • T0ll0
        Mr. Th1 kirjoitti:

        Hei,
        ei ole olemassa mitään lääkäriä Suomessa joka osaisi hoitaa mykoplasmainfektiota. Usko hyvällä ja pääset vähemmällä. Hämmästyttävää, että kaikki jaksavat lyödä päätään seinään yhdessä lääkärien kanssa. Lääkärit ovat ihan yhtä epäpäteviä kuin kukkakaupan tädit infektioiden hoidossa. Tuhlaat vain aikaasi ja rahaasi. Jos haluat parantua, ota toki terveys omiin käsiisi, ei se ole vaikeaa.

        Varma tieto on ainakin seuraava: yhden antibiootin käyttäminen mykoplasmainfektioon ei koskaan ole parantunut ketään ikinä, ja sen oireita lievittävä vaikutus on varma merkki, siitä että sinulla onkin juuri mykoplasma-infektio. Oireet palaavat kun antibiootin lopettaa. Itse asiassa mykoplasma on myös usein synonyymi mykobakteereille. Esim. niillä joilla on sarkoidoosi, on yleensä korkeat mykoplasma- ja keuhkoklamydia-vastaaineet. Sarkoidoosia aiheuttaa kuitenkin bakteeri, joka muistuttaa hyvin paljon, ellei ole jopa identtinen mycobacterium tuberculosiksen eli tuberkuulosibakteerin kanssa.

        Keuhkoklamydia on aina mukana lisätartuntana, eli siihenkin pitää saada antibioottikuuri.
        Kaiken tarvitsemasi tiedon löydät täältä (foorumin FAQ):
        http://th1.ktd.krakow.pl/viewtopic.php?f=12&t=103

        Hoitona juuri sinun tapaukseen suosittelen Marshallin protokollaa, jossa käytetään yhdistelmäantibioottihoitoa minosykliini-atsitromysiini-klindamysiini, sekä olmesartaania VDR agonistina. Hanki lääkärisi ulkomailta; tieto löytyy foorumin FAQ:ista, tai hanki tarvitsemasi lääkkeet nettiapteekista. Sairautesi ei ikinä parane itsestään. Hoito kestää vuosia, kuten tuberkuloosihoito yleensäkin.

        Täällä Suomessa lääkäreitä on kielletty antamasta minkäänlaisia yhdistelmäantibiottihoitoja kenellekään, paitsi niille joilla on tuberkuloosi tai helikobakteeri, koska se on potentiaalisesti parantava hoito.

        Keuhkoklamydian tapauksessa voit varmistua siitä itse, että yhden antibiootin käyttäminen kerrallaan ei tule toimimaan:
        http://www.aka.fi/en-gb/A/Science-in-society/Research-programmes/Completed/MICMAN/E-MICMAN/1895/1906/

        "Kroonisen keuhkoklamydiainfektion hoitoon tarvitaan ilmeisesti samanaikainen useamman antibiootin yhdistelmä, kuten on jo käytössä helikobakteeri-infektioiden ja tuberkuloosin hoidossa. Tutkimuksen mukaan kroonista keuhkoklamydiainfektiota ei voida parantaa eikä infektion kiihdyttämää ateroskleroosia ehkäistä tavanomaisella yhden antibiootin hoidolla. Tämä ilmenee Suomen Akatemian Mikrobit ja ihminen -tutkimusohjelman hankkeista, joissa on selvitetty infektioiden ja ateroskleroosin yhteyttä kokeellisessa keuhkoklamydian infektiomallissa sekä keuhkoklamydian ja isäntäsolun vuorovaikutuksia. Hankkeita johtavat tutkimusprofessori Maija Leinonen ja emeritus professori Pekka Saikku sekä dosentti Mirja Puolakkainen."

        Jos lääkärit eivät osaa mykoplasmaa hoitaa, niin kuinka voit viitata sairauden parantamiseen liittyviin lääkäreiden tekemiin tutkimuksiin????


      • Anonyymi

    • Viheliäinen_myko

      Hei! Minulla juuri verikokeet paljastaneet, että keuhkoissani on tuo myko-bakteeri. Syyskuussa sairastin keuhkokuumeen. Sen jälkeen oli jo useita viikkoja aika hyvä ja terve olo kunnes taas nousi päiväksi pariksi korkea kuume. Keuhkot alko pitää myös rahinaa.

      Noniin, elikäs liittyykö tähän muita oireita, kuin lievä lämpöily ja pitkä yskä?? Itse hengästyn todella helposti kaikesta, mitä teen. Olo on viimeisen kuumeen jälkeen ollut tosi väsynyt. Yskä on nyt menossa neljättä kuukautta johon sain antibiootit. Tämä väsymys vain on vähän häiritsevää. Jopa ystävien tapaaminen tuntuu rasitukselta. Olo on pahimmillaan kuin nuokkuisi päivälläkin. Lisäksi mulla on epätasainen rytmi ajoittain sydämessä. Välillä kiihtyy, on muuten korkea tai sitten tuntuu yhtäkkiä hidastuvan. Lääkärin mielestä tämä ei ole haitallista. Myös on kummallisia vatsa-oireita välillä. Tuntuu kuin vatsaa kouristaisi tai ihoa kiristettäisiin vatsan kohdalta. Onko tuttua kenellekään? Liittyykö ko vaivaan? Ja huom, aloitan kuurin tänään illalla, joten ei voi johtua antibiooteistakaan. Myös silmäni ovat tavallista aremmat valoille. Aiheutuuko tämä mykosta??

    • mummeli 63v

      Moi, kaikki tuo on tuttua. Itsen sain kyseisen bakteerin Pietarin matkalta muutama vuosi sitten.Pari viikkoa kotiin tulon jälkeen alkoi yskiminen ja sitkeää limaa tuli kurkusta ja nenästä. Yskiminen oli jatkuvaa, vatsalihakset kipeinä yskin vaan. Kuukauden kuluttua, kun loppua ei vaan näkynyt hakeuduin arvauskeskukseen, eipähän sieltä apua tullut, kun mulla ei ollu kuumetta, jota ei yleensä tule koskaan. Taas jatkoin yskimistä, yleiskuntokin alkoi mennä alaspäin, kun ei jaksanut pitää kunnosta huolta, eikä huvittanutkaan. Menin taas samaan paikkaan arvuuttelemaan, mutta siellä sattuikin olemaan eri lääkäri, joka määräsi verikokeisiin. Ja niistä ilmeni kyseisen bakteerin aiheuttama sitkeä yskä, söin kaksi eri antibioottikuuria, jotka vasta alkoivat vaikuttaa. Ja menihän se sitten vihdoin viimmein ohi, elokuussa se alkoi, tammikuussa loppui. Verikoetta ei otettu enää, koska bakteeri voi näkyä verikokeissa vielä lääkekuurinkin jälkeen useamman kuukauden. Sen jälkeen ei onneksi ole juuri flunssiakaan ollu, yhden päivän pituisia vaan.

      • Tackså

        aina yskä?


      • Totuuden tiellä
        Tackså kirjoitti:

        aina yskä?

        H1N1 pandemiaskandaali sai alkunsa isosta sikalasta,
        mutta missä, miten ja miksi?


        CNN:
        "Meet the child known as "patient zero" by his doctors -- 5-year-old Edgar Hernandez,
        who survived the earliest documented case of swine flu in an outbreak that,
        officials say, has now spread across four continents."
        "His mother blamed the virus on a huge pig farm in the neighborhood.
        Officials have conducted tests at the farm owned by U.S. company Smithfield Foods,
        and those tests came back negative."
        http://www.cnn.com/2009/HEALTH/04/28/swine.flu/

        Photos of Smithfield Foods’ Granjas Carrol Site in La Gloria, Mexico
        http://robertlindsay.wordpress.com/2009/05/30/photos-of-smithfield-foods-granjas-carrol-site-in-la-gloria-mexico/

        Smithfields Foods?
        http://en.wikipedia.org/wiki/Smithfield_Foods

        Edmonton Sun:
        "Then health officials began to take blood samples from everyone
        — even offering to pay for some of them."
        http://www.edmontonsun.com/news/columnists/thane_burnett/2009/09/08/11054091.html

        The Washington Post:
        "Vianney Guerra, a doctor at the clinic, said she was not authorized to talk about the flu outbreak.
        "We are taking preventive measures, we are informing the population,
        we are going house to house giving vaccines," she said.

        "After the outbreak, authorities here fumigated the streets and houses,
        gave checkups to the patients and distributed vaccines,
        though officials have not identified a vaccine for swine flu.
        Health officials said 35 of the people who fell ill were tested for swine flu,
        so others might be infected."
        http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/04/28/AR2009042804041_2.html?sid=ST2009042703878

        "Swine Flu Caused By Vaccine"
        http://www.youtube.com/watch?v=hL47QJZpzuc

        Baxter lääkeyhtiö Cuernavacassa, lähellä Mexico Cityä:
        http://www.baxter.com/about_baxter/press_room/press_releases/2008/12_19_08_industryweek.html

        KARTTA La Gloriasta, Mexico citystä ja Cueranavacasta:
        http://maps.google.fi/maps?hl=fi&source=hp&q=La Gloria, Tamaulipas, Meksiko&ie=UTF8&cd=7&geocode=FX2elAEdElEX-g&split=0&sll=29.7...

        Bird Flu Scandal 2009
        "Deerfield Illinoisista kotoisin oleva lääkkeitä valmistava yritys nimeltä Baxter International Inc.
        on juuri jäänyt kiinni kun se oli lähettänyt alivalmistajille tavallisen influenssarokotetta varten
        (H3N2) tarvittavan materiaalin seassa H5N1 viruksen.
        Eli lintuviiruksen. Kyseessä ei ole H5N1 rokotetta varten oleva osittain elävä virus.
        Kyseessä oli aito H5N1 virus jota saa pitää vain korkean turvaluokituksen omaavissa
        laboratorioissa ja sitä on esimerkiksi Usan armeijan biologisen sodankäynnin yksiköissä
        ja muutamissa suurissa lääkefirmoissa. Christopher Bona joka johtaa Baxterin globaalia biotiede
        yhteyksiä (director of global bioscience communications) on vahvistanut että kyseessä oli aito H5N1."
        http://www.samassaveneessa.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=163

        Chicago Tribune:
        "Deerfield-based medical product giant Baxter International Inc.
        is working with the World Health Organization on a potential vaccine to curb the
        spread of the swine flu outbreak in Mexico, the company confirmed today.
        Baxter, which has a growing vaccine business,
        has worked with foreign countries in the past to develop vaccines for the H5N1 virus
        commonly known as bird flu. Baxter has a cell-based technology that allows the company
        to more rapidly produce vaccines in the event of a pandemic than a decades-old method
        that uses eggs to process vaccines and can take weeks or even months longer."
        http://www.chicagobreakingnews.com/2009/04/baxter-to-pursue-swine-flu-virus-to-control-mexico-outbreak.html

        Antigeenejä sioista? "Antigens from porcine (pigs) & vaccine?"
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q="antigens from porcine" vaccine

        Antigeenjä porsaiden mykoplasmasta?
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=antigens from porcine mycoplasmas

        Xinhuanet March 17, 2008
        U.S. denies producing biological weapons from bird flu samples –Media:
        U.S. denies Indonesia’s allegation on bird flu virus 17 Mar 2008 The United States has flatly
        denied allegations it was producing biological weapons from bird flu samples sent by Indonesia
        to the World Health Organization, the English daily The Jakarta Post reported Monday.
        http://news.xinhuanet.com/english/2008-03/17/content_7806186.htm


      • pliis auttakaa
        Totuuden tiellä kirjoitti:

        H1N1 pandemiaskandaali sai alkunsa isosta sikalasta,
        mutta missä, miten ja miksi?


        CNN:
        "Meet the child known as "patient zero" by his doctors -- 5-year-old Edgar Hernandez,
        who survived the earliest documented case of swine flu in an outbreak that,
        officials say, has now spread across four continents."
        "His mother blamed the virus on a huge pig farm in the neighborhood.
        Officials have conducted tests at the farm owned by U.S. company Smithfield Foods,
        and those tests came back negative."
        http://www.cnn.com/2009/HEALTH/04/28/swine.flu/

        Photos of Smithfield Foods’ Granjas Carrol Site in La Gloria, Mexico
        http://robertlindsay.wordpress.com/2009/05/30/photos-of-smithfield-foods-granjas-carrol-site-in-la-gloria-mexico/

        Smithfields Foods?
        http://en.wikipedia.org/wiki/Smithfield_Foods

        Edmonton Sun:
        "Then health officials began to take blood samples from everyone
        — even offering to pay for some of them."
        http://www.edmontonsun.com/news/columnists/thane_burnett/2009/09/08/11054091.html

        The Washington Post:
        "Vianney Guerra, a doctor at the clinic, said she was not authorized to talk about the flu outbreak.
        "We are taking preventive measures, we are informing the population,
        we are going house to house giving vaccines," she said.

        "After the outbreak, authorities here fumigated the streets and houses,
        gave checkups to the patients and distributed vaccines,
        though officials have not identified a vaccine for swine flu.
        Health officials said 35 of the people who fell ill were tested for swine flu,
        so others might be infected."
        http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/04/28/AR2009042804041_2.html?sid=ST2009042703878

        "Swine Flu Caused By Vaccine"
        http://www.youtube.com/watch?v=hL47QJZpzuc

        Baxter lääkeyhtiö Cuernavacassa, lähellä Mexico Cityä:
        http://www.baxter.com/about_baxter/press_room/press_releases/2008/12_19_08_industryweek.html

        KARTTA La Gloriasta, Mexico citystä ja Cueranavacasta:
        http://maps.google.fi/maps?hl=fi&source=hp&q=La Gloria, Tamaulipas, Meksiko&ie=UTF8&cd=7&geocode=FX2elAEdElEX-g&split=0&sll=29.7...

        Bird Flu Scandal 2009
        "Deerfield Illinoisista kotoisin oleva lääkkeitä valmistava yritys nimeltä Baxter International Inc.
        on juuri jäänyt kiinni kun se oli lähettänyt alivalmistajille tavallisen influenssarokotetta varten
        (H3N2) tarvittavan materiaalin seassa H5N1 viruksen.
        Eli lintuviiruksen. Kyseessä ei ole H5N1 rokotetta varten oleva osittain elävä virus.
        Kyseessä oli aito H5N1 virus jota saa pitää vain korkean turvaluokituksen omaavissa
        laboratorioissa ja sitä on esimerkiksi Usan armeijan biologisen sodankäynnin yksiköissä
        ja muutamissa suurissa lääkefirmoissa. Christopher Bona joka johtaa Baxterin globaalia biotiede
        yhteyksiä (director of global bioscience communications) on vahvistanut että kyseessä oli aito H5N1."
        http://www.samassaveneessa.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=163

        Chicago Tribune:
        "Deerfield-based medical product giant Baxter International Inc.
        is working with the World Health Organization on a potential vaccine to curb the
        spread of the swine flu outbreak in Mexico, the company confirmed today.
        Baxter, which has a growing vaccine business,
        has worked with foreign countries in the past to develop vaccines for the H5N1 virus
        commonly known as bird flu. Baxter has a cell-based technology that allows the company
        to more rapidly produce vaccines in the event of a pandemic than a decades-old method
        that uses eggs to process vaccines and can take weeks or even months longer."
        http://www.chicagobreakingnews.com/2009/04/baxter-to-pursue-swine-flu-virus-to-control-mexico-outbreak.html

        Antigeenejä sioista? "Antigens from porcine (pigs) & vaccine?"
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q="antigens from porcine" vaccine

        Antigeenjä porsaiden mykoplasmasta?
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=antigens from porcine mycoplasmas

        Xinhuanet March 17, 2008
        U.S. denies producing biological weapons from bird flu samples –Media:
        U.S. denies Indonesia’s allegation on bird flu virus 17 Mar 2008 The United States has flatly
        denied allegations it was producing biological weapons from bird flu samples sent by Indonesia
        to the World Health Organization, the English daily The Jakarta Post reported Monday.
        http://news.xinhuanet.com/english/2008-03/17/content_7806186.htm

        Olisiko kenelläkään tietoa yksityislääkäristä pk-seudulla?

        Minäkin olen sairastanut mykoplasmaa nyt yli vuoden. Viime vuonna se aiheutti keuhkokuumeen itselleni ja lapsennei, joka joutui sairaalaan. Sitten tavanic-kuuri auttoi tilapäisesti ja vei oireet pois. Runsaan puolen vuoden päästä alkoi uudestaan, ja olen rampnannut melkein puoli vuotta lääkärissä. Yksityisellä, kun terveyskeskuksessa tätä ei näköjään tunneta. Verikokeita on otettu ja arvot nousseet joka kerta, eli tulehdus on tuore. On myös keuhkoklamydian vasta-aineita.

        Oireena on nyklyään hillitön yskä ja limaisuus, sekä ikäänkuin poskiontelontuloehdus, viime aikoina myös ikäänkuin tunne, että olisi vetänyt vettä henkeensä. Todella haluaisin jo eroon tästä! Pahinta on, että tartutan pöpöä muihinkin, jopa lapsen päiväkotiryhmässä on yksi lapsi saanut mykoplasman aiheuttaman keuhkokuumeen kuukauden sisään. Aivan käsittämätöntä vastuuttomuutta, ettei pöpöä viitsitä hoitaa pois!

        Olen syönyt 4 kk sisään 4 kertaa kahden viikon antibioottikuurin, mutteivät ole hetkauttaneet oireita tai veriarvoja mihinkään. On kokeiltu mm. Tavanicia, Zeclaria (Clacid) ja Doximysiniä. Kuuri aikana oireet ovat olleet lievemmät, sen loputtua nopeasti taas pahentuneet.

        Tietäisikö joku siis, kuka lääkäri osaisi hoitaa tällaisen pitkittyneen yli vuoen kestäneen, erittäin sitkeän mykoplasman pois? Olen valmis maksamaan vaikka mitä yksityislääkäristäkin, ja kohta vaikka matkustamaan ulkomaille saamaan hoitoa.


      • Alkup.
        pliis auttakaa kirjoitti:

        Olisiko kenelläkään tietoa yksityislääkäristä pk-seudulla?

        Minäkin olen sairastanut mykoplasmaa nyt yli vuoden. Viime vuonna se aiheutti keuhkokuumeen itselleni ja lapsennei, joka joutui sairaalaan. Sitten tavanic-kuuri auttoi tilapäisesti ja vei oireet pois. Runsaan puolen vuoden päästä alkoi uudestaan, ja olen rampnannut melkein puoli vuotta lääkärissä. Yksityisellä, kun terveyskeskuksessa tätä ei näköjään tunneta. Verikokeita on otettu ja arvot nousseet joka kerta, eli tulehdus on tuore. On myös keuhkoklamydian vasta-aineita.

        Oireena on nyklyään hillitön yskä ja limaisuus, sekä ikäänkuin poskiontelontuloehdus, viime aikoina myös ikäänkuin tunne, että olisi vetänyt vettä henkeensä. Todella haluaisin jo eroon tästä! Pahinta on, että tartutan pöpöä muihinkin, jopa lapsen päiväkotiryhmässä on yksi lapsi saanut mykoplasman aiheuttaman keuhkokuumeen kuukauden sisään. Aivan käsittämätöntä vastuuttomuutta, ettei pöpöä viitsitä hoitaa pois!

        Olen syönyt 4 kk sisään 4 kertaa kahden viikon antibioottikuurin, mutteivät ole hetkauttaneet oireita tai veriarvoja mihinkään. On kokeiltu mm. Tavanicia, Zeclaria (Clacid) ja Doximysiniä. Kuuri aikana oireet ovat olleet lievemmät, sen loputtua nopeasti taas pahentuneet.

        Tietäisikö joku siis, kuka lääkäri osaisi hoitaa tällaisen pitkittyneen yli vuoen kestäneen, erittäin sitkeän mykoplasman pois? Olen valmis maksamaan vaikka mitä yksityislääkäristäkin, ja kohta vaikka matkustamaan ulkomaille saamaan hoitoa.

        Olen itse menossa yksityiselle Helsinkiin, Ville Valtoselle ensi kuussa ja sitten ehkä olen taas viisaampi. Mutta jos tuntuu tietävän jotain mykoplasmasta, niin kai häntä voinee täällä suositella. Mulla yskä vain jatkuu. Olen menossa lähiaikoina myös keuhkolääkärille, julkisella.


      • a
        Alkup. kirjoitti:

        Olen itse menossa yksityiselle Helsinkiin, Ville Valtoselle ensi kuussa ja sitten ehkä olen taas viisaampi. Mutta jos tuntuu tietävän jotain mykoplasmasta, niin kai häntä voinee täällä suositella. Mulla yskä vain jatkuu. Olen menossa lähiaikoina myös keuhkolääkärille, julkisella.

        Miula mykoplasman oireet olleet nyt 3kk, oireina väsymys, päänsärky, lämpöily( 37.2-37.7). Työterveydessä ravannut monta kertaa, eivät osanneet etsiä tätä. Työpaikalla myös kahdella muulla samat oireet. Söin yhden doximycin kuurin(8pv), oireet helpotti 2 viikoksi. Ja taas palanneet, nyt ollut yli kolme viikkoa putkeen lämpöä ja hirveää päänsärkyä. Työterveyden mukaan kenelläkään meillä ei ole tätä, yksityisen lääkärin mukaan kyllä oireet viittaa niin vahvasti mykoon. Yksityisellä kävin, Satu Ojalainen. Hoitanut ennenkin mykoplasmaa ja tuntui tietävän siitä paljon. Kannattaa käydä, löytyy vastaanotto imatralta. Sain yksityiseltä ensin 30pv doximycin kuurin, ei auttanut(siis lämpö ei alentunut, eikä muutkaan oireet helpottaneet). Nyt toinen kuuri (roxithromycin) 30pv, katsotaan auttaako. Kyllä tuntuu sitkeältä tää tauti ja lääkärit ihan neuvottomia. Lääkärit eivät tunnu ottavan tätä tosissaan, sanovat vaan, että yritä mennä töihin. Mites menet kun ihan voimaton olo....Nyt vaan odotellaan et meneekö tää ohi!


      • Apua saanut
        pliis auttakaa kirjoitti:

        Olisiko kenelläkään tietoa yksityislääkäristä pk-seudulla?

        Minäkin olen sairastanut mykoplasmaa nyt yli vuoden. Viime vuonna se aiheutti keuhkokuumeen itselleni ja lapsennei, joka joutui sairaalaan. Sitten tavanic-kuuri auttoi tilapäisesti ja vei oireet pois. Runsaan puolen vuoden päästä alkoi uudestaan, ja olen rampnannut melkein puoli vuotta lääkärissä. Yksityisellä, kun terveyskeskuksessa tätä ei näköjään tunneta. Verikokeita on otettu ja arvot nousseet joka kerta, eli tulehdus on tuore. On myös keuhkoklamydian vasta-aineita.

        Oireena on nyklyään hillitön yskä ja limaisuus, sekä ikäänkuin poskiontelontuloehdus, viime aikoina myös ikäänkuin tunne, että olisi vetänyt vettä henkeensä. Todella haluaisin jo eroon tästä! Pahinta on, että tartutan pöpöä muihinkin, jopa lapsen päiväkotiryhmässä on yksi lapsi saanut mykoplasman aiheuttaman keuhkokuumeen kuukauden sisään. Aivan käsittämätöntä vastuuttomuutta, ettei pöpöä viitsitä hoitaa pois!

        Olen syönyt 4 kk sisään 4 kertaa kahden viikon antibioottikuurin, mutteivät ole hetkauttaneet oireita tai veriarvoja mihinkään. On kokeiltu mm. Tavanicia, Zeclaria (Clacid) ja Doximysiniä. Kuuri aikana oireet ovat olleet lievemmät, sen loputtua nopeasti taas pahentuneet.

        Tietäisikö joku siis, kuka lääkäri osaisi hoitaa tällaisen pitkittyneen yli vuoen kestäneen, erittäin sitkeän mykoplasman pois? Olen valmis maksamaan vaikka mitä yksityislääkäristäkin, ja kohta vaikka matkustamaan ulkomaille saamaan hoitoa.

        Azithromycin sandos 250/500mg, 3 tai 5 pv kuurina on täsmähoitoa bakteerille!!!
        Suomessa ei ilmeisesti tiedetä vaikka netti esim ruotsissa antaa hyvää infoa!!!


      • kohtalontoveri
        Alkup. kirjoitti:

        Olen itse menossa yksityiselle Helsinkiin, Ville Valtoselle ensi kuussa ja sitten ehkä olen taas viisaampi. Mutta jos tuntuu tietävän jotain mykoplasmasta, niin kai häntä voinee täällä suositella. Mulla yskä vain jatkuu. Olen menossa lähiaikoina myös keuhkolääkärille, julkisella.

        Hei ilmottelehan vaikuttaako Ville Valtonen asiantuntevalta kaverilta kun oot vastaanotolla käynyt. Tässä on itekin jo puolitoista vuotta sairasteltu ja muuta ei ole löydetty kun koholla olevat mykoarvot, joten siitä lienee kyse vaikkei lääkärit ihan varmoja olekaan. Pidän peukkuja pystyssä!


      • Alkup.
        kohtalontoveri kirjoitti:

        Hei ilmottelehan vaikuttaako Ville Valtonen asiantuntevalta kaverilta kun oot vastaanotolla käynyt. Tässä on itekin jo puolitoista vuotta sairasteltu ja muuta ei ole löydetty kun koholla olevat mykoarvot, joten siitä lienee kyse vaikkei lääkärit ihan varmoja olekaan. Pidän peukkuja pystyssä!

        Vaikea tietysti arvioida lääkäreitä, mutta Valtonen oli oikeasti ensimmäinen lääkäri, joka oli kiinnostunut historiasta, ihan lapsuudesta saakka. Eikä pitänyt pöpinä kun kerroin, että epäilen mykoplasman olevan mahdollisten oireiden taustalla. Sanoi, että epätodennäköistä, että olisi, kun ei ole tyypillinen taudinkuva. Mutta puhui mahdollisesta pesäkkeestä, joka olisi jostain syystä jäänyt keuhkoihin (esim. ahtaat keuhkoputket). Tästä syystä sit ilmeisesti kirjoitti 3 kk roksitromysiinikuurin. Kuuri toimii estolääkityksenä, kun tänä aikana ei saa mykoplasman aiheuttamaa infektiota ja keuhkot pääsisivät näin tervehtymään. Näin siis jos ymmärsin asian oikein. Mutta nyt siis syön tuota kuuria ja kuurin loputtua nähdään, että mikä on olotila.

        Valtonen mainitsi, kuten yleensä kaikki muutkin lääkärit, että pelkän korkean IgG:n perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä, jos IgM on koholla niin silloin oireiden taustalla todennäköisesti mykoplasma. Itse ajattelin kyllä käydä vaikka yksityisellä tarkistuttamassa IgG-vasta-aineet kuurin lopussa. En tiedä mikä on todennäköisyys sille, että vasta-ainetaso jää pysvästi hyvin korkeaksi tai miten hitaasti laskee. HUSLABin sivuilla todetaan mykoplasman osalta mm., että reinfektioissa IgG-taso on usein korkea ja IgM-vaste on satunnainen. Itse käsitän tämän niin, että uudessa infektiossa voisi olla korkea IgG mutta ei välttämättä kohonnut IgM. Mutta enpä ole lääkäri, joten ihan omia on tulkinnat :)


      • ELIAS2
        Tackså kirjoitti:

        aina yskä?

        Mulla ei ole ollut yskää juuri lainkaan, sanotaan nyt että 3kk sisällä ehkä parina päivänä. Eikä myöskään pahoja keuhko-oireita lainkaan. Jatkuva kuume 37-38, kaulalla molemmat rauhaset turvonneet (jo 3kk) ja hieman aristaa, väsyttää ja ei jaksa mitään. Sain kuukauden kuurin ja lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään taudista... vaikka oli infektiolääkäri! Se sano että voit mennä töihin huomenna!!! Juu niin varmaan!!! Se sitten kirjoitti hiukan lisää sairaslomaa kun melkein hermostuin!!. Mutta kuitenkin sanoi että tartutan vielä kunnes tauti on selätetty, on siinäkin vastuuntuntoinen lääkäri kun passittais mut töihin vaikka tartutan.... Katsotaan miten antibiootit alkaa puremaan....


      • kassie
        ELIAS2 kirjoitti:

        Mulla ei ole ollut yskää juuri lainkaan, sanotaan nyt että 3kk sisällä ehkä parina päivänä. Eikä myöskään pahoja keuhko-oireita lainkaan. Jatkuva kuume 37-38, kaulalla molemmat rauhaset turvonneet (jo 3kk) ja hieman aristaa, väsyttää ja ei jaksa mitään. Sain kuukauden kuurin ja lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään taudista... vaikka oli infektiolääkäri! Se sano että voit mennä töihin huomenna!!! Juu niin varmaan!!! Se sitten kirjoitti hiukan lisää sairaslomaa kun melkein hermostuin!!. Mutta kuitenkin sanoi että tartutan vielä kunnes tauti on selätetty, on siinäkin vastuuntuntoinen lääkäri kun passittais mut töihin vaikka tartutan.... Katsotaan miten antibiootit alkaa puremaan....

        Älkää nyt hyvät ihmiset menkö töihin kun sairastaa Mykoplasmaa!!! Mehän ollaan just ne tyypit nyt ketkä sitä levittää... :/ Vaikka olisi aloittanut antibioottihoidon, voi tartuttaa yhä pitkän aikaa. Usein kun tuo eka antibioottisatsi ei oikein tepsi...


      • diudauduu
        kassie kirjoitti:

        Älkää nyt hyvät ihmiset menkö töihin kun sairastaa Mykoplasmaa!!! Mehän ollaan just ne tyypit nyt ketkä sitä levittää... :/ Vaikka olisi aloittanut antibioottihoidon, voi tartuttaa yhä pitkän aikaa. Usein kun tuo eka antibioottisatsi ei oikein tepsi...

        ei kai sitä kovin montaa kuukautta voi töistä olla pois


      • kassie
        diudauduu kirjoitti:

        ei kai sitä kovin montaa kuukautta voi töistä olla pois

        Kyllä se vaan on oltava jos kipeä on!! Itsellä sairasloma alkoi joulukuussa ja jatkuu ainbakin toukokuun... "oma terveys tärkeintä"!!! Ei kiva saada kunnon keuhkokuume tai muu vielä vakavampi jälkitauti kun menee rehkimään. Varsinkin kun on vanhustyössä...


      • pohjaton suru
        Alkup. kirjoitti:

        Vaikea tietysti arvioida lääkäreitä, mutta Valtonen oli oikeasti ensimmäinen lääkäri, joka oli kiinnostunut historiasta, ihan lapsuudesta saakka. Eikä pitänyt pöpinä kun kerroin, että epäilen mykoplasman olevan mahdollisten oireiden taustalla. Sanoi, että epätodennäköistä, että olisi, kun ei ole tyypillinen taudinkuva. Mutta puhui mahdollisesta pesäkkeestä, joka olisi jostain syystä jäänyt keuhkoihin (esim. ahtaat keuhkoputket). Tästä syystä sit ilmeisesti kirjoitti 3 kk roksitromysiinikuurin. Kuuri toimii estolääkityksenä, kun tänä aikana ei saa mykoplasman aiheuttamaa infektiota ja keuhkot pääsisivät näin tervehtymään. Näin siis jos ymmärsin asian oikein. Mutta nyt siis syön tuota kuuria ja kuurin loputtua nähdään, että mikä on olotila.

        Valtonen mainitsi, kuten yleensä kaikki muutkin lääkärit, että pelkän korkean IgG:n perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä, jos IgM on koholla niin silloin oireiden taustalla todennäköisesti mykoplasma. Itse ajattelin kyllä käydä vaikka yksityisellä tarkistuttamassa IgG-vasta-aineet kuurin lopussa. En tiedä mikä on todennäköisyys sille, että vasta-ainetaso jää pysvästi hyvin korkeaksi tai miten hitaasti laskee. HUSLABin sivuilla todetaan mykoplasman osalta mm., että reinfektioissa IgG-taso on usein korkea ja IgM-vaste on satunnainen. Itse käsitän tämän niin, että uudessa infektiossa voisi olla korkea IgG mutta ei välttämättä kohonnut IgM. Mutta enpä ole lääkäri, joten ihan omia on tulkinnat :)

        Hei!

        Miten sinun kävi? auttoiko tuo 3kk kuuri????? itse olen sairastanut myös vuodesta2008 joulukuusta asti ja mietin pitäisikö matkustaa tapaamaan tuota lääkäriä?


    • annelianne

      Sairasteluni alkoi ennen joulua 2009, oireet olivat kuume ja oksentelu ja keuhkossa pistelevä karmiva tunne. Testaamatta päädyttiin sikainfluenssaan, ja söin tamifluut ja antibiootit. Tämän jälkeen muutaman viikon kuluttua taas iski flunssa. Tämän vuoden puolella olen ollut jo ainankin 6 kertaa flunssassa, plus mystinen voimattomuus kuumeiluviikko, jolloin olin sairaalassa testeissä.

      Borrelioosit, myyräkuumeet ja pusutaudit testattiin, toki mietittiin "pakollinen" mielesterveyspuolikin.. huvittavaa.. eikä oikeastaan missään näkynyt mitään, jossain testissä oli valkosolujen määrä aivan aavistuksen koholla. Tauti hävisi itsestään viikon kuluttua. Pari viikkoa tästä olin terveenä, ja taas seuraava ( yksi kuudesta) flunssatauti alkoi. Tämän kertainen tauti alkoi samoin kuten moni edellisistä, kurkku tuli todella kipeäksi, nenä aivan aavistuksen tukkonen, hengitys vinkui aavistuksen verran, ja nyt aamulla sitten kuumetta päälle 37. (normaali minulla on 36 pintaan).

      Työterveydessä otettiin mykoplasma verikokeet omasta pyynnöstäni (verkkolääkäri suositteli), ja ensimäisen testin tulos oli raja-arvoilla, joten otettiin joku toinen testi, jossa sitten vasta-aineet olivat selvästi koholla, ja lausunnon mukaan kyse olisi tuoreesta infektiosta. Onko kellään hajua mitä tarkoitetaan "tuoreella infektiolla", onko kaikki alkuvuoden sairastelut johtuneet tästä mykoplasmasta? Onko tämä mykoplasma vasta-ainekoe luotettava? Oireet ainakin täsmää mielestäni mykoon, tosin yskää ei minulla ole ollut. Olo lisäksi väsynyt, huonomuistinen, keskittymiskyvytön ja hajamielinen. Sain doximychin 150 mg 20 päivän kuurin.

      Toisilla palstoilla on kerrottu ettei noin helpolla saa häädettyä mykoplasmaa, ja taas joku kertoo saaneensa avun. Minulla on mennyt sairastelun takia koko alkuvuosi pilalle. Parempina päivinä olen toki ollut töissä, mutta työpäivän jälkeen voimat on kokonaan poissa. Kokemuksia?

      Ja itse suosittelen verkkolääkäreitä, kysymys maksaa, mutta minulle ainakin vastasi päteväntuntuinen lääkäri, joka olikin ainut joka mykoplasman otti esille. Oisko muilla mykoplasman sairastaneilla kokemuksia, ja onko tämä lääke tepsinyt? Nyt lähden taas lepäämään ja odottamaan kuumeen laskua..

      • ELIAS2

        Kyllä se vasta-ainekoe on täysin luotettava. Se näyttää myös sen että jos taudin on esim. sairastanut jossain lähi menneisyydessä. Mutta kun oireet on sopivat niin voidaan olettaa että tauti on jylläämässä. Tuoreella infektiolla tarkoitetaan samaa kuin akuutti infektio eli sairaus on juuri puhjennut tai ns.pahimmassa vaiheessa. Mulla ilmeisesti oli tuo akuutti vaihe tossa tammikuussa mutta yhä aivan sama olo jatkuu. Lääkkeet eivät ole auttaneet lainkaan. Mulla ei ole yskää oikeastaan lainkaan, hengitys vinkuu, ja keuhkoissa ja rintojen alla silloin tällöin paineen tunnetta. Kuumetta 37-38 joka päivä, ollut nyt yhteensä 114 päivää nyt :/ Ja sitten koko sairasteluni ajan kaulalla ollut kova rauhaspatti, menen nyt kaulaultraan ensiviikolla. Sain Klacid Od 500mg kuukauden kuurin ja lääkäri sanoi että luultavasti joudun syömään useamman kuurin koska yleensä yksi ei tehoa. Mykoplasmassa tauti pesiytyy omiin terveihin soluihin ja käytää sieltä ns. omia hyviä aineita kuten hivenaineita ja eri vitamiineja. Siksi se on niin sitkeä ja heikosti nujerrettavissa. Mulle lääkäri suosittelu SanaSol- kuuria, nestemäistä monivitamiiniliuosta, jotta mahdolliset vitamiinien puutostilat saisi korjattua. Voimattomuus johtu juuri näistä seikoista ja jatkuvasta kuumeesta. Mä ehdein olla kipeänä yli 3 kk ennen kuin kukaan keksi testata tuota mykoplasmaa. Se sitten osottautui positiiviseksi. Kävin yhteensä kuudella eri lääkärillä, yksityisellä sekä kaupungin. Kaikki muu mahdollinen kyllä testattiin... Mykoplasmassa oireet saattavat vaihdella hurjasti, kuten esim. keuhko-oireiden vakavuus, jotkut joutuvat sairaalaan- toisilla ei tule niin pahoja oireita. Riippuu monista eri asioista miten eri ihmiset reagoi. Töissä olen ollut viimeksi tammikuussa ja nyt on sairaslomaa näillä näkymin toukokuun puoliväliin asti. Ei vaan mahda mitään...Olen töissä pienten lasten kanssa joten en voi ajatellakaan että olisin mennyt heitä sinne tartuttamaan. Tautia tartuttaa vaikka olisikin antibioottikuurilla, tartuttaa kunnes tauti on kokonaan selätetty. Sitten vielä siitä että kaikilla ei veriarvot edes nouse jos on mykoplasman akutti vaihe ollut ja kokeisiin menee vasta myöhemmin. Juuri tämän takia se jää usein dianosoimatta kun lääkärit ei osaa epäillä kun esim. tulehdusarvot eivät ole koholla. Itsellä oli tuolloin tammikuussa kaikki mahdolliset arvot koholla, etenkin leukosyytit ja lymfosyytit jotka ovat yhä kovin korkealla, tulehdusarvo on nyt 12 tienoilla... Olen yrittänyt jonkun verran oman mielenterveyteni vuoksi tehdä kaikkia pikku askareita ja touhuta kotona sen mitä olotila antaa periksi. Iltaisin usein on sellainen olo että ei jaksa mitään, päivisin myöskin väsyttää ja on voimaton olo. Ja huomasin että tuo antibioottikuuri teki olosta vielä voimattomamman ja teki musta tosi nuokkuvan, väsyneen...Ja tosiaan tuo muistamattomuus ja hajamielisyys, olen itse huomannut että kun olen vaan kotona enkä ns. ihmisten ilmoilla niin tulee jotenkin ihan höperöksi ;) Käyn täällä usein lueskelemassa josko löytäisi jonkun kohtalotoverin... Harmikseni täytyy myöntää että olen ollut todella pettynyt lääkäreiltä saamaani tukee tai edes tietoon tästä taudista... Eli itse olen joutunut etsimään tietoa ja huomannut että muutkin ovat saman ongelman parissa koska lääkärit eivät paljoakaan tästä tiedä tai sitten vähättelevät...


      • _Vittuun tunut_
        ELIAS2 kirjoitti:

        Kyllä se vasta-ainekoe on täysin luotettava. Se näyttää myös sen että jos taudin on esim. sairastanut jossain lähi menneisyydessä. Mutta kun oireet on sopivat niin voidaan olettaa että tauti on jylläämässä. Tuoreella infektiolla tarkoitetaan samaa kuin akuutti infektio eli sairaus on juuri puhjennut tai ns.pahimmassa vaiheessa. Mulla ilmeisesti oli tuo akuutti vaihe tossa tammikuussa mutta yhä aivan sama olo jatkuu. Lääkkeet eivät ole auttaneet lainkaan. Mulla ei ole yskää oikeastaan lainkaan, hengitys vinkuu, ja keuhkoissa ja rintojen alla silloin tällöin paineen tunnetta. Kuumetta 37-38 joka päivä, ollut nyt yhteensä 114 päivää nyt :/ Ja sitten koko sairasteluni ajan kaulalla ollut kova rauhaspatti, menen nyt kaulaultraan ensiviikolla. Sain Klacid Od 500mg kuukauden kuurin ja lääkäri sanoi että luultavasti joudun syömään useamman kuurin koska yleensä yksi ei tehoa. Mykoplasmassa tauti pesiytyy omiin terveihin soluihin ja käytää sieltä ns. omia hyviä aineita kuten hivenaineita ja eri vitamiineja. Siksi se on niin sitkeä ja heikosti nujerrettavissa. Mulle lääkäri suosittelu SanaSol- kuuria, nestemäistä monivitamiiniliuosta, jotta mahdolliset vitamiinien puutostilat saisi korjattua. Voimattomuus johtu juuri näistä seikoista ja jatkuvasta kuumeesta. Mä ehdein olla kipeänä yli 3 kk ennen kuin kukaan keksi testata tuota mykoplasmaa. Se sitten osottautui positiiviseksi. Kävin yhteensä kuudella eri lääkärillä, yksityisellä sekä kaupungin. Kaikki muu mahdollinen kyllä testattiin... Mykoplasmassa oireet saattavat vaihdella hurjasti, kuten esim. keuhko-oireiden vakavuus, jotkut joutuvat sairaalaan- toisilla ei tule niin pahoja oireita. Riippuu monista eri asioista miten eri ihmiset reagoi. Töissä olen ollut viimeksi tammikuussa ja nyt on sairaslomaa näillä näkymin toukokuun puoliväliin asti. Ei vaan mahda mitään...Olen töissä pienten lasten kanssa joten en voi ajatellakaan että olisin mennyt heitä sinne tartuttamaan. Tautia tartuttaa vaikka olisikin antibioottikuurilla, tartuttaa kunnes tauti on kokonaan selätetty. Sitten vielä siitä että kaikilla ei veriarvot edes nouse jos on mykoplasman akutti vaihe ollut ja kokeisiin menee vasta myöhemmin. Juuri tämän takia se jää usein dianosoimatta kun lääkärit ei osaa epäillä kun esim. tulehdusarvot eivät ole koholla. Itsellä oli tuolloin tammikuussa kaikki mahdolliset arvot koholla, etenkin leukosyytit ja lymfosyytit jotka ovat yhä kovin korkealla, tulehdusarvo on nyt 12 tienoilla... Olen yrittänyt jonkun verran oman mielenterveyteni vuoksi tehdä kaikkia pikku askareita ja touhuta kotona sen mitä olotila antaa periksi. Iltaisin usein on sellainen olo että ei jaksa mitään, päivisin myöskin väsyttää ja on voimaton olo. Ja huomasin että tuo antibioottikuuri teki olosta vielä voimattomamman ja teki musta tosi nuokkuvan, väsyneen...Ja tosiaan tuo muistamattomuus ja hajamielisyys, olen itse huomannut että kun olen vaan kotona enkä ns. ihmisten ilmoilla niin tulee jotenkin ihan höperöksi ;) Käyn täällä usein lueskelemassa josko löytäisi jonkun kohtalotoverin... Harmikseni täytyy myöntää että olen ollut todella pettynyt lääkäreiltä saamaani tukee tai edes tietoon tästä taudista... Eli itse olen joutunut etsimään tietoa ja huomannut että muutkin ovat saman ongelman parissa koska lääkärit eivät paljoakaan tästä tiedä tai sitten vähättelevät...

        Mulla löydettiin viime syksynä mykoplasma-bakteeri. Onnekseni mulla oli lääkäri, joka itse kärsinyt mykoplasman aiheuttamista ongelmista. Kuitenkin verikokeeseen pääsin vasta n. vajaan kuukauden jälkeen sairastumisesta. Mulla on välillä kausia, jolloin lämpöö on lähes joka päivä ja välillä kausia, jolloin sitä ei ole.
        Olin ilmeisesti kuitenkin onnekas sen suhteen, että yksi ainoa antibioottikuuri helpotti huomattavasti oloani. Olo tosiaan oli aivan voimaton ja jaksamaton ja se olo jatkui pitkään. Nyt taas olen kipeänä ja toivon ettei tuu taas kuukausia kestävää voimattomuutta ja sairastelu-kierrettä. Voimia!


      • diudauduu
        ELIAS2 kirjoitti:

        Kyllä se vasta-ainekoe on täysin luotettava. Se näyttää myös sen että jos taudin on esim. sairastanut jossain lähi menneisyydessä. Mutta kun oireet on sopivat niin voidaan olettaa että tauti on jylläämässä. Tuoreella infektiolla tarkoitetaan samaa kuin akuutti infektio eli sairaus on juuri puhjennut tai ns.pahimmassa vaiheessa. Mulla ilmeisesti oli tuo akuutti vaihe tossa tammikuussa mutta yhä aivan sama olo jatkuu. Lääkkeet eivät ole auttaneet lainkaan. Mulla ei ole yskää oikeastaan lainkaan, hengitys vinkuu, ja keuhkoissa ja rintojen alla silloin tällöin paineen tunnetta. Kuumetta 37-38 joka päivä, ollut nyt yhteensä 114 päivää nyt :/ Ja sitten koko sairasteluni ajan kaulalla ollut kova rauhaspatti, menen nyt kaulaultraan ensiviikolla. Sain Klacid Od 500mg kuukauden kuurin ja lääkäri sanoi että luultavasti joudun syömään useamman kuurin koska yleensä yksi ei tehoa. Mykoplasmassa tauti pesiytyy omiin terveihin soluihin ja käytää sieltä ns. omia hyviä aineita kuten hivenaineita ja eri vitamiineja. Siksi se on niin sitkeä ja heikosti nujerrettavissa. Mulle lääkäri suosittelu SanaSol- kuuria, nestemäistä monivitamiiniliuosta, jotta mahdolliset vitamiinien puutostilat saisi korjattua. Voimattomuus johtu juuri näistä seikoista ja jatkuvasta kuumeesta. Mä ehdein olla kipeänä yli 3 kk ennen kuin kukaan keksi testata tuota mykoplasmaa. Se sitten osottautui positiiviseksi. Kävin yhteensä kuudella eri lääkärillä, yksityisellä sekä kaupungin. Kaikki muu mahdollinen kyllä testattiin... Mykoplasmassa oireet saattavat vaihdella hurjasti, kuten esim. keuhko-oireiden vakavuus, jotkut joutuvat sairaalaan- toisilla ei tule niin pahoja oireita. Riippuu monista eri asioista miten eri ihmiset reagoi. Töissä olen ollut viimeksi tammikuussa ja nyt on sairaslomaa näillä näkymin toukokuun puoliväliin asti. Ei vaan mahda mitään...Olen töissä pienten lasten kanssa joten en voi ajatellakaan että olisin mennyt heitä sinne tartuttamaan. Tautia tartuttaa vaikka olisikin antibioottikuurilla, tartuttaa kunnes tauti on kokonaan selätetty. Sitten vielä siitä että kaikilla ei veriarvot edes nouse jos on mykoplasman akutti vaihe ollut ja kokeisiin menee vasta myöhemmin. Juuri tämän takia se jää usein dianosoimatta kun lääkärit ei osaa epäillä kun esim. tulehdusarvot eivät ole koholla. Itsellä oli tuolloin tammikuussa kaikki mahdolliset arvot koholla, etenkin leukosyytit ja lymfosyytit jotka ovat yhä kovin korkealla, tulehdusarvo on nyt 12 tienoilla... Olen yrittänyt jonkun verran oman mielenterveyteni vuoksi tehdä kaikkia pikku askareita ja touhuta kotona sen mitä olotila antaa periksi. Iltaisin usein on sellainen olo että ei jaksa mitään, päivisin myöskin väsyttää ja on voimaton olo. Ja huomasin että tuo antibioottikuuri teki olosta vielä voimattomamman ja teki musta tosi nuokkuvan, väsyneen...Ja tosiaan tuo muistamattomuus ja hajamielisyys, olen itse huomannut että kun olen vaan kotona enkä ns. ihmisten ilmoilla niin tulee jotenkin ihan höperöksi ;) Käyn täällä usein lueskelemassa josko löytäisi jonkun kohtalotoverin... Harmikseni täytyy myöntää että olen ollut todella pettynyt lääkäreiltä saamaani tukee tai edes tietoon tästä taudista... Eli itse olen joutunut etsimään tietoa ja huomannut että muutkin ovat saman ongelman parissa koska lääkärit eivät paljoakaan tästä tiedä tai sitten vähättelevät...

        Mulle on useampi lääkäri sanonut, että testin tulos ei ole kovinkaan luotettava, mutta tämä johtunee siitä että kolme kertaa on mykot testattu ja niiden mukaan "tuore infektio" on ollut päällä kohta 2 vuotta...


      • ELIAS2
        _Vittuun tunut_ kirjoitti:

        Mulla löydettiin viime syksynä mykoplasma-bakteeri. Onnekseni mulla oli lääkäri, joka itse kärsinyt mykoplasman aiheuttamista ongelmista. Kuitenkin verikokeeseen pääsin vasta n. vajaan kuukauden jälkeen sairastumisesta. Mulla on välillä kausia, jolloin lämpöö on lähes joka päivä ja välillä kausia, jolloin sitä ei ole.
        Olin ilmeisesti kuitenkin onnekas sen suhteen, että yksi ainoa antibioottikuuri helpotti huomattavasti oloani. Olo tosiaan oli aivan voimaton ja jaksamaton ja se olo jatkui pitkään. Nyt taas olen kipeänä ja toivon ettei tuu taas kuukausia kestävää voimattomuutta ja sairastelu-kierrettä. Voimia!

        Voih ei! Nyt sitten iski vielä kaiken päälle Norovirus, GREAT!! Ja tänään piti olla aika keskussairaalaankin.... *utta aikaa odotelessa* tai sitten menen yksityiselle... voimia myös kanssapoteville!!


      • ELIAS2
        diudauduu kirjoitti:

        Mulle on useampi lääkäri sanonut, että testin tulos ei ole kovinkaan luotettava, mutta tämä johtunee siitä että kolme kertaa on mykot testattu ja niiden mukaan "tuore infektio" on ollut päällä kohta 2 vuotta...

        Onko joku törmännyt siihen että vaikka mykotesti on todettu positiiviseksi ja oireet taudinmukaiset niin silti lääkäri yrittää etsiä vielä muitakin tauteja?? Mä kävin taas infektiolääkärillä ja lääkekuuria jatkettiin nyt ainakin kuukauden ajan, ensimmäinen kuuri ei auttanut lainkaan. Veriarvot yhä koholla, etenkin lymfosyytit. Laittoi uudelleen verikokeisiin ja ottivat 15 putkea näytteitä eri taudeista, mm. raapimatauti, toksoplasmoosi (joka jo tosin kerran todettiin neg), borrelioosi, reumakokeet, allergiat jne. Lääkäri sanoi että mikäli tämä toinen kuuri ei tehoa voidaan kokeilla kortisonihoitoa vaikka se ei mykoa parannakkan, oireet vaan lievittyvät.. Jäi taas aikalailla ontto olo kun huoneesta astelin, ei oikein mitään selvyyttä asioille saanut... ja mä kun vielä turhautuneena sille lääkärille totesin että ilmeisesti on kovin hankala löytää suomesta lääkäriä joka osaisi hoitaa mykoa ja kertoa myöskin siitä potilaalle jotain muuta kun että syö antibioottia...huh huh... töissä olen nyt yrittänyt olla, mutta aika lailla veto pois... lääkäri muuten sanoi että mykoplasma ja toksoplasmoosi ovat erittäin saman kaltaisia oireiltaan eli kannattaa pyytää myös testata se kun epäilette mykoa. En mäkään nyt oikein sitä ymmärrä että tokso näyttää negatiivitsa mutta se haluaa silti yhä testata sitä..? pää pyörällä!


      • ELIAS2
        ELIAS2 kirjoitti:

        Onko joku törmännyt siihen että vaikka mykotesti on todettu positiiviseksi ja oireet taudinmukaiset niin silti lääkäri yrittää etsiä vielä muitakin tauteja?? Mä kävin taas infektiolääkärillä ja lääkekuuria jatkettiin nyt ainakin kuukauden ajan, ensimmäinen kuuri ei auttanut lainkaan. Veriarvot yhä koholla, etenkin lymfosyytit. Laittoi uudelleen verikokeisiin ja ottivat 15 putkea näytteitä eri taudeista, mm. raapimatauti, toksoplasmoosi (joka jo tosin kerran todettiin neg), borrelioosi, reumakokeet, allergiat jne. Lääkäri sanoi että mikäli tämä toinen kuuri ei tehoa voidaan kokeilla kortisonihoitoa vaikka se ei mykoa parannakkan, oireet vaan lievittyvät.. Jäi taas aikalailla ontto olo kun huoneesta astelin, ei oikein mitään selvyyttä asioille saanut... ja mä kun vielä turhautuneena sille lääkärille totesin että ilmeisesti on kovin hankala löytää suomesta lääkäriä joka osaisi hoitaa mykoa ja kertoa myöskin siitä potilaalle jotain muuta kun että syö antibioottia...huh huh... töissä olen nyt yrittänyt olla, mutta aika lailla veto pois... lääkäri muuten sanoi että mykoplasma ja toksoplasmoosi ovat erittäin saman kaltaisia oireiltaan eli kannattaa pyytää myös testata se kun epäilette mykoa. En mäkään nyt oikein sitä ymmärrä että tokso näyttää negatiivitsa mutta se haluaa silti yhä testata sitä..? pää pyörällä!

        Lääkäri epäilee että mykoplasma on aiheuttanut lisäksi mulla hypogammaglobulinemian, koska veren IgG on matala... tutkitaan vielä komplementin puutos sekä auttajasolu-määrät...hematologi haluaa myös kokovartalon tietokone CT-kuvaukseen jossa näkyy mm.kudisten ja solukkojen infektiot... eli en paljoakaan tajua tosta tekstistä itsekään, parin viikon päästä kuulen lisää sitten kun taas näen lääkärin..


      • ELIAS2
        ELIAS2 kirjoitti:

        Lääkäri epäilee että mykoplasma on aiheuttanut lisäksi mulla hypogammaglobulinemian, koska veren IgG on matala... tutkitaan vielä komplementin puutos sekä auttajasolu-määrät...hematologi haluaa myös kokovartalon tietokone CT-kuvaukseen jossa näkyy mm.kudisten ja solukkojen infektiot... eli en paljoakaan tajua tosta tekstistä itsekään, parin viikon päästä kuulen lisää sitten kun taas näen lääkärin..

        Lääkärillä sitten tänään ja nyt oli eri lääkäri jolla oli omat mielipiteensä mykoplasman hoidosta. Lääkäri sano että ei ole mitään yleistä ohjeistusta miten Mykoa pitäisi hoitaa, toiset uskoo että pitkä antibioottikuuri tehoaa- toiset taas eivät edes harkitse antibiootteja. Mulla se eka lääkäri ole antibiottien kannalla ja söinkin 2 kk kuurin. Mutta nyt tänä uusi lääkäri sanoi että lopetetaan antibiootti kun niistä ei ole ollut apua. Kokeita otetaan vielä mutta lähinnä tuon Hypogammaglobulemian vuoksi (= synnynnäinen immuniteettipuutos). Sitten lääkäri sanoi että mikäli mitään uutta ei löydy tehdään se vartalon CT kuva jossa näkyy onko muualla vartalossa suurentuneita imusolmukkeita. Kainaloissa ja nivusissa ei onneksi ollut. Hematologi sanoi että harkitaan luuydinnäytettä kolmantena vaihtoehtona, mutta sinne menen vasta kun olen kuoleman kielissä... Mykon suhteen lääkäri sanoi että seurataan miten olo kehittyy ja että meneekö huonompan päin kun kuurit lopetettiin. Kuumetta on samalla mitala joka päivä. Paineentunne rinnassa ja sydämen tykytyksiä. Lääkäri sanoi että myko jää melko varmasti asustelemeen loppu elämäksi piilevänä vaikka oireet saataisiin loppumaan. Tarttumisvaaraa ei kuulemma silti ole koska akuutti vaihe on ollut tammi-helmikuussa. Eli seuraillaan nyt vain miten tilanne kehkeytyy... Hieman varauksella kyllä suhtauduin tähän lääkäriin sillä hän oli aika "vähätteleväinen" verrattuna siihen aikaisempaan läkäriin. katsotaan... Mutta kommentoikaa nyt ihmiset mutkin omaa tilannetta!! Olis kiva lukea muidenkin kokemuksia...


      • ELIAS1
        ELIAS2 kirjoitti:

        Lääkäri epäilee että mykoplasma on aiheuttanut lisäksi mulla hypogammaglobulinemian, koska veren IgG on matala... tutkitaan vielä komplementin puutos sekä auttajasolu-määrät...hematologi haluaa myös kokovartalon tietokone CT-kuvaukseen jossa näkyy mm.kudisten ja solukkojen infektiot... eli en paljoakaan tajua tosta tekstistä itsekään, parin viikon päästä kuulen lisää sitten kun taas näen lääkärin..

        Ei siis ole aiheuttanut sitä vaan todettiin samaas myllerryksessä koska kokeita otettiin niin hurjasti


      • ELIAS1
        ELIAS1 kirjoitti:

        Ei siis ole aiheuttanut sitä vaan todettiin samaas myllerryksessä koska kokeita otettiin niin hurjasti

        äh, korjaan nyt vielä. Mykoplasma ei ole aiheuttanut mulla hypogammaglobulinemiaa vaan se todettiin samassa rytäkässä...


    • Voin suositella

      Hei kaikki,

      Erittäin tuttuja oireita ja tuttua epätoivoa niin lääkäreitä kuin taudin oireita kohtaan täällä. Kävimme läpi kutakuinkin kaikki samat oireet ja tunteet kuin te muutkin sairastuneet.

      Olin onnekas ja löysin vaihtoehtoisen avun perheessämme jyllänneen mykoplasma bakteerin taltuttamiseen. Hoidon nimi on otsoniterapia. Tämä mykoplasman hoito on vaihtoehtoinen ja Suomessa hyväksytyn koululääketieteen ulkopuolella, mutta se auttoi koko perhettämme. Otsoniterapiaklinikoita löytyy Jyväskylästä, Oulusta, Tampereelta ja Turusta. Katsokaa www.otsoniterapia.net.

      • tehoaako oikeasti??

        tehoaako myös mykoplasman kaveriin, keuhkoklamydiaan?? alkaa epätoivoa olla mieli täynnä, minulta löytyy molemmat tuholaiset kropasta ja olo myös sen mukainen. lääkärit ovat suut soikeana eivätkä osaa auttaa.


      • Voin suositella
        tehoaako oikeasti?? kirjoitti:

        tehoaako myös mykoplasman kaveriin, keuhkoklamydiaan?? alkaa epätoivoa olla mieli täynnä, minulta löytyy molemmat tuholaiset kropasta ja olo myös sen mukainen. lääkärit ovat suut soikeana eivätkä osaa auttaa.

        Luulisin, että auttaa myös keuhkoklamydiaan sillä otsoniterapian teho perustuu oman puolustusjärjestelmän aktivoimiseen ja voimistamiseen eikä niinkään jonkin tietyn bakteerin tappamiseen. Hoito on erittäin kokonaisvaltaista. Sen on huomattu auttaneen/parantaneen, jopa virusperäisiä sairauksia. Minun kohdallani agressiivinen herpes rauhoittui. Hoitojakson jälkeen elämäni normalisoitui (ei mitään oireita enää) samoin kuin vaimoni ja poikani. Me kaikki siis sairastimme sen ja hoidatimme otsoniterapialla.


      • poppobobob
        Voin suositella kirjoitti:

        Luulisin, että auttaa myös keuhkoklamydiaan sillä otsoniterapian teho perustuu oman puolustusjärjestelmän aktivoimiseen ja voimistamiseen eikä niinkään jonkin tietyn bakteerin tappamiseen. Hoito on erittäin kokonaisvaltaista. Sen on huomattu auttaneen/parantaneen, jopa virusperäisiä sairauksia. Minun kohdallani agressiivinen herpes rauhoittui. Hoitojakson jälkeen elämäni normalisoitui (ei mitään oireita enää) samoin kuin vaimoni ja poikani. Me kaikki siis sairastimme sen ja hoidatimme otsoniterapialla.

        Otsooniterapialla parantunut ilmoittautuu täälläkin! tai ainakin sain elämäni takaisin. täysipainoinen urheilu vielä tökkii toistaiseksi hieman, mutta koko ajan pystyy tekemään vähän enemmän ja kovempaa. kävin turun Medinassa kyseisissä hoidoissa. erittäin hyvä ja tehokas tapa päästä kuntoon. ainoa negatiivinen puoli on hoitojen hinta 118-140e kerta. ja vähintään 10 kertaa pitää käydä että tepsii.


      • minä vain
        poppobobob kirjoitti:

        Otsooniterapialla parantunut ilmoittautuu täälläkin! tai ainakin sain elämäni takaisin. täysipainoinen urheilu vielä tökkii toistaiseksi hieman, mutta koko ajan pystyy tekemään vähän enemmän ja kovempaa. kävin turun Medinassa kyseisissä hoidoissa. erittäin hyvä ja tehokas tapa päästä kuntoon. ainoa negatiivinen puoli on hoitojen hinta 118-140e kerta. ja vähintään 10 kertaa pitää käydä että tepsii.

        Kauanko sairastit ennen tuohon otsinterapiaan menoa? Yrititkö muita keinoja ensin?


    • Huuhaahoidot

      MIkä ihme otsoniterapiassa voi maksaa 140e/krt eli 1500 euroa hoitojakso? Aika hyvä kate taitaa olla.

    • elias 2

      140 euroa per kerta !

    • oireinen

      Sairastin mykoplasmainfektion vuonna 2005. hirvittävä väsymys, kurkkukipu, lihas- ja nivelikivut, epämääräiset infektiot kuuluivat taudinkuvaan jatkuvan lämpöilyn lisäksi. Sairastin noin 1 vuoden ajan ennenkuun osattiin ottaa oikea verikoe, josta mykoplasma löytyi. Lääkeeksi Roxibion kuuri 2 viikkoa. kuuri ei auttanut oireiin, jotka jatkuivat vielä noin 1,5 vuotta lääkityksen jälkeen. Lääkäri ei reagoinut oireisiin vaan sanoi että menee ohi ajan kanssa itsekseen. Oireet hävisivät ajan kanssa todellakin. Sen jälkeen minulla on ollut samoja oireita lähes vuosittain, kuukausia kestävää lämpöilyä, lihas- ja nivelkipuja ja kamalaa väsymystä, hengästymistä ja voimattomuutta. Väillä sitten oireettomia jaksoja. Välillä otettu mykoplasma-verikokeet, joskus positiivinen tulos, joskus ei. Muuten olen perusterve. Eräs lääkäri epäili, että mykoplasma voi jäädä elimistöön infektion jälkeen ja aktivoitua sitten itsekseen. Onko tällaista kokemusta kenelläkään??Olen jälleen oireillut 2 kuukauden ajan ja mykoplasma-arvot ovat koholla. Alkaa jo epätoivo iskeä.

      • potilasx

        juuri tällaista se itelläkin on, ite sairastuin 2008 loppukesästä. Tulokset näyttää edellene että arvot koholla ja kaiken lisäksi tuore infektio. Antibioottikuureja syöty lukuisia joista pisin 2kk. Lääkärien diagnoosi tuntuu tällä hetkellä olevan, että arvot koholla vaikkei tautia enää olekaan. Ajan kanssa oireet helpottaa. Paskan marjat...


    • mykoplasma-oireinen

      Sairastin mykoplasma-infektion vuonna 2005. Oireena väsymys, lämpöily (37-37,5c), kurkkukipu, lihas- ja nivelkipu, sydänoireet, liitännäisinfektiot, poskiontelo-oireet. Lämpöily ja vetämättömyys kestivät yhteensä noin 1,5 v. Juoksin perusterveydenhuollon lääkäreillä jatkuvasti, eivät älynneet ottaa mykoplasma-koetta. Perusverikokeet näyttivät normituloksia joten mitään sairautta ei lääkärien mukaan ollut olemassa. Eräs lääkäri älysi antaa lähetteen sairaalan infektio-polille ja siellä tuo mykoplasma sitten löytyi. Säin tuolloin Roxibion-antibioottia 2 viikon kuurin ja oireet eivät helpottaneet yhtään. Kertoessani oireiden jatkumisesta infektiolääkäri sanoi että kyllä ko.kuuri on tehonnut oireiden jatkumisesta huolimatta. Siinäpä sitten sairastettiin yli vuoden päivät kunnes oireet hävisivät itsekseen ajan kanssa.

      Kyseisen sairastelun jälkeen minulla on ollut täsmälleen samoja oireita säännöllisesti noin vuoden välein; lämpöä, väsymystä, lihas-ja nivelkipuja. Joskus lääkärit ovat suostuneet ottamaan mykoplasma-kokeen (tulos "raja-arvo"), joskus on vaan käsketty potemaan. Oireet kestävät usean kuukauden. Mahtaako mykoplasma-pöpö voida elää elimistössä jatkuvasti vai iskeekö minuun vuosittain sama pöpö samoin oirein? Tällä herkellä olen antibiottikuurilla (Zeclar), 20 päivän kuuri. Myös poskionteloissa tulehdusta. Tämä on turhauttavaa.

    • kokemusta rikkaampi

      VOIN SUOSITELLA!

      Palstan otsikossa etsitään asiantuntevaa lääkäriä helsingin seudulta. Itse menin tuossa aijemmin mainitun Ville Valtosen luo helsinkiin emmittyäni ensin 2vuotta ja täytyy sanoa, että on niin ihana lääkäri että hänet pitäisi jokaisen tavata kerran elämässään vaikka ei sairas olisikaan. Kuuntelee, on kiinnostunut aidosti ja osaa kohdata ihmisen. Tietämystä oli niin paljon että olis nauhuri pitänyt olla mukana, että kaiken olisi voinut sisäistää :) Olin vastaanotolla 80min ja se maksoi vajaa 90e eli kannatti matkustaa kauempaakin. Mykoplasman vuoksi menin itsekkin, mutta hän osasi nähdä asian vähän laajemmin ja määräsi hoidon uudesta näkökulmasta. Uutiset eivät tosin olleet iloiset ja sekavin ajatuksin tässä mennään eteenpäin, että miten tämä terveyden kanssa vielä tuleekaan käymään, mutta aika näyttää. Nyt mulla on kuitenkin pilleriresepti kourassa joilla tulen "terveeksi" jos ja ilmeisesti KUN oireet taas palaavat syötyäni jo antibiottia 4kk.

    • minäki

      mykoplasma mulla, arvio.. sehän on vaan pitkityny flunsa. Ei paljoo naarata :)

      • tohtorin kamu

        Uus läke tullu, hoitaa 10pv mykon pois, antibiootti. Lääkäri määrää..


      • Liekö "vitsi",
        tohtorin kamu kirjoitti:

        Uus läke tullu, hoitaa 10pv mykon pois, antibiootti. Lääkäri määrää..

        kun ei lääkkeen nimeäkään paljastanut?


    • rina7

      Ja mikähän on tuon uuden lääkkeen nimi?

    • Vielä hinnoista

      Löysin tämän ketjun sattumalta etsiessäni tietoa tuosta otsoniterapiasta. Ihmetyttää tuo kertahoidon hinta, joka täällä on mainittu 140 euroksi. Ainakin Jyväskylässä se oli 70 euroa ja hieman vaativampi veren käsittely 90 euroa kerralta. Kyseessä on sairaanhoitajan suorittama infuusiotoimenpide, johon lääkäri tekee lähetteen, ja siksi se ei ihan ilmaista voi olla. Olen kyllä muualtakin kuullut, että tuo Turun hoitopiste rahastaa melko törkeästi. Itse olen käynyt Jyväskylässä, ja hyvää hoitoa olen saanut paljon halvemmalla. Kannattaa siis soitella ja vertailla hintoja.

    • paplixi

      Huh huh mitä tarinoita...En sitten olekaan yksin näiden oireiden kanssa.Nyt kuukauden ollut aivan helvetillinen yskä, yöllä saa oksentaa limaa ja yskiessä meinaa taju lähteä, kun paineet putoo ja alkaa täristä.Ja flunssastahan tää alkoi ja astmakin taustalla on. Nyt ollut saikulla toista viikkoa , antibioottikuuri päättyi eilen. Lääkäri ei ottanut mykoa kuuleviiin korviinsa, sanoi sen olevan muotitauti!!!Ja astmasta muka kaikki oireet johtuu...No kyllä tiedän ettei ole nää oireet asmaa, mutta mitä tehdä kun lääkäri ei usko??? Kokeisiin ei pääse millään ilveellä, sairaslomaa vaan määrätään. Väsymys on ihan kauheaa ja tää oksettava olo. En tiedä mitä tekis enää :(

      • toivonsa heittänyt

        Onko hinkuyskä suljettu pois? Eihän se älyttömän kalliiksi tule jos yksityisen kautta otat tuon mykoplasman selville. Itse olen sairastanut nyt vuodesta 2009 asti ja vieläkin oireet tulee takaisin jos antibiotin estohoito lopetetaan....joten pilleriä suuhun vaan niin pysyy terveenä :( joku kun löytäisi pysyvän parannuskeinon.


      • puoskarit
        toivonsa heittänyt kirjoitti:

        Onko hinkuyskä suljettu pois? Eihän se älyttömän kalliiksi tule jos yksityisen kautta otat tuon mykoplasman selville. Itse olen sairastanut nyt vuodesta 2009 asti ja vieläkin oireet tulee takaisin jos antibiotin estohoito lopetetaan....joten pilleriä suuhun vaan niin pysyy terveenä :( joku kun löytäisi pysyvän parannuskeinon.

        Myko ei ole muotitauti sitä vaan sitä on tänä vuonna poikkeuksellisen paljon liikkeellä. Jos lääkärisi on kyllästynyt siihen niin se ei tarkoita että sinulla ei voi olla sitä.

        Senhän saa selville yhdellä verikokeella. Eivät auta ja hiillostavat sillä ihmiset yksityisille.


    • Ei jaksa enään

      Tjaa-a saattaskohan mullaki tää myko olla. Kokoaikainen ''väsymys'' ihan kuin ei jaksaisi tehdä mitään. Välillä päiviä ettei ollenkaan jaksaisi tehdä mitään. Ja välillä paremmin. Kuntosaliharjoittelu ja kaikenmuunkinlainen liikunta vain pahentaa tilannetta. Tulee todella voimaton ja huono olo. Havaittavissa lievää aivojen lagisuutta ja ortostaattinen sykekin koholla. Opiskelijana koulussa jaksan vielä käydä suht mainiosti. Mutta kyllä se vähän ärsyttää kun nukkuu öisin 9-10 tuntia ja päivällä tuntuu siltä kuin olisi menny vasta aamun pikkutunneilla nukkumaan. Kaiken tuon uupumuksen lisäksi tuntuu siltä kuin kehoon ''pumppautuisi'' koko ajan enemmän ja enemmän ns. pahaa oloa ja kaikenlisäksi sydänkin tuntuu todella oudolta aika-ajoin. Ja ihankuin se paha olo lähtisi liikkeelle nielunalueelta. Ja ei nämälukemani jututkaan yhtään helpota jos kerta arvauskeskuksessa näin toivotonta menoa on.

    • ruustinnatartar

      Vai "muotitauti"! Onpa lääkäri antanut asiantuntevan lausunnon. No, tai miksei tartuntatautia voisi muodiksikin kutsua, molemmilla on tapana levitä.

      Itsellä myös nyt parin viikon tolkuton aivot-pihalle-yskä, ei mitään muita oireita, eikä lämpöä. Toivottavasti ei ole mykoa mutta pahoin pelkään...

      • anonyymiii

        nostetaan


      • Muotiiiiii

        Olkoon vaikka muotitauti lekurin mielestä mutta ei ole oikeita lääkkeitä löytänyt
        kun jo 9 kk ollut tämä "muotitauti"


    • Terveeksi takaisin

      Yksilöllistähän se on, mutta kuinka pitkä yhtenäinen kuuri ja mitä lääkettä on auttanut pääsemään mykoplasmasta eroon?

      Täällä on syöty putkeen
      1. Zithromax 2 x 250 mg, kolme vrk, vaikutusaika 10 vrk, (selvinnyt jo, ettei tehoa mykoon)
      2. Doximed 1 x 150mg /vrk, 10vrk
      3. Doximed 2 x 100mg /vrk, 14 vrk

      Lääkitysputki helpotti, mutta oireita jäi.
      1½ kuukauden kuluttua lääkekuureista alkoi taudin uusi aktivoituminen.
      Miten tästä pääsee eroon?

      • selvinnyt

        Hei

        Piti tulla kaivelemaan näitä palstoja uudestaan kun synkkinä hetkinä kirjoittelin täällä itsekkin ja kaipasin niin tietoa jos joku olisi selvinnyt tästä taudista. No minä sitten lopulta selvisin kolmen vuoden jälkeen! Itse söin aina myös tuota Doximedia 21vrk 150mg x 2 päivän aikana (toiselta nimeltään mun mielestä Roxithromycin Sandoz 150 mg ) ja sen jälkeen esto lääkityksellä yhden aina aamuisin monta kuukautta.... ja aina kun lopetin esto lääkityksen niin tauti paukahti takaisin alta kahden kuukauden. No viimeinen kuuri meni esto annoksella puoli vuotta ja lopetin sen joulukuun alussa 2011 ja olen vielä terve! Edelleen menee alvesco aamuin illoin (astma lääke) mutta ehkä jonain päivänä uskallan kokeilla elämää ilman sitäkin. Astmaa minulla kun ei ole, se vaan määrättiin "suojaamaan" keuhkoja.
        Viimeisellä lekuri käynnillä sain vuoden antibiotti reseptin sille varalle, että voin itse aloittaa jälleen kuurin jos tauti palaa. Lääkäri oli sitä mieltä että kyseinen antibiotti on "turvallinen" että ei kehitä resistenttejä kantoja ja on vähän sivuoireita. Itselle ei tullut ongelmia sen kanssa.


      • juuso vaan
        selvinnyt kirjoitti:

        Hei

        Piti tulla kaivelemaan näitä palstoja uudestaan kun synkkinä hetkinä kirjoittelin täällä itsekkin ja kaipasin niin tietoa jos joku olisi selvinnyt tästä taudista. No minä sitten lopulta selvisin kolmen vuoden jälkeen! Itse söin aina myös tuota Doximedia 21vrk 150mg x 2 päivän aikana (toiselta nimeltään mun mielestä Roxithromycin Sandoz 150 mg ) ja sen jälkeen esto lääkityksellä yhden aina aamuisin monta kuukautta.... ja aina kun lopetin esto lääkityksen niin tauti paukahti takaisin alta kahden kuukauden. No viimeinen kuuri meni esto annoksella puoli vuotta ja lopetin sen joulukuun alussa 2011 ja olen vielä terve! Edelleen menee alvesco aamuin illoin (astma lääke) mutta ehkä jonain päivänä uskallan kokeilla elämää ilman sitäkin. Astmaa minulla kun ei ole, se vaan määrättiin "suojaamaan" keuhkoja.
        Viimeisellä lekuri käynnillä sain vuoden antibiotti reseptin sille varalle, että voin itse aloittaa jälleen kuurin jos tauti palaa. Lääkäri oli sitä mieltä että kyseinen antibiotti on "turvallinen" että ei kehitä resistenttejä kantoja ja on vähän sivuoireita. Itselle ei tullut ongelmia sen kanssa.

        Terve ! mykoplasman hoitoon vaikuttavat positiivisesti .

        kts. netistä tuote Max-Gxl.com ( solun sisäinen tärkein aine Clutathione )
        mycon hoito luontaisesti noin 4kk. USA / nettistä voi tilata !

        Otsoniterapia Tampere , otsonikaasu , voimakas antioxsidantti ,vaikuttaa
        bakteereihin , viiruksiin , loisiin ja tulehduksiin , ym. paras tieto otsonihoidoista
        sekä lääkärien tuki !

        Antioksidantti klinikka , helsinki , Kaarlo Jaakkola hoitaa vatsa / myco potilaita .
        Mycon lääkehoitona käytetään myös " Tetralysal 300mg " pitkänä kuurina.
        mycoon apua saanut , clutathione 4kk. ja tetralysal 300mg 60vrk.


    • Tada2

      Kertokaapa tervehtyneet, kuka teitä on hoitanut!

      Itselläni on takana melkein vuosi sairastelua, mutta positiivisista verikokeista huolimatta joka toinen lääkäri ilmoittaa mykoplasman olevan niin harvinainen bakteeri, että minulla ei voi olla sitä, ja joka toinen käskee kotiin, koska se paranee itsestään. Kyllästyttää olla töistä koko ajan pois etsimässä umpimähkään lääkäriä, joka suostuisi hoitamaan tai edes vakavasti miettimään hoitamista. Enää en ainakaan halua yhtään 7-10 pv kuuria, ne helpottavat oloa vain pariksi viikoksi kerrallaan.

      • terve?

        Helsingissä Ville Valtonen on hoitanut minua ja monia muita :) Laita googleen niin saat varmasti tarvittavat tiedot. Itsekin matkustin pitkän matkan päästäkseni vastaanotolle ja jonotin 3kk, mutta se kannatti. Maksoi 80e ja lääkkeet päälle. Puolen vuoden antibiotti hoidon jälkeen oli terve. Ensin siis 3vk 2 tablettia ja sen jälkeen estohoitona 1tabu.


    • ehkä selvinnyt...

      Nosto, tässä ketjussa on paljon hyvää tietoa sairastuneille!

    • remulus10

      Pieniä kuuria takana, klacid ja sandos arithromysin, pientä apua, sitten limaa keuhkoista kuten ensimmäisen infektion aikana aina milloin mitenkin 2 viikon sykleissä voimistuen, edellinen lääkäri tuomitsee, "etkö ymmärrä sinulla ei voi olla mykoplasmaa ja määrää kortisonia kiekossa", ei kai sitten kun imuttamaan. Meinasi että minussa alkaa kehittymään resistenssejä kantoja jos syön liikaa kuureja. Oire täysin sama aina kun tuoreen infektion aikana, limaa ajoittain nousee keuhkoista ja rintaa pistää/polttelee. Meinaa että keuhkoputki pitää saada rauhoittumaan. Ei muita oireita mutta kuka tätäkään jaksaa. Nämä tutkimukset on kalliita, oletan että sen vuoksi ei olla kovin halukkaita hoitamaan/tutkimaan. Päiväkodissa työskentelevälle tuttavalle määrätty pidempi kuuri? Lapsellani nyt sama tilanne, ei mene ohi, hurraa, samat ohjeet sille sitten. Lapsi yskii koulussa ja minä töissä, työpaikallani paljon tartuntoja. Väitän että se resistentti kanta syntyy hoitamattomasta taudista jota silloin tällöin ruokitaan muutamalla tapletilla eikä tapeta kunnon kuurilla. Itselleni tulee mieleen että pidempi kuuri yhdistettynä tuohon keuhkojen hoitoon voisi tosiaan olla hyvä vaihtoehto. Kun nyt sitten löytäisi sellaisen tohtorin joka kirjoittaisi reseptin...

    • tuttua tekstiä

      Kuulostaa erittäin tutulta. Noin vuosi sitten sairastuin flunssamaiseen tautiin, jonka oireita oli jokapäiväinen lievä kuume (37-37.6), kuiva yskä, nielutulehdukset, nuha, valtava väsymys ja muita epämääräisiä oireita. Tiesin itse olevani sairas, mutta koska vakavia oireita ei ollut, hoitoa näytti olevan erittäin vaikea saada. Kävin useita kertoja lääkärissä ja aluksi todettiin vain nielutulehdus tai ei mitään. Söin kaksi tavallista penisiliinikuuria, jotka laskivat vain vastustuskykyä eivätkä auttaneet oireisiin.

      Omasta pyynnöstäni pääsin kaksi kertaa mykoplasma vasta-ainetestiin, joiden tulokset olivat kummallakin kertaa luokkaa 300. Tästä huolimatta minulla ei kuulemma ollut mykoplasmaa, vaikka sitä ei kuitenkaan voinut ainakaan poissulkea. Sain silti zeclar antibiootit. Oireet helpottivat erittäin huomattavasti kuurin aikana, mutta palasivat sen loputtua. Otin yhteyttä lääkäriini, joka ei suostunut jatkamaan kuuria, vaan sanoi että kuuri olisi auttanut, mikäli kyseessä olisi ollut mykoplasma ja että minullahan ei ole sitä edes testeillä todettu. En jaksanut enää taistella hoidon saamisesta, oli jo tarpeeksi rankkaa tehdä kaikki aivan pakolliset arjen työt.

      Kuurin jälkeen palanneet oireet alkoivat joka tapauksessa vähitellen helpottaa muutaman kuukauden aikana ja noin puolen vuoden päästä oireiden alkamisesta aloin taas tuntea itseni terveeksi. Kunpa se vaan ei enää palaisi.

      Tauti voi kestää hyvinkin kauan, mutta siitä voi myös parantua. Näille keskustelupalstoillehan kirjoittaa useinmiten ne, joilla tauti on kestänyt pitkään eikä parantumisesta välttämättä tulla enää tänne kertomaan.

    • mykozit

      Katsokaa Hahn protocol ja Asthmastory.com sivustot. Käsittääkseni ei välttämättä kyseinen hoito ole edes kovin raskas ja hoituu nämä bakteeriperäiset astmatapauksetkin. Perustuu muutaman päivän jatkuvaan zithromax kuuriin ja tämän jälkeen viikoittaiseen annokseen 12 viikon ajan. Paljon keskustelua noiden linkkien tapaa löytyy myös aiheeseen liittyen. Katsokaa myös oshinsky.org. Voi olla että tämä 12 vkoa ei riitä ja paljon kirjoitusta myös sen puolesta että pitää olla parikin eri antibioottia että toimii. Hoidon taka-ajatuksena se järkiperuste että infektion aiheuttanut bakteeri piileskelee ja tulee antibiootin vaikutusalueelle vain harvoin "lisääntymään". Pitkän ajan hoitomuoto takaa sen että nämä bakteerit solun ravinnon lakatessa ja niiden siirtyessä suojaruokailusta kohtaavat antibiootin eivätkä pääse lisääntymään. Tuon mykoplasman elinikä solussa olisi tiedettävä, niiden populaatio, aktiivisuus jne voisiko joku tutkija sen selvittää ettei täältä sohvan pohjalta tarvitse hoito-ohjeita antaa?

    • calf
    • Reiska vaan.

      Hei vaan kaikille. mielenkiintoinen palsta.

      Itselläni ollut pari vuotta pitkittyneitä flunssia ensimmainen neljä viikkoa ja yskitti niin vietävästi, seurauksena oli tyrä joka on joka korjattiin vuosi sitten. Edelleen flunssat kestää, kevyttä nivelkipua siellä täällä, painon tunnetta rinnassa, niskahartia kipuja yms. Terkkarissa lopettivat kuuntelemasta muita oireita kun sanoin että rintakipu, sitten sydänfilmiä ja verikoetta... ei vikaa.

      Voisiko mulla olla sitten myko? kannattaisi kai testata.

    • mycop

      Tässä dokumentissa on valitettavasti totuus Mykoplasmasta: http://www.whale.to/m/scott7.html

    • Mari744

      Nostetaan nyt tätä ketjua.

      Eli mulla on ollut useita kuukausia, en osaa enää sanoa tarkkaan, voi olla yli vuosikin ihmeellistä sävymiskohtauksia, joita tutkittu nyt laajemmin. Lisäksi flunssa iskee epätavallisen usein, noin viikon kuukaudessa keskimäärin olen sairaana. Flunssa ei ole aina edes flunssaa vaan sellaista epämääräistä hirveää väsymistä.

      No mykoplasmavasta aineet on koholla viitaten tuoreeseen infektioon, toksoplasman olen sairastanut joskus parisen vuotta sitten eli vanhoja vasta aineita siihen myös.

      Vaikeuksia löytää lääkäriä, eikä taida olla yllättävää, kun tätäkin ketjua lukee. Asun tampereella ja täällä ei edes ole yksityistä infektiolääkärin vastaanottoa olemassa. Tämän ketjunlöysin ja ville valtosen nimen, mutta hänei enää 70 vuotiaana taida ottaa helsingissäkään vasaan, ainakaan nyt ei näkynyt aikoja.
      Tietääkö kukaan ottaako hän ylipäänsä enää vastaan. Ja ennen kaikkea tietääkö kukaan mykoplasmaan perehtynyttä infektiolääkäriä helsingistä?

      Väsyttävää tämä jatkuva sairastelu. Ja erityisesti se, että lääkärit ovat noin yleisesti ottaen aika pihalla tämän mykoplasman kanssa. Ja se, että omaan terveyskeskukseen ei nyt saa edes lääkärin soittoaikaa pariseeruminäytteiden kysymistä varten. Että voisin kyllä hoitaa asiaa eteenpäin yksityisellä, mutta missä?

    • Myko

      Mykoplasmaan pitäisi syödä 3 kk antibiootti esim. Doximycin, nää 10 pv kuurit on pelkkä vitsi. Lisäksi rinnalle lääkitystä joka parantaa limakalvoja ja parantaa /ehkäisee mykon aiheuttamaa infektioastmaa. Imatralla ja Haminassa vastaanottaa mykoon erikoistunut Satu Ojalainen, sieltä sain ison avun, ehdottomasti suosittelen jos joku tän taudin kanssa kamppailee. Tsemppiä!

      • Josmo

        Riippuu ihan siitä miten kauan mykoplasmaa on sairastanut. Ihan akuutissa vaiheessa 3 viikon antibioottikuuri on yleensä riittävä, mutta jos tauti on vähänkään kauemmin ollut tai kroonistunut, kuurin pituus olisi hyvä olla 2kk - 2vuotta. Antibiootti ei ole kovin tehokas hoitokeino, sillä se ei tapa itse bakteeria, vaan ainoastaan estää sitä lisääntymästä.


    • kaikkihyvinsiltikipeänä

      Mielenkiintoinen palsta mutta aika vanha...kiitos siitä kuitenkin. Silti toivoisin päivityksiä.

      Onko joku muu selviytynyt ja millä keinoin? Onko myös kokemuksia otsoni hoidoista tai muista vaihtoehto hoidoista?

    • tuuliviiri74

      Nostan vanhaa hyvää ketjua. Tietääkö kukaan vieläkään kertoa hyvää lääkäriä mykoplasman hoitoon Helsingin seudulla? Tk lääkärit ei ota tosissaan pojan oireilua.. 2014 todettu mykoplasma ja sairastaa jatkuvasti vain kaikenlaisia flunssan tapaisia ja kuumeilee. Kokee olevansa sairas ja voimaton. Tk:ssa eivät suostu edes nyt testaamaan mykoplasmaa vaikka miehelläni se nyt tänä syksynä/talvena testattiin että hänellä on. Olen aika yksin taistellessani lääkärien kanssa pojan sairastelun selvittämiseksi..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe