Kennelliitto on niin perseestä kuin olla ja voi.
Liitto ei välitä muusta kuin rahastamisesta jäseniltään.
Kennelliitto ei osaa antaa edes suositus hintoja koirille. Yksikään koira ei saisi maksaa alle 400 euroa, ei värivirheinen eikä sekarotuinenkaan.
Pentujen teettämisellä pitäisi olla 9 kk väliä samalla nartulla, mutta jos tapahtuu "vahinko" liitto kuulema rekisteröi, jos maksaa sakkoja.
Koko Kennelliito tähtää näyttelyihin, sehän on sen bisnes ja suurin osa koirista ei käy näyttelyissä, vaan ovat kotikoiria.
Jos et käytä koiraa näyttelyssä, pentujen rekisteröinti on kalliinpaa.
Liitto ei tarjoa juuri mitään koirien omistajille jotka ovat jäseniä, mutta eivät harrasta näyttelytoimintaa.
Liiton netti sivuilla ei ole edes kuvia eri koiraroduista, jos luulit sieltä löytäväsi, silloin kun olet pennun hankinnassa. Nii..iin vaikka on koira alan liitto.
Liitto julkaisee kyllä kasvattajien myynti ilmoituksia, mutta laskuttaa niistäkin.
Mielestäni tällaisen monopolin pitäisi saada kilpailija.
Tiputettiinhan Alkokin hallitsija asemastaan, miksei yksi Kennelliitto sitten.
Pitäiskö tehdä jotain?
Monopoli-Kennelliitto
3
936
Vastaukset
- Gloria
Pentujen teettämisen väli tulee olla vähintään KYMMENEN kuukautta!
Kenelliitto ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, vaan liikeyritys. Totta kai se ottaa maksuja ja sen tulee tuottaa voittoa.
Koiranpennun hinta on myyjän ja ostajan välinen asia. Ei siihen voi Kennelliitto millään tavalla puuttua. Ja jos itse olisit joskus teettänyt pentuja, tietäisit miksei niitä kovin halvalla myydä, koska kulut ovat siinä hommassa aikamoiset työstä puhumattakaan!- Terrieri
Eli koiran rotu on sivuseikka määriteltäessä hintaa, jonka päättää myyjä/asiakas. Mihinhän me K-liittoa tarvitaan ? Kennelit, hintanne ovat kysynnän ja tarjonnan mukaan, eli onko tässä muka mukana mitään moraalia, kun kuuntelee juttujanne järjestönne ajavista eduista.
- tintti
Meneppäs kennelliiton sivuille ja sieltä linkit, rotua harrastavat yhdistykset, niin jo rupee koiran kuvia löytymään. Rotujärjestöjen linkeistä löytyy kenneleitten nettisivuja, eikun tiirailemaan. Rotujärjestöjen pentuneuvojat ainakin osaavat kertoa hintahaarukan pennun hinnoista.
Kennelliitto on kattojärjestö, jonka alta löytyy rotujärjestöt, kennelpiirit, kennelseurat, kennelit, metsästysseurat yms. Se laatii pelisäännöt joiden mukaan toimitaan, esim näyttelysäännöt, agilitysäännät, tokosäännöt, yms. jotenka pikkusen väärää puuta haukut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375106- 823636
- 353026
- 612995
- 102916
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391698