Halpis )talja(jouset=80-200e

Hei
Olen ostamassa taljajousta ja olen löytäny kaksi vaihtoehtoa.=

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/537406/0 Motonetin jousesta en tiedä mitä siihen tulee mukaan,(Olen käynyt hipelöimässä jousenpakettia)

Sitten on todella halpa vaihtoehto joka on erätukun jousta vastaava(55lbs) =
//kauppa.rellunkulma.fi/product/704/taljajousi-co-001-bc-55 tuohon halpaan ei kuulu mitään mukaan,joten saisi ainakin itse valita varusteet..Hinta varusteineen ei olisi tuota erätukun omaa pakettia oikeastaan yhtään halvempi.


Haluaisin tietää ainakin tuosta motonetin jousesta. esim.mitä pakettiin kuuluu. .hinta ainakin olisi kohdallaan,koska halvemmalla en ole kyseistä pse silverhawk:kia missään nähnyt...

kertokaa toki muita varteenotettavia jousia...mutta uskoakseni ei tuosta hintaluokasta montaa löydy.





uusi tieto>=
Kysyin Rellunkulman 55lbs jousen varusteista((asiakaspalvelusta)=
Jousen mukana tulee jänne, itse jousi, nuolihylly ja kaksi "tappinen"
tähtäin jolla voidaan säätää etäisyyttä kahdelle eri matkalle esim. 15m
ja 25. Mukana ei tule takatähtäintä.

Tarvitaanko silverhawkin vetopituuden säätämisessä jousiprässiä,vai onnistuuko ihan kotikonstein,olisi aika tärkeä tieto...

Ainakaan tuota halvempaa ei pysty säätämään ilman jousiprässiä.sama asia pse:n kanssa?

Kiitos!

13

7712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s kodamies

      Kiitos vaan vastauksista,joita odotan edelleen....

    • MK616

      jos ihan oikeasti haluaa oppia ampumaan jousella, kannattaa tuollaiset lelut kiertää kaukaa ja mennä vaikka lähimpään jousiammuntaseuraan tutustumaan.

      • s koda

        Kyllähän sitä tutustuttu on juu,mutta ne omatvälineet puuttuu...Ja nämä olisivat vain ns.aloitusjousia.ja budjetti vielä sen verran pieni että sillä ei mitään laatuvehkeitä ostella.


      • aina kinnostanu

        kun tekis miel jous ja sie seuroissaha ne on olympiajousia? no kun sitten taljajousiiki ja ovat voimakkaampia. niin onko de lähtönopeus tarkkuuden tae? eli vähempi korotusta joutuu pitemmäks otta


    • aloittelija64

      nuoliviini ja tähtäin
      PSE SilverHawk 169e. onko jousi kestävämpi kuin uudemmat epäkeskopyörillä? onko hinta.laatusuhteeltaan ok=?

      • sokota

        nostellaanpa vanhaa esille...Uskoisin että PSE tekee laadukkaita jousia vaikkakin osa onkin tuolta halvimmasta päästä=Hinta-laatusuhde melko hyvä.Jousen kestävyydestö en osaa sannoa.


      • -

        Itselläni ollut PSE SilverHawk jousi noin kolme vuotta, mitään vikaa jousessa ei ole ollut. Itse käytän jousta tauluammuntaan ja metsästykseen, molempiin jousi tuntuu olevan hyvä. Aluksi kannattaa jousella opetella ampumaan hieman lempeämmillä vehkeillä. Itse opettelin tekniikan veljeni 24 paunaisella vastakaari jousella.

        Hinta laatu suhde tuntuu olevan hyvä, ainakaan laadussa ei ole ollut mitään eroa kaverini jouseen joka on samoihin aikoihin ostettu ja sillä oli hintaa noin tuplat.


      • jouskarifani
        - kirjoitti:

        Itselläni ollut PSE SilverHawk jousi noin kolme vuotta, mitään vikaa jousessa ei ole ollut. Itse käytän jousta tauluammuntaan ja metsästykseen, molempiin jousi tuntuu olevan hyvä. Aluksi kannattaa jousella opetella ampumaan hieman lempeämmillä vehkeillä. Itse opettelin tekniikan veljeni 24 paunaisella vastakaari jousella.

        Hinta laatu suhde tuntuu olevan hyvä, ainakaan laadussa ei ole ollut mitään eroa kaverini jouseen joka on samoihin aikoihin ostettu ja sillä oli hintaa noin tuplat.

        Jos esim. PSE:tä valmistettaisiin Suomessa, olisi sen hinta varmastikin KOLMINKERTAINEN. EI sana "halpisjousi" tarkoita aina, että se olisi huono. Mm .Kiinassa(Taiwan) valmistetaan erinomaisia jousiaseita ja niitä saa Suomessakin kohtuuhintaan. Kiinassa valmistuskulut(työpalkat) ovat vain murto-osa esim. Suomen kuluista. Valmistusmateriaalit ovat yhtä laadukkaita kuin kalliimmissa maissa.
        Itselläni Jalkajousi (150 lbs), taljajousi(55-60lbs) ja pistoolivarsijousi(89lbs) , kaikki ovat ns. kiinalaisia ja varsin LAADUKKATA. Toimii ja osuukin(jos ei osu, syy ampujassa)kunnolla.


      • kertokaa-
        jouskarifani kirjoitti:

        Jos esim. PSE:tä valmistettaisiin Suomessa, olisi sen hinta varmastikin KOLMINKERTAINEN. EI sana "halpisjousi" tarkoita aina, että se olisi huono. Mm .Kiinassa(Taiwan) valmistetaan erinomaisia jousiaseita ja niitä saa Suomessakin kohtuuhintaan. Kiinassa valmistuskulut(työpalkat) ovat vain murto-osa esim. Suomen kuluista. Valmistusmateriaalit ovat yhtä laadukkaita kuin kalliimmissa maissa.
        Itselläni Jalkajousi (150 lbs), taljajousi(55-60lbs) ja pistoolivarsijousi(89lbs) , kaikki ovat ns. kiinalaisia ja varsin LAADUKKATA. Toimii ja osuukin(jos ei osu, syy ampujassa)kunnolla.

        pistoolivarsijousi 89lbs ja taljassa vain 60lbs : MITEN mahdollista? noin pienikun pistoolivarsijousi on....

        eikös lbs enempi = suorempi lentorata?


    • kokeilutt

      Jooo.... Itellä on sellanen 450 euron Vastakaarijousi, joka on ihan ammattilaiskäyttöön. Suosittelen kaikille, että jättää tollaset kauppaan, ja ostaa kunnon jousen, koska muuten menee mieli koko hommasta, ja rahat hukkaan. PS. itse ostanut 80 euron jousen, joka on ihan perseestä, koska sillä ei voi ampuakkaan kunnolla, ja sen jälkeen ostin kunnon jousen, ja mukaavaa on ku opettelee räiskiin.

    • aloittelia1234456768
    • meconet
    • Pienenlapsenäiti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe