Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onkohan tällä palstalla velkaisia ihmisiä.

kirjoitelkaa.

Raaputelkaa kuinka teillä raha asiat menee,monella menee aika heikosti.kertokaa kuinka menee teidän perheen velkojen kanssa.

13

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lauripelt.

      247 tuhatta euroa yhteensä.
      lyhennykset ja korot laskettu 20vuoden mukaan, kuukaudessa 1400€ yhteensä ja lisäksi sijoitusasunnon y-vastike 120€

      Eipä tuo paljon huoleta, vaikka työpaikka menisikin, tuonverran saa jo pulloja keräämällä kasaan..

      • onnellisina

        Asuntolainaan mene 1200€/kk toiseen autoon 500€ ja toiseen 350€. Mutta on meillä vuokrakin, nimittäin hevosen tallipaikka, johon menee 400€.

        Siinäpä se meikäläise kk-palkan netto-osuus alkaakin olla, jos ei ole tullu ylitöitä tai tulospalkkioita.

        Vaimon palkka jää sitten muuhun elämiseen.


      • hgdghdh

        630 euroo /kk plus ok.asujan kulut päälle. Kait ne kokonaiskustannukset tonne 900 eeroo per kk menee kaikkineen. Vuokraa maksoin viimeksi 846 Euroo/kk Että näin. Molempi parempi.


    • HEH HEH

      Auto- ja asuntolainat nielee 40 % nettotuloista. Etenkin asuntolainan kanssa on aivan kauhea tilanne:

      - lainaa jäljellä yli 100 k€, korkomenot 110 €/kk
      - vastikettakin joutuu maksamaan 160 €/kk
      - varallisuutta kertyy yli 500 €/kk (lyhennykset)

      ....vastaavassa vuokra-asunnossa menot olisivat ihan yhtä suuret, mutta voisi olla vähän nihkeämpää kerryttää varallisuutta samaan tahtiin...

      • kallis yksiö

        oletpa ostanu kalliin yksiön (velasta ja vastikkeesta päätellen).


      • vuokra ei
        kallis yksiö kirjoitti:

        oletpa ostanu kalliin yksiön (velasta ja vastikkeesta päätellen).

        No kappas, ei ole vuokraluuserilla mitään käsitystä siitä, millainen on vastike uusissa taloissa.

        Ja miten voisikaan olla, kun oma kokemuspiiri rajoittuu vain hajoamispisteessä oleviin remonttipommeihin ja muunlaisen ostamisestakaan on turhan nähdä unta.


      • vuokra ei kirjoitti:

        No kappas, ei ole vuokraluuserilla mitään käsitystä siitä, millainen on vastike uusissa taloissa.

        Ja miten voisikaan olla, kun oma kokemuspiiri rajoittuu vain hajoamispisteessä oleviin remonttipommeihin ja muunlaisen ostamisestakaan on turhan nähdä unta.

        Itse olen katsellut uusia kämppiä Helsingistä tai Espoosta. Moni vaan tippuu listoilta, kun hoitovastike on 400-500 euroa (4-5 huonetta keittiö). Vuokratontti on monessa selittävä tekijä, muttei kaikissa...

        Järkevällä 100-150 e/kk hoitovastikkeella ei tunnu oikein löytyvän mitään uutta. Tai sitten ovat pyyntihinnoiltaan niissä luokissa, joita minä en katsele. Voisi tietysti. 100 e/kk vähemmän vastikkeita mahdollistaa aika paljon enemmän hintaa... :)


    • Pakollinen

      on asuntolainaa tuollainen 110 000 €.
      Lyhennykset 700 €/kk ja korot verovähennyksen jälkeen noin reilu 70 €/kk.

      Omaisuutta omakotitalo pks. n. 500 000 € ja kesämökki syrjemmällä järven rannalla n. 100 000 €.
      Auto 20 000 €.

      Mukavasti menee.
      Nuoresta saakka ollaan tähdätty omakotitalooon ja pitkään on oltu asuntovelallisia.

    • eijjjuuu

      Omakotitalosta ei ole velkaa eikä kummastakaan autosta. Ok-talon arvo tällähetkellä n.230-250t€ ja autojen yhteensä n.45t€ (joissa tosin arvo laskee kuin lehmän häntä, siksi niitä vaihdellaan vähintään joka toinen vuosi).
      Kesämökistä sitä lainaa on vielä n.95t€ sen arvon ollessa tällä hetkellä arvioijasta riippuen 270t€-340t€.
      Että heikosti pyyhkii, lainan korot 400€/kk...3kk euriborilla.
      Tulot ovat riittäneet elämiseen.

      • minä vaan

        metallipuolen yrityksen johtajana olen saanut kärsiä lamasta todella paljon... 10 työntekijääni on ollut lomautettuna 2,5kk sekä yritykselleni ei ole virrannut lisää rahaa mistään. jos jatkuu näin hiljaisena niin yritykseni minulle maksama palkka loppuu noin vuonna 2013 ja silloin yritykseni tekee konkurssin ja silloin tuo kuukausittainen 600e lyhennystä voi tehdä tiukkaa. toki työtilanne on todella paljon edistynyt viime aikoina ja tammikuun puolessa välissä aloitamme työt uudestaan ja joudun jopa palkkaamaan lisää henkilöstöä eli eiköhän tässä pärjätä vielä..


      • Siis teillä lainaa yhteensä 95 000 euroa, josta maksatte 400 e/kk pelkkiä korkoja? Kusettaakohan joku nyt?


    • Tili tulee, tili menee. Eihän tässä mitään... :)

      Tuli tehtyä loppukesästä / alkusyksystä muutama "investointi" (lainausmerkeillä, huom.). Lähinnä erilaisia luottoja käyttäen. Tästä johtuen tällä hetkellä nettopalkasta menee itselläni noin 50% velkojen hoitoon... Siitä kun vielä vähentää muut pakolliset kulut (safkat, polttoaineet, sähköt, vakuutukset, jne), ei elämiseen jää itselläni kuin jotain 300 euroa.

      Helmikuuhun mennessä tilanne normalisoituu. Tämän jälkeen erilaisten velkojen hoitoon menee arviolta 20% nettoliksasta (koron tarkistuspäivä osuu maaliskuun alkuun, eli vähän riippuu siitä, mitä silloin euribor näyttää).

      Nyt on siis tiukahkoa. Onneksi veronpalautukset "joulukiireet" töissä ovat tuoneet sellaiset 1500 euroa ylimääräistä tässä kuussa. Ei tarvitse lasten jäädä ilman joululahjoja.

      • ei toivooooo

        meefattan luukulle jos oot valkonen ei toivoo ota plankki mesee ja kuuma peruna lärvii ja mee mongertaa sinne luulen et tulee kämpät meset ynnämuut mitä pyydät kato suomi kohtelee omaa kansaa huonosti tai rupee pakolaisex


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe