AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / Varokaa palvelua 179988

Varokaa palvelua 179988

81 Vastausta 7 878 Lukukertaa
Noin 2kk sitten aloin saada puhelimeeni palveluviestejä jotka olivat aikuisviihteen mukaisia.
Kaikki alkoi kun katselin kännykälläni nettiä ja painoin jotain linkkiä jonka jälkeen sain viestin numerosta 179988.
Viestissä luki Nauti palvelusta.
Soitin tietysti DNA asiakaspalveluum ja kysyin miten saisin tämän lopetettua käskivät lähettää viestin STOP numeroon josta oli tullut viesti.
Tein sen ja sain paluuviestinä viestin jossa luki " Yr service has been stopped thank you for your patronage"
noin 1-2 viikon sisään viestejä alkoi taas tulemaan jolloin soitin DNA:aalle jossa kerrottiin että he lähettivät viestin lopettaa palvelu josta pitäisi tulla vahvistus joka kyllä tulikin vähän ajan kuluessa.
Mutta taas alkoi vähän ajan päästä tulemaan viestejä.
Laitoin viestiä Ericsson Internet Payment Exchange AB
Sähköpostiin äskettäin täytyy katsoa miten käy toivotaan ettei tarvitse muuttaa numeroa tai sotkea poliisia tähän.

Onko muilla kokemuksia?
Noniin Ericssonilta vastattiin he heittivät viestiä Blue Stream Mobile Limited yhtiölle että poistaa numeroni.
Sain kohta sähköpostia että se on poistettu tiedoistaan.
Nyt vaan sitten katsotaan jos oikeasti olisi loppunut-

kokemus

Onhan noita jonkinaikaa tullut. Auttaisikohan numeron vaihtaminen? Surkeaa miten suoraan tuollaista on "luvallista" tehdä.

Rikosilmoitus

Vähennä laskusta asiaton osuus, maksa lasku.
Ilmoita operaattorille syy vähennykseen.
Tee rikosilmoitus poliisille.
Noh, loppuivatko viestit? Itselläni oli sama ongelma, painoin kännykässäni pelin yhteydessä jotain linkkiä silkasta uteliaisuudesta ja siitä lähtien sain joka päivä maksaa 4e tyhjästä, eli kuukaudessa n. 124e. Lähetin tuohon samaan osoitteeseen äskettäin sähköpostia, kuulemma poistivat numeroni listoiltaan. Saa nyt nähdä miten luotettavia nuo ovat. Jo palvelusta kertyneet 16e suostun maksamaan, kunhan tuo vain todellakin loppuu ja lopullisesti. Joku joka ei älyäisi tehdä asialle mitään, joutuisi kärsimään varmasti paljon enemmän. Tehkää asialle jotain ja äkkiä jos tuollaisen palvelun uhriksi tahtomattanne joudutte!

täyttä paskaa

Ihana huomata että on kohtalotovereita. Samaa paskaa on tullut jo pitkän aikaa.
Kiitos neuvoista, mutta voiko rahoja vaatia takaisin jos ja kun palvelu vastaa sähköpostiin?
Kuluttaja-asiamies on seuraavana vuorossa jos ei homma toimi.

Samaa

Moro!

Itellä sama kuvio, jotain linkkiä klikkasin mutta mulla tulee vaan että "liittymäsi palveluesto estää tämän palvelun käytön". Joten en voi myöskään lähettää tätä "stop" viestiä kyseiseen numeroon liittymästäni..

179988 "palvelu"

Toimikaa seuraavasti:

Lähettäkää email osoitteeseen IPX.Service.Desk@ericsson.com.
Viestin sisältö esim.

Hi
Could you kindly remove my number from Blue Stream Mobile Limited companys messaging list. I tryed to do so but it wont work. I send STOP message several times, but it wont stop.

Liittäkää oma nimi, numero ja maatunnus viestin loppuun. Pitäisi loppua paskan tuleminen, mutta ei voi olla varma. Minulla loppui. Pikkusen meinasi ottaa pannuun tuo paskan suoltaminen.

entäpä maksut kuka korvaa ??

Lapsellani sama ongelma.Kaksi laskua ja laakujen loppusumma yhteensä 340 euroa. Soitinpa Saunalahteen ja kyselin, että miksi saldoraja ei ole toiminut ( käsittääkseni juuri näitä varten lapsille niitä tyrkytetään ) Saunalahti pesi kätensä heti pois kertomalla, että saldoraja koskee vain lähetettyjä ja soitettu, ei siis näitä. Eli näitä voi vapaasti vastaanottaa ihan kuinka paljon vain... Et todella mukavaa näin työttömänä maksella tämän suuruisia laskuja. Onko kenelläkään kokemuksia kuinka asiasta voisi reklamoida ja kenelle ? Käsittääkseni alaikäinen ei voi tilata palveluita. Poliisi, kuluttajaasiamies ???
Ja saldoraja paskat....

Älä vaan maksa.

Ota yhteyttä kuluttajanvirastoon ja kysy mitä tehdä tuollaisesta ei kannata maksaa.
Saunalahti on muutenkin tunnettu vähän huonosta asiakaspalvelusta.
Ei se Saunalahden vika ole jos asiakas on palvelun tilannut. Saldoraja toimii sitäpaitsi kaikilla operaattoreilla samallalailla. Vastuussa on palveluntuottaja ei operaattorin. Oppirahat on maksettava.

Asiakas ei ole tilannut

Ei asiakas sitä ole tilannut, vaan lapsi. Lapsi yksinkertaisesti ei voi tehdä tuollaisia sitoumuksia. Mitä tulee saldorajaan, sitä mainostetaan nimenomana puhelinlaskun hallitsemiseen. Jos se ei toimi kunnolla, se on Saunalahden - ei asiakkaan vika.

En ymmärrä,että kukaan viitsii puolustella näitä mobiilihuijareita.

"oppirahat maksettava"

Kyseistä palveluahan ei tarvitse tilata. Riittää että klikkaat jotain linkkiä ja palvelu kytkeytyy päälle tämän matkapuhelinvalmistaja ericssonin keksimän hienon palvelun takia!! kyllä vastuu pitäisi tässä tapauksessa olla liittymä palvelun tarjoajalla, eikä loppuasiakkaalla, koska loppuasiakas on tietämätön palvelun kytkeytymisestä päälle kun ei ole mitään palvelua tilannut! törkeää asiakkaiden kusettamista ja kaikkien hyvien markkinointi tapojen vastaista toimintaa niin palveluiden tarjoajalta kuin myös puhelin operaattoreilta! ja tästä on oppirahat kaukana!

juuri niin

Ei mitään kuluttajan suojaa perkele!
Poikani sai uuden puhelimen jolla saa sitten surffailla internetissä niin paljon kuin lystää.
no hän etsi sieltä ilmaisia pelejä, jonka sivuilta se oli ohjautunut automaattisesti porno sivulle.
ja sieltä tulee sitten joku cookie puhelimeen joka kaivaa puhelimesta puhelimen numeron ja rupeaa sen jälkeen lähettään viestejä. se on laitonta, koska he hankkivat puhelin numeron laittomin keinoin.
Poliisi tehkää jotakin!

tiedoksi

Lapsilat ryöstäjä on sitten muuten
American Mobile Venture

mitä seuraavaksi.

mitä mä nyt teen IPX lähetti vastauksen että numero on poistettu mut sitten tuli tällänen:"Please, stop the service for an end user" auttakaa!

179988

Minulla on/oli samanlainen ongelma noin viikon ajan, otin yhteyttä kuluttaja-asiamiehen toimistoon josta pyydettiin kääntymään operaattorin puoleen. Operaattorilta laitettiin esto numerolle ja tekstiviestillä vielä puhelinnumero ja s-postiyhteys tieto EIPX AB:lle, soittelin sinne ja lupasivat ilmoittaa palvelutarjoajalle että poistavat numeroni listalta. Sain samanapäivänä vielä s-postilla kopion viestistä joka oli laitettu palveluntarjoajalle jossa pyydetään palvelun lopettamista numerooni. Katsotaan miten toimii.

perseestä koko juttu

STOP viestin lähettäminen ei itselläni edes toiminut, vaikka pitäisi. Niitä viestejä on ehtinyt tulla onneksi vaan muutaman päivän ajan. Lähetin Blue Streamille viestiä että en halua niitten paskaa enään. Toivottavasti meni oikeeseen osoitteeseen.
Noniin tänne taas laitan viestiä itselleni ei ole nyt tullut 20 päivään mitään kun silloin lähetin tuon sähköpostin uskon että on loppunut.
Seurailen vähän vielä saldoa ettei tule mitään yllätyksiä että voi lopettaa vaikka puhelimen liittymän kokonaan.
Jos nyt ei sitten toimikaan niin lopetan liittymän otan uudestaan mutta eri numerolla.

Vinkkinä lähettäkää sinne Ericsson IPX Sähköpostia he hoitivat asian hyvin.
Sain jo samana iltapäivänä viestiä blue streamilta että numeroni on poistettu listoiltaan.

hah

Lähetin myös Ericssonille nyt, kun ei mennyt perille tuo lähettämäni sähköposti Blue Streamille.

Ei mikään ihme, kun ne on periaatteessa rikollisia. :l
kiitos tiedosta, ilmoita miten käy. itsellä sama vika.

Auttakaa

Olin webissä ja klikkasin jotain linkkii ja sen jälkee on tullu joka päivä 2 viestii jossa lukee että liittymän palvelunesto on estänyt palvelun käytön nro 179988 ja joskus pääsee läpi aikuisviihdettä sisältävä viesti Miten saan asian loppumaan ja oon kokeillu lähettää STOP mut liittymän paleluesto estää. Miten saan viestit loppumaan ja maksaako se viesti nro 179988 jos palvelunesto estää sen. AUTTAKAAAAA

Apua tulossa :p

Soita ensiksi vaikka puhelinoperaattorisi asiakaspalveluun ja käske heitä lähettämään viesti stop sinun numerostasi tuonne 179988 numeroon.
Sitten lähetä viestiä ipx.support.finland@ericsson.com tuonne ja pyydä heitä lähettämään tuon 179988 palvelunumeron omistajalle sähköpostiviestiä että poistavat numerosi pois heidän listoiltaan.
Näin minä selvisin 1kk ja viikko eikä viestin viestiä tullut :)

Kiitos hyvistä neuvoista

Kiitos erityisesti OP:lle hyvistä neuvoista! Yhteen liittymistäni tuli viime sunnuntain pari tuollaista maksullista viestiä. Laitoin heti STOP-viestin kyseiseen numeroon ja sieltä tuli hetivahvistus että palvelu on lopetettu (englanniksi). Sen lisäksi laitoin OP:n ohjeen mukaan vielä tuonne IPX:ään e-maililla pyynnön poistaa numeroni ko. palvelusta ja he laittoivat kopion osoitteeseen help@blue-stream.biz jatkolähettämästään viestistä. Sieltä taas tuli tänään vastaus:
Hi,
Thank you for your email.
The following number has been removed from all future messages.
Regards
Carina Ellis
Customer Care Manager
Bluestream Help Team

Uskoisin viestien loppuneen tähän. Pari niitä vain kerkesikin tulla. Oppirahat tuli maksettua, 4 euroa.

Mahtavaa

Hienoa että olen ollut avuksi :)

Vielä aiheesta

Rupesi tossa mietityttämään mistä tämä pirun Bluestream yleensä on saanut puhelinnumeroni, kun eihän sen pitäisi WAP:illa selatessa missään näkyä. Googlettamalla selvisi, että se on tämä MSISDN http://en.wikipedia.org/wiki/MSISDN jonka operaattori välittää tuolle palveluntarjoajalle siinä vaiheessa, kun hyväksyy jonkun palvelun tilattavaksi/painaa vahingossa tilaa-nappia. Tuossa MSISDN:ssä menee SIM-kortilta poimittu puhelinnumero. Aika kökkö juttu sinänsä. Vahingosta viisastuu.

Nämä oman liittymän hallintasivut, joita ainakin DNA:lla ja Sauniksella on, ovat kyllä hyviä siihen että voi suht ajoissa huomata jos alkaa tulla epämääräisiä palvelutekstiviestilaskutuksia. Ikävä homma noilla muutamilla tännekin kirjoittaneilla joilla on jo tullut iso lasku asiasta. Toivottavasti saavat asian kuntoon operaattorin tai vaikka kuluttajaviranomaisten kautta, ettei tarttis noin isoja laskuja maksaa.

Rahat takas?

Samoja viestejä ehti tulla pari. Ei huvita maksaa, koska kyseessä on huijaus enkä ole tilannut mitään. Onko joku tehnyt reklamaatiota operaattorille tai palveluntarjoajalle? Onko tullut vastausta?

Ilmeisesti operaattorilla on osoitusvelvollisuus palvelun tilaamisesta eikä aiheettomia laskuja pidä maksaa. Näin ainakin kuluttajansuoja neuvoo.

yhteiskanne?

Joo, tuttua juttua yläpuolella. Ei ole mielestäni mitenkään hyväksyttävää, että esim. elisa laskuttaa kyseiset "palvelut" normaalisti ja kehottaa kusetuksen uhria koittamaan onneaan ja perimään itse rahojaan takaisin suoraan kyseiseltä firmalta jälkikäteen... Itse olen maksanut puhelinlaskun muuten normaalisti, mutta jättänyt ainakin toistaiseksi näiden viestien osuuden maksamatta. Mielestäni operaattori ei saa jättää asiakastaan auttamatta kuseen.

Olisiko ihmisillä intoa yhdistää tiedot tästä puhalluksesta ja ottaa joukolla yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Jos jokainen yksikseen piipittää minne sattuu ja lähettelee sähköposteja, ei mikään muutu ja tämä toiminta jatkuu tuomiopäivään asti, koska ilmeisesti suurin osa aiheettoman laskun saaneista vaan kiltisti maksaa. Väessä on valtaa.

p.s. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/huijaukset/

saunalahdesta...

neuvottiin,että vaihda numero,kun tirdustelin mitä voi tehdä kun kyseisestä numerosta tulee pornokuvia 12v tyttäreni prepaid liittymään,aina kun olen saldoa ladannut!

joo

Tein juuri rikosilmoituksen Blue stream mobilen toiminnasta ja KEHOTAN KAIKKIA MUITAKIN HUIJAUKSEN UHREJA TEKEMÄÄN SAMOIN JA LIITTÄMÄÄN RIKOSILMOITUKSEEN OSION OMAN OPERAATTORIN TOIMINNASTA ASIAN YHTEYDESSÄ, jos vaikka siellä operaattori-puolella avattaisiin silmät. http://www.poliisi.fi/rikosilmoitus

minulle

tule tuollaista paskaa,josta joutuu maksamaan.
voisiko se johtua siitä,että kun ostan uuden puhelimen,niin ensimmäinen homma on poistaa kaikki vepit,vapit ja vipit sieltä.
soittoääniäkin on tasan yksi,se nokian alkuperäinen.
eli poistan kaikki asetukset,mikä viittä nettiin.
mikä parasta,niitä ei voi palauttaa,vaikka painaa nappia palauta alkuperäiset asetukset.

Kannatan

Idesi on hyvä kun viestintävirasto ei hoida tehtäviään,
Millä areenalla kootaan huijauksen uhrit kokoon ?
laita postia niin pannaan homma käyntiin

Rikosilmoitus

Mikkelin poliisi kehoitti olemaan maksamatta asiatonta osuutta laskusta.
Eli: vähennä laskusta asiaton osuus, maksa loput laskusta.
Ilmoita operaattorillesi syy vähennykseen ja vaadi rosvoukselle sulku. Vaadi rahallista hyvitystä asian selvittämisestä johtuvista kuluista, ( matkat poliisilaitokselle, posti ja puhelinkulut, vahingonkorvaus)
Tee rikosilmoitus poliisille.
Koska toiminta on tuottavaa operaattorillesi on syytä mainita poliisille epäilystä rikoskumppanuudesta..

TERVE

Tota mullaki on käynyt sama juttuu.. mut mulle tuli jotai 400 euron lasku ja nyt kun lähetän STOP niin mulle ei tuu mitään viestej takaisin.. kauanko sulla kesti ett se viesti lähetettiin takaisin sulle..?
5 sekuntia. Soita teleoperaattorillesi.

Sama homma

Ja mullakin tuli puhelin lasku jossa oli 3 palvelupuhelua otin välittömäsi yhteyden dnaan ja tiedustelin mitä ovat olivat tulleet samasta paikasta.Pyysin että laittavat eston , ei kestänyt kuin pari minuuttia kun esto oli päällä. Maksoin kyllä laskun 21euroa näistä ,mistä tässä alkaa perimään tälläsiä maksuja takaisin ?

Perjantaina alkoi...

Olin wapilla surffailemassa netissä ja yhtäkkiä tuli palveluviesti puhelimeen. Perään viesti: Nauti palvelusta. Poistin viestit ja toivoin parasta, sama toistui lauantaina ja sunnuntaina kunnes kaivoin googlesta tiedot ja löysin tämän viestiketjun.

STOP-viestiin tuli OP:n mainitsema viesti että palvelu on poistettu. Laitoin myös sähköpostia mainittuun osoitteeseen. Toivon että viestit ovat loppu.

Jos vielä viestejä tulee niin edessä on operaattorin vaihto ja uusi numero. Olen elämässäni muutoksen kynnyksellä ja se voisi sopia kokonaisuuteen. Kiitos ystävät avusta. Olen mukana jos asia etenee.

Vastaavaa mutta erilailla

Täällä alaikaiselle tenavalleni pesiytyi tuohon 179988 numeroon pitkin päivää satunnaisesti lähettämään yrittänyt sovellus josta ei näkynyt missään (nokia6500) Ainoa merkki oli se että DNA vastasi tekstiviestillä että liittymän rajoitukset estivät lähettämisen. Ja linkk-yhteysivirheestä kun käynnisti puhelimemen ilman simmiä. Tarkemmin tutkittuani löysin että hän oli selainnut nettiä ja onnistunut sen kautta lataamaan moisen haittaohjelman. Onneksi tallätietoa koitui se että palvelunestot oli tiukimmat mahdolliset kaikilla tavoilla

Ratkaisuna näytti tepsivän komento *#7370# joka pyyhki s60 sarjalaisesti puhelimesta kaiken pois
ja aloitettiin puhelimen käyttö nollasta

Moi

Auttoiko toi *#7370# joka pyyhki s60 sarjalaisesti puhelimesta kaiken pois
ja aloitettiin puhelimen käyttö nollasta. VOITKO YSTÄVÄLLISESTI LÄHETTÄ SAHKÖPOSTIKSEEN VASTAUKSEN pak_bilal@hotmail.com

Hei!

Hei!

Olin eilen illalla selaillut kännykälläni nettiä ja varmaan painanut jotain linkkiä ja yöllä tuli sitten englanniksi viesti, et jotain Thanks fo your order.. No aattelin et se oli vaan joku mainos niin poistin sitten sen ja sen jälkeen vasta tajusin käydä netissä kattoon sen numeron, et mikä juttu tää on.. Niin eiköhän se ollut sit tällainen joku kusetus-juttu!

Niin haluaisin vaan tietää, että onko teillä loppunut tuo pelkästään sillä, että on lähettänyt sinne STOP-viestin? lähetin nimittäin äsken ja sitten tuli vastaus suomeksi, jossa luki että "Palvelu on suljettu." Mitä luulette, että riittääkö tuo?

Ja lähetin sitten vielä sähköpostia sinne, missä aikaisemmin puhuttiin ja laitoin samantyyppisen viestin sinne, ku mikä oli siinä esimerkissä (englanninkielentaito ei ole mikään paras!).

ärsyttää jo valmiiksi kamalasti.. pitää heti aamulla soittaa Soneralle, onko mitään kokemusta, että hoitaako Sonera asiansa hyvin??

Elisa ei

ota kantaa.Käskee itse lopettamaan palvelun.

Kai sitä irtikin päästään

Laitoin viestin osoitteeseen fi.customerservice@ipx.com joka välitti sen osoitteeseen
help@blue-stream.biz

Eli he ottavat kiinteän päivävelotteisen sopimuksen päälle pelkällä klikkisulla jollekkin sivulle ilman mitään sen kummempaa vahvistusta tai muuta. Tämä olisi maksanut 4e/päivä mutta
tietääkseni tekstiviestipalveluesto esti laskun syntymisen... tai siten laskutus on tulossa vasta jälkijunassa... alkää lainatko kännykköjänne, koskaan eikä mistään syystä

Alla vastaus

Hi,
Thank you for your email.
Your number has been removed:

On the xxth January 2010 the user browsed onto our Free 4 U WAP site using a Nokia6500c handset.

The site states that:

Tilaa hintaan 4 euroa päivä
valitsemalla “Kyllä”
18+
Kyllä

At xx:xx:xx the user clicked the ‘Kyllä‘ button to accept the terms and join the subscription.

The user was then diverted through to the Free 4 U site and sent the club welcome message:

Free 4u kayttajaksi. Tilauspalvelu, joka maksaa 4EUR 1P�iv� , kunnes lahetat viestin STOP numeroon 179988 . Apua: 0800919719 Max EUR124/kuukausi.18+

On the 19th February the user browsed onto our UP Archive WAP site using a Nokia6500c handset.

The site states that:
Tilaa hintaan 4 euroa päivä
valitsemalla “Kyllä”
18+
Kyllä
At 03:24:53 the user clicked the ‘Kyllä‘ button to accept the terms and join the subscription.
The user was then diverted through to the UP Archive site and sent the club welcome message:

UPArchive kayttajaksi. Tilauspalvelu, joka maksaa 4EUR 1P�iv� , kunnes lahetat viestin STOP numeroon 179988 . Apua: 0800919719 Max EUR124/kuukausi.18+

We have now ensured the number has been removed from all future messages.
Regards

Carina Ellis

Customer Care Manager
Bluestream Help Team

Free for you

"On the xxth January 2010 the user browsed onto our Free 4 U WAP site using a Nokia6500c handset.

The site states that:

Tilaa hintaan 4 euroa päivä
valitsemalla “Kyllä”
18+
Kyllä"

Tämä on täysin koulukirjaesimerkki petoksesta. Jos nimi on "Free for you", pitää sen olla ilmaista. Ei tuollaista lupausta voi millään myöhemmillä ehdoilla ohimennen kumota.

Minusta tuollainen iän kysyminen pitäisi kieltää. On palvelun tarjoajan asia varmistaa tilaajan ikä, eikä vain kysyä sitä. Jos varmistaminen on liian hankalaa niin sitten ei tarjota palvelua.

179988

Kyllä,

tein juuri poliisille ilmoituksen asiasta. Palvelusta tulee läjäpäin viestejä, jopa kun nettikäyttö on jo blokattuna. Se, mitä laskua kertyy kun viestejä sataa kymmenittäin ei ole selvillä, mutta viime syksystä asti kun lapseni oli seikkaillut netissä ja vannoo ladanneensa vain ilmaista musiikkia, laskua ehtinyt kertyä yli 150 euroa ja lisää siis tulossa. Viestejä sataa vaikka puhelimella joka nyt on käytössä ei voi edes näitä viestejä avata, välillä käsketään taas ''nauttikaa palvelusta''. Olen nyt sulkemassa liittymääni, jospa se auttaisin. Edelleen laitoin sähköpostilla tuolle yritykselle englanniksi viestin, jossa kielsin maksavani mitään ja ilmoittavani poliisille.

Että näin,
pahin mitä olen kuullut, lohduksenne, on nettikäyttö ulkomailla, josta voi perhe pulittaa muutaman vuosiansion verran erilaisille maksujärjestelyillä. Tämän kuulin Elisashopista. Oma liittymämme on Saunalahden viime keväänä avattu erikoistarjous, joka onkin ollut varsin kallis paukku.

Terveisin
maksava vanhempi
Meitä neuvotiin saunalahdelta näin: lähettäkää isoilla STOP numeroon josta viestit tulevat. Näin toimimme. Viesti lähetettiin illalla ja aamulla tuli englanninkielinen paluu viesti että se on loppu. Tästä ja toisesta viestiketjusta poimittuihin sähköpostiosoitteisiin kaikkiin(ehkä 4 kpl eri osotteita) lähetettiin meili jonka tekstin kopioin toisesta ketjusta, vain 2 vastasi. Nyt on 2 päivää ollut puhelin hiljaa ja saunalahden laskua seurattu ei ole 27.2. jälkeen tapahtumaa.

KIITOS!

Kiitoksia kaikille näistä viesteistä! Varsinkin oujeeeee28.12.2009 12:36 ja nille jotka kertoivat tuosta STOP-hommasta. Eiköhän ne viestien tulo mulle ala jo loppumaan...

heh

jos niitä viestejä vielä tulee ja varsinkin jos puhelinlaskuun tulee jotain omituisia summia maksettavaksi, mä olen valmis paiskaamaan koko puhelimen paskaksi ja ostan uuden...

asd

Ei puhelimen paskominen auta.
Joko numeron vaihto tai uus liittymä
TAI Sit vaan lähetät mailia IPX

loppuuko varmasti

jos vaihdan numeron tai liittymän

ei lopu

Painoin itsekin vahingossa jotain väärää nappulaa. Samantien kiitettiin liittymisestä. Tuli kaksi kertaa viestiä, että nauti palvelusta. Lähetin stop neroon 179988 lakkas joksikin aikaan. Mutta kun vaihdoin liittymän elisasta saunalahteen, niin viestejä alkoi tulla joka päivä 4kpl. En avannut yhtään viestä vaan postin samantien. Kävin omasaunalahti sivulla katsomassa omaa saldotilannetta ja huomasin että oli tulossa iso lasku. 82kpl viihdeviestejä 2e kpl. Olen yli kuusikymppinen mies ja jos todella olisin seksiasioissa noin aktiivinen niin vaimoni olisi tosi ylpeä minusta. Otin yhteyttä saunalahteen pesivät kätensä koko jutusta on kuulema minun oma-asia etsiä palveluntarjoaja. Sai tietää että tämä välittäjä löytyy numerosta 09-2992404. Yritin soittaa mutta oli ruuhkaa. Laitoin firmaan sähköpostia, ja pyysin heitä lopettamaan paskan lähettämisen. Nyt ei ole tullut viestejä kahteen viikkoon. Elisalta lähettivät 112e laskun viihdeviesteistä, mutta ilmoitin heille että en suostu maksamaan. En ikinä ollut tieten tilannut minkäänlaista viihdeviestipalvelua.

siis

helv...mitä voi tehdä sitten ?????
Soitin elisan palveluun vaikka en ole ollut edes asiakkaana kun viestejä on lähetetty, sanoin että en maksa. Lupasivat laittaa erittelyn, joka todennäköisesti maksaa 10e. Laitoin ko. asiasta sähköpostia kuluttajavirastoon, on ruuhkaa mutta palaavat asiaan. Soita numeroon minkä annoin. Ja pyydä heitä auttamaan, koska nyt tuntuu että operaattoreilta ei saa minkäänlaista tukea. Elisa-Saunalahti. ON tosi raadollista että joutuu maksamaan turhasta paskasta mihin ei ole itse syyllistynyt muuten kuin vahingossa painamalla jotai näppäintä. Mielestäni operaattoreilla pitäisi olla sen verran vastuuta että tekisivät tälläisen vahinko näppäilyn mahdottomaksi. Esim. pankki tunnus tai muuta. jaksamista

palveluviestit...?

Minulle tuli kans 120 euron lasku tuosta 179988 numerosta pojan kännykkä liittymästä.
DNA antoi tuon ipx:n puhelinnumeron ja sieltä sain yhteystiedot amerikkalaiseen palveluun jonne nyt on tehty lopetus ilmoitus.

En kylläkään maksa laskua kun pojan kännykässä on palvelunnumeron esto ja yhtään noista palveluviesteistä ei ole tullut puhelimeen asti!

Miten operaattori voi laskuttaa viesteistä joita ei ole tullu perille asti???

viihdelinja

No joo eipä oluut kiva lukena , ettei olla ainut perhe johon on kyseisiä lähetetty meillä pojan (alaikäisen ) kännykkään lähetetty 1.1.2010 lähtien näitä ns. viihdelinja juttuja.
Luulitiin ekas , että poka oli vahingossa käynyt tissisivuilla .tammikuun ajan lasku oli 125euroo kun normaalisit ollut puh.paketti 45euroo.. Joo nyt tänään tuli lottovoitto postissa :( 157,73 euron lasku ... voi v... Otettiin elisaan yhteyttä ja sieltä neuvoivat ottamaan IPX.support.finland@eriksson.con lähettämään sähköpostia. joo laitoin ja ne ole vielä saanut mitään tietoa . Kyllä pikkusen v.tuttaa maksaa tollanen summa jo toisen kerran ... En kyllä tajua että näin voi laskuttaa jos et ole allekirjoittanut mitään sopimusta .. Pitää sässä kysyä poliisilta mitä mieltä ovat asiasta ja tosiaan täytyykö meidän vaan kiltisti maksaa nämä laskut ??? Kyllä Vit.. tää touhu.. Me nimen omaan sanottiin silloin elisalle kun puhelin ja koko paketti hommattiin ettei haluta mitään tällaisia ylläreitä ja sielläsovittiin että tällä estolla ei tule .. no tässä sitä nyt ollaan .. pitäisköhän hommata aasinhattu päähän ... minä mamma oonkin niin v. mäinen että taistelen loppuun saakka .. otan nyt keaks polliisilta selvää mitä tehdä .
Ja en muuten maksa laskua ..
elkää maksako!!!
Elisa hyvitti 1112e laskun kun huomasivat että oli samana päivänä tullut viihdeviestejä sekä elisaan että saunalahteen. Nyt odotan vastautta kuluttajasuojaviranomaisilta kuinka saisin takaisin saunalahdelle maksamani yli 100e viihdelaskun jonka menin tyhmyyttäni maksamaan!!!

179988

Ite kans painoin jotain väärää nappia.. Ja nyt sieltä on tullu joka päivä neljä viestiä ja oon laittanu sen STOP viestin sinne vaikka kuinka monta kertaa! Kiitti kaikille neuvoista laitoin sähköpostia tonne ja sieltä tuli kopio viestistä jonka ne oli laittanu eteenpän. Toivon mukaan ne viestit nyt sitte lopuu..Ettei tarvii ottaa yhteyttä poliisiin..

selvisi lisää

Pojalla oli kännykässä palveluviestien esto! Mutta ei riitä, että valitsee kännykästä palveluviestien eston, se pitää tehdä soittamalla operaattorille. Jos palveluviestien esto on kännykässä, viestejä ei TULE, mutta se ei estä LÄHETTÄMÄSTÄ JA LASKUTTAMASTA niitä!

Laitoin 2 emailia tuonne palveluntarjoajalle kun DNA ei ottanut mitään kantaa tuollaisiin palvelumaksuihin. Mielenkiintoista että voi laskuttaa palvelusta joka ei ikinä edes tule perille. Pitänee itsekin pistää pystyyn sellainen palvelu, jonne liitytään klikkaamalla ja josta ei tule muuta kuin laskuja....

Nyt sieltä palveluntarjoajalta tuli email, jossa lupasivat palauttaa kaikki tililleni!
Saapahan nähdä kuinka käy...

Olinpa...

Itselleni rupesi kanssa tulemaan näitä hemmetin viestejä, omasta mielestäni en ole tilannut mitään palvelua. Ilmeisesti on numero tullut laitettua väärään paikkaan... No, estin kanssa puhelimesta palveluviestit, mut se toinen viesti on tullut silti perille. En osannut ajatella et niistä menis maksu - valitettavasti. Vaihdoin kaiken lisäksi operaattoria Elisalta Saunalahteen, ja nyt tuli kuitenkin Elisalta lasku pelkistä palveluviesteistä vaikka en ole kyseisenä aikana käyttänyt Elisan liittymää! Toivottavasti ainakaan sitä ei tarvitse maksaa...

Laitoin eilen sen STOP-viestin ja sähköpostia kyseiseen puljuun, josta tuli vastaus että numero on poistettu, mutta rahoja ei palauteta. Yllätys...

Operaattorilta tuli infoa, et vaikka ne palveluviestit estäisi heiltä, maksu menisi silti! Eli niitä ei kannata estää, ainakin näkee heti jos niitä tulee lisää. Uskomatonta, että operaattorit pesevät kätensä näistä huijauksista. No, tulipahan oppirahat taas maksettua, prkl...

EN MAKSANUT

ja Elisa sulki liittymän ilmoittamatta ja pisti vielä asian eteenpäin perintätoimistolle. PIKKASEN tuohtuneena soitin ja Elisan ystävällinen asiakaspalvelija avasi liittymän uudestaan ja siitäkin jouduin maksamaan 10€ lisää.

Minulla on samantyyppinen tarina kuin tuossa näköjään kaikilla. Laskua on yhteensä 320€ pojan liittymään.

Olen ottanut yhteyttä Euroopan kuluttajaviranomaiseen http://www.ecc.fi/ Sieltä saa palvelua suomenkielellä. Tein heidän ehdotuksesta valituksen, joka löytyy noilta sivuilta.
Emme ole todellakaan ainoita, jotka ovat joutuneet kyseisen "palvelun" uhreiksi. Tällä hetkellä on kuulema menossa jokin case tuota firmaa vastaan ja tämä minun valitus liitetään siihen, ja toivottavasti saan jotain rahoja takaisin.
Sinne vaan kaikki veljet ja sisaret valitusta tekemään. Saadaan vähän joukkovoimaa.

Seuraavaksi käyn operaattoreiden kimppuun. Tämä on ihan V..n törkeää, että ovat "vain välikätenä" tässä touhussa ja luikertelevat irti kaikesta tästä.
Kuluttajaviranomainenkin sanoi, että ovat ihmetelleet operaattorien suuntaan, miksi tekevät sopimuksia tällaisten huijarifirmojen kanssa. Ilman kotimaisia operaattoreitahan näitä laskuja ei tulisi.

Esto kännykässä?

Mitä tuo kännykässä oleva esto tarkoittaa? Itse en edes ole kuullut tuollaisesta estosta. Kyllä ne estot yleensä ovat operaattorin asioita.

Yleinen periaate on, että asiakas vastaa kännykästään. Jos asiakas kännykästä estää viestien perille tulon, ei se ole operaattorin tai palveluntarjoajan ongelma.

Mielestäni nämä kestotilaukset tulisi kieltää kokonaan. Jos tähän ei mennä, niin tilaus saisi kestää vain esim.3 kk, jonka jälkeen se tulisi uusia lähettämällä tekstiviesti.

ei lopu

uusi numerosi on helppo hankkia, et pysty käyttämään puhelintasi täyspainoisesti jos suljetutat kaikki mahdolliset. VIESTINTÄVIRASTO VASTAAMAAN VALVONNASTA ! MISSÄ LUURATAAN ? OLLAANKO SAVONLINNASSA OOPPERASSA ?

F-secure

Kannattaisi varmaan hommata F-Securen mobile security niihin puhelimiinne. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, kun suojautuu asianmukaisella palomuurilla.

näkyykö saldossa

Minulle on kanssa tullut kyseisiä viestejä nyt kahdenpäivän ajan, kun netissä (Googlesta etsin sovelluksia s60) kännykällä. Ajattelin kysyä, että näkyykö kyseisten palveluiden hinta saldon muu-osiossa, kun lähettää dnalle "SALDO"-viestin. Minulla on itselläni palvelunumeroiden esto ja siksi kysynkin että näkyykö kyseinen palvelu saldossa. Lähetin eilen mailia OPn osoitteeseen, mutta vielä tänään sain kaksi viestiä, jossa kerrotaan, että palvelunesto on blokannut kyseisen viestin. APUA! en todellakaan halua maksaa penniäkään palveluista, joita en ole tilannut.
Kiitos etukäteen.

Ja vielä...

Meillä tullut pojalle 7 viikkoa 4€ päivässä laskua. Sain tietää tänään kun tuli puhelinlasku viime kuulta. On saldosopimus ja en kyllä aio maksaa penniäkään noista "palveluviesteistä". On niillä operaattoreillakin OLTAVA joku vastuu toiminnasta, perkele

Mitä hittoa urputatte

Onko se tosiaan noin kova paikka tunnustaa edes ITSELLEEN että "hei, mä käytin seksipalvelua ja maksan siitä"? Onko? Miksi ...ussa pitää tulla tänne sitten katumaan?

Vastaat liittymäsi käytöstä aiheutuneista kuluista. Näin sanoo operaattorisopimukset. Maksat myös laskusi ihan suosiolla.

Nimim. 179988-äänenkannattaja

Eli

Suosit sitä että he lisäävät sinut heidän palveluidens käyttäjäksi ilman hyväksyntää?

yksinkertainen pelastus

Laittakaa tekstiviesti-palveluesto niin ei pääse laskuttamaan tekstiviestipalveluista,
ja jos tulee "palvelunesto plokannut" niin sitten vain operaattorille pyyntö ottaa selville kuka koputtaa.
Laskua eivät pääse tekemään. Plussana se ettei tule osallistuttua TV-äänestyksiin, rahankeruisiin ja ostettua parkkiaikaa kännyllä

Surkimus

Nynnerön olisi aika miehistyä, lopettaa pimpinkuvien töllötys ja etsiä itselleen oikea nainen.
Olet vätyksien vätys. Ja Kuivan Kiskoja !

Rikosilmoitus

Tee kuten minä,vähennä laskusta rosvousyritys- osuus, maksa lasku. Ilmoita omalle puhelinoperaattorille toimenpiteesi sekä mistä se johtui. Vaadi että operaattorisi ryhtyy rajoitustoimiin rikosten estämiseksi.
Tee rikosilmoitus Poliisille.

Miten kävi?

Mulla samanlainen tilanne kuin niin monella täällä ja kiitos kaikille hyvistä neuvoista.nyt olis kuitenkin kiva tietää onko joku oikeesti saanut ton homman päätökseen??
Mitä esim. operaattorit on vastanneet kun on kieltäytynyt maksamasta??

huijattu

Maksa DNA lasku vähennettynä rosvous-osa, Viestintäviraston säännöt estää silloin operaattoria sulkemasta puhelintasi.
Ota laskut mukaasi ja tee poliisille rikosilmoitus
Ilmoita toimenpiteistä operaattorillesi, Vaadi huijarilinjoille esto.
Viestintävirasto ja poliisi voisi ryhtyä toimenpiteisiin.
Netissä on vireillä joukkokanteen nostaminen
Asiaa varmaankin vauhdittaisi puhelimen tilapäinen sulkeminen.

tuleeko

tuleeko siitä lasku jos samantien jos kyseinen viesti edes tulee puhelimeen?
Tulee näköjään laskua vaikka mitä tekisi.Vähän aikaa on hiljaista,sitten tulee mainosviesti ja siitäkin maksat,vaikka STOP-viestiin vastaavat ettet olr enää palvelun käyttäjä!
Minulle on tullut jotain pask.aa tuosta 179988 numerosta. Nyt lähetin sen stop viestin samaiseen numeroon, mitään vahvistusta ei ole vielä tullut.Puhelinnumeroani en ole luovuttanut mihinkään muuta kuin luukku.comiin joten turha väitää että olisi oma vika.
Sitten joku vielä kehtasi puolustella tälläisiä mobiilihuijareita; "myönnä pois että olet tilannut jotain" En ole tilannut mitään vaan numeroani on väärinkäytetty, miten se ikinä onkin joutunut vääriin käsiin. Toivottavasti saadaan rangaistua tuollaisia huijareita!
Samantapainen kokemus;ajettelin ottaa uuden soitto äänen,en sitä saanut.Sain viestin,etten valitettavasti ole rekisteröitynyt.Lähetin STOP-viestin heti ja se kuitattiin.Nyt tulee laskuja kuitenkin kokoajan!Saunalahti vaan laskuttaa!!!
Älkää hommatko fsecure mobilia!!! Tulee viesti rumba joka ei lopu. kerran kuussa tulee viesti että palvelu F-secure mobil on käytössä ja maksaa 3€. voit lopettaa palvelun lähettämällä viestin fsecure stop

no olen lähettäny kerran kuussa tuota stoppia mutta silti minulta laskutetaan sitä 3€ koko ajan. En ole käyttänyt ohjelmaa enään kahteen vuoteen koska puhelimella ei voinut tehdä muutakun pyörittää virustorjuntaa kun se oli asennetuna.

aika törkeää. en vain ikinä muista arkena soittaa soneralle tai jonnekkin että miten pitäisi toimia...
Moro. Mullekin tuli laskussa 17 kpl palvelutextiviestiä 10 min sisällä muka tulleet. Tosiaankaan ei ole tullut mitään viestejä. En ole tilannut mitään enkä klikannut mitään tähän palvelutexteihin viittaavaa. On tää ihme hommaa , eikö operaattori voi asialle mitään. No asiahan katotaan perin pohjin kuluttaja-asiamiehen ja ehkä poliisin voimin.Lähetin postia jo fi. customerservice@ipx.com ko. asiasta,katotaan mitä vastaavat.Operaattori on muuten saunalahti johon olen myös ollut yhteydessä, josta sain toiminta ohjeet.Ottaa pattiiin noi huijarit.
Pojan laskussa sama juttu mutta 62 kpl palvelutextiviestiä 23 min sisällä ja laskua 186e.
Vain tyhmä maksaa nuo. Operaattorien ohjeet on, että ei saa maksaa missöän nimessä. Jos operaattori alkaa narista, niin vaihda toiseen.
Minun poika se tyhmä on, joten tapahtui kuule samaa ku teilläki. (tai teiä lapsilla)
v!ttu ku sanokaa niille jos ne lataa asioita kännykkäään nii lataa marketista eikä netistä.
minulla alkoi sataa kuukausi sitten jotain maksu viestejä ja mä pyysin koko perheen koolle, sitten puitiin mitäs on meneillä, nii selville tuli et 13-v poikani meni lataamaan jostakin sivulta elokuvii. pojan kännykän tarkistin ja siin luki myös "Nauti palvelusta",
ja sitten yht äkkii tuli videoviesti jossa oli p0rnoa.
olin kysynyt asiakas palvelulta ettämitäs tää on.
oon kokeillu kännykän vaihtoo, nimittäin pojalleni ostin SGS2:sen ja poikani meni taas nettii. mutta tämä kertoi että viestejä valuu taas.
ajattelin katkaista liittymän ja osta uuden sim kortin, en ihan tiedä auttaako se...
voisiko joku vähän neuvoa,

Terveisin : Maksava ja Vihanen Isä
 /   /  / Varokaa palvelua 179988

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku
Lähitapiola



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta