Ei hyvää päivää

Damien

Ei hyvää päivää (ajttelin ensin kirjoittaa 'Ei herran jumala' mutta se olisi vienyt pohjan koko idealta.

Niin, siis. Miten on mahdollista, että vielä tänä päivänä, siis vuonna 2004 riittää ihmisiä jotka elämänsä ohjenuorana pitävät jotain ammoisten aikojen satukirjaa?

Itse käyn ensisijaisesti islamin kimppuun, minulla on siihen syyni, mutta sama asia koskee muitakin uskontoja. Herätkää ihmiset pikkuhiljaa siihen tosiasiaan, että jumalia ei ole muualla kuin teidän päässä.

Uskonnot perustuvat suuhen, että ihminen on oivaltanut kuolevansa, uskonnot antavat toivoa 'elämästä kuoleman jälkeen'. Mikä siinä tosiasiassa, että ihminen aikanaan lakkaa olemasta ja palaa takaisin luonnon kiertokulkuun, on niin vaikeata hyväksyä?

Itse ainakin ymmärrän, että Damienin elektrofysikaaliset prosessit aikanaan pysähtyvät ja sitten Damien lakkaa olemasta. Madot aikanaan syövät Damienin, eli Damien palaa luonnon kiertokulkuun. Eikö näin tapahdu meille kaikille, ja niin pitääkin tapahtua.

9

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mar Sarug

sinähän vasta oppinut olet! Ihan uusia asioita mulle. Kiitos lapseni Damien... mutta nyt päiväunille siitä!

• Damien

Kiintoisaa, em tiennytkään, että olet äitini. Vai oletko isäni?

Oppinutko? Minäkö? Tuskin olen. Päiväunille kyllä voisin mennä, se on totta.

Kuitenkin jos jokin mielipiteissäni, kieltämättä aikasta lailla kärjistetyissä sellaisissa, mättää, niin voisitko kommentoida niitä muutenkin kuin antamalla ymmärtää, että olen infantiili?

Voi olla, että olen ifantiili, mutta kuitenkin elätän perheeni ja tulemme toimeen kohtuullisen hyvin. Entä sinä Mar Sarug?

Älä viitsi vastata minulle kuin lapselle. Ellei sinulla ole mitään sanottavaa, niin jätä kommentoimatta. Jätä infantiilit kirjoitukseno omaan arvoonsa.

• ????
        Damien kirjoitti:

Kuitenkin jos jokin mielipiteissäni, kieltämättä aikasta lailla kärjistetyissä sellaisissa, mättää, niin voisitko kommentoida niitä muutenkin kuin antamalla ymmärtää, että olen infantiili?

Voi olla, että olen ifantiili, mutta kuitenkin elätän perheeni ja tulemme toimeen kohtuullisen hyvin. Entä sinä Mar Sarug?

Älä viitsi vastata minulle kuin lapselle. Ellei sinulla ole mitään sanottavaa, niin jätä kommentoimatta. Jätä infantiilit kirjoitukseno omaan arvoonsa.

Miten pitäisi kommentoida infantiileja kirjoituksia?

• Mar Sarug
        Damien kirjoitti:

Pelko pois, et sinä ole infantiili. olet pedantti.

Ja lieneekö perheen elättäminen ja verojen maksaminen, tärkein merkki ihmislapsen viisaudesta ja harkitsevuudesta?

• Damien
        Mar Sarug kirjoitti:

Pelko pois, et sinä ole infantiili. olet pedantti.

Ja lieneekö perheen elättäminen ja verojen maksaminen, tärkein merkki ihmislapsen viisaudesta ja harkitsevuudesta?

"
        olet pedantti.
        "

Ei mielestäni ollenkaan huono asia.

"
        "

Viisaudesta ja harkitsevuudesta... Niinpä niin. Tottakai kun kirjoitan tälle palstalle esiinnyn tietoisesti voimakkaan provosoivasti. Moinen käytös on mielestäsi varmastikin, jos ei tyhmää, niin ainakin epäviisasta ja peräti herkitsematonta.

Vaikka annan täällä mielipiteeni julki verrattain voimakkaasti, se ei tarkoita sitä, ettenkö todella olisi sitä mieltä mitä kirjoitan.

Kerropa minulle Mar Sarug, unohtaen tyylilajini, että mikä kirjoituksissani ei mielestäsi ole totta. Niin tai ei ehkä totta, mutta mikä sotii sinun maailmankatsomustasi vastaan.

• Mar Sarug
        Damien kirjoitti:

"
        olet pedantti.
        "

Ei mielestäni ollenkaan huono asia.

"
        "

Viisaudesta ja harkitsevuudesta... Niinpä niin. Tottakai kun kirjoitan tälle palstalle esiinnyn tietoisesti voimakkaan provosoivasti. Moinen käytös on mielestäsi varmastikin, jos ei tyhmää, niin ainakin epäviisasta ja peräti herkitsematonta.

Vaikka annan täällä mielipiteeni julki verrattain voimakkaasti, se ei tarkoita sitä, ettenkö todella olisi sitä mieltä mitä kirjoitan.

Kerropa minulle Mar Sarug, unohtaen tyylilajini, että mikä kirjoituksissani ei mielestäsi ole totta. Niin tai ei ehkä totta, mutta mikä sotii sinun maailmankatsomustasi vastaan.

Mar Sarug-nimimerkin erinomaisiin kirjoituksiin täällä sekä juutalaisuus että ortodoksisuus -ja nyt myös luterilaisuus- palstoilla, niin saat sellasen kokonaisvaltaisen ikonin ajattelustani. Ei se kaunis ole, mutta jotain...

Olet myös huomaava että, itse sorrun samanlaisuuksiin kuin sinä ilmaisussani... Ja lopuksi kaikille ja sinulle erityisesti: Doksa to Theoo!

Ja kyllä, minulla on lukihäriö!

• Damien
        Mar Sarug kirjoitti:

Mar Sarug-nimimerkin erinomaisiin kirjoituksiin täällä sekä juutalaisuus että ortodoksisuus -ja nyt myös luterilaisuus- palstoilla, niin saat sellasen kokonaisvaltaisen ikonin ajattelustani. Ei se kaunis ole, mutta jotain...

Olet myös huomaava että, itse sorrun samanlaisuuksiin kuin sinä ilmaisussani... Ja lopuksi kaikille ja sinulle erityisesti: Doksa to Theoo!

Ja kyllä, minulla on lukihäriö!

Askel lähemmäs, näin astukaamme.

Sinulla lukihäirö? Kas, enpä ole huomannut. Tämä ristiretkeni uskontoa ja erityisesti islamia vastaa ei kuitenkaan ole sitä luokkaa, että vaivautuisin lukemaan eri palstoja.

Joten jos viitsit, niin kerro minulle lyhyesti mitä ajattelet. Olen ainakin ymmärtänyt, ettet sinäkään ihmeemmin pidä islamista.

• sammy

hyvä että jollakin on järki päässä.. joudun elämää
      n terroristin naapurissa(mullah krekar) oslossa ja
      vakuutan että ei ole "kivaa.." tosin muutan täältä muslimien pesästä piakkoin.ts.toiseen kaupunginosaan.olen seur.kehitystä täällä(norge)
      toivottavasti suomi välttää saman kohtalon-herätkä
      ä!! miksi hyysätä sellaista joka tahtoo tuhota mei
      dät?!

• Karim

..."vielä tänä päivänä, siis vuonna 2004 riittää ihmisiä jotka elämänsä ohjenuorana pitävät jotain ammoisten aikojen satukirjaa?"

Kaikki Islamissa ja Koraanissa on virheetöntä, ja upeaa. Se että elämme vuotta 2004 ja meillä on ollut tieteen kehityksen kannalta loistava 1900-luku taustalla, on tuonut vain kasapäin lisää todisteita ja syitä uskoa Islamiin, niin selkeästi tiede on todistanut Koraanin tarkasti kuvailemat luonnon ilmiöt, ihmisen tiedolta piilossa olleet asiat ja tapahtumat juuri oikein Koraanissa kerrotuiksi, lähes hämmästyttävissä määrin vain muutamilla sanoilla kaiken olennaisen niistä kuvaillen. Monesti niissä niillä tärkeillä avainsanoilla on jopa arabiaksi useita merkityksiä, ja kaikki sopivat yhtä hyvin kyseiseen ilmiöön/tietoon tieteen mukaan. Koraanista löydät mm. (21:30) alkuräjähdyksen ("..maa ja taivaat olivat kerran yhtä, kunnes erotimme ne...") jota vielä samassa säkeessä seuraa se että Allah sanoo kaiken elämän olevan vedestä, kuten se onkin. Paljon muutakin hienoa löydät, jos etsit, kuten vaikkapa Faaraon oikean nimen (Fir`aun) joka on ollut Raamatussakin väärin koko kr.uskon historian ajan, nyt senkin ovat tutkijat todistaneet. Jos et ole huomannut, Islam ei ole kuin vahvistunut 1900-luvulla vaikka kristityt ovat maallistuneet.

Ongelmasi on että uskot niin suureen sattumaan, että käytännössä myönnät sen olevan jo Jumalan tasoinen. Etkö ole ikinä miettinyt olemassaoloa tai sitä miksi olet mitä olet? Etkö ole ikinä miettinyt että jos olet vain yhdestä siittiöstä kehittynyttä lihasmassaa, niin silloin mikä tuuri sinulla kävi kun olit ensimmäinen niistä 300 miljoonasta siittiöstä? Mikä vaikutti siihen että olit ensimmäinen, ejakuloimisen tarkka hetkikö? Mikä vaikutti siihen että vanhempasi päättivät alkaa hommiin juuri silloin, sekuntia myöhemmin aloitettuna tulos olisi voinut olla toinen? Leikkasiko isän ruohonleikkuri sopivasti kiinni äitisi flirttaillessa ovella? Entä siitä taaksepäin, mitkä asiat vaikuttivat siihen että asiat kehittyivät siihen että isäsi leikkasi ruohoa silloin? Mikä KAIKKI vaikutti siihen että vanhempasi tapasivat, sekö että jollain ruotsalaisella puhkesi 50-luvulla autosta kumi jolloin hän myöhästyi tapaamisesta, mikä aloitti "lumivyöry-efektin" kerraten sen kerrannaisvaikuttajia edelleen suuremmiksi ja suuremmiksi kulkiessaan useamman ihmisen läpi? Edelleen voit kerrata aivan samat asiat omien vanhempiesi ja heidän vanhempien kohdalla, ja niin edelleen. Lopulta siis saat olla äärimmäisen kiitollinen myös Jeesukselle ja Muhammedille, että he ovat vaikuttaneet historiaan kuten ovat vaikuttaneet, ei sinua olisi ilman heitä (ja heitä seuranneita ja historiaan vaikuttaneita muslimeita) jos kyse sattumasta. Edelleen, mikä olisi ollut ihmiskunnan kohtalo jos joku dinosaurus olisi tallannut jonkun väärän päästäisen päälle kymmeniä miljoonia vuosia sitten...

Jos laitat kymmenen kuulaa pussiin numeroituna 1-10, ja yrität saada niitä järjestyksessä pois, mahdollisuutesi on vain 1/ 3 600 000. Mieti sitä, älä hylkää Jumalaa että Hän ei hylkää sinua (sitä et tahdo).

>>>Itse käyn ensisijaisesti islamin kimppuun, minulla on siihen syyni,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7121
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7079
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      117
      6205
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5248
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5225
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5118
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4605
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      3485
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe