Perhekoti vai sijoitus

Yhteydenpito?

Kummassa yhteydenpito yleensä toimii paremmin?

8

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hghdtglk

Tarkoittanet sijaiskotia vs. ammatillista perhekotia.

Riippuu tietysti tilanteesta ja ihmisistä, mutta veikkaisin perhekotia!

Erityisen paljon riippuu sinusta itsestäsi, miten kyvykäs olet keskustelemaan, vaihtamaan mielipiteitä, ottamaan selvää asioista, hyväksymään kannaltasi epämieluisiakin näkökantoja ja päätöksiä. Tämähän pätee kaikissa ihmissuhteissa ja ihmissuhteet ovat tärkeässä roolissa keskusteltaessa lapsen sijoituksesta kodin ulkopuolelle ja myös kaikista arjen toimista elämän varrella.

Olen nähnyt työssäni niin keskusteluhaluisia kuin yhteistyökyvyttömiäkin vanhempia ja saattaa niitä olla myös työssäolevissakin. Tosin viime mainitut karsiutuvat melko nopeasti pois.

• Näin se on

toimii perhekodin kanssa todella hyvin

• PSYKOHOITOJAKO
        Näin se on kirjoitti:

toimii perhekodin kanssa todella hyvin

Lopeta jo leirittäminen ja lapset kotiin!!!!

• tontin raja

siinä sitä sitten ollaan. "Älkää tulko meidän omilla rahoilla osamalle tontille" - on meidän lapsen "viehättävä" naispuolinen sijaishuoltaja määrännyt. Ja tontin rajaa pitemmälle emme todellakaan mene. Lapsi haetaan tontin rajalta tapaamiselle. Ja kaikki muut asiat toimivat samaa rataa.

Olen kuullut, että perhekodeissa ja latoksissa vanhempiin ja sukulaisiin suhtaudutaan paljon paremmin - joten ennemmin lapset niihin! Ehdottomasti!

• fvghytres

PERHEKOTIIN SIJOITETTUA LASTA SAA TAVATA. OMG!!

• Heikki ja Marjatta

Ovat olleet sijoitettuina 1v 9kk ja 12 kertaa hän on saanut lapset puhelimeen. Yksi vuorokauden kestänyt tapaaminen on ollut. Kohta onneksi tulee oikeuden päätös ja lapset palautuu. Ennelta ehkäisevää apua ei tullut vaan heti sijoitus. Lapsista ei ole löytynyt vikaa vaikka sitä ovat nuppinikkarit yrittäneet löytää. Onneksi oikeus vihdoin toteutuu.

Sijoituspaikkana lapseton pariskunta. Mielestäni ovat evoluution irvikuvia.

• 1234.....

yhdeyden pito niin lapsiin kuin henkilökuntaankin.... perhekoti jossa minun lapseni ovat niin ottavat minunkin mielipiteet lasten asioissa huomioon... ja saan käydä lapsiani katsomassa aina sovittaessa ja yön tai viikonlopunkin saan siellä viettää lasteni kanssa vapaasti..esim.vaikka lähteä kaupungille ostoksille ym.

Tämä perhekoti on aivan toista luokka mitä oli sijaisperhe jossa lapseni olivat.. sij.perheessä yhtenään rangaistukseski takavarikoivat lasteni puhelimet ja sij.vanhempiin oli vaikea saada yhteyttä kun asiaa oli...
      tapaamisrajoituksiakin sij.perhe vaati mitä ihmeellisimpien syiden vuoksi.. Mutta tietäähän sen jo miksi sij.perhe tämän kaiken vaivan näki ja teki juuri siksi ettei kukaan häiritse heidän juoma kekkereitään lasteni kanssa....

• Yksiäitivain

Minun tyttäreni on kans perhekodissa, johon olen erittäin tyytyväinen. Koskaan ei heidän kanssaan ole
        ollut mitään ongelmia. Sijaisperheistä mulla ei ole kokemuksia, mutta ainakin oman lapseni perhekotiin
        olen erittäin tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      144
      5282
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      132
      3397
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      126
      3299
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      36
      3203
    5. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      43
      2674
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      37
      2265
    7. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      22
      2208
    8. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      229
      1996
    9. prööt prööt nyt ottaa vihervassaria pattiin!

Korvatkaa R kirjaimet L kirjaimilla ja sanokaa ääneen "Jari Kurri etsii pakoputkiautossaan jarruja".
      Maailman menoa
      11
      1884
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      89
      1795
    Aihe