taas tohtori tolosta

jurpolukki

"Päivitetty 14.12.2009.
Aurinko, D-vitamiini ja sydäntaudit liittyvät toisiinsa. On väärin syyttää kolesterolia ja ruokavaliota sydän- ja verisuonitaudeista, sanoo englantilainen gastroenterologi David Grimes Machesterin yliopistosta. Hän on tutkinut yli 20 vuotta sydän- ja valtimotautien esiintymistä eri väestöissä, ja nyt hän on julkaissut aiheesta 642-sivuisen perusteellisen kirjan ´Vitamin D and Cholesterol´. Sen mukaan sepelvaltimotaudin pääasiallinen syy on auringonvalon ja D-vitamiinin puute, eikä suinkaan kolesteroli ja rasvainen ruoka. "

http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1555

voi mun päiviäni. piti minun vanhat silmäni nähdä tämän uutisen. taidan käväistä voi ostoksilla.

5

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi on
      • jurpolukki

voi senhän auttaako se tuohon onko se ny luukato? sen verran seurasin notta tasapainosta oli kysymys tv ohjelmassa. mutta tuon kirjan nimikin on kyllä "Vitamin D and Cholesterol". uskotaan notta d-vitamiini tuo valon tänne pimeään pohjolaan näin kaamosaikana.

• osteo

• jurpolukki

• Otan opiksi

kolesterolilääkeiden haitoista? Läheinen ihminen(nainen70v) sairastui 20v sitten kolesteroliarvoon 6, siitä alkoi armoton rasvanvälttelykuuri samaan aikaan hän söi hormooneja vaihdevuosioireisiin. Aluksi hänellä oli ylipainoa mutta vuoden sisällä paino oli huomattavasti laskenut. Lääkäri suositteli jatkuvasti kolesterolilääkitystä, epäiltiinhän myös sukurasitusta asiaan, lopulta 10v sitten alkoi kolesteroli lääkitys sen jälkeen ei tervettä päivää, 7 vuotta sitten alkoi sydänoireet, sen seurauksena tahdistin, lääkkeenvaihto sen surauksena hiusten lähtö, lääkemerkki takaisin samaksi, taas muutama vuosi ja keuhkoveritulppia, tässä vaiheessa lääkäri määrää(!!!) hormoonivalmisteen pois ja tilalle verenohennuslääkkeen, vuosi sitten toisesta korvasta meni kuulo yhtä-äkkiä ja nyt ohitusleikkaus edessä. Geenitestin mukaan hän ei kuulu sydän -ja verisuonisairausriskiryhmään.

Miten olisi käynyt jos kolesterolilääkitystä ei olisi koskaan aloitettukaan? Monenko vuoden kuluttua kolesteroliarvo 6 olisi koitunut tappavaksi? Eikö kannattaisi ottaa edes geenitesti ensin?

Kerätkää arvon tutkijat tiedot suomalaisista ja verratkaa terveyshistoriaa, näiden lääkittyjen osalta. Järkyttävää katseltavaa on ollut tuollainen rasvahysteria ja kolesterolilääkitys, joka ei tuonut terveyttä vain suuren ahdistuksen siitä mitä voi syödä ja mitä ei. Tämä ihminen noudattaa lääkärin ohjeita orjallisesti.

Onko samankaltaisia tarinoita enemmän? Tietenkään kukaan ei tunnusta lääkkeen haittoja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1613
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1365
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      28
      1148
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1104
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      996
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      191
      934
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      123
      921
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      871
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      831
    10. 71
      824
    Aihe