Lanzarote vai Teneriffa

Bricla

Olen suunnittelemassa matkaa syyslomalle 2010, ja Kanaria kiinnostaa kovasti. Ykkössuosikkeja ovat juuri nyt Lanzarote (Puerto del Carmen) sekä Teneriffa (Fanabe). Perheessä on vanhempien lisäksi 6- ja 8-vuotiaat lapset. Kumpi matkakohde olisi sopivampi, haluamme toki aurinkoa ja rantaa, mutta myös muuta tekemistä. Onko Teneriffa liian täynnä turisteja, uskaltaako siellä lähteä tuon ikäisten lasten kanssa esm. pyöräilemään? Auto olisi tarkoitus vuokrata ainakin päiväksi, oli kohde kumpi vain. Vesipuisto olisi ehkä ihan kiva käyntikohde, mutta ei pakollinen, onko Lanzaroten vesipuisto liian pieni?

12

4658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+18

      Teneriffalla on toki paljon turisteja, mutta pakko ei ole jäädä Americasin keskustan brittituristirannoille. Fanaben ranta on hyvä, ja seuraava eli Duquen ranta vielä parempi (pienen kävelymatkan päässä Fanabesta). Autolla voi hurauttaa El Medano -nimiseen pikkukaupunkiin, josta löytyy melkein autio uimaranta (paitsi viikonloppuisin on paljon paikallisia). Auto kannattaa ehdottomasti vuokrata ainakin muutamaksi päiväksi, ja ajaa Teidelle ja yhtenä päivänä vaikka Los Gigantesiin. Yksi päivä menee Loro Parquessa saaren pohjoispuolelle (kannattaa ottaa bussi liput-paketti vaikka hotellista). Itse en ole vielä vesipuisto Siam Parkissa käynyt, mutta uskon 11-vuotiasta ystävääni, jonka mielestä se on tällä hetkellä ehkä paras paikka maailmassa. Pyöräilyä olen kokeillut Teneriffalla vain kerran, enkä oikein syttynyt - voi olla että olen vaan ollut väärillä reiteillä.

    • Heidi 2010

      Vesipuistot Kanarialla hyvät. Teneriffalla Siam Parkia on kehuttu valtavasti, itse en siellä VIELÄ ole käynnyt. Loro Park ehdoton tuon ikäisille lapsille (ja vanhemmillekin).

      Ehdottomasti vastaan kysymykseesi : Teneriffa.

      Fanabe on uutta aluetta. Ja kasvanut kiinni "Vanhaan" Americakseen. Carmen on vain yksi rantakatu.

    • Lanzarote-fani

      Lanzarote ehdottomasti!!! Puerto del Carmen on ihanan pieni kaupunki,mutta kuitenkin kivasti nähtävää ja samalla mukavan pieni paikka. Ja lanzarote on niin pieni saari,että jos päiväksi vuokraa auton,niin siinä ajassa ehtii näkemään jo todella paljon saarta. Tosiaan lanzarote ei ole vielä ONNEKSI sellainen turistirysä paikka.....

      • Mentira

    • Lanza-amiga

      Tämä saari on isoimmista Kanarian saarista säilyttänyt parhaiten alkuperäisen kanarialaisen ilmeensä, Fuerteventuran ohella.
      Saari on siisti, turvallinen ja rauhallinen, mutta silti eloisa. Siellä ei ole massaturismia siinä mittakaavassa kuin Gran Canarialla ja Teneriffalla, eikä myöskään siten sen myötään tuomia lieveilmiöitä. Siellä saa rauhassa kävellä kadulla mihin vuorokauden aikaan tahansa, ei ole puoliväkisin sisäänheittäjiä, ei vainoavia kello-, aurinkolasi- tai muita kaupustelijoita, ei kännisiä meluavia turisteja tai muuta epämääräistä väkeä.

      Puerto del Carmenissa on monta isoa, upeaa, tosi siistiä hiekkarantaa. Pyöräilyä varten löytyy ihan pyöräilyteitäkin ja sellainen vie Carmenista merenrantaa pitkin pääkaupunkiin Arrecifeen asti.
      Ihan Carmenin kyljessä on Rancho Texas Park, eläinpuisto, jossa on paljon mielenkiintoista nähtävää koko perheelle. Vaikka Lanzalla olen ollut usein ja saarta kierrellyt, niin Costa Teguisen Agua Park on jäänyt käymättä, joten sitä en osaa kommentoida.
      Tuolla Plazan puolella on Kanariansaarten matkailuosiossa ensimmäisellä sivulla pari ketjua, joista voit saada lisätietoa Lanzarotesta ja sen mahtavista luonnonmonumenteista: Lanzarote tammikuussa ja Ainutlaatuinen Lanzarote. Lanzarotelle on Unesco myöntänyt Reserva de la Biosfera arvon, osoituksena siitä, kuinka saaren asukkaat ovat kunnioittaneet luontoa rakentaessaan ja kehittäessään saarta.

      Suosittelen lämpimästi Lanzarotea!

      • tuuve67

        Heippa! En ole käynyt Lanzalla, joten en tiedä miten kiva paikka se on. Mutta Teneriffa on saari jossa on jokaiselle jotain.

        Pienten lasten kanssa kannattaa lähteä Fanabeen. Siellä on hyvät rannat sekä paljon muuta tekemistä. Siam Park (euroopan suurin vesipuisto tällä hetkellä) on myös oman 10-vuotiaani mielestä paras paikka maailmassa. Sinne kulkee ilmaisbussi Fanabesta pari kertaa tunnissa. Myös Jungle Park Americaksen puolella oli kiva paikka ja varmasti sopiva ikäisillenne lapsille.

        Pyöräily - en ole koskaan pyöräillyt Teneriffalla. Mutta Fanaben, Americaksen ja Christianoksen väliä kulkee rantabulevardi koko matkan, siinä ainakin ihmiset pyöräilivät paljon sekä ajoivat sellaisilla hauskoilla 2:n ja 4:n hengen polkuautoilla :) Itse emme niitä kokeilleet, mikä jäi vähän harmittamaan..
        Fanabe&Americas on "aurinkovarmoja" paikkoja, joissa on tosi siistiä ja paikalliset tykkäävät lapsista ja heillä on lapsille aina jotain hauskaa sanottavaa.

        Olimme itse Tjäreborgin hotellissa Fanabe Sunwing Resort joka oli hyvä hotelli, erinomainen palvelu ja erityisesti keskittynyt lapsiperheiden palveluun.

        Joten itse äänestäisin Teneriffaa.

        Ai juu, tuli mieleen, että auto kannattaa varata matkatoimistosta jo ennen matkaa taikka sitten paikan päällä jo heti ekapäivänä halutulle päivälle. Itse nimittäin jäimme matkallamme ilman autoa, koska kaikki olivat vuokrattuina, emmekä ymmärtäneet varata sitä ajoissa. Aiemmalla matkallamme saaren pohjoisosassa Puertossa ei sellaisia ongelmia ollut, joten emme osanneet varautua ennakkovarauksella. Olimme matkalla kylläkin vuoden vaihteessa, joka on varmaan suosituin matkustusajankohta, joten syyslomalla auton saaminen on varmaan helpompaa paikan päältäkin.


      • asdd
        tuuve67 kirjoitti:

        Heippa! En ole käynyt Lanzalla, joten en tiedä miten kiva paikka se on. Mutta Teneriffa on saari jossa on jokaiselle jotain.

        Pienten lasten kanssa kannattaa lähteä Fanabeen. Siellä on hyvät rannat sekä paljon muuta tekemistä. Siam Park (euroopan suurin vesipuisto tällä hetkellä) on myös oman 10-vuotiaani mielestä paras paikka maailmassa. Sinne kulkee ilmaisbussi Fanabesta pari kertaa tunnissa. Myös Jungle Park Americaksen puolella oli kiva paikka ja varmasti sopiva ikäisillenne lapsille.

        Pyöräily - en ole koskaan pyöräillyt Teneriffalla. Mutta Fanaben, Americaksen ja Christianoksen väliä kulkee rantabulevardi koko matkan, siinä ainakin ihmiset pyöräilivät paljon sekä ajoivat sellaisilla hauskoilla 2:n ja 4:n hengen polkuautoilla :) Itse emme niitä kokeilleet, mikä jäi vähän harmittamaan..
        Fanabe&Americas on "aurinkovarmoja" paikkoja, joissa on tosi siistiä ja paikalliset tykkäävät lapsista ja heillä on lapsille aina jotain hauskaa sanottavaa.

        Olimme itse Tjäreborgin hotellissa Fanabe Sunwing Resort joka oli hyvä hotelli, erinomainen palvelu ja erityisesti keskittynyt lapsiperheiden palveluun.

        Joten itse äänestäisin Teneriffaa.

        Ai juu, tuli mieleen, että auto kannattaa varata matkatoimistosta jo ennen matkaa taikka sitten paikan päällä jo heti ekapäivänä halutulle päivälle. Itse nimittäin jäimme matkallamme ilman autoa, koska kaikki olivat vuokrattuina, emmekä ymmärtäneet varata sitä ajoissa. Aiemmalla matkallamme saaren pohjoisosassa Puertossa ei sellaisia ongelmia ollut, joten emme osanneet varautua ennakkovarauksella. Olimme matkalla kylläkin vuoden vaihteessa, joka on varmaan suosituin matkustusajankohta, joten syyslomalla auton saaminen on varmaan helpompaa paikan päältäkin.

        Molemmat ihania paikkoja. Etenkin Lanzaroten Blanca ja Teneriffan Fanabe ovat ihania paikkoja..
        Silti Teneriffa on enemmän mieleeni. (:


    • ite menossa 03/2010

      Molemmissa olen käyntyt. Suosittelen teneriffaa. Lanzarotella olen ollut carmenissa, ihana paikka lojumiseen, tosin tuulinen. Teneriffalla enemmän näkemistä ja vihreämpää.

    • canaryfan.

      Olen käynyt molemmissa paikoissa,vuosi sitten lanzalla.Siellä tuulee tosi paljon ja illat viileitä.Muuten on todella siisti paikka ja nyt ovat saaneet rantakadun varmaan jo valmiiksi..
      Meille sattui vaan surkeat ilmat,se vähän miinusti meidän lomaa,ei esim.meressä käyty kertaakaan..
      Teneriffalla taas oli paljon lämpimämpää ja mekin vauvan kanssa siellä oltiin silloin ja kaikki meni hyvin. Siellä oli esim.suomea puhuva lääkäri jonka sai käymään hotellilla,me jouduttiin käyttämään kun tyttömme satutti pään kivilattiaan.Jos nyt valitsisin,niin ilmaston ja vihreyden kannalta teneriffa ja siisteyden ja rauhallisemman paikan kannalta lanza,jos ei tuulisuus haittaa.

      • Lanza-amiga

        Matkanne Lanzarotelle sattui ikävä kyllä juuri siihen talveen, joka oli kylmin ja sateisin vuosikymmeniin koko Kanarialla. Lämpötila Lanzalla on kuitenkin aivan samaa luokkaa kuin muillakin saarilla ja sateita jopa vähemmän kuin muualla. Itse koen päivän helteessä tuulen ihanan vilvoittavana ja illalla, jos ilmavirtaukset ovat viileämmältä suunnalta niin vaan pitkähihaista ylle.
        Pari viikkoa sitten olleen myrskyn jälkeen Lanzalla on ollut taas lämmintä 25 - 33 astetta päivittäin, tänäänkin 27. Monin paikoin rankkasateita ja tuhoja mukanaan tuonut myrsky säästi taas kerran Lanzan, siellä oli vain myrskytuulta. Loppuvuoden myrskyä ei siellä havainnut lainkaan.
        Lanzalla asuva tyttömme pistäytyy välillä Las Palmasissa päiväksi tai pariksi ja on usein kertonut sään olleen siellä vilpoisempi. Loppuvuodesta olin kuukauden Lanzarotella ja siihen aikaan siellä oli huomattavasti enemmän tyyniä tai lähes tuulettomia päiviä kuin tuulisia.


    • 13v

      itse olen käynyt loro parquessa ja jungle parkissa ja kyllä jungle park mielestäni parempi vaihtoehto on ! toki plussaa lorossa on valas show mutta mielestäni liian lintu painotteinen kun taas jungle parkissa enemmän kaikenlaisia eläimiä... ja luotu mukavasti '' viidakko henkeä '' :---)

      • njdbeöocsa

        asia meni hieman asian vierestä joten nyt kerron että itse mielummin teneriffalla käyn.. kummassakin olen käynyt mutta kyllä teneriffa ja eteenkin fanabe mieluisempi paikka on !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe