Uuden auton toimituskulut, lisävarusteet jne.

uusi auto kiinnostaa

Mitä sisältyy uuden auton toimituskuluihin?
Paljonko on yleensä kohtuullista maksaa yleisimmistä lisävarusteista kuten kumimattosarjasta, lohkolämmitin sisähaaroituksesta, lämmittimen asennustyöstä, toisesta rengassarjasta, radiosta noin niinkuin könttäsummana vai voiko näitä tingata kauppahintaan kuuluvaksi?
Katselin erään automerkin sivuilta listahintoja näille niin yhteissummaksi muodostui lähes puolitoista tonnia, se on pikkuauton hinnassa melkoisesti kun toimituskulutkin n. 600 euroa perushinnan päälle, nostaen auton perushintaa jo n. 2000 eurolla. Tämän verran ehkä autoliike hyvittäisi entisestä autostani vaihdossa jossa em. varusteet on.
En ole ostanut uutta autoa vielä koskaan joten kaipaisin vähän kommentteja.

5

1691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjhko

Lattiamatot, pesut, luovutustarkastus (öljyt, jne), paperityöt, rahti ja sen sellaiset. Jokainen tinkaa mitä tykkää, toinen asia saako.

• huihaihei

No toimituskulut ovat osa auton hintaa, siis se osa hinnasta mistä ei tarvitse maksaa autoveroa. Ei siitä kannata tinkiä, vaan siitä osasta mikä sisältää verot. Rahtikulut sisältyvät auton nettohintaan liikkeessä. Ne maksaa maahantuoja. Et siis saa autoasi halvemmalla jos haet sen satamasta.

• turisti2006
        huihaihei kirjoitti:

No toimituskulut ovat osa auton hintaa, siis se osa hinnasta mistä ei tarvitse maksaa autoveroa. Ei siitä kannata tinkiä, vaan siitä osasta mikä sisältää verot. Rahtikulut sisältyvät auton nettohintaan liikkeessä. Ne maksaa maahantuoja. Et siis saa autoasi halvemmalla jos haet sen satamasta.

katso www.mobile.de niin saat selville mikä on auton oikea veroton hinta.
        Noista listahinnoista saa 10-45 %:a alennusta Saksasta.
        Hankintaveron määrä pitää olla esillä Suomalaisessa autoliikkeessä.

Ehkä olisi viisainta hakea itse uusi auto suoraan EU:n alueelta.
        Huomaat että omasi menee täysin ilmaiseksi ja maksat vielä uudestakin
        järjetttömän paljon.

• autojako
        turisti2006 kirjoitti:

järjetttömän paljon.

kirjoittavat itse autonsa maahantuoneet onnettomat.

Kun halvalla ostat, niin halvalla myyt.
        Olen itse autoliikkeessä töissä, enkä ole vielä kertaakaan törmännyt yksityiseen, joka olis tehnyt tuontiautolla tiliä. Sen sijaan olen törmännyt lukuisiin, jotka ovat ottaneet takkiin ja kunnolla.

Autot maksaa minkä maksaa. Ja kun halvalla ostaa niin vielä halvemalla myy!!

• vvvvvvvvvfg
        turisti2006 kirjoitti:

järjetttömän paljon.

on nykyään tuulilasissa siinä hintalapussa,,,ei tarvitse katsella mistään mobile.de:stä
        Hinta ilmoitetaan nykyään verollisena ja verottomana kaupassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      50
      3287
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      15
      1700
    3. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1631
    4. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      34
      1588
    5. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1382
    6. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1302
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      61
      1239
    8. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1085
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1013
    10. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      952
    Aihe