Mitä sisältyy uuden auton toimituskuluihin?
Paljonko on yleensä kohtuullista maksaa yleisimmistä lisävarusteista kuten kumimattosarjasta, lohkolämmitin sisähaaroituksesta, lämmittimen asennustyöstä, toisesta rengassarjasta, radiosta noin niinkuin könttäsummana vai voiko näitä tingata kauppahintaan kuuluvaksi?
Katselin erään automerkin sivuilta listahintoja näille niin yhteissummaksi muodostui lähes puolitoista tonnia, se on pikkuauton hinnassa melkoisesti kun toimituskulutkin n. 600 euroa perushinnan päälle, nostaen auton perushintaa jo n. 2000 eurolla. Tämän verran ehkä autoliike hyvittäisi entisestä autostani vaihdossa jossa em. varusteet on.
En ole ostanut uutta autoa vielä koskaan joten kaipaisin vähän kommentteja.
Uuden auton toimituskulut, lisävarusteet jne.
5
1691
Vastaukset
- hjhko
Lattiamatot, pesut, luovutustarkastus (öljyt, jne), paperityöt, rahti ja sen sellaiset. Jokainen tinkaa mitä tykkää, toinen asia saako.
- huihaihei
No toimituskulut ovat osa auton hintaa, siis se osa hinnasta mistä ei tarvitse maksaa autoveroa. Ei siitä kannata tinkiä, vaan siitä osasta mikä sisältää verot. Rahtikulut sisältyvät auton nettohintaan liikkeessä. Ne maksaa maahantuoja. Et siis saa autoasi halvemmalla jos haet sen satamasta.
- turisti2006
huihaihei kirjoitti:
No toimituskulut ovat osa auton hintaa, siis se osa hinnasta mistä ei tarvitse maksaa autoveroa. Ei siitä kannata tinkiä, vaan siitä osasta mikä sisältää verot. Rahtikulut sisältyvät auton nettohintaan liikkeessä. Ne maksaa maahantuoja. Et siis saa autoasi halvemmalla jos haet sen satamasta.
katso www.mobile.de niin saat selville mikä on auton oikea veroton hinta.
Noista listahinnoista saa 10-45 %:a alennusta Saksasta.
Hankintaveron määrä pitää olla esillä Suomalaisessa autoliikkeessä.
Ehkä olisi viisainta hakea itse uusi auto suoraan EU:n alueelta.
Huomaat että omasi menee täysin ilmaiseksi ja maksat vielä uudestakin
järjetttömän paljon. - autojako
turisti2006 kirjoitti:
järjetttömän paljon.kirjoittavat itse autonsa maahantuoneet onnettomat.
Kun halvalla ostat, niin halvalla myyt.
Olen itse autoliikkeessä töissä, enkä ole vielä kertaakaan törmännyt yksityiseen, joka olis tehnyt tuontiautolla tiliä. Sen sijaan olen törmännyt lukuisiin, jotka ovat ottaneet takkiin ja kunnolla.
Autot maksaa minkä maksaa. Ja kun halvalla ostaa niin vielä halvemalla myy!! - vvvvvvvvvfg
turisti2006 kirjoitti:
järjetttömän paljon.on nykyään tuulilasissa siinä hintalapussa,,,ei tarvitse katsella mistään mobile.de:stä
Hinta ilmoitetaan nykyään verollisena ja verottomana kaupassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503287- 151700
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171631- 341588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251382Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401302- 611239
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221013- 127952