Minulla on aivan loistava tilaisuus työllistää 3 henkilöä itseni lisäksi ja tänä vuonna tarve rekrytoida lisää olisi noin 5 henkilöä rakennusalalle.Perustin hyvän ystäväni kanssa kommandiittiyhtiön tätä varten.Hankimme tarvittavat vakuutukset ja sijoitimme vaivalla säästämämme rahat yrityksen aloitukseen.Olen nuoruudessani hölmöillyt ja olen siitä syystä velkaa ennestään ulosottoon,lisäksi olen luottotieto rekisterissä samaisesta syystä.Lyhennän kuitenkin velkaani joka kuukausi säännöllisesti ja olen velaton vuonna 2012 joulukuussa.Nyt kuitenkin joudun irtisanomaan palkkaamani ihmiset ja alas ajamaan koko projektin,koska pankit eivät avaa minulle ja yritykselleni pankkitiliä.Tämä tarkoittaa sitä että en pysty myöskään laskuttamaan asiakkaitani kun yrityksellä ei ole tiliä.Pankkit ilmoittivat että heille ei ole riski avata tiliä,mutta kun minulla on merkintä rekisterissä on kuulemma suuri vaara että toimin yritykseni kanssa epärehellisesti.Eli toisin sanoen pankit tekivät minulle selväksi sen,että en ole yhteiskunta kelpoinen merkinnöistä johtuen.Suomalainen yhteiskunta ei noudata perustuslakia,jossa taataan jokaiselle oikeus valitsemaansa työhön ja oikeus ansaita leipänsä.Haluaisin huomauttaa että meitä luottohäiriöisiä on palkansaajista noin 15% mikä on paljon ja määrä vain kasvaa.Eli ei kannata edes yrittää kun kaikki ovet ja mahdollisuudet on suljettu.Pitää alkaa elämään yhteiskunnan laskuun..se kannattaa vielä toistaiseksi !
Luottohäiriö = yhteiskuntakelvoton
43
1930
Vastaukset
- Palomies098
OHO
Kaikkea sitä sattuu..Suomi on paska maa ! - EI TOTTA
TOI VIESTIS ON PASKAA EPÄ TOSI
- HardMetal09
Otan todella osaa kohtaloosi.Minulla kävi tuuri..Pankin suhtautuminen luottohäiriö yrittäjään kerrottiin minulle ja en sen tiedon valossa perustanutkaan yritystä.Peruslaillinen oikeus työhön ei kertomassasi toteudu,joten kannattaisi vielä yrittää vedota siihen.VOIMIA !!
- Ei-uskollinen
Oletko käynyt kaikki pankit läpi?
- sfshf
Ei-uskollinen kirjoitti:
Aloittajan viesti on PROVO - liian monta asiaa ei täsmää käytännön kanssa.....
sfshf kirjoitti:
Aloittajan viesti on PROVO - liian monta asiaa ei täsmää käytännön kanssa.....
Yksikään pankki ei suostu avaamaan tiliä uudelle yrittäjälle jolla on luottohäiriö merkintä. Ja se on puhtaasti periaatepäätös, koska tilin avaamisesta ei koidu pankille mitään riskejä.
- Ex-yrittäjä
Ei-uskollinen kirjoitti:
Olemme käyneet isoimmat toimijat lävitse ja vastaus on aina sama.Kertomassani ei ole mitään liioiteltua tai keksittyä..minä joudun elämään tässä tilanteessa.Olen kyllä ottanut jo tästäkin opikseni ja huomannut minkälainen valta rahalla voi olla.Tosin tässä tapauksessa pankeilla...Olen tehnyt asiasta useita kanteluita eri tahoille ja nyt odotan mielenkiinnolla mihin ne johtavat !
- yrittaja....
Ex-yrittäjä kirjoitti:
Olemme käyneet isoimmat toimijat lävitse ja vastaus on aina sama.Kertomassani ei ole mitään liioiteltua tai keksittyä..minä joudun elämään tässä tilanteessa.Olen kyllä ottanut jo tästäkin opikseni ja huomannut minkälainen valta rahalla voi olla.Tosin tässä tapauksessa pankeilla...Olen tehnyt asiasta useita kanteluita eri tahoille ja nyt odotan mielenkiinnolla mihin ne johtavat !
firman lihoiksi niin ei taida olla yrittäjäainesta riittävästi jatkoakaan varten.
Laita firma pystyyn Virossa ostamalla se valmiina joltain välittäjältä, valmiilla firmalla on parissa päivässä pankkitilit auki ja paperit saat kouraasi parissa viikossa. Todennäköisesti se tili on siinä samassa pankissa josta et Suomessa tiliä saanut auki.
Rakennusalala ei kukaan korviaan lotkauta virolaisfirmasi vuoksi. - Juuuuuh
yrittaja.... kirjoitti:
firman lihoiksi niin ei taida olla yrittäjäainesta riittävästi jatkoakaan varten.
Laita firma pystyyn Virossa ostamalla se valmiina joltain välittäjältä, valmiilla firmalla on parissa päivässä pankkitilit auki ja paperit saat kouraasi parissa viikossa. Todennäköisesti se tili on siinä samassa pankissa josta et Suomessa tiliä saanut auki.
Rakennusalala ei kukaan korviaan lotkauta virolaisfirmasi vuoksi....maahan jossa asioita osataan vielä hoitaa !!!!!!!
- vankeus
yrittaja.... kirjoitti:
Rakennusalala ei kukaan korviaan lotkauta virolaisfirmasi vuoksi.luottohäiriömerkintä seuraa kuin hai laivaa. Tuota Suomaliasta erikoisuutta ei millään pysty kiertämään.
Nimim. 20 vuotta velkamankeudessa - kohtax yrittäjä
velli2 kirjoitti:
Yksikään pankki ei suostu avaamaan tiliä uudelle yrittäjälle jolla on luottohäiriö merkintä. Ja se on puhtaasti periaatepäätös, koska tilin avaamisesta ei koidu pankille mitään riskejä.
Minulla on ollut luottorekisterimerkintöjä koko aikuisiän ja kyllä mulla on firma (Oy) ja pankkitili.
kohta 3 vuotta olen tätä pankkitiliä käyttänyt, velkaa tosin en saa. - ViLi_2
Miksi et tajunnut aikasemmin ettei sulle avata tiliä!
Ihan turha nyt itkeä kun on myöhästä...
- tsempataan..
Älä lannistu,aina voi jotain tehdä.
Kaikki on loppu vasta kun kaikki kivet on käännetty,on olemassa firmoja jotka osaavat auttaa..niistä ainakin kannattaa kysyä mitä voi tehdä?
Etsi googlettamalla,löysin www.2helpu.fi helposti ja on niitä muitakin,aina kannattaa yrittää jos on kannattavasta toiminnasta kysymys.
Usko itseesi!- konsultti kusettaa
Älä nyt ainakaan rupea rahojasi kylvämään jollekkin konsulttifirmalle! Noista yrittäjää "auttavista" firmoista ei ole muuta kuin kuluja ja harmeja, ne tekevät kylmää bisnestä toisen hädällä. Kommandiittiyhtiö on vähän huono sinun tilanteessasi, tee muutos Oy:ksi ja ole itse pelkästään osakkaana niin kauan että tiedot on puhtaat ja sen jälkeen otat firman vastuut itsellesi.
- mnnmnbmmb
On se kumma kun ainoa mitä tämä firma osaa tehdä on tukea spammiaan keskustelupalstoille.
- Eikö puhelin ei soi
...täällä mainostat? Etkö kehtaa ilmoittaa firmasi osoitetta?! Voisit myös korjata kotisivullasi olevat kielivirheet.
- Laki&oder67
Eikö puhelin ei soi kirjoitti:
...täällä mainostat? Etkö kehtaa ilmoittaa firmasi osoitetta?! Voisit myös korjata kotisivullasi olevat kielivirheet.
Olen työssäni kohdannut kaltaisiasi paljon.Älä vaan jätä projektiasi kesken,sillä Suomen perustuslaki takaa sinulle mahdollisuuden yrittämiseen.Marsit nyt vain pätevän juristin luokse kertomaan asiasi,niin eiköhän asiat lähde siitä sujumaan.
Muutoinhan me joutuisimme heittämään peruslakimm roskakoriin virheellisenä ja epäsuomalaisena.
- se auttaa
Saat ne työttömyyskorvausrahasi Kelan tiskiltä, turhaan täällä reuhot. Yrittäjyydestä sinä et ymmärrä mitään.
- Yritä ainakin jaksaa
Luottotiedoton on yhteiskuntakelvoton.
Luottotietonsa menettäneen on myöskin turha odottaa velkojensa vanhenemista, siitä pitävät velkojat huolen:
http://ajassanyt.fi/luottotietolaki.htm
"Kuten edellä kerrotusta selviää, käytännössä velan vanheneminen edellyttää sekä velkojan että velallisen passiivisuutta. Usein velkoja siirtää velan perimisen yritystoimintana velan perintää harjoittaville yhtiöille, joiden nimenomaisena tehtävänä on muistuttaa velallista määräajoin, jolloin tästä muistutuksesta alkaa kulua uusi, entisen pituinen vanhentumisaika. Perintätoimistojen tehtävänä on huolehtia siitä, ettei velka missään nimessä pääse vanhenemaan. Ulosottomies taas tekee saman virkansa puolesta."
Velkahan on maksettava (jos pystyy). Moni haluaisikin. - Lelle69
Esimerkiksi käytät jotain omista tileistäsi??? Kaverillani on firma joka laskuttaa ihan normaalisti vaikka tili on oikeasti alunerin hänen henkilökohtainen tilinsä. Kyllä hän silti laskutusohjelmassa käyttää firman nimeä laskun lähettäjänä ja maksun saajana, myös kaikessa muussakin, viitteenä tai maksun saajana on firman nimen lisäksi myös aina hänen nimikirjaimensa tai koko nimensä.
Ei tämä ole ongelma, kyllä asioita voi kiertää, eikö.- Epäkelpo73
Eduskunnan Puhemiehelle Raimo Vistbacka /ps
Valtiopäiväjärjestyksen 37 §:n 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa Te, Rouva Puhemies, olette 22 päivänä lokakuuta 1997 päivätyn kirjeenne ohella toimittanut valtioneuvoston asianomaiselle jäsenelle kansanedustaja Raimo Vistbackan näin kuuluvan kirjallisen kysymyksen n:o 1021:
Mihin toimiin Hallitus aikoo ryhtyä, että pankeilla ei olisi oikeutta kieltäytyä avaamasta nykyisin välttämätöntä pankkitiliä luottotietomerkinnän omaaville henkilöille?
Vastauksena kysymykseen esitän kunnioittavasti seuraavaa:
Maksuliikenteen järjestäminen ja hoitaminen on Suomessa uskottu pankkien tehtäväksi. Yksityishenkilöiden ja yrittäjien maksuliikenteen hoitaminen tapahtuu nykyään lähes yksinomaan pankkien tilisiirtojärjestelmien avulla. Erityisesti yritysten toiminnan kannalta on välttämätöntä, että niillä on maksuliikenteensä hoitamista varten tilisuhde johonkin pankkiin.
Pankkeja valvova viranomainen rahoitustarkastus on saanut huomattavan määrän yhteydenottoja, joissa on kerrottu, että pankit ovat useissa tapauksissa kieltäytyneet avaamasta tilejä yrittäjille, joilla on aikaisemmasta yritystoiminnasta syntyneitä maksuhäiriömerkintöjä. Tämän johdosta rahoitustarkastus lähetti pankeille toukokuun lopussa 1997 kirjeen, joka käsitteli tilin avauksesta kieltäytymistä. Kirjeen kannanotolla ei kuitenkaan ollut tarkoitus puuttua pankin yksittäistapaukselliseen vapauteen valita sopimuskumppaninsa.
Yksi sopimusoikeutemme johtavista periaatteista on sopimusvapaus. Sillä tarkoitetaan mm., että kenelläkään ei pääsäännön mukaan ole velvollisuutta sopimuksen solmimiseen. Näin ollen pankeilla ei voimassa olevan lainsäädännön mukaan ole sopimuspakkoa tilin avaamisessa. Tämä on todettu myös rahoitustarkastuksen määräyksissä. Rahoitustarkastus katsoo kuitenkin, ettei pelkästään se seikka, että asiakkaalla on entisiä maksuhäiriöitä, yleensä saa johtaa siihen, että tilinavauksesta kieltäydytään.
Tilinavauksesta kieltäytyminen saattaa olla perusteltua tilanteessa, jossa asiakas on aiemmin syyllistynyt väärinkäytöksiin pankkeja kohtaan tai pankilla on muuten perusteltua syytä epäillä, että tiliä tullaan käyttämään esimerkiksi rahanpesuun tai muuhun väärinkäytökseen. Tilin avauksesta kieltäytymisen perustelu yksinomaan rahanpesusäännösten tuottamalla työmäärällä ei kuitenkaan ole hyväksyttävää.
Rahoitustarkastus katsoo myös, että hyvä pankkitapa edellyttää, että jos pankki kieltäytyy avaamasta tiliä, sen tulee asiakkaan vaatiessa kertoa kieltäytymisensä perustelut.
Hallitus yhtyy edellä selostettuihin rahoitustarkastuksen esittämiin kannanottoihin. Hallitus seuraa tapahtuvaa kehitystä, mutta ei pidä tässä vaiheessa tarkoituksenmukaisena säännellä asiaa säädöksin. Asia on esillä myös vuoden loppuun johdollani työskentelevässä ministerityöryhmässä.
Helsingissä 13 päivänä marraskuuta 1997
Ministeri Jouko Skinnari - Eläkkeelläjo
Epäkelpo73 kirjoitti:
Eduskunnan Puhemiehelle Raimo Vistbacka /ps
Valtiopäiväjärjestyksen 37 §:n 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa Te, Rouva Puhemies, olette 22 päivänä lokakuuta 1997 päivätyn kirjeenne ohella toimittanut valtioneuvoston asianomaiselle jäsenelle kansanedustaja Raimo Vistbackan näin kuuluvan kirjallisen kysymyksen n:o 1021:
Mihin toimiin Hallitus aikoo ryhtyä, että pankeilla ei olisi oikeutta kieltäytyä avaamasta nykyisin välttämätöntä pankkitiliä luottotietomerkinnän omaaville henkilöille?
Vastauksena kysymykseen esitän kunnioittavasti seuraavaa:
Maksuliikenteen järjestäminen ja hoitaminen on Suomessa uskottu pankkien tehtäväksi. Yksityishenkilöiden ja yrittäjien maksuliikenteen hoitaminen tapahtuu nykyään lähes yksinomaan pankkien tilisiirtojärjestelmien avulla. Erityisesti yritysten toiminnan kannalta on välttämätöntä, että niillä on maksuliikenteensä hoitamista varten tilisuhde johonkin pankkiin.
Pankkeja valvova viranomainen rahoitustarkastus on saanut huomattavan määrän yhteydenottoja, joissa on kerrottu, että pankit ovat useissa tapauksissa kieltäytyneet avaamasta tilejä yrittäjille, joilla on aikaisemmasta yritystoiminnasta syntyneitä maksuhäiriömerkintöjä. Tämän johdosta rahoitustarkastus lähetti pankeille toukokuun lopussa 1997 kirjeen, joka käsitteli tilin avauksesta kieltäytymistä. Kirjeen kannanotolla ei kuitenkaan ollut tarkoitus puuttua pankin yksittäistapaukselliseen vapauteen valita sopimuskumppaninsa.
Yksi sopimusoikeutemme johtavista periaatteista on sopimusvapaus. Sillä tarkoitetaan mm., että kenelläkään ei pääsäännön mukaan ole velvollisuutta sopimuksen solmimiseen. Näin ollen pankeilla ei voimassa olevan lainsäädännön mukaan ole sopimuspakkoa tilin avaamisessa. Tämä on todettu myös rahoitustarkastuksen määräyksissä. Rahoitustarkastus katsoo kuitenkin, ettei pelkästään se seikka, että asiakkaalla on entisiä maksuhäiriöitä, yleensä saa johtaa siihen, että tilinavauksesta kieltäydytään.
Tilinavauksesta kieltäytyminen saattaa olla perusteltua tilanteessa, jossa asiakas on aiemmin syyllistynyt väärinkäytöksiin pankkeja kohtaan tai pankilla on muuten perusteltua syytä epäillä, että tiliä tullaan käyttämään esimerkiksi rahanpesuun tai muuhun väärinkäytökseen. Tilin avauksesta kieltäytymisen perustelu yksinomaan rahanpesusäännösten tuottamalla työmäärällä ei kuitenkaan ole hyväksyttävää.
Rahoitustarkastus katsoo myös, että hyvä pankkitapa edellyttää, että jos pankki kieltäytyy avaamasta tiliä, sen tulee asiakkaan vaatiessa kertoa kieltäytymisensä perustelut.
Hallitus yhtyy edellä selostettuihin rahoitustarkastuksen esittämiin kannanottoihin. Hallitus seuraa tapahtuvaa kehitystä, mutta ei pidä tässä vaiheessa tarkoituksenmukaisena säännellä asiaa säädöksin. Asia on esillä myös vuoden loppuun johdollani työskentelevässä ministerityöryhmässä.
Helsingissä 13 päivänä marraskuuta 1997
Ministeri Jouko SkinnariTos sen näkee kuinka ahdinkoon joutuneet jätetään oman onnensa varaan.Tälläinen toiminta aiheuttaa rikollista toimintaa ja syrjäyttää ihmisiä.
Ilmeisesti tämän maan hallitus vaan puhuu toimista syrjäytymistä vastaan,mutta toimii kuitenkin selän takana ihan erilailla ! Suomi on maana ihan hanurista !!!!!! - HaLoo12345
Eläkkeelläjo kirjoitti:
Tos sen näkee kuinka ahdinkoon joutuneet jätetään oman onnensa varaan.Tälläinen toiminta aiheuttaa rikollista toimintaa ja syrjäyttää ihmisiä.
Ilmeisesti tämän maan hallitus vaan puhuu toimista syrjäytymistä vastaan,mutta toimii kuitenkin selän takana ihan erilailla ! Suomi on maana ihan hanurista !!!!!!Tämähän on aivan uskomatonta..ja vielä kun Suomessa ollaan.Meni kyllä mun ääneni seuraavissa vaaleissa muille kun kokoomukselle tai keskustalle !
- vrock78
HaLoo12345 kirjoitti:
Tämähän on aivan uskomatonta..ja vielä kun Suomessa ollaan.Meni kyllä mun ääneni seuraavissa vaaleissa muille kun kokoomukselle tai keskustalle !
Hei kansalaiset..miten tommonen on mahollista täällä pohjolassa.Onkohan toi työllistämis juttu aloittajan tekstis ihan totta ? Jos on niin onhan pankkien toiminta ihan käsittämätöntä ! Tsemppiä !
vrock78 kirjoitti:
Hei kansalaiset..miten tommonen on mahollista täällä pohjolassa.Onkohan toi työllistämis juttu aloittajan tekstis ihan totta ? Jos on niin onhan pankkien toiminta ihan käsittämätöntä ! Tsemppiä !
....se on mahdollista. Pörssiyhtiöillä on nyt liian suuri valta markkinoillamme. Varsinkin aloilla -puhelin, -energia ja -pankki. Nämä yhtiöt harrastavat näennäistä kilpailua ja harjoittavat asiakkailleen sanelupolitiikkaa. Ja ilman näitä ihminen ei tässä yhteiskunnassa pärjää. Lainsäätäjät laahaavat jotenkin vielä ajassa "ennen yksityistämistä". Pienyrityksille on useimmiten kunnia-asia hoitaa asiakkaat siten että palvelut toimii ja asiakas on tyytyväinen. Nykyiset pörssiyhtiöt pyrkivät toimimaan siten, että ainoa kontakti asiakkaaseen on myyntivaiheessa. Kun nimi on sopimuksessa niin maksat, olit tyytyväinen tai et. Ja kun valitat, puhut automaatille tai jollekin ressukalle jonka tehtävä on vastata puhelimeen ja kertoa ettei voi tehdä asialle mitään.
Vielä kun lainsäätäjillä on samaan aikaan ihmeellinen buumi tehdä mitä ihmeellisempiä kieltoja ja rajoituksia, kosien tavallista kansaa, alkaa olo tuntua ahdistavalta. Mitä ihmeellisimpiä asioita yritetään ennalta ehkäistä ja kohta tarvitaan joka ammattiin ainakin kymmenen erilaista korttia ja kurssia, puhumattakaan niistä pakollisista ammattitaidon "päivittämiskursseista".
Tällä hetkellä esimerkiksi taksikuskeilta vaaditaan luvan saamiseksi uutta kurssia johon ei ole olemassa vielä yhtään pätevää kouluttajaa suomessa. Vanhalla kurssitodistuksella voi pyyhkiä perseensä. Eipä huomannut lainsäätäjä ennaltaehkäistä omia toimiaan :D
Ihmiset yritetää laittaa tietynlaiseen "pehmustettuun putkeen", jota pitkin sitten kuljetaan ilman että tarvitsee itse miettiä muuta kuin, että mistä valmiiksi tehdystä haarasta kulkee. Ja tämä putki on yksisuuntainen.....- JOB:#¤%
velli2 kirjoitti:
....se on mahdollista. Pörssiyhtiöillä on nyt liian suuri valta markkinoillamme. Varsinkin aloilla -puhelin, -energia ja -pankki. Nämä yhtiöt harrastavat näennäistä kilpailua ja harjoittavat asiakkailleen sanelupolitiikkaa. Ja ilman näitä ihminen ei tässä yhteiskunnassa pärjää. Lainsäätäjät laahaavat jotenkin vielä ajassa "ennen yksityistämistä". Pienyrityksille on useimmiten kunnia-asia hoitaa asiakkaat siten että palvelut toimii ja asiakas on tyytyväinen. Nykyiset pörssiyhtiöt pyrkivät toimimaan siten, että ainoa kontakti asiakkaaseen on myyntivaiheessa. Kun nimi on sopimuksessa niin maksat, olit tyytyväinen tai et. Ja kun valitat, puhut automaatille tai jollekin ressukalle jonka tehtävä on vastata puhelimeen ja kertoa ettei voi tehdä asialle mitään.
Vielä kun lainsäätäjillä on samaan aikaan ihmeellinen buumi tehdä mitä ihmeellisempiä kieltoja ja rajoituksia, kosien tavallista kansaa, alkaa olo tuntua ahdistavalta. Mitä ihmeellisimpiä asioita yritetään ennalta ehkäistä ja kohta tarvitaan joka ammattiin ainakin kymmenen erilaista korttia ja kurssia, puhumattakaan niistä pakollisista ammattitaidon "päivittämiskursseista".
Tällä hetkellä esimerkiksi taksikuskeilta vaaditaan luvan saamiseksi uutta kurssia johon ei ole olemassa vielä yhtään pätevää kouluttajaa suomessa. Vanhalla kurssitodistuksella voi pyyhkiä perseensä. Eipä huomannut lainsäätäjä ennaltaehkäistä omia toimiaan :D
Ihmiset yritetää laittaa tietynlaiseen "pehmustettuun putkeen", jota pitkin sitten kuljetaan ilman että tarvitsee itse miettiä muuta kuin, että mistä valmiiksi tehdystä haarasta kulkee. Ja tämä putki on yksisuuntainen.....Tämä niin rakas isänmaa on kusessa.Meidät halutaan verhota pumpuliin ja huolehtia järjestelmämme sellaiseksi,että esimerkiksi luottohäiriö merkinnän saanut kansalainen on nyt ja aina ikuisesti toisenluokan ihminen.Meille jotka sentään yritämme jotain ei anneta sitä mahdollista epäonnistumista anteeksi edes maksamalla.Meitä kohdannut häiriömerkintä haittaa elämää ikuisesti.
- kiliKali85
JOB:#¤% kirjoitti:
Tämä niin rakas isänmaa on kusessa.Meidät halutaan verhota pumpuliin ja huolehtia järjestelmämme sellaiseksi,että esimerkiksi luottohäiriö merkinnän saanut kansalainen on nyt ja aina ikuisesti toisenluokan ihminen.Meille jotka sentään yritämme jotain ei anneta sitä mahdollista epäonnistumista anteeksi edes maksamalla.Meitä kohdannut häiriömerkintä haittaa elämää ikuisesti.
Totahan ei tiedä kuinka totta tuo on,mutta onhan tämä tarinana oikein mainio.
- hauta81
kiliKali85 kirjoitti:
Totahan ei tiedä kuinka totta tuo on,mutta onhan tämä tarinana oikein mainio.
jos kiristää noin helvetisti ni perusta luottotiedottomien puolue,vaik ei se kuitenka ketään kiinnosta !
- Quut91
hauta81 kirjoitti:
jos kiristää noin helvetisti ni perusta luottotiedottomien puolue,vaik ei se kuitenka ketään kiinnosta !
toi kirjoitus tuoll alussa ei mitenkä pidä paikkaansa.On tainnu äijälllä olla tosi kova krapula ku on tollasta tekstii lähteny...Mut oli siä jotain oikein et suomi on paska maa !
Quut91 kirjoitti:
toi kirjoitus tuoll alussa ei mitenkä pidä paikkaansa.On tainnu äijälllä olla tosi kova krapula ku on tollasta tekstii lähteny...Mut oli siä jotain oikein et suomi on paska maa !
kuin Oy tai Ky.
- wobot
mulla on varmaan 20 luottotietohäiriömerkintää ja viime vuonna sain avattua kyllä tilin toiminimelleni, en vaan saanut korttia siihen mutta muuten ihan normi tili, osuuspankista vielä. kyllä sulla on oikeus saada tili yrityksellesi.
- jo vuodesta 1967
On häpeä tunnustaa olevansa luottokelpoinen.En silti voi ymmärtää kohtaamasi vääryyttä,joten laitahan rahoitustarkastus ihmiset koville ! TSEMPPIÄ ! ÄLÄ VAIN ANNA PERIKSI !!
- prontiikki
Onko sinulla yksityinen tili? Ohjaa saatavat sinne. Ei sen kummempaa.
- lvis+
laitoin omalle tilille tulot ja kaikki otot omaa tuloa jollei kuitteja ostoista sitten firman menoja kuiteilla
ja verottaja vei ennekopeintärekisterinkin silti en luovuttanut vaan jatkoin töitä työkorvauskortilla
ja v2011 olen puhtailla papereilla itselläni oli 48 työntekijää ja miljoona markan vuositulo mutta en silti luovuttanut koulutin itseäni , ja teen edellen yrittäjänä töitä
myyn verkkokauppa palveluja ja rakennuksilla työskentelen
mailatkaa vapaasti [email protected] voin neuvoa takkii saanneita lisää
Yrittäjyys on verissä
- Bellacapri_77
...minulla myös, olen tullut siihen tulokseen että suomen säännökset ja käännökset lakipykälissä on tullut siihen pisteeseen, että köyhät ja "me epäkelvolliset luottotiedottomat" emme kelpaa mihinkään.
Itse olen tässä myös ajanut itteni pissiin, kun olen kovasti yrittänyt perustaa omaa nettikauppaa, joo, hyvinhän se onnistuu, jos ei ole luottotietoja. siis, pississä oon, nyt, kun ehdin jo rekisteröinnit ja muut tehdä, että kannattipa, tyhmä kun olin.
ei pankit anna lainaa, ei saa finnveralta, ei mistään, ei ees starttirahaa tipu. että se siitä.
olen ollut työttömänä 10v, olen käynyt kaikenmaailman työttömyyskurssit ja harjoittelut, no, muuta kai mulle ei voi tarjotakaan. teen vain tositen p...ska hommat harjoitteluissa jotta nämä työssäkäyvät palkansaajat voivat "Lorvia" ja naureskella työttömille kuin ne on "laiskoja", tulevat nyt heidän työpaikalle tekemään raskaimmat ja p...skamaisimmat hommat, ja työttömät ajavat ensin pyörällä paikalle, kun ei ole vara pitää autoa, kun työssäkäyävät kuraittelevat paikalle hienoisas hepenissään isoilla volvoillaan.
menetin luottotietoni syystä, ett olin niin tyhmä nuorena että otin juopon miehen, joka ei pystynyt mistään huolehtimaan, ei hoitanut laskuja, ei mitään, minä olin pienellä äitiysrahalla ja yritin siitä pitää talouttamme pystyssä, maksaa vuokrat, kaikki hoitaa yksin. sama toistui toisenkin mieheni kanssa. tämä ei hommannut ees asuntoa perheelleen, vaikk sillekin sialle lapsen tein. no asukoot sekin vaan sen äitinsä kanssa. eli näin nämä "luottotiedolliset työssäkäyvät" osaavata asiansa hoitaa...nyt, tilanne on tämä, eli mitään en saa, ja kärsiä saan kun oon "hyysänny" nämä miehet läpi. kiitos heille. ovat pilanneet mun elämän. - Bella_Capri
...muistan,
muistan miten "eräät" miehet on pilanneet mun elämän, mä muistan sen loppuelämäni.
vaikka olenkin työtön - en ole tyhmä!
täytyy vain kiitellä miten he osasivat asiansa junailla. ja mä tyhmä niiden sikojen takia menetin kaiken.
ne kyllä osaa,
sama pätee myös pankeille ja muille, ei auta selitykset, saa ite kärsiä "virheistään".
tämä yhteiskunta on perseestä.- Ohjenuora
Hei luottotiedottomat. Ajatelkaa myös toisinpäin eli vaikka sen pankin työntekijän ja hänen käyttämän järjestelmän kannalta. Aika punaiselta saattaa näyttää, kun näppäilee henkilötunnuksenne koneelle. Eli konttorin työntekijällä on kädet aika sidotut.
Oikea malli olisi siis tehdä selvä suunnitelma ja dokumentointi, että mitä realistisia ajatuksia/odotuksia sinulla itselläsi on yrityksesi tulevaisuuden suhteen ja kävellä niiden kanssa jutustelemaan esim. pankin johtajan kanssa ja tehdä asiat sillä tapaa selviksi.
Kyllä ne asiat siitä oikenee.
- -
Yrittäjäksi alkaessani minulla oli luottotiedot aivan kuralla, ei mitään pieniä pikavippejä tai puhelinlaskuja, vaan törkeämpi tilanne kuin osaatte kuvitella tai edes kehtaan kertoa.
Ei mitään ongelmaa yrityksen perustamisessa tai tilin avaamisessa 3 vuotta sitten. Pikaisen soittokierroksen tein lähikonttoreihin ja Nordea oli ainoa, josta sanottiin, että todennäköisesti tilin avaaminen ei onnistu. Osuuspankista olisi saanut jopa pankkikortin, mutta päätin kuitenkin pysyä Sampo-pankissa. Siellä on tili on ja tilille maksukortti. - neuvonantaja?
Miksi ihmeessä perustitte kommandiittiyhtiön? Osakeyhtiö on oikeustoimikelpoinen. Osakeyhtiö voi avata pankkitilin, vaikka teillä molemmilla osakkailla olisi miljoonavelat, kunhan se Oy on velaton.
Älä heitä hanskoja tiskiin. Osakeyhtiön vähimmäispääoma on nykyisin 2500 euroa. Tuota summaa ei tarvitse edes sijoittaa osakeyhtiöön, jos teillä on 2500 euron arvosta esim. työkaluja tai tarvikkeita, jotka sijoitatte firmaan.
Osakeyhtiössä suurin osakas on vastuussa veroveloista jos firma menee nurin. Kaikki muut velat jäävät Oy:lle.
Kommandiittiyhtiön mennessä nurin, jäävät velat teille ja ne vanhenevat sitten 15 vuodessa.- Yrittäjä1111111
Se on todellakin vaikeaa yrittää luottotiedottamana.
Itse 7 vuotta pätkätöissä vuokranvälitysfirman kautta eikä yhtäkään kunnon työtä. 10k velat painaa päälle.
Aloitin yrittäjänä kun ei ammattikouluttamatonta enää palkata. Aloitin verkkokaupalla. En saanut mitään kuljetussopimuksia Itellan tai Matkahuollon kanssa... Eli kynä käteen ja täyttelemään lähetyslappusia aina.. Maksaen enemmän.
Tilin onneksi sain. Nordeasta. Ja kehui muija että "he katsovat enemmän yrityksen taloutta" kuin omistajien.Kyseessä on kuitenkin siis ihan toiminimi. Joten olisi mahollisuus saada myös vakuutuksia. Aika lailla riippuu kanssa aina käsittelijästä. Esim osuuspankista en saanut tiliä yksityiskäyttöön luottohäiriöiden takia.
Velkaa tuskin saan ennen ensimmäistä kunnon tilinpäätöstä. Ja varsinkin 2 voitollisen kauden jälkeen luottoluokitus yrityksellä paranee. koska asiakastieto oy'han merkitsee tiedot sekä yrityksestä, tilinpäätökistä ja omistajien luottotiedoista ja näin tulee luottoluokitus.
Ensimmäistä vuotta mennään. Mutta Suomesta en ole saanut osto kontakteja juuri mitään. Osa ilmoittaa suoraan luottohäiriöstä niin en kelpaa käteisasiakkaaksikaan. Jotkut eivät välitä jos yritys muuten on kunnossa. Ulkomaille siis rahani menevät sitten.
Mutta todellakin vaikeata luottomerkinnän kanssa yrittää tai EDES HAKEA TÖITÄ!! Itse törmännyt yli 10 työpaikkaan jossa haastattelu loppui luottotietojen tarkistukseen.
- ismo ja seppo
http://luototmenny.blogspot.com/
Kannattaa tarkastaa tämä. - Pankkitili
Olemme hoitaneet pankkitilejä myös henkilöille joilla on maksuhäiriömerkintä.
www.asiakasturva.fi
050-5405004
Vastaa lainauksen kanssa - ewfewfwffw3
Ehkä tämä ohje jo olikin tässä, mutta laitan silti kun en jaksanut koko ketjua lukea. Tilin saa auki kyllä, mutta vain seuraavilla tavoilla (kokemusta on).
1. Joku muu perustaa firman ja avaa tilit. Tämän jälkeen ostat firman yhdellä eurolla itsellesi, ja kauppakirjan kanssa käyt muuttamassa tilin käyttöoikeuden.
2. Osta pöytälaatikkoyritys. Nämä ovat siis perustettu ja käyttämättömiä, joilla on tili olemassa. Periaate sama kuin ekassa ehdotuksessa, mutta tämä maksaa muutaman satasen enemmän ostajalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k323503On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232279Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792218Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69937Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi35783