Kertokaa pliis vinkkejä, kuinka nujertaa jännityspäänsärky. :)
Olen saanut selville jo:
Magnesium,
kipugeelin,
ihasrelaxantteja,
Fysioterapia. :)
Täytyypi kokeilla.
Itselläni on käytössä vain ja ainoastaan estolääke ja käyn fysioterapiassa venyttelemässä ja kepinkanssa hillumassa. Sain myös kotitehtäviä tältä fysioterapeutilta. Mutta mulla on myös sellainen ongelma, että kärsin myös migreenistä ja särkyni vain paheni entisestään näiden kotitehtävien myötä, eli tuli siis vielä harvempi särkypäivä kuukauden aikana kohdalleni. Siis välillä ne liikeet helpottivat oloani päänsäryn aikana, mutta taas toisaalta päänsäryt vain lisäänty entisestään, eivätkä vähentyneet. Ajattelin, että se oli vain sattumaa, että heti fysioterapian jälkeen lisäänty päänsäryt, kun tarpeeksi tein kotiehtäviäni. Mutta olen lukenut, että kun on migreeni, ni liikunta voi taas ruokkia sitä särkyä vielä enemmän..?
Ei kyllä ihan hirveesti tee mieli näitä kotitehtäviä tehdä enään useita kertoja päivässä, ku kerta vaikuttaa pahenevan. :/ tosin taas fysioterapiassa kun käyn, ni tulee ihanan ylirento fiilis =).
Mut tosiaan olis se hyvä saada kuriin jännityspäänsärky ja migreeni, et kertokaas vaan vinkkei ja kenites omia kokemuksia, ni olisin tosi kiitollinen.. :) Kiitos teille.. =)
Kuinka estää jännityspäänsärky..?
4
1138
Vastaukset
- skorpioni13
kuntonyrkkeily auttoi mulla, tekee hyvää jännittyneelle niskalle ja on kivaa!
- Kivuton
Asentohoidolla hoidetaan tasapainoaistia, joka huonosti toimiessaan aiheuttaa kroonista lihasjännitystä
ja altistaa siten erilaisiin kiputiloihin missä tahansa kehon osassa. Lihasjännityksen ohessa lisääntyy adrenaliinin eritys, joka huonontaa ääreisverenkiertoa, eli se voi haitata hapensaantia kehon yläpäässäkin.
Asentohoito tarkoittaa toistuvasti itsehoitona tehtäviä liikesarjoja, joiden teho perustuu painovoiman hyväksikäyttöön ja hoidon välitön vaikutus on lihasten rentoutuminen.
Katso lisätietoja osoitteessa asentohoito.auttaa.fi - - 2010 -
Vinkkini on, että opettele sooloseksi ja harjoita sitä.
Masturbointi eli sooloseksi laukaisee päänsäryt ja jännitykset.
Oman seksuaalisen terveyden hoitaminen on tärkeää.
Miksi nuoria naisia ja naisia yleensäkin ei kannusteta enemmän soolo-seksiin? Kodissa? Koulussa? Yhteiskunnassa? Medioissa?
Syynä on Suomen ja maailman patriarkaalisuus, ja sen takana naisten seksuaalisuuden kontrolloinnin ja hallinnan tarve.
Itselleni soolo-seksi oli suuri löytö ja siihen liittyi myös vapautuminen mies-riippuvuudesta seksin suhteen, mikä ainakin minulla oli aiemmin, ja jonka tajuaminen kesti kauan. Myös päänsäryt ja jännitykset saan pois sillä, ja lisäksi mielihyvää ja rentoutumista.
Toimiihan se miehilläkin? Fiksut miehetkin valitsevat ennemmin soolo-seksin kuin huonon sänkykumppanin tai maksullisen eli laittoman seksin. - lisää liikuntaa
Liikunta auttaa jännityspäänsärkyyn, mutta voi laukaista migreeniä. Sinun siis kannattaa jatkaa säännöllistä liikuntaa. Silloin, kun se tuntuu pahalta, lepäät.
Mikä tahansa hartioihin ja niskaan (ja koko kehoon) vaikuttava liikunta on hyväksi. Kuntonyrkkeily jo ehdotettiin. Hiihto ja sauvakävely ovat hyväksi. Erilaiset jumpat, joogat, pilastes jne.
Opettele rentoutumaan. Opettele rentouttamaan niskasi ja hartiasi ajatuksen voimalla tai jännitys-rentoutus-menetelmällä. Fysioterapeutiltasi voit saada ohjeita. Rentoutus-cd:n voit hankkia.
Akupunktio on auttanut monia migreeni- ja päänsärkypotilaita. Kannattaa kokeille. Shiatsu-hieronta voi olla hyväksi tai intialainen päänhieronta. Olisiko apua kalevalaisesta jäsenkorjauksesta (eräänlainen hieronta sekin). Kokeile rohkeasti.
Rennompi elämänasenne auttaa vähentämään jännityksiä. Mitä jännität? Mikä on pahinta, jos epäonnistut? Ketä pelkäät?
Oletko oppinut tiedostamaan, mitkä kaikki asiat laukaisevat sinulla migreeniä? Vältä niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701