yksinäisyys

yksin89

yliopistossa...

JOS JOKU AUTTAA, SAA TUHAT KIITOSTA! =)

Kaikki kommentit/mielipiteet ovat tervetulleita asiallisesti esitettyinä, mutta älkää pliis haukkuko ihan nollaksi, sen verran herkkä ihminen oon.

Aloitin viime syksynä yliopistossa. Vastaan tuli yks tuttu ala-asteelta, joka oli sillon hirveen cool ja mä tällänen nörtti. En koe olevani sellanen enää. No, mun on oikeesti ihan sika hankala saada kavereita. Koulukiusattu... Luulin hieman aikaa sitten että sain viimein kaksi mukavaa kaveria, mutta totuus iski. Olin ruokajonossa näiden kahden kanssa kun yhtäkkiä ilmoittivat mulle, että he menevät hakemaan ruokaa kahvilasta. Sanoin tulevani mukaan. Siihen mennessä kun olin vienyt tarjottimeni ja aterimet takaisin paikoilleen, olivat he jo asioineet kahvilassa. Ja he olivat toisen tyttöporukan seurassa, missä cool-tyyppi mukana. Mua eivät enää huomannetkaan. Haluaisinkin kysyä onko ihmisillä sellainen ylimääräinen aisti, että he huomaavat tälläset menevät ja makeet tyypit? Tunnen yhä jääväni varjoon. Yksikseni kävin sitten kahvilassa, enkä tunkenut siihen porukkaan mukaan. Olivat jo niin hyvää pataa ja kun mua ei nähty, se olikin siinä. Raahauduin yksin TAAS kerran saliin ja jäin takapenkille istumaan.

Oloni on niin surkea, että en oikeasti osaa kuvailla tilaa sanoilla. Tämän tapahduttua purskahdin asunnolla itkuun. Ja uskokaa pois, sitä tuli paljon. Yksikseni itkin ja tunnen itseni erittäin tyhjäksi. Kaikkea tätä pahentaa se, että tämä entinen tuttu ala-asteelta katsoo mua oikeesti halveksuen ja sillee säälivästi. Näkee että oon yksin niin kuin aina oon ollutkin. Oon oikeesti alkanut skippailemaan luentoja ja ruokatunteja. En uskonut sanovani tätä mutta olen jopa joskus mennyt vessaan vain istumaan, kun en halua olla se ensimmäinen hikipinko yksin luennolla.

En tiedä mitä tehdä? Cool-tyyppi saa mut repimään hiuksia. Se vaan on eikä sen tarvii tehdä mitään. Mä vaikka kuinka yritän olla ystävällinen en tunne saavani vastakaikua muilta ihmisiltä. Itkettää niin kauheesti... Nytkin valuu kyyneleet taas silmiin... Mitä mun pitäis tehdä? Pitääkö mun vaan hyväksyä että oon yliopistossa seuraavat 4,5 vuotta yksin? Harrastuksista ei oo ollu yhtään apua. Eikä asiaa auta se että oon ulkona vielä aina kaikista facebook-jutuista. En kuulu siihen enkä halua.

Tää on maailman onnettomin avunhuuto ikinä! En oikeasti tiedä mitä tehdä tai mitä kaipaan. Kuitenkin: "Apua"!

4

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdklfjösldf

Voi... Minulla on samankaltaisia kokemuksia.

Olisitkohan mahdollisesti kuvitellut tilanteen pahemmaksi kuin onkaan? Itseään pitää tuoda esille ja olla puheliaampi jos haluat että sinut huomataan (ei tietenkään väkisin, mutta yritä vielä enemmän), kaikki on tehtävä itse niin se vain on. Mutta on olemassa myös reiluja ja ystävällisiä tyyppejä, jotka ottavat kaikki mukaan, harmi jos ei sinun lähipiiriisi ole näitä eksynyt..oletko varma? Eikä tuo tapahtuma välttämättä ollut henkilökohtainen, ehkä he ilman sen kummempaa merkitystä lähtivät jo kahvilalle päin ilman sinua. Ei pidä masentua yksittäisestä tapahtumasta. Mikset liittyisi Facebookiin ja sitä kautta loisi sosiaalisia verkostoja, vaikket siitä paikasta niin piittaisikaan? Siellä jaetaan tietoa mm. koulun bileistä ym. Entä jos et yrittäisi kaveerata "coolin" tyypin kanssa vaan etsisit seuraa mukavemmista ihmisistä? Ehkä "cool" tyyppikin ajattelee sinusta vain että olet kyllä mukava mutta sinuun on vaikea saada kontaktia kun istuskelet yksin aina takarivissä? Rohkeasti koulun toimintaan ja bileisiin mukaan, ja esitä olevasi itsevarma ja kiva tyyppi vaikket niin aina tuntisikaan.

• kohtalotoveri 23

"Olisitkohan mahdollisesti kuvitellut tilanteen pahemmaksi kuin onkaan? Itseään pitää tuoda esille ja olla puheliaampi jos haluat että sinut huomataan.."

Ensinnäkin on turha syyllistää tuolla tavoin. Karu totuus koulu-ja opiskelumaailmasta on se, että toisia ei hyväksytä joihinkin porukoihin, vaikka he mitä tekisivät. Silloin on paras vaihtaa porukkaa ja jättää tuollaiset elvistelijät "cool-tyypit" omaan ankeaan lahkoonsa. Mielestäni ei tarvitse väkisin olla myöskään puheliaampi, jos se ei ole ns. luontaista. Kannattaa luottaa vaistoonsa ja olla tekemisissä vain sellaisten ihmisten kanssa, joiden seura TUNTUU hyvältä. Yliopistossa ystävien saaminen voi olla hankalaa, jos ei liiku bileissä tai ole mitenkään tekemisissä erilaisissa opiskelutoiminnoissa. Tuo kuvaamasi "kaveriporukka" vaikuttaa olevan vielä aika lapsellisia ja suvaitsemattomia. Kehoittaisin hakeutumaan vanhempien opiskelijoiden seuraan. Usein varttuneemmilla opiskelijoilla on erilainen katsontatapa, sillä he ovat esim. työelämässään törmänneet monenlaisiin ihmisiin ja eivät ole välttämättä niin kapeakatseisia. Lisäksi heidän kanssaan voi keskustella elämän kaikenlaisista koukeroista :). Itse olin muutamia vuosia sitten samassa tilanteessa kuin sinä, kunnes rohkenin mennä erään luennon jälkeen juttelemaan erään vanhemman naisen kanssa. Hän tuli luennoille myös usein yksin ja siitä sitten juttelu alkoi. Nyt olemme ystävystyneet, vaikka ikäeroa on yli kymmenen vuotta. Elämäntilanne ei ole sama, mutta arvomaailma on. Tämä on tietenkin vain eräs esimerkki. Ikä ei välttämättä ole se mittari, mutta minun tapauksessani oli. Ehkäpä kaikkein tärkeintä on kuitenkin samanlainen ajatusmaailma noin muuten.

• kahviakahvia

Jos haluat mailailla tai saada mailailukaverin, jolla on vähän samoja ongelmia kuin sinulla niin minulle voi mailailla: [email protected] Olen itsekkin ollut koulukiusattu ja uusien kavereiden saaminen on aina ollut hankalaa.. Olen itse miespuolinen AMK-opiskelija tosin opinnot taitaa vaihtua taas..

• Seppuku

Kun vähän vanhenet niin huomaat ettet enää välitä tuommoisista teinien piiri pieni pyörii jutuista. Tuskin semmoiset pissikset on ikinä edes ruumista nähneet. Eivät ymmärrä elämän rajallisuutta tai omaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe