Voiko migreeni olla tällaista?

Pelokas:/

Mistä voi johtua jokapäiväinen päänsärky? Herään aamulla siihen, että vasemman puolen silmä sattuu ja tuntuu kuin siinä olisi painetta. Tämän jälkeen alkaa päänsärky. Ja se kestää koko päivän. Se sijaitsee aina vasemmalla puolella, välillä särkee takaraivon kohdilta,välillä keskiosasta ja välillä otsasta. Yleensä keskiosasta kuitenkin. Kipu voi lakata kymmeneksi minuutiksi ja taas se alkaa. Neurologille on aika ja tässä epäilenkin aivokasvainta, eikä lääkärikään asiaa kieltänyt,etteikö sellaista mahdollisuutta olisi. Kertokaa mulle mistä tää voi johtua? Oireet ovat aina vasemmalla puolella! Silmän näkö ja paineet ovat ok,ne ovat tarkastettu.Vasen poski myös silloin tällöin puutuu.

Olen miettinyt voiko tämä olla migreeniä,mutta eihän migreeni voi esiintyä joka päivä?

8

1218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avun saanut

Minulla ollut migreeni 20 vuotta monta kertaa viikossa. Joskus pitkittynyt 3-4 päiväiseksi.
      Nyt olen saanut avun migreeniini Joukon luolta jossa kallolaatta avattiin ja migreeni JÄI JOUKON PÖYDÄLLE!
      Ei enää migreenejä!

Linkkii Joukon sivuille!
      http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Parannu.html

• pääkipu

Minulla on hyvin samanlaisia oireita, tosin välillä oikealla, välillä vasemmalla puolella.
      Aina särky ei myöskään ala silmän ympäriltä/takaa.

Olen kärsinyt näistä jo ainakin 25 vuotta, lääkäreiden mielestä kyse on migreenistä mutta oikein mitään kunnollisia tutkimuksia ei ole tehty. Aivot on kahdesti kuvattu ja siellä suunnalla ei näy mitään vikaa.

Ja voi kestää viisikin päivää, välillä migreenilääkkeen buranan yhdistelmällä tuon saa aisoihin, mutta sitten seuraavana päivänä se on toisella puolen päätä ja taas ollaan kipeänä.

• Nuijalla päähän

Mulla on ollut migreeni vuosia,äidilläni oli ja siskolla. Mulla on ollut pään toisella puolella ensin ja sitten toisella.Paikka vaihtelee,mutta silmän " taustat "on kipeet ja valo sattuu.
        Samaan aikaan on ollut pahoinvointia.
        Välillä on menty piikille terveyskeskukseen,mutta piikkikään ei auta jos se on kestänyt kauan yhtäjaksoisesti.
        Tunne on sellainen ,et suonet katkeis ja silmät tulee ulos päästä ja valo sattuu ja samalla on kuvottava olo.
        Nyt on kyllä melkein kuus kymppisenä helpottanut,ei ihan niin usein tule.
        Olen myös huomannut,että jos syön "liikaa " makeeta ,niin särky tulee,varsinkaan jäätelö ei käy.

• Ei kyllä tavalliselta migreeniltä kuulosta, mutta paha mennä sanomaan kun en lääkäri ole. Yleensähän migreenikohtaukset eivät ole jokapäiväisiä vaan ilmenevät esimerkiksi noin kuukauden välein. Toivotaan ettei kyse ole mistään sen vakavammasta.

• Stella Artois

Itselläni todettu ja perinpohjin tutkittu migreeni ja voin sanoa, että tuo "esimerkiksi noin kuukauden välein" ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan minulla ja siskollani. Migreeni on allekirjoittaneella hyvin omapäinen, ei noudata minkäänlaista rytmiä eikä säännöllisyyttä mutta se voi esimerkiksi hyvinkin "olla päällä" 3 kuukautta putkeen, joka tarkoittaa käytännössä 3 - 4 kohtausta viikossa ja sen jälkeen pysyä poissa kuukauden, jonka jälkeen taas palaa takaisin. Esimerkiksi.

Kohtaus tässä tapauksessa tarkoittaa, että ilman toimivaa lääkitystä se kestää noin 4 vuorokautta, joka siis tarkoittaisi juuri aloittajan kaltaista, joka päiväistä helvetillistä kipua ja särkyä. Eli aivan hyvin voi olla migreeniä. Oireet voivat olla erittäin rajut (siskollani mm. vienyt liikuntakyvyn hetkeksi) ja silti edelleen olla kysymys migreenistä. Aivokasvaimet ovat melko harvinaisia (näin sanoi neurologini), joten sillä ei kuitenkaan ihan ensimmäisenä kannata itseään pelotella.

Neurologi on varmasti löytänyt jo syyn särkyyn, joka voi hyvin olla myös pahanlainen tensiotilanne. Senkään aiheuttamaa särkyä ei pidä aliarvioida - duunikaverilta meni taju, koska verenkierto ei enää toiminut kunnolla. Tämänkin asiantuntija kyllä tutkii ja toteaa, jos siitä on kyse.

Eli edelleenkin sanon, että menkään sinne neurologille, jos kärsitte jatkuvasta, piinaavasta päänsärystä. Siellä se syy selviää. Syyn löytyminen ja epävarmuuden loppuminen jo osaltaan rentouttaa ja saattaa vaikuttaa helpottavasti ainakin mielialaan.

• tuulentie10

kyllä hyvä neurologi tietää parhaiten. Hortonin migreeni voi olla tuollaista jaksottaista särkyä, mutta ei sitä maallikko tietenkään tiedä. Horton on siitä kurja, että siihen ei muistaakseni oikein mikään täsmälääke tehoa. Jos se on migreeniä ja muut jutut on suljettu pois magneettikuvalla, niin särkykierteen katkaisu auttaa - toistuva särky kun voi johtua myös jatkuvasta särkylääkeiden käytöstä. Minulla migreeniä on ollut pahimmillaan useampi viikko peräkkäin ! , mutta ei se yleistä ole. Mene luottavaisena lääkäriin, kyllä se apu löytyy. Ei heti kannata pelätä pahinta, vaikka se mielessä onkin. Onnea matkaan!

• särkyääää

Se pakkaa silloin jo olemaan migreeni-lääkesärkykierrettä. Valitettavasti. Siinä onkin sitten tosi "mukavassa" kierteessä! Kaksi kertaa olen päässyt irti tuosta kierteestä, mutta pian olen ollut taas samassa jamassa.

Joo kyllä, kyllä voi olla migreenipäänsärkyä ja tuota kierrettä joka päivä. Kokemusta on. Itse en enää edes jaksa asiaa kovin syvällisesti edes ajatella. En varmaan enää edes osaisi elää ilman tätä sairautta, siitä on tullut osa minua. Sisuskaluthan tässä pikkuhiljaa menevät pilalle, vatsa on jatkuvasti sekaisin, mutta tää on tätä.

• migreeniä?

Samantyylinen särky minullakin, jaksottainen, välillä on kuukausiakin poissa, tullessaan kiusaa satunnaisina päivinä satunnaisen ajan.

Tänään sitä ei ollut, eilen oli ja on taas huomenna, oikeanpuolen silmäoire alkanut illanmittaan, näkö siinä on jo melko samea.
      Huomenna viimeistään herätessä tuntuukin jo särkyä, ikäänkuin takaraivosta pään läpi työnnetty keppi painaisi kulmakarvan yläpuolelle otsaani aiheuttaen painetta silmään ja ohimoonkin hieman sen yläpuolelle, tällä "keppialueella" esiintyy sykkivää vihlontaa ja kirkas valo pahentaa oireita.

Lisäoireina on päivänmittaan pätkissä esiintyvä voimakas humalantunne ja väsymys, päänsärystä huolimatta nukahdan samantien jos siinä tilassa istahdan rennosti.

Migreeniksi tuota lääkäri aikanaan veikkasi, onneksi kipu pysyy tavallisilla särkylääkkeillä kurissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      128
      3954
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2436
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2407
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2302
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      52
      2083
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      18
      1783
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1107
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1091
    Aihe