Kasettinauhuri päässä

Maroolofi

Tästä on nyt jo 3 tai 4 vuotta, mutta tapaus vaivaa vieläkin.

Olin ryypiskellyt rabkasti varmaan ainakin viikon ja yksi ilta sitten taas meni filmi poikki. Seuraavana päivänä sitten kuului kamalaa kiroilua ja riitelyä päästä. En alkuun meniannut tajuta mistä ne äänet tulee, luulin että naapurista. Vasta sitten kun ne jatkuivat vielä keskellä yötäkin ja kokeilin korvatulppiakin ja se sama levy ikäänkuin soi nonstoppina, tajusin että tämähän kuuluu omasta päästäni.

Se tosiaan oli semmoinen niinkun luuppi kun soi. Kesti ehkä puolisen tuntia ja alkoi aina taas uudestaan. Ja täsmälleen sanatarkasti koko ajan. Siinä luupissa kuului oman ääneni lisäksi kahden kaverini äänet, joiden kanssa olin edellisenä iltana iltaa viettänyt. Ilmeisesti oli tullut jotain kärhämää ja siihen se filmi olikin loppunut.

Onko mahdollista, että ihmisen pää toimisi ikäänkuin kasettinauhurina, eli se riitely minkä kuulin päässäni oli oikeasti tapahtunut, tallentunut päähäni ja saatoin sitten kuunnella sitä jälkeenpäin ikäänkuin nauhalta? Polilla sanoivat vaan että ne on vaan hallusinaatioita, mutta en usko sitä oikein vielä tänä päivänäkään.

Mitäs olette mieltä?

15

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Olit psykoosissa, kenties lähellä deliriumia.

    • öööö..

      Ei mitään muuta.
      Itsellä kuulunut omassa päässä kaverien ja tuttavien puhetta aivan selvästi, musiikkia, ovikellon ja puhelimen soittoa jne. Kovien kännäjäisten yhteydessä.
      Ei sinun päässäsi ole kasetti- eikä muutakaan nauhuria.
      Nuppisi vain alkoi viinalla lahoamaan.

    • *****

      Joillain neurologisilla potilailla olen kuulliut tuollaista tapahtuvan: musiikki soi päässä tai kuulee jonkun esitelmän, jossa on joskus käynyt, yhä uudelleen, kohtauksittain. Onhan se pää kuin nauhuri, tai jopa parempi kuin supertietokone. Muisti on rajaton, mutta aina se ei vain anna ulos kaikkea mitä sinne tallentuu. Ja varsinkaan tietoisesti, mutta jonkun häiriön (neurologinen/psyykinen) aiheuttamana se voi tuottaa yllätyksiä. Dementoituvatkin ihmiset saattavat alkaa muistaa asioita, mitkä on jo valillä painuneet unholaan.

      Väitetään, että myös nukutuksessa oleva leikkauspotilas kykenee kuulemaan mitä ympärillä tapahtuu ja joskus niitä voi myös muistaa jälkeenpäin. Mikä ettei myös alkoholin aiheuttaman tajuttomuuden aikana voisi käydä samoin.

      • Oolofi

        No mitäs sitten luulette, oliko ne jutut mitä kuulin pässäni oikeasti taoahtuneet? En siis tavallaan tietoisesti pystynyt muistamaan siitä illasta juuri mitään, mutta päässä soi ne tapahtumat ihan kuin ois kuunnellut jotain kuunnelmaa radiosta. Vai oisko ne olleet vaan jotain mielikuvituksen tuotetta? Jos ne nimittäin oli totta, niin siellä oli niin törkeitä juttuja että oksat pois.


      • Terapeutti.
        Oolofi kirjoitti:

        No mitäs sitten luulette, oliko ne jutut mitä kuulin pässäni oikeasti taoahtuneet? En siis tavallaan tietoisesti pystynyt muistamaan siitä illasta juuri mitään, mutta päässä soi ne tapahtumat ihan kuin ois kuunnellut jotain kuunnelmaa radiosta. Vai oisko ne olleet vaan jotain mielikuvituksen tuotetta? Jos ne nimittäin oli totta, niin siellä oli niin törkeitä juttuja että oksat pois.

        että ne kuulemasi niin törkeät jutut että oksat pois, kumpuavat sinun alitajunnastasi ja ilmentävät sinun salattuja halujasi ja himojasi, joita selvinpäin et uskalla toteuttaa saadaksesi täyttymyksen.
        Mitä ne jutut olivat?


      • Oolofi
        Terapeutti. kirjoitti:

        että ne kuulemasi niin törkeät jutut että oksat pois, kumpuavat sinun alitajunnastasi ja ilmentävät sinun salattuja halujasi ja himojasi, joita selvinpäin et uskalla toteuttaa saadaksesi täyttymyksen.
        Mitä ne jutut olivat?

        En kehtaa sanoa. Mutta kun jälkeenpäin kerroin kaverille yhdestä jutusta, niin se sanoi että mä olen kuvitellut ihan omiani.

        On se ihmisen pää vaan merkillinen masiina!


      • Terapeutti.
        Oolofi kirjoitti:

        En kehtaa sanoa. Mutta kun jälkeenpäin kerroin kaverille yhdestä jutusta, niin se sanoi että mä olen kuvitellut ihan omiani.

        On se ihmisen pää vaan merkillinen masiina!

        toimia niiden kuulemiesi juttujen mukaan, koska olet luonnostasi juuri sellainen.
        Eli sinun on tultava kaapista ulos.


    • ?

      päässäsi toisto- vai nauhoitustoiminnolla?

    • retro rane

      Aika retroa kun kasettinauhuri soi päässä. Näin mp3 soitinten aikaan. Olet ilmeisesti ns. vanhan koulukunnan juoppoja?

      • Oolofi(aito)

        Niin olen ja ylpeä siitä. Vaikka olen vasta 27 v. niin olen henkisesti 60.


      • fyysisestikin
        Oolofi(aito) kirjoitti:

        Niin olen ja ylpeä siitä. Vaikka olen vasta 27 v. niin olen henkisesti 60.

        6kymppisen tasolla


    • Enzian

      mutta se on meikäläisellä kyllä edellyttänyt useamman päivän juomista. Ensimmäisellä kerralla oli pahin, en ollut edes tiennyt, että tuollaista voi olla. Eikä ollut pelkästään ääniä, kyllä koputettiin selkäänkin. Siinä sitten ja paniikkikohtaus päälle. Hyperventiloin ja kyllä luulin, että henki lähtee.
      Eikös nuo hallusinaatioita ole, keskushermosto on kertakaikkiaan niin ylikierroksilla. Kokemuksena sellainen, jonka ei toivu toistuvan.

    • --------------

      ja ryyppää reilummin, niin voit saada päähäsi paremmin soivan mp3:n tai Bluerayn..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe