Jeesuksen syntisyys?

Mikä on vanhoillislestadiolaisten kanta Jeesuksen syntisyydestä?

Raamatussa ilmoitetaan selkeästi Jeesuksen eläneen maanpäällisen elämänsä syntisenä, mutta monet kristityt pitävät silti Jeesuksen syntisyyttä harhaoppina.

Tuossa Jeesus rukoilee syntejään anteeksi:

Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,

Jeesus joutui myös käymään kasteella ja hänet tuomittiinkin syntien tähden, kun oli ylentänyt itsensä juutalaisten Kuninkaaksi.

80

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vl,,,

Aikamoista soopaa.

Jeesus tuli ihmiseksi ja lain aliseksi. Samoin kuten sinä. Ethän tunnusta Hänen kuninkuuttaan.

Raamatussa ilmoitetaan selkeästi Jeesuksen eläneen maanpäällisen elämänsä syntisenä, * Kerro se synti? mihinkä Hän lankesi?

mutta monet kristityt pitävät silti Jeesuksen syntisyyttä harhaoppina.** Jokainen uudestisyntynyt pitää Jeesus puhtaana, Raamatun sanoman mukaan. HÄN ELI SYNNITTÖMÄNÄ, kuoli synnittömänä, ja kirkastui synnittömänä.

Heprealaiskirje 5 kuuluu NÄIN; ei niin kuin sinä sen kirjoitit;

2 Koska hän itsekin on heikko, hän osaa kohdella ymmärtävästi tietämättömiä ja
      7 Ihmiselämänsä päivinä Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon. ??

Missä tässä Jeesus rukoili syntejä anteeksi? Olet todella se normaali VL, joka näkee joka paikassa – synnit anteeksi.

Jeesus rukoili ISÄÄ KUOLEMASTA LÄHE 10 KERTAA, MUTTA TOTEUTTI KUITENKIN MUKISEMATTA ISÄN TAHDON.

Jeesus joutui myös käymään kasteella ja hänet tuomittiinkin syntien tähden, ** VL soopaa ja paskaa. Miten niin joutui, Hän totutti Isän tahdon. Oletko sinä kastettu upottamalla, millä tietämyksellä ripoteltu kirjoitat?

hänet tuomittiinkin syntien tähden, kun oli ylentänyt itsensä juutalaisten Kuninkaaksi. ** Olet naurettava ”pummi”!! Hän koko maailman ja Taivaan kuningas.

Häpeä saatana.

• Hyökkäät nimitellen henkilöä vastaa, ilman että osaisit sanoa mitään peruseltua itse asiasta.

Eihän se minun vikani ole että Raamatussa Jeesus on syntinen.

Jeesuksen syntisyydellä ei ole mitään merkitystä edes uskovaisten kuvitellun pelastuksen kannalta, niin miksi väittää Raamatun vastaisesti jotain muuta?

• sama....
        Pe.ku kirjoitti:

Hyökkäät nimitellen henkilöä vastaa, ilman että osaisit sanoa mitään peruseltua itse asiasta.

Eihän se minun vikani ole että Raamatussa Jeesus on syntinen.

Jeesuksen syntisyydellä ei ole mitään merkitystä edes uskovaisten kuvitellun pelastuksen kannalta, niin miksi väittää Raamatun vastaisesti jotain muuta?

perusteet, mutta tyhmä sitäei heti huomaa.

Kuningas on minulle niin rakas, että pidän sinua moukkana.

• puupappi

• sama.... kirjoitti:

perusteet, mutta tyhmä sitäei heti huomaa.

Kuningas on minulle niin rakas, että pidän sinua moukkana.

"Kuningas on minulle niin rakas"

Juutalaisten Kuninkaaksi ilmoittautuminen oli liian kova synti Pilatuksen nieltäväksi.

Juutalaisethan silloin kuin nytkin kärsivät tuomionsa maan päällä eikä taivaallista pelastusta ole.

• Pe.ku kirjoitti:

"Kuningas on minulle niin rakas"

Juutalaisten Kuninkaaksi ilmoittautuminen oli liian kova synti Pilatuksen nieltäväksi.

Juutalaisethan silloin kuin nytkin kärsivät tuomionsa maan päällä eikä taivaallista pelastusta ole.

Juutalaisten Kuninkaaksi ilmoittautuminen oli liian kova synti Pilatuksen nieltäväksi. ** Mitä sillä on merkitystä pelastumiseen negativisti, Hän on juutalaisten ja koko maailman kuningas. Hän on lähes kaikkien suomalaistenkin kuningas, paitsi tänne tulleiden muslimien, Jehovan Todistajien ja lestadiolaisten, heille Hän on vain ”kova jätkä”. Hänen nimeensä jopa vilkutellaan.

Juutalaisethan silloin kuin nytkin kärsivät tuomionsa maan päällä eikä taivaallista pelastusta ole. ** Se on totta, mutta Jumalan omaisuuskansana kuitenkin, ja sinä et ole heitä, minä olen. Jumala ei ole meitä unohtanut, vaan on luvannut koota kotiin Israeliin, mutta onko ketään muita kansana?

Jer. 31:10 - Kansat, kuulkaa Herran sana! Tulkoon se tiettäväksi merten ääriin saakka! Sanokaa näin: -- Hän, joka hajotti Israelin, kokoaa sen jälleen, hän pitää siitä huolta kuin paimen laumastaan.

Sanoit pelastuksesta; Juutalaisethan silloin kuin nytkin kärsivät tuomionsa maan päällä eikä taivaallista pelastusta ole.*** Ap. t. 2:21 Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.

Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

Ei juutalaiset vietäkään ikuisuutta Taivaassa, vaan Jerusalemissa. Ilm 21:1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.
        2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.
        3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,
        4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

Mutta en ole kuullut juuri VL;N huutavan avuksi Jeesusta, SRK;ta kyllä.

Juutalaisten Kuninkaaksi ilmoittautuminen oli liian kova synti Pilatuksen nieltäväksi. ** Oliko Pilatus juutalainen, kamalaa????

• Kesitas kirjoitti:

Juutalaisten Kuninkaaksi ilmoittautuminen oli liian kova synti Pilatuksen nieltäväksi. ** Mitä sillä on merkitystä pelastumiseen negativisti, Hän on juutalaisten ja koko maailman kuningas. Hän on lähes kaikkien suomalaistenkin kuningas, paitsi tänne tulleiden muslimien, Jehovan Todistajien ja lestadiolaisten, heille Hän on vain ”kova jätkä”. Hänen nimeensä jopa vilkutellaan.

Juutalaisethan silloin kuin nytkin kärsivät tuomionsa maan päällä eikä taivaallista pelastusta ole. ** Se on totta, mutta Jumalan omaisuuskansana kuitenkin, ja sinä et ole heitä, minä olen. Jumala ei ole meitä unohtanut, vaan on luvannut koota kotiin Israeliin, mutta onko ketään muita kansana?

Jer. 31:10 - Kansat, kuulkaa Herran sana! Tulkoon se tiettäväksi merten ääriin saakka! Sanokaa näin: -- Hän, joka hajotti Israelin, kokoaa sen jälleen, hän pitää siitä huolta kuin paimen laumastaan.

Sanoit pelastuksesta; Juutalaisethan silloin kuin nytkin kärsivät tuomionsa maan päällä eikä taivaallista pelastusta ole.*** Ap. t. 2:21 Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.

Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

Ei juutalaiset vietäkään ikuisuutta Taivaassa, vaan Jerusalemissa. Ilm 21:1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.
        2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.
        3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,
        4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

Mutta en ole kuullut juuri VL;N huutavan avuksi Jeesusta, SRK;ta kyllä.

Juutalaisten Kuninkaaksi ilmoittautuminen oli liian kova synti Pilatuksen nieltäväksi. ** Oliko Pilatus juutalainen, kamalaa????

syntinen eläessään ja yksi oli samaa mieltä mutta ei ollut lestadiolainen.

Itse en ole mitään mieltä ja kerroinkin vain, miten se on Raamatussa.

• Pe.ku kirjoitti:

syntinen eläessään ja yksi oli samaa mieltä mutta ei ollut lestadiolainen.

Itse en ole mitään mieltä ja kerroinkin vain, miten se on Raamatussa.

mielstäni vain pililit tyhmyydessäsi.

• Kesitas kirjoitti:

mielstäni vain pililit tyhmyydessäsi.

1.Kor 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

• ent.vl

..syntyi ns. Jumalan ainoasyntyinen(monogenes) Poika eli yksin "Isästä" syntynyt poika eli Kristus, kun hän oli n.30.vuotta. Tämä on se kaste. Tästä on saanut alkunsa krisitinusko. Tämä tapahtuu jokaisen kohdalla aikanaan. Sanoohan Paavalikin: "Kristus elää minussa".(Gal.2:20) Kukin tulee "eläväksi Kristuksessa"(1.kor.15:19..). Jeesus oli ensimmäinen, joka saavutti iankaikkisen elämän. Paavali oli Raamatun mukaan valittu.

Synti on jo siinä, että ei ole "täydellinen niin kun Taivaallinen Isä on täydellinen". Kristus ihmisessä tekee mahdolliseksi yhtymisen taas "Isään", siis paluun sinne, mistä olemme lähtöisin. Täydellisyys(Kristus) pitää sisällään hyvän ja pahan:
      "Matt:16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
      16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
      16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
      16:20 Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus.
      16:21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
      16:22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko."
      16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."

Kristuksessa eli jumaluudessa ovat "autuas" ja "saatana" yhtä. Se on täydellisyys eli Rakkaus.

• Vastauksesi on Raamatun mukainen eli rehellisesti sanottu.
        Jeesus on tosiaan Raamatussa syntinen ja vastaa vanhurskasta, joka voi myös olla syntinen vaikkakin pyrkii pitämään lankeamiset loitolla.

Kukaan nykyinen VL ei ole kuitenkaan vielä sanonut mielipidettään.

• mutta ei tyrmättävä näkemys.

Shalom

• Pe.ku kirjoitti:

Vastauksesi on Raamatun mukainen eli rehellisesti sanottu.
        Jeesus on tosiaan Raamatussa syntinen ja vastaa vanhurskasta, joka voi myös olla syntinen vaikkakin pyrkii pitämään lankeamiset loitolla.

Kukaan nykyinen VL ei ole kuitenkaan vielä sanonut mielipidettään.

ayntinen vaan lain ja synnin alle syntynyt. Kerro ykis synti, minkä Hän teki. Kerro myös minkä synnin Joosef teki.

Kerro smalla minkä synnin teki Simeon, josta Luukas puhuu.

• Oretna
        Kesitas kirjoitti:

ayntinen vaan lain ja synnin alle syntynyt. Kerro ykis synti, minkä Hän teki. Kerro myös minkä synnin Joosef teki.

Kerro smalla minkä synnin teki Simeon, josta Luukas puhuu.

Jeesus sanoi tulevansa takaisin jo silloin, kun jotkut hänen puheidensa kuulijoista ovat vielä elossa. Näin ei tapahtunut, joten onko tällainen väärän tiedon antaminen synti?

• Oretna kirjoitti:

Jeesus sanoi tulevansa takaisin jo silloin, kun jotkut hänen puheidensa kuulijoista ovat vielä elossa. Näin ei tapahtunut, joten onko tällainen väärän tiedon antaminen synti?

älä naurata? Missä?

• Oretna
        Kesitas kirjoitti:

älä naurata? Missä?

Monet kirjoitukset tukevat sitä käsitystä, että Jeesus tulee takaisin jo silloin, kun jotkut hänen kuulijansa ovat vielä elossa.

Matt. 10:23: ”Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee.”
        Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”
        Mark. 9:1: ”Hän sanoi vielä: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan.”
        Matt. 24:34: ”Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.”
        Joh. 21: 22-23: ”Jeesus vastasi: ”Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua.” Tästä sai veljien keskuudessa alkunsa käsitys, ettei se opetuslapsi kuole (ennen Jeesuksen takaisin tuloa).”

Alkuseurakunnassa uskottiin Jeesuksen puheiden johdosta, että hän tulee takaisin muutamien vuosikymmenien kuluessa:

1 Kor 7:29-31: ”Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, surevien on oltava kuin he eivät surisi ja iloitsevien kuin eivät iloitsisi; niiden, jotka ostavat jotakin, on oltava kuin eivät saisi pitää ostamaansa, ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä mitään hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.”
        1 Tess 4:15: ”Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.”
        1 Joh. 2:18: ”Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.”
        2 Piet. 3:4: ”He sanovat pilkaten: ”Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti.”
        2 Piet. 3:9: ”Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.”
        Jaak. 5:8: ”Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä.”
        Hebr. 10:37: ”Onhan sanottu näin: Vähän aikaa vielä, vain vähän aikaa, niin tulee se, jonka on määrä tulla, eikä hän viivyttele.”

Tekstien luonnollinen kirjaimellinen tulkinta pakottaa siihen selvään johtopäätökseen, että ensimmäiset kristityt odottivat maailmanhistorian lopputapahtumien olevan käsillä heidän oman sukupolvensa aikana.

• Röökitön
        Kesitas kirjoitti:

mutta ei tyrmättävä näkemys.

Shalom

`Mistä taas tämä vimmasi, Kesitas? Mikä on ongelmasti? Katkeruutesti? Vai jokin muu? En voi välttyä ajatukselta, että HILLUT tällä palstalla. Rakkaus on kantava voima, ei katkeruus, ei viha, ei lihallisuus

• Sectori

En usko tuohon selitykseen. Itse olen pohtinut samaa Raamatunpaikkaa, ja tullut siihen tulokseen, että Jeesus pyrki kovilla sanoillaan ajamaan Pietarin kautta tulevan pahuuden eli saatanan pois. Pietari oli siinä sivuseikka, mutta saatana käytti häntä ovelasti välikappaleenaan.

Lisäksi pitää huomioida ajankohta. Jeesus oli valmistautumassa kovaan ristinkuolemaan, jonka Hän tiesi tapahtuvan, ja tottakai saatana pyrki tekemään kaikkensa, että se epäonnistuisi, ja kuten Pietarikin sanoi, "ettei se tapahtuisi". Pietari ei tietenkään voinut ymmärtää asian välttämättömyyttä.
        Autuas ja saatana eivät ole mielestäni missään määrin yhtä, eikä siten myöskään Rakkaus. Se ei ole Raamatun hengen ja sanoman mukainen ajatus.

• Röökitön kirjoitti:

`Mistä taas tämä vimmasi, Kesitas? Mikä on ongelmasti? Katkeruutesti? Vai jokin muu? En voi välttyä ajatukselta, että HILLUT tällä palstalla. Rakkaus on kantava voima, ei katkeruus, ei viha, ei lihallisuus

muita hulluksi, kun Herrani pilkkaaja?

Ja onko kaikki vimmaa, mikä tuo sinulle totuutta?

Pane esimerkkejä.

• Oretna kirjoitti:

Monet kirjoitukset tukevat sitä käsitystä, että Jeesus tulee takaisin jo silloin, kun jotkut hänen kuulijansa ovat vielä elossa.

Matt. 10:23: ”Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee.”
        Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”
        Mark. 9:1: ”Hän sanoi vielä: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan.”
        Matt. 24:34: ”Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.”
        Joh. 21: 22-23: ”Jeesus vastasi: ”Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua.” Tästä sai veljien keskuudessa alkunsa käsitys, ettei se opetuslapsi kuole (ennen Jeesuksen takaisin tuloa).”

Alkuseurakunnassa uskottiin Jeesuksen puheiden johdosta, että hän tulee takaisin muutamien vuosikymmenien kuluessa:

1 Kor 7:29-31: ”Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, surevien on oltava kuin he eivät surisi ja iloitsevien kuin eivät iloitsisi; niiden, jotka ostavat jotakin, on oltava kuin eivät saisi pitää ostamaansa, ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä mitään hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.”
        1 Tess 4:15: ”Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.”
        1 Joh. 2:18: ”Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.”
        2 Piet. 3:4: ”He sanovat pilkaten: ”Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti.”
        2 Piet. 3:9: ”Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.”
        Jaak. 5:8: ”Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä.”
        Hebr. 10:37: ”Onhan sanottu näin: Vähän aikaa vielä, vain vähän aikaa, niin tulee se, jonka on määrä tulla, eikä hän viivyttele.”

Tekstien luonnollinen kirjaimellinen tulkinta pakottaa siihen selvään johtopäätökseen, että ensimmäiset kristityt odottivat maailmanhistorian lopputapahtumien olevan käsillä heidän oman sukupolvensa aikana.

Tässä Jeesus puhuu KAIKILLE vainotuille, ja koska Jerusalem on tuleva iankaikkisuus, Hän antaa lohdun siihen, että - käydä kaikissa Israelin kaupungeissa..
        Kysymys kuuluukin – OVTKO HE JA OLEKTKO SINÄ KÄYNYT KAIKISSA Israeliin kaupungeissa?
        Ei onnistunut!

Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.” 4 Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        25 Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.
        26 Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?
        27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan
        28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."

Tässä taas Jeesus puhuu myös VT;n kautta, siihen on ohjeena n 20 tartuntapinta/ hakua, jossa asiaa selvennetään. Sitä ei voi edes ajatella yhtenä lauseena. Jeesushan puhuu SEURAAJILLEE, ei yksin kuuluilleen. Hän mainitsee mm. - Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. ? Eikö tämä tarkoita juuri meitä. Hän lohduttaa siitä, että Hänen tullessa on vielä ihmisiä, joiden lapussa on öljyä. Viimeisin viite on juuri tuo, minkä ensin otit, sen TARKOITUS ON KESTÄÄ KAIKKI VAINOT JEESUSKESSA.

Siinä olet oikeassa, että jopa osa opetuslapsia odotti Jeesusta tulevan muutaman vuoden sisällä, mutta heitä yhdisti sama asia kun sinua. Ette tunne kirjoituksia.

• Kesitas kirjoitti:

Tässä Jeesus puhuu KAIKILLE vainotuille, ja koska Jerusalem on tuleva iankaikkisuus, Hän antaa lohdun siihen, että - käydä kaikissa Israelin kaupungeissa..
        Kysymys kuuluukin – OVTKO HE JA OLEKTKO SINÄ KÄYNYT KAIKISSA Israeliin kaupungeissa?
        Ei onnistunut!

Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.” 4 Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        25 Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.
        26 Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?
        27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan
        28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."

Tässä taas Jeesus puhuu myös VT;n kautta, siihen on ohjeena n 20 tartuntapinta/ hakua, jossa asiaa selvennetään. Sitä ei voi edes ajatella yhtenä lauseena. Jeesushan puhuu SEURAAJILLEE, ei yksin kuuluilleen. Hän mainitsee mm. - Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. ? Eikö tämä tarkoita juuri meitä. Hän lohduttaa siitä, että Hänen tullessa on vielä ihmisiä, joiden lapussa on öljyä. Viimeisin viite on juuri tuo, minkä ensin otit, sen TARKOITUS ON KESTÄÄ KAIKKI VAINOT JEESUSKESSA.

Siinä olet oikeassa, että jopa osa opetuslapsia odotti Jeesusta tulevan muutaman vuoden sisällä, mutta heitä yhdisti sama asia kun sinua. Ette tunne kirjoituksia.

Sama tilanne.

Sama tilanne.

Joh. 21: 22-23: ”Jeesus vastasi: ”Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua.” Tästä sai veljien keskuudessa alkunsa käsitys, ettei se opetuslapsi kuole (ennen Jeesuksen takaisin tuloa).” * Jeesus koko todistuksensa ajan, kolme vuotta sanoi, ei teidän tule miettiä aikoja, VAAN SEURATA AIKAIN MERKKEJÄ.
        Jos olet seurannut kirjoituksiani, olen painottanut merkkejä, en kertaakaan ronolojista fokusta.

Alkuseurakunnassa uskottiin Jeesuksen puheiden johdosta, että hän tulee takaisin muutamien vuosikymmenien kuluessa: ** Näin tehtiin suurissa määrin. Mutta ei tullut.

1 Kor 7:29-31: ”Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, surevien on oltava kuin he eivät surisi ja iloitsevien kuin eivät iloitsisi; niiden, jotka ostavat jotakin, on oltava kuin eivät saisi pitää ostamaansa, ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä mitään hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.” ** Tämä oli neuvo Korinttiin. Sama neuvo on hyvä myös nyt uskoa. Ei ole kun muutama kymmenen vuotta, oliko se joskus – 50 luvun loppua, kun pappani, Vl vaikuttaja, oman suunnan vetäjä, oli vastaan sitä, ettei se heinäkuussa tule. Osa lestadiolaisia myi talonsa ja katseli maailmaa. sama se on nytkin.

Tässähän on vain todistus siitä, ettei elävät kerkiä poisnukkuneiden edelle. Kirjeessä Paavali ei ole päässyt Thessalonikiin, ja siellä on vaikeuksia ja heitä painostetaan, Hän lohduttaa Jeesuksen lupauksella siitä, että on tulossa pilvissä meitä Pyhiä vastaan. Mutta varmantikki osa odotti Häntä aika pian.

Tässä Jeesuksen veli kertoo sitä, mitä itse kuuli veljeltään ollessaan Temppelin edessä ja se on kerrottu Matt 24 luvussa. Pohjautuu siihen, jota ei yksikään VL saarnaaja pysty selittämään.
        Myös Pietari oli kuulemassa saman jutun. Jakeessa 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu< On se mainittu.
        Se on totta. Maailma on ollut kauan, miljoonia vuosia, ja Hän kirjoitti tämän 1900v sitten, joten suhde on sopiva.

Ei tietenkään, Hän tulee ajallaan.

Tekstien luonnollinen kirjaimellinen tulkinta pakottaa siihen selvään johtopäätökseen, että ensimmäiset kristityt odottivat maailmanhistorian lopputapahtumien olevan käsillä heidän oman sukupolvensa aikana. ** Näin oli. Mutta Jeesus ei koskaan sanonut aikamääriä, vaan jopa sanoi, - mitä se teille kuuluu?. Hän käski vain seurata aikain merkkejä.
        Jos ajattelemme, luvun lasku, aika akseli on tarkistettu muutaman kerran ja alkuperäinen juutalaisten kalenteri on jo aika paljon pielessä, ihmiskalenteriin nähden.
        Hyvä kannanotto.

Siunausta.

• 77+ 12
        Kesitas kirjoitti:

Pane esimerkkejä.

lokakuulta 2009.
        Iveta, älä ole houkka ( hullu ) KesitasKäyttäjän viestit2.10.2009 08:22 Miksi menet lain alle iveta, rukoilemalla Jumalaa, sillä Herramme Jeesus oli ennen kirkastumistaan siellä, kuten sinä ja muut VL;T nyt.

• Röökitön
        Kesitas kirjoitti:

Pane esimerkkejä.

hillua sama kuin hullua, Kesitas?

• 77+ 12 kirjoitti:

lokakuulta 2009.
        Iveta, älä ole houkka ( hullu ) KesitasKäyttäjän viestit2.10.2009 08:22 Miksi menet lain alle iveta, rukoilemalla Jumalaa, sillä Herramme Jeesus oli ennen kirkastumistaan siellä, kuten sinä ja muut VL;T nyt.

nimittelyä?

• Röökitön
        Kesitas kirjoitti:

nimittelyä?

tämä toivomaasi eksegetiikkista keskustelua?

• Kesitas kirjoitti:

Sama tilanne.

Sama tilanne.

Joh. 21: 22-23: ”Jeesus vastasi: ”Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua.” Tästä sai veljien keskuudessa alkunsa käsitys, ettei se opetuslapsi kuole (ennen Jeesuksen takaisin tuloa).” * Jeesus koko todistuksensa ajan, kolme vuotta sanoi, ei teidän tule miettiä aikoja, VAAN SEURATA AIKAIN MERKKEJÄ.
        Jos olet seurannut kirjoituksiani, olen painottanut merkkejä, en kertaakaan ronolojista fokusta.

Alkuseurakunnassa uskottiin Jeesuksen puheiden johdosta, että hän tulee takaisin muutamien vuosikymmenien kuluessa: ** Näin tehtiin suurissa määrin. Mutta ei tullut.

1 Kor 7:29-31: ”Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, surevien on oltava kuin he eivät surisi ja iloitsevien kuin eivät iloitsisi; niiden, jotka ostavat jotakin, on oltava kuin eivät saisi pitää ostamaansa, ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä mitään hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.” ** Tämä oli neuvo Korinttiin. Sama neuvo on hyvä myös nyt uskoa. Ei ole kun muutama kymmenen vuotta, oliko se joskus – 50 luvun loppua, kun pappani, Vl vaikuttaja, oman suunnan vetäjä, oli vastaan sitä, ettei se heinäkuussa tule. Osa lestadiolaisia myi talonsa ja katseli maailmaa. sama se on nytkin.

Tässähän on vain todistus siitä, ettei elävät kerkiä poisnukkuneiden edelle. Kirjeessä Paavali ei ole päässyt Thessalonikiin, ja siellä on vaikeuksia ja heitä painostetaan, Hän lohduttaa Jeesuksen lupauksella siitä, että on tulossa pilvissä meitä Pyhiä vastaan. Mutta varmantikki osa odotti Häntä aika pian.

Tässä Jeesuksen veli kertoo sitä, mitä itse kuuli veljeltään ollessaan Temppelin edessä ja se on kerrottu Matt 24 luvussa. Pohjautuu siihen, jota ei yksikään VL saarnaaja pysty selittämään.
        Myös Pietari oli kuulemassa saman jutun. Jakeessa 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu< On se mainittu.
        Se on totta. Maailma on ollut kauan, miljoonia vuosia, ja Hän kirjoitti tämän 1900v sitten, joten suhde on sopiva.

Ei tietenkään, Hän tulee ajallaan.

Tekstien luonnollinen kirjaimellinen tulkinta pakottaa siihen selvään johtopäätökseen, että ensimmäiset kristityt odottivat maailmanhistorian lopputapahtumien olevan käsillä heidän oman sukupolvensa aikana. ** Näin oli. Mutta Jeesus ei koskaan sanonut aikamääriä, vaan jopa sanoi, - mitä se teille kuuluu?. Hän käski vain seurata aikain merkkejä.
        Jos ajattelemme, luvun lasku, aika akseli on tarkistettu muutaman kerran ja alkuperäinen juutalaisten kalenteri on jo aika paljon pielessä, ihmiskalenteriin nähden.
        Hyvä kannanotto.

Siunausta.

Kaikki kolme vanhaa evankeliumia kertoo Jeesuksen sanat jossa hän lupaa tulla sen sukupolven aikana.
        Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Sinäkin mainitset noita paljon myöhemmin kirjoitettuja tekstejä, jolloin jo tiedettiin Jeesuksen lupauksen pettämisestä.
        Jeesuksen tulon ajankohta laitettiinkin myöhempiin kirjoituksiin toisella tavalla.

• Pe.ku kirjoitti:

Kaikki kolme vanhaa evankeliumia kertoo Jeesuksen sanat jossa hän lupaa tulla sen sukupolven aikana.
        Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Sinäkin mainitset noita paljon myöhemmin kirjoitettuja tekstejä, jolloin jo tiedettiin Jeesuksen lupauksen pettämisestä.
        Jeesuksen tulon ajankohta laitettiinkin myöhempiin kirjoituksiin toisella tavalla.

Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. ** Niin, TÄMÄ, joka näkee >>32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.

Niin, joka näkee Israelin maan uuden synnyn. Se tapahtui 1948.

Mutta jos luet tarkoin, Jeesus kyllä sanoi samassa luvussa jutun, jonka He näkevät, jotka ovat paikalla.2 jae > Mutta Jeesus sanoi heille: "NÄETTETKÖ kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

Temppeli harjoitettiin muutaman kymmenen vuoden päästä.

Sinäkin mainitset noita paljon myöhemmin kirjoitettuja tekstejä, jolloin jo tiedettiin Jeesuksen lupauksen pettämisestä.** Missä? Herra ei tee mitään, ennekuin ilmoittaa omilleen, ei muille.

Jeesuksen tulon ajankohta laitettiinkin myöhempiin kirjoituksiin toisella tavalla.** Miten?

• Sectori

Jeesus Kristus oli synnitön, sen todistaa Raamattu:

1.Joh 3.

4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.

Jeesus tunsi Raamatun mukaan synnin vaikutusta, mutta ei langennut syntiin, vaikka itse perkele kiusasi häntä. Kirjoitat Raamatun vastaisesti.

• Avauksessani sanoinkin että Jeesus oli syntinen maanpäällisen elämänsä ajan.

Tuossa Johanneksen kirjeessä puhutaan ylösnousemuksen jälkeisestä ajasta kun Jeesus ilmestyy.

Voisit lukea aiemmat jakeet siitä:

1. Joh. 3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

Avauksessani sanoinkin että Jeesus oli syntinen maanpäällisen elämänsä ajan.

Tuossa Johanneksen kirjeessä puhutaan ylösnousemuksen jälkeisestä ajasta kun Jeesus ilmestyy.

1. Joh. 3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

Yhdenkään syntisen uhri ei olisi kelvannut. Jeesus oli synnitön ja on edelleen. Opetat jotakin muuta kuin kristinuskoa. Enkä ole yhtään epätietoinen asiasta.

• Sectori kirjoitti:

Yhdenkään syntisen uhri ei olisi kelvannut. Jeesus oli synnitön ja on edelleen. Opetat jotakin muuta kuin kristinuskoa. Enkä ole yhtään epätietoinen asiasta.

En ole opettamassa vaan kerroin sen mitä Raamatussa on ja sinä vaan et löydä Raamatusta perusteita väitteillesi.

Laitan vielä uudelleen nuo jakeet ja ne ei ole minun kirjoittamia vaan Raamatusta:

Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
        3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
        7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

• Sectori kirjoitti:

Jeesus oli viimeinen viaton teurasuhri, Häneen uskoville.

Mielestani SRK;N tulisi hankkia istelleen seuroihin kyyhkysiä, jotka uhrataan, vilkuttelun aiakan. Olisisi varmemmin veressä ja teurastaja paikalla. Näinhän ne 10 käskyn synnit sovitettiin lakiin luottavien kesksen.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

En ole opettamassa vaan kerroin sen mitä Raamatussa on ja sinä vaan et löydä Raamatusta perusteita väitteillesi.

Laitan vielä uudelleen nuo jakeet ja ne ei ole minun kirjoittamia vaan Raamatusta:

Ei sinun pidä opettaakaan, mutta hyvä on aina kysellä ja kyseenalaistaa asioita. En ole sitä vastaan ollenkaan, mutta sinä väitit avauksessasi Jeesuksen olevan/olleen syntinen maan päällä ollessaan, ja minä Raamatun lauseella kumosin sinun väitteesi.

Raamatun sanoma kiteytyy yhteen asiaan eli Kristuksen pelastustyöhön, ja sitä asiaa tietysti kannattaa yrittää asettaa huonoon valoon, jos haluaa kristinuskoa horjuttaa. Sinun motiivejasi en tiedä. Oletko kristitty?

• Sectori kirjoitti:

Ei sinun pidä opettaakaan, mutta hyvä on aina kysellä ja kyseenalaistaa asioita. En ole sitä vastaan ollenkaan, mutta sinä väitit avauksessasi Jeesuksen olevan/olleen syntinen maan päällä ollessaan, ja minä Raamatun lauseella kumosin sinun väitteesi.

Raamatun sanoma kiteytyy yhteen asiaan eli Kristuksen pelastustyöhön, ja sitä asiaa tietysti kannattaa yrittää asettaa huonoon valoon, jos haluaa kristinuskoa horjuttaa. Sinun motiivejasi en tiedä. Oletko kristitty?

"ja minä Raamatun lauseella kumosin sinun väitteesi."

Et esittänyt edes mitään Raamatunlausetta.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

"ja minä Raamatun lauseella kumosin sinun väitteesi."

Et esittänyt edes mitään Raamatunlausetta.

>>>>>

1.Joh 3.

4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.

Jeesus tunsi Raamatun mukaan synnin vaikutusta, mutta ei langennut syntiin, vaikka itse perkele kiusasi häntä. Kirjoitat Raamatun vastaisesti.

• vanha vl
        Pe.ku kirjoitti:

jakeissa sanota, että Jeesus oli syntinen.

• vanha vl kirjoitti:

jakeissa sanota, että Jeesus oli syntinen.

sanottiin olevan syntinen ja peräti kolmessa jakeessa.

Yhdessä jakeessa ihan vielä "synti" sanallakin.

• Sectori kirjoitti:

>>>>>

1.Joh 3.

Sanoinkin kahteen kertaan jo että Jeesus oli syntinen maanpäällisen elämänsä ajan.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

Sanoinkin kahteen kertaan jo että Jeesus oli syntinen maanpäällisen elämänsä ajan.

Pe.ku hyvä, huidot ilmaa puheillasi. Jeesus ei ollut mitenkään syntinen tuon Raamatunlauseen perusteella, varsinkin, kun seuraava jae ilmoittaa synnittömyden niin selkeästi, kuin sen voi ilmoittaa. Olen lukenut Johanneksen kirjeen monta kertaa, ja se vahvistaa käsitystäni siitä, että Jumala on ilmestynyt meille Pojassaan, joka ei syntiä tehnyt, vaan päinvastoin, sovitti synnittömyydellään meidänkin syntimme.

Jos ryhdyt ajattelemaan, kerro miten syntinen voi sovittaa mitään? Et selvästikään usko Jeesukseen, vaan johonkin muuhun. Raamatulla et kuitenkaan pysty kumoamaan Jeesuksen synnittömyyttä, omia päätelmiäsi voit toki tehdä.

• Sectori

Miksi jätit 1. jakeen pois? Se kertoo selkeästi että tässä tarkoitetaan maallisia ylimmäisiä pappeja, "ihmisten joukosta otettuja", ei Jeesusta. Jeesuksen ei tarvinnut omasta puolestaan uhrata mitään, kuten nämä ylipapit joutuivat tekemään. Sekä muiden ihmisten että itsensä.

Hepr 5

1. Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä

Minusta alkaa tuntua, että olet joko lukutaidoton, tai vääristelet tahallasi. Paha juttu,

• jakeissa puhutaan yksin Jeesuksesta ja tuo ensimmäinen jae on se johon häntä verrattiin ja myös neljäs jossa verrattiin yhteen heistä eli Aaroniin.

Kirjakieltä vähänkin osaava ymmärtää sen.

• vanha vl
        Pe.ku kirjoitti:

jakeissa puhutaan yksin Jeesuksesta ja tuo ensimmäinen jae on se johon häntä verrattiin ja myös neljäs jossa verrattiin yhteen heistä eli Aaroniin.

ei ole mainintaa, että Jeesus oli syntinen

• vanha vl kirjoitti:

että Jeesus ei tehnyt syntiä.

Amen.

• vanha vl kirjoitti:

kolme jaetta, joissa Jeesus esiintyy syntisenä.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

Missä se 1. jae on, ja mitä siinä lukee? Voisitko ihan itse tuoda sen tänne näkyviin, kun minun tuomanani se ei kelvannut. Käydään sitä sitten läpi.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

jakeissa puhutaan yksin Jeesuksesta ja tuo ensimmäinen jae on se johon häntä verrattiin ja myös neljäs jossa verrattiin yhteen heistä eli Aaroniin.

Hepr. 7

26. Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
        27. jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä.

Heprealaiskirje toistaa tässä taas selkeästi: Ylimmäinen pappi Juudan, ei Leevin sukukunnasta. Syntisistä erotettu, pyhä viaton ja tahraton.

• iveta
        Pe.ku kirjoitti:

noissa jaeissa sanota, että Jeesus oli syntinen. Hän oli heikkouden alainen, kiusattu, että pystyi muita kiusattuja ja heikkoja auttaa ja Hänen täytyi uhrata samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien ( EI SYNTIENSÄ ) edestä. Hän suoritti täydellisen lunastustyön meidän edestämme. Hän uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden. Hän oli täydellisen kuuliainen Isälleen ja täysin viattomana kärsi ja maksoi meidän syntivelkamme ja vain tämä on perusteena syntienanteeksisaamisen-uskolle.

Jumalan Siunausta SINULLE!

• iveta kirjoitti:

noissa jaeissa sanota, että Jeesus oli syntinen. Hän oli heikkouden alainen, kiusattu, että pystyi muita kiusattuja ja heikkoja auttaa ja Hänen täytyi uhrata samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien ( EI SYNTIENSÄ ) edestä. Hän suoritti täydellisen lunastustyön meidän edestämme. Hän uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden. Hän oli täydellisen kuuliainen Isälleen ja täysin viattomana kärsi ja maksoi meidän syntivelkamme ja vain tämä on perusteena syntienanteeksisaamisen-uskolle.

Jumalan Siunausta SINULLE!

Heikkouden alainen on syntinen.
        Vanhurskaskin on syntinen koska on heikkouden alainen.

Kristinuskon yleinen oppihan on että vanhurskas on myöskin syntinen.
        Joillain menestysteologeillahan on päinvastainen oppi, jossa vanhurskas on synnitön.

Heikkouden alainen eli syntinen ei välttämättä tee tekosyntiä mutta hänellä on siihen ne ominaisuudet.

• iveta
        Pe.ku kirjoitti:

Heikkouden alainen on syntinen.
        Vanhurskaskin on syntinen koska on heikkouden alainen.

Kristinuskon yleinen oppihan on että vanhurskas on myöskin syntinen.
        Joillain menestysteologeillahan on päinvastainen oppi, jossa vanhurskas on synnitön.

Heikkouden alainen eli syntinen ei välttämättä tee tekosyntiä mutta hänellä on siihen ne ominaisuudet.

Vaikka Jeesus oli heikkouden alainen ja kiusattu, Hän ei ollut syntinen. Me ihmiset sitä vastoin ollessamme heikkoja ja kiusattuja kyllä helposti lankeamme. Olemme samalla kertaa vanhurskaita ja syntisiä. Onneksi meillä on HÄN, joka synnittömänä Isälle täysin kuuliaisena meni ristinpuulle ja sovitti kaikki meidän syntimme ja sairautemme, jotta me Kristuksen sovitustyön tähden saamme uskoa omalle kohdallemme syntienanteeksisaamisen yksin Kristuksen tähden.

Edelleen Jumalan Siunausta SINULLE!

• iveta kirjoitti:

Vaikka Jeesus oli heikkouden alainen ja kiusattu, Hän ei ollut syntinen. Me ihmiset sitä vastoin ollessamme heikkoja ja kiusattuja kyllä helposti lankeamme. Olemme samalla kertaa vanhurskaita ja syntisiä. Onneksi meillä on HÄN, joka synnittömänä Isälle täysin kuuliaisena meni ristinpuulle ja sovitti kaikki meidän syntimme ja sairautemme, jotta me Kristuksen sovitustyön tähden saamme uskoa omalle kohdallemme syntienanteeksisaamisen yksin Kristuksen tähden.

Edelleen Jumalan Siunausta SINULLE!

tarkoittaa syntisyyttä mutta onhan sulla oikeus olla omaa mieltäsi.

Alla heikkouden alainen mainitaan "synti" nimelläkin ja vieläpä Jeesuksessa olevana.

Uudessa testamentissa Jeesuksen sanotaan lähetetyn "ihmisen kaltaisena" ja synnittömänä hän ei olisi ollut ihmisen kaltainen.

Niiden siunailu joilla ei ole samaa uskoa, on sivistymätöntä.

Hyvää talvipäivän jatkoa sulle.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

Alla heikkouden alainen mainitaan "synti" nimelläkin ja vieläpä Jeesuksessa olevana.

Uudessa testamentissa Jeesuksen sanotaan lähetetyn "ihmisen kaltaisena" ja synnittömänä hän ei olisi ollut ihmisen kaltainen.

On myös hyvä opetella lukemaan, ennenkuin opettaa muita.

Hepr 5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,

Tässä ei puhuta Jeesuksesta. Tässä puhutaan ihan tuiki maallisista papeista, joten ovathan he syntisiä. Tokihan silloin sinun lainaamassasi toisessa kappaleessa puhutaan näiden maallisten ylipappien heikkoudesta.

Montako Jeesusta sinä luulet eläneen? Ensimmäisessä jakeessa puhutaan papeista monikossa. "Jokainen yklimmäinen pappi".

Etsi parempia kohtia tueksi väitteellesi.

• Sectori kirjoitti:

On myös hyvä opetella lukemaan, ennenkuin opettaa muita.

Hepr 5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,

Tässä ei puhuta Jeesuksesta. Tässä puhutaan ihan tuiki maallisista papeista, joten ovathan he syntisiä. Tokihan silloin sinun lainaamassasi toisessa kappaleessa puhutaan näiden maallisten ylipappien heikkoudesta.

Montako Jeesusta sinä luulet eläneen? Ensimmäisessä jakeessa puhutaan papeista monikossa. "Jokainen yklimmäinen pappi".

Etsi parempia kohtia tueksi väitteellesi.

Kyseinen luku kertoo yksin Jeesuksen syntisyydestä ja ensimmäisessä jakeessa hänen syntisyyttään verrataan ylipappeihin ja neljännessä jakeessa yhteen heistä eli Aaroniin.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

Kyseinen luku kertoo yksin Jeesuksen syntisyydestä ja ensimmäisessä jakeessa hänen syntisyyttään verrataan ylipappeihin ja neljännessä jakeessa yhteen heistä eli Aaroniin.

Höpö höpö. Silloinhan sinun selityksesi mukaan Jeesuksia olisi ollut monta! Ilmankos sinun oli pakko jättää luihusti hepr 5:1. jae pois. Kyseinen luku ja heprealaiskirje kokonaisuudessaankin kertoo selkeää kieltä siitä, miten Jeesus eli synnittömänä tämän maan päällä.

Hepr. 7

26. Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
        27. jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä.

Kannattaa etsiä parempiaa selityksiä.

• Sectori kirjoitti:

Höpö höpö. Silloinhan sinun selityksesi mukaan Jeesuksia olisi ollut monta! Ilmankos sinun oli pakko jättää luihusti hepr 5:1. jae pois. Kyseinen luku ja heprealaiskirje kokonaisuudessaankin kertoo selkeää kieltä siitä, miten Jeesus eli synnittömänä tämän maan päällä.

Hepr. 7

Kannattaa etsiä parempiaa selityksiä.

Viides luku kertoo Jeesuksen syntisyydestä maanpäällisessä elämässään ja seitsemännen luvun loppu siitä kun hän on jo ylös noussut ja se sanotaankin siinä jakeessa.

Seitsemännessä luvussa kerrotaan myös ylipappeuden olevan Jeesuksella ikuista.

Laitan vielä vertailun vuoksi nuo jakeet eri luvuista:

Tässä Jeesus rukoilee syntejään anteeksi maanpäällisessä elämässään:
        Hep. 5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Ja tässä ei kun hänet on jo uhrattu eli ylös noussut: "sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä"

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

Viides luku kertoo Jeesuksen syntisyydestä maanpäällisessä elämässään ja seitsemännen luvun loppu siitä kun hän on jo ylös noussut ja se sanotaankin siinä jakeessa.

Seitsemännessä luvussa kerrotaan myös ylipappeuden olevan Jeesuksella ikuista.

Laitan vielä vertailun vuoksi nuo jakeet eri luvuista:

Tässä Jeesus rukoilee syntejään anteeksi maanpäällisessä elämässään:
        Hep. 5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Ja tässä ei kun hänet on jo uhrattu eli ylös noussut: "sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä"

Katsopa, kun itse kirjoitit näin:

>>>Seitsemännessä luvussa kerrotaan myös ylipappeuden olevan Jeesuksella ikuista.

• Sectori kirjoitti:

Katsopa, kun itse kirjoitit näin:

>>>Seitsemännessä luvussa kerrotaan myös ylipappeuden olevan Jeesuksella ikuista.

ensinkään opettanut vaan kerroin sen mitä on Raamatussa.

Sinun opetuksesi oli Raamatunvastaista kuten itsekin sen huomasit vastaksestasi päätellen.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

ensinkään opettanut vaan kerroin sen mitä on Raamatussa.

Sinun opetuksesi oli Raamatunvastaista kuten itsekin sen huomasit vastaksestasi päätellen.

Onko tämä mielestäsi kyselyä vai mitä kirjoittaessasi ajattelit:

>>>Raamatussa ilmoitetaan selkeästi Jeesuksen eläneen maanpäällisen elämänsä syntisenä, mutta monet kristityt pitävät silti Jeesuksen syntisyyttä harhaoppina.

• Noksplukk
        Pe.ku kirjoitti:

Muutama jae ennen lainaustasi:

Hepr. 4:15
        Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.

Jos tekstiä oikein ymmärrän,
        hän ei ryhtynyt syntiseksi?

Käsittääkseni Hepr. 5. otsikon alla Aaronin ja Kristuksen pappeus
        puhutaan ensin pappeudesta yleensä, ei Jeesuksesta.
        Heprealaiskirjeen 5. luvussa esitellään ensin Pappeuden perussäännökset.

Jakeesta 5 eteen päin aletaan puhua Kristuksesta.

Kuuntelepa selkeä selitys kohdalle tuolta:
        http://www.rkk-sansa.net/hebr.htm

Jeesus Kristus on Herra, meidän Jumalamme.

• PakaNainen

uskovien kasteen, jos oli synnitön. Synnitön syntymästään asti ei tarvitse enää kastetta.

Miksi Jeesus epäili Isäänsä ristillä?
      "Kun Jeesus kuoli ristillä, Hän huusi kovalla äänellä: “Eeli, eeli, lama sabaktani” joka merkitsee: “Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit.” (Matt 27:46, Mark 15:34"

Epäusko on syntiä.

• Nuo kohdat osoittaa myös syntisyyden.

Keskustelijat tällä palstalla ei ole huomanneet, minun olevan ateisti.
        Älä sinäkään sitä heille kerro:))

• Sectori

Se on metkaa, että ateisti ottaa selkänojakseen kristittyjen Raamatun. Eikö olisi parempi ottaa ateistien Raamatusta tekstejä, vai eikö sellaista ole?

Jeesus huusi ristillä siksi, että Hän "astui alas tuonelaan," kuten uskontunnustuksessa lausumme. Jumala siis hylkäsi Hänet, koska eihän Jumala halua kenenkään joutuvan sellaiseen paikkaan. Tämä tosin tapahtui ennalta määrätyn pelastussuunnitelman mukaan. Kuten sekin, että Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista, ja voitti kuoleman.

Kasteesta nousee helposti kova äläkkä, mutta otanpahan tähän Raamatusta Jeesuksen omia sanoja:

Mark. 16

15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Oltiinpa siis kasteesta mitä mieltä tahansa, ilman uskoa kukaan ei pelastu.

• Sectori kirjoitti:

Se on metkaa, että ateisti ottaa selkänojakseen kristittyjen Raamatun. Eikö olisi parempi ottaa ateistien Raamatusta tekstejä, vai eikö sellaista ole?

Jeesus huusi ristillä siksi, että Hän "astui alas tuonelaan," kuten uskontunnustuksessa lausumme. Jumala siis hylkäsi Hänet, koska eihän Jumala halua kenenkään joutuvan sellaiseen paikkaan. Tämä tosin tapahtui ennalta määrätyn pelastussuunnitelman mukaan. Kuten sekin, että Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista, ja voitti kuoleman.

Kasteesta nousee helposti kova äläkkä, mutta otanpahan tähän Raamatusta Jeesuksen omia sanoja:

Mark. 16

15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Oltiinpa siis kasteesta mitä mieltä tahansa, ilman uskoa kukaan ei pelastu.

Mark.16:15 ja 16-jakeissa on sama syntisen kaste ja uskominenhan siinäkin on ehtona.

Ps. Markuksen evankeliumi päättyi alkujaan jakeeseen Mark. 16:8 ja lopputeksti on Raamatun kääntäjien myöhemmin lisäämä eli se ei ole Markusta.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark. 16:1&rnd=1265537224728

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

Mark.16:15 ja 16-jakeissa on sama syntisen kaste ja uskominenhan siinäkin on ehtona.

Ps. Markuksen evankeliumi päättyi alkujaan jakeeseen Mark. 16:8 ja lopputeksti on Raamatun kääntäjien myöhemmin lisäämä eli se ei ole Markusta.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark. 16:1&rnd=1265537224728

Hyvin tiedät asioita. Sinulla lienee ateistisuudestasi huolimatta käytössä sama Raamattu kuin kristityillä.

Minun uskoani ei horjuta, onko Markus kirjoittanut jakeet. Maininnassa on kuitenkin tuotu esiin se seikka, että Jeesuksen sanat ovat peräisin muusta luotettavasta lähteestä. Se riittää minulle varsin hyvin todisteeksi, että Vapahtaja on näin sanonut.

• Sectori kirjoitti:

Hyvin tiedät asioita. Sinulla lienee ateistisuudestasi huolimatta käytössä sama Raamattu kuin kristityillä.

Minun uskoani ei horjuta, onko Markus kirjoittanut jakeet. Maininnassa on kuitenkin tuotu esiin se seikka, että Jeesuksen sanat ovat peräisin muusta luotettavasta lähteestä. Se riittää minulle varsin hyvin todisteeksi, että Vapahtaja on näin sanonut.

on ilmoittaneet että sitä loppua (Jeesuksen ilmestymistä lähimmilleen), ei ole ollut Markuksen evankeliumissa alunperin, niin väärennöshän se silloin on.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

on ilmoittaneet että sitä loppua (Jeesuksen ilmestymistä lähimmilleen), ei ole ollut Markuksen evankeliumissa alunperin, niin väärennöshän se silloin on.

Evankeliumit täydentävät toisiaan, ja samasta asiasta ne kertovatkin. Tässä on Matteuksen kuvaamana tilanne, jossa Jeesus kastettiin. Jeesus ei mennyt Johanneksen kastettavaksi syntisyytensä vuoksi, vaan siksi, että Jumalan vanhurskas tahto tulisi täytetyksi.

Matt 3.

>>>13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi. 14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!" 15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.

• Sectori kirjoitti:

Evankeliumit täydentävät toisiaan, ja samasta asiasta ne kertovatkin. Tässä on Matteuksen kuvaamana tilanne, jossa Jeesus kastettiin. Jeesus ei mennyt Johanneksen kastettavaksi syntisyytensä vuoksi, vaan siksi, että Jumalan vanhurskas tahto tulisi täytetyksi.

Matt 3.

>>>13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi. 14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!" 15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.

oli syntisen kaste.

"Rooman imperiumin aikana tehtiin valtavasti työtä sen eteen, että kaikki pyhät kirjoitukset olisi saatu tuhotuksi"

Toisin päin se oli ja evankeliumeja kirjoitettiin Roomasta käsin ja sieltä sitä lähdettiin levittämään myös Israeliin.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

oli syntisen kaste.

"Rooman imperiumin aikana tehtiin valtavasti työtä sen eteen, että kaikki pyhät kirjoitukset olisi saatu tuhotuksi"

Toisin päin se oli ja evankeliumeja kirjoitettiin Roomasta käsin ja sieltä sitä lähdettiin levittämään myös Israeliin.

Synnitön oli tämän Johanneksen kasteen ottaja, Pyhä ja Puhdas Vapahtaja. Kaikki sinun osoittamasi asiat, Raamatunkohdat ja selitykset ovat olleet kevyitä tai asiakohdista irrotettuja lauseita. Sen sijaan Raamattu selkeästi todistaa toisinpäin. En oikein tiedä, miten päin luet omaa painostasi.

Sen lisäksi, että Rooman imperiumin aikana kirjoituksia tuhottiin, pääsi moni kristitty hengestään tunnustautumalla Kristuksen seuraajaksi. Mitä tarkoitat asian olevan toisin päin, kirjoitatko historiaa uudelleen?

• Sectori kirjoitti:

Synnitön oli tämän Johanneksen kasteen ottaja, Pyhä ja Puhdas Vapahtaja. Kaikki sinun osoittamasi asiat, Raamatunkohdat ja selitykset ovat olleet kevyitä tai asiakohdista irrotettuja lauseita. Sen sijaan Raamattu selkeästi todistaa toisinpäin. En oikein tiedä, miten päin luet omaa painostasi.

Sen lisäksi, että Rooman imperiumin aikana kirjoituksia tuhottiin, pääsi moni kristitty hengestään tunnustautumalla Kristuksen seuraajaksi. Mitä tarkoitat asian olevan toisin päin, kirjoitatko historiaa uudelleen?

Rooman imperiumi Keisareita myöten oli se joka kristinuskon ensimmäisenä hyväksyi ja Israelin suunnalla sitä ei ole hyväksytty kunnolla vieläkään.

"Kaikki sinun osoittamasi asiat, Raamatunkohdat ja selitykset ovat olleet kevyitä tai asiakohdista irrotettuja lauseita."

Keskustelussa kävi ihan toisin päin ja varmaan sen huomasitkin, mutta ymmärrän hyvin että et halua myöntää.

• Sectori
        Pe.ku kirjoitti:

Rooman imperiumi Keisareita myöten oli se joka kristinuskon ensimmäisenä hyväksyi ja Israelin suunnalla sitä ei ole hyväksytty kunnolla vieläkään.

"Kaikki sinun osoittamasi asiat, Raamatunkohdat ja selitykset ovat olleet kevyitä tai asiakohdista irrotettuja lauseita."

Keskustelussa kävi ihan toisin päin ja varmaan sen huomasitkin, mutta ymmärrän hyvin että et halua myöntää.

Niinkuin esimerkiksi Nero, Trajanus, Diocletianus ja muutama muu alkukristittyjen vainoojakeisari? Kysyin jo kerran, yritätkö kirjoittaa historiaa uudelleen?

Keisari Konstantinus lopetti vainot, ja antoi uskonvapauden, mutta silloin elettiin jo 300-lukua.

Juutalaisilla on ihan oma syynsä olla uskomatta Kristukseen. Jumalan omaisuuskansana he kuvittelevat pärjäävänsä ilman. Tuskin sitä kuitenkaan kannattaa sotkea tähän keskusteluun.

• etsivä-xx

Jeesuksen määräämä kaste ei ole Johanneksen kaste. Johanneksne kasteen jälkeen hän sovitti maailman synnit ristillä.

Matt.3
        11 "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        Jeesuksen kaste
        13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.
        14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
        15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.

Samaa Joh. 1

24 Niiden joukossa, jotka oli lähetetty Johanneksen luo, oli myös fariseuksia*.
        25 He kysyivät häneltä: "Miksi sitten kastat ihmisiä, jos et ole Messias, et Elia etkä se profeetta?"
        26 Johannes vastasi: "Minä kastan vedellä, mutta teidän keskellänne on jo toinen, vaikka te ette häntä tunne,
        27 hän, joka tulee minun jälkeeni. Minä olen arvoton edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja."
        28 Tämä tapahtui Jordanin tuolla puolen, Betaniassa, missä Johannes oli kastamassa.
        Jumalan Karitsa
        29 Seuraavana päivänä Johannes näki, että Jeesus oli tulossa hänen luokseen. Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Hän on se, josta sanoin: 'Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua.'
        31 Minäkään en tuntenut häntä, mutta juuri sitä varten olen tullut kastamaan vedellä, että Israel saisi tietää, kuka hän on."
        32 Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen.
        33 Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.'
        34 Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika."

Pakanaisen on ehkä vaikea ymmärtää kristillistä kastetta. Voimme kiistellä aikuis- ja lapsikasteesta. Kristuksen kasteessa oli kyse aivan muusta, kuin mistä sinä puhut.
        Pakanaksi ninä luen Pe.ku:nkin. En usko hänen olevan vl tai luterilainenkaan, kun on näin paljon hukassa, ei niin allahan hän toteaa sen itsekin.

Kaste Pyhällä Hengellä on Kristuksen kaste, niin sanoo kolme evankeliumin tekstiä Matteus , Johannes ja Luukas.

Johannes kyllä kastoi parannukseen lupauksen kautta. Mutta ei kastanut Jeesusta syntiensä takia." Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.' "

• etsivä-xx kirjoitti:

Jeesuksen määräämä kaste ei ole Johanneksen kaste. Johanneksne kasteen jälkeen hän sovitti maailman synnit ristillä.

Matt.3
        11 "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        Jeesuksen kaste
        13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.
        14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
        15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.

Samaa Joh. 1

24 Niiden joukossa, jotka oli lähetetty Johanneksen luo, oli myös fariseuksia*.
        25 He kysyivät häneltä: "Miksi sitten kastat ihmisiä, jos et ole Messias, et Elia etkä se profeetta?"
        26 Johannes vastasi: "Minä kastan vedellä, mutta teidän keskellänne on jo toinen, vaikka te ette häntä tunne,
        27 hän, joka tulee minun jälkeeni. Minä olen arvoton edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja."
        28 Tämä tapahtui Jordanin tuolla puolen, Betaniassa, missä Johannes oli kastamassa.
        Jumalan Karitsa
        29 Seuraavana päivänä Johannes näki, että Jeesus oli tulossa hänen luokseen. Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Hän on se, josta sanoin: 'Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua.'
        31 Minäkään en tuntenut häntä, mutta juuri sitä varten olen tullut kastamaan vedellä, että Israel saisi tietää, kuka hän on."
        32 Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen.
        33 Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.'
        34 Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika."

Pakanaisen on ehkä vaikea ymmärtää kristillistä kastetta. Voimme kiistellä aikuis- ja lapsikasteesta. Kristuksen kasteessa oli kyse aivan muusta, kuin mistä sinä puhut.
        Pakanaksi ninä luen Pe.ku:nkin. En usko hänen olevan vl tai luterilainenkaan, kun on näin paljon hukassa, ei niin allahan hän toteaa sen itsekin.

Kaste Pyhällä Hengellä on Kristuksen kaste, niin sanoo kolme evankeliumin tekstiä Matteus , Johannes ja Luukas.

Johannes kyllä kastoi parannukseen lupauksen kautta. Mutta ei kastanut Jeesusta syntiensä takia." Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.' "

Jeesuksen määräämä kaste ei ole Johanneksen kaste. Johanneksne kasteen jälkeen hän sovitti maailman synnit ristillä. ** On tosi hienoa, tuo sinun tietosi, uskon että Henki ohjaa sinua. Muuten tämä ei ole mahdollista.
        Johannes todella oli tienraivaaja, - huutava ääni erämaassa.
        On huomioitava, että Hän oli Jeesuksen kolme kuukautta vanhempi serkku, joka oli saanut juutalaisen kasvatuksen, mutta muutti erämaahan, ryysyläisenä saadessaan tämän ”Elian” tehtävän. Mainintoja profeetta Eliaasta on paljon muuallakin Raamatussa. Malakian kirjassa ennustetaan, että ennen Messiaan tuloa Jumala lähettää profeetta Elian takaisin maan päälle. Uudessa testamentissa tätä tulkitaan tarkoittavan Johannes Kastajaa.
        Johannes kastoi pois synnistä, parannukseen Vahan testamentin ajasta jossa synnin sovitus tapahtui vain uhraamalla Temppelissä.
        Hän sanookin - Minä kastan teidät vedellä parannukseen.
        Jo tämä kertoi kasteen luonteen, upotuksen ja tietoisuuden, mihin hakeutuu, tätä ei puhumaton vauva tajua.
        Todella kaste, mikä on nyt voimassa kastetaan ihminen Jeesukseen, vedessä ja Hengessä. Vanha ruumis jää veden alle, uusi Kristus ruumis nousee ylös, johon ei synti tartu ja teot ovat sen jälkeen Kristuksen tekoja, eikä kastetun.
        Mutta arvostamani kirjoittaja, pakanuus ei ole sinulle vielä avautunut.
        Pakanoita on kaikki muut, paitsi me juutalaiset/ Israelilaiset. Elikkä Pakana on ulkomaalinen, kuten me Suomalaiset olemme suomalaisia, mutta muut ulkomaalaisia. Tämä on se asia. Sillä ei ole uskon kanssa mitään tekemistä.
        Jumala antoi juutalaiselle/ Israelilaisille omaisuuskansanaan tehtävän lanseerata Jahwe, Abrahamin ja Isakin Jumala maailmaan, kuten myös jatko, eli lupaus, Messias.Vain juutalaisessa uskossa voi olla pappeja. Mutta juutalainen kansa ei ottanut Häntä vastaan, joten seurakunta- aika on pakanain käytössä ja pappeus myös. Nyt Jeesuksen levitys on pakanoilla?? Vai oletko nähnyt rullahius ortodoksi juutalaista jossain julistamassa Jeesuksen Herruutta. He ovat siinä yhtä arkoja kun SRK.
        Mutta juutalaisissa on myös messiaanisia, joka on se piskuinen joukko, mistä puhutaan. Kuulun itse siihen.
        Raamatun mukaan juutalaiset ottavat Roomalaiskirjeen mukaan vastaan Messiaan, mutta ja myös He pelastuvat.
        Jumala ei ole unhottanut kansaansa, mutta nyt on pappeus pakanoilla.
        Kaste Pyhällä Hengellä on Kristuksen kaste, niin sanoo kolme evankeliumin tekstiä Matteus , Johannes ja Luukas. ** Amen.

Johannes kyllä kastoi parannukseen lupauksen kautta. Mutta ei kastanut Jeesusta syntiensä takia." Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.' "** Se oli esivaihe kasteesta.

• on vielä suurempi pahe. Olet siitä vastuussa.

Jeesus meni kasteelle karitsana, ensimmäisenä ja viimeisenä karitsana, esimerkkinä. Hän näytti milloin kasteelle mennään, aikaisena ja tapahtuma on upotus. Samoin taisi Jeesuksella kummit olla hieman hakusalla, kummeus on pahanallista soopaa.
        Missä Jeesus EPÄILI isäänsä?
        Hänen tuskansa sailisuus on se, että juuri silloin kun Hän huusi - Eeli, eeli, lama sabaktani. Pani Isä kaikki ne synnit HÄNEN PÄÄLLKEEN, MITKÄ HÄN SOVITTI.
        Se ei ollut yksin fyysistä, vaan henkisen paineen tuskaa.
        Eli tämä hetki oli se, kun Hän kantoi KAIKKI MAAILMAN SYNNIT JA SOVITTI LAIN.
        Hän tuskin olisi huutanut mitään, jos sovitettavana oli vain jonkin lahkon synnit, vaikka ne pahimmasta päästä onkin.
        Kaikesta näkee, ettei Pyhä Henki teille avaa mitään Raamatusta.

Siunusta.

• etsivä-xx
        Kesitas kirjoitti:

on vielä suurempi pahe. Olet siitä vastuussa.

Jeesus meni kasteelle karitsana, ensimmäisenä ja viimeisenä karitsana, esimerkkinä. Hän näytti milloin kasteelle mennään, aikaisena ja tapahtuma on upotus. Samoin taisi Jeesuksella kummit olla hieman hakusalla, kummeus on pahanallista soopaa.
        Missä Jeesus EPÄILI isäänsä?
        Hänen tuskansa sailisuus on se, että juuri silloin kun Hän huusi - Eeli, eeli, lama sabaktani. Pani Isä kaikki ne synnit HÄNEN PÄÄLLKEEN, MITKÄ HÄN SOVITTI.
        Se ei ollut yksin fyysistä, vaan henkisen paineen tuskaa.
        Eli tämä hetki oli se, kun Hän kantoi KAIKKI MAAILMAN SYNNIT JA SOVITTI LAIN.
        Hän tuskin olisi huutanut mitään, jos sovitettavana oli vain jonkin lahkon synnit, vaikka ne pahimmasta päästä onkin.
        Kaikesta näkee, ettei Pyhä Henki teille avaa mitään Raamatusta.

Siunusta.

PakaNainen ei liene vl ollenkaan. Nimimerkin lukis enemminkin niin että samaa kuin Pe.ku eli ateisti.
        Naispuolinenkin ehkä kun on nostanut N kirjaimen isoksi. Siksi Kesitas kirjoittelin sen oman tekstini jota jo kommentoitikin.

Jeesus oli synnitön varmaankin siitä olemme Kesitas yhtä mieltä.

• Onko tietäminen syntiä ? Jos tietää valtioiden kohtalot ja niiden isäntien tekemiset tai tekemättä

jättämiset ennakkoon ? Kaikkihan on maailmassa tahdosta kiinni, mitä haluaa ja mitä ei, elämässä.

Valtioden isännät (tai emännät) voisivat määritellä kohtalonsa siten kuin kohtelevat kansalaisiaan,

on manner mikä hyvänsä, ystävällisesti.

• sitä jaksettu

taas jauheskella joutavia.

• Aina valmis
        sitä jaksettu kirjoitti:

taas jauheskella joutavia.

Kumpi voittaa? Jeeesus oli sen aikainen saarnamies. Tosin hyvä sellainen. Nyky-ajan saarnamiehiä ei voi verrata keskenään. Ne ovat kuin yö ja päivä. Jeesus saarnasi ja oli hyvä ihminen kaikille tasapuolisesti. Ei ollut itsekeskeinen ja toisia hulluiksi ja saatanan lapsiksi nimittelevä, niin kuin te nykyiset kiihkopapit ja saarnaajat olette. Ettekö itse huomaa, että se teidän saatanannekin on jatkuvasti teidän takananne. Te ette vai sitä näe, niin ovela se on.

• Jumalan tuomio tuhatvuotisen Vaakunnan jälkeen oin kolminainen.
        Kysyt, onko tietäminen syntiä. Vastaan siihen.
        1. Kansakuntien tuomio. Kansakunnat tuomitaan sen mukaan, miten He ovat suhtautuneet Jumalan omaisuus kansaan Israeliin. Suurimmalle osalle näin tapahtuukin. Kuitenkin kansojen tuomio koskee elossa olevia. Jeesus sanoo eteensä koottavan, ”kaikki kansat”. Tätä tuomiota on alettu kutsua ”kansojen tuomioksi” erotukseksi muista tuomioista. Suuren ahdistuksen aikana monet menettävät henkensä. Suuri joukko Harmageddonin taisteluun osallistuneita kuolee myös. Eri puolilla maailmaa on kuitenkin eloonjääneitä, jotka eivät ole mukana Harmageddonilla, tai Googin invaasiolla, jossa He tuhoutuvat Israelin vuorille. On myös hyvä tietää, että Kommunismi tappoi yli kymienmiljoonaa juutalaista ja Hitler n 6 miljoonaa. Eivät kyllä juuri VL;tkään kunnioita Jumalan omaisuuskansaa, muutamia lukuun otattamatta.

2. Ihmisten tuomio. Ilm 20; 11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. 12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. 13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. 2. Tess. 2:12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden

• se tain-

nut olla syntinen.

• ent.vl

..voi toteutua ihmisyydessä(mies ja nainen erikseen)siten, että vastakohdat vuorotellessaan tasapainottavat toisensa. Raamattukin Jeesuksen sanoilla tämän todistaa: "Autuas" ja "saatana". Vasta sitten voi puhua Kristuksesta, mikä on jumaluus ihmisessä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1995
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      614
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      204
      575
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe