Helpot mutta ammattimaiset kotisivut yrityksille

Yrittäjäneito

Etsin yritykselleni ammattitaitoista nettisivujen tekijää. Ei, en halua mainostoimistoa niiden kalleuden vuosi, enkä halua tosiaankaan yhden ihmisen varassa olevaa tekijää (sorry opiskelijat). Googlaamalla saa miljoona tekijää, mutta siellä tulen hulluksi. KERTOKAA HYVÄT IHMISET, MISTÄ TEKIJÄ, JOKA
1. TEKEE KAIKEN NETTISIVUIHIN LIITTYEN (mailit, sivut, ylläpidon jne)
2. SILTÄ LÖTYY SIMPPELI EDITORI JOLLA PÄIVITTÄÄ SIVUJA
3. SILLÄ ON KOKEMUSTA MYÖS MAINONNASTA ENKÄ PUHU NYT VAIN GOOGLE-MAINONNASTA.
4. EI JÄTÄ YRITYSTÄNI PULAAN ELI OVAT AINA TAVOITETTAVISSA JA TIETÄVÄT MITÄ TEKEVÄT KUN NIIN HALUAN.
5. EN HALUA ENKÄ EHDI TUTUSTUA NETTIMAAILMAAN ENKÄ ISTUA KAIKEN MAAILMAN KOKOUKSISSA. OLISI VAIN YKSI TAHO JOHON OIKEASTI VOI LUOTTAA JA JOKA HOITAA OIKEESTI KAIKEN ILMAN ETTÄ TARTTEE MAKSAA MILJOONAA.

ALLEKIRJOITTANEELLA EI AIKAA KAIKEN MAAILMAN HOTELLIEN JA DOMAINIEN HAKUUN (EIKÄ MITÄÄN YMMÄRRYSTÄ).
Kuten jo sanoinm EN OLE VALMIS MAKSAMAAN KYMPPITONNIA TÄSTÄ TOUHUSTA, mutta tonnin, ehkä kaksikin laitan jos edelläolevat kriteerit varmasti täyttyvät.

34

1966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse lähinnä hoidan toteutuspuolen sivustosta, kotisivutilan järjestäminen hoituu helpoiten kun kysyt operaattorilta olisiko jotain ns. yritysliittymää missä olisi kotisivutila. Yleensä helpoin tapa päivittää kotisivuja on ihan tuikitavallinen tekstieditori sivustossa tiedostojen ollessa rakenteellisesti niin hyvin tehtynä, että riittää kun muokkaa paria hassua tekstitiedostoa. Kyllähän sitä jotain Joomlaakin löytyy mutta minusta se käyttöliittymä tuntuu aika raskaalta käyttää kuin myös opetella.

      Mutta minulle taas mainonta on aika evvk kun on enemmän sellaiset insinööriaivot. Tietysti jos on valmis valmis kotisivutaitto tai muu materiaali mistä pitäisi vääntää niin siitähän sen sitten tekisi mutta iskevät mainoslauseet ja hyvännäköiset hymyilevät ihmiset kuvissa ovat sitten mainostoimistojen hommaa. Ja kyllä, yksittäinen kuvankäsittelijämainostyöläinen on helposti sitten pihalla sen suhteen, että saisi tehtyä jonkun palautelaatikon sivuille tai sivuston hakukonenäkyvyyden kuntoon kun on vaikka erikoistunut siihen kuvankäsittelysoftaan ja mainosdesigniin.

      Jos haluat yhden yrityksen hoitavan ihan kaiken ylläpidosta ohjelmointiin ja markkinointiin niin sitten kyllä rahaa palaa tekemiseen ja lisäksi ylläpitokulut päälle. Katsos kun se lauma ammattilaisia monen tonnin kuukausipalkalla maksaa.

      • traubbe

        niin ota yhteyttä [email protected] tarkoitus olisi päivittää nykyiset. idea ym on valmiina,toteutusta vaille valmis


    • citysen-kane

      karin kanssa vähän erimielisyyksiä windowseista mutta tässä asiassa minunkin
      insinörttiaivoni ovat hänen kanssaan täsmälleen samaa mieltä.

      Kohta 5, sinulla pitää ilman muuta olla sivuntekijän lisäksi ikiomakin luottomies.
      Budjetillasi oikein ole mahdollisuuksia pitää jos aioit noin totalic ulkoistaa.

    • JanNa74

      Terve yrittäjäneito!
      Itse painiskelin täysin samojen ongelmien kanssa hetki sitten. Tekijöitä on tosi monenlaisia, ja vaikka lähipiirissä joku osaisikin tehdä pientä korvausta vastaan, se ei riitä, koska firman sivustot vaatii osaajaa monessa suhteessa. Mutta, käypä tsekkaamassa www.webfactory.fi - tilasin just viime viikolla niiltä sivut ja systeemit. Mitään ei oo tarvinnut tehdä tai osata ja on mun mielestä osaamiseen nähden tosi asiallinen kustannus (n. 2,5t). Kävin muutamalla muullakin sivustolla, mutta en löytänyt hinta-laatusuhteella samanlaista. yrittäjäkolleegani, joka on myös heidän asiakas, on ollut hommaan tosi tyytyväinen ja suositteli ko tekijää. Ainakin itse oon ollut alkuun tyytyväinen, ne mietti heti alkuun myös tarkemmin että miten sivut saadaan oikeesti "myymään" tai miten ne palvelee meidän asiakaskuntaa. Voit kysellä lisää multa jos haluat ja voin kertoo miten proggis etenee jos haluut. Kandee tsekkaa kuitenkin: www.webfactory.fi

      • Halvalla tekevät kaiken. Arvioin omaa taksaa jos jättäisi visuaalisen suunnittelun, markkinointihömpän ja sen sellaisen pois niin kyllä tuossa on hinta painettu alas.

        Tietysti mitä enemmän itse voi tehdä asialle niin sitten rupee tulemaan säästöjä. Ylläpitokustannukset esimerkiksi saa painettua melkein olemattomiin ja jos ottaa itse kuvia ja kasailee ulkoasun, vaikka jollain esitysgrafiikkasoftalla tai kuvankäsittelysoftalla malliksi ja kaikki tekstit niin sitten selviää jopa vain satasilla kun ei tarvitse kuin sen yhden pätevän kaverin lyömään koko hoito kasaan. Googlea ehkä pitää käyttää myös pari minuuttia.

        Tietysti ei tarvitse välttämättä maksaa oikein mitään mutta siinä vaiheessa sitten pitää varata vähintään viikkoja aikaa pelkkään opetteluun.


      • JooMies13
        M-Kar kirjoitti:

        Halvalla tekevät kaiken. Arvioin omaa taksaa jos jättäisi visuaalisen suunnittelun, markkinointihömpän ja sen sellaisen pois niin kyllä tuossa on hinta painettu alas.

        Tietysti mitä enemmän itse voi tehdä asialle niin sitten rupee tulemaan säästöjä. Ylläpitokustannukset esimerkiksi saa painettua melkein olemattomiin ja jos ottaa itse kuvia ja kasailee ulkoasun, vaikka jollain esitysgrafiikkasoftalla tai kuvankäsittelysoftalla malliksi ja kaikki tekstit niin sitten selviää jopa vain satasilla kun ei tarvitse kuin sen yhden pätevän kaverin lyömään koko hoito kasaan. Googlea ehkä pitää käyttää myös pari minuuttia.

        Tietysti ei tarvitse välttämättä maksaa oikein mitään mutta siinä vaiheessa sitten pitää varata vähintään viikkoja aikaa pelkkään opetteluun.

        Olen tehny tutuille sivuja jonkin verran ja on siinä aika paljon hommaa jos ihan tyhjästä alottaa, varsinkin jos pitää vielä opetella kaikki html:t ja muut. Markkinointi ja myyntihommista en kauheesti ymmärrä mutta sen verran on kokemusta kuitenkin että se on varmaan vaikein homma jos haluaa että sivuista tulee uskottavan näköset ja "myyvät".

        Noi itse tehdyt saitit näyttää yleensä aika karuilta kun joku vapaaehtoinen "atk-taitoinen insinööri-isi" on ne lasten jalkapalloseuralle vääntänyt. Jos oikeesti haluaa että firman sivut näyttää ammattimaisilta niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kun kysellä mainostoimistoista. Ja se ei oo sitten ihan halpaa lystiä, pari tonnia menee varmaan jo logon piirtämiseen.

        Toi webfactory vaikuttaa kyllä ihan asialliselta, kävin kattomassa noita saitteja mitä ne on tehny ja onhan ne ihan ammattimaisen näköisesti tehty. Jos parilla tonnilla saa tollasen saitin niin kannattaa varmaan ainakin tarjousta kysellä, en tiedä vastaako ne mainostoimistoissa tolla rahalla vielä edes puhelimeen.


      • JooMies13 kirjoitti:

        Olen tehny tutuille sivuja jonkin verran ja on siinä aika paljon hommaa jos ihan tyhjästä alottaa, varsinkin jos pitää vielä opetella kaikki html:t ja muut. Markkinointi ja myyntihommista en kauheesti ymmärrä mutta sen verran on kokemusta kuitenkin että se on varmaan vaikein homma jos haluaa että sivuista tulee uskottavan näköset ja "myyvät".

        Noi itse tehdyt saitit näyttää yleensä aika karuilta kun joku vapaaehtoinen "atk-taitoinen insinööri-isi" on ne lasten jalkapalloseuralle vääntänyt. Jos oikeesti haluaa että firman sivut näyttää ammattimaisilta niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kun kysellä mainostoimistoista. Ja se ei oo sitten ihan halpaa lystiä, pari tonnia menee varmaan jo logon piirtämiseen.

        Toi webfactory vaikuttaa kyllä ihan asialliselta, kävin kattomassa noita saitteja mitä ne on tehny ja onhan ne ihan ammattimaisen näköisesti tehty. Jos parilla tonnilla saa tollasen saitin niin kannattaa varmaan ainakin tarjousta kysellä, en tiedä vastaako ne mainostoimistoissa tolla rahalla vielä edes puhelimeen.

        "Markkinointi ja myyntihommista en kauheesti ymmärrä mutta sen verran on kokemusta kuitenkin että se on varmaan vaikein homma jos haluaa että sivuista tulee uskottavan näköset ja "myyvät"."

        Riippuu vähän. Tarvii vähän erilaista luovuutta, jotkut ajattelee mikä on hyvännäköistä ja kuullosta mutta toiset taas osaa tehdä sen. Itse olen sellainen joka kyllä osaa toteuttaa ja ratkoa kaikki tekniset ongelmat. Tosin osaan kyllä hyvin käytettävyysasiat, että tiedän mistä lähteä suunnittelemaan (esim. värien käyttö), että periaatteessa lähtisin siitä, että kysyisin asiakkaalta minkälaista värisävyä sinne pitäisi laittaa ja itse huolehdin siitä, että sattuvat yhteen ja sitten tekee jonkun peruskäyttöliittymään tällä värityksellä. Sitten jos pitäisi jotain logoa suunnitella, minkälaista kuvitusta, mihin pitäisi laittaa varjostusta ja mihin ei ja jne. niin ei kiitos. Ehkä voisi vaan ottaa GIMP:n webgrafiikka pluginit käyttöön ja vähän säädellä asiakkaan toiveiden mukaan ja sitten kysyä muuta kuvamateriaalia. Sellaisen voisi tehdä aika halvalla vielä.

        Mainostoimistoporukka sitten osaa suunnitella, että minkätyyppinen pitäis jonkun logon olla, että olisi "muodikas", "iskevä", "kuvastaa yritystä" jne. Itse en noin epämääräisesti määriteltävään hommaan halua lähteä. Asiakas saa itse keksiä ja hahmotella kuvat ja mainoslauseet, tai vaikka tehdä tai kysyä mainostoimistolta tälläiset asiat. Itse olen erikoistunut tekniikkapuoleen ja kyllä, voisin hoitaa kysyjän hintatoiveilla niin että teen konsultoinnit mitä tarvii ja mistä ja toteuttaa koko homman ihan yksin, kysyjän hintatoiveilla 1000€:n pintaan ja ammattitaidolla ja niin, että tekniikka pelaa niin kännykässä kuin pöytäkoneella, ja vaikka paskalla yhteydellä ja hakukoneet löytää mutta mainospaskaan en käsiäni upota.

        Yrittäjät usein on itse opetellut markkinointia ja on jotain käsitystä mitä haluaa, että yhtä hyvin voisi olla oma-alotteinen ja suunnitella itse mainoslauseet ja miettiä logon.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Markkinointi ja myyntihommista en kauheesti ymmärrä mutta sen verran on kokemusta kuitenkin että se on varmaan vaikein homma jos haluaa että sivuista tulee uskottavan näköset ja "myyvät"."

        Riippuu vähän. Tarvii vähän erilaista luovuutta, jotkut ajattelee mikä on hyvännäköistä ja kuullosta mutta toiset taas osaa tehdä sen. Itse olen sellainen joka kyllä osaa toteuttaa ja ratkoa kaikki tekniset ongelmat. Tosin osaan kyllä hyvin käytettävyysasiat, että tiedän mistä lähteä suunnittelemaan (esim. värien käyttö), että periaatteessa lähtisin siitä, että kysyisin asiakkaalta minkälaista värisävyä sinne pitäisi laittaa ja itse huolehdin siitä, että sattuvat yhteen ja sitten tekee jonkun peruskäyttöliittymään tällä värityksellä. Sitten jos pitäisi jotain logoa suunnitella, minkälaista kuvitusta, mihin pitäisi laittaa varjostusta ja mihin ei ja jne. niin ei kiitos. Ehkä voisi vaan ottaa GIMP:n webgrafiikka pluginit käyttöön ja vähän säädellä asiakkaan toiveiden mukaan ja sitten kysyä muuta kuvamateriaalia. Sellaisen voisi tehdä aika halvalla vielä.

        Mainostoimistoporukka sitten osaa suunnitella, että minkätyyppinen pitäis jonkun logon olla, että olisi "muodikas", "iskevä", "kuvastaa yritystä" jne. Itse en noin epämääräisesti määriteltävään hommaan halua lähteä. Asiakas saa itse keksiä ja hahmotella kuvat ja mainoslauseet, tai vaikka tehdä tai kysyä mainostoimistolta tälläiset asiat. Itse olen erikoistunut tekniikkapuoleen ja kyllä, voisin hoitaa kysyjän hintatoiveilla niin että teen konsultoinnit mitä tarvii ja mistä ja toteuttaa koko homman ihan yksin, kysyjän hintatoiveilla 1000€:n pintaan ja ammattitaidolla ja niin, että tekniikka pelaa niin kännykässä kuin pöytäkoneella, ja vaikka paskalla yhteydellä ja hakukoneet löytää mutta mainospaskaan en käsiäni upota.

        Yrittäjät usein on itse opetellut markkinointia ja on jotain käsitystä mitä haluaa, että yhtä hyvin voisi olla oma-alotteinen ja suunnitella itse mainoslauseet ja miettiä logon.

        Ja lisäksi tosiaan, se on todellakin yhden miehen hommaa se koko hoidon lyöminen kasaan, ylläpidon hoitaa mikä tahansa operaattori (asiakkaalla voi olla jo kotisivutilaa!) ja loput hoituu parilla googlehalulla ja niissäkin voi auttaa.

        Sitten jos tarvitaan kuvamateriaalia että joku kuvaa, graafista suunnittelijaa, tai oikeasti jotain laajempaa softaa niin sitten tarvii rahaa ja väkee. Samoin jos tarvii kääntää saitti kymmenelle kielelle. Finnairin kotisivusto vs. noin viiden sivun sivusto jossa vaikka palautelaatikko tms. niin ei vaadi paljoa.


    • Jermo123

      Ongelmistasi suurin lienee omistautumisen vaatimustaso. Jos haluat, että ammattilainen on noin vahvasti tekemässä kaiken mitä sinä haluat ja milloin haluat, joudut siitä myös pulittamaan senttejä kasapäin. kuten joku jo aiemmin sanoi, ammattilaisen kuukausipalkka liikkuu useammissa tuhansissa euroissa, joten siksi ammattilaispesäkkeiden, joita näissä hommissa usein digitoimistoiksikin kutsutaan, hinnastot ovat kovat. Silti vielä kaukana mainostoimistojen hinnoista (ja mainostoimistot ovat keskimäärin aivan pihalla verkon perusasioista).

      Sanoit, että parisen tonttua olisit valmis puristamaan sivuston toteutukseen. Hyvä, sillä saat varmaan jo ihan kohtuullisen näköiset ja kutakuinkin oikein teknisesti rakennetut sivut, mutta tuskin sentään kovin originellit ja myyntiä/liiketoiminta-aspektia tukevat. Eikä sellaisia kannata odottaakaan parin lehti-ilmoituksen hinnalla.

      Entä ylläpitohinta? Siihen et ottanut kantaa ja silti haluat omistautumista. Tämän perusteella ei itse sivuston toteutuksen hinta olekaan se itse kynnys, vaan asiakkuuden ylläpitohinta. Helposti kymppejä, jopa satoja eurosia kuussa. Jokuhan pitää huolen, että sivustosi on ja pysyy verkossa, meilisi toimivat, varmuuskopiot tiedoistasi löytyvät katastrofin sattuessa jne. jne. Ei kivijalkaliikettäkään saa pystyyn ilman vuokranmaksua. Netissä nämä vuokrat vaan ovat suorastaan naurettavan halpoja.

      Lupaan sinulle budjettiisi sopivaan hintaan hyvän markkinointikanavan verkkoon, mutta et todellakaan saa minua olemaan partiolaisen lailla aina valmiina alle satasen kuukausihintaan - reagointiajat voidaan sopia erikseen. Ja lisätyöt tietenkin tuntitaksalla, tai vaimoke kuihtuu nälkäänsä.

      Jos teet bisnestä, aivan viho viimeiseksi tarvitset "tarpeidesi mukaan" asioita tekevän vintiön pyörimään jaloissasi. Enemmän siihen kuluu resursseja sinulta pitkällä tähtäimellä, kuin jos pistät kerralla asiat kuntoon ammatilaisen kanssa.

      Vielä pakko lisätä, että jos haet ammattilaista, niin osoita tarvittavaa nöyryyttä myös hänen työtään kohtaan. Tuskinpa toivot tältä myyntiäsi kasvattavalta taholta vihanpärskeitä tai "isin naimaan opettamista". Et varmaan neuvo autosi valmistajaakaan sytytystulppien sijoittelupaikoissa? Sinulta yrittäjänä vaaditaan liiketoiminnan osa-alueitten riittävää tuntemusta sekä niiden vakavasti ottamista. Verkko sattuu vain nykyisin olemaan jo se tärkein liiketoiminnan osa-alue markkinoinnin ja näkyvyyden (tunnettuuden) kannalta. Lähes poikkeuksetta.

    • Tokiteen

      Nythän on monenlaista vastausta tullut ja moni työkseen kotisivuja tekevä kertoo kuinka kallista ja vaikeeta kaikki on. Mitäs jos teen sulle, sivut, huvikseni? En tee sivustoa päivässä enkä kahdessa. Toimitat sisällön sähköpostilla ja rakentaminen alkakoon. Hoidat itse tai firmas hoitaa maksun joka on minimissään 45€/vuosi.(sis Alv22%) sis.domain ja ks. http://www.webhotelli.fi/
      Y-tunnus löytyy jos haluat rahaa tyrkyttää YLLÄPITÄMISESTÄ, ei tekemisesta.
      Lisäksi lyön vapaa-aikaani vetoa että,sivujen julkaisun jälkeen et päivittäjää sivuillesi kaipaa, pystyt hoitamaan sivujen ylläpidon itse!

      Jos kiinnostuit niin ota yhteyttä:
      [email protected]

      • "En tee sivustoa päivässä enkä kahdessa."

        Mä teen valmiista materiaalista tuossa ajassa. Olen tehnytkin sellaisen viiden sivun esityssivuston suomi/englanti, karttahakutoiminto, helppo ylläpito, kuvagalleria, hakukoneopimointi, toimii mobiililaitteista pöytäkoneisiin. Kuvat, logot ja tekstit vaan kouraan niin koodia tulee ja kuvankäsittelysofta rouskii. Ja olen tehnyt tuollaisen koodaamalla _tyhjästä_ tuossa ajassa.

        Ja kyllä niitä sivustoja yleensä ylläpidetään, kun pitää hinnastoa muutella ja sen sellaista mutta nuo kyllä tekee itsekin jos haluaa. Tiedosto vaan auki ja naputtaa valmiiseen pohjaan.

        Jos sitten tarvitaan lisäkonsultaatiota, säätöö ja sen sellaista, eli "ei tää nyt näin vaan noin ja tää kuva tuohon vielä" on sitä lisäsäätöä ja tälläiseen tuhraantuu aikaa sit enemmän.

        Mutta jos kiinnostaa niin: [email protected]

        Työstän perussivuston mieluiten PHP 5.x:llä ja (ja myös koska) se on tuettu käytännössä lähes joka paikassa.


    • Kotisivuttk

      Käypä katsomassa http://kotisivu.tk

      Sivut kohtuullisen tyylikkäät. Sisältää editorin, jolla voit itse tehdä lisäyksiä ja muutoksia. Pienet muutokset tehdään sivuston rakentajan toimesta.

      Ylläpito ei maksa mitään.

      Tarjous sisältyy erään kansalaisjärjestön kannatusjäsenkampanjaan. Sivut ovat jäsenetu. Kannattajajäseniä näkyy löytyvän ainakin toistasataa...

      Kysele itse tarkemmin sieltä, jos kiinnostut

    • Yrittäjäneito

      Terve kaikki, ja kiitos kaikille kirjoittelustanne - taisinpa lukea kaikki ehdotukset ja ajatukset mitä mielessänne oli. Etsin nimenomaan jonkinlaista organisaatiota toteuttamaan verkkopuolen ammattitaidolla. Tiedän, että ne mainostoimistot tai digitoimistot (mitä eroa) maksavat - olen kysynyt. Hinta tuntuu pyörivän edullisimmillaankin aina reippaasti yli 7 tonnin paikkeilla. Ei kiitos. Kiitos kovasti kaikille urheille ehdottelijoille, mutta en tosiaan halua kasvavan bisneksen verkkopuolta antaa yhden "osaajan" käsiin - vaikka se yksikin tekijä olisi kova. Sen verran tiedän yritysmaailmasta että yksi tai kaksikaan ihmistä ei vielä takaa luotettavuutta, jos jotain tapahtuisi. Enkä osaisi luottaa yhden tuntemattoman ihmisen käsitykseen tekniikasta, oikeasta sisällöstä, jne. Haen nimenomaan tahoa, mieluiten joukkoa - yritystä eli organisaatiota, jolla on puitteet ottaa vastuu tekemisestään ja johon voi luottaa ja joka tietää markkinoinnista ja tuntee nettimaailman kokonaisuudessaan. Ja jolla on jo jotain näyttöä. Mielestäni ei voi olla niin, että maailma tarjoaa vaan kolmea tapaa tehdä laadukasta jälkeä verkossa. 1. kotisivukoneita en edes mieti 2. yksityiset ihmiset jotka varmasti onnistuessaan myös pystyvät lunastamaan lupauksensa mutta se on riski miten jatko jos kaveri katoaa kuvioista (näitä tarinoita olen kuullut!). Hinta varmaan ok, mutta ei riittävä peruste. 3. kalliit mainostoimistot. kaikki muu ok, mutta kymppitonni kaikkineen on vaan liikaa. ihmettelisin jos tähän väliin ei löytyisi useampaa osaajaa. tuo alun keskustelussa mainittu sivusto webfactory.fi vaikutti itse asiassa sellaiselta konseptilta, joka tuntuisi nopealla katsauksella täyttyävän toiveeni. näitä saisi olla enemmänkin. kiitos vinkistä! laitoin sinne jo kyselyä ja sain jo suht lupaavan vastauksen - joten voi olla että tarvitsemani kokonaisuus menee sinne. jos tiedätte vastaavia tekijöitä niin antakaa vinkkejä. kiitos joka tapauksessa kaikille kirjoittelijoille!

      • Ei bisnestä anneta yhden ihmisen käsiin. Jos ostat vaikka vessapaperia niin oletko silloin minkä kaupan varassa? Ainahan voit ostaa lisää paperia jotain muualta.

        Toisin sanoen, jos minä vaikka teen sinulle sivuston, ei se pyöri minun varassa. Ylläpidosta vastaa silloin vaikka Sonera jos niin haluat jos sinulla Soneralta vaikka liittymä. Muutokset voit tehdä itse, tai jos minä vaikka delaan niin tarvittaessa voit etsiä uuden jampan tekemään jotain isompaa remonttia. Tai jos Sonera menee konkurssiin niin laittaa sitten vaikka Elisalle ne pyörimään.

        Tyhmin mahdollinen ratkaisu olisi alistua johonkin vendor lock-in -tilanteeseen, että teet jollain kotisivuntekopalvelulla sivustot, maksat kuukausimaksua ja sitten huomaatkin, että koko homma on suljettu niin, että sivuston rakennetta ei saa ehjänä ulos. Vaikka olisi minkälainen organisaatio niin jos menee nurin niin sivusto voi mennä uusiksi.

        Kun sanoin, että teen PHP 5:lla sivuston pystyyn, niin on hyvin hankala löytää mitään ylläpitopalvelua missä sitä ei olisi. PHP 5:lla tehty sivusto toimii täysin varmasti sellaisenaan ainakin seuraavat 8v, ja kun on kyse yksinkertaisemmasta hommasta niin se tuskin hajoaa helposti, että voi toimia vielä pitempään. PHP sitten taas on avointa tekniikkaa, että se ei kuole niin kauan kun sitä missään käytetään ja nyt ei ole havaittavissa näköpiirissä tälläistä.

        Ja jos minä sen sivuston tekisin tuolla niin oleellisesti kyse on kourallisesta php skriptejä, läjä kuvia ja tyylitiedosto ja ne on täysin vapaasti muokattavissa _kenen tahansa_. Tässä ei siis tule mitään sitoutumista mihinkään ja yksinkertaiset hommat voi toki itse muokata, kuten kuvien vaihdot ja tekstimuutokset. Jos remonttii tarvitsee isompaa niin siihen saat varmasti tekijän.

        Ja varoituksen sanana sitten tuossa yhdessä halvassa kokonaisratkaisupalvelussa, siellä mainitsivat käyttävänsä valmiita komponentteja mistä lyövät kasaan. Missään ei kuitenaan mainittu minkälainen lisensöinti on kyseessä, toisin sanoen, jos teet tuonne sivuston niin mitenkäs siirrät sivustosi jonnekin muualle? Sanovat, että "hei, täällä on meidän koodia, ei onnistu". Kai sitä muuten voisi joku tehdä sen tempun, että ostaa sivuston missä kaikki ominaisuudet täältä, pöllii koodin ja laittaa kilpailevan firman pystyyn.

        Tuo on on halpa, näennäisedullinen, kuukausi maksulla, mutta olet täysin sitoutunut tänne. Minä taas lupaan antaa sivustosi kokonaisuudessaan sinulle OMAKSI. Sinulla on päätäntävalta kuka muokkaa vai muokkaatko itse, saat itse päättää keneltä tilaat ylläpidon, vai ostatko oman tietokoneen pelkästään pyörittämään sivustoasi, että maksat nettiyhteydestä vain etkä mistään palvelintilasta ja ylläpidosta. Lupaan myös tehdä sivuston muilta osin uusimpien standardien mukaan mitkä toimii nykyisten käyttöjärjestelmien sekä näiden edellisen versioiden selainten kanssa, että vaikka PHP kuolisi (mikä veisi missä tahansa olosuhteissa vähintään vuosikymmenen) on muuten tekniikka sellaista, että toimii monia vuosikymmeniä tulevaisuuteen.

        Toisin sanoen, saatat vaikka kuolla tai muuten vaan haluta uudet sivustot ennen kuin sinulle OMAKSI tehdyt sivustot olisi täysin hajonneet.

        Ja noin yleisesti järjellä, kaikissa näennäisin edullisissa jutuissa on joku koukku. Raha revitään huollolla kun myydään vaikka paskaa, autoissa varaosat on sidottu valmistajaan, ja jopa on tehty erikoistyökaluja "valtuutetuille huolloille" että turvataan rahavirrat, tietokonemaailmassa sitten on tehty kaikenlaisia sitomisia esimerkiksi niin, että jonkun firman ohjelmat toimii vain saman firman laitteissa, tai ohjelmat vaatii jonkun tietyn käyttöjärjestelmän ja sen sellaista. Itse suosittelen vahvasti sitä, että vältetään kaikkea sitoutumista niin ei ole sitten pelkoja niin paljon, että joku kusettaa tai tulee sen sitoutumisen takia ongelmia.

        Tietokonemaailmassa esimerkki yllättävistä ongelmista kävi Microsoftin asiakkaille jotka käytti Windows -merkkistä käyttöjärjestelmää, nimeltään Windows XP. Asiakkaat oli sitoutuneet käyttöjärjestelmään (usein omaa hölmöyttään), seuraava julkaisu (Windows Vista) myöhästyi sitten 4v, ja oli monelta osin melkoinen pommi. Nyt on tilanne se, että monet tähän sitoutuneet asiakkaat on sitten nyt kituuttaneet 8v vanhalla antiikkitekniikalla mikä tekee valtavasti kustannuksia, jo pelkästään tuottavuuden menetyksenä, kaikesta "tietokonesäätämisestä" puhumattakaan.

        Haluatko sinä sitoutua webfactoryyn? Nuori tuntematon firma, voi mennä konkkaan jos ei kannata. Voivat möhliä ylläpidossa etkä saa kotisivujasi muualle jos heidän palvelin räjähtää tai joku tehtävistä vastannut ei krapulaltaan selviä tekemään mitään asialle. Entä hinta? Pidättävätkö oikeuden hinnan muutoksiin? Tarpeeksi kun on asiakkaita niin ylläpitokulut 2x?

        En minä tiedä tuosta firmasta tarkemmin, mutta hämmästelen miksi ihmeessä haluat ylipäätänsä sitoutua mihinkään tahoon, olkoot se suuri tai pieni.


      • JooMies13
        M-Kar kirjoitti:

        Ei bisnestä anneta yhden ihmisen käsiin. Jos ostat vaikka vessapaperia niin oletko silloin minkä kaupan varassa? Ainahan voit ostaa lisää paperia jotain muualta.

        Toisin sanoen, jos minä vaikka teen sinulle sivuston, ei se pyöri minun varassa. Ylläpidosta vastaa silloin vaikka Sonera jos niin haluat jos sinulla Soneralta vaikka liittymä. Muutokset voit tehdä itse, tai jos minä vaikka delaan niin tarvittaessa voit etsiä uuden jampan tekemään jotain isompaa remonttia. Tai jos Sonera menee konkurssiin niin laittaa sitten vaikka Elisalle ne pyörimään.

        Tyhmin mahdollinen ratkaisu olisi alistua johonkin vendor lock-in -tilanteeseen, että teet jollain kotisivuntekopalvelulla sivustot, maksat kuukausimaksua ja sitten huomaatkin, että koko homma on suljettu niin, että sivuston rakennetta ei saa ehjänä ulos. Vaikka olisi minkälainen organisaatio niin jos menee nurin niin sivusto voi mennä uusiksi.

        Kun sanoin, että teen PHP 5:lla sivuston pystyyn, niin on hyvin hankala löytää mitään ylläpitopalvelua missä sitä ei olisi. PHP 5:lla tehty sivusto toimii täysin varmasti sellaisenaan ainakin seuraavat 8v, ja kun on kyse yksinkertaisemmasta hommasta niin se tuskin hajoaa helposti, että voi toimia vielä pitempään. PHP sitten taas on avointa tekniikkaa, että se ei kuole niin kauan kun sitä missään käytetään ja nyt ei ole havaittavissa näköpiirissä tälläistä.

        Ja jos minä sen sivuston tekisin tuolla niin oleellisesti kyse on kourallisesta php skriptejä, läjä kuvia ja tyylitiedosto ja ne on täysin vapaasti muokattavissa _kenen tahansa_. Tässä ei siis tule mitään sitoutumista mihinkään ja yksinkertaiset hommat voi toki itse muokata, kuten kuvien vaihdot ja tekstimuutokset. Jos remonttii tarvitsee isompaa niin siihen saat varmasti tekijän.

        Ja varoituksen sanana sitten tuossa yhdessä halvassa kokonaisratkaisupalvelussa, siellä mainitsivat käyttävänsä valmiita komponentteja mistä lyövät kasaan. Missään ei kuitenaan mainittu minkälainen lisensöinti on kyseessä, toisin sanoen, jos teet tuonne sivuston niin mitenkäs siirrät sivustosi jonnekin muualle? Sanovat, että "hei, täällä on meidän koodia, ei onnistu". Kai sitä muuten voisi joku tehdä sen tempun, että ostaa sivuston missä kaikki ominaisuudet täältä, pöllii koodin ja laittaa kilpailevan firman pystyyn.

        Tuo on on halpa, näennäisedullinen, kuukausi maksulla, mutta olet täysin sitoutunut tänne. Minä taas lupaan antaa sivustosi kokonaisuudessaan sinulle OMAKSI. Sinulla on päätäntävalta kuka muokkaa vai muokkaatko itse, saat itse päättää keneltä tilaat ylläpidon, vai ostatko oman tietokoneen pelkästään pyörittämään sivustoasi, että maksat nettiyhteydestä vain etkä mistään palvelintilasta ja ylläpidosta. Lupaan myös tehdä sivuston muilta osin uusimpien standardien mukaan mitkä toimii nykyisten käyttöjärjestelmien sekä näiden edellisen versioiden selainten kanssa, että vaikka PHP kuolisi (mikä veisi missä tahansa olosuhteissa vähintään vuosikymmenen) on muuten tekniikka sellaista, että toimii monia vuosikymmeniä tulevaisuuteen.

        Toisin sanoen, saatat vaikka kuolla tai muuten vaan haluta uudet sivustot ennen kuin sinulle OMAKSI tehdyt sivustot olisi täysin hajonneet.

        Ja noin yleisesti järjellä, kaikissa näennäisin edullisissa jutuissa on joku koukku. Raha revitään huollolla kun myydään vaikka paskaa, autoissa varaosat on sidottu valmistajaan, ja jopa on tehty erikoistyökaluja "valtuutetuille huolloille" että turvataan rahavirrat, tietokonemaailmassa sitten on tehty kaikenlaisia sitomisia esimerkiksi niin, että jonkun firman ohjelmat toimii vain saman firman laitteissa, tai ohjelmat vaatii jonkun tietyn käyttöjärjestelmän ja sen sellaista. Itse suosittelen vahvasti sitä, että vältetään kaikkea sitoutumista niin ei ole sitten pelkoja niin paljon, että joku kusettaa tai tulee sen sitoutumisen takia ongelmia.

        Tietokonemaailmassa esimerkki yllättävistä ongelmista kävi Microsoftin asiakkaille jotka käytti Windows -merkkistä käyttöjärjestelmää, nimeltään Windows XP. Asiakkaat oli sitoutuneet käyttöjärjestelmään (usein omaa hölmöyttään), seuraava julkaisu (Windows Vista) myöhästyi sitten 4v, ja oli monelta osin melkoinen pommi. Nyt on tilanne se, että monet tähän sitoutuneet asiakkaat on sitten nyt kituuttaneet 8v vanhalla antiikkitekniikalla mikä tekee valtavasti kustannuksia, jo pelkästään tuottavuuden menetyksenä, kaikesta "tietokonesäätämisestä" puhumattakaan.

        Haluatko sinä sitoutua webfactoryyn? Nuori tuntematon firma, voi mennä konkkaan jos ei kannata. Voivat möhliä ylläpidossa etkä saa kotisivujasi muualle jos heidän palvelin räjähtää tai joku tehtävistä vastannut ei krapulaltaan selviä tekemään mitään asialle. Entä hinta? Pidättävätkö oikeuden hinnan muutoksiin? Tarpeeksi kun on asiakkaita niin ylläpitokulut 2x?

        En minä tiedä tuosta firmasta tarkemmin, mutta hämmästelen miksi ihmeessä haluat ylipäätänsä sitoutua mihinkään tahoon, olkoot se suuri tai pieni.

        Alkuperäistä kysymystä ja yrittäjäneitosen kommentteja ajatuksella lukemalla minusta ainakin tuntuu että kyse ei ole jostain ihan pikkupuljusta tai ainakin nettisivuilla on oleellinen tehtävä liiketoiminnassa. Ja tässä varmasti haetaan enemmänkin ulkoistettua nettipalvelua joka ei saa maksaa ihan mahdottomia, ei jotain hemmoa jolta onnistuu vaan "kotisivujen tekeminen". Näitä vastauksia joissa "mainoshömppään en halua koskea mutta kasaan sulle sivut" on jo useitakin. Ja musta tuntuu että neitosta ei voisi vähempää kiinnostaa php5, 6 tai 7 tai istuuko palvelimella windows xp vai pingviini.

        Nimimerkin M-kar open sourcen ja riippumattomuuden ihannointi on ihan tervettä ja osittain samalla alalla olevana olen samaa mieltä monestakin asiasta. Mutta tässä on aina toinenkin puoli, jos firma on joku kampaamo niin riittää suunnilleen että on puhelinnumero etusivulla ja homma toimii noinkin, mutta jos myydään vaikka kirjoja tai lentolippuja netissä niin vaatimukset sivustolle on aika toisenlaiset. No, voihan kampaamokin haluta vaikka jonkun ajanvaraussysteemin jne mutta kun liiketoiminta on vähänkin enemmän nettiriippuvaista kun sen perustiedon ja muutaman mainoslauseen esittämistä niin tollasen "tein sulle kotisivut ihan omaksi" -meiningin rajat tulee nopeasti vastaan.

        Jos sitten haluaa sen nettikaupan vaikka vuoden päästä ja asiakkaan pitäisi pystyä ostokset maksamaan, nettipankissa tai luottokortilla, niin mitenkäs se tähän "omaan pakettiin" saadaan tehtyä? Tuossa kohti 99% "kotisivunikkareista" osoittaa ovea jos on vähänkään suhteellisuudentajua. Niin tekisin minäkin. Sitten pitääkin ne paketoidut sivut siirtää jollekin digitalolle joka moista palvelua tarjoaa ja yhtäkkiä se aikaisemmin sivustoon käytetty raha menikin suurimmaksi osaksi hukkaan.

        Eli kyllä se oikea vaihtoehto on siitä busineksestä kiinni mitä firmassa tehdään, en tiedä mitä se tässä neitosen tapauksessa on mutta kuulostaisi kyllä siltä että vähän ammattimaisempi ja pidemmän aikavälin toiminta olisi hakusessa. Toivottavasti saat homman toimimaan webfactoryn kanssa jos siihen päädyt, näyttäsi kyllä ihan hyvältä vaihtoehdolta jos pitää lupauksensa.


      • JooMies13 kirjoitti:

        Alkuperäistä kysymystä ja yrittäjäneitosen kommentteja ajatuksella lukemalla minusta ainakin tuntuu että kyse ei ole jostain ihan pikkupuljusta tai ainakin nettisivuilla on oleellinen tehtävä liiketoiminnassa. Ja tässä varmasti haetaan enemmänkin ulkoistettua nettipalvelua joka ei saa maksaa ihan mahdottomia, ei jotain hemmoa jolta onnistuu vaan "kotisivujen tekeminen". Näitä vastauksia joissa "mainoshömppään en halua koskea mutta kasaan sulle sivut" on jo useitakin. Ja musta tuntuu että neitosta ei voisi vähempää kiinnostaa php5, 6 tai 7 tai istuuko palvelimella windows xp vai pingviini.

        Nimimerkin M-kar open sourcen ja riippumattomuuden ihannointi on ihan tervettä ja osittain samalla alalla olevana olen samaa mieltä monestakin asiasta. Mutta tässä on aina toinenkin puoli, jos firma on joku kampaamo niin riittää suunnilleen että on puhelinnumero etusivulla ja homma toimii noinkin, mutta jos myydään vaikka kirjoja tai lentolippuja netissä niin vaatimukset sivustolle on aika toisenlaiset. No, voihan kampaamokin haluta vaikka jonkun ajanvaraussysteemin jne mutta kun liiketoiminta on vähänkin enemmän nettiriippuvaista kun sen perustiedon ja muutaman mainoslauseen esittämistä niin tollasen "tein sulle kotisivut ihan omaksi" -meiningin rajat tulee nopeasti vastaan.

        Jos sitten haluaa sen nettikaupan vaikka vuoden päästä ja asiakkaan pitäisi pystyä ostokset maksamaan, nettipankissa tai luottokortilla, niin mitenkäs se tähän "omaan pakettiin" saadaan tehtyä? Tuossa kohti 99% "kotisivunikkareista" osoittaa ovea jos on vähänkään suhteellisuudentajua. Niin tekisin minäkin. Sitten pitääkin ne paketoidut sivut siirtää jollekin digitalolle joka moista palvelua tarjoaa ja yhtäkkiä se aikaisemmin sivustoon käytetty raha menikin suurimmaksi osaksi hukkaan.

        Eli kyllä se oikea vaihtoehto on siitä busineksestä kiinni mitä firmassa tehdään, en tiedä mitä se tässä neitosen tapauksessa on mutta kuulostaisi kyllä siltä että vähän ammattimaisempi ja pidemmän aikavälin toiminta olisi hakusessa. Toivottavasti saat homman toimimaan webfactoryn kanssa jos siihen päädyt, näyttäsi kyllä ihan hyvältä vaihtoehdolta jos pitää lupauksensa.

        "Alkuperäistä kysymystä ja yrittäjäneitosen kommentteja ajatuksella lukemalla minusta ainakin tuntuu että kyse ei ole jostain ihan pikkupuljusta tai ainakin nettisivuilla on oleellinen tehtävä liiketoiminnassa."

        "Mutta tässä on aina toinenkin puoli, jos firma on joku kampaamo niin riittää suunnilleen että on puhelinnumero etusivulla ja homma toimii noinkin, mutta jos myydään vaikka kirjoja tai lentolippuja netissä niin vaatimukset sivustolle on aika toisenlaiset."

        Eipä tuo webfactory myöskään tee mitään ajanvarausta, se tarvitsee ihan oman tietojärjestelmän tekemistä ja se maksaa. Halpa hinta tulee valmiista komponenteista mistä saitti kasataan ja jos halutaan enemmän räätälöidä niin saattaa sanoa, että "ei tehdä" tai sitten hinta räjähtää. Tuolla ei välttämättä ole enempää väkeä kuin 5 ihmistä tekemässä duunia vakinaisena josta yksi keskittyy myyntiin.

        "Ja musta tuntuu että neitosta ei voisi vähempää kiinnostaa php5, 6 tai 7 tai istuuko palvelimella windows xp vai pingviini."

        Itseasiassa mitä vaativampaa tietojärjestelmää tehdään niin sitä enemmän sillä ON merkitystä. Voisi neitosta kiinnostaa aika paljonkin jos olisi kyseessä vaikka muutaman kymppitonnin järjestelmä ja sitten ylläpitoporukka heittelee välillä, että "heitäs muutama tonni rahaa kuluihin jos haluat järjestelmäsi .NET 2.0:sta .NET 5.0:n kun se vähän hajoaa muuten parin vuoden kuluttua.". Tarpeeksi monimutkaisia juttuja kun tehdään niin asiakkaaseen ollaan kokoajan yhteydessä ja järjestelmää testaillaan pitkään. Ja jos siinä onkin vikoja mitä pitää korjata niin niidenkin korjauksesta voidaan laskuttaa(!). Virheettömän softan teko kun on helposti käytännön mahdottomuus. Taitaa olla monimutkaisimmat virheettömiksi todistetut ohjelmat olla vain tuhansia rivejä, ja sellainenkin clean-room kehitys vasta maksaakin..

        Tälläisissä asioissa, asiakasta kyllä kiinnostaa teknisetkin asiat. Olikosse nyt Lontoon pörssi mikä poltti rahaa kymmeniä miljoonia siinä, että totesivat valinneen heille sopimattoman alustan ja homma piti sitten rakentaa uusiksi.

        Softamaailmassa, on hyvin hankalaa luvata että ostetaan tuote kuin leivänpaahdin, 2v takuu ja jne. Sitä softaa kun ei ikinä ole tehnyt yksi henkilö ja hommat on standardoitu vain osittain.

        "Jos sitten haluaa sen nettikaupan vaikka vuoden päästä ja asiakkaan pitäisi pystyä ostokset maksamaan, nettipankissa tai luottokortilla, niin mitenkäs se tähän "omaan pakettiin" saadaan tehtyä? Tuossa kohti 99% "kotisivunikkareista" osoittaa ovea jos on vähänkään suhteellisuudentajua."

        Kyllähän ammattilainen sen siihen tekee jos alkuperäinen saittirakenne on kunnossa. Toki siinä nyt vaaditaan vähän enemmän kuin perustason osaamista.

        "Niin tekisin minäkin."

        Minä en. Rahaa kouraa niin kyllä järjestyy. Kuitenkin, tonnin budjetilla ei varmasti ole kyse mistään noin luokkaa "kampaamo" suuremmasta projektista.


      • mutta tämä kohta
        M-Kar kirjoitti:

        Ei bisnestä anneta yhden ihmisen käsiin. Jos ostat vaikka vessapaperia niin oletko silloin minkä kaupan varassa? Ainahan voit ostaa lisää paperia jotain muualta.

        Toisin sanoen, jos minä vaikka teen sinulle sivuston, ei se pyöri minun varassa. Ylläpidosta vastaa silloin vaikka Sonera jos niin haluat jos sinulla Soneralta vaikka liittymä. Muutokset voit tehdä itse, tai jos minä vaikka delaan niin tarvittaessa voit etsiä uuden jampan tekemään jotain isompaa remonttia. Tai jos Sonera menee konkurssiin niin laittaa sitten vaikka Elisalle ne pyörimään.

        Tyhmin mahdollinen ratkaisu olisi alistua johonkin vendor lock-in -tilanteeseen, että teet jollain kotisivuntekopalvelulla sivustot, maksat kuukausimaksua ja sitten huomaatkin, että koko homma on suljettu niin, että sivuston rakennetta ei saa ehjänä ulos. Vaikka olisi minkälainen organisaatio niin jos menee nurin niin sivusto voi mennä uusiksi.

        Kun sanoin, että teen PHP 5:lla sivuston pystyyn, niin on hyvin hankala löytää mitään ylläpitopalvelua missä sitä ei olisi. PHP 5:lla tehty sivusto toimii täysin varmasti sellaisenaan ainakin seuraavat 8v, ja kun on kyse yksinkertaisemmasta hommasta niin se tuskin hajoaa helposti, että voi toimia vielä pitempään. PHP sitten taas on avointa tekniikkaa, että se ei kuole niin kauan kun sitä missään käytetään ja nyt ei ole havaittavissa näköpiirissä tälläistä.

        Ja jos minä sen sivuston tekisin tuolla niin oleellisesti kyse on kourallisesta php skriptejä, läjä kuvia ja tyylitiedosto ja ne on täysin vapaasti muokattavissa _kenen tahansa_. Tässä ei siis tule mitään sitoutumista mihinkään ja yksinkertaiset hommat voi toki itse muokata, kuten kuvien vaihdot ja tekstimuutokset. Jos remonttii tarvitsee isompaa niin siihen saat varmasti tekijän.

        Ja varoituksen sanana sitten tuossa yhdessä halvassa kokonaisratkaisupalvelussa, siellä mainitsivat käyttävänsä valmiita komponentteja mistä lyövät kasaan. Missään ei kuitenaan mainittu minkälainen lisensöinti on kyseessä, toisin sanoen, jos teet tuonne sivuston niin mitenkäs siirrät sivustosi jonnekin muualle? Sanovat, että "hei, täällä on meidän koodia, ei onnistu". Kai sitä muuten voisi joku tehdä sen tempun, että ostaa sivuston missä kaikki ominaisuudet täältä, pöllii koodin ja laittaa kilpailevan firman pystyyn.

        Tuo on on halpa, näennäisedullinen, kuukausi maksulla, mutta olet täysin sitoutunut tänne. Minä taas lupaan antaa sivustosi kokonaisuudessaan sinulle OMAKSI. Sinulla on päätäntävalta kuka muokkaa vai muokkaatko itse, saat itse päättää keneltä tilaat ylläpidon, vai ostatko oman tietokoneen pelkästään pyörittämään sivustoasi, että maksat nettiyhteydestä vain etkä mistään palvelintilasta ja ylläpidosta. Lupaan myös tehdä sivuston muilta osin uusimpien standardien mukaan mitkä toimii nykyisten käyttöjärjestelmien sekä näiden edellisen versioiden selainten kanssa, että vaikka PHP kuolisi (mikä veisi missä tahansa olosuhteissa vähintään vuosikymmenen) on muuten tekniikka sellaista, että toimii monia vuosikymmeniä tulevaisuuteen.

        Toisin sanoen, saatat vaikka kuolla tai muuten vaan haluta uudet sivustot ennen kuin sinulle OMAKSI tehdyt sivustot olisi täysin hajonneet.

        Ja noin yleisesti järjellä, kaikissa näennäisin edullisissa jutuissa on joku koukku. Raha revitään huollolla kun myydään vaikka paskaa, autoissa varaosat on sidottu valmistajaan, ja jopa on tehty erikoistyökaluja "valtuutetuille huolloille" että turvataan rahavirrat, tietokonemaailmassa sitten on tehty kaikenlaisia sitomisia esimerkiksi niin, että jonkun firman ohjelmat toimii vain saman firman laitteissa, tai ohjelmat vaatii jonkun tietyn käyttöjärjestelmän ja sen sellaista. Itse suosittelen vahvasti sitä, että vältetään kaikkea sitoutumista niin ei ole sitten pelkoja niin paljon, että joku kusettaa tai tulee sen sitoutumisen takia ongelmia.

        Tietokonemaailmassa esimerkki yllättävistä ongelmista kävi Microsoftin asiakkaille jotka käytti Windows -merkkistä käyttöjärjestelmää, nimeltään Windows XP. Asiakkaat oli sitoutuneet käyttöjärjestelmään (usein omaa hölmöyttään), seuraava julkaisu (Windows Vista) myöhästyi sitten 4v, ja oli monelta osin melkoinen pommi. Nyt on tilanne se, että monet tähän sitoutuneet asiakkaat on sitten nyt kituuttaneet 8v vanhalla antiikkitekniikalla mikä tekee valtavasti kustannuksia, jo pelkästään tuottavuuden menetyksenä, kaikesta "tietokonesäätämisestä" puhumattakaan.

        Haluatko sinä sitoutua webfactoryyn? Nuori tuntematon firma, voi mennä konkkaan jos ei kannata. Voivat möhliä ylläpidossa etkä saa kotisivujasi muualle jos heidän palvelin räjähtää tai joku tehtävistä vastannut ei krapulaltaan selviä tekemään mitään asialle. Entä hinta? Pidättävätkö oikeuden hinnan muutoksiin? Tarpeeksi kun on asiakkaita niin ylläpitokulut 2x?

        En minä tiedä tuosta firmasta tarkemmin, mutta hämmästelen miksi ihmeessä haluat ylipäätänsä sitoutua mihinkään tahoon, olkoot se suuri tai pieni.

        hämmästyttää kyllä

        "Tietokonemaailmassa esimerkki yllättävistä ongelmista kävi Microsoftin asiakkaille jotka käytti Windows -merkkistä käyttöjärjestelmää, nimeltään Windows XP. Asiakkaat oli sitoutuneet käyttöjärjestelmään (usein omaa hölmöyttään), seuraava julkaisu (Windows Vista) myöhästyi sitten 4v, ja oli monelta osin melkoinen pommi. Nyt on tilanne se, että monet tähän sitoutuneet asiakkaat on sitten nyt kituuttaneet 8v vanhalla antiikkitekniikalla mikä tekee valtavasti kustannuksia, jo pelkästään tuottavuuden menetyksenä, kaikesta "tietokonesäätämisestä" puhumattakaan."

        firmassani (olen omistaja) on 6 työntekijää, kaikille hankittiin aikoinaan pöytäkoneet XP Prolla, runsas
        viisi vuotta sitten.
        Sen jälkeen niistä ei ole ollut mitään ongelmia eikä lisäkustannuksia "kituuttelusta" puhumattakaan.
        Mitään tuottavuuden menetyksiäkään käyttiksistä johtuvana en pysty kuvittelemaan.
        Koneet ovat olleet kovassa työkäytössä ja nyt alan pikkuhiljaa uusimaan niitä yksi kerrallaan
        jolloin luonnollisesti uusiin koneisiin tulee Windows 7:t.

        Miten ihmeessä tämän muka voisi paremmin hoitaa, kaikki toimii hyvin, porukka on
        tyytyväistä ja hallitsee Windowsin niin että minkäänlainen muu vaihtaminen ei tule
        kysymykseenkään ilman henkilökunnan vakavaa protestointia?


      • mutta tämä kohta kirjoitti:

        hämmästyttää kyllä

        "Tietokonemaailmassa esimerkki yllättävistä ongelmista kävi Microsoftin asiakkaille jotka käytti Windows -merkkistä käyttöjärjestelmää, nimeltään Windows XP. Asiakkaat oli sitoutuneet käyttöjärjestelmään (usein omaa hölmöyttään), seuraava julkaisu (Windows Vista) myöhästyi sitten 4v, ja oli monelta osin melkoinen pommi. Nyt on tilanne se, että monet tähän sitoutuneet asiakkaat on sitten nyt kituuttaneet 8v vanhalla antiikkitekniikalla mikä tekee valtavasti kustannuksia, jo pelkästään tuottavuuden menetyksenä, kaikesta "tietokonesäätämisestä" puhumattakaan."

        firmassani (olen omistaja) on 6 työntekijää, kaikille hankittiin aikoinaan pöytäkoneet XP Prolla, runsas
        viisi vuotta sitten.
        Sen jälkeen niistä ei ole ollut mitään ongelmia eikä lisäkustannuksia "kituuttelusta" puhumattakaan.
        Mitään tuottavuuden menetyksiäkään käyttiksistä johtuvana en pysty kuvittelemaan.
        Koneet ovat olleet kovassa työkäytössä ja nyt alan pikkuhiljaa uusimaan niitä yksi kerrallaan
        jolloin luonnollisesti uusiin koneisiin tulee Windows 7:t.

        Miten ihmeessä tämän muka voisi paremmin hoitaa, kaikki toimii hyvin, porukka on
        tyytyväistä ja hallitsee Windowsin niin että minkäänlainen muu vaihtaminen ei tule
        kysymykseenkään ilman henkilökunnan vakavaa protestointia?

        "Sen jälkeen niistä ei ole ollut mitään ongelmia eikä lisäkustannuksia "kituuttelusta" puhumattakaan."

        Riippuu vähän siitä onko koneet kiinni verkossa. Tämä kyllä sen verran pieni firma, että ei välttämättä tule lisäkustannuksia tietoturvaohjelmistoista kun ei ole tarvetta, mutta ylläpidossa on työmäärää kun hyvin usein tarvitaan laittaa lisäohjelmia kun vanhasta käyttöjärjestelmästä puuttuu uudemmissa käyttöjärjestelmissä tulleita perusomiinaisuuksia ja näiden lisäohjelmista täytyy maksaa. Usein pienet ja keskisuuret yritykset ulkoistaa ylläpitoa muualle Windowsin ylläpidon työläyden takia (maksaa), ja puuttuvien toimintojen paikkaus lisäohjelmistoilla voi myös maksaa, kuten vaikka työkalut PDF-dokumenttien tekoon.

        Jos erittelisit tähän kaikki IT-kulusi mitä liittyy laitteistoon, ohjelmistoihin ja mahdollisen ylläpidon tukeen.

        Tuottavuuden menetystä on vaikeampi mitata mutta sanotaan vaikka niin, että mitä jos käyttäisitte noin 8v ennen Windows XP:tä tehtyä tekniikkaa. Minkälaista oli tietotekniikka vuonna 1994? MS Dos 6.22 käyttöjärjestelmänä, erillinen työpöytä Windows 3.11, MS Word 6.0, MS Excel 4.0 ja joku Netscape 1.0 nettiyhteyttä varten. Yhteysnopeus on 28kbit/s, ei 1024kbit/s millä just pyörii nykyisin Youtube ja nykyiset nettisivut. 28kbit/s yhteydellä nykypäivän nettisivu lataantuu helposti 10min.

        Tekisittekö näillä duunia nykypäivänä samalla tuottavuudella? Ja jos tekisitte niin eikö siinä muka mene aikaa hukkaan kun joutuu arpomaan mitä tiedostot ovat kun on rajoitettu nimi kahdeksaan kirjaimeen, tai että ei ole palkkia mistä vaihtaa ohjelmia vaan ohjelmat pitää enste pienentää että tulee näkyviin. Entä sitten se moniajo, että yksi ohjelma kun laski jotain niin kaikki muut oli yleensä jumissa eikä mitään voinut vaihtaa. Ohjelmia ei myöskään saanut kerralla montaa käyntiin kun ikonit yms. hävisi järjestelmä resurssien huvetessa. Sitten se, että kaikki oli yleensäkin hemmetin hidasta. Entä eikö 256 värin 14" näyttö ole rasite? Muisteleppa vähän mitä tietokoneet oli vajaa 8v ennen Windows XP:tä: http://www.guidebookgallery.org/pics/gui/desktop/full/win31.png

        Silloin kyllä resoluutiota oli sentään 800x 600, voit kokeilla Windows XP:n näyttöasetuksista miltä näyttää.

        Voin muuten luvata, että tietotekniikka on mennyt kahdeksan vuoden aikana ihan helvetisti eteenpäin ja siitä tulee tuottavuuslisää kun asiat saa tehtyä nopeammin.

        Monet ohjelmistot tavallisesti kannattaa uusia 2-6v välein tuottavuussyistä. Pitempään käytellään jotain erikoisempaa ja vähemmän käytettyä.

        Koneisiin "tietysti" Windows 7 kuullostaa oudolta kun tämä ei edes ole mitenkään itsestään selvästi se vaihtoehto mikä säästää tai tuo eniten rahaa yritykselle.

        "Miten ihmeessä tämän muka voisi paremmin hoitaa, kaikki toimii hyvin, porukka on
        tyytyväistä ja hallitsee Windowsin niin että minkäänlainen muu vaihtaminen ei tule
        kysymykseenkään ilman henkilökunnan vakavaa protestointia? "

        Windows Vistassa meni käyttöliittymä uusiksi, samoin hakemistopolut, ohjauspaneeli yms. ja Windows 7:ssa toki ollut myös muutoksia, sellaisia pieniä kuten Windows 2000->XP siirroksessa, että jos työntekijäsi on jotain ATK-ajokortin hallitsevia suunnilleen niin ei ne enää nykywindowsia osaa vaan ne pitää kouluttaa uusiksi.

        Tietenkään tämä ei rajoitu pelkkään Windowsiin tai tietokonelaitteistoon. Kai huomioit sen, että lisäohjelmistosikin menee helposti uusiksi, samoin oheislaitteita kun on yhteensopivuus muuttunut? Että perusteles nyt se "tietysti".


      • mutta tämä kohta
        M-Kar kirjoitti:

        "Sen jälkeen niistä ei ole ollut mitään ongelmia eikä lisäkustannuksia "kituuttelusta" puhumattakaan."

        Riippuu vähän siitä onko koneet kiinni verkossa. Tämä kyllä sen verran pieni firma, että ei välttämättä tule lisäkustannuksia tietoturvaohjelmistoista kun ei ole tarvetta, mutta ylläpidossa on työmäärää kun hyvin usein tarvitaan laittaa lisäohjelmia kun vanhasta käyttöjärjestelmästä puuttuu uudemmissa käyttöjärjestelmissä tulleita perusomiinaisuuksia ja näiden lisäohjelmista täytyy maksaa. Usein pienet ja keskisuuret yritykset ulkoistaa ylläpitoa muualle Windowsin ylläpidon työläyden takia (maksaa), ja puuttuvien toimintojen paikkaus lisäohjelmistoilla voi myös maksaa, kuten vaikka työkalut PDF-dokumenttien tekoon.

        Jos erittelisit tähän kaikki IT-kulusi mitä liittyy laitteistoon, ohjelmistoihin ja mahdollisen ylläpidon tukeen.

        Tuottavuuden menetystä on vaikeampi mitata mutta sanotaan vaikka niin, että mitä jos käyttäisitte noin 8v ennen Windows XP:tä tehtyä tekniikkaa. Minkälaista oli tietotekniikka vuonna 1994? MS Dos 6.22 käyttöjärjestelmänä, erillinen työpöytä Windows 3.11, MS Word 6.0, MS Excel 4.0 ja joku Netscape 1.0 nettiyhteyttä varten. Yhteysnopeus on 28kbit/s, ei 1024kbit/s millä just pyörii nykyisin Youtube ja nykyiset nettisivut. 28kbit/s yhteydellä nykypäivän nettisivu lataantuu helposti 10min.

        Tekisittekö näillä duunia nykypäivänä samalla tuottavuudella? Ja jos tekisitte niin eikö siinä muka mene aikaa hukkaan kun joutuu arpomaan mitä tiedostot ovat kun on rajoitettu nimi kahdeksaan kirjaimeen, tai että ei ole palkkia mistä vaihtaa ohjelmia vaan ohjelmat pitää enste pienentää että tulee näkyviin. Entä sitten se moniajo, että yksi ohjelma kun laski jotain niin kaikki muut oli yleensä jumissa eikä mitään voinut vaihtaa. Ohjelmia ei myöskään saanut kerralla montaa käyntiin kun ikonit yms. hävisi järjestelmä resurssien huvetessa. Sitten se, että kaikki oli yleensäkin hemmetin hidasta. Entä eikö 256 värin 14" näyttö ole rasite? Muisteleppa vähän mitä tietokoneet oli vajaa 8v ennen Windows XP:tä: http://www.guidebookgallery.org/pics/gui/desktop/full/win31.png

        Silloin kyllä resoluutiota oli sentään 800x 600, voit kokeilla Windows XP:n näyttöasetuksista miltä näyttää.

        Voin muuten luvata, että tietotekniikka on mennyt kahdeksan vuoden aikana ihan helvetisti eteenpäin ja siitä tulee tuottavuuslisää kun asiat saa tehtyä nopeammin.

        Monet ohjelmistot tavallisesti kannattaa uusia 2-6v välein tuottavuussyistä. Pitempään käytellään jotain erikoisempaa ja vähemmän käytettyä.

        Koneisiin "tietysti" Windows 7 kuullostaa oudolta kun tämä ei edes ole mitenkään itsestään selvästi se vaihtoehto mikä säästää tai tuo eniten rahaa yritykselle.

        "Miten ihmeessä tämän muka voisi paremmin hoitaa, kaikki toimii hyvin, porukka on
        tyytyväistä ja hallitsee Windowsin niin että minkäänlainen muu vaihtaminen ei tule
        kysymykseenkään ilman henkilökunnan vakavaa protestointia? "

        Windows Vistassa meni käyttöliittymä uusiksi, samoin hakemistopolut, ohjauspaneeli yms. ja Windows 7:ssa toki ollut myös muutoksia, sellaisia pieniä kuten Windows 2000->XP siirroksessa, että jos työntekijäsi on jotain ATK-ajokortin hallitsevia suunnilleen niin ei ne enää nykywindowsia osaa vaan ne pitää kouluttaa uusiksi.

        Tietenkään tämä ei rajoitu pelkkään Windowsiin tai tietokonelaitteistoon. Kai huomioit sen, että lisäohjelmistosikin menee helposti uusiksi, samoin oheislaitteita kun on yhteensopivuus muuttunut? Että perusteles nyt se "tietysti".

        tähän kaikkea eritellä mutta pari kohtaa

        "... mutta ylläpidossa on työmäärää kun hyvin usein tarvitaan laittaa lisäohjelmia kun vanhasta käyttöjärjestelmästä puuttuu uudemmissa käyttöjärjestelmissä tulleita perusomiinaisuuksia ja näiden lisäohjelmista täytyy maksaa."

        Mitähän ihmeitä ne käyttöjärjestelmästä puuttuvat kalliit "lisäohjelmat" olisivat?
        Minä itse ylläpidän systeemiä ja kun en muista mitään erikoista puuttuvaa ominaisuutta
        PdfCreatorin, Adobe Readerin ja jonkun pakkausohjelman lisäksi asentaneeni niin niin ei niitä ole.
        Joitain olen itse ohjelmoinut kun siihenkin olen joskus opin hankkinut (sitä en kuluksi
        laske, pikemminkin harrastus) .

        "Tuottavuuden menetystä on vaikeampi mitata mutta sanotaan vaikka niin, että mitä jos käyttäisitte noin 8v ennen Windows XP:tä tehtyä tekniikkaa."

        En ymmärrä asiayhteyttä
        Voidaanhan taksikuskiltakin kysyä että mitäs jos T-Ford olisi alla?

        "Voin muuten luvata, että tietotekniikka on mennyt kahdeksan vuoden aikana ihan helvetisti eteenpäin ja siitä tulee tuottavuuslisää kun asiat saa tehtyä nopeammin."

        Olen alan ammattilainen, tiedän missä mennään.

        "Monet ohjelmistot tavallisesti kannattaa uusia 2-6v välein tuottavuussyistä."

        Normaali toimistosoftiin ei ole tullut mitään tuottavuutta lisäävää uutta
        ainakaan 5 vuoteen, säästöä sensijaan tuo kukkarossa havaittavasti se,
        että ihmiset kokevat hallitsevansa systeemiä joka ei alvariinsa vaihdu uuteen ja outoon.

        "Koneisiin "tietysti" Windows 7 kuullostaa oudolta kun tämä ei edes ole mitenkään itsestään selvästi se vaihtoehto mikä säästää tai tuo eniten rahaa yritykselle."

        Usko ihmeeksesi, mutta ihmisten johtamisessa on muutakin kuin äärimmäinen säästö
        tarpeen.

        " Kai huomioit sen, että lisäohjelmistosikin menee helposti uusiksi, samoin oheislaitteita kun on yhteensopivuus muuttunut? Että perusteles nyt se "tietysti"."

        Totta kai.
        Työohjelmistotoimittajilta on jo varmistettu että softat toimivat Win7:ssa.
        Samoin oheislaitteet on varmistettu (jopa kokeiltu) että toimivat.
        Pari vanhaa laseria ja piirtopöytää menee uusiksi, mutta ne on muutenkin loppuun palvelleita.


      • mutta tämä kohta kirjoitti:

        tähän kaikkea eritellä mutta pari kohtaa

        "... mutta ylläpidossa on työmäärää kun hyvin usein tarvitaan laittaa lisäohjelmia kun vanhasta käyttöjärjestelmästä puuttuu uudemmissa käyttöjärjestelmissä tulleita perusomiinaisuuksia ja näiden lisäohjelmista täytyy maksaa."

        Mitähän ihmeitä ne käyttöjärjestelmästä puuttuvat kalliit "lisäohjelmat" olisivat?
        Minä itse ylläpidän systeemiä ja kun en muista mitään erikoista puuttuvaa ominaisuutta
        PdfCreatorin, Adobe Readerin ja jonkun pakkausohjelman lisäksi asentaneeni niin niin ei niitä ole.
        Joitain olen itse ohjelmoinut kun siihenkin olen joskus opin hankkinut (sitä en kuluksi
        laske, pikemminkin harrastus) .

        "Tuottavuuden menetystä on vaikeampi mitata mutta sanotaan vaikka niin, että mitä jos käyttäisitte noin 8v ennen Windows XP:tä tehtyä tekniikkaa."

        En ymmärrä asiayhteyttä
        Voidaanhan taksikuskiltakin kysyä että mitäs jos T-Ford olisi alla?

        "Voin muuten luvata, että tietotekniikka on mennyt kahdeksan vuoden aikana ihan helvetisti eteenpäin ja siitä tulee tuottavuuslisää kun asiat saa tehtyä nopeammin."

        Olen alan ammattilainen, tiedän missä mennään.

        "Monet ohjelmistot tavallisesti kannattaa uusia 2-6v välein tuottavuussyistä."

        Normaali toimistosoftiin ei ole tullut mitään tuottavuutta lisäävää uutta
        ainakaan 5 vuoteen, säästöä sensijaan tuo kukkarossa havaittavasti se,
        että ihmiset kokevat hallitsevansa systeemiä joka ei alvariinsa vaihdu uuteen ja outoon.

        "Koneisiin "tietysti" Windows 7 kuullostaa oudolta kun tämä ei edes ole mitenkään itsestään selvästi se vaihtoehto mikä säästää tai tuo eniten rahaa yritykselle."

        Usko ihmeeksesi, mutta ihmisten johtamisessa on muutakin kuin äärimmäinen säästö
        tarpeen.

        " Kai huomioit sen, että lisäohjelmistosikin menee helposti uusiksi, samoin oheislaitteita kun on yhteensopivuus muuttunut? Että perusteles nyt se "tietysti"."

        Totta kai.
        Työohjelmistotoimittajilta on jo varmistettu että softat toimivat Win7:ssa.
        Samoin oheislaitteet on varmistettu (jopa kokeiltu) että toimivat.
        Pari vanhaa laseria ja piirtopöytää menee uusiksi, mutta ne on muutenkin loppuun palvelleita.

        "Mitähän ihmeitä ne käyttöjärjestelmästä puuttuvat kalliit "lisäohjelmat" olisivat?"

        En ole varma saako Windowsiin ilmaiseksi mitään järkevää sähköposti ajanhallinta osoitteisto kalenteri työryhmäohjelmstoa. Muutamassa kuukaudessa alkaa yritystason käyttöjärjestelmistä löytyä myös CRM ohjelmistoja.

        Mutta, ohjelmat ei välttämättä maksa, mutta vaivaa tuleekin ylläpidosta. Kaikki lisäohjelmat joilla avataan vieraita tiedostoja tai jotka käyttää verkkoyhteyttä pitää ylläpitää. Ellei keskitettyä päivitystä ole niin sitä pitää kerran kuussa pollata ohjelmia, että onko tullu päivitettyä versiota koska muuten näistä tulee tietoturvariski. Tälläinen sitten vaatii turhaa työtä.

        "Minä itse ylläpidän systeemiä ja kun en muista mitään erikoista puuttuvaa ominaisuutta
        PdfCreatorin, Adobe Readerin ja jonkun pakkausohjelman lisäksi asentaneeni niin niin ei niitä ole."

        Windows XP aikojen jälkeen on myös mm. ODF-tuesta tullut vakiovaruste koska ODF formaateissa officeasiakirjat saadaan siirrettyä niin, että ne myös aukeaa kun ihmisillä on ties mitä Google Docsia, NeoOfficea,MS Officea, OpenOfficea ja jne. Tietysti jos tiedostoja ei siirretään yhtään ulkomaailmaan muuten kuin paperilla niin sitten pärjää ilmankin. Käyttöjärjestelmien tiedostomanagerit on ihan eri planeetalta kuin Windows XP:n explorer. Tiedostoja kun hallitaan aina jollain tavoilla niin vuosikausia on ollut bookmarkit laitettavissa kansioille mikä tekee käytöstä sujuvampaa. Samoin tiedostojen esikatselunäkymät on parantuneet kun tiedostomanagereissa näkyy PDF:t, kaikenmaailman videotiedostot yms.

        Vielä viimevuosikymmenen vaihteessa, Windows oli defacto yrityskäytössä. Windows XP:n julkaisun aikoihin ja vähän jälkeen yrityskäyttöjärjestelmiä tulla lisää. Windows Vistan myöhästyminen ja floppaus on pudottanut Microsoftia joiltakin osilta kehityksen kelkasta mikä näkyy siinä tuottavuuden menetyksenä. Applen keksimä expose/scale on oikeasti hemmetin hyvä käyttöliittymäinnovaatio, ja virtuaalityöpöydät loistaa vielä Windows 7:ssakin poissaolollaan.

        "Normaali toimistosoftiin ei ole tullut mitään tuottavuutta lisäävää uutta
        ainakaan 5 vuoteen, säästöä sensijaan tuo kukkarossa havaittavasti se,
        että ihmiset kokevat hallitsevansa systeemiä joka ei alvariinsa vaihdu uuteen ja outoon."

        MS Office 2007:n (ja tulevan MS Office 2010:n) käyttöliittymä on ainakin hemmetin sujuva käyttää.

        Mutta noin lyhykäisesesti, jos päivittää 6v välein, muutokset on suuria, työntekijät voi joutua kouluttamaan uusiksi, JOS saa vakioitua kaiken ja käyttö on todella rajoittunutta niin tulee halvaksi ylläpitää. Jos ottaa toisen ääripään, että 2v välein uusii niin muutokset käy loivemmin eikä tarvitse kouluttaa porukkaa kun parissa vuodessa ei välttämättä muutu kuin pari paikkaa ohjelmistoissa, kuin että kaikki muuttuisi. Jos käyttö on monipuolista niin ei tule sitä riesaa, että joutuu alkaa rassaamaan vanhentuineita ohjelmistoja kun maailma muuttuu ympärillä ja saadaan tuottavuuslisää paremmasta käytettävyydestä ja sen sellaisesta.

        Vähän riippuu käyttötarkoituksista, että mikä on fiksuinta. Itse painotan aika paljon ylläpidon vaivattomuutta, ja vielä niin, että turvallisuudesta ei liikaa tingitä. Kyllähän näitä tapauksia nyt tiedetään kun on lepsuiltu ylläpidossa ja joku virus on tehnyt jopa kymppitonnien laskut.. 2-6v on kuitenkin normaali uusimisväli, ja vähän erikoisemmalla softalla voi sitten päästä venyttämään pitemmäksikin elinkaarta.


    • Jarzan...

      Kaikki tuo mitä etsit, viittaa ihan täsmälleen mainos-/mediatoimistoon vai etsitkö ehkä jotain vähän "kepulimpaa" porukkaa, joka syystä tai toisesta tekee tuon kaiken vähän eli paljon halvemmalla. Ihan kaikkea ei voi saada yhdessä paketissa ja lähinnä tarkoitan kattavaa moniosaamista, sitoutumista, jatkuvuutta, turvallisuutta, joustavuutta jne. niin, että vielä toteutuisi halpa hinta.

    • Halvemmalla sain

      Uskomattomia hintoja jengi on valmis maksamaan yrityksensä sivuista! Pienenä sähköfirmana meillä ei ainakaan olisi varaa maksaa kahta ja puolta tonnia perusnettisivuista.

      Pistin ite tarjouspyyntöjä muutamalle firmalla, jotka löysin netistä. Yhtä lukuunottamatta kaikkien muiden hinnat pyöri päälle kahdessa tonnissa. Ja jatkoa ajatellen niiden lisätyötuntihinnatkin oli kolminumeroisia! Haloo!

      Hattua nostan Adolle, jolta sain kohtuullisen tarjouksen. Sain henkilökohtaisen vastuuhenkilön, johon voin olla aina yhteydessä. Eikä ne tosiaan pyydä mitään sataa euroa tunnilta! Omat sivut on vielä työn alla ja ennen ku ne julkastaa, niin oon päässy harjottelee sivuston ylläpitoo, joka on yllättävän yksinkertasta =)

      Oikeesti, miettikää vähän paljon maksatte sivuista! Jos haluutte tyylikkyyttä ja laatua halvemmalla ja lisäks oikean firman projektin taustalle, niin mä ainakin suosittelisin Adoa (www.ado.fi).

      • apuuuvaa

        M-kar , yritin laittaa viestiä mutta ei mennyt perille , onkohan toimivaa osoitetta ?


      • Tytin palvelu tmi
        apuuuvaa kirjoitti:

        M-kar , yritin laittaa viestiä mutta ei mennyt perille , onkohan toimivaa osoitetta ?

        Kannattaa kilpailuttaa eri firmojen välillä. Me lähetimme sähköpostilla tarjouspyynnöt noin 20 eri yritykselle, ja meille sopivan paketin tarjosi lopulta http://www.kotisivut-yritykselle.com/. Ei ollut kaikkein edullisin, mutta selkeästi laadukkain hintaluokassaan. Olemme olleet tyytyväisiä!


      • Nerot.fi -tiimi
        Tytin palvelu tmi kirjoitti:

        Kannattaa kilpailuttaa eri firmojen välillä. Me lähetimme sähköpostilla tarjouspyynnöt noin 20 eri yritykselle, ja meille sopivan paketin tarjosi lopulta http://www.kotisivut-yritykselle.com/. Ei ollut kaikkein edullisin, mutta selkeästi laadukkain hintaluokassaan. Olemme olleet tyytyväisiä!

        Alan yrityksiltä tarjouspyyntöjen kysely tapahtuu näppärästi myös Nerot.fi -palvelun avulla. Palvelu välittää tarjouspyyntösi ilmaiseksi yli 1000 suomalaiselle freelancerille ja mainostoimistolle, jonka jälkeen kiinnostuneet yritykset ottavat sinuun suoraan yhteyttä.

        http://www.nerot.fi


    • Ota Wordi

      Sun kannattais käyttää Wordia: Publisherkin käyttää Wordia

    • litsi80

      Hei! teen sivut 300 eurolla. Olen media-alan opiskelija ja pitkäaikainen alan harrastaja. Lisäksi teen yhteistyötä hyvän ja luotettavan suomalaisen nettisivupalvelun kanssa. Ota yhteyttä [email protected] :)

      Mukavaa loppiaista!

    • TeeSeItse2011

      Miksi maksaa jollekulle, jos voit tehdä itse? Jos osaat käyttää nettiä ja esim facebookkia niin osaat tämän palvelun kautta tehdä siistit, ammatimaiset sivut joita käyttää monet yritykset, yhdistykset ja tavalliset tallaajat... Hyvät omanaisuudet, helppo päivittää, hyvä asiakaspalvelu... SUOMALAINEN! Ja voit olla ylpeä kun oot tehnyt itse... Klikkaa linkkiä ja tutustu... JA miksipä et kokeilisi, koska saat 2viikkoa kokeilla ilmaiseksi! ;)

      www.teekotisivut.co.cc

    • jari 444

      jos tiedät itse jonkun verran nettisivujen tekemisestä niin suosittelen kyllä tekemään ihan itse jos siihen on mahdollisuus... siinä nimittäin säästää pitkän pennin.. itellä oli sama tilanne ja päätin sitten itse luoda omat kotisivut. Hain netistä ensin paljon tietoa myyvistä kotisivuista ja sain apua parilta ammattilaiselta. esim tuolta löysin hyviä vinkkejä!

      http://www.saleslion.fi/blog/2012/09/yritykselle-kotisivut/

    • Hei!

      Laatu kotisivupalveluntarjoajien välillä vaihtelee aivan järkyttävän paljon, kuten myös hinnat. Tekemämme kotisivut ovat laadukkaat ja ne löytyvät hakukoneista. Kotisivujemme hinnat vaihtelevat 1,3k-4k. Tutustu kotisivureferensseihimme!

      www.expykotisivut.fi

      T: Expy Oy

    • Lasse
    • Sale Van

      Kannattaa kattoa www.helpotkotisivut.fi

    • noertti

      Jos haluat itse paneutua sivun tekemiseen ja maksaa kuukausimaksua, voi Kotisivukone.fi olla se juttu. Mutta jos se on liian kallis, niin sitten katse kohti pieniä toimijoita!

      Esim. oiranex.fi tai kooders.fi, joilla on tarjolla nettisivupalveluja hyvinkin edullisesti, mutta jotka osaavat asiansa ja joilla on aikaa panostaa enemmän yhteen sivustoon (vähän asiakkaita). Näissä kannattaa vertailla hintoja ja katsoa referenssejä.

      Oiranexilta löytyy ainakin hintalaskuri, jolla voi arvioida omien nettisivujen kuluja - ja mikä parasta, hinnasta voi neuvotella vielä. Ei siis tarvitse maksaa turhasta.
      http://oiranex.fi/?p=nettisivut

      Sitten taas vaikka tuolla Koodersilla on tarjolla muitakin palveluja, kuten hosting ja ATK-tuki, en tiedä onko Oiranexilla. Kannattaa tosiaan vertailla, muitakin palveluja löytyy pilvin pimein.

    • matttttttttttti

      Hanki suoraan http://netdigital.fi ltä... Ne ainakin tekee hyvää jälkeä, ja ihan kelpo hintaan, ja niiden kautta saa myös sovittua ylläpidon (eli webhotellin). Toki ylläpidossakin on kuukausimaksunsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe