Pankkikortti velkani tällä hetkellä?

Janne J.

osaako joku kertoa paljonko on minun velkani on yli 10 vuotta vanhasta pankkikortissa? tilanne on tämä, että korttini otettiin aikoinaan pois kun pankilla oli saatavia n. 9000mk enkä ole ollut yhteydessä pankkiini sen jälkeen. Eivät ole perintään laittaneet eivät ulosottoon eivät huomautusta lähettäneet ynm.. jääkö velkani kasvamaan korkoa tilille mitä en ole 10vuoteen käyttänyt. vaiko onko vanhentunut velkani jo? en uskalla pankilta kysyä.

15

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakke.kl

      Eli et ole penniäkään velkaa pankille.3 vuotta on raja ja koskee noita vanhojakin juttuja.Eli sait ilmaista rahaa tuon summan.Katsot vain ettet ala maksaan jos joskus yrittävät.

      • elä pelossa

        Nyt meni puuro ja velli sekaisin. Saatavat, siis vahvistetut velat, vanhenevat 15 vuodessa ulosotosta. Tavarantoimittajan on lähetettävät lasku tuotteista/palveluksista viimeistään 3 vuoden kuluessa, jos lasku tulee myöhemmin saatava on vanhentunut. Se että asiakas on ylittänyt tilinsä käyttäen pankkikorttia kuuluu tuohon ensimmäiseen, eli velka-kategoriaan, ei tavaran tai palveluksen ostamiseen. Voihan olla että korkoa on kerätty korolle ja vanhaa asiakasta lähestytään kun 10 vuotta on umpeutumassa. Velkahan ei lakkaa kasvamasta korkoa niin kuin ei tili pankissa (ennen lakkasi kasvamasta korkoa, jos tiliä ei oltu käytetty 10 vuoteen).


      • elä elä pelossa
        elä pelossa kirjoitti:

        Nyt meni puuro ja velli sekaisin. Saatavat, siis vahvistetut velat, vanhenevat 15 vuodessa ulosotosta. Tavarantoimittajan on lähetettävät lasku tuotteista/palveluksista viimeistään 3 vuoden kuluessa, jos lasku tulee myöhemmin saatava on vanhentunut. Se että asiakas on ylittänyt tilinsä käyttäen pankkikorttia kuuluu tuohon ensimmäiseen, eli velka-kategoriaan, ei tavaran tai palveluksen ostamiseen. Voihan olla että korkoa on kerätty korolle ja vanhaa asiakasta lähestytään kun 10 vuotta on umpeutumassa. Velkahan ei lakkaa kasvamasta korkoa niin kuin ei tili pankissa (ennen lakkasi kasvamasta korkoa, jos tiliä ei oltu käytetty 10 vuoteen).

        No meni kyllä puuro ja velli sekaisin. Kyllä pankin saatava vanhenee 3 vuodessa ja se vanhenemisaika voidaan katkaista. 15 vuoden vanhenemisaika lähtee ulosottoperusteen saamisesta eikä sitä voi katkaista.

        Sitä en kyllä ymmärrä miten pankkikortilla on voitu tehdä 9000 mk velkaa? Höylätty viikonlopun aikana tili ylittäen vai? Vai onko kyseessä ollut joku luotollinen, shekkitili tyyppinen tili? Sitten vanhentumisjuttu voikin olla ihan toinen.


      • sekoitat enemän
        elä pelossa kirjoitti:

        Nyt meni puuro ja velli sekaisin. Saatavat, siis vahvistetut velat, vanhenevat 15 vuodessa ulosotosta. Tavarantoimittajan on lähetettävät lasku tuotteista/palveluksista viimeistään 3 vuoden kuluessa, jos lasku tulee myöhemmin saatava on vanhentunut. Se että asiakas on ylittänyt tilinsä käyttäen pankkikorttia kuuluu tuohon ensimmäiseen, eli velka-kategoriaan, ei tavaran tai palveluksen ostamiseen. Voihan olla että korkoa on kerätty korolle ja vanhaa asiakasta lähestytään kun 10 vuotta on umpeutumassa. Velkahan ei lakkaa kasvamasta korkoa niin kuin ei tili pankissa (ennen lakkasi kasvamasta korkoa, jos tiliä ei oltu käytetty 10 vuoteen).

        "Nyt meni puuro ja velli sekaisin. Saatavat, siis vahvistetut velat, vanhenevat 15 vuodessa ulosotosta"

        ei tuokaan velka automaattisesti säily mitään tekemättä silloisesta ajankohdasta 15 vuotta.

        toiseksi, katsotaan että kaikkien kirjanpitovelallisten on ryhdyttävä toimiin 2-3 vuoden jälkeen,
        muussa tapauksessa vanhenee.

        jos pankkikortista ei ole mitään kuulunut,
        juttu on lopu, eikä sitä kannata enää lämmittää,,, kyselemällä.

        LISÄKSI velka ei edes ala kasvamaan korkoa ennen kuin siitä on Oikeuden päätös,
        saanen vain huomauttaa, eikä se kasva jos pankki ei "sovituin määräajoin tai vähintään kerran vuodessa sitä vaadi ja vaatimuksen jälkeen on ryhdyttävä asian vaatimiin toimenpiteisiin,
        muuten juttu vanhenee,
        -


    • ihmettelen...

      jos ei pankki kertaakaan ole yrittänyt periä saataviaan. Jos näin on niin tuo 3 vuoden vanhenemissääntö pätee. Jos perintä mennyt ulosottoon niin 15 vuotta ja sekin tietääkseni silloin kuin ei mitään ole pystynyt suorittamaan.

      • Janne J.

        10vuotta kohta mennyt. ei ole pankki yrittänyt edes periä saatavia. sehän tässä hieman huolestuttaa... ei ole perintään laittanut, ulosottoon suomen asiakastiedossa ei ole mitään merkintää tästä. liekö syynä ollut kun merita pankki muuttui nordeaksi aikoinaan. kadottanut samalla saatavat.


      • lapsellisuutta
        Janne J. kirjoitti:

        10vuotta kohta mennyt. ei ole pankki yrittänyt edes periä saatavia. sehän tässä hieman huolestuttaa... ei ole perintään laittanut, ulosottoon suomen asiakastiedossa ei ole mitään merkintää tästä. liekö syynä ollut kun merita pankki muuttui nordeaksi aikoinaan. kadottanut samalla saatavat.

        Vai pankki kadottanut saatavat, hah! Eipähän ainakaan kadottanut meikäläisen asuntolainaa merita-nordea -muutoksessa, kyllä se ihan itse piti maksaa takaisin. Niin että odottele vaan...


      • 15+9=24
        lapsellisuutta kirjoitti:

        Vai pankki kadottanut saatavat, hah! Eipähän ainakaan kadottanut meikäläisen asuntolainaa merita-nordea -muutoksessa, kyllä se ihan itse piti maksaa takaisin. Niin että odottele vaan...

        JOS velasta ei olla yli 10 vuoteen millään tavalla muistutettu, eli vanhentumista katkaistu, niin sitten on kyllä vanhentunut. Eri asia sitten on se, että väittääkö pankki jossain vaiheessa, että vanhentuminen olisi tehokkaasti katkaistu.


      • gghhttrr
        15+9=24 kirjoitti:

        JOS velasta ei olla yli 10 vuoteen millään tavalla muistutettu, eli vanhentumista katkaistu, niin sitten on kyllä vanhentunut. Eri asia sitten on se, että väittääkö pankki jossain vaiheessa, että vanhentuminen olisi tehokkaasti katkaistu.

        No mut alkuperäiseen kysymykseen vastaus on 37 000 euroa.


    • Maksa heti.

      Velat vanhenevat 15 vuodessa.Mutta maksa kuitenkin mitä voit muuten olet luuseri.

    • gggggggggggggggggggg

      pankinjohtajan huoneessa ja ei noin vanhaa "kontaktia" edes välttäm'ättä muista jos oli vielä juovuspäissään.

    • Eric69

      alle kolmen tonnin jää vaikka olis laskettu korkoa korolle.

    • fettu

      Ole rauhallinen olen tähän mennessä maksanut vierasta velkaa 20 vuotta eikä loppua ole tiedossa.Lisäksi maksuvelasta ei ole ollut velkakirjaa esittää

    • Lienee...

      Jos pankki ei ole edes yrittänyt periä tuota saatavaa mitään kautta, eikä ole mitään tietoa lähettänyt, niin on jo vanhentunut saatava.

    • KaitsuSa

      Et ole mikään looseri jos et maksa, parempihan se näin on :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe