BOIKOTTI

apus apus

kaikki marinoidut lihat pitäisi laittaa boikottiin,samoin silakkafileet joista on huuhdeltu kaikki ravintoaineet ja maku viemäriin.liha marinoidaan tehtaalla sentakia koska se on jo aikansa siellä seissyt ja on vaarassa mennä pilalle marinaadi peittää hyvin kaiken pahan maun.samoin silakoista tehdään fileitä koska siitä saa paremman hinnan,joka on jo korkeampi kuin lohen.

20

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppias itse

Asiakkaat vaativat marinoituja lihoja ja valmiita silakkafileitä.

• Käsittelemätön

Ikävää ostoskäyttäytymistä, mutta kun usein lihan suhteen vaihtoehtoja ei ole.
        Kuivamaustetut lihat ajaisivat saman helppous ajattelun.

Nyt ovat lisääntyneet nämä hämäävät, vesitetyt tuoreen oloiset ja kevyesti suolatut 80% tuorelihatuotteet.

Oikea marinadi ei vaadi vettä. Vain öljyä, mausteita ja happamuutta mureuttamiseen.

• asiakas itse

asiakkaat vaatii marinoimattomia lihoja ja kyllä niitä löytyykin. Tänään ostin supermarketista paketin viljapossun suikaleita, maustamattomia. Hinta oli 50 senttiä kalliimpi kuin marinadisuikalepaketin. Siinä ne oli hyllyssä vierekkäin. Ja hinnat oli kunnolla esillä. Ainahan se on oma valinta missä asiassa pihtailee.

Kauppias voi saada tukusta ne marinoidut halvemmalla, vai mitä? Nehän on niin useesti tarjouksessa. Marinoitu liha on aina vanhaa, eipä sitä muuten marinoitaisi.
        Enämpi mua ottaa päähän ne ohuenohuenohuet makkarasiivut, sama kuin jois lasillisen suolavettä. No enpä niitä ostele.

• asiakas itse kirjoitti:

asiakkaat vaatii marinoimattomia lihoja ja kyllä niitä löytyykin. Tänään ostin supermarketista paketin viljapossun suikaleita, maustamattomia. Hinta oli 50 senttiä kalliimpi kuin marinadisuikalepaketin. Siinä ne oli hyllyssä vierekkäin. Ja hinnat oli kunnolla esillä. Ainahan se on oma valinta missä asiassa pihtailee.

Kauppias voi saada tukusta ne marinoidut halvemmalla, vai mitä? Nehän on niin useesti tarjouksessa. Marinoitu liha on aina vanhaa, eipä sitä muuten marinoitaisi.
        Enämpi mua ottaa päähän ne ohuenohuenohuet makkarasiivut, sama kuin jois lasillisen suolavettä. No enpä niitä ostele.

>>Kauppias voi saada tukusta ne marinoidut halvemmalla, vai mitä?>Marinoitu liha on aina vanhaa, eipä sitä muuten marinoitaisi.>Enämpi mua ottaa päähän ne ohuenohuenohuet makkarasiivut, sama kuin jois lasillisen suolavettä.

• asiakas itse
        vetabix_nro1 kirjoitti:

>>Kauppias voi saada tukusta ne marinoidut halvemmalla, vai mitä?>Marinoitu liha on aina vanhaa, eipä sitä muuten marinoitaisi.>Enämpi mua ottaa päähän ne ohuenohuenohuet makkarasiivut, sama kuin jois lasillisen suolavettä.

maistuu silti suolavedelle vaikka latoisi koko paketin kerralla. Ja Wursti on ainoo joka tekee kunnon siivuja, enkä ole muiden tuotteita ostanut enää.

Enkä valittanut siitä, että se maustamaton/marinoimaton liha on kalliimpasa. Mieluummin maksan vähän enemmän tuoreesta lihasta. Olen todella mielissäni, että sitä on myynnissä. Yksinkertaista lukutaitoa vailla taidat olla.

Eräs kokki kertoi tv-ohjelmassa että marinoitu liha on aina vanhaa, siis vahingossa möläytti. Ja sen kyllä uskon, vaikka sinä toisin väität. En kutsu sinua apinaksi tai pelleksi kuten sinä yleensä kaikkia nimittelet.
        Taisi koulunkäyntisi olla aika puutteellista käyttäytymisen osalta.

• lihamestaaja

Lihat maistuvat kaikki samalta marinadin takia. Harvoin saa maustamattoman lihan samaan hintaan kuin marinoidun, mutta siitä liemestä me maksamme saman kuin lihasta. Sama juttu broilerin kanssa. Silakat minä ostan fileenä koska en viitsi ruveta kotona kalaa perkaamaan. Kesällä mökillä kyllä perkaan kalat utse, niin ja talvelle pilkkiahvenet jäällä.

• Agitaattori!!

Kun vain jätätte ostamatta nuo mönjälihat ja vaaditte käsittelemätöntä puhdasta lihaa tilalle.
        Se vie jonkin aikaa, mutta kun nuo mönjälihat eivät liiku tiskistä, kauppiaan on pakko jatkaakseen kauppiaan uraansa, taipua asiakkaiden vaatimuksiin. (On kauppiaiden klisee se että asiakkaat haluavat tuota liemessä lilluvaa sontaa).
        Suurella paikkakunnalla painostaminen on vaikeampaa, pienellä helpompaa, koska sanan saa kiertämään muiden asiakkaiden keskuudessa. Yhteisvoimin se onnistuu, mutta vaatii kuria, ettei kukaan osta painostusaikana noita mönjälihoja!

• >>Harvoin saa maustamattoman lihan samaan hintaan kuin marinoidun, mutta siitä liemestä me maksamme saman kuin lihasta.

• myydään aina

sitä mitä moukat haluavat. Suomalaismoukat haluavat ns. valmiiksimarinoitua.

Nuoremmat moukkasukupolvet eivät enää tiedä, miltä liha maistuu.

• Moukka 123

Minua ihan oikeasti ärsyttää tuo "moukkien" kehittäminen milloin mistäkin asiasta. Jos joku kiireinen perheenemäntä haluaa nopeasti sapuskaa perheelle, en pidä kauhean suurena rikoksena sitä, jos mamma juoksee supermarketin kautta päiväkodille ja tempaisee nopean illallisen käyttämällä valmiiksi marinoituja pihvejä tai suikaleita. Arjen ratkaiseminen on jatkuvia valintoja. Vuosikymmeniä sitten kodeissa oli joku "Justiina", joka valmisti herrasväelle sapuskat, hoiti kodin ja kotona olevan äidin piti vaan näyttää hyvältä. Nyt äidit käyvät pääosin töissä, lapset iästä riippuen päiväkodissa tai koulussa, isät myös töissä ja useassa tapauksessa se arjen pyörittäminen ei ole lainkaan yhteistä, vaan kaatuu toisen puolison harteille. Kai siellä kodeissa, niin meilläkin kun tenava oli pieni, tehtiin varastoon niin paljon kuin ehdittiin ja mikroaaltouuni lauloi hoosiannaa kun kotiin päästiin ja sekä kiire että nälkä oli kaikilla.

Pitäisikö vaan ostaa maksalaatikkoa tai pinaattiohukaisia, täh?

Harvalla työssäkäyvällä on aikaa suunnitella viikon ruokalistaa tai ajatella kauhean ravintotieteellisesti. Maustan itse mielelläni lihat ja kalat aina kun se sopii aikatauluihin ja erityisesti viikonloppuina ja kesällä, kun on kiireetöntä.

Moukaksi leimaaja lienee eläköitynyt kulinaristi, joka toivon mukaan muistaa pitää pikkusormen pystyssä maistaessaan punaviiniänsä.

• ei koskaan
        Moukka 123 kirjoitti:

Minua ihan oikeasti ärsyttää tuo "moukkien" kehittäminen milloin mistäkin asiasta. Jos joku kiireinen perheenemäntä haluaa nopeasti sapuskaa perheelle, en pidä kauhean suurena rikoksena sitä, jos mamma juoksee supermarketin kautta päiväkodille ja tempaisee nopean illallisen käyttämällä valmiiksi marinoituja pihvejä tai suikaleita. Arjen ratkaiseminen on jatkuvia valintoja. Vuosikymmeniä sitten kodeissa oli joku "Justiina", joka valmisti herrasväelle sapuskat, hoiti kodin ja kotona olevan äidin piti vaan näyttää hyvältä. Nyt äidit käyvät pääosin töissä, lapset iästä riippuen päiväkodissa tai koulussa, isät myös töissä ja useassa tapauksessa se arjen pyörittäminen ei ole lainkaan yhteistä, vaan kaatuu toisen puolison harteille. Kai siellä kodeissa, niin meilläkin kun tenava oli pieni, tehtiin varastoon niin paljon kuin ehdittiin ja mikroaaltouuni lauloi hoosiannaa kun kotiin päästiin ja sekä kiire että nälkä oli kaikilla.

Harvalla työssäkäyvällä on aikaa suunnitella viikon ruokalistaa tai ajatella kauhean ravintotieteellisesti. Maustan itse mielelläni lihat ja kalat aina kun se sopii aikatauluihin ja erityisesti viikonloppuina ja kesällä, kun on kiireetöntä.

Moukaksi leimaaja lienee eläköitynyt kulinaristi, joka toivon mukaan muistaa pitää pikkusormen pystyssä maistaessaan punaviiniänsä.

"Maustan itse mielelläni lihat ja kalat aina kun se sopii aikatauluihin "

mene niin paljon aikaa, että ruuanlaitto olisi siitä kiinni. 30 sek - 2 min:n juttu. Tekosyy ostaa ns. valmiiksimarinoitua moskaa - siitä tyhmän moukan tunnistaa.

• Moukka 123
        ei koskaan kirjoitti:

"Maustan itse mielelläni lihat ja kalat aina kun se sopii aikatauluihin "

mene niin paljon aikaa, että ruuanlaitto olisi siitä kiinni. 30 sek - 2 min:n juttu. Tekosyy ostaa ns. valmiiksimarinoitua moskaa - siitä tyhmän moukan tunnistaa.

Moukka on ainoastaan se, jolla on tarve ylentää itseään alentamalla muita. Piste.

• sitten osua
        Moukka 123 kirjoitti:

Moukka on ainoastaan se, jolla on tarve ylentää itseään alentamalla muita. Piste.

nilkkaan, kun se ainoa perustelusi valmiiksi marinoidun moskan ostamiselle kumottiin?

• K. Kotkottaja
        sitten osua kirjoitti:

nilkkaan, kun se ainoa perustelusi valmiiksi marinoidun moskan ostamiselle kumottiin?

Asiantuntijoilta kysymykseeni, Miksi broilerinlihaa marinoidaan?
        Jos maustamisen vuoksi niin saman saa aikaan kuivamausteillakin, nimittäin tuo liejumaistuu hirveälle.
        Jos taas mureutuksen vuoksi, niin broilerin liha on ihan sinälläänkin tavattoman mureata, siis mikä on se järkevä syy marinointiin?

Muuten, ei tainnut julkkiskokkeli Sukulan "Ehta" sapuskat saada kovin suurta menekkiä kun ei noita kurmettiruokia ole näkynyt enää kauppojen hyllyillä.
        Voiko mestarikokki epäonnistua noin surkeasti ja vielä tuotekehittelyjohtajana?

• ....................
        K. Kotkottaja kirjoitti:

Asiantuntijoilta kysymykseeni, Miksi broilerinlihaa marinoidaan?
        Jos maustamisen vuoksi niin saman saa aikaan kuivamausteillakin, nimittäin tuo liejumaistuu hirveälle.
        Jos taas mureutuksen vuoksi, niin broilerin liha on ihan sinälläänkin tavattoman mureata, siis mikä on se järkevä syy marinointiin?

Muuten, ei tainnut julkkiskokkeli Sukulan "Ehta" sapuskat saada kovin suurta menekkiä kun ei noita kurmettiruokia ole näkynyt enää kauppojen hyllyillä.
        Voiko mestarikokki epäonnistua noin surkeasti ja vielä tuotekehittelyjohtajana?

"Muuten, ei tainnut julkkiskokkeli Sukulan "Ehta" sapuskat saada kovin suurta menekkiä kun ei noita kurmettiruokia ole näkynyt enää kauppojen hyllyillä."

Jos olet ko. tuotteita erehtynyt ostamaan / maistamaan, niin tuskin enää ihmettelisit asiaa. Menin kerran ostamaan "gourmet" einestä mahtavan makuelämyksen toivossa ja syömättä se jäi.

• moukat 5-9
        Moukka 123 kirjoitti:

Niin ihanteellista ja idologista ja luomuista kun se oisikin tehdä kaikki itse perherumban keskellä
        niin siihen ei vaan aina kertakaikkiaan ole aikaa. Nostakoon heti käden ylös ja huutakoon HEP !!!
        joka pystyy tähän:
        Lapset ylös aamulla, LUOMUPUUROA, ellei peräti itse viljeltyä. vanhemmat lapset kouluun,
        pienemmät päivähoitoon ,lasten ateriat hoitaa keskuskeittiö = eli jotain siis..
        itse töihin EETTISEN SALAATIN kanssa, miehelle evääksi ELÄVÄÄ RAVINTOA iduista lähtien.
        Aikaa tähän sessioon on käytössä noin 1,5 tuntia.
        Kellokortti iltapäivällä ulos koneesta, EKOAUTOLLA lähimpään markettiin hankkimaan REILUN KAUPAN
        tuotteita ja RAAKA-AINEITA kuten kasiviksa, juureksia ja luomulihaa. Toivo että saldo riittää.
        Keräile lapset kyytiin, aloita SÄILÖNTÄAINEETTOMAN ruoan valmistus ja samalla jaa lapsia
        harrastuksiin, lähtiessä laita pyykit likoamaan esim lipeään. Lapsille hätäapuevääksi ruisnappeja
        ilman voita ja porkkanat.
        Kun LUOMUruoka on ilman suolaa valmista ja perhe koolla, revi uuniin sytykkeekis kaikkki
        kauppojen mainokset ja tarjoukset, nauti TYYTYVÄISEN perheesi kanssa mauttomasta ateriasta odotellen
        seuraaan päivän kukonlaulua.

Meillä oikaistaan ruoanlaitossa, sanokoot muut mitä hyvänsä mutta valittajat voivat itse tulla
        kokasemaan miten helppoa ja vaivatonta kotirumba on.

Ja niille jotka nyt valittavat että miksi tehdä lapsia niin kysyppä äidiltäsi samaa miksi hän ylipäätään
        synnytti sinut.

• Mesu 1
        moukat 5-9 kirjoitti:

Niin ihanteellista ja idologista ja luomuista kun se oisikin tehdä kaikki itse perherumban keskellä
        niin siihen ei vaan aina kertakaikkiaan ole aikaa. Nostakoon heti käden ylös ja huutakoon HEP !!!
        joka pystyy tähän:
        Lapset ylös aamulla, LUOMUPUUROA, ellei peräti itse viljeltyä. vanhemmat lapset kouluun,
        pienemmät päivähoitoon ,lasten ateriat hoitaa keskuskeittiö = eli jotain siis..
        itse töihin EETTISEN SALAATIN kanssa, miehelle evääksi ELÄVÄÄ RAVINTOA iduista lähtien.
        Aikaa tähän sessioon on käytössä noin 1,5 tuntia.
        Kellokortti iltapäivällä ulos koneesta, EKOAUTOLLA lähimpään markettiin hankkimaan REILUN KAUPAN
        tuotteita ja RAAKA-AINEITA kuten kasiviksa, juureksia ja luomulihaa. Toivo että saldo riittää.
        Keräile lapset kyytiin, aloita SÄILÖNTÄAINEETTOMAN ruoan valmistus ja samalla jaa lapsia
        harrastuksiin, lähtiessä laita pyykit likoamaan esim lipeään. Lapsille hätäapuevääksi ruisnappeja
        ilman voita ja porkkanat.
        Kun LUOMUruoka on ilman suolaa valmista ja perhe koolla, revi uuniin sytykkeekis kaikkki
        kauppojen mainokset ja tarjoukset, nauti TYYTYVÄISEN perheesi kanssa mauttomasta ateriasta odotellen
        seuraaan päivän kukonlaulua.

Meillä oikaistaan ruoanlaitossa, sanokoot muut mitä hyvänsä mutta valittajat voivat itse tulla
        kokasemaan miten helppoa ja vaivatonta kotirumba on.

Ja niille jotka nyt valittavat että miksi tehdä lapsia niin kysyppä äidiltäsi samaa miksi hän ylipäätään
        synnytti sinut.

Aamulla ylös nopea pesu, lapset ylös nopea pesu, vaatteet päälle ja tarhaan aamupalalle, ehkä kotona weetabixi maidolla ja sokerilla jos kerkiää. Aikaa tähän menee n. 40 min.
        Itse töissä pikainen aamiainen ja sitten töitä, lounas ja sitten töitä. Kotiin tarhan kautta ja kahvia pannuun porisemaan. Lapset ovat jo syöneet tarhassa lounaan, kotona ottavat ITSE mitä haluavat jääkaapista, yleensä muroja tai taas weetabixia.
        Iltapalankin syövät omaan tahtiinsa milloin syövät ja menevät myös nukkumaan milloin menevät, yleensä johonkin kymmenen aikaan.
        Niin meillä myös menevät itsenäisesti harrastuksiinsa.
        Tämä siis kokemus kahden tytön isänä, nyt tytöt täysi-ikäisiä ja hyvässä kunnossa ilman, että olisi traumoja kiireellisestä lapsuudesta.
        EI SITÄ RUOKAA OLE PAKKO TEHDÄ VIIKOLLA, SÄÄSTÄKÄÄ SE VIIKONLOPUKSI JA TEHKÄÄ SE YHDESSÄ TUOREISTA JA MARINOIMATTOMISTA AINEISTA!!
        Viikolla tulee toimeen vähemmälläkin höösäämisellä.

• Itkuinen amakokki

Muutaman vuoden päästä marinoimatonta lihaa ei edes saa marketista. Kokonaiset rintaleikkeet yms. ovat harvinaisia ja niitä löytyy vain paremman valikoiman kaupoista - marinoituina. Peruskaupan hyllyistä löytyy vain oranssiin limaan peitettyä lihasilppua ja jauhelihaa.

Ja KAIKESSA on natriumglutamaattia

• Takajalostaja

..veetapiksiykkösestä kiinni. Vastuu jäisi täydellisesti kuluttajille ja heillehän saisi myydä lihamurekkeena vaikka lihansyöjän ulostetta, jos vain pienellä painetussa tuoteselosteessa kerrotaan lihansyöjän ruokavalio ja 37 asteinen valmistusprosessi.

• Toivo elää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe