Oletteko westien omistajat tai nyppien trimmattavien hauvojen omistajat kokeilleet ns. pohjavillanpoistajia (tms.) esim. Artero Super Coat 12 (http://www.vaasanelainkeskus.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=6856823&q=y&s=1356). Onko ollut ok? En siis missään nimessä tarkoita oikean trimmauksen sijaan vaan niiden välillä. Furminator ei ilmeisesti ole kone jota kannattaa westien lähelle viedä mutta..
westien
5
787
Vastaukset
- westietnypitään
Minun mielipiteeni on, ettei kyseistä kapinetta westien trimmauksessa tarvita.
miksi haluat poistaa koiraltasi pohjavillan??
se enemmän kuin tärkeä, jotta koirasi pysyy lämpimänä.. - Viivi-Wetie
Kyseinen "kampa" on toiselta nimeltä turkki-kunkku ja on nimensä arvoinen kapistus. Trimmaan itse koirani ja minut on kasvattaja opettanut, että mitä vähempi pohjavillaa sen parempi. Iho pysyy parempana ja nyppiminen on helpompaa. Minun westie on yli neljä vuotias ja ei ole vielä ollu iho-ongelmia. Eli minä ainakin jatkan samaan malliin. :)
- Westos
En ole kokeillut, enkä kokeile. Oman Westieni paras kaveri on toinen Westie, joka on aina "ajeltu" juuri tuollaisella vehkeellä. Tuloksena todella pehmeä karva ja ihoakin näkyy joissakin kohtaa. Tuolla tavalla "ajeltu" turkki myös kastuu todella helposti. Westien karvanhan pitää olla karkeaa! Ja oikein hoidettu karvahan ei kastu läheskään niin helposti. Minä ainakin nypin koirani. Vaikkakin se vie enemmän aikaa kuin jonkin härvelin käyttö.
Noiden koiraystävysten - Laura & Olli
Hei,
trimmaan muutamaa westietä omani lisäksi ja trimmitarvikkeista löytyy mm. tuollainen Coat King. Olen käyttänyt sitä lähinnä nypityn lopputuloksen siistimiseksi. Eli kun koira on nypitty kauttaaltaan ja selän päällä pohjavilla paikoin pörröttää läpi karkeasta peitinkarvakerroksesta, olen pyyhkäissyt selän yli miitaman kerran Coat Kingillä ja pörröttävät pohjavillat ovat poissa.
Jos westien karva nypittäisiin riittävän usein, eikä sitä näin ollen tarvitsisi ottaa niin lyhyeksi, ja jos pohjavilla olisi oikean laista, eli lyhyttä ja ihonmyötäistä, tätä ongelmaa ei tietenkään esiintyisi, kun pohjavilla jäisi peitinkarvakerrosten alle piisoon. =)
Ihan hyvä työkalu, mutta käytössä on toki riskejä, pidempää peitinkarvaa kun väkisinkin vähänkatkeaa. Kuvailemassani tilanteessa, jossa tuota itse käytän, peitinkarva on hyvin lyhyttä, eikä katkeavien karvojen määrä ole merkityksellinen. Ja toisaalta nuo trimmin päätteeksi mahdollisesti katkenneet karvat ovat seuraavassa trimmissä niitä pitkiä, kuollieta ja poistettavia karvoja, eli mitään pysyvää vahinkoa westien turkille ei pääse tapahtumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2577057Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664684Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1413319- 1622419
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181900Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?661741Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1781676Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311548- 821524
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391425