westien

trimmaus.

Oletteko westien omistajat tai nyppien trimmattavien hauvojen omistajat kokeilleet ns. pohjavillanpoistajia (tms.) esim. Artero Super Coat 12 (http://www.vaasanelainkeskus.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=6856823&q=y&s=1356). Onko ollut ok? En siis missään nimessä tarkoita oikean trimmauksen sijaan vaan niiden välillä. Furminator ei ilmeisesti ole kone jota kannattaa westien lähelle viedä mutta..

5

817

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • westietnypitään

Minun mielipiteeni on, ettei kyseistä kapinetta westien trimmauksessa tarvita.

miksi haluat poistaa koiraltasi pohjavillan??
      se enemmän kuin tärkeä, jotta koirasi pysyy lämpimänä..

• Viivi-Wetie

Kyseinen "kampa" on toiselta nimeltä turkki-kunkku ja on nimensä arvoinen kapistus. Trimmaan itse koirani ja minut on kasvattaja opettanut, että mitä vähempi pohjavillaa sen parempi. Iho pysyy parempana ja nyppiminen on helpompaa. Minun westie on yli neljä vuotias ja ei ole vielä ollu iho-ongelmia. Eli minä ainakin jatkan samaan malliin. :)

• Westos

En ole kokeillut, enkä kokeile. Oman Westieni paras kaveri on toinen Westie, joka on aina "ajeltu" juuri tuollaisella vehkeellä. Tuloksena todella pehmeä karva ja ihoakin näkyy joissakin kohtaa. Tuolla tavalla "ajeltu" turkki myös kastuu todella helposti. Westien karvanhan pitää olla karkeaa! Ja oikein hoidettu karvahan ei kastu läheskään niin helposti. Minä ainakin nypin koirani. Vaikkakin se vie enemmän aikaa kuin jonkin härvelin käyttö.

Noiden koiraystävysten

• Laura & Olli

Hei,
      trimmaan muutamaa westietä omani lisäksi ja trimmitarvikkeista löytyy mm. tuollainen Coat King. Olen käyttänyt sitä lähinnä nypityn lopputuloksen siistimiseksi. Eli kun koira on nypitty kauttaaltaan ja selän päällä pohjavilla paikoin pörröttää läpi karkeasta peitinkarvakerroksesta, olen pyyhkäissyt selän yli miitaman kerran Coat Kingillä ja pörröttävät pohjavillat ovat poissa.

Jos westien karva nypittäisiin riittävän usein, eikä sitä näin ollen tarvitsisi ottaa niin lyhyeksi, ja jos pohjavilla olisi oikean laista, eli lyhyttä ja ihonmyötäistä, tätä ongelmaa ei tietenkään esiintyisi, kun pohjavilla jäisi peitinkarvakerrosten alle piisoon. =)

Ihan hyvä työkalu, mutta käytössä on toki riskejä, pidempää peitinkarvaa kun väkisinkin vähänkatkeaa. Kuvailemassani tilanteessa, jossa tuota itse käytän, peitinkarva on hyvin lyhyttä, eikä katkeavien karvojen määrä ole merkityksellinen. Ja toisaalta nuo trimmin päätteeksi mahdollisesti katkenneet karvat ovat seuraavassa trimmissä niitä pitkiä, kuollieta ja poistettavia karvoja, eli mitään pysyvää vahinkoa westien turkille ei pääse tapahtumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      316
      1472
    2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1189
    3. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      462
      957
    4. 62
      936
    5. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      73
      922
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      48
      691
    7. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      74
      663
    8. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      97
      654
    9. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      465
      622
    10. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
      Ikävä
      38
      602
    Aihe