westien

trimmaus.

Oletteko westien omistajat tai nyppien trimmattavien hauvojen omistajat kokeilleet ns. pohjavillanpoistajia (tms.) esim. Artero Super Coat 12 (http://www.vaasanelainkeskus.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=6856823&q=y&s=1356). Onko ollut ok? En siis missään nimessä tarkoita oikean trimmauksen sijaan vaan niiden välillä. Furminator ei ilmeisesti ole kone jota kannattaa westien lähelle viedä mutta..

5

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • westietnypitään

Minun mielipiteeni on, ettei kyseistä kapinetta westien trimmauksessa tarvita.

miksi haluat poistaa koiraltasi pohjavillan??
      se enemmän kuin tärkeä, jotta koirasi pysyy lämpimänä..

• Viivi-Wetie

Kyseinen "kampa" on toiselta nimeltä turkki-kunkku ja on nimensä arvoinen kapistus. Trimmaan itse koirani ja minut on kasvattaja opettanut, että mitä vähempi pohjavillaa sen parempi. Iho pysyy parempana ja nyppiminen on helpompaa. Minun westie on yli neljä vuotias ja ei ole vielä ollu iho-ongelmia. Eli minä ainakin jatkan samaan malliin. :)

• Westos

En ole kokeillut, enkä kokeile. Oman Westieni paras kaveri on toinen Westie, joka on aina "ajeltu" juuri tuollaisella vehkeellä. Tuloksena todella pehmeä karva ja ihoakin näkyy joissakin kohtaa. Tuolla tavalla "ajeltu" turkki myös kastuu todella helposti. Westien karvanhan pitää olla karkeaa! Ja oikein hoidettu karvahan ei kastu läheskään niin helposti. Minä ainakin nypin koirani. Vaikkakin se vie enemmän aikaa kuin jonkin härvelin käyttö.

Noiden koiraystävysten

• Laura & Olli

Hei,
      trimmaan muutamaa westietä omani lisäksi ja trimmitarvikkeista löytyy mm. tuollainen Coat King. Olen käyttänyt sitä lähinnä nypityn lopputuloksen siistimiseksi. Eli kun koira on nypitty kauttaaltaan ja selän päällä pohjavilla paikoin pörröttää läpi karkeasta peitinkarvakerroksesta, olen pyyhkäissyt selän yli miitaman kerran Coat Kingillä ja pörröttävät pohjavillat ovat poissa.

Jos westien karva nypittäisiin riittävän usein, eikä sitä näin ollen tarvitsisi ottaa niin lyhyeksi, ja jos pohjavilla olisi oikean laista, eli lyhyttä ja ihonmyötäistä, tätä ongelmaa ei tietenkään esiintyisi, kun pohjavilla jäisi peitinkarvakerrosten alle piisoon. =)

Ihan hyvä työkalu, mutta käytössä on toki riskejä, pidempää peitinkarvaa kun väkisinkin vähänkatkeaa. Kuvailemassani tilanteessa, jossa tuota itse käytän, peitinkarva on hyvin lyhyttä, eikä katkeavien karvojen määrä ole merkityksellinen. Ja toisaalta nuo trimmin päätteeksi mahdollisesti katkenneet karvat ovat seuraavassa trimmissä niitä pitkiä, kuollieta ja poistettavia karvoja, eli mitään pysyvää vahinkoa westien turkille ei pääse tapahtumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      257
      7057
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4684
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      141
      3319
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      162
      2419
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1900
    6. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      66
      1741
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      178
      1676
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      31
      1548
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1524
    10. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      39
      1425
    Aihe