westien

trimmaus.

Oletteko westien omistajat tai nyppien trimmattavien hauvojen omistajat kokeilleet ns. pohjavillanpoistajia (tms.) esim. Artero Super Coat 12 (http://www.vaasanelainkeskus.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=6856823&q=y&s=1356). Onko ollut ok? En siis missään nimessä tarkoita oikean trimmauksen sijaan vaan niiden välillä. Furminator ei ilmeisesti ole kone jota kannattaa westien lähelle viedä mutta..

5

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • westietnypitään

Minun mielipiteeni on, ettei kyseistä kapinetta westien trimmauksessa tarvita.

miksi haluat poistaa koiraltasi pohjavillan??
      se enemmän kuin tärkeä, jotta koirasi pysyy lämpimänä..

• Viivi-Wetie

Kyseinen "kampa" on toiselta nimeltä turkki-kunkku ja on nimensä arvoinen kapistus. Trimmaan itse koirani ja minut on kasvattaja opettanut, että mitä vähempi pohjavillaa sen parempi. Iho pysyy parempana ja nyppiminen on helpompaa. Minun westie on yli neljä vuotias ja ei ole vielä ollu iho-ongelmia. Eli minä ainakin jatkan samaan malliin. :)

• Westos

En ole kokeillut, enkä kokeile. Oman Westieni paras kaveri on toinen Westie, joka on aina "ajeltu" juuri tuollaisella vehkeellä. Tuloksena todella pehmeä karva ja ihoakin näkyy joissakin kohtaa. Tuolla tavalla "ajeltu" turkki myös kastuu todella helposti. Westien karvanhan pitää olla karkeaa! Ja oikein hoidettu karvahan ei kastu läheskään niin helposti. Minä ainakin nypin koirani. Vaikkakin se vie enemmän aikaa kuin jonkin härvelin käyttö.

Noiden koiraystävysten

• Laura & Olli

Hei,
      trimmaan muutamaa westietä omani lisäksi ja trimmitarvikkeista löytyy mm. tuollainen Coat King. Olen käyttänyt sitä lähinnä nypityn lopputuloksen siistimiseksi. Eli kun koira on nypitty kauttaaltaan ja selän päällä pohjavilla paikoin pörröttää läpi karkeasta peitinkarvakerroksesta, olen pyyhkäissyt selän yli miitaman kerran Coat Kingillä ja pörröttävät pohjavillat ovat poissa.

Jos westien karva nypittäisiin riittävän usein, eikä sitä näin ollen tarvitsisi ottaa niin lyhyeksi, ja jos pohjavilla olisi oikean laista, eli lyhyttä ja ihonmyötäistä, tätä ongelmaa ei tietenkään esiintyisi, kun pohjavilla jäisi peitinkarvakerrosten alle piisoon. =)

Ihan hyvä työkalu, mutta käytössä on toki riskejä, pidempää peitinkarvaa kun väkisinkin vähänkatkeaa. Kuvailemassani tilanteessa, jossa tuota itse käytän, peitinkarva on hyvin lyhyttä, eikä katkeavien karvojen määrä ole merkityksellinen. Ja toisaalta nuo trimmin päätteeksi mahdollisesti katkenneet karvat ovat seuraavassa trimmissä niitä pitkiä, kuollieta ja poistettavia karvoja, eli mitään pysyvää vahinkoa westien turkille ei pääse tapahtumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7199
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3811
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3400
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2542
    5. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2322
    6. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      2316
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2216
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2139
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1868
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      40
      1789
    Aihe