MEDIAPEX EI OLE MAKSANUT PALKKAA

MITÄ TEEN

Olen ollut Mediapexilla Lokakuusta, mutta koska tavoitteet ja pisteet jäävät alle rajan niin en ole (tietnkään) saanut mitään rahoja. Paikka on muuten mahtava, työyhteisö, kaverit, ilmapiiri ja saan tuntea minäkin itseni tarpeelliseksi.
MUTTA, Olin Mediapexilla jo yhden kerran Joulukuussa-08 ja sain kenkää kun en myynyt tarpeeksi.
Sillioin tienasin vaivaiset 80e. Mutta nyt olen myynyt periaatteessa paljon enemmän. En tiedä miten ottaa asia esille. Pelkään että homma äityy pahaksi, pomo( nyt on uusi pomo) heittäytyy ilkeäksi ym. Olen ajatellut että hyvä kohtelu johtuu siitä minua pidetäänkin jotenkin.. ja nyt jos alan pullikoimaan niin huomaa etten olekkaan niin "tyhmä" kuin mitä ne luulee.
Oma vikani kun en ole saanut tarpeeksi lehtiä. kaupaksi. Mutta että tienasin sillo 80e ja nyt en mitään kyllähän sen on vähän outoa. Jääkö kaupoista mitään jälkeä? Vai onko vaan sana sanaa vastaan? Entäs konttoripäällikkö on ihan oikeasti merkannutkin tekemäni kaupat omalle tunnukselleen? En halua todellakaan menettää hyvää työpaikkaa, ainoata hyvää asiaaa elämässäni, en aio todellakaan taas jäädä kotiin. Perustoimeen tuloni ei ole kiinni näistä Mediapex rippusista.
Siis mitä teen? Miten otan asian esille nätisti? En halua menettää "hyvää" työpaikkaa, paikkaa minne mennä aamulla, en halua että kohteluni muuttuu tämän takia tylyksi. Onhan jossakin oltava jälki tekemistäni kaupoista. Entäs jos jossakin on oikeasti vaan tapahtunu jokin virhe joka on korjattavissa ja olen ahutanu tätä asiaa ihan turhaan.

28

1998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avuliasanu

      Mutta kerro vähän tarkemmin:

      1. Mitä sanatarkasti työsopimuksessasi lukee?
      2. Paljonko näitä "pisteitä" teit?
      3. Paljonko pisteistä pitäisi maksaa mielestäsi?
      4. Millä paikkakunnalla asut? ->Osaan antaa linkin kenen puoleen kääntyä, jos homma menee pahaksi.

      • provoooooooooo

        provo tää on


      • Ap.
        provoooooooooo kirjoitti:

        provo tää on

        mä en viitsi käyttää aikaani provoiluun, mutta sinä ett ilmeisesti ole töissä koska olet valveilla vielä klo 1 yöllä. Ett tunnistaisi provoa vaikka se astuisi päällesi.
        Onhan se kivaa että joku saa saman rahan lorvimalla, olet varnasti niin epäsosiaalinenkin ette missään menestyisi missään myyntityössä, ainakaan provisiopalkkaisessa.
        Minulla on ainakin paikka minne mennä aamulla, onkos sinulla? (muu kuin työkkäri,KELA, sossu)
        Ai, niin koulu! No, niin kunhan pikkusen kasvat vielä(henkisesti) niin ymmärrät vähän elämää.


      • voi lapsikulta
        Ap. kirjoitti:

        mä en viitsi käyttää aikaani provoiluun, mutta sinä ett ilmeisesti ole töissä koska olet valveilla vielä klo 1 yöllä. Ett tunnistaisi provoa vaikka se astuisi päällesi.
        Onhan se kivaa että joku saa saman rahan lorvimalla, olet varnasti niin epäsosiaalinenkin ette missään menestyisi missään myyntityössä, ainakaan provisiopalkkaisessa.
        Minulla on ainakin paikka minne mennä aamulla, onkos sinulla? (muu kuin työkkäri,KELA, sossu)
        Ai, niin koulu! No, niin kunhan pikkusen kasvat vielä(henkisesti) niin ymmärrät vähän elämää.

        et sinä oikein voi elämän ymmärtämisestä puhua, kun raadat niska limassa töitä, palkatta.


      • Crishelle
        Ap. kirjoitti:

        mä en viitsi käyttää aikaani provoiluun, mutta sinä ett ilmeisesti ole töissä koska olet valveilla vielä klo 1 yöllä. Ett tunnistaisi provoa vaikka se astuisi päällesi.
        Onhan se kivaa että joku saa saman rahan lorvimalla, olet varnasti niin epäsosiaalinenkin ette missään menestyisi missään myyntityössä, ainakaan provisiopalkkaisessa.
        Minulla on ainakin paikka minne mennä aamulla, onkos sinulla? (muu kuin työkkäri,KELA, sossu)
        Ai, niin koulu! No, niin kunhan pikkusen kasvat vielä(henkisesti) niin ymmärrät vähän elämää.

        Älä välitä pään aukojista, niiden kansa jos alkaa tapella, ei ehdi kohta muuta tehdäkään.

        Oliko asia siis niin että et ole saanut myyntiä ja palkka jää siksi saamatta? Vai miten tuo meni?

        Eihän tää asia muuten mulle kuulu, mutta sä vaikutat tosi stressaantuneelta. Tuo ala on hiton kova, itsekin myyjänä tiedän sen. En ikimaailmassa lähtisi pelkällä provisiolla myymään, niin kova myyntitykki mä en ole vaikka duunini on ihan jees.


      • Ap.
        Crishelle kirjoitti:

        Älä välitä pään aukojista, niiden kansa jos alkaa tapella, ei ehdi kohta muuta tehdäkään.

        Oliko asia siis niin että et ole saanut myyntiä ja palkka jää siksi saamatta? Vai miten tuo meni?

        Eihän tää asia muuten mulle kuulu, mutta sä vaikutat tosi stressaantuneelta. Tuo ala on hiton kova, itsekin myyjänä tiedän sen. En ikimaailmassa lähtisi pelkällä provisiolla myymään, niin kova myyntitykki mä en ole vaikka duunini on ihan jees.

        on tietty, mainoksiissa luvataan ainakinb jopa 13e/h! Ja paskat! Mutta samaan hengenvetoon ei mainaita mitään tästä älyttömästä pistejärjestelmästä. Eli jos kaupat jää alle jonkun helkkarin määrän niin ei rahaa. Yritän selvittää asian jotenkin nätisti (ja kierosti ett KELA vaatii vaikka selvitystä) sit ne vaatii (tietysti) nähä sen KELA:n kirjeen. Jota siis oikeesti ole olemassakaan.


      • Ap.
        Crishelle kirjoitti:

        Älä välitä pään aukojista, niiden kansa jos alkaa tapella, ei ehdi kohta muuta tehdäkään.

        Oliko asia siis niin että et ole saanut myyntiä ja palkka jää siksi saamatta? Vai miten tuo meni?

        Eihän tää asia muuten mulle kuulu, mutta sä vaikutat tosi stressaantuneelta. Tuo ala on hiton kova, itsekin myyjänä tiedän sen. En ikimaailmassa lähtisi pelkällä provisiolla myymään, niin kova myyntitykki mä en ole vaikka duunini on ihan jees.

        Ja sitähän nuoret ei just välttämättä tajuu. Ihmiset on nykyään niin Sakkelin V:siä.


      • AP.
        voi lapsikulta kirjoitti:

        et sinä oikein voi elämän ymmärtämisestä puhua, kun raadat niska limassa töitä, palkatta.

        tajuta että toimeentuloni EI RIIPU Mediapex:tä. Perustoimeentuloni on TURVATTU. Olen siis erittäin onnellisessa asemassa että työ on vähän niinkuin elämäntapa. Menen siis aamulla töihin, teen ne muutamat kaupat ja lähden kotiin. Ja taas sama aamulla. Saan tuntea itseni TARPEELLISEKSI, saan tuntea KUULUVANI johonkin yhteisöön tsm. Kaikki nuo tunteet saisin vaikka vapaaehtois työstä kaikki nuo tunteet joista ett TIEDÄ/TAJUA MITÄÄN.
        Lapsikulta, tosiaan. hah hah. Myönsit olevasi ylä-koulu ikäinen.


      • AP.
        Crishelle kirjoitti:

        Älä välitä pään aukojista, niiden kansa jos alkaa tapella, ei ehdi kohta muuta tehdäkään.

        Oliko asia siis niin että et ole saanut myyntiä ja palkka jää siksi saamatta? Vai miten tuo meni?

        Eihän tää asia muuten mulle kuulu, mutta sä vaikutat tosi stressaantuneelta. Tuo ala on hiton kova, itsekin myyjänä tiedän sen. En ikimaailmassa lähtisi pelkällä provisiolla myymään, niin kova myyntitykki mä en ole vaikka duunini on ihan jees.

        ov at myös älyllinen haaste, haaste jonka he yleensä häviävät ati luovuttavat. Nyt joku voi tiestysti ajatella että jos olen muka (olevani)niin "älykäs" niin miksi annan kusettaa itseäni. Pelissä on liian paljon. Keksin kyllä jotain jolla saaan selville tekemäni kaupat ja niihin oikeuttavat pisteet.


      • Ap.

        neuvoista. En muista enää mutta se on kyllä tallessa ja siinähän mainitaan myös ne pistemäärät.
        En tiedä todellakaan. En halua nyt sanoa paikkakuntaa, vielä. Tiedän kyllä jonkin verran näisiä AY- jutuista jos sitä tarkoitat. Mutta taitaa nekin aika voimattomia ne se kylmä totuus ja en halua a)menettää hyvää työpaikkaa b) eb halua että kohteluni muuttuu ikäväksi. c) tiedän kyllä että koko "soppa" on lähinnä omaa syytäni, en siis osaa myydä ja piste. Eli eihän silloin myöskään Ammattiyhdistys voi auttaa. En halua saan vaan poskelle taputusta ja alentuvaa sössötystä. "Voi, voi ett sä nyt tajuu että sä jäänyt alle tavoitteiden",tsm.
        Ainoa toivoni on että jossakin on taåahtunut jokin todella isö virhe. Mutta tuskin. Ainon jatkossa pitää vielä paremmin kirjaa jokaikisestä kaupasta ja myös tehdä niitä kauppoja.


      • Crishelle
        Ap. kirjoitti:

        neuvoista. En muista enää mutta se on kyllä tallessa ja siinähän mainitaan myös ne pistemäärät.
        En tiedä todellakaan. En halua nyt sanoa paikkakuntaa, vielä. Tiedän kyllä jonkin verran näisiä AY- jutuista jos sitä tarkoitat. Mutta taitaa nekin aika voimattomia ne se kylmä totuus ja en halua a)menettää hyvää työpaikkaa b) eb halua että kohteluni muuttuu ikäväksi. c) tiedän kyllä että koko "soppa" on lähinnä omaa syytäni, en siis osaa myydä ja piste. Eli eihän silloin myöskään Ammattiyhdistys voi auttaa. En halua saan vaan poskelle taputusta ja alentuvaa sössötystä. "Voi, voi ett sä nyt tajuu että sä jäänyt alle tavoitteiden",tsm.
        Ainoa toivoni on että jossakin on taåahtunut jokin todella isö virhe. Mutta tuskin. Ainon jatkossa pitää vielä paremmin kirjaa jokaikisestä kaupasta ja myös tehdä niitä kauppoja.

        1.) Hyvässä ja reilussa työpaikassa työntekijä EI joudu silmätikuksi jos kyselee palkkansa perään. Tekeekö ne pexillä tota oikeasti, että jos palkasta uskaltaa kysellä, joutuu mustalle listalle?!
        2.) Jos ymmärsin oikein, pexi vaatii sua näyttämään KELA:n papereita. Työnantajalla muuten ei ole oikeutta udella sitä, mitä yhteiskunnan tukia sä mihinkin saat. Se on jokaisen ihmisen yksityisasia.
        3.) Jos ymmärsin senkin oikein, että pexillä pitää tehdä tietty pistemäärä kauppoja jotta palkan saa, paljonko niitä pisteitä tulee olla?!

        Mielestäni reilu peli on se, että liksan saa jokaisesta myydystä tuotteesta. Kuulostaa aivan älyttömältä, jos toi oikeasti menee noin!


      • Kiinalaiset
        Crishelle kirjoitti:

        1.) Hyvässä ja reilussa työpaikassa työntekijä EI joudu silmätikuksi jos kyselee palkkansa perään. Tekeekö ne pexillä tota oikeasti, että jos palkasta uskaltaa kysellä, joutuu mustalle listalle?!
        2.) Jos ymmärsin oikein, pexi vaatii sua näyttämään KELA:n papereita. Työnantajalla muuten ei ole oikeutta udella sitä, mitä yhteiskunnan tukia sä mihinkin saat. Se on jokaisen ihmisen yksityisasia.
        3.) Jos ymmärsin senkin oikein, että pexillä pitää tehdä tietty pistemäärä kauppoja jotta palkan saa, paljonko niitä pisteitä tulee olla?!

        Mielestäni reilu peli on se, että liksan saa jokaisesta myydystä tuotteesta. Kuulostaa aivan älyttömältä, jos toi oikeasti menee noin!

        Minäkin nyt hieman ihmettelen, millä logiikalla tuo on 'hyvä' työpaikka? En enää ihmettele, etteivät puhelinmyyntifirmat uskalla palkata aikuisia, "koska sellaisilla voi olla mielipiteitä" ;) Tämä on autenttinen kommentti erään firman edustajalta. Niin, mielipiteet, oma-aloitteisuus ja työkokemus ovat varmasti kovin pelottavia asioita sellaisen työnantajan mielestä, joka pelaa siellä laillisuuden rajamailla. Ikinä en menisi myyntityöhön, missä ei ole peruspalkkaa, missä peruspalkka maksetaan vasta kun tietty myyntikiintiö on täynnä tai missä palkanmaksuperusteet ovat kovin sekavat. Tuollainen kombinaatio antaa aivan liikaa mahdollisuuksia työntekijän huijaamiseen ja hyvin monet puhelinmyyntifirmat, myös b2b-yritykset, ovat pikemminkin pyramidihuijauksia.


      • Cybe
        Ap. kirjoitti:

        on tietty, mainoksiissa luvataan ainakinb jopa 13e/h! Ja paskat! Mutta samaan hengenvetoon ei mainaita mitään tästä älyttömästä pistejärjestelmästä. Eli jos kaupat jää alle jonkun helkkarin määrän niin ei rahaa. Yritän selvittää asian jotenkin nätisti (ja kierosti ett KELA vaatii vaikka selvitystä) sit ne vaatii (tietysti) nähä sen KELA:n kirjeen. Jota siis oikeesti ole olemassakaan.

        se on siin et, vaik myy, se menee pisteitten mukaa.
        iha sama myytkö jtn 3, tai yhe, riippuu iha pisteistä.
        otetaa esim: myyt jtn 40 pisteen lehtee 3 kertaa päivässä, saat 8,5 € per pv.
        ja si toiseen saat myytyy oikee 100 pistee lehe, mut se o vaa se yks.
        Ja indeed mediapex ei maksa mitenkää tyhjästä, mut kyl se vuokraki ois kiva maksaa, ko tän edellisen kuun palkka tulee vast täs kuus ja tä kuun seuraaval jne. ite saan migreenin poikasta, ko aattelenki töihi menoa.
        Hyvät mietiskelijät. ÄLKÄÄ MENKÖ TÖIHIN, siellä painotetaan siihen yhteen tuotteeseen, jota sitte myydään, ja toisia sitten sivussa.
        ja ne toimii sillä heräte-ostos, kikalla, et sitte tajuaa, et "mitä vittua tul tehtyä", eli huijaavat. sanotaa ettei ole jatkovelvotetta, mutta vittu ko lehti tulee kestotilauksena!
        Lainaa


      • Onnen päiviä
        Crishelle kirjoitti:

        1.) Hyvässä ja reilussa työpaikassa työntekijä EI joudu silmätikuksi jos kyselee palkkansa perään. Tekeekö ne pexillä tota oikeasti, että jos palkasta uskaltaa kysellä, joutuu mustalle listalle?!
        2.) Jos ymmärsin oikein, pexi vaatii sua näyttämään KELA:n papereita. Työnantajalla muuten ei ole oikeutta udella sitä, mitä yhteiskunnan tukia sä mihinkin saat. Se on jokaisen ihmisen yksityisasia.
        3.) Jos ymmärsin senkin oikein, että pexillä pitää tehdä tietty pistemäärä kauppoja jotta palkan saa, paljonko niitä pisteitä tulee olla?!

        Mielestäni reilu peli on se, että liksan saa jokaisesta myydystä tuotteesta. Kuulostaa aivan älyttömältä, jos toi oikeasti menee noin!

        Nyt kaikille palkkaansa kaipaaville löytyy ainakin maksaja kun Sentica Partners on mukana rahoittamassa toimintaa, on niin iso ja varakas yritys etteivät varmasti jätä ketään ilman palkkaa enää tulevaisuudessa ja vanhatkin palkakkasaatavat varmaan työntekijöille maksavat. Sinne kun on yhteydessä suoraan niin varmaan hoitavat asiat kuntoon nopeasti.


      • MediaPEXin puolesta
        Ap. kirjoitti:

        on tietty, mainoksiissa luvataan ainakinb jopa 13e/h! Ja paskat! Mutta samaan hengenvetoon ei mainaita mitään tästä älyttömästä pistejärjestelmästä. Eli jos kaupat jää alle jonkun helkkarin määrän niin ei rahaa. Yritän selvittää asian jotenkin nätisti (ja kierosti ett KELA vaatii vaikka selvitystä) sit ne vaatii (tietysti) nähä sen KELA:n kirjeen. Jota siis oikeesti ole olemassakaan.

        Kannattaisiko perehtyä asiaan, esimerkiksi menemällä töihin puhelinmyynti firmaan. Kun olet siellä ollut hetken, voit tulla uudestaan kertomaan mielipiteesi. Mediapexillä tuntipalkka vaihtelee 0 - 200 € /tunti. Riippuu vaan siitä, kuinka paljon haluat tehdä kauppoja :)


    • tiskin takana

      ..siihen kannattaa aina valmistautua tuolla alalla että kaikki myynnit ei välttämättä toteudu. eri asia jos jää pohjapalkka saamatta, silloin yhteys aina palkkaturvaan.

    • :=0

      etkä koko aikana saanut palkkaa?

      • oihåohåuhåu

        muutenkin vähän outo.. samalla rahalla minkä "häviää" kun ei saa palkkaa, voisi jo lähteä matkalle johonkin luxus hotelliin, kyllä olis hyvä henki (hotellityöläisten) työpaikalla! :D


      • kokonaan pois
        oihåohåuhåu kirjoitti:

        muutenkin vähän outo.. samalla rahalla minkä "häviää" kun ei saa palkkaa, voisi jo lähteä matkalle johonkin luxus hotelliin, kyllä olis hyvä henki (hotellityöläisten) työpaikalla! :D

        nyt sitten myyty......


    • janksus

      Kysy asiasta suoraan ja asiallisesti pomoltasi. Ei kai kukaan voi potkuja sen vuoksi saada, että haluaa varmistaa onko palkka mennyt oikein? Ja jos tulee potkut, niin eipä ollut hääppöinen työpaikka... Isoissa ja "luotettavissakin" firmoissa tulee välillä virheitä palkanmaksussa. Esim Saarioisilla sain useaan otteeseen vängätä, kun oli maksettu liian vähiltä tunneilta palkkaa, puuttui ylityökorvaukset tms... Eli ei ole vain pienten myyntipuljujen ongelma.

    • MEDIAPEXILLÄ

      En sanois että mediapex on 'pieni' myynti firma,koska sehän on suomen suurin telemarkenointi firma..
      ja toi pistejärjestelmäs pitäs pätee vaan koeajalla,jonka jälkeen saat tuntipalkan myynties mukaisesti.

    • provisiopalkka

      miten myyntien mukainen tuntipalkka eroaa provisiopalkasta? jos jaan provisiopalkan, joka on maksettu myynnistäni tehdyillä työtunneilla saan tuntipalkan joka on myyntieni mukainen.

      MYYNTIEN MUKAINEN TUNTIPALKKA = PROVIKKA

    • Kusetettu x

      Pelkkää Kus...sta koko touhu, eivät maksa, lupaileevat vaan...

    • 11+2

      haasattelussa luvattiin pohjapalkka 900 euroa plus lisät jos saa kauppaa. samaa sanottiin ensimmäisenä työpäivänä. tauoilla muut työntekijät vähän naureskelivat, ettei täällä kukaan sellaisia tilejä tee. paras myyjä oli tienannut kerran hieman yli 1000 euroa, mutta pääsääntöisesti täyspäivästen palkka oli 700 euron tienoilla. pyysin saada työsopimuksen, en saanut koska "muste oli loppu". suraavana päivänä pyysin taas ja loppupäivästä se tehtiin. "pohjapalkka" oli 4 e/ h. tähänkin vaadittiin joku myyntimäärä, joka oli toki hyvin pieni että voi ajatella kyllä pohjana. kun kysyin tästä 900 euron pohjasta, vastaus oli että voi sen saada, jos tekee enemmän tunteja. otin laskimen käteen ja laskin. tämä tarkoittaa 225 työtuntia kuussa ja kun lasketaan 20 työpäivällä niin se on 11,25 tuntia per päivä ja koska he eivät maksa ruokatunnista, niin totta tosiaan: jos teen joka ikinäen päivä (ma-pe) töitä 9-21 välisnä aikana, jonka toimisto on auki ja pidän enintään 45 min taukoa koko päivänä ja myyn pari lehteä päivässä niin voin todella tienata 900 euroa kuussa... no en ihan lähtenyt tähän vaan ilmoitin etten missään tapauksessa allekirjoita ko sopimusta, missä oli vielä yläräjakin tienaamisella. tietyn myyntimäärän saavutettuasi tuntipalkkasi ei enää nouse vaikka myisit kuinka paljon.ei oikeen motivoi. olen törmännyt pari kertaa muihin myyjiin lopettamiseni jälkeen ja kysynyt että kuinka ihmeessä he voivat olla töissä jo todella tienaavat n.700 euroa kuussa täyspäiväisinä. vastaus on aina sam "se on melkeen satasen enemmän kuin työkkäristä". mielestäni kuitenkin oleellisinta oli yrityksen tapa toimia kuin palkkausjärjestelmä: mikäli he olisivat ihan rehellisesti haastattelussa kertoneet että palkkaus perustuu tulokseen ja jos saat edes vähän myytyä niin se lähtee 4stä eurosta per tunti ja voit omalla myynnilläsi nostaa sen aina 14sta euroon per tunti asti. en olisi kyllä tuollaisella palkkauksella edes lähtenyt kokeilemaan, joten kai heidän on valehdeltava että saavat edes muutaman onnettoman ottamaan paikan vastaan.

    • maksaako jo

      maksoko

    • ???????==========???

      ?????????????

    • upperrrrrrrrrrrrr

      up, up......................

    • Ylitalon astu.

      Palkka on toteutuneesta myynnistä maksettava. Jos sinulla on sopimus jossa selitetään, että vähimmäispalkkaa varten on vähimmäismyyntimäärä on sopimuksesi laiton. Liity ammattiliittoon ja marssi sopimuksen kanssa sinne niin saat voitelua rattaisiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe