Perjantai 19.3.2010 Jooseppi, Juuso, Joosef ja Josefiina

Palvelussa juuri nyt 40478 käyttäjää

Vastauksia: 6
Lukukertoja: 169
TEKSTIKOKO: font-sizefont-sizefont-size
Viestien esitystapa:
Niin , miten se liittyy työttömyyteen tai työttömiin?
En mä ainakaan tunne ketään työtöntä joka "makailee sohvalla"
Typerä ja idioottimainen sanonta.
Monet yrittävät kovasti päästä työnsyrjästä kiinni, tekevät päivittäisiä askareita, tekevät työhakemuksia jne.

00
Jonkun reppanan pakkomielle
tämä sohvallamakaaminen: meillä kuitenkin koira makaa useinkin sohvalla ja minun puolestani saakin maata.
00
Kaalepin pakkomielle
Johtuu siitä kun tuli lapsena isänsä väkisinmakaamaksi päivittäin.
10
Sama käynyt mielessä. Yksi kirjoitti, että hänellä ei aika työttömän kuluisi. Kysyin, että sä et sitten harrasta mitään, et työttömänä hakisi töitä ja olet muutekin mielikuvitukseton, että mitäs noin aloitekyvytön ja luovuuden puutteinen tyyppi osaa töissä. Ei vastannut.

Mulla valmistuu kohta, luulisin, että tänään, hartiahuivi kokoa tulee melkein metri/kantti, ohuet langat maksoivat loppuunmyyntitarjouksessa neljä euroa. Aloitin sen viime torstaina. Kaksi avointa hakemusta olen tänään pistänyt menemään. Lenkillä en ole vielä käynyt, mutta kohta lähden pariksi tunniksi hiihtämään. Huomenna teen pullat ja sämpylät kilon taikinan molempia ja käyn varmaan nyt pitkiä lenkkejä, kun on kivoja pakkaskelejä tiedossa.

Sohvalla makaamisesta puhuvat ne, jotka eivät itse tee mitään, niin ei tule mieleen, että joku muu tekee..toinen ryhmä on sitten ne heikon itsetunnon omaavat, jotka mollaavat työttömiä kaikin voimin tietäen itsekin, että täyttä skeidaa puhuvat...
00
Juuri näin
Terve ihminen ei edes sohvaa tarvi, oli sitten töissä tai työtön. Sohvalle on tarvista yleensä silloin kun ollaan niin kipeänä ettei kykene töihin tai ulkoilemaan. Kaaleppi on viettänyt koko elämänsä pimeässä homeissa kellarissa joten ummehtunut ilma on tuhonnut suurimman osan aivosoluista, joten on täysin ymmärrettävää ettei kaalepilla ole käsitystä siitä mitä tervepäinen ihminen voi vapaa-ajallaan harrastaa. Siitä johtuu yleistäminen että työttömät makaa sohvalla ja juo kaljaa.
10
Mitäs pahaa sohvassa on ?
töissä ollessa ja työttömänä olen aina joskus maannut sohvalla.
Hyvä paikka se on katsoa televisiota tai lukea tai nukkua.
Hyvä keksintö on sohva.
Niin on nainenkin. Naisen vieressä on joskus mukava olla, alla ja yllä.

Töissäkin olisi mukava olla. Palkan takia. Muuten ei.
Nyt ei ole ollenkaan töitä, ei siis palkkaa.
Elämä muuttuu kun ei ole palkkaa. Ehkä jopa järkevöityy. Ei ole rahaa tuhlata ja juopotella ja käydä naisissa ja tanssimassa ja huoraamassa.
Töissä ollessa oli rahaa huorata ja ryypätä ja matkustella sexi-lomilla.
Oli varaa myös kalliiseen nahkasohvaan.
00
Sohva liikkeellä