Pari tarkennusta tuohon pitkäksi venyneeseen ja rönsyilleeseen auraus keskusteluun.
Jos nyt oikein ymmärsin sinun kirjoituksesi,jos. Kunta saa siis tukkia kadun/kujan suun aurausvallilla. Vallilla joka on kaupungin maalla ja kaupungin aiheuttama. Ja näin tukkia liikenteen. Ja se kurja joka sen ensimmäisenä huomaa on velvollinen poistamaan tai ainakin merkitsemään sen.
Pientalo alueella tontin rajat eivät noudata tien laitaa. Kaupunki saa siis aurata vallin omalle maalleen estäen asukasta pääsemästä omalle tontilleen. Vaikka asukas on maksanut kunnalle tien kunnossapidosta.
Eli kunta saa tehdä omalla maallaan mitä tahtoo välittämättä suomen laista ja asetuksista. Jos kunta päättää kipata kuormallisen soraa liittymäni kohtaan omalle puolelleen. On minun lapioitava itselleni tie siitä läpi ja varastoitava vielä sora omalle tontilleni. Jos taas autokuski päättää kipata lastin minun puolelleni on se vielä varmemmin minun tehtäväni saattaa liittymä ajokuntoon. Käytännössa kunta saa siis tehdä mielestäsi mitä tahtoo,milloin tahtoo. Näin olen kirjoituksesi tulkinnut.
Ompa kunnalla oikeuksia kerrakseen. Ja sinä vielä "ylipappina" pidät tätä lain mukaisena menettelynä. Kenen asioita ajamaan sinut on valtuustoon valittu?
p.s. miten tulkintasi muuten sopii palomies rooliisi. Huudatko palavan talon omistajalle että lapioi se saatanan valli ensin pois,että päässään sammuttamaan ja pelastamaan,se kuuluu sinun velvollisuuksiisi.
ANSSI P:lle
66
1325
Vastaukset
Etsi ensin ennakkotapaus, missä kunta on joutunnut korvaamaan tonttiliittymän tukkeamisen.
Eli selvää faktaa, eikä mitään muuteltuja lakipykäliä.
Sen jälkeen mietit tasavertaista kohtelua.
Miksi jotkut maksavat kiinteistöveroa ja silti maksavat tien aurauksesta.
Pitääkö kerrostalossa asuvien, jotka maksavat itse aurauksesta tai auraavat itse osallistua omakotitalojen liittymien puhdistukseen.
Saako kaupunki pidettyä teitä ja katuja kiinteistöverolla. (eli katujen korvaus, liikenne opasteet, valot ja muut, mitkä kuuluvat kaduille ja teille.)
Nyt näit, ettei kaikki saakkaan kaupungilta aurausta, joten käsität kai, ettei päättäjä voi katsoa asiaa yksien näkökulmasta.- citizen!
Vastauksesi oli tyypillinen sinun vastauksesi. Se ei vastannut mihinkää eikä selventänyt mitään. Vaan oli tuota sinun liirum laarumiasi jota nylyiset vastauksesi pääosin ovat. Kehotat minua etsimään ennekkotapausta. Minä koitankin,löytää tervettä järkeä kirjoituksistasi. Sillä niin ristiriitaisia ajatuksesi nykyään ovat maalaisjärkeen ja oikeustajuun nähden.
Mutta nämä asiat on ainakin minulle tulleet hyvin selväksi. Sinun mielestäsi kunnalla on:
1. oikeus valita ne lait ja lainkohdat joita se haluaa noudattaa.
2. kun kunta aiheuttaa toiminnallaan haittaa tai vahinkoa kuntalaiselle se ei ole korvausvelvollinen.
3. kun kunta pakkomyy palveluitaan(kiinteistövero) sen ei tarvitse kuitenkaan suorittaa myymäänsä palvelua.
4. ja ihmiset jotka asioista valittavat ovat ehdottomasti väärässä.
Minun oikeustajuuni tämä ei vain mahdu. Minulle on opetettu että jos aiheuttaa vahinkoa tai haitaa toiselle on korvausvelvollinen. Jos ostaa palvelun on palvelu myös saatava. Sinusta on siis normaalia kun kaupan kassa maksettuasi ostokset ottaa osan ostoksistasi pois ja sanoo:"kaupalla on nyt rahat vähissä joten osa ostoksistasi jää tänne".
Olen seurannut kirjoituksiasi jo vuosia. Ja täytyy sanoa että sinun on mielestäni aika jättää poliittinen toiminta. Kun valtuutetusta tulee "virkamies" ja hän alkaa puolustella järjetöntä ja järjenvastaista toimintaa on todellakin aika jättää kehä. Kun edellisellä vaalikaudella et saanut lautakuntapaikkaa itkit täällä vuosia ja haukuit kaikkea sekä kaikkia. Nyt kun sait itkemäsi lautakuntapaikan olet kääntänyt takkisi täysin. Halvalla möit periaatteesi ja uskottavuutesi,perin halvalla. - perkele!
citizen! kirjoitti:
Vastauksesi oli tyypillinen sinun vastauksesi. Se ei vastannut mihinkää eikä selventänyt mitään. Vaan oli tuota sinun liirum laarumiasi jota nylyiset vastauksesi pääosin ovat. Kehotat minua etsimään ennekkotapausta. Minä koitankin,löytää tervettä järkeä kirjoituksistasi. Sillä niin ristiriitaisia ajatuksesi nykyään ovat maalaisjärkeen ja oikeustajuun nähden.
Mutta nämä asiat on ainakin minulle tulleet hyvin selväksi. Sinun mielestäsi kunnalla on:
2. kun kunta aiheuttaa toiminnallaan haittaa tai vahinkoa kuntalaiselle se ei ole korvausvelvollinen.
3. kun kunta pakkomyy palveluitaan(kiinteistövero) sen ei tarvitse kuitenkaan suorittaa myymäänsä palvelua.
Minun oikeustajuuni tämä ei vain mahdu. Minulle on opetettu että jos aiheuttaa vahinkoa tai haitaa toiselle on korvausvelvollinen. Jos ostaa palvelun on palvelu myös saatava. Sinusta on siis normaalia kun kaupan kassa maksettuasi ostokset ottaa osan ostoksistasi pois ja sanoo:"kaupalla on nyt rahat vähissä joten osa ostoksistasi jää tänne".
Olen seurannut kirjoituksiasi jo vuosia. Ja täytyy sanoa että sinun on mielestäni aika jättää poliittinen toiminta. Kun valtuutetusta tulee "virkamies" ja hän alkaa puolustella järjetöntä ja järjenvastaista toimintaa on todellakin aika jättää kehä. Kun edellisellä vaalikaudella et saanut lautakuntapaikkaa itkit täällä vuosia ja haukuit kaikkea sekä kaikkia. Nyt kun sait itkemäsi lautakuntapaikan olet kääntänyt takkisi täysin. Halvalla möit periaatteesi ja uskottavuutesi,perin halvalla.oletkos lainkaan tietoinen, et päättäjiksi valittujen tulisi johtaa virkamiehiä eikä päinvastoin? lisäksi päättäjänä sun pitäisi ajaa kaupunkilaisten asioita sen sijaan, että yrität puolustella virheellisiä käytäntöjä!
citizen! kirjoitti:
Olen seurannut kirjoituksiasi jo vuosia. Ja täytyy sanoa että sinun on mielestäni aika jättää poliittinen toiminta. Kun valtuutetusta tulee "virkamies" ja hän alkaa puolustella järjetöntä ja järjenvastaista toimintaa on todellakin aika jättää kehä. Kun edellisellä vaalikaudella et saanut lautakuntapaikkaa itkit täällä vuosia ja haukuit kaikkea sekä kaikkia. Nyt kun sait itkemäsi lautakuntapaikan olet kääntänyt takkisi täysin. Halvalla möit periaatteesi ja uskottavuutesi,perin halvalla.Koska et pystynnyt näyttämään ennakkotapausta, niin menit taas henkilökohtaisuuksiin. Ei se minua kumminkaan häiritse. Mitkä ovat kunnan tehtävät hoet koko ajan, mutta et kerro mistä olet valmis luopumaan. Onko se opetus, kulttuuri, vapaa-aika-terveys,vanhuspalvelut, tai joku muu. Mikä lopetetaan ja siirretään rahat auraukseen.
Nyt ei kelpaa vastaukseksi Inkerinaukio, koska se on rakennettu jo.
Itse lähden töihin, joten sinulle jää aikaa huomiseen kertoa, mikä palvelu lopetetaan ja rahat siirretään auraukseen. Jos laki sinun mielestäsi pakottaa auraamaan, niin mikä palvelu ei ole lakisääteistä.- puuttuvat palvelut!
anssi.p kirjoitti:
Koska et pystynnyt näyttämään ennakkotapausta, niin menit taas henkilökohtaisuuksiin. Ei se minua kumminkaan häiritse. Mitkä ovat kunnan tehtävät hoet koko ajan, mutta et kerro mistä olet valmis luopumaan. Onko se opetus, kulttuuri, vapaa-aika-terveys,vanhuspalvelut, tai joku muu. Mikä lopetetaan ja siirretään rahat auraukseen.
Itse lähden töihin, joten sinulle jää aikaa huomiseen kertoa, mikä palvelu lopetetaan ja rahat siirretään auraukseen. Jos laki sinun mielestäsi pakottaa auraamaan, niin mikä palvelu ei ole lakisääteistä.Olisiko hyvinä ehdotuksina kunnan/kaupungin ns. EI-LAKISÄÄTEISET velvollisuudet, kuten esimerkiksi jäähalli (rakentaminen pari milj. euroa vuosikustannus nykytasolla 0,8 milj. euroa) ja vaikka kehitysyhtiön eri yrityksille antamat lainat sekä tuet, koska toimiva yritys saa kyllä rahaa pankistakin, siihen ei tarvitse verorahoja upottaa. Kunnan kuuluu hoitaa lakisääteiset velvollisuutensa, ja kunnolla, ennen kun rahaa aletaan mihinkään muuhun laittamaan.
- citizen!
anssi.p kirjoitti:
Koska et pystynnyt näyttämään ennakkotapausta, niin menit taas henkilökohtaisuuksiin. Ei se minua kumminkaan häiritse. Mitkä ovat kunnan tehtävät hoet koko ajan, mutta et kerro mistä olet valmis luopumaan. Onko se opetus, kulttuuri, vapaa-aika-terveys,vanhuspalvelut, tai joku muu. Mikä lopetetaan ja siirretään rahat auraukseen.
Itse lähden töihin, joten sinulle jää aikaa huomiseen kertoa, mikä palvelu lopetetaan ja rahat siirretään auraukseen. Jos laki sinun mielestäsi pakottaa auraamaan, niin mikä palvelu ei ole lakisääteistä.Ei aurauksen suhteen tarvitse lisätä rahoitusta jos asiat hoidetaan oikein. Mutta sinä menet aina rahan taakse piiloon kun täytyisi ottaa tosissaan kantaa johonkin. Jos auraus hoidetaan oikein ei se tule sen kaliinmaksi, Ei valleja tarvitse jättää. Kaikki on vain kiinni miten työ halutaan tehdä. Saman työn kun voi tehdä hyvin tai huonostai tai erittäin huonosti. Se on vain valvonta ja asennoitumiskysymys. Ja huonosti hoidetun työ puolustamien sinulta on perin kummallista.
Halusit esimerkin. No tässä tulee. Muutama päivä sitten katuamme aurattiin n. klo 22.30. olin jo sängyssä mutta nousin ja ajattelin lähteä auraamaan penkan pois ennen kuin se jäätyy ja kovettuu yön aikana. Hämmästykseni olikin melkoinen kun penkkaa ei ollutkaan. Siis homman voi tehdä hyvinkin. Valitettavasti näin käy vai kerran pari talvessa. Muulloin on aina penkka. Voi kai oikeutetusti kysyä miksi.
Kysyt missä pitäisi säästää. Yksi kohde olisi ollut esim. tennishalli. Kuka kaupungin viskaalin lapsista harrastaa tennistä sillä tasolla että täytyy oikein oma halli rakentaa. Vai rakenetaanko halli venäläisille meidän verorahoilla. Miksi jäähalli pitää rakentaa nyt kun kunnan budjetti on alijäämäinen ja tulee olemaan vielä niin vuosia. Jo pelkillä uuden hallin vuotuisilla käyttökustanuksilla olisi aurattu tietä pitkät pätkät. Mutta kuten sanoin auraus ei ole raha kysymys.
Sanot että menen henkilökohtaisuuksiin. Etkö sinä sitten mene. Vai onko muistisi niin huono ettet muista mitä olet tänne kirjoittanut. Eräässä keskustelussa haukuit ihmisiä laiskoiksi valittajiksi kun samasta asiasta keskusteltiin. Olet toistuvasti toistanut tätä samaa teemaa,laiskuus,vastuu,valittaminen. Ja kohdistanut sen meihin muihin kirjoittajiin. Ja se ei ole henkilökohtaisuuksiin menemistäkö,koh.
Koko asiassa on kysymys vain asennoitumisesta ja halusta. Mutta eipä voi auraajilta vaatia toisenlaista asenoitumista,kun työnjohto ja tekninen lautakunta näyttää esimerkkiä miten köyhiä on kyykytettävä. Sinä etu nenässä.
p.s. selittäpä miten aurauksesta on aina rahat loppu. Oli talvi millainen tahansa,niin aina sama laulu. Tässä muutamana edellisvuonna ei aurausmäärät ole oleet lähelläkään samaa tasoa kuin tänävuonna. Ja silloinkin oli rahat aina loppu. Mielestäni perin kummallista. - Lumikola1
citizen! kirjoitti:
Ei aurauksen suhteen tarvitse lisätä rahoitusta jos asiat hoidetaan oikein. Mutta sinä menet aina rahan taakse piiloon kun täytyisi ottaa tosissaan kantaa johonkin. Jos auraus hoidetaan oikein ei se tule sen kaliinmaksi, Ei valleja tarvitse jättää. Kaikki on vain kiinni miten työ halutaan tehdä. Saman työn kun voi tehdä hyvin tai huonostai tai erittäin huonosti. Se on vain valvonta ja asennoitumiskysymys. Ja huonosti hoidetun työ puolustamien sinulta on perin kummallista.
Halusit esimerkin. No tässä tulee. Muutama päivä sitten katuamme aurattiin n. klo 22.30. olin jo sängyssä mutta nousin ja ajattelin lähteä auraamaan penkan pois ennen kuin se jäätyy ja kovettuu yön aikana. Hämmästykseni olikin melkoinen kun penkkaa ei ollutkaan. Siis homman voi tehdä hyvinkin. Valitettavasti näin käy vai kerran pari talvessa. Muulloin on aina penkka. Voi kai oikeutetusti kysyä miksi.
Kysyt missä pitäisi säästää. Yksi kohde olisi ollut esim. tennishalli. Kuka kaupungin viskaalin lapsista harrastaa tennistä sillä tasolla että täytyy oikein oma halli rakentaa. Vai rakenetaanko halli venäläisille meidän verorahoilla. Miksi jäähalli pitää rakentaa nyt kun kunnan budjetti on alijäämäinen ja tulee olemaan vielä niin vuosia. Jo pelkillä uuden hallin vuotuisilla käyttökustanuksilla olisi aurattu tietä pitkät pätkät. Mutta kuten sanoin auraus ei ole raha kysymys.
Sanot että menen henkilökohtaisuuksiin. Etkö sinä sitten mene. Vai onko muistisi niin huono ettet muista mitä olet tänne kirjoittanut. Eräässä keskustelussa haukuit ihmisiä laiskoiksi valittajiksi kun samasta asiasta keskusteltiin. Olet toistuvasti toistanut tätä samaa teemaa,laiskuus,vastuu,valittaminen. Ja kohdistanut sen meihin muihin kirjoittajiin. Ja se ei ole henkilökohtaisuuksiin menemistäkö,koh.
Koko asiassa on kysymys vain asennoitumisesta ja halusta. Mutta eipä voi auraajilta vaatia toisenlaista asenoitumista,kun työnjohto ja tekninen lautakunta näyttää esimerkkiä miten köyhiä on kyykytettävä. Sinä etu nenässä.
p.s. selittäpä miten aurauksesta on aina rahat loppu. Oli talvi millainen tahansa,niin aina sama laulu. Tässä muutamana edellisvuonna ei aurausmäärät ole oleet lähelläkään samaa tasoa kuin tänävuonna. Ja silloinkin oli rahat aina loppu. Mielestäni perin kummallista.no pulmahan on juuri siinä että joka vuosi auraukseen varataaan tietty määrä rahaa, joka arvioidaan kyllä päin hanuria joka vuosi(lue jyrkästi alakanttiin).
Elikkäs siinä lasketaan keskim auraukseen lähtötarve/vuosi......
Mutta kun nyt ei meinaa mennä jakeluun kellekään jotka haukkuu auraajia, että ne varatut rahat loppuisi jo parin aurauskerran jälkeen jos niitä liittymiä alettaisiin putsaamaan, onko se niin vaikeaa tajuta? Se ottaisi niin paljon ylim aikaaa auraajilta ettei kaikkia teitä keretä auraamaan, ainakaan kaupungin omien kuskien puolesta jotka eivät saa säästösyistä tehdä ylitöitä. Itse en ainakaan ole ikinä muutoin kuin joku n5.v sitten nähnyt että liittymiä putsataan ja sekin oli kun tiekarhu ajoi polannetta pois ja traktori tuli perässä.
Ja taitaapi olla niin ettei me voida luonnolle mitn, tämä nyt sattui vaan olemaan aika luminen talvi ja se merkitsee paljon kolaamista kaikille meille jotka omistamme pihaliittymän....
Noista lakipykälistä en tiedä pätkääkään mutta aurauskeskustelua seuranneena luulisin että jos kanne nostetaan niin tappion karvas kalkki tulisi suhisten, ei se voi olla niin vaikeaa sitä liittymää kolata, tai no en sitten muista tiedä mutta itsellä se on onnistunut vaikka siihen on jo aikamoinen patti jäätynyt, mutta eikse tuo kesä kohta tule niin helpottaa.....hyvää kevättä kaikille ;) - omani lapioin
Lumikola1 kirjoitti:
no pulmahan on juuri siinä että joka vuosi auraukseen varataaan tietty määrä rahaa, joka arvioidaan kyllä päin hanuria joka vuosi(lue jyrkästi alakanttiin).
Mutta kun nyt ei meinaa mennä jakeluun kellekään jotka haukkuu auraajia, että ne varatut rahat loppuisi jo parin aurauskerran jälkeen jos niitä liittymiä alettaisiin putsaamaan, onko se niin vaikeaa tajuta? Se ottaisi niin paljon ylim aikaaa auraajilta ettei kaikkia teitä keretä auraamaan, ainakaan kaupungin omien kuskien puolesta jotka eivät saa säästösyistä tehdä ylitöitä. Itse en ainakaan ole ikinä muutoin kuin joku n5.v sitten nähnyt että liittymiä putsataan ja sekin oli kun tiekarhu ajoi polannetta pois ja traktori tuli perässä.
Ja taitaapi olla niin ettei me voida luonnolle mitn, tämä nyt sattui vaan olemaan aika luminen talvi ja se merkitsee paljon kolaamista kaikille meille jotka omistamme pihaliittymän....
Noista lakipykälistä en tiedä pätkääkään mutta aurauskeskustelua seuranneena luulisin että jos kanne nostetaan niin tappion karvas kalkki tulisi suhisten, ei se voi olla niin vaikeaa sitä liittymää kolata, tai no en sitten muista tiedä mutta itsellä se on onnistunut vaikka siihen on jo aikamoinen patti jäätynyt, mutta eikse tuo kesä kohta tule niin helpottaa.....hyvää kevättä kaikille ;)kyllä ihan noin mene. Kyllä niitä pihaliittymien valleja voi auraaja halutessaan pienetää. Ei se ole ajasta ja rahastakaan kiinni. Toki on myönnettävä että se kyllä riippuu myös kalustosta. Mutta myös asenteesta.
Meidän kadun auraa tälläinen nuori pika-auraaja vauhtia on että välillä hirvittää. Ja lumi ja jää saa kyytiä. Joskus siinä saa osansa myös auto. Kukahan maksaa jos vaikka auton ikkuna tai muu osa rikkoutuu aurauksen yhteydessä lentäneestä jäästä. Anssin tulkinnan mukaan jäänee se minun maksettavakseni.
Minua ei niinkään harmita tonttiliittymän valli vaikka normaalia leveämpi onkin. Minua sapettaa kadun päässä oleva jääsohjo polanne. Olen useamman kerran jäänyt siihen kiinni pienellä autollani. Ja sen polanteen lapiointi ei todellakaan mielestäni kuulu minulle. Vaikka Anssi P. mukaan varmaan kuuluukin. Ja on silkkaa laiskuuttani ja vastuun kiertelyä etten 150 m päässä olevaa polannetta lapioi.
Mutta kyllä minäkin ihmettelen tuota Anssi P:n asenetta asiaan. Jos jostain asiasta valittaa on hänen vakio vastaus mistä haluat että varat on pois. Vaikka Jotkut asiat vaatisivat vain viitseliäisyyttä ja asenteen muutosta. Kuten vaikka hymyily ja asiallinen kohtelu. Mutta niin se valta muuttaa ihmistä. - Lumikola1
omani lapioin kirjoitti:
kyllä ihan noin mene. Kyllä niitä pihaliittymien valleja voi auraaja halutessaan pienetää. Ei se ole ajasta ja rahastakaan kiinni. Toki on myönnettävä että se kyllä riippuu myös kalustosta. Mutta myös asenteesta.
Meidän kadun auraa tälläinen nuori pika-auraaja vauhtia on että välillä hirvittää. Ja lumi ja jää saa kyytiä. Joskus siinä saa osansa myös auto. Kukahan maksaa jos vaikka auton ikkuna tai muu osa rikkoutuu aurauksen yhteydessä lentäneestä jäästä. Anssin tulkinnan mukaan jäänee se minun maksettavakseni.
Minua ei niinkään harmita tonttiliittymän valli vaikka normaalia leveämpi onkin. Minua sapettaa kadun päässä oleva jääsohjo polanne. Olen useamman kerran jäänyt siihen kiinni pienellä autollani. Ja sen polanteen lapiointi ei todellakaan mielestäni kuulu minulle. Vaikka Anssi P. mukaan varmaan kuuluukin. Ja on silkkaa laiskuuttani ja vastuun kiertelyä etten 150 m päässä olevaa polannetta lapioi.
Mutta kyllä minäkin ihmettelen tuota Anssi P:n asenetta asiaan. Jos jostain asiasta valittaa on hänen vakio vastaus mistä haluat että varat on pois. Vaikka Jotkut asiat vaatisivat vain viitseliäisyyttä ja asenteen muutosta. Kuten vaikka hymyily ja asiallinen kohtelu. Mutta niin se valta muuttaa ihmistä.No enhän mie mistään pienentämisestä puhunut, tuossa toisessa keskustelussa kun ne pitäisi kaikki putsata, ja niitä jos aletaan hinkkaamaan niin rahat ja aika loppuu, siinä et tarvitse olla einstein......mutta se pienentäminenkään kun ei onnistu jos lunta on paljon vaikka auran suoraksi kääntää....
citizen! kirjoitti:
Ei aurauksen suhteen tarvitse lisätä rahoitusta jos asiat hoidetaan oikein. Mutta sinä menet aina rahan taakse piiloon kun täytyisi ottaa tosissaan kantaa johonkin. Jos auraus hoidetaan oikein ei se tule sen kaliinmaksi, Ei valleja tarvitse jättää. Kaikki on vain kiinni miten työ halutaan tehdä. Saman työn kun voi tehdä hyvin tai huonostai tai erittäin huonosti. Se on vain valvonta ja asennoitumiskysymys. Ja huonosti hoidetun työ puolustamien sinulta on perin kummallista.
p.s. selittäpä miten aurauksesta on aina rahat loppu. Oli talvi millainen tahansa,niin aina sama laulu. Tässä muutamana edellisvuonna ei aurausmäärät ole oleet lähelläkään samaa tasoa kuin tänävuonna. Ja silloinkin oli rahat aina loppu. Mielestäni perin kummallista.Viime vuodet olivat vähälumisia tai ainakin lumet sulivat välillä.
Silloin ei tarvitse aurata, mutta lämpötilojen muutoksen takia joudutaan ajamaan karhulla ja hiekoittamaan alueita. Liukkaan kelin torjunta on melkein yhtä kallista, kuin pelkkä auraus/lumenpoisto Vuokseen. Eli auraus kerta tarkoittaa monesti. Auraus,hiekoitus ja lumenpoisto.
Lumien poisto tonttiliittymistä on rahakysymys, koska aika on rahaa.
Katujen määrä nousee Imatralla n.3-5 kilometrin vuosivauhtia, mutta auraajat ja raha varaus ei ole noussut.
Aikaisemmin aurauskertoja oli vaikka 11 kerran varaus talousarvioon. Loput auraus kerrat tekninen toimi kattoi toimialan sisäisesti.
Tekninen toimi sai käyttää liiketoiminnan voittoja(lämpölaitos ja vesilaitos) tappioidensa kattamiseen.
Tällä hetkellä liiketoiminnan voitot menevät kaupungin kassaan.
Imatra on myynnyt tähän mennessä uudempaa tiekarhua esimerkiksi moottoritien tasoitukseen, mistä se on saannut rahaa, mutta nyt sekin vähenee, koska karhussa ei ole laser laitteita, joita tarvitaan tasoitustyössä.
Meillä on kaksi karhua, joista vanhempi pitäisi vaihtaa, koska se on korjauksessa varikolla jatkuvasti. Toinen karhu ajaa Vuoksen toisen puolen ja toinen toisen, mutta kun vanhempi on korjauksessa, niin silloin polanteita ei pystytä poistamaan ja lumi kertyy pöpperöiseksi kaduille.
Miksi puhun aina, että jos halutaan tämä palvelu paremmaksi, niin silloin pitää kertoa, mistä halutaan luopua.
Se johtuu siitä, että aikaisemmin poliitikot kertoivat aina, mitä halutaan lisää ja rahan ottaminen jostain muusta jätettiin virkamiesten työksi. Sen jälkeen ihmeteltiin valtuustossa, että miksi tuo palvelu on heikentynnyt.
Kerroin jo aikaisemmin, että tätä arvokeslustelua ei käyty, vaikka näin annettiin ymmärtää.
Tennishalli on taas yksi sellainen, joka saattaa tulevaisuudessa jäädä kaupungin huomaan, koska sen hanke miehet ovat kohtalaisen iäkästä sakkia.
Sanoin jo aikaisemmin, että tekninen lautakunta kävi erittäin hyvän keskustelun palveluistansa. Esitimme lomautusta vaihtoehdoksi,mutta se ei mennyt läpi, koska siitä ei olisi saannut edes keskustella.
Kumpi ohjaa. Virkamiehet vai poliitikot.
Kun poliitikot tekevät päätöksiä, niin virkamiesten tehtävä on kertoa, onko linja lain mukainen. Lain tuntemusta ei voida vaatia yhdeltäkään poliitikolta. Jos näin vaadittaisiin, niin kuinka monta henkilöä olisi kykenevää päätöksen tekijöiksi.
Miksi puolustelen aurausta.
Auraajat ovat työntekijöitäni. Olisi perin kummallista, jos haukkuisin työntekijöitäni.
Tähän auraajien määrään ja koulutukseen.
Auraajat ovat melko iäkästä sakkia ja sen takia on pitkiä sairauslomia. Tilalle ei ole otettu uusia. Kun koulutetaan uusia, niin voi käydä, kuin taannoin. Kokelas veti auralla omakotitontin aitapensaat nurin ja kaupunki joutui maksamaan vaurion.
Odotetaan pari vuotta ja uskon, että olemme vielä pahemmassa jamassa, koska silloin verotulot loppuvat kasvamasta. Samoin valtionosuudet, koska asukkaiden ikäjakautuma nousee.citizen! kirjoitti:
p.s. selittäpä miten aurauksesta on aina rahat loppu. Oli talvi millainen tahansa,niin aina sama laulu. Tässä muutamana edellisvuonna ei aurausmäärät ole oleet lähelläkään samaa tasoa kuin tänävuonna. Ja silloinkin oli rahat aina loppu. Mielestäni perin kummallista.Kun teknisestätoimesta irroitettiin, perustettavaksi toimitila yksikkö. Silloin vietiin rahat, mutta työt jäivät osaksi tekniselletoimelle.
Esimerkiksi Hartikaisen mukana lähti kaupunginjohtajan päätöksellä muistaakseni 90 000 euroa. Samoin vietiin maanmyyntitulot.
Nämä vähentävät toimialan rahavarausta.- duu-na-ri!!
anssi.p kirjoitti:
Viime vuodet olivat vähälumisia tai ainakin lumet sulivat välillä.
Silloin ei tarvitse aurata, mutta lämpötilojen muutoksen takia joudutaan ajamaan karhulla ja hiekoittamaan alueita. Liukkaan kelin torjunta on melkein yhtä kallista, kuin pelkkä auraus/lumenpoisto Vuokseen. Eli auraus kerta tarkoittaa monesti. Auraus,hiekoitus ja lumenpoisto.
Katujen määrä nousee Imatralla n.3-5 kilometrin vuosivauhtia, mutta auraajat ja raha varaus ei ole noussut.
Aikaisemmin aurauskertoja oli vaikka 11 kerran varaus talousarvioon. Loput auraus kerrat tekninen toimi kattoi toimialan sisäisesti.
Tekninen toimi sai käyttää liiketoiminnan voittoja(lämpölaitos ja vesilaitos) tappioidensa kattamiseen.
Imatra on myynnyt tähän mennessä uudempaa tiekarhua esimerkiksi moottoritien tasoitukseen, mistä se on saannut rahaa, mutta nyt sekin vähenee, koska karhussa ei ole laser laitteita, joita tarvitaan tasoitustyössä.
Meillä on kaksi karhua, joista vanhempi pitäisi vaihtaa, koska se on korjauksessa varikolla jatkuvasti. Toinen karhu ajaa Vuoksen toisen puolen ja toinen toisen, mutta kun vanhempi on korjauksessa, niin silloin polanteita ei pystytä poistamaan ja lumi kertyy pöpperöiseksi kaduille.
Miksi puhun aina, että jos halutaan tämä palvelu paremmaksi, niin silloin pitää kertoa, mistä halutaan luopua.
Se johtuu siitä, että aikaisemmin poliitikot kertoivat aina, mitä halutaan lisää ja rahan ottaminen jostain muusta jätettiin virkamiesten työksi. Sen jälkeen ihmeteltiin valtuustossa, että miksi tuo palvelu on heikentynnyt.
Kerroin jo aikaisemmin, että tätä arvokeslustelua ei käyty, vaikka näin annettiin ymmärtää.
Tennishalli on taas yksi sellainen, joka saattaa tulevaisuudessa jäädä kaupungin huomaan, koska sen hanke miehet ovat kohtalaisen iäkästä sakkia.
Sanoin jo aikaisemmin, että tekninen lautakunta kävi erittäin hyvän keskustelun palveluistansa. Esitimme lomautusta vaihtoehdoksi,mutta se ei mennyt läpi, koska siitä ei olisi saannut edes keskustella.
Kun poliitikot tekevät päätöksiä, niin virkamiesten tehtävä on kertoa, onko linja lain mukainen. Lain tuntemusta ei voida vaatia yhdeltäkään poliitikolta. Jos näin vaadittaisiin, niin kuinka monta henkilöä olisi kykenevää päätöksen tekijöiksi.
Auraajat ovat työntekijöitäni. Olisi perin kummallista, jos haukkuisin työntekijöitäni.
Auraajat ovat melko iäkästä sakkia ja sen takia on pitkiä sairauslomia. Tilalle ei ole otettu uusia. Kun koulutetaan uusia, niin voi käydä, kuin taannoin. Kokelas veti auralla omakotitontin aitapensaat nurin ja kaupunki joutui maksamaan vaurion.
Odotetaan pari vuotta ja uskon, että olemme vielä pahemmassa jamassa, koska silloin verotulot loppuvat kasvamasta. Samoin valtionosuudet, koska asukkaiden ikäjakautuma nousee."Miksi puolustelen aurausta.
Auraajat ovat työntekijöitäni. Olisi perin kummallista, jos haukkuisin työntekijöitäni."
No vot. Nyt Anssi ootkin jo työnantaja,mitähän seuraavaksi Rooman keisari? Onkohan nyt siulla tuo lääkitys ihan kohallaan.
No tietysti jos oikein leveällä pensselillä maalaa ni onhan tuo Tarja Halonenkin meikäläisen palkkalistoilla ja koko eduskunta,hallitus,puhumattakaan euroopan parlamentistä ja komissiosta.
Mutta kannataisko siukin soveltaa tuota työnantaja-työntekijä juttuus vaan niihin joille siulla on ihan oikeesti oikeus toimia työnjohtajana. Sitä saattaa muutoin Anssia sattua nenää jos ryntäät varikolle jakelemaan töitä. Tai tullee valkotakkiset ja ruiskuttaa suoneen ainetta ja hakevat huilaamaan.
Kyllähän se on kaikkien tiiossa että oon kova poika pomottamaan ja kova on pyrky niihin hommiin. Mutta onko siulla oikeesti yhtään alaista.
Tää siun "harhas" muuten johtas siihenkin ettei kukaan vois valittaa mistään kaupungin asioista. Veronmaksajat kun on tavallaa kaikkien kaupungin työntekijöiden työnantajia. - Tähtis 98
puuttuvat palvelut! kirjoitti:
Olisiko hyvinä ehdotuksina kunnan/kaupungin ns. EI-LAKISÄÄTEISET velvollisuudet, kuten esimerkiksi jäähalli (rakentaminen pari milj. euroa vuosikustannus nykytasolla 0,8 milj. euroa) ja vaikka kehitysyhtiön eri yrityksille antamat lainat sekä tuet, koska toimiva yritys saa kyllä rahaa pankistakin, siihen ei tarvitse verorahoja upottaa. Kunnan kuuluu hoitaa lakisääteiset velvollisuutensa, ja kunnolla, ennen kun rahaa aletaan mihinkään muuhun laittamaan.
asiallinen ja ennen kaikkea erittäin viisaasti heitetty näkemys!
Joskus tätä tuleekin miettineeksi, että mihinköhän se niin sanottu maalaisjärki, on näiltä rahakirstun hoitajilta oikein kadonnut? Toki toisaalta voisi näille 'hoitajille' myös esittää, ei kun heittää, vaikka minkälaisia kysymyksiä. Kysymyksiä, kysymysten perään....
Vastauksia ei vain herkiä! (Kuin ehkä sellaisessa kriittisessä tilanteessa, eli 'valinta' sellaisessa)! - Tasapuolisuuttako?
anssi.p kirjoitti:
Kun teknisestätoimesta irroitettiin, perustettavaksi toimitila yksikkö. Silloin vietiin rahat, mutta työt jäivät osaksi tekniselletoimelle.
Esimerkiksi Hartikaisen mukana lähti kaupunginjohtajan päätöksellä muistaakseni 90 000 euroa. Samoin vietiin maanmyyntitulot.
Nämä vähentävät toimialan rahavarausta.teknisellä toimella on kyllä ollut aika mielenkiintoisia ratkaisuja rahoitta "rahavajettaan". Tarkastuslautakunta muistaakseni erikseen huomautti, että kun Imatralla oli viiden vuoden aikana nostettu kaukolämmön ja maakaasun hintaa noin 50 % (ja ymmärtääkseni Imatralla tälläkin hetkellä niistä maksetaan maan korkeimpia hintoja), kun Imatran Lämmön toimintaohjesääntö antaa kuitenkin oikeuden kerätä voittoa vain sen verran, että verkoston ylläpito pitkällä aikavälillä onnistuu. Tarkastuslautakunnalle oli selvinnyt, että esimerkiksi näillä Imatran Lämmön tarkoituksettomasti korotetuilla taksoilla oli rahoitettu teknisen toimen budjettiin kuuluvia asioita, koska budjetti ei olisi muuten toiminut. Jos olen ymmärtänyt oikein, pitäisi teknisen toimen kustannusten jakautua tasaisesti kaikille veronmaksajille tässä kaupungissa, eikä niin, että osa kaupunkilaisista joutuu teknisen toimen päättäjien virheellisesti laskeman budjetin takia maksamaan piiloveroina Suomen korkeimpia lämpölaskuja? Pari- kolmesataa taloutta laitetaan maksamaan esimerkiksi koko kaupungin aurauksia? Kuulepas nyt Anssi, mitäs te siellä teknisessä lautakunnassa oikein puuhaatte? Ainakin, kun luin tuon tarkastuslautakunnan raportin, pystyi toteamaan, että oikeudenmukainen verotus ei ainakaan Imatralla toteudu! Teidän kuuluisi suunnitella siellä se budjetti niin, että se kattaa kaikki menot ja on tasapuolinen. Lisäksi sen kuuluu kattaa ns. lakisääteiset jutut, muista viis.
- Perusmatikkaa
citizen! kirjoitti:
p.s. selittäpä miten aurauksesta on aina rahat loppu. Oli talvi millainen tahansa,niin aina sama laulu. Tässä muutamana edellisvuonna ei aurausmäärät ole oleet lähelläkään samaa tasoa kuin tänävuonna. Ja silloinkin oli rahat aina loppu. Mielestäni perin kummallista.Ehkä plus- ja miinuslasku ovat liian vaikeita, kun sinne lukujen perään on pari nollaa jostain ilmestynyt? Ehkä pitäisi teknisen lautakunnan ihmisille kerätä kolehti ja lahjoittaa pari taskulaskinta?
- ?=)(/&%
Tasapuolisuuttako? kirjoitti:
teknisellä toimella on kyllä ollut aika mielenkiintoisia ratkaisuja rahoitta "rahavajettaan". Tarkastuslautakunta muistaakseni erikseen huomautti, että kun Imatralla oli viiden vuoden aikana nostettu kaukolämmön ja maakaasun hintaa noin 50 % (ja ymmärtääkseni Imatralla tälläkin hetkellä niistä maksetaan maan korkeimpia hintoja), kun Imatran Lämmön toimintaohjesääntö antaa kuitenkin oikeuden kerätä voittoa vain sen verran, että verkoston ylläpito pitkällä aikavälillä onnistuu. Tarkastuslautakunnalle oli selvinnyt, että esimerkiksi näillä Imatran Lämmön tarkoituksettomasti korotetuilla taksoilla oli rahoitettu teknisen toimen budjettiin kuuluvia asioita, koska budjetti ei olisi muuten toiminut. Jos olen ymmärtänyt oikein, pitäisi teknisen toimen kustannusten jakautua tasaisesti kaikille veronmaksajille tässä kaupungissa, eikä niin, että osa kaupunkilaisista joutuu teknisen toimen päättäjien virheellisesti laskeman budjetin takia maksamaan piiloveroina Suomen korkeimpia lämpölaskuja? Pari- kolmesataa taloutta laitetaan maksamaan esimerkiksi koko kaupungin aurauksia? Kuulepas nyt Anssi, mitäs te siellä teknisessä lautakunnassa oikein puuhaatte? Ainakin, kun luin tuon tarkastuslautakunnan raportin, pystyi toteamaan, että oikeudenmukainen verotus ei ainakaan Imatralla toteudu! Teidän kuuluisi suunnitella siellä se budjetti niin, että se kattaa kaikki menot ja on tasapuolinen. Lisäksi sen kuuluu kattaa ns. lakisääteiset jutut, muista viis.
imatran vesikään saisi tuottaa ns. voittoa. Sen tekemä voitto täytyisi käyttaa verkoston ylläpitoon ja parantamiseen. Mutta miten on. Meillä hassu tilanne. Vesilasku oli noussut 5% ja verkoston paine laskee aika-ajoin niin alas ettei pesukoneet meinaa toimia. Tai suihku ei pysy päällä pienen paineen takia,vaikka kaikki koneet ja hanat ovat kiinni.
Käytetäänkö rahat lakisääteisiin velvotteisiin,ei. Ne kierrätetään kaupungin kassaan ja käytetään yleisesti. Sama toistuu kaikessa yhtiöitetyssä toiminnassa. Yhtiöittäminen on vain suomeksisanottuna tapa kiertää lain velvotteita. Kun yhtiö jakaa osinkoa se on laillista,sillä ei ole väliä että kaupunki omistaa 100% osakkeista. Jos taas esim. imatran vesi toimisi toimialana,olisi "voitto" rahat käytettävä verkoston kunnossapitoon täysmääräisesti. Jos näin ei tapahtuisi tilintarkastuksessa asia paljastuisi. Osakeyhtiössä taas yhtiökokous voi itse päättää minkäverran jakaa osonkoa vuosittain,kunhan päätökset täyttävät osakeyhtiö lain velvoitteet. Sillä ei ole väliä että samat ihmiset istuvat molemmissa hallituksissa.
Sama laulu kehitysyhtiössä. Tämä yhtiö ei tuota mitään. Jos sen toiminta olisi kaupungin alaisuudessa voitaisiin se pistää karsintalistalle. Koska laki ei velvoita kaupungin järjestämään kyseistä toimintaa. Joten perustettiin "yhtiö". Jolle annettiin alkupääomaa,ja jonka tasetta tuetaan vuosittain. Näin toimintaa voidaan jatkaa. Todellisuudessa koko yhtiö tehtiin yhden miehen korkeapalkkaiseksi työpaikaksi. Muutoin olisi ollut helvetin vaikea selittää mihin hänen korkea palkkansa perustuu.
Yhtiöt ovat siis vain tapa kiertää velvotteita ja siirtää rahaa toimialalta toiselle. Oikein tai väärin. Sen jokainen saa miettiä itse. Mutta ainakin se antaa päättäjille vapaammat kädet ohjata rahavirtoja haluamiinsa toimintoihin oman aatemaailmansa ja tarpeidensa mukaan.
Nyt rakennetaan tennis- ja jäähalleja. Keskuksia duunataa uuteen uskoon kovalla rahalla. Ja samalla jäävät sairaat hoitamatta vanhuksien ja nuorten palveluita karsitaan. Ja tiet ovat huonolla hoidolla.
Arvo valintoja lajitoverit,arvovalintoja. Joita vasemmistoliiton edustaja puolustaa verissä päin. - kuntataloudenpitoa
anssi.p kirjoitti:
Viime vuodet olivat vähälumisia tai ainakin lumet sulivat välillä.
Odotetaan pari vuotta ja uskon, että olemme vielä pahemmassa jamassa, koska silloin verotulot loppuvat kasvamasta. Samoin valtionosuudet, koska asukkaiden ikäjakautuma nousee.Kuten tuossa jo joku kirjoittikin tuosta tarkastuslautakunnan jutusta, niin erityisesti te teknisessä lautakunnassa istuvat, mutta muutkaan poliitikot ette kyllä ihan lain mukaan ole toimineet. Kun nyt tuo esimerkiksesi ottama Lämpölaitos ja Vesilaitos, ja siis niiden voitoista teknisen toimen vajeen käyttöön otettu raha kertoo, on toimittu laittomasti. Imatran Lämpö ja Imatran Vesi on aikoinaan perustettu kaupunkilaisten palveluiksi, joiden ei ollut tarkoitus tuottaa voittoa. Niille on ohjesäännön mukaan sallittua kerätä voittoa vain sen verran, että niiden verkostojen ylläpito ja käyttömenot tulevat katetuiksi. Ja kun poliitikot keksivät ruveta piiloverottamaan niillä (menneen viiden vuoden aikana lämmön hintaa nostettu 50% ja vedenkin hintaa liki 10%), toteutui juuri se uhkakuva, mikä olikin pelättävissä. Niillä saatiin aikaan kaupungissa ensinnäkin a) epätasainen verokohtelu kaupunkilaisia kohtaan ja b) yleishyödylliset palvelut muuttuivatkin kaupungissa asuvien pakkorahastuskoneiksi. Ja näillä poliitikot peittävät sitä, että eivät ole kyenneet suunnittelemaan kaupungin budjettia/ovat käyttäneet kaupungin varoja sellaisiin kohteisiin (ja ilmeisesti aikovat jatkossakin käyttää), joihin verovarat eivät riitä. Periaatehan kyllä on ainakin muissa kunnissa/kaupungeissa, että verovaroilla kerätään kaupungin/kunnan tarvitsemat rahat, jotta kustannukset jakautuvat tasaisesti ja oikeudenmukaisesti kaikille kunnan/kaupungin veronmaksajille ja sitten näiden verotulojen sekä valtion tukien pohjalta laaditaan budjetti, jolla katetaan kaikki kaupungin/kunnan menot. Ja budjetin laadinnassa tavallisesti ohjenuorana se, että lakisääteiset asiat hoidettava, jos jää ylimääräistä, se voidaan laittaa talteen tulevien huonojen vuosien varalle taikka sitten sillä tuotetaan kaupunkiin ns. ei-lakisääteisiä hyvinvointipalveluja.
- Eläkeläinentäält
duu-na-ri!! kirjoitti:
"Miksi puolustelen aurausta.
Auraajat ovat työntekijöitäni. Olisi perin kummallista, jos haukkuisin työntekijöitäni."
No vot. Nyt Anssi ootkin jo työnantaja,mitähän seuraavaksi Rooman keisari? Onkohan nyt siulla tuo lääkitys ihan kohallaan.
No tietysti jos oikein leveällä pensselillä maalaa ni onhan tuo Tarja Halonenkin meikäläisen palkkalistoilla ja koko eduskunta,hallitus,puhumattakaan euroopan parlamentistä ja komissiosta.
Mutta kannataisko siukin soveltaa tuota työnantaja-työntekijä juttuus vaan niihin joille siulla on ihan oikeesti oikeus toimia työnjohtajana. Sitä saattaa muutoin Anssia sattua nenää jos ryntäät varikolle jakelemaan töitä. Tai tullee valkotakkiset ja ruiskuttaa suoneen ainetta ja hakevat huilaamaan.
Kyllähän se on kaikkien tiiossa että oon kova poika pomottamaan ja kova on pyrky niihin hommiin. Mutta onko siulla oikeesti yhtään alaista.
Tää siun "harhas" muuten johtas siihenkin ettei kukaan vois valittaa mistään kaupungin asioista. Veronmaksajat kun on tavallaa kaikkien kaupungin työntekijöiden työnantajia.Et se Anssi on ymmärtänyt hommansa ihan vääri. Se, et se on sattunu pääsemää sinne teknisee lautakuntaa, ei tarkota, et siitä olis tullu koko Imatra kaupungi teknise toime työntekijöitte työnantaja. Kyl se mun ymmärtääksen on nii, et kaupunki (ja sitä kautta me kaik kaupunkilaiset) ollaan kaikkie kaupungi työntekijöitte työnantajii.
Anssille on noussu se pissi hattuu. Se on paha vaiva.
Ja samas se on unohtanu sen, mikä takii hänet sinne on valittu: puollustamaa kaikkie äänestäjie=kaupunkilaiste etua ja näitte edest ajamaa asioita. Eli toimimaa edunajajana.
Ja vaik hää leikkis kui "työnantajaa", nii kyl ainakin perinteisee työnjohtokulttuurii kuuluu, et työntekijöit kehutaa sillo, ku ne toimii hyvi, mut jos ne tekee homman persiillee, nii siitä huonost tehyst hommastaki osataa antaa asiaa kuuluva palaute. Sit ei kannata leikkii sitä "työnantajaa", jos ei kykene sitä nekatiivist palautet antamaa. - duu-na-ri!
Eläkeläinentäält kirjoitti:
Et se Anssi on ymmärtänyt hommansa ihan vääri. Se, et se on sattunu pääsemää sinne teknisee lautakuntaa, ei tarkota, et siitä olis tullu koko Imatra kaupungi teknise toime työntekijöitte työnantaja. Kyl se mun ymmärtääksen on nii, et kaupunki (ja sitä kautta me kaik kaupunkilaiset) ollaan kaikkie kaupungi työntekijöitte työnantajii.
Anssille on noussu se pissi hattuu. Se on paha vaiva.
Ja samas se on unohtanu sen, mikä takii hänet sinne on valittu: puollustamaa kaikkie äänestäjie=kaupunkilaiste etua ja näitte edest ajamaa asioita. Eli toimimaa edunajajana.
Ja vaik hää leikkis kui "työnantajaa", nii kyl ainakin perinteisee työnjohtokulttuurii kuuluu, et työntekijöit kehutaa sillo, ku ne toimii hyvi, mut jos ne tekee homman persiillee, nii siitä huonost tehyst hommastaki osataa antaa asiaa kuuluva palaute. Sit ei kannata leikkii sitä "työnantajaa", jos ei kykene sitä nekatiivist palautet antamaa.On tuo urea puoli tainnut täyttää edustajan pään. Ja kun siihen tulee kaupanpäälle todellisuudentajun hämärtyminen on asiat aika huonosti. Joillekin ei valta sovi.
Edustaja on tuossa "työnantaja "roolissaan todellakin unohtanut ketkä hänet valtuustoon on äänestäneet. Ja kenen asioita hänen siis täytyisi siellä ajaa. - Lumikolaa36
Kaikki kaupunkilaiset ymmärtääkseni on maksaneet veroa, ja aurakuskien taitamattomuus kohdistuu aika tasapuolisesti kaikkiin kaupunkilaisiin. Liittymiä tukitaan niin kerros- kuin omakotitaloista, ymmärtääkseni muutamia poikkeuksia on (muutamat poliitikot ja vastaavat). Jos et ole ymmärtänyt, niin taloyhtiöt ym. maksaa kiinteistöhuolloille ym. sen piha-alueensa aurauksesta. Eikä todellakaan mistään katujen tai kaupungin auran pihoihin tunkemien lumien siirtelystä. Lisälasku seuraa kyllä taloyhtiöille, jos kiintewistöhuolto joutuu aikaansa käyttämään auran pihaan laittomasti tunkemien lumien siirtelyyn, ja pahimmassa tapauksessa ne lumet on vielä ajettava pihoista pois. Tämä ongelma Imatralla koskee kyllä kaikkia, jotka täällä vaan asuu!
- rahaa, money?
anssi.p kirjoitti:
Kun teknisestätoimesta irroitettiin, perustettavaksi toimitila yksikkö. Silloin vietiin rahat, mutta työt jäivät osaksi tekniselletoimelle.
Nämä vähentävät toimialan rahavarausta.osanneet uutta budjettia laatia muutteneiden tilanteiden mukaan?
- Budjettia
Lumikola1 kirjoitti:
no pulmahan on juuri siinä että joka vuosi auraukseen varataaan tietty määrä rahaa, joka arvioidaan kyllä päin hanuria joka vuosi(lue jyrkästi alakanttiin).
Noista lakipykälistä en tiedä pätkääkään mutta aurauskeskustelua seuranneena luulisin että jos kanne nostetaan niin tappion karvas kalkki tulisi suhisten, ei se voi olla niin vaikeaa sitä liittymää kolata, tai no en sitten muista tiedä mutta itsellä se on onnistunut vaikka siihen on jo aikamoinen patti jäätynyt, mutta eikse tuo kesä kohta tule niin helpottaa.....hyvää kevättä kaikille ;)ainakaan normaalilumiseen talveen varautua. Oli ainakin eilen koko päivän kaikki kadut auraamati. Eipä huolta, tänään ehti vajaamielinen aurakuski kahteen kertaan ajella ja tukkia pihaliittymät.
- Jänkhäjussi
Budjettia kirjoitti:
ainakaan normaalilumiseen talveen varautua. Oli ainakin eilen koko päivän kaikki kadut auraamati. Eipä huolta, tänään ehti vajaamielinen aurakuski kahteen kertaan ajella ja tukkia pihaliittymät.
Tämä taitaa mennä jo syyte harkintaan.
Kajaanissa joistakin aurauksista peritään lisätaksa, eli aurausmaksu. Luin siitä aikoinaan Kainuunsanomista.
- perkele, että on tyh
lukemaan koko se aurausjuttu läpi. myös kerrostaloissa asuvat joutuvat maksamaan kustannuksissaan lisälaskua siitä, että kaupunki ei huolehdi lakisääteisiä velvoitteitaan. joka kerta, kun kiinteistöhuolto joutuu erikseen lähtemään avaamaan jonkun taloyhtiön pihaliittymän kaupungin tukittu sen liittymän, lähtee lasku ko. taloyhtiön osakkaille. näillä taloyhtiön osakkailla on oikeus laskuttaa tuo summa takaisin kaupungilta, koska kaupungilla ei ole oikeutta tukkia ei yksityisten eikä taloyhtiöiden tai kenenkään muunkaan tonttiliittymää.
- 21
perkele, että on tyh kirjoitti:
lukemaan koko se aurausjuttu läpi. myös kerrostaloissa asuvat joutuvat maksamaan kustannuksissaan lisälaskua siitä, että kaupunki ei huolehdi lakisääteisiä velvoitteitaan. joka kerta, kun kiinteistöhuolto joutuu erikseen lähtemään avaamaan jonkun taloyhtiön pihaliittymän kaupungin tukittu sen liittymän, lähtee lasku ko. taloyhtiön osakkaille. näillä taloyhtiön osakkailla on oikeus laskuttaa tuo summa takaisin kaupungilta, koska kaupungilla ei ole oikeutta tukkia ei yksityisten eikä taloyhtiöiden tai kenenkään muunkaan tonttiliittymää.
.......kirjottaja b:n kanssa. Jos jostain pitää tinkiä,että peruspalvelut sujuu ni eiköhän se kumminkin olis toi jäähallivouhotus, joka pitäis jättää tässä tilanteessa ihan omaan arvoonsa.Se ei kuitenkaan palvele ku pienen vähemmistön tarpeita, eikö totta? onko päättäjien etu kuntalaisten etua tärkeempi? jotenkin nyt näyttäs siltä. päättäjät vastuuseen päätöksistään.
- Tähtis 98
tyystin pieni tekijä, kunhan viitsii ihan oikeasti paneutua Kimmo Tiilikaisen lausuntoihin Uutis-Vuoksen kolumnipalstalla 10.2.2010! Tosin Kimmo ei liene paikkakunnaltanne, mutta tietynlainen keulahahmo kuitenkin? Lienee poliitikko ja kuitenkin tietyn vaalipiirin edustaja?!
Kimmolle voisi lähettää terkkuina sellaista pientä juttua, että jospa kansanedustaja -taho miettisi hiven tarkemmin, mihinkä niitä sellaisten tiettyjen yhdistysten varoja tulisi ihan oikeasti kohdentaa?
Vaikkapa nuorisotyöttömyyden tukemiseen, eikä sellaisten 'tärkeiden' juttujen, kuten kokouspalkkioiden nostamiseen, 'matkailuun' ja ties mihin vielä!
Toivoisi sentään, että edes tällä kyseisellä herralla olisi jokin suhteellisuuden taju!? Tehtäviensä hoidossa! Toki pitänee muistaa sekin seikka, että pääkaupunkiseutu on ollut useammin kuin yhden kerran pulassa tämän niin sanotun normaalin talven kourissa!
Ps. Toki Anssi voisi vastata kysymykseen: Missä ovat ne säästöt, joita on kertynyt/täytynyt kertyä näiden kesäisten talvien myötä?- säästöt
Myös katujen riittävään kunnossa pitoon löytyvät rahat jonninjoutavasta Imatran teatterista. Imatran eliitti varmaan pääsee harrastamaan sitä kulttuuriansa Lappeenrantaan. Teatteri on täysin tarpeeton Imatralla.
Imatralla ei kukaan köyhä opiskelija eikä vähävaraiset perheet käy teatterissa, kun ei ole siihen varaa.
Teatteri on vain harvojen ihmisten harrastus.
Toinen säästö kohde kirjastot. Imatralla voisi hyvinkin riittää yksi pääkirjasto. Miksi tarvitaan monia kirjastoja? Mikä on kävijämäärä esimerkiksi Rajapatsaalla? Näyttää aika tyhjältä monet kerrat, kun olen siellä käynyt. Onko Niskalla sama tilanne?
Paljonko tekee henkilökuntamenot vuodessa sivukirjastoissa, entä vuokrat tiloista? - Kirjatoukka...
Tuli mieleeni noista kirjastoista. Tosiaan, miksi niitä pitää olla jokaisessa kaupunginosassa? Eikö riittäisi yksi ,hyvin varustettu kirjasto keskeisellä paikalla kaupunkia, Mansikkalassa.
Annetaan asiakkaille ilmaiset matkaliput yleisiin kulkuneuvoihin, esim. edestakainen lippu kerran viikossa. Luulen tämän jopa lisäävän kirjaston käyttöä. Neljä lippua kuukaudessa ei liene ylipääsemätön kustannus, jos sivukirjastot lakkautetaan. - Demari meni saunaan.
Kirjatoukka... kirjoitti:
Tuli mieleeni noista kirjastoista. Tosiaan, miksi niitä pitää olla jokaisessa kaupunginosassa? Eikö riittäisi yksi ,hyvin varustettu kirjasto keskeisellä paikalla kaupunkia, Mansikkalassa.
Annetaan asiakkaille ilmaiset matkaliput yleisiin kulkuneuvoihin, esim. edestakainen lippu kerran viikossa. Luulen tämän jopa lisäävän kirjaston käyttöä. Neljä lippua kuukaudessa ei liene ylipääsemätön kustannus, jos sivukirjastot lakkautetaan.Kaupugin vuokraamat tilat kuten kirjastot ovat useimmitaen jonkun demarijärjestön tai YH:n(lue demareiden) omistuksessa, siksi niitä ei voi lopettaa
- Tähtis 98
Demari meni saunaan. kirjoitti:
Kaupugin vuokraamat tilat kuten kirjastot ovat useimmitaen jonkun demarijärjestön tai YH:n(lue demareiden) omistuksessa, siksi niitä ei voi lopettaa
oikeassa! Mutta olen ymmärtänyt myös sen, että lähikoulujanne lakkautetaan? Pienistä taaperoista siis viis?!
Mitäs käyttöä näille tyhille jääviksi koulurakennuksille on sitten jatkossa luvassa? Purkutuomioko, sillä täytyyhän niissäkin ainakin lämmityksen jollain tavoin pelata, etenkin jos nämä poikkeukselliset talvisäät ovat tulevaisuudenkin 'visiota'.
Ei ymmärrä tätä politiikka, ja vielä vähempi siihen on tulevaisuudessa uskoansa edes panostaa. Sillä politiikan takanahan on aina vaan ihminen/ihmiset, rassut sellaiset?! - Tähtis 98
säästöt kirjoitti:
Myös katujen riittävään kunnossa pitoon löytyvät rahat jonninjoutavasta Imatran teatterista. Imatran eliitti varmaan pääsee harrastamaan sitä kulttuuriansa Lappeenrantaan. Teatteri on täysin tarpeeton Imatralla.
Imatralla ei kukaan köyhä opiskelija eikä vähävaraiset perheet käy teatterissa, kun ei ole siihen varaa.
Toinen säästö kohde kirjastot. Imatralla voisi hyvinkin riittää yksi pääkirjasto. Miksi tarvitaan monia kirjastoja? Mikä on kävijämäärä esimerkiksi Rajapatsaalla? Näyttää aika tyhjältä monet kerrat, kun olen siellä käynyt. Onko Niskalla sama tilanne?
Paljonko tekee henkilökuntamenot vuodessa sivukirjastoissa, entä vuokrat tiloista?mahda mitään! Henkilökohtaisesti olen entistä vakuuttuneempi, että vauhti johtaa auttamattomasti vanhaan 'hyvään' sääty-yhteiskuntaan.
Ja kenelle tästä kiitos? - Demari tuli saunasta
Kaupugin vuokraamat tilat kuten kirjastot ovat useimmitaen jonkun demarijärjestön tai YH:n(lue demareiden) omistuksessa, siksi niitä ei voi lopettaa
Mitkä kirjastotilat ovat demarien omistuksessa? Olisi hyvä tietää, ettei mene laukomaan täällä aivan mitä sattuu. Mikähän tämä YH on, jonka demarit omistaa? Onko jokin Yhteiset Hynttyyt.
- leikkaaja!?%
Kirjatoukka... kirjoitti:
Annetaan asiakkaille ilmaiset matkaliput yleisiin kulkuneuvoihin, esim. edestakainen lippu kerran viikossa. Luulen tämän jopa lisäävän kirjaston käyttöä. Neljä lippua kuukaudessa ei liene ylipääsemätön kustannus, jos sivukirjastot lakkautetaan.Anssihan paasaa aina näistä lakisääteisistä velvotteista. Ja mistä pois jos jotain lisätään.
Tässä miun lista. Lopetetaan seuraavat toiminnot.
-Latujen kunnossapito,jokainen hiihtäköön latunsa niin sitä tehtiin aikaisemminkin. Kasvaisi kuntokin paremmin.
-Kirjastot kiinni.kaikki. Ne joilla ei ole varaa ostaa kirjoja kaupoista,kirppareilta. Lainailkoot toisiltaan. Tai olkoot lukematta.
- kehitysyhtiö alas,jäähalli jäihin. Tennishalli kylmäksi. Urheilutalo ja uimahalli tulkoon toimeen omillaan jos ei,kiinni.
-Koskis ja muutkin nuorisotilat kiinni. Kävelkööt pennut ympyrää kulmilla,niin tehtiin mekin.
-teatterin tuet pois,jos ei tule toimeen omillaan menkööt oikeisiin töihin. Samoin tuet pois kaikilta jonninjoutavilta tapahtumilta. Tulkoot toimeen omillaan.
No siinä on leikkauslistaa ja vain ei pakollisia. Jos ei anssi riitä aloitetaan huomenna raakaamaan pakollisista. Kuten terveydenhuollosta. Aloitetaan vaikka lopettamalla kaikki psykiatrian palvelut samoin paideklinikat kiinni.
Nyt luulisi olevan varaa korjata tiehöylä. säästöt kirjoitti:
Paljonko tekee henkilökuntamenot vuodessa sivukirjastoissa, entä vuokrat tiloista?Teatterin valtionavustukset ovat sellaiset, ettei se kannusta hyvään talouden pitoon. Eli jos menee huonosti, niin valtionavustukset ovat suuremmat. Kun taas hyvin, niin pienemmät.
- Tähtis 98
leikkaaja!?% kirjoitti:
Anssihan paasaa aina näistä lakisääteisistä velvotteista. Ja mistä pois jos jotain lisätään.
Tässä miun lista. Lopetetaan seuraavat toiminnot.
-Latujen kunnossapito,jokainen hiihtäköön latunsa niin sitä tehtiin aikaisemminkin. Kasvaisi kuntokin paremmin.
-Kirjastot kiinni.kaikki. Ne joilla ei ole varaa ostaa kirjoja kaupoista,kirppareilta. Lainailkoot toisiltaan. Tai olkoot lukematta.
- kehitysyhtiö alas,jäähalli jäihin. Tennishalli kylmäksi. Urheilutalo ja uimahalli tulkoon toimeen omillaan jos ei,kiinni.
-Koskis ja muutkin nuorisotilat kiinni. Kävelkööt pennut ympyrää kulmilla,niin tehtiin mekin.
-teatterin tuet pois,jos ei tule toimeen omillaan menkööt oikeisiin töihin. Samoin tuet pois kaikilta jonninjoutavilta tapahtumilta. Tulkoot toimeen omillaan.
No siinä on leikkauslistaa ja vain ei pakollisia. Jos ei anssi riitä aloitetaan huomenna raakaamaan pakollisista. Kuten terveydenhuollosta. Aloitetaan vaikka lopettamalla kaikki psykiatrian palvelut samoin paideklinikat kiinni.
Nyt luulisi olevan varaa korjata tiehöylä.listallasi on erittäin useita ja varteenotettavia säästökohteita, esimerkiksi nuo latukoneet ja kulttuuritapahtumat.
Ja kehitysyhtiöt, mikähän rooli niillä näin yleismitallisesti arvioituna, yleensäkään on? Kehittäminen kait, nimestä päätellen? No, saahan tätä kehitellä mitä tahtojaan. Eri asia sitten, mikä vaikutus näillä kehittelyillä on ja mihin? Mielenkiintoista.
Mutta etkö nyt ymmärrä sitä seikkaa että nykynuoriso, kauhalla syötettynä, ei osaa enää toimia omaehtoisesti. Virikkeitä tulee olla tarjolla vauvasta, ties mihin ikään asti tahansa. En minä ainakaan osaa arvioida, milloin lapsesta kasvaa oma-aloitteinen aikuinen?
Mutta olkoot, listastasi puuttui kuitenkin sellainen niin sanottu kaksoiskaupunki -strategianne! Enkä tiedä paljonko tämä strategia syöksee varoja, strategian huimiin visioihin peilaten? Euroja kait kuitenkin?
Ja terveydenhuolto, sieltähän nämä varat on aina helpointa riipaista poikkeen? Ihmiset kuolkoot, kun kuoltava on? Mutta mites tämä sitten sattuu siihen strategiaan, että eläkeikää ollaan erittäin herkällä visiolla/sormella nostamassa aina ja aina vaan, ties mihin? Eikös tällainen visio nimenomaan edellytä strategiaa, jossa ihmisen terveydentila asetetaan sijalle numero 1?
Ps. Nuoret turhautkoon näissä visioissa ja strategioissa, mutta olisi suotavaa myös se visio, että mielenterveysongelmat lisääntyvät ja terveyshuollon kulut tulevat näiltä osin (pakostakin) erittäin rajusti nousemaan. Ja varoja näiden kulujen kattamiseen on löydyttävä ties sitten mistä vaan, sillä eihän nuorisoa voi sairastuttaa ihan huvikseen? Ovathan he tulevia veron-/eläkkeenmaksajia, joillekin? - leikkaaja!?%
Tähtis 98 kirjoitti:
listallasi on erittäin useita ja varteenotettavia säästökohteita, esimerkiksi nuo latukoneet ja kulttuuritapahtumat.
Ja kehitysyhtiöt, mikähän rooli niillä näin yleismitallisesti arvioituna, yleensäkään on? Kehittäminen kait, nimestä päätellen? No, saahan tätä kehitellä mitä tahtojaan. Eri asia sitten, mikä vaikutus näillä kehittelyillä on ja mihin? Mielenkiintoista.
Mutta etkö nyt ymmärrä sitä seikkaa että nykynuoriso, kauhalla syötettynä, ei osaa enää toimia omaehtoisesti. Virikkeitä tulee olla tarjolla vauvasta, ties mihin ikään asti tahansa. En minä ainakaan osaa arvioida, milloin lapsesta kasvaa oma-aloitteinen aikuinen?
Mutta olkoot, listastasi puuttui kuitenkin sellainen niin sanottu kaksoiskaupunki -strategianne! Enkä tiedä paljonko tämä strategia syöksee varoja, strategian huimiin visioihin peilaten? Euroja kait kuitenkin?
Ja terveydenhuolto, sieltähän nämä varat on aina helpointa riipaista poikkeen? Ihmiset kuolkoot, kun kuoltava on? Mutta mites tämä sitten sattuu siihen strategiaan, että eläkeikää ollaan erittäin herkällä visiolla/sormella nostamassa aina ja aina vaan, ties mihin? Eikös tällainen visio nimenomaan edellytä strategiaa, jossa ihmisen terveydentila asetetaan sijalle numero 1?
Ps. Nuoret turhautkoon näissä visioissa ja strategioissa, mutta olisi suotavaa myös se visio, että mielenterveysongelmat lisääntyvät ja terveyshuollon kulut tulevat näiltä osin (pakostakin) erittäin rajusti nousemaan. Ja varoja näiden kulujen kattamiseen on löydyttävä ties sitten mistä vaan, sillä eihän nuorisoa voi sairastuttaa ihan huvikseen? Ovathan he tulevia veron-/eläkkeenmaksajia, joillekin?on kunta mukana monessa sille lainmukaan kuulumattomassa toiminnassa. Yhtenä mm. kaksoiskaupunkihanke. Se on rahoittajana jos jonkinlaisessa toiminnassa.
Hyvä esimerkki on tämä tennishalli. Kuinka monta rekisteröitynytta ja lajia tosissaan harrastavaa ihmistä imatralta löytyy. Luku on kymmenissä. Mutta ilmeisesti joku viskaalin lapsi tai viskaali itse haluaa hakata tennistä talvisin paremmissa paikoissa kuin urheilutalo tai koulujen jumppasalit(niitä muuten olisi tyhjillää ihan omasta takaa). Siihen siis rahaa löytyy kun tarvis vaatii.
Entäpä mainostettu ensilumenlatu. Vaikka seurat sen talkoilla tekevätkin on kaupunki mukan siinäkin hankeessa merkittävällä rahallisella panoksella. Montako kansallisen tason hiihtäjää löytyy imatralta,käytännöss ei yhtään. Mutta latu on saatava. Ja tässä asiassa ei anssikaan ole varmasti ollut hanttiin panemassa.
Kunnan pitäisi keskittyä laissa vaadittaviin tehtäviin ja vasta kun ne on asiallisessti hoidettu on aika muun rahoittamisen ja toiminnan.
Kouluja lakkautetaan,terveydenhuolto takkuilee,tiet on huonolla hoidolla,vesijohtoverkosto rappeutuu huimaa vauhtia. Silti rahaa haaskataan turhanpäiväisiin investointeihin ja tapahtumien tukemiseen. Ajetaan omakustannusmallia mutta kun tulee vastaan tapahtuma jossa pitää päässä keikoilemaan unohdetaan se samoin tein. Ja rahaa löytyy. leikkaaja!?% kirjoitti:
on kunta mukana monessa sille lainmukaan kuulumattomassa toiminnassa. Yhtenä mm. kaksoiskaupunkihanke. Se on rahoittajana jos jonkinlaisessa toiminnassa.
Hyvä esimerkki on tämä tennishalli. Kuinka monta rekisteröitynytta ja lajia tosissaan harrastavaa ihmistä imatralta löytyy. Luku on kymmenissä. Mutta ilmeisesti joku viskaalin lapsi tai viskaali itse haluaa hakata tennistä talvisin paremmissa paikoissa kuin urheilutalo tai koulujen jumppasalit(niitä muuten olisi tyhjillää ihan omasta takaa). Siihen siis rahaa löytyy kun tarvis vaatii.
Entäpä mainostettu ensilumenlatu. Vaikka seurat sen talkoilla tekevätkin on kaupunki mukan siinäkin hankeessa merkittävällä rahallisella panoksella. Montako kansallisen tason hiihtäjää löytyy imatralta,käytännöss ei yhtään. Mutta latu on saatava. Ja tässä asiassa ei anssikaan ole varmasti ollut hanttiin panemassa.
Kunnan pitäisi keskittyä laissa vaadittaviin tehtäviin ja vasta kun ne on asiallisessti hoidettu on aika muun rahoittamisen ja toiminnan.
Kouluja lakkautetaan,terveydenhuolto takkuilee,tiet on huonolla hoidolla,vesijohtoverkosto rappeutuu huimaa vauhtia. Silti rahaa haaskataan turhanpäiväisiin investointeihin ja tapahtumien tukemiseen. Ajetaan omakustannusmallia mutta kun tulee vastaan tapahtuma jossa pitää päässä keikoilemaan unohdetaan se samoin tein. Ja rahaa löytyy.Uusia investointeja tulee koko ajan lisää. Jos luit lehdestä pari päivää sitten, että hallitus on käynnistännyt keskustan jatko kehitys hankkeen. Se tulee viemään kunnallistekniikan rahat.
Tähän ensilumen latuun.
Luitko lehdestä, että Imatran kylpylä aikoo keskittyä johonkin. Ei ole vaikeaa ennustaa, että keskittymisen yksi asia on hiihto.- Tähtis 98
leikkaaja!?% kirjoitti:
on kunta mukana monessa sille lainmukaan kuulumattomassa toiminnassa. Yhtenä mm. kaksoiskaupunkihanke. Se on rahoittajana jos jonkinlaisessa toiminnassa.
Kouluja lakkautetaan,terveydenhuolto takkuilee,tiet on huonolla hoidolla,vesijohtoverkosto rappeutuu huimaa vauhtia. Silti rahaa haaskataan turhanpäiväisiin investointeihin ja tapahtumien tukemiseen. Ajetaan omakustannusmallia mutta kun tulee vastaan tapahtuma jossa pitää päässä keikoilemaan unohdetaan se samoin tein. Ja rahaa löytyy.Mielenkiintoisia ja ennen kaikkea varteenotettavia havaintoja tuot esille! Syitä syviä pitänee vain pohtia?
- Rahankäyttöä
Tähtis 98 kirjoitti:
listallasi on erittäin useita ja varteenotettavia säästökohteita, esimerkiksi nuo latukoneet ja kulttuuritapahtumat.
Ps. Nuoret turhautkoon näissä visioissa ja strategioissa, mutta olisi suotavaa myös se visio, että mielenterveysongelmat lisääntyvät ja terveyshuollon kulut tulevat näiltä osin (pakostakin) erittäin rajusti nousemaan. Ja varoja näiden kulujen kattamiseen on löydyttävä ties sitten mistä vaan, sillä eihän nuorisoa voi sairastuttaa ihan huvikseen? Ovathan he tulevia veron-/eläkkeenmaksajia, joillekin?Tuo kaksoiskaupunkihankehan on yksi näitä hyvin mielenkiintoisia juttuja. Svetogorskin viemäreihin on upotettu aika summat Imatran veronmaksajien rahoja. Samaan aikaan täällä pitää katuvalotkin sammutella yöllä, vesijohto- ja viemäriverkko hajoavat käsiin ja valtaosa teistä murenee sekä jää auraamatta. Samaan aikaan ihanat päättäjämme tunkevat mukaviin kohteisiin rahaa, esimerkiksi rakentavat Venäjälle koko entisen Enson=Svetogorsk viemäriverkoston uusiksi. Tiedän tietty, että näin demareiden ja kommareiden on aina tehnyt mieli olla kaveria tuon Ryssän kanssa, mutta että meidän kaikkien verorahoilla... Venäjä nyt on kuitenkin ainakin luonnonvaroiltaan maailman rikkaimpia valtioita; riittää öljyä, kaasua, malmeja ja vastaavaa. Kyllä sitä kelpaa Imatralaisen veronmaksajan katsella, kun kynnettyä peltoa muistuttavalla tiellä ajelee ruosteisella Samaralla tai jollain parikymmentä vuotta vanhalla "riisikupilla" ja näkee, kuinka raja-asemalle päin viedään rekkalasteittain upouusia katumaastureita. Ja meidän kaupunkilaisia ajattelevat poliitikot maksavat sitten naapuri-veliVenäläiselle kaiken, mitä he keksivät pyytää. Mutta niinhän se sanonta sanoo, että "ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka antaa...".
- litkoiksi
Rahankäyttöä kirjoitti:
Tuo kaksoiskaupunkihankehan on yksi näitä hyvin mielenkiintoisia juttuja. Svetogorskin viemäreihin on upotettu aika summat Imatran veronmaksajien rahoja. Samaan aikaan täällä pitää katuvalotkin sammutella yöllä, vesijohto- ja viemäriverkko hajoavat käsiin ja valtaosa teistä murenee sekä jää auraamatta. Samaan aikaan ihanat päättäjämme tunkevat mukaviin kohteisiin rahaa, esimerkiksi rakentavat Venäjälle koko entisen Enson=Svetogorsk viemäriverkoston uusiksi. Tiedän tietty, että näin demareiden ja kommareiden on aina tehnyt mieli olla kaveria tuon Ryssän kanssa, mutta että meidän kaikkien verorahoilla... Venäjä nyt on kuitenkin ainakin luonnonvaroiltaan maailman rikkaimpia valtioita; riittää öljyä, kaasua, malmeja ja vastaavaa. Kyllä sitä kelpaa Imatralaisen veronmaksajan katsella, kun kynnettyä peltoa muistuttavalla tiellä ajelee ruosteisella Samaralla tai jollain parikymmentä vuotta vanhalla "riisikupilla" ja näkee, kuinka raja-asemalle päin viedään rekkalasteittain upouusia katumaastureita. Ja meidän kaupunkilaisia ajattelevat poliitikot maksavat sitten naapuri-veliVenäläiselle kaiken, mitä he keksivät pyytää. Mutta niinhän se sanonta sanoo, että "ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka antaa...".
demareitten ylivuotavalle avokätisyydelle veli venäläiset antavat Imatran siunaukseksi puutullit, minkä seuraukset nöyränä vastaanotetaan, kun rikas veli venäläinen antaa
- leikkaaja!?%
Rahankäyttöä kirjoitti:
Tuo kaksoiskaupunkihankehan on yksi näitä hyvin mielenkiintoisia juttuja. Svetogorskin viemäreihin on upotettu aika summat Imatran veronmaksajien rahoja. Samaan aikaan täällä pitää katuvalotkin sammutella yöllä, vesijohto- ja viemäriverkko hajoavat käsiin ja valtaosa teistä murenee sekä jää auraamatta. Samaan aikaan ihanat päättäjämme tunkevat mukaviin kohteisiin rahaa, esimerkiksi rakentavat Venäjälle koko entisen Enson=Svetogorsk viemäriverkoston uusiksi. Tiedän tietty, että näin demareiden ja kommareiden on aina tehnyt mieli olla kaveria tuon Ryssän kanssa, mutta että meidän kaikkien verorahoilla... Venäjä nyt on kuitenkin ainakin luonnonvaroiltaan maailman rikkaimpia valtioita; riittää öljyä, kaasua, malmeja ja vastaavaa. Kyllä sitä kelpaa Imatralaisen veronmaksajan katsella, kun kynnettyä peltoa muistuttavalla tiellä ajelee ruosteisella Samaralla tai jollain parikymmentä vuotta vanhalla "riisikupilla" ja näkee, kuinka raja-asemalle päin viedään rekkalasteittain upouusia katumaastureita. Ja meidän kaupunkilaisia ajattelevat poliitikot maksavat sitten naapuri-veliVenäläiselle kaiken, mitä he keksivät pyytää. Mutta niinhän se sanonta sanoo, että "ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka antaa...".
tyhmemmänkin kunnallispolitiikon tajuta että ei venäläinen sano ei,työnnettiin sinne rahaa kuinka paljon tahansa. Eikä venäläisten asenne suomea ja suomalaisia kohtaan muutu yhtään myötämielisemmäksi vaikka rakenettaisiin koko sveto uusiksi verovaroin.
Mutta kun pito on eräille ollut niin hyvää naapurimatkoilla. On tullut tätkeäksi jatkaa yhteistyötä ja yhteisprojekteja. Joissa yhteistä on vain se että suomalaiset maksaa ja tekee. Venäläisille jää vain päättäjien kestitys. Ja se kestitys tiedetään. Kyllä venäjällä "viihdyttäjiä" ja vodkaa piisaa.
Täytyisi muistaa että venäjä ajattelee vain ja ainoastaan venäjää. Ja venäläinen venäläistä. Eikä se muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Tämä olisi hyvä päättäjien pitää mielessä. - alttu
litkoiksi kirjoitti:
demareitten ylivuotavalle avokätisyydelle veli venäläiset antavat Imatran siunaukseksi puutullit, minkä seuraukset nöyränä vastaanotetaan, kun rikas veli venäläinen antaa
Puutulleista päätökset on tehty Moskovassa, ei Svetogorskissa. Demarit eivät ole hallitusvastuussa, porvaripuolueet taas ovat. Ratkaisu puutulleihin tapahtuu neuvottelemalla Suomen ja Venäjän hallitusten välisissä neuvotteluissa, ei Imatran ja Svetogorskin. Tekninen lautakunta lisäsi 50% aurauksiin tarkoitettuja määrärahoja. Anssi on oikeassa siinä, että kaikki maksaa ja miten asiat priorisoidaan.
- v-tunut kansalainen!
alttu kirjoitti:
Puutulleista päätökset on tehty Moskovassa, ei Svetogorskissa. Demarit eivät ole hallitusvastuussa, porvaripuolueet taas ovat. Ratkaisu puutulleihin tapahtuu neuvottelemalla Suomen ja Venäjän hallitusten välisissä neuvotteluissa, ei Imatran ja Svetogorskin. Tekninen lautakunta lisäsi 50% aurauksiin tarkoitettuja määrärahoja. Anssi on oikeassa siinä, että kaikki maksaa ja miten asiat priorisoidaan.
täyttä totta. Ei puutulleja imatralla päätetä. Taas kerran porvarihallitus on saanut maamme ennen näkemättömään lamaan. Samoin oli 90-luvun alussa. Ja silti jotkut täälläkin jaksavat syyttää demareita kaikesta pahasta.
Luulisi näitä demarien haukkujia sentään kiinostavan hallituksen esitykset eläkeiden heikennyksistä. Sillä on tasan varmaa että tekin joskus saatte nauttia näistä teidän leikkaamistanne eläke-eduista. Olisi hauska kysyä silloin miltä tuntuu.Kun työuraa on pidennetty muutamalla vuodella ja osa-aika eläkkeet on poistettu. Silloin kannataa muistaa millainen hallitus asian päätti.
Kun vaivat iskevät ne iskevät. Ja vaihtoehtoja ei sen jälkeen ole kuin huonoja ja helvetin huonoja. Esim. osa-aika eläke on hyvä tapa jatkaa työuraa. Nyt vaihtoehtona on sairauseläke tai työ. Ja sairauseläkkeellehän ei nykyään pääse kuin hullut ja alkoholistit.
Mutta aiheeseen,auraukseen. Olkoot määrärahat miten suuret tai pienet. Ei se muuta typerää ja järjetöntä työn suunnittelua ja tekemistä. Kun toistuvasti päätienauraaja jättä suuren vallin kujan päätyyn,lähes motittaen kujan. Ja kujan auraaja tulee kun tulee jos tulee. On systeemissä jotain pahasti vialla.
Ja sen puolustaminen on keneltä tahansa sulaa hulluutta. Koskien myös Anssia.Siihenkö asti tätä mieletöntä työnsuunnittelua jatketaan kunnes tulee ensimmäiset kuolonuhrit kun hälyytysajoneuvo jää kiinni valliin tai rikkoutuu vallien seurauksena. Saako kaupunki tukkia tiet toiminallaan ja näin vaarantaa jopa kansalaisten turvallisuuden.
Miten on Anssi,saako. - Imatrantodellisuus
Näitten demaripoliitikkojen omalle puolueelleen järjestämää "puoluetukea" koko Imatran kaupungin veronmaksajien varoista. Kun tässä kaupungissa on demarienemmistö, niin helppo se on junailla. Vuokrataan Tainionkosken työväentalolta "ryöstövuokralla" tälle Irti-teatterille, Kierrätyskeskukselle ja nuorten kokoontumistilalle Vuoksenniskan vastaavalta ja muita vastaavia esimerkkejä riittää ainakin tässä kaupungissa. Se on tätä "muka laillista" verovarojen käyttöä = demaripoliitikkojen itselleen järjestämää puoluetukea. Eikä asia tule muuttumaan ainakaan ennen, kuin muuttuu tuo poliittinen koostumus. Eihän ne nyt omaa oksaansa halua sahata ja sieltä niitä säästöjä etsiä. Helpompi se on näitä kouluja lakkautella, mummot ja papat jättää hoitamatta sekä kadut auraamati. Herääs nyt, se on tätä täällä! Ja sitten esimerkiksi tuo vasemmisto-Anssi huutaa täällä naama punasena, että ei voi sitä taikka tätä, kun ei ole rahhaa. Mihinköhän ovat rahat menneet? Ja kun ymmärtääkseni Imatran kaupunki itse asiassa saa aika paljon noita yhteisöverojakin, kun ainakin toistaiseksi täällä tuota teollisuutta ja muutakin on. Mutta kaupunki ei sitten välitä noita lakisääteisiä juttujakaan täällä hoitaa, annetaan ennemmin "puoluetukea"!
leikkaaja!?% kirjoitti:
tyhmemmänkin kunnallispolitiikon tajuta että ei venäläinen sano ei,työnnettiin sinne rahaa kuinka paljon tahansa. Eikä venäläisten asenne suomea ja suomalaisia kohtaan muutu yhtään myötämielisemmäksi vaikka rakenettaisiin koko sveto uusiksi verovaroin.
Mutta kun pito on eräille ollut niin hyvää naapurimatkoilla. On tullut tätkeäksi jatkaa yhteistyötä ja yhteisprojekteja. Joissa yhteistä on vain se että suomalaiset maksaa ja tekee. Venäläisille jää vain päättäjien kestitys. Ja se kestitys tiedetään. Kyllä venäjällä "viihdyttäjiä" ja vodkaa piisaa.
Täytyisi muistaa että venäjä ajattelee vain ja ainoastaan venäjää. Ja venäläinen venäläistä. Eikä se muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Tämä olisi hyvä päättäjien pitää mielessä.Milloin on Imatra omalla kustannuksellaan lkunnostannut Sveton viemäreitä.
Sit tästä kestityksestä. Kirjoituksistanne saa sen kuvan, että vasemmisto on käynnyt nauttimassa kestityksistä Svetossa.
Meidän ryhmästä ei ole kukaan käynnyt rajan takana missään kestityksissä.
Imatralta siellä on käynnyt kaupunginhallitus.
Kuuluu siellä maistuneen porvareillekkin viina.
Eli pitäs miettii, mitä perättömyyksiä lauotaan.- leikkaaja!?%
anssi.p kirjoitti:
Milloin on Imatra omalla kustannuksellaan lkunnostannut Sveton viemäreitä.
Sit tästä kestityksestä. Kirjoituksistanne saa sen kuvan, että vasemmisto on käynnyt nauttimassa kestityksistä Svetossa.
Meidän ryhmästä ei ole kukaan käynnyt rajan takana missään kestityksissä.
Imatralta siellä on käynnyt kaupunginhallitus.
Kuuluu siellä maistuneen porvareillekkin viina.
Eli pitäs miettii, mitä perättömyyksiä lauotaan.missä kohtaa olen väittänyt että sveton viemäreitä on kunnostettu verovaroin. Mutta suunnitelmiahan asian suhteen oli.
Kerro missä kohtaa olen väittänyt vasemmiston käyneen nauttimassa kestityksestä. En missään. Mutta kyllä siellä on vasemmistoakin käynyt siitä ei varmaan voi sanoa kahta sanaa. Eikös demarit kuulukkaan vasemmistoon. Ja käsittääkseni demarit on hallituksessa siinä kuin porvaritkin,imatralla. Kumpi muuten sinua vituttaa enemmän. Sekö että asiasta puhutaan vai se että ette ole päässyt mukaan karkeloihin.
Aina on maistuneet kestitykset poliitikoille oli ne mitä laatua hyvänsä ja oli poliitikot mistä puolueesta hyvänsä. Ja jos ei joku ulkopuolinen kestitä niin ette te ole olleet aivan yksitoimisia asian suhteen. On järjestetty jos jonkinlaista "seminaaria" milloin missäkin. Ja aina on ollut niitä jotka on halunneet kehua tekemisillään ja saamisillaan. Ja niitä jotka ovat halunneet valistaa muiden tekemisistä. Joten kyllä ne seminaarimatkat tiedetään.
Eli pitäs kattoo mitä kukakin on kirjoittanut ja vastailla sen mukaan. Ja vasta sitten alkaa laukoa. leikkaaja!?% kirjoitti:
missä kohtaa olen väittänyt että sveton viemäreitä on kunnostettu verovaroin. Mutta suunnitelmiahan asian suhteen oli.
Kerro missä kohtaa olen väittänyt vasemmiston käyneen nauttimassa kestityksestä. En missään. Mutta kyllä siellä on vasemmistoakin käynyt siitä ei varmaan voi sanoa kahta sanaa. Eikös demarit kuulukkaan vasemmistoon. Ja käsittääkseni demarit on hallituksessa siinä kuin porvaritkin,imatralla. Kumpi muuten sinua vituttaa enemmän. Sekö että asiasta puhutaan vai se että ette ole päässyt mukaan karkeloihin.
Aina on maistuneet kestitykset poliitikoille oli ne mitä laatua hyvänsä ja oli poliitikot mistä puolueesta hyvänsä. Ja jos ei joku ulkopuolinen kestitä niin ette te ole olleet aivan yksitoimisia asian suhteen. On järjestetty jos jonkinlaista "seminaaria" milloin missäkin. Ja aina on ollut niitä jotka on halunneet kehua tekemisillään ja saamisillaan. Ja niitä jotka ovat halunneet valistaa muiden tekemisistä. Joten kyllä ne seminaarimatkat tiedetään.
Eli pitäs kattoo mitä kukakin on kirjoittanut ja vastailla sen mukaan. Ja vasta sitten alkaa laukoa.Miksi julkisen sektorin ateriat ja juomat haukutaan. Samaan aikaan haukkujat keräävät ponsoreita omiin juhliin. (en yleistä). Ilmaisia juomia ja laivaristeilyjä ei ole olemassa, sillä tuotteen ostaja maksaa loppupeleissä toisen saaman kestityksen. Eli yksityisellä puolella jos joku porukka saa alihankkijoilta ponsori rahaa vaikka risteilyyn, niin työnantaja maksaa sen ostaessaan tuotteita alihankkijalta.
En puolustelu ilmaisia kestityksiä, mutta haluan katsoa asiaa asiaa laajemmin, enkä pelkästään julkisesta sektorista.
Itsellänikin on ollut mahdollisuuksia ottaa osaa mm. kaksoiskaupunki seminaariin Svetossa kaksi kertaa, mutta olen valinnut työn.- asian tosi laita?
anssi.p kirjoitti:
Miksi julkisen sektorin ateriat ja juomat haukutaan. Samaan aikaan haukkujat keräävät ponsoreita omiin juhliin. (en yleistä). Ilmaisia juomia ja laivaristeilyjä ei ole olemassa, sillä tuotteen ostaja maksaa loppupeleissä toisen saaman kestityksen. Eli yksityisellä puolella jos joku porukka saa alihankkijoilta ponsori rahaa vaikka risteilyyn, niin työnantaja maksaa sen ostaessaan tuotteita alihankkijalta.
En puolustelu ilmaisia kestityksiä, mutta haluan katsoa asiaa asiaa laajemmin, enkä pelkästään julkisesta sektorista.
Itsellänikin on ollut mahdollisuuksia ottaa osaa mm. kaksoiskaupunki seminaariin Svetossa kaksi kertaa, mutta olen valinnut työn.kestitystä vastaan, niin nyt "katkerana Kaarinana" kaakatat??!
- leikkaaja!?%
asian tosi laita? kirjoitti:
kestitystä vastaan, niin nyt "katkerana Kaarinana" kaakatat??!
näköjään Anssikin kestitetty kun auraajat saa tehä mitä vaan tai jättää tekemättä. Ja kehuja vaan suoltaa Anssin suu. Anssi oli oikeessa,ilmasia aterioita ei oo.
Koulut kiinni,kunnalistekniikka ruvella,terveydenhoito ruvella,säästöjä säästöjen perään. Mut aina vaan tuntuu rahaa löytyvän seminaareihin,tutustumismatkoihin,retretteihin,risteilyihin yms.
Ne on vissii niitä lakisääteisiä menoja. - vesimörkö
leikkaaja!?% kirjoitti:
näköjään Anssikin kestitetty kun auraajat saa tehä mitä vaan tai jättää tekemättä. Ja kehuja vaan suoltaa Anssin suu. Anssi oli oikeessa,ilmasia aterioita ei oo.
Koulut kiinni,kunnalistekniikka ruvella,terveydenhoito ruvella,säästöjä säästöjen perään. Mut aina vaan tuntuu rahaa löytyvän seminaareihin,tutustumismatkoihin,retretteihin,risteilyihin yms.
Ne on vissii niitä lakisääteisiä menoja.no se on totta että kunnalistekniikka on aivan sökönä, käyttövedestä vuotaa huonojen putkien takia suuria määriä hukkaan, ja rahhaa kun ei oo niinko jenin jeniä niitten korjaamiseen, mut sit kyl muuta kaikkee kökköä tuetaan.....
leikkaaja!?% kirjoitti:
Ne on vissii niitä lakisääteisiä menoja.Turhaa jatkaa keskustelua, kun se menee asian viereen. Keväällä tullaan käymään valtuustoseminaarissa taas kerran arvokeskustelua.
En kuitenkaan usko saatavan mitään tuloksia aikaan, koska päättäjissä on liikaa sidosryhmiä.- niskalainen
anssi.p kirjoitti:
Turhaa jatkaa keskustelua, kun se menee asian viereen. Keväällä tullaan käymään valtuustoseminaarissa taas kerran arvokeskustelua.
En kuitenkaan usko saatavan mitään tuloksia aikaan, koska päättäjissä on liikaa sidosryhmiä.Kaupungin keskeisin ongelma on ylisuuri, toisiaan työllistävä ja tehoton organisaatio. Tälläiset organisaatiot perustuvat jatkuvalle resurssien kasvulle(lue kunnallisverotuksen kiristäminen). Politiikka on väärä ohjausmenettely tälläisten organisaatioiden tervehdyttämiseen, saatikka johtamiseen. Suurin osa kunnallispoliitikoista ei ymmärrä organisaatiodynamiikasta tahi johtamisesta(niin ihmisten kuin asioiden)sen enempää kuin sika opperasta.
Tämä taasen pakottaa virkamieskunnan manipuloimaan omia tavoitteitaan, prosessejaan ja toimintatapojaan jotta Potemkinin kulissit saataisiin pidettyä yllä.
Kunnallispolitiikkaa kuvaa hyvin lause:
"Sokea johtaa rampoja maailmanvalloitusretkellä" niskalainen kirjoitti:
Kaupungin keskeisin ongelma on ylisuuri, toisiaan työllistävä ja tehoton organisaatio. Tälläiset organisaatiot perustuvat jatkuvalle resurssien kasvulle(lue kunnallisverotuksen kiristäminen). Politiikka on väärä ohjausmenettely tälläisten organisaatioiden tervehdyttämiseen, saatikka johtamiseen. Suurin osa kunnallispoliitikoista ei ymmärrä organisaatiodynamiikasta tahi johtamisesta(niin ihmisten kuin asioiden)sen enempää kuin sika opperasta.
Tämä taasen pakottaa virkamieskunnan manipuloimaan omia tavoitteitaan, prosessejaan ja toimintatapojaan jotta Potemkinin kulissit saataisiin pidettyä yllä.
Kunnallispolitiikkaa kuvaa hyvin lause:
"Sokea johtaa rampoja maailmanvalloitusretkellä"Tarkoitin, että on turha jatkaa keskustelua kaiken maailman kestityksistä. En siis organisaatiosta.
Kirjoitin jo aikaisemmin mielipiteen tästä organisaation muutoksesta ja lomautuksista, mutta se hävisi jotenkin pois.
Yksityisellä puolella on vain kaksi neuvotteluosaPUOLTA, Kun taas julkisella puolella kolme, kun poliitikot ovat mukana myös.
Otetaan esimerkiksi Imatran kaupunki.
Kuinka paljon poliitikkoja on työssä kaupungilla tai kuntayhtymillä.
Kun tehdään organisaatio muutoksia, niin suurempien puolueiden pitää mielistellä näitä henkilöstöjärjestöjä ja siten menetetään aikaa ja euroja hukkaan.
Sitä tarkoitin, kun kirjoitin, että on liikaa sidosryhmiä.- Mun mielestä
anssi.p kirjoitti:
Tarkoitin, että on turha jatkaa keskustelua kaiken maailman kestityksistä. En siis organisaatiosta.
Kirjoitin jo aikaisemmin mielipiteen tästä organisaation muutoksesta ja lomautuksista, mutta se hävisi jotenkin pois.
Yksityisellä puolella on vain kaksi neuvotteluosaPUOLTA, Kun taas julkisella puolella kolme, kun poliitikot ovat mukana myös.
Otetaan esimerkiksi Imatran kaupunki.
Kuinka paljon poliitikkoja on työssä kaupungilla tai kuntayhtymillä.
Kun tehdään organisaatio muutoksia, niin suurempien puolueiden pitää mielistellä näitä henkilöstöjärjestöjä ja siten menetetään aikaa ja euroja hukkaan.
Sitä tarkoitin, kun kirjoitin, että on liikaa sidosryhmiä.Olla niin paljon niitä "sidosryhmiä", että päässyt unohtumaan se varsinainen = kaupunkilaiset = veronmaksajat (/exäänestäjät)?!
Mun mielestä kirjoitti:
Olla niin paljon niitä "sidosryhmiä", että päässyt unohtumaan se varsinainen = kaupunkilaiset = veronmaksajat (/exäänestäjät)?!
Vastuut kadun kunnossa- ja puhtaanapidosta muuttuivat 1.11.2005 joten luetaan lakia siltä kohtaa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050547
Lautakunnan papereiden mukana tuli asiasta paperinivaska ja kokouksessa se käsitellään ilmoitusasioissa.
Pääkohdat.
-kunnossapidon laatuvaatimukset
-kenelle kunnossa- ja puhtaanapito kuuluu (tontinomistajan tehtävät ja kunnan tehtävät).
-tontinomistajien tehtävien ottaminen kunnalle
-kadulla tehtävistä töistä ilmoittaminen
-kuka valvoo kunnossa- ja puhtaanapitoa
kun kunta ottaa tontinomistajalle kuuluvia tehtäviä, osittain tai kokonaan.
Kunnan aikomuksesta siirtää kunnossapito itselleen tiedotetaan kunnan ilmoitustaululla, sanomalehdessä ja kirjeellä tontinomistajille.
Kunnan tekemästä päätöksestä ilmoitetaan vielä kirjeitse niille joita tehtävien kunnalle ottaminen koskee.
Kun kunta ottaa tontinomistajan tehtäviä hoitoonsa, se voi periä työstä maksun.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuohon laitoin poimintoja papereista.
--
Elikkä käydään asia loppuun, kun lautakunta on käynnyt asian läpi.anssi.p kirjoitti:
Vastuut kadun kunnossa- ja puhtaanapidosta muuttuivat 1.11.2005 joten luetaan lakia siltä kohtaa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050547
Lautakunnan papereiden mukana tuli asiasta paperinivaska ja kokouksessa se käsitellään ilmoitusasioissa.
Pääkohdat.
-kunnossapidon laatuvaatimukset
-kenelle kunnossa- ja puhtaanapito kuuluu (tontinomistajan tehtävät ja kunnan tehtävät).
-tontinomistajien tehtävien ottaminen kunnalle
-kadulla tehtävistä töistä ilmoittaminen
-kuka valvoo kunnossa- ja puhtaanapitoa
kun kunta ottaa tontinomistajalle kuuluvia tehtäviä, osittain tai kokonaan.
Kunnan aikomuksesta siirtää kunnossapito itselleen tiedotetaan kunnan ilmoitustaululla, sanomalehdessä ja kirjeellä tontinomistajille.
Kunnan tekemästä päätöksestä ilmoitetaan vielä kirjeitse niille joita tehtävien kunnalle ottaminen koskee.
Kun kunta ottaa tontinomistajan tehtäviä hoitoonsa, se voi periä työstä maksun.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuohon laitoin poimintoja papereista.
--
Elikkä käydään asia loppuun, kun lautakunta on käynnyt asian läpi.Eli tässä koko asia tiedotteena.
http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=42906&lan=fi- kiikarissako
anssi.p kirjoitti:
Eli tässä koko asia tiedotteena.
http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=42906&lan=fikaupungintalolla on liikaa väkeä. Vähennetän sieltä, että rahaa jää vaikka teiden kunnostukseen. Liiasta väestä kielii jo sekin, että joudetaan ikkunoista tiirailemaan Vuoksen lintuja oikein porukalla.
- duurissa
anssi.p kirjoitti:
Turhaa jatkaa keskustelua, kun se menee asian viereen. Keväällä tullaan käymään valtuustoseminaarissa taas kerran arvokeskustelua.
En kuitenkaan usko saatavan mitään tuloksia aikaan, koska päättäjissä on liikaa sidosryhmiä.anssi.p | Käyttäjän viestit | 11.2.2010 10:08
”Kerroin jo aikaisemmin, että tätä arvokeskustelua ei käyty, vaikka näin annettiin ymmärtää.”
anssi.p | Käyttäjän viestit | 15.2.2010 19:48
”Keväällä tullaan käymään valtuustoseminaarissa taas kerran arvokeskustelua.”
1) Osaisitteko Imatran eri puolueiden luottamushenkilöt sekä suomi24-palstan keskustelijat antaa kattavan, selkeän vastauksen nykyisen kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen kunkin jäsenen arvoista valtuustokaudella tehtyjen päätösten yhteydessä?
2) Luottamushenkilön arvovalinta perusteltuna: mikä on kaupunginvaltuuston merkittävin päätös tähän mennessä?
3) Kuuluuko luottamushenkilöiden kuunnella ja ottaa huomioon asukkaiden mielipiteet päätettävistä asioista?
4) Ovatko demokraattisessa vaaleissa valituksi tulleet kaupunginvaltuutetut, tähän mennessä valtuustokaudella päätetyissä asioissa, kuunnelleet ja ottaneet huomioon kaupungin asukkaiden arvot ? duurissa kirjoitti:
anssi.p | Käyttäjän viestit | 11.2.2010 10:08
”Kerroin jo aikaisemmin, että tätä arvokeskustelua ei käyty, vaikka näin annettiin ymmärtää.”
anssi.p | Käyttäjän viestit | 15.2.2010 19:48
”Keväällä tullaan käymään valtuustoseminaarissa taas kerran arvokeskustelua.”
1) Osaisitteko Imatran eri puolueiden luottamushenkilöt sekä suomi24-palstan keskustelijat antaa kattavan, selkeän vastauksen nykyisen kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen kunkin jäsenen arvoista valtuustokaudella tehtyjen päätösten yhteydessä?
2) Luottamushenkilön arvovalinta perusteltuna: mikä on kaupunginvaltuuston merkittävin päätös tähän mennessä?
3) Kuuluuko luottamushenkilöiden kuunnella ja ottaa huomioon asukkaiden mielipiteet päätettävistä asioista?
4) Ovatko demokraattisessa vaaleissa valituksi tulleet kaupunginvaltuutetut, tähän mennessä valtuustokaudella päätetyissä asioissa, kuunnelleet ja ottaneet huomioon kaupungin asukkaiden arvot ?Kaikki tärkeät asiat pitää tuoda julkiseen keskusteluun, ennen päätösten tekemistä. Näin asukkailla on mahdollisuus osallistua keskusteluun ja asioitten valmisteluun. Asukkaille pitää järjestää kyselytunteja.
Kaupungin merkittävin päätös on rakennemuutoksen aloitus. Jos hallintoa ei kevennetä, niin tulevaisuudessa rahat eivät riitä palveluiden toteutukseen.
Ovatko poliitikot kuunnelleet kansalaisia. Muistiaseman lopetus, sivukirjastot, irtiteatteri, Niskan kerhohuone.
Listaa voisi jatkaa vielä, mitä kohteita ei ole lopetettu asukkaiden vastustamisen takia.
Jos kaikissa asioissa tehtäisiin päätös kuulemisen jälkeen, eli ei muutettaisi mitään, vaan jatkettaisiin aikaisemmalla linjalla. Lisättäisiin mielummin koulu, terveys ja vanhustenpalveluita.
Edessä olisi konkurssi tai velat, minkä nyky nuoriso joutuisi maksamaan työelämään siirtymisen jälkeen.- höpönhöpöä...
anssi.p kirjoitti:
En kuitenkaan usko saatavan mitään tuloksia aikaan, koska päättäjissä on liikaa sidosryhmiä.sellaiseen valtuustoSEMINAARIIN kyllä on rahaa, mut ei katujen auraamiseen tai kunnossapitoon? Puhumattakaan nyt sitten terveydenhoidosta, lasten kouluista ja päiväkodeista tai vaikka vanhainkodeista? Kyllä sulla Anssi ja kumppanit arvot vähän hukassa...
- kaikillekin
höpönhöpöä... kirjoitti:
sellaiseen valtuustoSEMINAARIIN kyllä on rahaa, mut ei katujen auraamiseen tai kunnossapitoon? Puhumattakaan nyt sitten terveydenhoidosta, lasten kouluista ja päiväkodeista tai vaikka vanhainkodeista? Kyllä sulla Anssi ja kumppanit arvot vähän hukassa...
kyllä täällä Imatralla on kaikki kunnossa. Niinkuin vain olla ja voi. Kaikki saa palvelunsa.
- hahhahhaa
kaikillekin kirjoitti:
kyllä täällä Imatralla on kaikki kunnossa. Niinkuin vain olla ja voi. Kaikki saa palvelunsa.
vai muuten tietämätön? itsellä kokemusta toisaaltakin, ja voin sanoa, että huonosti on aika moni asia täällä hoidettu. herää ihminen!
- duurissa
anssi.p kirjoitti:
Kaikki tärkeät asiat pitää tuoda julkiseen keskusteluun, ennen päätösten tekemistä. Näin asukkailla on mahdollisuus osallistua keskusteluun ja asioitten valmisteluun. Asukkaille pitää järjestää kyselytunteja.
Kaupungin merkittävin päätös on rakennemuutoksen aloitus. Jos hallintoa ei kevennetä, niin tulevaisuudessa rahat eivät riitä palveluiden toteutukseen.
Ovatko poliitikot kuunnelleet kansalaisia. Muistiaseman lopetus, sivukirjastot, irtiteatteri, Niskan kerhohuone.
Listaa voisi jatkaa vielä, mitä kohteita ei ole lopetettu asukkaiden vastustamisen takia.
Jos kaikissa asioissa tehtäisiin päätös kuulemisen jälkeen, eli ei muutettaisi mitään, vaan jatkettaisiin aikaisemmalla linjalla. Lisättäisiin mielummin koulu, terveys ja vanhustenpalveluita.
Edessä olisi konkurssi tai velat, minkä nyky nuoriso joutuisi maksamaan työelämään siirtymisen jälkeen.Mitkä nykyisen kaupunginvaltuuston tekemät päätökset, jotka eivät ole arvovalintana lakisääteisiä, ovat lisänneet Imatran kaupungin velkakantaa ja kuinka paljon per päätös?
- duurissa
anssi.p kirjoitti:
Kaikki tärkeät asiat pitää tuoda julkiseen keskusteluun, ennen päätösten tekemistä. Näin asukkailla on mahdollisuus osallistua keskusteluun ja asioitten valmisteluun. Asukkaille pitää järjestää kyselytunteja.
Edessä olisi konkurssi tai velat, minkä nyky nuoriso joutuisi maksamaan työelämään siirtymisen jälkeen.”Kaikki asiat”
anssi.p | Käyttäjän viestit | 21.2.2010 17:54, kirjoittaa:
”Kaikki tärkeät asiat pitää tuoda julkiseen keskusteluun, ennen päätösten tekemistä. Näin asukkailla on mahdollisuus osallistua keskusteluun ja asioitten valmisteluun.”
”Asukkaille pitää järjestää kyselytunteja.”
Kommenttikysymykset
1) Kuinka varmistetaan, että kyselytunnille osallistuvien kaupunkilaisten määrä on mahdollisimman suuri?
2) Kuinka monta kyselytuntia on järjestetty tämän valtuustokauden aikana?
3) Mistä vakioaiheista pitäisi järjestää säännöllisiä kyselytunteja?
4) Mistä erillisaiheista Imatran kaupunki on järjestänyt kyselytunteja?
- kuten: tytäryhtiöiden talous, jäähalliin investointi ja kokonaiskäyttömenot, koulut, vanhustenhoito, aikataulu velkakannan pienentämiselle?
- hukkaan heitetyt ja tuhlatut verorahat
5) Millä tavalla varmistetaan ennen kyselytuntia, että kyselytunnilla on vastaamassa paikalla OIKEAT HENKILÖT - johtajat, poliitikot ja virkamiehet - vastaamassa kullakin kyselytunnilla kuntalaisten mielessä oleviin kysymyksiin?
6) Millä tavalla varmistetaan, että kyselytunneilla tai niiden jälkeen saadaan imatralaisten nähtäville esimerkiksi perinteisillä tavoilla sekä internetissä luotettavat tiedot, laskelmat ja erityisesti vaihtoehtolaskelmat?
- minä vaan
No nythän besserwisseri on avannut sanallisen arkkunsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472