lasten seksuaalinenhyväksikäyttö

markkos

en toki haluaisi kirjoittaa näin ikävästä ja rumasta aiheesta, mutta kun herr ristimökikin on täällä julkaissut useita tutkimuksia niin tänään on laajaasti käsitelty kaikissa mediavälineissä lasten koulussa kokemaa seksuaalistahyväksikäyttöä. tämän tutkimuksen mukaa se korostuu eteenkin pienissä alakouluissa, missä yhteisönkontrolli ja sosiaalisetpaineet ovat vähäisemmät kuin suuremissa kouluissa. vanha totuushan on mitä syvemälle maaseudulle mennään , mitä serkumpi niin sen herkumpi. korostan tässä viellä että tämä ei ole mikään minun oma aivoitus, vaan toistan sen minkä telkkarista ja radiosta olen tänään kuullut ja varmasti lehditökin tulee tähän epäkohtaan puuttumaan. ja minä toivon että myös viranomaiset että saadaan nämä likaiset pedofiilit vastuuseen teoistaan.

3

252

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkimo

Likaset?Eix ne peseyvy ollenskaa?

• Mutsis on

minäkin kuuntelin ja meinasi mennä aamukahvi väärään kurkkuun. Kuuntelin myös hämmästyneenä, että opettajan silitys pään alueelle (voi siis tarkoittaa oppilaan hiusten silittämistä) sekä kädellä olkapäälle taputus sekä niskan hieronta ovat seksuaalista ahdistelua. Näihin olen itsekin syyllistynyt lasteni ystäville tekemään ja tietämättäni siis ahdistellut heitä seksuaalisesti. Täytyypä varmaan sitten ilmoittautua poliisille ja sosiaaliviranomaisille....

Tästä huomaa, että kysymyksen asettelulla saa sellaisia vastauksia, joita haluaa. Myönnän kyllä, että henkilöillä on todella erilainen käsitys oman henkilökohtaisen koskemattomuuden rajasta ja näin kuuluukin olla: se on jokaisen oma asia. Toiselle raja menee jo pelkästä ystävälliseksi eleeksi tarkoitetusta taputuksesta, jos kerran ei sellaiseen ei ole tottunut, toiselle rajana on selkeä seksuaalisävytteinen hyväily intiimialueilla tai niiden välittömässä läheisyydessä. Tuomitseminen ja syytösten esittäminen tästä asiasta onkin sitten jo kokonaan toinen juttu. Monesta seksuaaliseksi koetusta "ahdistelusta" tulisi selvyys, kun epämiellyttäväksi koetusta taputuksesta ilmoittaisi reippaasti ääneen mielipiteensä sekä perusteluna sille ilmoittaisi, ettei ole tottunut sellaiseen vieraaksi kokemansa ihmisen taholta.

Rajanveto on vaikeaa, eikä käy kateeksi nuorten ja lasten parissa työskenteleviä. Miten osoitat/opetat empatiaa pyyteettömästi, kun se voidaan niin helposti käsittää väärin?

• Lounli-Raideri..

..varaudu mittaviin lainauksiin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä oli suurin

Ongelma välillämme?
      Ikävä
      102
      903
    2. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      97
      843
    3. Rakastamisesi tarkoitus

Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki
      Ikävä
      51
      645
    4. Tämä meidän välinen tilanne

Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen
      Ikävä
      31
      580
    5. Mitä Kärnässä tapahtui?

Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.
      Lappajärvi
      5
      531
    6. Kohtalo antoi

sinulle vielä mahdollisuuden valita oikein. Et siihen tarttunut.
      Ikävä
      46
      515
    7. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      42
      475
    8. Miten tästä pääsee

Ikinä ylitse?
      Ikävä
      53
      456
    9. Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä

Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle
      Ikävä
      17
      446
    10. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      45
      437
    Aihe