Löysin tuossa laatikon pohjalta isoisältä saamani öljyvärit ja innolla aloitin maalauksen, mutta paketista puuttui ohenteet ja nyt kysyisin, että onko aloittamani työ pilalla, kun maalasin sitä suoraan tuubista tulevalla värillä eli en siis ohentanut?
Olen tutkinut asiaa netistä, mutta hieman sekaisin olen. Olen ymmärtänyt, että perusohenteena käytetään tärpättiä, pärjääkö sillä alkuun (siis jatkossa, sikäli kuin aloittamani työ nyt on pilalla)?
Mitä muuta minun kannattaisi tietää öljyvärimaalaamisesta?
Olen aina vähän yli-innokas aloittamaan asiat ja sitten vasta luen ohjeita.
Öljyväreistä, apua
3
231
Vastaukset
- .S-L.
Ei suinkaan. Maalattu vaan kuivuu hiukan hitaammin ja joudut odottelemaan eri vaiheitten välillä mikäli tahdot "jyrkkiä rajauksia". On muuten hajuttomampiakin ohenteita kuin tärpätti ja neuvon sinun kääntyvän maalaustarvikkeita myyvän liikkeen puoleen. He kyllä auliisti neuvovat tuossa- niinkuin muissakin harrastukseen liittyvissä asioissa. Kivaa että 'kirppu puraisi' taas uutta harrastajaehdokasta! Hyviä inspiraatioita!
- *erkki*
tosiaan taidetarvikeliikkeessä ja kysele eri vaihtoehtoja, maalausnesteitä on vaikka kuinka paljon erilaisia ja niitä voi ostaa valmiina tai sekoittaa itse.
Jos käytätä tärpättiä, hajutonta tai hajullista, huolehdi ehdottomasti hyvästä tuuletuksesta koska se on erittäin paha myrkky jolla voi saada itselleen vaurion keskushermostoon, hengityselimiin ja esim. pahan migreenin. Käytä mieluummin lamppuöljyä jos jotakin liuotinta on pakko käyttää.
Jos teet ihan kertamaalausta eli et maalaa useampia kerroksia päällekkäin, sinulle voi maalinesteeksi riittää ihan pellavaöljy joka ei ol myrkyllistä, tosin syttymisarkaa se on joten maalirätit kannelliseen mielellään peltiroskikseen aina maalaamisen jälkeen. - Arttari
Tärpätiksi kannnattaa valita taiteilijakupasta ranskalainen tärpätti. Se ei haise paljoa ja poistuu elimistöstäkin. Ei kannata valutella iholle kuitenkaan ja tuuletuksen on tietysti oltava kunnossa.
Hajuton tärpätti tosiaan on hermoille vaarallista, ja kannattaa välttää!
Maalausnesteet on hyvä valinta, sillä ne antavat laajuutta maalaamistoimintaan. Viimeiseen kerrokseen voi käyttää pelkkää pellavaöljyä.
Kansalaisopiston kursseilta voisi saada opit helposti, kun kyselee opettajalta. Kun vain ei sorru kopioiden tekemiseen, voi siellä oppia maalaamaan oikeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462