8mm videokasetit

mamman kasetit

Hei. Kyselen nyt teiltä, kun en itse riittävästi asiasta ymmärrä. Lasten ensiaskeleet pian 20 vuoden takaa ja muut tärkeät tapahtumat on kuvattu silloisella, nyt jo rikkoutuneella videokameralla. 8 mm kasetteja on vino pino, mutta millään ei pysty katselemaan. Miten nämä kannattaisi tallentaa (DVD vai joku muu?) ja mistä löytäisin tekijän? Asun Turun seudulla.
Vaikka arvokkaita juttuja minulle ovatkin, niin jonkinlainen kohtuus kustannuksissa olisi hyvä. Osaatteko neuvoa? Kiitän etukäteen avusta.

8

4484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvin tapa

      Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

      1) joko viet koko pinon video 8 kasetteja yritykseen joka on erikoistunut vanhojen videoiden ja kaitafilmien digitointiin ja heität lompakkosi perään. Kasetit saat takaisin mutta noiden minuutipohjainen veloitus on sitä luokkaa että lompsaasi tuskin näet sen kooommin.

      2) hankit tarvittavan laitteiston jolla voit itse tallettaa videot DVD-levyille jolloin niitä voidaan katsoa missä tahansa DVD-soittimessa ja kopioida alkuperäislaatuisina.

      Tarvitset tietenkin toimivan video 8-kameran jollaisia voi löytää huuto.net:in kautta tai keltaisesta pörssistä mutta vielä parempi jos saat moisen lainaksi viikonlopun ajaksi. Et nimittäin tarvitse kameraa enää sen jälkeen kun kasetit on kerran poltettu DVD-levyille.

      Jos omistat tietokoneen jossa on polttava DVD-asema, et tarvitse kuin 60-100€ maksavan digitointikortin joka on tarkoitettu nimenomaan tähän tarkoitukseen. Mukana tulee softa jolla voit tarvittaessa editoida videoita ja lisätä niihin otsikoita sun muuta.

      Vieläkin yksinkertaisempi tapa on hankkia tallentava DVD-soitin johon video 8-kameran saa kiinni ihan suoraan. Painat vain kamerasta "play", DVD-tallentimesta "rec" ja jätät nauhan pyörimään loppuun. Sitten uusi DVD-aihio koneeseen, uusi kasetti kameraan ja sama uudestaan. Et tarvitse tietokonetta eikä videoeditoinnista tarvitse osata edes alkeita.

      Tallentavia DVD-soittimia voi niinikään löytää käytettynä mutta uutena ne maksavat 150-200€ paikkeilla eikä näitä tahdo enää löytää monestakaan paikasta. Kun urakka on loppu, voi tallentavaa DVD-soitinta käyttää ihan tavallisena DVD-soittimena tai poltella levyille telkusta filmejä, miten vaan.

      • 2255

        Onko se vaivan väärtti ostaa laitteet, opetella homma, säätää jä vääntää, ja homman jälkeen laitteilla ei välttämättä enää käyttöä.

        Täällä vhs keskusteluissa näkynyt liike pyytää hommasta 0,20 euroa /min eli 12 euroa tunti, valmiin levykeston mukaan. Hinta sisältää koko hoidon.

        Lähetin "vinon pinon" nauhoja postitse. Hinta laski kymppiin/tunti, ja loppulasku sisälsi postikulut takaisinpäin.
        Lomapakko säilyi.


    • Digiootti
      • Pääkaupunkiseutu

        Moi, missä päin asustelet
        Onko vuokraustarjous vielä voimassa?


      • Pääkaupunkiseutu kirjoitti:

        Moi, missä päin asustelet
        Onko vuokraustarjous vielä voimassa?

        [email protected]


      • JMA Konsultit
        Digiootti kirjoitti:

        [email protected]

        Hei yritykselläni on juuri tälläista palvelua toimimme keski-suomessa


        www.jmakonsultit.fi/pic/digitointi.pdf


    • meillä jo vuosia

      Meilä Hämeenlinnassa on ollut jo kauan,
      nyt niitä jo liikutrellaan sivukirjastoihinkin,,
      kysele kirjastosta, ei kannata ainakaan maksaa mitään,
      jos ei saa takuita myös laadusta.

    • digi2

      kannattaa kokeilla DIVIä, tekevät erittäin hyvää työtä ja todella edulliseen hintaan.
      www.divi.fi
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe