vhh!!!

roan syönyt

Oon kirjoittanut tänne aikaisemminkin mun vhh-ruokavalion kokeilusta niin nyt ajattelin kertoa kuulumisia. Eli viime syksyllä aloitin 3. kerran vhh-ruokavalion noudattamisen ja silloin se auttoi mutta tuli aina silti muutamia finnejä, silloin söin välillä makeaa yms, nyt sitten tänä vuonna päätin etten syö enää mitään missä on sokeria, en syö myöskään viljatuotteita ollenkaan ja iho on täydellisen puhdas! Voi kun olisin tiennyt tosta aikaisemmin olisin säästynyt niin monelta itkulta. Nyt sitten kokeilin täysjyväspagettia ja heti näkyi naamassa, että mulle täysjyväviljat ei ainakaan sovi mutta jotkut pystyy syömään niitäkin. Hassuinta on se että kun olin joskus aloittamassa tuota niin tuntui et en millään pystyisi olla syömättä "herkkuja" joihin olin tottunut, mutta nykyään ei edes tee mieli syödä mitään roskaa josta ei tule muuta kuin haittaa. Vhh siis vaikuttaa suoraan hormonitoimintaan ja multa hävisi sen lisäksi kuukautiskivut, joista oon kärsinyt 10v ja viime vuosina joutunut turvautumaan särkylääkkeisiin, hiuksetkaan ei enää rasvoitu niin paljon kuin ennen, nykyään voin pestä hiuksia jopa joka 4.pv kun ennen piti pestä joka 2.pv. Luonnollisesti säästyy aikaa joka asiassa, ei tarvitse aamulla kuin laittaa voidetta naamaan, ei tarvi voidella finnejä basironilla tms niin kuin ennen, lisäksi kun iho ei rasvoitu niin paljon kuin ennen niin itseruskettava voidekin imeytyy paremmin, aamulla on kiva nähdä peilistä tasainen ruskettunun naama :) Oon niin innoissani tästä enkä kyl ikinä luovu siitä!!! On oikeasti muuttanut mun elämää, kun ei tarvitse enää hävetä omaa naamaa. Tuohon lisäisin vielä sen että oon siis syönyt kaikki mahdolliset lääkkeet, antibiootteja, roaa, e-pillereitä, spiresistä, akne aina palasi heti lopettamisen jälkeen takaisin, eikä esim. e-pillerit tai spiresis edes auttanut kunnolla. Ihanaa kuin ei tarvitse syödä lääkkeitä ja kestää niiden sivuvaikutuksia, vaan voi syödä hyvää teeveellistä ruokaa ja nauttia hyvästä ihosta! Suosittelen kaikille vhh:tä!!!:)

40

1937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en varmaan pyst

Olipa mielenkiintoinen teksti. Ensinäkin hatunnosto sille, että sulla on niin hyvä itsekuri. Se kyllä varmaan motivoi jo aika hyvin kun alkaa nähdä tuloksia ;)
      Mitenkäs gluteenittomat tuotteet?

• jeijjis

Elikkä eikö saa syödä perunaa, riisiä? Entä juustot? Ja mites tuo punainen liha? Haluisin vähän infoo tosta vhh:sta. Ite täl hetkel jättäny kaikki makeat ja rasvaset ruuat pois, mutta ei kauheasti tuloksia ole näkynyt.

• roan syönyt

No siis nykyään jos syö jtn kiellettyä ja vaikutukset näkyy ihossa niin silloin tajuaa ettei se ole sen arvoista, nauttii 5min jostain ruuasta ja sitten kärsii muutaman pvän finneistä. Oon myös tajunnut sen että ruoka on alunperin tarkoitettu siihen että pysyy hengissä ja terveenä ja tajusin mitä kaikkea roskaa ihmiset tunkee itseensä ja mitä kaikkea tullut joskus syötyä itsekin..En oo kokeillut gluteiinittomia tuotteita, vois ehkä koittaakin :)

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

Elikkä eikö saa syödä perunaa, riisiä? Entä juustot? Ja mites tuo punainen liha? Haluisin vähän infoo tosta vhh:sta. Ite täl hetkel jättäny kaikki makeat ja rasvaset ruuat pois, mutta ei kauheasti tuloksia ole näkynyt.

http://karppaus.info/forum/ Tosta löytyy paljon tietoa.
        Eli tarkoituksena on syödä mahdollisimman vähän käsiteltyä,puhdasta ruokaa. Vihanneksia, hedelmiä, marjoja, lihaa, kalaa, kanaa. Kovia rasvoja pitää välttää, ja kasvisrasvoja pitää syödä paljon, eli oliiviöljyä, pähkinöitä, siemeniä, avokadoa yms.. Ja kaikkia lisäaineita/säilöntäaineita/makeutusaineita kannattaa välttää.

• vassa
        roan syönyt kirjoitti:

No siis nykyään jos syö jtn kiellettyä ja vaikutukset näkyy ihossa niin silloin tajuaa ettei se ole sen arvoista, nauttii 5min jostain ruuasta ja sitten kärsii muutaman pvän finneistä. Oon myös tajunnut sen että ruoka on alunperin tarkoitettu siihen että pysyy hengissä ja terveenä ja tajusin mitä kaikkea roskaa ihmiset tunkee itseensä ja mitä kaikkea tullut joskus syötyä itsekin..En oo kokeillut gluteiinittomia tuotteita, vois ehkä koittaakin :)

Todella hienoa kuulla kokemuksistasi. Olet hyvänä esimerkkinä kaikille, että hormonaalisesta aknesta voi parantua ilman lääkkeitä! Toivottavasti useammat kuulisivat tästä, kun ei useimmista lääkkeistä tosiaan apua ole (paitsi silloin kun niitä syö). Tsemppiä :)

• jeijjis
        vassa kirjoitti:

Todella hienoa kuulla kokemuksistasi. Olet hyvänä esimerkkinä kaikille, että hormonaalisesta aknesta voi parantua ilman lääkkeitä! Toivottavasti useammat kuulisivat tästä, kun ei useimmista lääkkeistä tosiaan apua ole (paitsi silloin kun niitä syö). Tsemppiä :)

saako vhh aikana syödä ruisleipää?

• roan syönyt
        vassa kirjoitti:

Nyt sitten taas söin viime su suklaata ja karkkia, ja naamaan ilmestyi muutama kunnon finni :/ Itsellä siis sokeri ja valkoiset jauhot saa naamaan eniten kukkimaan, kun söin esim. täysjyväspagettia nii tuli vaa pari pientä näppyä, jotka ei nyt niin hirveesti haitannu mutta nyt tuli sit kunnon finnejä. joita joutui puristaa :/ Nyt sit 5. pvää syön terveellisesti ja naama on rauhoittumassa, enää yks finni jäljellä, sekin lähdössä. Nyt en kyl enää koske sokeriin, iho oli niin hyvä ennen sitä. Ja ei se ole edes sen arvoista, hetken suussa, viikon naamassa. Nyt tuli myös ovulaatiokipuja, jotka nekin oli kadonnu menkkakipujen kanssa, että selvästi tää vaikuttaa hormoneihin!

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

saako vhh aikana syödä ruisleipää?

voisit kokeilla jos se sopisi sulle, itse en syö viljoja.

• roan syönyt

nyt sitten ollut eräästä asiasta paha mieli nii tullu syötyä muutama pv suklaata yms, rupesin taas käyttämään iltaisin merisuolaliuosta ja jättänyt yöksi ja aamulla pessyt pois eikä uusia finnejä ole tullut vaikka oon syönyt vaikka mitä roskaa, hmm tosi omituista.. No saa nähdä miten jatkossa, joskus kokeilin niin toimi kans mutta ei kyl kaikkia finnejä poistanut. No mut jatkan vhh-ruokavaliota silti koska siitä on ollu paljon muutaki hyötyä, mut voi sitä välil syödä herkkuja..

• jeijjis

Itse aloitin 2,5 viikkoa sitten vähentämää hiilihydraatteja, mutta en nyt ihan kokonaan lopettanut niiden syöntiä, mutta selkeästi huomannut että iho on pahentunut nyt 2vk aikana, elikkä ihon sisäiset "valkopäät" ovat purkautuneet finneiksi ja muutenki tullu muutamia finnejä. Elikkä voisiko tämä olla jotain puhdistumisvaihetta? vai onko syy sitten jokin muu, mutta oikestaan mitään muuta ihon hoitoon liittyvää en ole muuttanut.

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

Itse aloitin 2,5 viikkoa sitten vähentämää hiilihydraatteja, mutta en nyt ihan kokonaan lopettanut niiden syöntiä, mutta selkeästi huomannut että iho on pahentunut nyt 2vk aikana, elikkä ihon sisäiset "valkopäät" ovat purkautuneet finneiksi ja muutenki tullu muutamia finnejä. Elikkä voisiko tämä olla jotain puhdistumisvaihetta? vai onko syy sitten jokin muu, mutta oikestaan mitään muuta ihon hoitoon liittyvää en ole muuttanut.

pahenemisvaihekin, en kyl muista et itselleni olis tullu, mut jatka ihmeessä, kyl niitä tuloksia vielä tulee!

• jeijjis
        roan syönyt kirjoitti:

pahenemisvaihekin, en kyl muista et itselleni olis tullu, mut jatka ihmeessä, kyl niitä tuloksia vielä tulee!

Alkaa vähän masentaa ku vähän välii puhkee naamaan noit valkopäitä, ku ennen ku alotin tuon, nii tuli 5x vähemmän. Mulla samalla myös antibiootti kuuri epiduuo geeli (näiden yhdistelmä pitäisi olla tosi hyvä keino lievään aknen hoitoon) Ja sitten syön myös d vitamiinia 50ug päivässä ja sinkkiä 30mg ja omega 3:sta pari kapselia. Mutta noita kaikkia muita olin jo syönyt/käyttänyt 1kk ennen tätä vhh "kuurin" aloittamista. Mutta en keksi oikein muuta syytä tähän kuin tuon vhh:n, kun yht äkkii naama räjähtänyt. Haluaisi kuulla jos jollain muullakin näin olisi käynyt.

• jeijjis
        jeijjis kirjoitti:

Alkaa vähän masentaa ku vähän välii puhkee naamaan noit valkopäitä, ku ennen ku alotin tuon, nii tuli 5x vähemmän. Mulla samalla myös antibiootti kuuri epiduuo geeli (näiden yhdistelmä pitäisi olla tosi hyvä keino lievään aknen hoitoon) Ja sitten syön myös d vitamiinia 50ug päivässä ja sinkkiä 30mg ja omega 3:sta pari kapselia. Mutta noita kaikkia muita olin jo syönyt/käyttänyt 1kk ennen tätä vhh "kuurin" aloittamista. Mutta en keksi oikein muuta syytä tähän kuin tuon vhh:n, kun yht äkkii naama räjähtänyt. Haluaisi kuulla jos jollain muullakin näin olisi käynyt.

Hei osaako kukaan sanoa, että onko juustot pahasta? Entä ruokakerma? Entä makkara, näin kesän tullessa :)? Ja sitten vielä vinkkejä siihen, kun viihteelle lähdette, nii millaisia juomia suosittelisitte?

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

Hei osaako kukaan sanoa, että onko juustot pahasta? Entä ruokakerma? Entä makkara, näin kesän tullessa :)? Ja sitten vielä vinkkejä siihen, kun viihteelle lähdette, nii millaisia juomia suosittelisitte?

juustoja voi syödä, ja tavallista kermaa, ruokakermassa on käsittääkseni paljon lisäaineita. Ei makkaraa, siinä ei ole mitään terveellistä ja hirveästi lisäaineita, syö mieluummin pekonia. Itse juon kuivaa siideriä (ei lisättyä sokeria) ja esim. kuivaa valkoviiniä, vältä sokeria! Alkoholin kanssa varsinkin huono yhdistelmä.

• jeijjis
        roan syönyt kirjoitti:

juustoja voi syödä, ja tavallista kermaa, ruokakermassa on käsittääkseni paljon lisäaineita. Ei makkaraa, siinä ei ole mitään terveellistä ja hirveästi lisäaineita, syö mieluummin pekonia. Itse juon kuivaa siideriä (ei lisättyä sokeria) ja esim. kuivaa valkoviiniä, vältä sokeria! Alkoholin kanssa varsinkin huono yhdistelmä.

Mutta eikö täysliha makkara ole ihan ok? :) Ja tuota tossa heti ku oli alkoholia juomassa vkp, nii kyllä näkyy naamassaki... Hei muutama tulehtunut finni puski poskiin, ei kiva!

• qwertyasdfgh
        jeijjis kirjoitti:

Mutta eikö täysliha makkara ole ihan ok? :) Ja tuota tossa heti ku oli alkoholia juomassa vkp, nii kyllä näkyy naamassaki... Hei muutama tulehtunut finni puski poskiin, ei kiva!

Maitotuotteet ovat ainakin minun aknelle yhtä pahoja, ellei pahempiakin kuin liiat hiilarit. Juustoihin ja kermoihin en siis koskisi.

Itseasiassa pelkkä hiilareiden minimointi ei parantanut minun aknea juuri ollenkaan.

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

riippuu mitä muuta kaikkea se makkara sisältää, jos on paljon E-koodeja/muita lisäaineita niin en söisi. Ostan nykyään ihan maustamatonta lihaakin, ja maustan itse. Mitä sitten joit? Oluessa on hiivaa joten ei sitä kannata eikä muitakaan sokerijuomia. Kuivat alkoholijuomat muutenkin maistuu paremmalta, tai sit oon vaan tottunut, ku ei makeaa syö niin se sitten maistuukin pahalle..

• roan syönyt
        qwertyasdfgh kirjoitti:

Maitotuotteet ovat ainakin minun aknelle yhtä pahoja, ellei pahempiakin kuin liiat hiilarit. Juustoihin ja kermoihin en siis koskisi.

Itseasiassa pelkkä hiilareiden minimointi ei parantanut minun aknea juuri ollenkaan.

ei ainakaan vaikuta mitenkään, mut heti kun syön viljoja/sokeria niin naama kukkii. Yksilöllistä tuokin, väittäisin että monella kuitenkin juuri hiilarit aiheuttaa aknea.

• jeijjis
        roan syönyt kirjoitti:

riippuu mitä muuta kaikkea se makkara sisältää, jos on paljon E-koodeja/muita lisäaineita niin en söisi. Ostan nykyään ihan maustamatonta lihaakin, ja maustan itse. Mitä sitten joit? Oluessa on hiivaa joten ei sitä kannata eikä muitakaan sokerijuomia. Kuivat alkoholijuomat muutenkin maistuu paremmalta, tai sit oon vaan tottunut, ku ei makeaa syö niin se sitten maistuukin pahalle..

Onko muuten peruna pahempi vaihtoehto kuin riisi/pasta?

• jeijjis
        jeijjis kirjoitti:

Onko muuten peruna pahempi vaihtoehto kuin riisi/pasta?

Roan syönyt, käytätkö millaisia ihonhoito tuotteita, meinaan puhdistusgeeliä ja kosteuisvoidetta. Ja olisiko sinulla vinkkejä millä pääsisi pois noista arvista ja punaisuudesta kasvoissa?

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

Roan syönyt, käytätkö millaisia ihonhoito tuotteita, meinaan puhdistusgeeliä ja kosteuisvoidetta. Ja olisiko sinulla vinkkejä millä pääsisi pois noista arvista ja punaisuudesta kasvoissa?

en syö perunaa enkä riisiä/pastaa, perunan tilalla nykyään bataatti ja täysjyväspagetti ainakin saa ihon kans kukkimaan.. Käytän Erisanin puhdistusgeeliä, yöksi en yleensä laita mitään rasvaa, jos on finnejä niin laitan merisuolaliosta ja jätän yöks, aamulla laitan jtn Nivean päivettävää voidetta, oon huomannut et se on oikeastaan ihan sama mitä tuotteita käyttää, kuhnan ei oo aknenhoitoon tarkoitettuja, ne vasta ihoa pilaa, jos syö hyvin niin iho voi hyvin. Itse en oo tehnyt arville, ne kyl lähtee itsestään ajan myötä, en itse asiassa edes jaksa enää hoitaa iho mitenkään, kuorin vaan kerran vkossa ja kosteutan päivittäin, mitään muuta sen kummempaa hoitoa en jaksa tehdä koska 10v aikana mitä oon aknesta kärsinyt oon huomannut että se on vaan ajan/rahan tuhlausta, koska ei ainakaan mulla mitkään aineet vaan toimi.

• jiuuj

Hienoa! Täytyy ensin nostaa hattua itysekurillesi! Mieletöntä, alku varmasti ei ollut kovin ruusuinen? tai no riippuu varmaan miten paljon sokeria/rasvoja on syönyt ennen. Tippuiko myös painoa minkä verran? Tuo kun on sen verran iso muutos ruokavalioon niin luulisi näkyvän puntarilla :)

• roan syönyt

no alussa tuntui etten millään voi elää tällä ruokavaliolla, mutta kyllä siihen tottui pikku hiljaa ja koko ajan löytyi lisää hyviä terveellisiä tuotteita mitä sais syödä. Nykyään on huono omatunto jos syön esim. jtn sokeria sillä olen oppinut miten epäterveellistä se on muutenkin kun ihon kannalta, en halua enää tunkea itseeni myrkkyjä.. Paino ei ole muuttunut, ja hyvä niin sillä aina oon ollu tosi hoikka, nyt siis yritän saada lisää painoa ja tällä ruokavaliolla sen pitäs olla mahdollista koska rasvaa syödään paljon. Äiti joka aloitti kans vähän aikaa sitten vhh:n laihdutti heti 2 kiloa et kyl se painoa tiputtaa niillä joilla on tarvetta :)

• jeijjis
        roan syönyt kirjoitti:

no alussa tuntui etten millään voi elää tällä ruokavaliolla, mutta kyllä siihen tottui pikku hiljaa ja koko ajan löytyi lisää hyviä terveellisiä tuotteita mitä sais syödä. Nykyään on huono omatunto jos syön esim. jtn sokeria sillä olen oppinut miten epäterveellistä se on muutenkin kun ihon kannalta, en halua enää tunkea itseeni myrkkyjä.. Paino ei ole muuttunut, ja hyvä niin sillä aina oon ollu tosi hoikka, nyt siis yritän saada lisää painoa ja tällä ruokavaliolla sen pitäs olla mahdollista koska rasvaa syödään paljon. Äiti joka aloitti kans vähän aikaa sitten vhh:n laihdutti heti 2 kiloa et kyl se painoa tiputtaa niillä joilla on tarvetta :)

Itse en vaan pysty noudattamaan nuorena miehenä tätä vhh kuuria sillälailla etten söisi täysjyväleipää, tai tummaa riisiä ja perunaa välillä vähän. Jostain niitä hiilareita tarvitsee, että jaksaa elää. Kuitenkin olen vähentänyt noita ja en kyllä nyt osaa sanoa onko auttanut edes oikeastaan(aluksi pahenemisvaihe, josta pääsi yli, mutta nyt niitä finnejä tulee normaaliin tapaan 1-2 päivässä). Ehkä tässä pitäisi vielä yrittää olla kokonaan ilman noita / vähentää lisää... Ei vaan jaksaisi enää!

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

Itse en vaan pysty noudattamaan nuorena miehenä tätä vhh kuuria sillälailla etten söisi täysjyväleipää, tai tummaa riisiä ja perunaa välillä vähän. Jostain niitä hiilareita tarvitsee, että jaksaa elää. Kuitenkin olen vähentänyt noita ja en kyllä nyt osaa sanoa onko auttanut edes oikeastaan(aluksi pahenemisvaihe, josta pääsi yli, mutta nyt niitä finnejä tulee normaaliin tapaan 1-2 päivässä). Ehkä tässä pitäisi vielä yrittää olla kokonaan ilman noita / vähentää lisää... Ei vaan jaksaisi enää!

on huonoja hiilareita, hyviä saa kasviksista ja hedelmistä/marjoista, ja energiaa rasvoista ja proteiinista. Vähentäminen ei välttämättä auta, vaan kokonaan lopettaminen. Tiedän että välillä tuntuu vaikealta mutta itseäni ainakin motivoi se että tiedän että tää on ainoa keino mulla joka auttaa, kun kaikki lääkkeetkin kokeiltu enkä edes jaksais kokeilla enää mtn uusia lääkkeitä/voiteita jos sellaisia tulee markkinoille koska en uskon niiden auttavan ja se on yleensä vaan rahantuhlausta. Lisäksi kun tuo ruokavalio auttaa ehkäisemään muitakin sairauksia niin todellakin noudatan tätä loppuelämäni, oon sen verran nähnyt kaiken näköisiä sairauksia lähipiirissä että päätin että itse en ainakaan niitä itselleni aio aiheuttaa huonoilla elintavoilla ja ruokavaliolla. Kyllä välillä voi herkutella jos kestää sen jälkeen muutaman finnin, mutta tosiaan jos joka pv tunkee itseensä kaiken maailman myrkkyjä niin ei siitä hyvää seuraa.

Kokeile aluksi hyväkarppausta, että jätät valkoiset jauhot/riisin/perunan kokonaan, ota perunan tilalle bataatti, aluksi saattaa maistua oudolta mutta pikku hiljaa siihen makuun tottuu ja nykyään se on mulle herkkua jota syön melkein joka pv. Kuitenkin itsellä oli sama juttu alussa ja mähän kokeilin tätä ruokavaliota ekan kerran 1,5 sitten, että noin kauan kesti ennen kuin pääsin perille ja tosiaan nykyään kun syö jtn makeaa tms ja huomaa seur. pvnä uusia finnejä naamassa niin tajuaa ettei siinä vaan ole mtn järkeä, siitä vaan tulee niin masentunut ja itseensä pettynyt olo. Tietenkin itse päätät mitä teet, mutta tää on kyl varma keino, ja alussa tosiaan saattaa kestää, mut kestää lääkkeissäkin ja niistä saa kaupan päälle sivuvaikutuksia, tästä ruokavaliosta tulee elämäntapa josta ei ihan heti halua luopua :)

• roan syönyt
        roan syönyt kirjoitti:

on huonoja hiilareita, hyviä saa kasviksista ja hedelmistä/marjoista, ja energiaa rasvoista ja proteiinista. Vähentäminen ei välttämättä auta, vaan kokonaan lopettaminen. Tiedän että välillä tuntuu vaikealta mutta itseäni ainakin motivoi se että tiedän että tää on ainoa keino mulla joka auttaa, kun kaikki lääkkeetkin kokeiltu enkä edes jaksais kokeilla enää mtn uusia lääkkeitä/voiteita jos sellaisia tulee markkinoille koska en uskon niiden auttavan ja se on yleensä vaan rahantuhlausta. Lisäksi kun tuo ruokavalio auttaa ehkäisemään muitakin sairauksia niin todellakin noudatan tätä loppuelämäni, oon sen verran nähnyt kaiken näköisiä sairauksia lähipiirissä että päätin että itse en ainakaan niitä itselleni aio aiheuttaa huonoilla elintavoilla ja ruokavaliolla. Kyllä välillä voi herkutella jos kestää sen jälkeen muutaman finnin, mutta tosiaan jos joka pv tunkee itseensä kaiken maailman myrkkyjä niin ei siitä hyvää seuraa.

Kokeile aluksi hyväkarppausta, että jätät valkoiset jauhot/riisin/perunan kokonaan, ota perunan tilalle bataatti, aluksi saattaa maistua oudolta mutta pikku hiljaa siihen makuun tottuu ja nykyään se on mulle herkkua jota syön melkein joka pv. Kuitenkin itsellä oli sama juttu alussa ja mähän kokeilin tätä ruokavaliota ekan kerran 1,5 sitten, että noin kauan kesti ennen kuin pääsin perille ja tosiaan nykyään kun syö jtn makeaa tms ja huomaa seur. pvnä uusia finnejä naamassa niin tajuaa ettei siinä vaan ole mtn järkeä, siitä vaan tulee niin masentunut ja itseensä pettynyt olo. Tietenkin itse päätät mitä teet, mutta tää on kyl varma keino, ja alussa tosiaan saattaa kestää, mut kestää lääkkeissäkin ja niistä saa kaupan päälle sivuvaikutuksia, tästä ruokavaliosta tulee elämäntapa josta ei ihan heti halua luopua :)

1,5 vuotta sitten.

• jemaa

Oon syönyt yhen lääkekuurin, joka autto vaan hetkellisesti. Kokeilin jokin aika sitten ruokavalion muuttamista ja huomasin eron ihossa. Nyt oon kuitenki vähä luistanu herkkujan suhteen ja naamassahan se näkyy. Pitää taas alkaa parantamaan ruokavaliota, että iho tulis kuntoon. Tuo: "hetki suussa, viikko naamassa" lause antaa motivaatiota!
      Mietin että onko kahvi hyväksi iholle? Pidän siis kovasti kahvista, mutta miten se vaikuttaa ihoon?

• Babbs

Oli aivan pakko ottaa osaa tähän keskusteluun, koska olen itse aina puhunut vhh ruokavalion puolesta. Olen syönyt kaikki mahdolliset kuurit (myös tuon Roan), tuhlannut omaisuuden kasvohoitoihin ja tuskaillut aknen aiheuttamien ahdistuskohtausten kanssa, kunnes jätin pois viljat ja sokerit. Tämä on ainoa selkeä(!) apu ainakin omalla kohdallani ja parin viikon totuttelun jälkeen olo on aivan mahtava. Hh:n poisjätttäminen lisää energiaa huimasti ja vaikuttaa ainoastaan positiiviseti mielialoihini. Ainoat ongelmat tulee eteen matkoilla, jossa tietynlainen ruokavalio (kohteesta riippuen) on hankalaa. Matkoilla lipsun ruokavaliosta helpommin ja ikävä kyllä se näkyy kasvoissa jo päivässä, parissa. Mielummin kuitenkin pidättäydyn näissä rajatuissa ruoka-aineissa, kuin tungen enää minkäänlaista lääkettä elimistööni. Tsemppiä kaikille kokeiluun!

• roan syönyt

tollaisen sivun http://www.kehologi.fi/pages/02.html siinä lukee että kahvia ja teetä kannattaa kans välttää. Etsin tietoa emäksisestä ruokavaliosta kun mun maha meni sekaisin liiallisesta kahvin ja kivennäisvesien käytöstä, maha alkoi siis erittää liikaa happoa ja alkoi tulla mahakipuja melkein jokaisen aterian jälkeen, nyt sain lääkekuurin ja sen aikana pitäisi välttää hapanta ruokaa. Tuolla on lista tuotteista mitkä aiheuttavat hapon muodostumista ja sitten myös emästä synnyttäviä tuotteita, niin näyttää aika samalta kuin vhh, eli sokeri ja valkoiset jauhot pois ja paljon kasviksia ja hedelmiä. No lihan käyttöä kyllä jatkan. Oikeastaan kaikki oli hyvin kun noudatin vhh:tä, eli iho ja maha kunnossa, itse vaan olin ennen tuota ruokavaliota riippuvainen pepsistä ja vhh:n aikana sitten vaihdoin kahviin ja maustettuihin kivennäisvesiin ja nyt lopulta sain ton mahaongelman, mutta silloin tällöin voi varmaankin juoda noita, mutta itse kun join jo melkein joka pv kivennäisvettä, kahvin käytön kyllä lopetin n. kk sitten, siihen jäi väsymys ja hikoilu, joita on jatkunu jo vuosia, kun ennen käytin myös energiajuomia. Mut joo luulisin et kohtuullinen käyttö ok, pitää vaan testata miten itselle sopii, mulle ei kofeiini sopinut, siitä tuli myös jotenkin jännittynyt/levoton olo. Et kyllä jatkan terveellisen ruokavalion noudattamista, on tässä mun lyhyen elämäni aikana jo nähty tarpeeks mitä kaikkea huono ravinto aiheuttaa :/ Ja toi tosiaan motivoi muakin "hetken suussa, viikon naamassa" :D Keksin tän kun jossai sarjassa joku sanoi et "hetken suussa, ikuisesti vyötärössä", tosin itselläni ei onneks paino-ongelmia ole, mut noita iho-ongelmia ollut senkin edestä.

• roan syönyt
        Babbs kirjoitti:

Oli aivan pakko ottaa osaa tähän keskusteluun, koska olen itse aina puhunut vhh ruokavalion puolesta. Olen syönyt kaikki mahdolliset kuurit (myös tuon Roan), tuhlannut omaisuuden kasvohoitoihin ja tuskaillut aknen aiheuttamien ahdistuskohtausten kanssa, kunnes jätin pois viljat ja sokerit. Tämä on ainoa selkeä(!) apu ainakin omalla kohdallani ja parin viikon totuttelun jälkeen olo on aivan mahtava. Hh:n poisjätttäminen lisää energiaa huimasti ja vaikuttaa ainoastaan positiiviseti mielialoihini. Ainoat ongelmat tulee eteen matkoilla, jossa tietynlainen ruokavalio (kohteesta riippuen) on hankalaa. Matkoilla lipsun ruokavaliosta helpommin ja ikävä kyllä se näkyy kasvoissa jo päivässä, parissa. Mielummin kuitenkin pidättäydyn näissä rajatuissa ruoka-aineissa, kuin tungen enää minkäänlaista lääkettä elimistööni. Tsemppiä kaikille kokeiluun!

Ja samalla myös pysyy muutenkin terveenä, koska huono ruokavalio aiheuttaa monia muita elintasosairauksia, oon itse nähnyt suvussani niin paljon kaikkea että tajusin miten paljon voi itse vaikuttaa omaan terveyteen, pitäisi vaan olla itsekuria. Kuitenkin ruoan alkuperäinen tarkoitus on pysyä hengissä ja terveenä :)

• Mies21,.,.

Itse kyllä kärsisin mieluummin finneistä kuin söisin jatkuvasti noin rajoittuneesti. Itse nautin ruuasta enkä pidä pelkistä kasviksista. Lisukkeena ne ovat hyviä, mutta pelkät kasvikset eivät tyydytä minua.

Itselläni on roa -kuuri loppumassa parin viikon päästä ja finnejä ei ole ollut yhtään yli kuukauteen. Alunperinkään ei ollut paha akne. Jos ei kuurin jälkeen jatkan elämääni entiseen malliin ilman finnejä tai niiden kanssa.

• jeijjis

Muuten kyselisin tuosta perunasta, että onko se muka yhtä paha kuin pasta tai riisi, sillä siinä ei ainakaan pitäisi olla yhtä paljoa hiilareita kuin riisissä tai pastassa.

• roan syönyt

itse kyl mieluummin vältän sokeria ja huonoja hiilareita kuin kärsin jatkuvasti tulehtuneesta punaisesta naamasta, siinä menee kyl elämänilo kokonaan eikä huvita mennä ihmisten ilmoille. Eikä vhh tarkoita että syödään pelkkiä kasviksia, kyllä kaikkia lihatuotteita saa syödä, kanaa,kalaa, pekonia, munia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä yms, kyllä terveellistäkin ruokaa löytyy paljon, ja kun tuo ruokavalio auttanut myös monen muuhun vaivaan, kuten väsymykseen, ilmavaivoihin, menkkakipuihin, mielialavaihteluihin yms. Itselläni ei mitkään lääkkeet auttanut enkä niitä enempää itseeni tunkis muutenkaan, mieluummin syön terveellisesti ja nautin hyvästä ihosta.

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

Muuten kyselisin tuosta perunasta, että onko se muka yhtä paha kuin pasta tai riisi, sillä siinä ei ainakaan pitäisi olla yhtä paljoa hiilareita kuin riisissä tai pastassa.

karppisivuston mukaan siinä ei ole muuta kuin huonoja hiilareita, eikä mitään vitamiineja tms kun se c-vitamiinikin tuhoutuu keittäessä. Vaihda bataattiin, mun mielestä maistuu paljon paremmalta ja siitä saa a-vitamiinia.

• jeijjis
        roan syönyt kirjoitti:

itse kyl mieluummin vältän sokeria ja huonoja hiilareita kuin kärsin jatkuvasti tulehtuneesta punaisesta naamasta, siinä menee kyl elämänilo kokonaan eikä huvita mennä ihmisten ilmoille. Eikä vhh tarkoita että syödään pelkkiä kasviksia, kyllä kaikkia lihatuotteita saa syödä, kanaa,kalaa, pekonia, munia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä yms, kyllä terveellistäkin ruokaa löytyy paljon, ja kun tuo ruokavalio auttanut myös monen muuhun vaivaan, kuten väsymykseen, ilmavaivoihin, menkkakipuihin, mielialavaihteluihin yms. Itselläni ei mitkään lääkkeet auttanut enkä niitä enempää itseeni tunkis muutenkaan, mieluummin syön terveellisesti ja nautin hyvästä ihosta.

Harrastatko liikuntaa kuinka paljon? Että jaksaako vetää kovia treenejä, kun ei saa kunnolla hiilareita mistään. Eikö bataatissakin ole hiilareita aika paljon?

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

Harrastatko liikuntaa kuinka paljon? Että jaksaako vetää kovia treenejä, kun ei saa kunnolla hiilareita mistään. Eikö bataatissakin ole hiilareita aika paljon?

käyn 3 krtaa vkos salilla ja välillä uimassa/lenkillä, nyt rullaluistelemas. Jaksaa hyvin kun saa rasvaa ja proteiinia tarpeeks, vhh:ssahan on ideana se että energiaa saadaan hyvistä rasvoista. Bataatissa on hyviä hiilareita, ja a-vitamiinia joka on hyvä iholle.

• jeijjis
        roan syönyt kirjoitti:

käyn 3 krtaa vkos salilla ja välillä uimassa/lenkillä, nyt rullaluistelemas. Jaksaa hyvin kun saa rasvaa ja proteiinia tarpeeks, vhh:ssahan on ideana se että energiaa saadaan hyvistä rasvoista. Bataatissa on hyviä hiilareita, ja a-vitamiinia joka on hyvä iholle.

Hei kerrotko esimerkkejä hyvistä rasvoista, eli millaisia rasvoja ja mistä niitä saat (ruoka esimerkkejä)?

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

Hei kerrotko esimerkkejä hyvistä rasvoista, eli millaisia rasvoja ja mistä niitä saat (ruoka esimerkkejä)?

aamupalaksi syön kananmunia ja pekonia, sitten päivällä esim. jtn rasvaista kalaa/lihaa ja lisään kasviksiin rypsi/oliiviöljyä sekä auringonkukansiemeniä. Välipalaksi voi syödä esim. rasvaista jogurttia, marjoja kermavaahdossa (ei valmis vaahto, vaan pitää tehdä itse, niissä valmiissa on sokeria), erilaisia pähkinöitä, iltapala samantyyppinen kun päivällinen, eli siis paistaa aina lihaa/kalaa/kanaa voissa/öljyssä, margariinia kannattaa välttää, salaattiin öljyä. Ei sitä rasvaa kuitenkaan mitään älyttömiä määriä tarvi syödä että jaksaa, kun saahan sitä energiaa kasviksista ja hedelmistäkin ja muutenkin tuolla ruokavaliolla voin paljon paremmin ja hyvin pysyn hereillä vaikka yöunet jäis lyhyeks sekä nälkä pysyy hyvin poissa.

• jeijjis
        roan syönyt kirjoitti:

aamupalaksi syön kananmunia ja pekonia, sitten päivällä esim. jtn rasvaista kalaa/lihaa ja lisään kasviksiin rypsi/oliiviöljyä sekä auringonkukansiemeniä. Välipalaksi voi syödä esim. rasvaista jogurttia, marjoja kermavaahdossa (ei valmis vaahto, vaan pitää tehdä itse, niissä valmiissa on sokeria), erilaisia pähkinöitä, iltapala samantyyppinen kun päivällinen, eli siis paistaa aina lihaa/kalaa/kanaa voissa/öljyssä, margariinia kannattaa välttää, salaattiin öljyä. Ei sitä rasvaa kuitenkaan mitään älyttömiä määriä tarvi syödä että jaksaa, kun saahan sitä energiaa kasviksista ja hedelmistäkin ja muutenkin tuolla ruokavaliolla voin paljon paremmin ja hyvin pysyn hereillä vaikka yöunet jäis lyhyeks sekä nälkä pysyy hyvin poissa.

syötkö lisäravinteita? d vitaa? sinkkiä?omega 3:sta? Ja bataatin hiilarit ovat hyviä?

• roan syönyt
        jeijjis kirjoitti:

syötkö lisäravinteita? d vitaa? sinkkiä?omega 3:sta? Ja bataatin hiilarit ovat hyviä?

omegaa 3, muuten ei oo tarvetta kun syö monipuolisesti niin saa kaikki vitamiinit ravinnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      4058
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      81
      1474
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      52
      1383
    4. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1302
    5. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      36
      1297
    6. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      36
      1260
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      67
      1238
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      68
      1071
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      55
      980
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      952
    Aihe