Niin minäkin sitten

voi mua onnetonta

onnistuin sotkemaan omani ja perheeni elämän näillä vipeillä. Perinteinen vippikierre alkoi. Tuli ylimääräisiä menoja. Älkää edes kysykö mitä niitä ottaessa ajattelin - en näköjään mitään. Vippejä nyt 1800e. Kun sentään 600e sain maksettua. Enää muihin ei sitten rahaa ole maksaa niitä. Pelkään että kohta menee kotikin. Ihan oikeasti ajattelin jo et otan kunnon kännit ja katoan pakkasyöhön. Yökaudet mietin mistä saan rahat. Saan vain pienen eläkkeen. Kun edes tietäis miten niitä kannattaisi alkaa maksamaan edes vähän kerrallaan. Tässä tilanteessa luottotiedotkaan ei minkään arvoiset kun kohta menee viimeiset läheisetkin ihmiset.

20

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ___*___
    • vippifirmoilla?

sosiaalinen luotto kuulostaa hyvältä, kun ajattelee, että sulla on tuota velkaa vielä noin vähän, vaikka tietysti itsestäsi se tuntuu nyt isolta. toinen on; päästää vipit perintätoimistoille, niiden kanssa voit sopia osiin, ei tarvi maksaa koko velkaa kerralla, paitsi jos perintäfirma on credito cobro; oli velka 20 tai 2000e, 1 kk aikaa maksaa. tuosta ws- perinnästä en tiedä. täällä on ollut juttua siitä, toiset on tykänny toiset ei.
      itse olen päässyt perintätoimistojen kanssa hyvin sopimuksiin, kun olen ottanut heti yhteyttä tehnyt maksusopimuksia ja maksanut heille AJALLAAN. ja tietty; laskut täytyy olla järjestyksessä, sekin helpottaa paljon, vaikka niinki pieni asia; laskut järjestykseen.
      itse päästin laskuni perintätoimistoille, en muuten olisi pystynyt maksamaan yhtään mitään. 2 kk;ta kieriskelin itsesäälissä ja aattelin itsaria ja meinasin seota ym. vielä ei ole luotot menny, mulla on tuota velkaa paljo enempi kun sulla ja varmasti en tienaa yhtään enempi, ehkä vähempi. ja kiitos etukäteen eikannustavista viesteistä, joita tänne välillä putkahtaa näiltä YLI- IHMISILTÄ, joista ei kannata sitten välittää yhtään pätkää. älä luovuta, sulla on tuo velka kuitenkin vielä sensuuruinen, että se pitäisi kyllä järjestyä.

• .,.,.,

Voi jumalauta! 1800€ ei ole yhtään mitään, eli muka ihmiselämän hinta??? Pitäisin sua kuitenkin jooooooooonkun verran arvokkaampana! Teet maksusuunnitelmat vippifirman kanssa tai jos on perinnässä, perintäfirman kanssa. Ehdota vaikka 100-200€/kk tms. Jos ulosotossa, ehdota maksusuunnitelmaa samalla lailla. Nou hätä! Ensi kerralla sitten miettii pari kertaa ennenkuin ottaa vippiä.

• luotto?

varmasti ihan hyvä ratkaisu, jos jaksaa huonossa mielentilassa lähteä sosiaalitoimistoon. tai voi tietty olla parempikin, jos itse ei vielä pysty aloittaa laittaa asioitaan järjestykseen. ja just; 1800e vrt. ihmiselämä.
      ihmiseltä ei mene kotia 1800e; n vippiveloista. se on nyt siellä omassa päässä se juttu, kun pelottaa...
      vippivelat vaan perintätoimistolle, se on helpompi vaihtoehto, kun nuo vippifirmat, niiden kanssa ei oikein... paitsi jos saat sovittua heidän kanssaan osiin, mutta vippifirmoja on joka lähtöön. en oikein usko, että näissä suomen perintätoimistoissa olisi kovin vaikeaa tapausta. vrt. vippifirmat. mutta jotain täytyy nyt tehdä, ei saa jäädä siihen mielentilaan...

• vielä!!!

vaikka sieltä vippifirmasta/ firmoista pommitetaan ym. ei saa jättää vuokraa, sähköä, vesimaksuja ym. maksamatta. onhan se tietty mukava lukea jotain vippiuhkailuja, mutta se on vasta se ensimmäinen vaihe, sen jälkeen on vielä monta mahdollisuutta maksaa vippinsä. mutta kyllähän se koti täytyy pitää ja ne ihmiset ja ittensä...

• voi mua onnetonta

tää kämppä on mun omani ja tuloni on vaan 600e kk. Niin eikö muka vouti vie jos mulla ei ole millä maksaa?

• tosissasi!
        voi mua onnetonta kirjoitti:

tää kämppä on mun omani ja tuloni on vaan 600e kk. Niin eikö muka vouti vie jos mulla ei ole millä maksaa?

ei kai vouti 1800e vippivelkaiselta mitään vie. se on se ensimmäinen vaihe; vippifirma, sitte perintätoimisto ym. ei saa jättää yhtiövastiketta ym. tärkeempiä laskuja maksamatta. vipit ym. vaikka lehtilaskut. ne maksetaan osissa. ja niitä voi venyttää, mutta tärkeemmätlaskut eka.

• "hauska" palsta
        tosissasi! kirjoitti:

ei kai vouti 1800e vippivelkaiselta mitään vie. se on se ensimmäinen vaihe; vippifirma, sitte perintätoimisto ym. ei saa jättää yhtiövastiketta ym. tärkeempiä laskuja maksamatta. vipit ym. vaikka lehtilaskut. ne maksetaan osissa. ja niitä voi venyttää, mutta tärkeemmätlaskut eka.

täälä viestitellään anonyymisti. ei aina oikein tiiä, mitenkä kaikkiin viesteihin pitäs suhtautua??? siis, että onko jollain oikeesti joku hätä, vai vedätetäänkö 100-0. mutta varmaan pitää lähtee siitä, että oletetaan ihmisellä olevan hätä.

• voi mua onnetonta
        tosissasi! kirjoitti:

joku vastaa. Ja ihan oikeesti olen asialla.Oikeestii hätä tässä on tullut kun ei tiedä mitä tekee ja yöt menee pohtiessa omaa tyhmyttään. Siis kun joku kertois kuinka pieniin eriin niitä maksuja voi perinnässä saada. Siitä riippuu nyt paljon. Ja voin kertoa että olen nainen joka kuvitteli parantavansa vipeillä jotain mutta sekaisin meni kaikki.

• perintäyhtiöstä

joku vastaa. Ja ihan oikeesti olen asialla.Oikeestii hätä tässä on tullut kun ei tiedä mitä tekee ja yöt menee pohtiessa omaa tyhmyttään. Siis kun joku kertois kuinka pieniin eriin niitä maksuja voi perinnässä saada. Siitä riippuu nyt paljon. Ja voin kertoa että olen nainen joka kuvitteli parantavansa vipeillä jotain mutta sekaisin meni kaikki.

sulla on tietokone, jolla olet nämä vippisi ilmeisesti ottanut. maailma ei kaadu 1800e; n. se on nyt sun pää, johon tämä maailma kaatuu, niin kävi mulle. ota ne laskut. niitä ei voi montaa olla, kun on kyse 1800 e;n vipeistä ( kun ne on perintäyhtiöillä, sitten niitä on vähän enempi).niin, katso niistä laskuista firmojen sähköpostiosoitteet ja kirjoita heille. jostain tarvii alkaa, vaikka ensimmäisestä laskusta, mikä käteen osuu ja ne laskut tarvii järjestää. eikä sen ole väliä, olit nainen tai mies, yhtälailla molemmat saa asiansa sekasin, kun vaan alkaa. mutta tarvii myös alkaa se järjestäminen. itse oon saanu pienimmillään perinnässä 30 e;n kk- erän. kun sulla kerran on hätä, ootko yhtään lukenu tätä viestiketjua, jonka olet aloittanut. täällä näkyy olevan jo mielestäni kaikki, mitä tarviit neuvoja, joku voi korjata, jos olen koviin väärässä. helppo tietty sanoa sekin, kun olet nyt tuossa mielentilassa, että nuku, ei se uni niin vaan tuu, ku ajatukset on missä on. väsyny ihminen ei oikeesti saa paljo aikaseks, melkein päinvastoin. jotkut tarvii uninappeja. ja täällä oli myös jotain VAROTUKSIA joistain perintäyhtiöistä.

• asoihisi!!!

vippifirmallakin on oikeus ilmoittaa tuo luottohäiriömerkintä, mutta se ei sua tekstisi mukaan haittaa. joskus tulevaisuudessa, kun olet saanut asiasi hoidettua, voi se harmittaa.
        kuitenkin olen samaa mieltä nimimerkittömän kanssa, jonka teksti alkaa; voi jumalauta.

• epävoutikas
        tosissasi! kirjoitti:

mitään niin ei vouti vie? kyllä se tuosta sen 500e taitaa viedä per kk...sitten jää taas vähemmän rahaa maksella muita ja sitten se kierre vasta alkaa....mutta joo, neuvot on oikeat eli maksa vastikkeet ym. ensin ja kato sitten mitää jää muihin, jos ei jää mitään niin anna olla -> voudille

• ei vie!
        epävoutikas kirjoitti:

mitään niin ei vouti vie? kyllä se tuosta sen 500e taitaa viedä per kk...sitten jää taas vähemmän rahaa maksella muita ja sitten se kierre vasta alkaa....mutta joo, neuvot on oikeat eli maksa vastikkeet ym. ensin ja kato sitten mitää jää muihin, jos ei jää mitään niin anna olla -> voudille

vouti ei vie, jos hoitaa asiat ennen voutia. sitä paitsi suojaosuus on 620e. tulis ny hega ja ottais kantaa tähänkin. jos ihminen tienaa 600e, siihen ei ole lupa koskea. mutta oma asunto on tietty eri asia, se viedään, mutta aika suossa saa jo silloin olla. siihen menee aikaa. ei asuntoa heti olla ulosmittaamassa.
        hemmetti, sopimaan asioista vippi- ja perintäfirmojen kanssa. muu ei auta.
        ensin nukutaan hyvät yöunet, jos uni ei tule, haetaan vaikka joku nappi, että saa nukuttua ja eiku järjestämään asioitaan. siihen on tässä vippivelkaisessa kansassa kyllä kyetty, kun on ensijärkytyksestä toivuttu.niin, jos ihminen tienaa 600, ei siitä voida 500 viedä.
        joo, itekin meinasin vetää perseet ja kadota yöhön, että silleen.

• elämänlangat
        ei vie! kirjoitti:

vouti ei vie, jos hoitaa asiat ennen voutia. sitä paitsi suojaosuus on 620e. tulis ny hega ja ottais kantaa tähänkin. jos ihminen tienaa 600e, siihen ei ole lupa koskea. mutta oma asunto on tietty eri asia, se viedään, mutta aika suossa saa jo silloin olla. siihen menee aikaa. ei asuntoa heti olla ulosmittaamassa.
        hemmetti, sopimaan asioista vippi- ja perintäfirmojen kanssa. muu ei auta.
        ensin nukutaan hyvät yöunet, jos uni ei tule, haetaan vaikka joku nappi, että saa nukuttua ja eiku järjestämään asioitaan. siihen on tässä vippivelkaisessa kansassa kyllä kyetty, kun on ensijärkytyksestä toivuttu.niin, jos ihminen tienaa 600, ei siitä voida 500 viedä.
        joo, itekin meinasin vetää perseet ja kadota yöhön, että silleen.

Onko suojaosuus 620 netto vai bruttotuloista?

• nettisivut on!
        elämänlangat kirjoitti:

Onko suojaosuus 620 netto vai bruttotuloista?

käy sieltä nettisivuilta kattomassa, mikä on tän päivän suojaosuus. se täytyy jäädä ihmiselle käteen.

• kuluttua!
        epävoutikas kirjoitti:

ensin on vippifirmat, sitten perintäyhtiöt, jotka ei meinaakaan millään laittaa voudille, että saisivat tarpeeksi korkoja, kuluja ym. kivaa itselleen, siinä välissä on luottohäiriömerkintä, joka voi tulla missä vaiheessa vain, vaikka ihminen yrittäisikin hoidella asioitaan. vippifirmalla on siihen oikeus, laittaa tämä merkintä, toiset käyttää oikeuttaan, en tiedä miksi?? perintäyhtiöllä samaten, mutta he käyttävät sitä ainakin siinä vaiheessa, jos maksusuunnitelmat ei pidä tai sitten jos ei ota millään lailla kantaa asioihinsa. vouti tulee joskus... korjatkoon joku, jos oon kovin väärässä... en ole mikään velkaneuvoja.

• "hauska"
        "hauska" palsta kirjoitti:

täälä viestitellään anonyymisti. ei aina oikein tiiä, mitenkä kaikkiin viesteihin pitäs suhtautua??? siis, että onko jollain oikeesti joku hätä, vai vedätetäänkö 100-0. mutta varmaan pitää lähtee siitä, että oletetaan ihmisellä olevan hätä.

täälä viestitellään ja ap. ei oikein oo ottanu kantaa tähän aloittamaansa viestiketjuun. ei tiiä sitte.

• on!!!
        kuluttua! kirjoitti:

ensin on vippifirmat, sitten perintäyhtiöt, jotka ei meinaakaan millään laittaa voudille, että saisivat tarpeeksi korkoja, kuluja ym. kivaa itselleen, siinä välissä on luottohäiriömerkintä, joka voi tulla missä vaiheessa vain, vaikka ihminen yrittäisikin hoidella asioitaan. vippifirmalla on siihen oikeus, laittaa tämä merkintä, toiset käyttää oikeuttaan, en tiedä miksi?? perintäyhtiöllä samaten, mutta he käyttävät sitä ainakin siinä vaiheessa, jos maksusuunnitelmat ei pidä tai sitten jos ei ota millään lailla kantaa asioihinsa. vouti tulee joskus... korjatkoon joku, jos oon kovin väärässä... en ole mikään velkaneuvoja.

joitain velkoja on, jotka menee suoraan/ epäsuoraan/ nopsaan voudille. vippivelat ei kuulu näihin. esim. vakuutukset menee sinne aika nopsaan ja jotain muita... pankki-verovelat, sakotkin varmaanki, mutta tää on vippipalsta.

• ihaitte!!
        on!!! kirjoitti:

joitain velkoja on, jotka menee suoraan/ epäsuoraan/ nopsaan voudille. vippivelat ei kuulu näihin. esim. vakuutukset menee sinne aika nopsaan ja jotain muita... pankki-verovelat, sakotkin varmaanki, mutta tää on vippipalsta.

kuinka nopiaan vippivelat mennee sinne voudille?

• veloissa
        ihaitte!! kirjoitti:

kuinka nopiaan vippivelat mennee sinne voudille?

ei se vouti välttämättä ole huono vaihtoehto etenkin jos on moneen eri perintä toimistoon velkaa woudin kanssa voi sopia ajoissa vaikka 200e kk tai vähemmänkin ja pysyvä luottohäiriö eli 4v tulee vasta kun wouti toteaa varattomaksi eli et lyhennä yhtään osa häiriöistä poistuu kun olet maksanut velan ja tieto menee luottorekisteriin (on kokemuksia)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe