Pii Petronella

Sarppis-

Olemme ajatelleet antaa maaliskuussa syntyvälle tyttösellemme nimeksi Pii Petronella. Kaipaisiko se siihen väliin vielä kuitenkin jonkun nimen, ja mikähän se voisi olla?
Kiitos asiallisista vastauksista!

8

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika erikoinen

Onnea uuden tulokkaan johdosta. Tuo Pii on mun mielestä kyllä vähän outo mutta Petronella on kiva. Miten olisi Piia-Petronella tai Piritta.

• ...

luulin lukeneenikin sen aluksi Piiaksi..toi pii=3,14......ei kyl mikää nimi todellakaa vaikka antaahan jotkut lapsille mitä oudoimpia "nimiä"...

• ...

Mielestäni todella kaunis noin. Ei siis muita nimiä.

• .......

Minun mielestä tuo Pii Petronella on sinänsä ihan hyvä kokonaisuus, jos (ja kun) tykkäätte itse noista nimistä. Minulle ei nappaa yhtään tuo nimi, sori vaan. Pii menettelee, mutta Petronellasta en pidä, tulee mieleen joku (ei mitenkään viehättävä) satukirjan hahmo. Vähän kova nimi. En tykkää myöskään nimistä Petriikka, Petriina tai pojilla Petri, Petro, Pertti... jotka ovat vähän vastaavanlaisia, äänteellisesti kovia ja teräviä nimiä. Makuasioitahan nämä tietysti on ja en sano ettette saisi antaa lapselle nimeksi Petronellaa. Tottakai saatte kun se itseänne viehättää.

Jos jonkun nimen haluatte väliin, niin ehdottaisin jotakin tavallisempaa, sillä jos tyttö ei itse pidä nimestään niin hän voi ottaa sitten sen "tavallisemman" nimen käyttöön. Miten olis vaikka:
      Pii Johanna Petronella
      Pii Susanne Petronella
      Pii Annika Petronella
      Pii Amanda Petronella

Mutta kuten sanoin, mielestäni Pii Petronella on niin hyvä kokonaisuus, ettei se tarvitse mitään väliin. Myös Piia Petronella sointuisi kivasti yhteen.

• Zelenee

Ja Pii ei myöskään tarkoita pelkästään sitä matemaattista piitä, vaan pii-kiveä. :)
        Pii on pirtsakka nimi, ja Pii Petronella ei mielestäni kaipaa mitään sen kummempia.
        Onnea tytöstä!

• pellus

Tosi hieno nimi! Erikoinen mutta hieno.. olen itse Maria Petronella :)

• Pii-Marii

Ihana nimi, eikä vaadi mitään väliin. Ainoa nimi joka tuohon väliin mielestäni sopisi olisi Marie (lausuttaisiin siis Pii Marii Petronella). Jos lapsi nyt myöhemmin kokee jostain syystä nimen Pii liian erikoiseksi, se on helppo vaihtaa nimeen Piia. Eli antakaa vaan =)

Muistaakseni Eppu Nuotion dekkarien sankarittarena seikkailee Pii Marin (Marin sukunimi, lausutaan Mariin) -niminen nainen =)

• NimiNimi

Valmis nimi, Pii Petronella, mitään lisäämättä tai poistamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1017
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      536
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      458
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe