sietämätön leveys

tehunen

postin mukana tuli kirjanen sietämätön leveys. pian tuon lukaisee.

lainaus sivulta 7
"sekoilu internetin keskustelupalstoilla olisi ehkä saanut jäädä jussilta kokematta"
olisko meille tarkoitettu varoituksen sana?

13

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jymar

      olen ajatellut tuon kirjan tilata, tuntuu hyvältä ja muutenkin Sunqvistin tekstit ovat hyviä. Yhtään kirjaa en ennen ole ostanut, mutta tuon voisi hankkia.

      • tehunen

        juu hinta hirveä? olisin saanut noin kuusi oluttuoppia lähikaffilasssa. kumpi olis kestänyt kauemmin lukeminen vai juominen. olisko nämä jälkivaikutelmat sitten mitkä? aika näyttää.


      • samiu
        tehunen kirjoitti:

        juu hinta hirveä? olisin saanut noin kuusi oluttuoppia lähikaffilasssa. kumpi olis kestänyt kauemmin lukeminen vai juominen. olisko nämä jälkivaikutelmat sitten mitkä? aika näyttää.

        Ehkäpä sinulla on varaa sekä kirjaan, että kaljaan. Kirjan vaikutus terveyteen voi olla positiivisempi kuin kuuden tuopin. Tosin terveystuotehan se kaljakin on :)

        Kirja pureutuu päivänpolttavaan aiheeseen ja kertoo kaverista joka joutuu esim. nokikkain lääkärin kanssa, jolle hänen laihdutustapansa on "väärä".


      • jymar
        tehunen kirjoitti:

        juu hinta hirveä? olisin saanut noin kuusi oluttuoppia lähikaffilasssa. kumpi olis kestänyt kauemmin lukeminen vai juominen. olisko nämä jälkivaikutelmat sitten mitkä? aika näyttää.

        No eipä tuo nyt paha hinta ole, ja mitäpä sitä kaljalla kun en sitä VHH:lla edes juo.


      • yxinkertainen
        tehunen kirjoitti:

        juu hinta hirveä? olisin saanut noin kuusi oluttuoppia lähikaffilasssa. kumpi olis kestänyt kauemmin lukeminen vai juominen. olisko nämä jälkivaikutelmat sitten mitkä? aika näyttää.

        Luin tuon kyseisen kirjan. On itse asiassa yllättävän hyvä kirja. Kirjassa on useita herkullisia kohtia. Esim. sivulla 90: ...Kulinaristi on kouliintumaton syöppö. Sivulla 52: Kuitua syödään Riston mielestä lähinnä peräsuolen toimintaan ja kolesterolia käytetään aivoissa. Se kumpaan päähän haluaa panostaa, onkin sitten omissa käsissä.


      • tehunen
        samiu kirjoitti:

        Ehkäpä sinulla on varaa sekä kirjaan, että kaljaan. Kirjan vaikutus terveyteen voi olla positiivisempi kuin kuuden tuopin. Tosin terveystuotehan se kaljakin on :)

        Kirja pureutuu päivänpolttavaan aiheeseen ja kertoo kaverista joka joutuu esim. nokikkain lääkärin kanssa, jolle hänen laihdutustapansa on "väärä".

        niin varaa, juu kyllä olen senverran varakas notta on kahdessa pankissa tili. niin hukasin pankkikortin siinä on vähän rahaa ja käväisin tuossa lähi oopeessä. minä ku selitän ..kertominen ja sen ymmärtäminen tytöllä tiskin takana eivät ikään kuin kohdanneet toisiaa. tämä sulki väärän tilin sen jos on vielä vähempi. nyt on tilit suljettu kuin pahemmiltakin talousrikolliselta. tyttöystävä tarjosi kuitenkin muutaman oluen tuossa kaffilassa. voi mikä häpeä!
        mutta sivulla 31 "ravitsemusterapeuteiila on tapana kehua leipää, perunaa ja teollisuusruokaa korruptoituneiden tutkijoiden kanssa"

        mutta minä jatkan tavaamista. on eri asia lukea ja ymmärtää


      • tehunen
        yxinkertainen kirjoitti:

        Luin tuon kyseisen kirjan. On itse asiassa yllättävän hyvä kirja. Kirjassa on useita herkullisia kohtia. Esim. sivulla 90: ...Kulinaristi on kouliintumaton syöppö. Sivulla 52: Kuitua syödään Riston mielestä lähinnä peräsuolen toimintaan ja kolesterolia käytetään aivoissa. Se kumpaan päähän haluaa panostaa, onkin sitten omissa käsissä.

        en lukenut loppuun. hiukan sekava veehoohoota tuntemattomalle ja myös minun järjenjuoksulle. ehkä se parjattu ja sekavia kirjoittava heikkilä olis tuonut asian esille selvemmästi.

        no paras on maksaa lasku ja...


      • 2323
        tehunen kirjoitti:

        en lukenut loppuun. hiukan sekava veehoohoota tuntemattomalle ja myös minun järjenjuoksulle. ehkä se parjattu ja sekavia kirjoittava heikkilä olis tuonut asian esille selvemmästi.

        no paras on maksaa lasku ja...

        Oli muuten hyvä romaani! Onnistui tuomaan esiin kaiken olennaisen, ilman että tarvitsee suoraan väittää mitään (mikä ei ehkä olisi kovin rakentavaa näin herkässä asiassa). Kokonaisuutta ajatellen täydentää mukavasti mm. Antti Heikkilän hyökkäävämpää tyyliä. Tarpeellinen kirja; summaa hyvin tämän keskustelun, joka varsinkin netissä riehuu kiivaana (ja josta suurin osa lautasmalli-kansasta silti edelleen ihan pimennossa). (Näin kirjoittaa viidakkomies ja suositun terveysblogin ylläpitäjä Olli Posti)
        Harvoin on tarjolla oppikirjatietoa tällaisessa muodossa - ilman julistamista. (Näin sanoi Kalle Kotiranta)
        Olen sivulla 53 ja ja tiedän jo nyt, että luen elämäni parasta kirjaa... aluksi kun luin, että kirja on romaanimuodossa niin hieman petyin. Mutta nyt kun olen päässyt alkuun niin ymmärrän miksi... aivan loistavasti ideoitu!!!! Hyvä Christer! (Näin kirjoitti johtaja, terveysalalla toimiva yrittäjä ja veteraaniurheilija Juha Eriksson)
        Luin tuon kyseisen kirjan. On itse asiassa yllättävän hyvä kirja. Kirjassa on useita herkullisia kohtia. Esim. sivulla 90: ...Kulinaristi on kouliintumaton syöppö. Sivulla 52: Kuitua syödään Riston mielestä lähinnä peräsuolen toimintaan ja kolesterolia käytetään aivoissa. Se kumpaan päähän haluaa panostaa, onkin sitten omissa käsissä. (Kirjoitti nimimerkki Yxinkertainen)
        Luin kirjan. Ainoa järkevä tapa laihtua löytyy sieltä. Rasvakammo ja leivän perunan suosiminen on tuhoon vievä tie. (Kirjoitti nimimerkki Tuhon tie)
        Karmiva tarina. Kirja avasi silmäni. Todella karmiva tarina miten voi käydä jos uskoo kaiken nettihömpän. (Kirjoitti nimimerkki Gotletti)
        Sain juuri luettua uutuuskirjan "Sietämätön leveys". Oksensin välillä. Nyt jääkaapin sisältö uusiksi. En todellakaan halua olla enää läski. (Kirjoitti nimimerkki Rasvamakkara)
        Posti toi minullekin kirjan Sietämätön leveys. Luin kirjaa yhtä soittoa. Viimeinen luku on nyt luettu. Olen itkenyt! Se on rankka lukukokemus. Kirja satuttaa mutta sillai oikealla tavalla. Jos ei tästä kirjasta tule menestysromaania, niin ei sitten mistään. Kirjailija on nimeltään Christer Sundqvist, biologi. Aika tunnettu internetistä. Kannattaa hankkia! (Kirjoitti nimimerkki Sietämätönleveys)

        http://sundqvist.blogspot.com/2010/02/sietamatonta-leveytta-on-luettu.html


    • yx_kax_laihax

      Rasvakammosta hiilaripihiin ruokaan
      Julkaistu: 1.3.2010 lehdessä osastolla Elämä
      A A
      JAANA LAITINEN

      Terveysbloggaaja Christer Sundqvistin kirjaa Sietämätön leveys mainostetaan kevään puhutuimmaksi terveyskirjaksi. Saa nähdä, onko se, mutta mielenkiintoa kirjaan antaa ainakin sen muoto. Se on romaaniksi kirjoitettu puheenvuoro, joka ravistelee virallisia ravintosuosituksia.

      Kirjan päähenkilö laihtuu 30 kiloa "väärin". Hän poistaa lautaselta hiilihydraatit ja syö surutta rasvaa, lihaa, proteiineja, vihanneksia. Idea on sama kuin Atkinsin dieetissä.

      Sundqvist kyseenalaistaa myös kuitu- ja viljasuositukset. Hän kysyy: miksi ihmiset lihovat kevyttuotteiden aikana? Syynä on hiilihydraattien liikasaanti, rasvakammo sekä prosessoitu ruoka, hän väittää.

      Kirja myös kuvaa, miten terveystiedosta voi tulla pakkomielle ja miten vaikeaa on löytää luotettavaa tietoa. Sivujuonne on päähenkilön uppoutuminen netin keskustelupalstoille.

      Romaaniksi teos on vaatimaton. Dialogiksi kirjoitettu terveystieto jää silti mieleen yllättävän tehokkaasti. Siivoa hiilarit pois ruokavaliosta pariksi viikoksi ja katso mitä tapahtuu, kirjakin kehottaa.

      Melkein tekee mieli kokeilla. Kirja tarjoaakin ajateltavaa ikilaihduttajille: oliko Atkins sittenkin oikeassa?

      • Veijo

        Ja Laitinen tekee saman virheen kun muutkin "asiantuntijat". Ero Atkinsin ja ainakin ruotsalaisen LCHF ruokavalion kohdalla on juuri rasvan osuuden (tyydytetyn) nostaminen eikä proteiinin.
        Monet voivat jopa epäonnistua LCHF ruokavaliolla jolleivat ole tietoisia asiasta.


      • tuuve_rulez
        Veijo kirjoitti:

        Ja Laitinen tekee saman virheen kun muutkin "asiantuntijat". Ero Atkinsin ja ainakin ruotsalaisen LCHF ruokavalion kohdalla on juuri rasvan osuuden (tyydytetyn) nostaminen eikä proteiinin.
        Monet voivat jopa epäonnistua LCHF ruokavaliolla jolleivat ole tietoisia asiasta.

        Mitähän uutta tietoa tuossa kirjassa on? Vai onko se pelkästään huonosti kirjoitettu romaani kuten on kirjoittajan pitämä blogi ja hänen esintyminen keskustelufoorumeilla. Vai onko se ehkä omaelämäntarina?
        Olen pitkään seurannut ko ihmisen kirjoituksia ja minusta hän ei koskaan sano mitään jota ei ole joku toinen hiilareita vähentänyt ihminen jo sanonut.

        http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=231731&messageID=4585703�


      • en pitänyt
        tuuve_rulez kirjoitti:

        Mitähän uutta tietoa tuossa kirjassa on? Vai onko se pelkästään huonosti kirjoitettu romaani kuten on kirjoittajan pitämä blogi ja hänen esintyminen keskustelufoorumeilla. Vai onko se ehkä omaelämäntarina?
        Olen pitkään seurannut ko ihmisen kirjoituksia ja minusta hän ei koskaan sano mitään jota ei ole joku toinen hiilareita vähentänyt ihminen jo sanonut.

        http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=231731&messageID=4585703�

        kirja oli huono.
        Ja olen, olen VHH:lla, ollut jo muutaman vuoden.


      • linkki tohon
        tuuve_rulez kirjoitti:

        Mitähän uutta tietoa tuossa kirjassa on? Vai onko se pelkästään huonosti kirjoitettu romaani kuten on kirjoittajan pitämä blogi ja hänen esintyminen keskustelufoorumeilla. Vai onko se ehkä omaelämäntarina?
        Olen pitkään seurannut ko ihmisen kirjoituksia ja minusta hän ei koskaan sano mitään jota ei ole joku toinen hiilareita vähentänyt ihminen jo sanonut.

        http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=231731&messageID=4585703�

        juttuun:

        http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Rasvakammosta hiilaripihiin ruokaan/HS20100301SI1TL027yb


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe