avoinkirje

timo ristimäelle. aluksi kiitoset siitä että kehut minua asiallisesta yrtyksestä herättää keskustelua yhteiskunnallisista asioista.

mutta timoa lainaten, jos nujuat siellä wanhanmestarinpöydässä, niin selvitä ensin pääsi. kysynkin nyt hyvä timo mitä tietoa sinulla on minun alkoholin käytöstäni? tälläinen väite saattaisi loukata jotakuta ihmistä kovin raskaastikkin, esim. absolutistia.

oletko joskus vieraillut ravintoloissa , siellä on tarjolla paljon muutakin kuin pelkkiä päihdyttäviä alkoholituotteita ja oletko kenties joskus kuullut sanan mannermainen ravintolakulttuuri? kovin hitaasti suomessa omaksutaan uusia asioita tällä saralla , olisiko vanhoja jäänteitä kieltolain ajalta, ehkäpä joku viellä haaveissaan elläkin sitä aikaa.

12

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo Ristimäki

      "Avoimeen kirjeeseen" on ollut - markkoksille ja muille - löydettävissä 24.2.2010 klo 11.21 lähtien vielä avoimempi vastaus tuolta toisaalta:

      "On mielipiteidenvaihtoa ja "mielipiteiden vaihtoa"!
      Timo Ristimäki 24.2.2010 11:21


      Kiitokset nimimerkille "markkos64" kiitoksistaan!

      Hän ansaitsee todellakin tunnustusta siitä, että hänen kirjoituksissaan ja kommenteissaan (ainakin yleensä tai toisinaan) käsitellään muitakin asioita kuin vain Teboilin-munkkeja, dreijausta ja DD-kuppeja ymv. Kammelan-kierroksia, erinäisiä Samsung-kauppoja ja/tai kuolinpesien tyhjentämisiä...

      - - Epäilemättä nimim. "markkos64" kuuluu kuivempaan kapakassaistujaporukkaan kuin dreijausidolinsa "Lounli-Raideri..", joten anteeksi, jos on hän tuntenut itsensä WanhanMestarin-luonnehdistani loukatuksi.

      Kapakka ei nyt kuitenkaan ole niitä parhaita tiedonhankintamiljöitä...

      Ja vastaukset loppuihin kysymyksiin: 1) olen vieraillut, 2) olen kuullut.

      Ja juuri edellä olevat vastaukseni pitävät analogisesti (suhteessa "mannermaiseen ravintolakulttuuriin", jota tuskin löytyy WanhastaMestarista?) sisällään saman kuin mitä Mahatma Candhi taannoin vastasi brittijournalistille, joka kysyi häneltä, mitä mieltä tämä oli "länsimaisesta kulttuurista"?

      "Sehän olisi mielenkiintoinen kokeilu."

      JK. Typeryyksien kirjoittelu = "mahtavaa valinnan vapautta!?"
      Timo Ristimäki 5.1.2010 22:56
      Vastauksia: 232 Lukukertoja: 2361 [ http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/41869643 ] - -"

      Lähde: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/42759800

      Jotta totuus ei unohtuisi, kannattaa avoimin mielin lukea myös se, mistä asiasta on käyty ja käydään keskustelua toisaalla:

      "Oikein markkos64 veisaa, vaan väärää virttä!
      Timo Ristimäki 18.1.2010 22:04

      Kiitos vaan teille kaikille eli mitä moninaisimmille "arvokeskustelijoille"! Pitänee yrittäää vastailla, kun kerran niin paljon, innokkaasti ja tuohtuneesti näytään kyseltävän.

      1) Olen ollut käynnistämässä tätä keskustelua Uudenkaupungin valtuuston tehtyä 14.12.2009 äänin 22 - 21 päätöksen viiden (5) lähikoulun lakkauttamisesta siksi, että kyseinen päätös tehtiin sangen kelvottoman konsultti"selvityksen" pohjalta ja siihen nojautuen. Kelvoton selvitys oli paitsi siksi, että se tuli kohtalaisen kalliiksi (tiemmä 8500 euroa?) myös ja nimenomaan siksi, ettei se ollut mikään selvitys, vaan puhtaasti kaupunginhallituksen ja ohjausryhmän ennalta päättämä tilaustyö, jossa ja jolla ei yritettykään hakea vaihtoehtoisia ratkaisuja. Vaihtoehdothan astuivat kuvaan vasta siinä vaiheessa, kun valtuutettu Esko Tähtisen (sd.) ja kumppanien toimesta valtuustossa 16.11.2009 edellytettiin seikkaperäisin kysymyksin valtuustolle esitettävän muitakin vaihtoehtoja kuin kategorinen lähikoulujen lakkauttaminen.

      2) Kaupunginvaltuustolla oli 14.12.2009 edelleenkin tarjolla faktisesti vain yksi ja sama vaihtoehto, jonka kuorruttamiseksi esitettiin [ ks. http://uki.fi/ptk/dynastia/kokous/20091645-13-6629.PDF ] samat utopistiset eli kutakuinkin hihasta vedetyt laskelmat, nyt tosin vielä "vahvennettuina" IP:n nimissä annettuun "selvitykseen" tehdyin ja muutamin maakuntakaavaan ja yleiskaavaan asti ulottuvin kyseenalaisin tulkinnoin, joiden juridista pitävyyttä tullaan tarkastelemaan lähikuukausina vielä niin hallinto- kuin rikosoikeudellisistakin vinkkeleistä.

      3) Kaupunginvaltuustossa - tai mieluiten jo kaupunginhallituksessa ja ohjausryhmässä - olisi pitänyt ymmärtää käydä "arvokeskustelua" - ja muustakin kuin vain taloudellisten arvojen näkökulmasta! Valtuutettu Esko Tähtisen nimissä kulkevan vaihtoehtoisen ratkaisumallin nimissä siihen olisi ollut mahdollisuus, jota ei haluttu käyttää, koska päähänpinttymänomainen päätös lähikoulujen lakkauttamisesta oli Walan-Ankelon & Kosken-Parviaisen & Antolan-Haapavuoren pyhässä konklaavissa tehty jo alkuvuodesta 2009.

      4) Kuten lukuisissa kirjoituksissa on tuotu julki, lähikoulujen lakkautuspäätös on olemassaolevan tutkimustiedon valossa pedagogisesti kestämätön, vaikka niin markkoksilla & lounleilla olisi ollut kuinkakin hauskaa auton takapenkillä.

      Tutkimustiedon valossa "suuria kouluyksiköitä ei voi puolustaa edes kustannustehokkuuden nimissä".

      [ ks. http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/41618304 ]

      4) Minulla - vaellukseni varhemmissa vaiheissa muuten mm. hallinnonrationalisointitehtävissä vuosikymmeniä toimineella - "yhteisvastuu yltää" paljon pitemmälle kuin markkos64 jaksaa uskoakaan; se yltää (ilman vähimpiäkään verokortillisia rutinoita!) kaikkeen siihen, missä toteutetaan yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa - niin taajaväkisissa yhdyskunnissa kuin ns. haja-asutusalueitten kylissäkin...

      Ks. "Lähikoulujen lakkautuspäätös todella julmaa huumoria! "

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/41801605

      Lähde: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/42112516

      • tästä kirjoituksesta informoimaan restelille , wanhamestari ravintolan liiketoiminnan halventamisesta ja vaikeuttamisesta. sekä kysyn lainopillisia neuvoja ylittyykö joikin rikosnimike timo ristimäen minusta täällä kirjoittamien valheellisten väitteiden vuoksi .

        raskauttavaksi katson asian osalta sen että esiinnyn täällä omalla nimelläni ja kuvallani joten tunnen suurta ahdistusta kun minut on leimattu alkoholin väärin käyttäjäksi ja mieleltäni epätasapainoseksi.


      • Timo Ristimäki
        markkos64 kirjoitti:

        tästä kirjoituksesta informoimaan restelille , wanhamestari ravintolan liiketoiminnan halventamisesta ja vaikeuttamisesta. sekä kysyn lainopillisia neuvoja ylittyykö joikin rikosnimike timo ristimäen minusta täällä kirjoittamien valheellisten väitteiden vuoksi .

        raskauttavaksi katson asian osalta sen että esiinnyn täällä omalla nimelläni ja kuvallani joten tunnen suurta ahdistusta kun minut on leimattu alkoholin väärin käyttäjäksi ja mieleltäni epätasapainoseksi.

        Kiitosta vaan nimimerkille "markkos64" - ja myös sille toiselle markkokselle, sille alteregolle?

        Ei nyt niin kovinkaan asiallisesta suhtautumisesta, mutta tällä kertaa lupauksesta yrittää hankkia sivuston kirjoituksille uusia lukijoita! Ihan ravintolayhtiöitä, lainopillisia neuvonantajia ja kenties jopa poliisisetiä myöten!

        Kiva olisi toki tietää, missä kohtaa ja milloin ja miten olen muka väittänyt nimimerkkiä "markkos64" - tai sitä josta numerot yleensä yön myöhäisinä tunteina tuntuvat tippumaan lopusta - esim. "alkoholin väärin käyttäjäksi" tai "mieleltään epätasapainoiseksi"?

        Minä olen aika ajoin vaan joutunut kummastelemaan, millaisia virikkeitä sen restelin eli/tai Wanhanmestarin reissut kyseiselle skribentille oikein tarjoavat, jutuissa kun ei aika ajoin ole päätä eikä häntää...

        Kuten ei tämänkäänkertaisessa tuskaisessa parahduksessa. Tuskin se on restelin "liiketoiminnan halventamista", jos kirjoitan yleisen epäilyni siitä, ettei tässä maassa juurikaan ole näyttöä - sen enempää Wanhassamestarissa kuin muissakaan ravitsemusliikeissä - nimimerkin "markkos64" niin kovasti ihailemasta "mannermaisesta ravintolakulttuurista".

        Siitä voi kasvaa tuskin muu kuin "ahdistus". Tai sitten aivan päinvastoin. Kuten myös siitä, että esiintyy omalla kuvallaan milloin missäkin.

        Minä kyllä - ja aivan omalla nimelläni - suosittelen, että "rikosnimikkeen" etsijät tutustuvat paitsi nimimerkin "markkos64" lukuisiin omiin avauksiin erityisesti myös hänen kommentteihinsa esim. seuraavassakin keskusteluketjussa:


        Wala-ehtoista todistelua U:gin lähikoulujen lakkautuksesta?
        Timo Ristimäki 14.12.2009 20:24
        Vastauksia: 233 Lukukertoja: 2406


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8695460


        Näissä mietteissä toivottelen rauhallisia öitä ja kauniita unia ja jään odottelemaan, millaisia ovat "lainopilliset neuvojiesi"neuvot . En suosittelisi niitä - en sen enempää neuvojia kuin neuvojakaan - haettavan ainakaan (yksinomaan) mistään hämyisistä pyöreistäpöydistä...

        Ks. http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/42759800


      • somarkkos1065
        Timo Ristimäki kirjoitti:

        Kiitosta vaan nimimerkille "markkos64" - ja myös sille toiselle markkokselle, sille alteregolle?

        Ei nyt niin kovinkaan asiallisesta suhtautumisesta, mutta tällä kertaa lupauksesta yrittää hankkia sivuston kirjoituksille uusia lukijoita! Ihan ravintolayhtiöitä, lainopillisia neuvonantajia ja kenties jopa poliisisetiä myöten!

        Kiva olisi toki tietää, missä kohtaa ja milloin ja miten olen muka väittänyt nimimerkkiä "markkos64" - tai sitä josta numerot yleensä yön myöhäisinä tunteina tuntuvat tippumaan lopusta - esim. "alkoholin väärin käyttäjäksi" tai "mieleltään epätasapainoiseksi"?

        Minä olen aika ajoin vaan joutunut kummastelemaan, millaisia virikkeitä sen restelin eli/tai Wanhanmestarin reissut kyseiselle skribentille oikein tarjoavat, jutuissa kun ei aika ajoin ole päätä eikä häntää...

        Kuten ei tämänkäänkertaisessa tuskaisessa parahduksessa. Tuskin se on restelin "liiketoiminnan halventamista", jos kirjoitan yleisen epäilyni siitä, ettei tässä maassa juurikaan ole näyttöä - sen enempää Wanhassamestarissa kuin muissakaan ravitsemusliikeissä - nimimerkin "markkos64" niin kovasti ihailemasta "mannermaisesta ravintolakulttuurista".

        Siitä voi kasvaa tuskin muu kuin "ahdistus". Tai sitten aivan päinvastoin. Kuten myös siitä, että esiintyy omalla kuvallaan milloin missäkin.

        Minä kyllä - ja aivan omalla nimelläni - suosittelen, että "rikosnimikkeen" etsijät tutustuvat paitsi nimimerkin "markkos64" lukuisiin omiin avauksiin erityisesti myös hänen kommentteihinsa esim. seuraavassakin keskusteluketjussa:


        Wala-ehtoista todistelua U:gin lähikoulujen lakkautuksesta?
        Timo Ristimäki 14.12.2009 20:24
        Vastauksia: 233 Lukukertoja: 2406


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8695460


        Näissä mietteissä toivottelen rauhallisia öitä ja kauniita unia ja jään odottelemaan, millaisia ovat "lainopilliset neuvojiesi"neuvot . En suosittelisi niitä - en sen enempää neuvojia kuin neuvojakaan - haettavan ainakaan (yksinomaan) mistään hämyisistä pyöreistäpöydistä...

        Ks. http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/42759800

        mokata ja paljasti meille karvansa! ukin päätös mummalle ei kelvannut mutta. taivaansalin valottava päätös -98 kelpaa kyllä. mutta kun muumi-maailmassa ja etelässä . voi sataa aina sitä mitä itse kaluaa. sinä hyväksyt täys ysin molempien valtsujen jätökset.koska se on tehyn huomen peruutus vain ja aristokraatian nimi. tikkaa nämä salot päätäs onni hunttalalaisille. uho kaiisa koska tämäntästä jälleen ne soutavat kaltion riisit. jakunda listivälle ja kaltio tuluee. täst edessä päättöämään kluud-jetin saliväärästä. ja tenhän kakki sietää ketä. siittämään kärsivät, vanhukset ja kaikki muulit veikompi bosaiset. tärinää onko sain se ettei hajota hyvää ja keskisuuloisten japsiperseiden vetoisuuksiin. siintää soisi säädättää sköneltä tsai-haimaan ressu väliin. peli näemmä onko siitäkään poliisitkkaa mihinkään ne kansa voi amme täyttyy osallistujilla.


      • markkos
        Timo Ristimäki kirjoitti:

        Kiitosta vaan nimimerkille "markkos64" - ja myös sille toiselle markkokselle, sille alteregolle?

        Ei nyt niin kovinkaan asiallisesta suhtautumisesta, mutta tällä kertaa lupauksesta yrittää hankkia sivuston kirjoituksille uusia lukijoita! Ihan ravintolayhtiöitä, lainopillisia neuvonantajia ja kenties jopa poliisisetiä myöten!

        Kiva olisi toki tietää, missä kohtaa ja milloin ja miten olen muka väittänyt nimimerkkiä "markkos64" - tai sitä josta numerot yleensä yön myöhäisinä tunteina tuntuvat tippumaan lopusta - esim. "alkoholin väärin käyttäjäksi" tai "mieleltään epätasapainoiseksi"?

        Minä olen aika ajoin vaan joutunut kummastelemaan, millaisia virikkeitä sen restelin eli/tai Wanhanmestarin reissut kyseiselle skribentille oikein tarjoavat, jutuissa kun ei aika ajoin ole päätä eikä häntää...

        Kuten ei tämänkäänkertaisessa tuskaisessa parahduksessa. Tuskin se on restelin "liiketoiminnan halventamista", jos kirjoitan yleisen epäilyni siitä, ettei tässä maassa juurikaan ole näyttöä - sen enempää Wanhassamestarissa kuin muissakaan ravitsemusliikeissä - nimimerkin "markkos64" niin kovasti ihailemasta "mannermaisesta ravintolakulttuurista".

        Siitä voi kasvaa tuskin muu kuin "ahdistus". Tai sitten aivan päinvastoin. Kuten myös siitä, että esiintyy omalla kuvallaan milloin missäkin.

        Minä kyllä - ja aivan omalla nimelläni - suosittelen, että "rikosnimikkeen" etsijät tutustuvat paitsi nimimerkin "markkos64" lukuisiin omiin avauksiin erityisesti myös hänen kommentteihinsa esim. seuraavassakin keskusteluketjussa:


        Wala-ehtoista todistelua U:gin lähikoulujen lakkautuksesta?
        Timo Ristimäki 14.12.2009 20:24
        Vastauksia: 233 Lukukertoja: 2406


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8695460


        Näissä mietteissä toivottelen rauhallisia öitä ja kauniita unia ja jään odottelemaan, millaisia ovat "lainopilliset neuvojiesi"neuvot . En suosittelisi niitä - en sen enempää neuvojia kuin neuvojakaan - haettavan ainakaan (yksinomaan) mistään hämyisistä pyöreistäpöydistä...

        Ks. http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8695460/42759800

        jäikö jokin asia kaihertamaan mieltäsi, kysyt missä viesteissä olet loukannut kunjaani ja esittänyt vääriä väitteitä minusta. sekin viesti löytyy missä on nimeni. haitannut uudenkaupungin wanhanmestarin liiketoimintaa, vastaan niissä jotka olen tallentanut tietoneelleni, ja emmehän unohda näitä ip osoitteita .


      • Rantkarult vaa
        markkos kirjoitti:

        jäikö jokin asia kaihertamaan mieltäsi, kysyt missä viesteissä olet loukannut kunjaani ja esittänyt vääriä väitteitä minusta. sekin viesti löytyy missä on nimeni. haitannut uudenkaupungin wanhanmestarin liiketoimintaa, vastaan niissä jotka olen tallentanut tietoneelleni, ja emmehän unohda näitä ip osoitteita .

        Tässähä paljastu kaik skoijaukse mitä tääl o ollu.
        Asi o klaar.

        Koet ny eres hiuk sinnpåi kirjotta vai oleks hiuk pöffis?


      • Höhlä
        markkos kirjoitti:

        jäikö jokin asia kaihertamaan mieltäsi, kysyt missä viesteissä olet loukannut kunjaani ja esittänyt vääriä väitteitä minusta. sekin viesti löytyy missä on nimeni. haitannut uudenkaupungin wanhanmestarin liiketoimintaa, vastaan niissä jotka olen tallentanut tietoneelleni, ja emmehän unohda näitä ip osoitteita .

        Nimelläsi kerrot täällä viinanmyynnillä tekemästäsi isosta tilistä. Kysele neuvonantajiltasi, mitä laki sanoo viinanmyynnistä.


      • markkos
        Höhlä kirjoitti:

        Nimelläsi kerrot täällä viinanmyynnillä tekemästäsi isosta tilistä. Kysele neuvonantajiltasi, mitä laki sanoo viinanmyynnistä.

        and export ltd.... bahama


      • Lounli-Raideri..
        markkos kirjoitti:

        and export ltd.... bahama

        ..Markkua ei kannata ruveta nimittelemään alkoholistiksi. Hän on ennemminkin nuorisolle esikuva, pitämällä kunnostaan huolta. Vai jaksaisitko itse polkea Lyökin Luotsiasemalle ja takaisin ihan tosta noin vaan, työpäivän pääätteeksi. En ole tavannut Markkua koskaan näkyvästi humaltuneena, enkä myöskään usko´, että alkoholi on hänelle ongelma millään muotoa. Itse käytän välillä reilumminkin, mutten sitä kielläkään. Pidä, Timo, vaan huoli omasta lasinkallistelustasi. Näin on meille kaikille parasta. Ja Restelin mainekin säilyy...


      • Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        ..Markkua ei kannata ruveta nimittelemään alkoholistiksi. Hän on ennemminkin nuorisolle esikuva, pitämällä kunnostaan huolta. Vai jaksaisitko itse polkea Lyökin Luotsiasemalle ja takaisin ihan tosta noin vaan, työpäivän pääätteeksi. En ole tavannut Markkua koskaan näkyvästi humaltuneena, enkä myöskään usko´, että alkoholi on hänelle ongelma millään muotoa. Itse käytän välillä reilumminkin, mutten sitä kielläkään. Pidä, Timo, vaan huoli omasta lasinkallistelustasi. Näin on meille kaikille parasta. Ja Restelin mainekin säilyy...

        näin on! ja yhtään itseäni kehumatta voin mainita että minut valittiin liedon raittiusseuran kesälerillä 1974 hymypojaksi.


      • Lounli-Raideri..
        markkos64 kirjoitti:

        näin on! ja yhtään itseäni kehumatta voin mainita että minut valittiin liedon raittiusseuran kesälerillä 1974 hymypojaksi.

        ..jotka sinut hyvin tuntevat, kuullut, että varsin jämpti ja säännöllinen olet elämäntavoiltasi. Ja kyllähän jokaisen pitäisi ymmärtää, että ammattisi vaatii tarkkuutta ja säännöllisyyttä. Jos hoitamasi tehtävä-alue ei aluksella toimi, ei toimi pian mikään muukaan. Tehtävässäsi aikatauluissa pysyminen, kattavan raaka-ainevaraston ylläpito ja vaihtelevuuden suunnitteleminen ja toteutus annettujen kustannusrajojen puitteissa on pitkäaikaista käytännön kokemusta edellyttävää. Sitä ei opita missään oppilaitoksessa, teoriatiedot ehkä, mutta käytäntö on jokaisen opeteltava kantapään kautta noissa hommissa.
        Merellä työnteko ei koskaan ole ollut helppoa, mutta aina vaativammaksi se on tässä vuosien mittaan muuttunut. Tietotekniikka ja vaatimukset sen eri osa-alueilla ovat alati lisääntyneet. Siinä kuormitetaan työntekijää uusien asioiden jatkuvalla opettelulla aikalailla suuressa määrin. Ennen seilattiin vuosikymmeniä periaatteessa samoin konseptein, mutta nyt merelläkin jatkuva muutos on nykypäivää. Vain luonnonvoimat jatkavat suht ennallaan. Aina ihmistä vastaan ja kulkua vaikeuttaen. Oli sitten kyseessä vastatuuli tai ahtojää----


      • skönö.
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        ..jotka sinut hyvin tuntevat, kuullut, että varsin jämpti ja säännöllinen olet elämäntavoiltasi. Ja kyllähän jokaisen pitäisi ymmärtää, että ammattisi vaatii tarkkuutta ja säännöllisyyttä. Jos hoitamasi tehtävä-alue ei aluksella toimi, ei toimi pian mikään muukaan. Tehtävässäsi aikatauluissa pysyminen, kattavan raaka-ainevaraston ylläpito ja vaihtelevuuden suunnitteleminen ja toteutus annettujen kustannusrajojen puitteissa on pitkäaikaista käytännön kokemusta edellyttävää. Sitä ei opita missään oppilaitoksessa, teoriatiedot ehkä, mutta käytäntö on jokaisen opeteltava kantapään kautta noissa hommissa.
        Merellä työnteko ei koskaan ole ollut helppoa, mutta aina vaativammaksi se on tässä vuosien mittaan muuttunut. Tietotekniikka ja vaatimukset sen eri osa-alueilla ovat alati lisääntyneet. Siinä kuormitetaan työntekijää uusien asioiden jatkuvalla opettelulla aikalailla suuressa määrin. Ennen seilattiin vuosikymmeniä periaatteessa samoin konseptein, mutta nyt merelläkin jatkuva muutos on nykypäivää. Vain luonnonvoimat jatkavat suht ennallaan. Aina ihmistä vastaan ja kulkua vaikeuttaen. Oli sitten kyseessä vastatuuli tai ahtojää----

        Aina on laivat seilannneet oli trissa tai stuju miten tumpeloita hyvänsä.
        Ne on eri miehet, kun laivaa kuljettta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2710
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      208
      1738
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1454
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1211
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      49
      932
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      816
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe