kerrostalossa

mummi

Muutettiin kesällä kerrostaloon ja parin kuukauden aikana huomasin, että talossamme asuu melkein joka kerroksessa koiria. Itellä ei ole ja olen luullut, et koirat haukkuu ja muuta eivätkä oikein edes sovi kerrostaloasumiseen. En ole kuitenkaan kertaakaan kuullut koirien haukkumista enkä ole huomannut mitään muutakaan ikävää.
Olen jo eläkkeellä, eli kotosalla päivisinkin ja olen huomaanut miten talon omat koiralliset pissattavat koiransa kauemmaksi portinpielistä, mutta muualta tulevat ohikulkijat antavat koiriensa kuseksia ihan etupihalle. Kurjannäköistä ja nyt tuli ilmoitustaululle lappu, jossa kielletään pissattamasta koiria etupihalle, vaikka eihän talon omat sitä teekkään.
Kyllä niitä puita ja muita lumikasoja löytyy, ei tarvitse talojen pihoille ja porteille niitä pissattaa.
Hyvää kevättä kuitenkin kaikille vastuullisille koiranomistajille ja risuja tuhmille!

8

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 labbis

Vanhakin on paljon koirarotuja mitkä eivät hauku kuin satunnaisesti teidän talo on hyvin äänieristetty varmaankin.

• Niinpä!

"olen huomaanut miten talon omat koiralliset pissattavat koiransa kauemmaksi portinpielistä, mutta muualta tulevat ohikulkijat antavat koiriensa kuseksia ihan etupihalle. Kurjannäköistä ja nyt tuli ilmoitustaululle lappu, jossa kielletään pissattamasta koiria etupihalle, vaikka eihän talon omat sitä teekkään."

Olen huomannut tuon saman ilmiön. Itse yrittänyt pitää huolen siitä että oma rekku ei kusisi kenenkään pihoihin, tai ikkunoiden alle ja opettanut tietyt paikat missä sopii. Mutta nyt talvella on tavallistakin vaikeampaa pitää opituista tavoista kiinni, kun joka paikka täynnä merkkejä tai ainakin merkkaukseen sopivia lumipaakkuja, joihin sitten tietysti pitää nostaa koipea. Aina ei vain ehdi nykästä ennenkuin on myöhäistä.

• nainen + labbis

Asun taloyhtiössä, jossa on kaksi suurta kerrostaloa ja piha-alueemme ovat suuret. Taloissa on yhteensä 16 koiraa, niistä ei yksikään tee tarpeitaan pihalle, eikä pensasaitoihin kadunlaidassa. Myös minulla on koira.
        MUTTA, ne koirat, joita viedään kadulla ohitsemme, ovat ottaneet wc:n itselleen pensasaidoistamme.
        Asiasta on nyt sanottu ja sotahan siitä nousi, kun ohi kulkevat koirat aina haluavat juuri siihen tarpeelleen.
        Voi helvetti, en paremmin sano, tottakai ne tekee siihen, kun omistajat oikein pysähtyvät ja päästävät ne puskaan paskalle. Eivät kerää edes kadulta jätöksiä pois.
        Kyllä koiran omistajilla on PALJON parantamisen varaa, ei ne moitteet lehdissä turhia ole.

• 1 labbis
        nainen + labbis kirjoitti:

Asun taloyhtiössä, jossa on kaksi suurta kerrostaloa ja piha-alueemme ovat suuret. Taloissa on yhteensä 16 koiraa, niistä ei yksikään tee tarpeitaan pihalle, eikä pensasaitoihin kadunlaidassa. Myös minulla on koira.
        MUTTA, ne koirat, joita viedään kadulla ohitsemme, ovat ottaneet wc:n itselleen pensasaidoistamme.
        Asiasta on nyt sanottu ja sotahan siitä nousi, kun ohi kulkevat koirat aina haluavat juuri siihen tarpeelleen.
        Voi helvetti, en paremmin sano, tottakai ne tekee siihen, kun omistajat oikein pysähtyvät ja päästävät ne puskaan paskalle. Eivät kerää edes kadulta jätöksiä pois.
        Kyllä koiran omistajilla on PALJON parantamisen varaa, ei ne moitteet lehdissä turhia ole.

Koira merkkaa joka tapauksessa ei "sopivaan" paikkaan mahdoton pois opetettava uroskoiralta.

• ....
        1 labbis kirjoitti:

Koira merkkaa joka tapauksessa ei "sopivaan" paikkaan mahdoton pois opetettava uroskoiralta.

Merkkahaan se mutta ei omistajan tarvitse päästää koiraa merkkaamaan mihin sattuu .

• kaksi urosta
        1 labbis kirjoitti:

"..mahdoton pois opetettava uroskoiralta." No, ei todellakaan ole vaikea opettaa koiraansa tekemään tarpeitaan vain tiettyihin paikkoihin. Meillä kaksi isoa urosta, asumme kaupungissa. Uroksina ne tietty tykkäisivät ruikata joka pissan päälle oman merkkinsä ja koska monet idiootit antavat tosiaan pissata ihan minne vain, niin houkutuksia löytyy. Koirani kuitenkin tottelevat kieltoa "ei sinne" ja jatkavat matkaa. Ne eivät saa merkata sähkökaappeja, postinjakelukaappeja, postilaatikoita, portinpieliä eikä lastenleikkipaikkojen läheisyytee. Silti saavat rakkonsa tyhjennettyä ja reviirimerkailutarpeensa tyydytettyä. Itsestä se on kiinni, mitä koirasi tekee.

• huntaway

Se on jotenkin USKOMATTOMAN ÄRSYTTÄVÄÄ, että meilläkin on juuri "portinpielet" ruikittu täysin keltaiseksi. Kyllä minä tiedän, ettei se tule lumien sulaessa haisemaan, eikä meillä ole taipumusta syödä keltaista lunta joten terveysriskitkin on vähissä. ;)

... mutta mutta...

Itsellämme on kaksi tyttökoiraa joiden ei anneta pissiä naapureiden kulkureiteille. Minulla oli aikanaan uroskoira mikä oppi hyvin helposti kielto sanan kun jalka alkoi väärässä paikassa nousta
      ( jalka laski pienen mulkaisun kera, mutta se myös hyväksyi sen, että minä päätän mihin merkataan)

Eikö se olisi ihan perus kohteliaisuutta, että voisi pari metriä eteenpäin sen koiran kanssa siirtyä. Ei se kusenkaltainen kenenkään viihtyvyyttä lisää... on se sitten koiran tai ihmisen jäljiltä.

• p.paimen

Näin myös meillä, luhtitalojen viertä kulkeva pihatie on nyt hankiaikaan paljastunut "ulkopuolisten" kusiränniksi, pahimmoillaan vähän muutakin jätöstä löytyy. Todella raivostuttavaa, reitti ei ole mitenkään yleinen kulkureitti, enemmänkin näköjään käytetään jonkinlaisena oikoreittinä eräänlaiselle harjulle tai sieltä pois. Olen yrittänyt taloyhtiön kokouksessa tiedustella voisiko siihen laittaa (suositus)kyltin jossa lukee "ei läpikulkua" mutta ilmeisesti vaikea toteuttaa. Nytpä sitten ikäänkuin tuntee joidenkin naapureiden silmät selässään kun oman koiran kanssa kipittää pitemmälle, ettei se ehdi "kommentoida" näiden ulkopuolisten merkkauksia, vaikka narttu onkin. Ei auta ajatella ettei oman taloyhtiön koiralliset anna lemmikkiensä merkata/asioida tälle pätkälle. En minäkään mene kusettamaan koiraa kenenkään ikkunan tai postilaatikon eteen. Graah! Ei kyllä muutenkaan juuri roskiksia näy tuolla, vaikka koiria on älyttömästi ja sitten sitä paskaakin, kun varsinkaan isojen koirien (taas kerran) omistajat eivät "viitsi" pusseja kanniskella pitkälle. Itse vähintään potkaisen kikkareet (välillä muidenkin koirien) ojaan tms.pois polulta jos ei koira jo valmiiksi ole siellä sivummalla vääntämässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      119
      2786
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      26
      1773
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      66
      1758
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      272
      1638
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      16
      1600
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1302
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1189
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      97
      1108
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1082
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1042
    Aihe