Maksaessani verkkopankissa laskua eräälle yritykselle laiton pari numeroa väärin tilinumeroon kun epähuomiossa sen maksun väsäsin. Rahaa on nyt kadoksissa jossain. Kuinka saan ne rahat takaisin? Sellaista tiliä jolle ne rahat laiton todennäköisesti ei ole edes olemassa.
soita omaan pankkiisi ja selitä asia miten on käyny, sieltä varmaankin alkaa selvittää mihin rahat meni. itselläni on joskus käyny samoin ja oma pankki selvitti mihin rahat oli menneet ja lopulta sain rahani takas.
minulle kerran rahaa vaimonsa tililtä ja pankki oli vaatimassa MINULTA korvauksia siitä, että olin mennyt nostamaan ne rahat omalta tililtän. En suostunut, koska äijä oli minulle velkaa eikä ole minun asiani vahtia, mitä tiliä hän käyttää velkojensa maksuun.
Osuuspankissa ainakin itselle sattui näin, nimi oikein tilinumero väärin rahat oli automaattisesti palautunut muistaakseni kahden päivän jälkeen tilille
Osuuspankista puheen ollen...aikanaan kun täällä Espoon keskuksessa oli konttori ja Olarissa konttori..minun tili espoon keskuksessa...yhtäkkiä häipyi tililtäni noin 700 markka rahaa..menin pankkiin ja kysyin...niin virkailia sanoi että yksi toinen asiakas jonka tili oli Olarissa oli nyt siirtynyt käyttämään espoon keskuksen konttoria koska tämä ko.tuttu virkailija oli siirtynyt Olarista Espoon keskukseen....meidän loppunumero oli kuulema sama..eroa oli vain konttorin numerossaa..puhuikohan lööperiää..Virkailija ei pyytänyt edes anteeksi..vaan totesi että kyllä t'ämä toinen asiakas olisi huomannut koska oli tilinpitovelvollinen yrittäjä..En ole enään osuuspankin asiakas!!
Hei!
Minun tietojeni mukaan rahat eivät mene minnekään jos ei ko.tiliä ole olemassa! Eli ne ei alunperinkään lähde sinulta maksettaessa, tai mikäli jostain syytä lähtee, ne palautuvat tilillesi tavallaan bumerangina.
Noin ainakin on kerran palkanmaksaja kertonut kun he olivat maksaneet palkan vanhalle eli tässä tapauksessa väärälle tilille joka ei enää käytös.
Mullekin kävi hassusti että kun laitoin rahat väärälle tilille. Virkailija sano että sitä lomaa onkin jo odoteltu tässä raha vain on puuttunut. Ei auttanu kun lähteä itku kurkussa kotia kohti ja kertoa vaimolle pankin terveiset. Sinne meni reilut 3000euroa kuin kankkulan kaivoon. Tämä on tosi. Toisen ne vaan lomailee jossain etelän lämmössä.
ei kysyvä tieltä eksy. Jos haluaa täältä kysyä ihmisiltä neuvoa (täällä kuitenkin tuhansia kävijöitä päivittäin) niin antaa hänen. Tuollaiset lapselliset turhanpäiväiset haukkumiskommentit vois jättää pois. Olemmehan aikuisia, joten käyttäydytään sen mukaan.
Nyt kun olen lukenut näitä palstoja,niin ei niin asiallista kysymystä pysty esittämäänkään,etteikö joku
laita jotain ihan tyhmää vastausta.
Mutta onneksi se kertoo vain siitä henkilöstä meille muille jotain,eikä liity alkuperäiseen ja asiallisiin viesteihin.
Eikö näillä palstoilla pitänyt olla jokin "seriffi " ? vois se vähän suodattaa !
Jotain yllättävää? Netin käyttäminen on nykyaikaistunut ja nyt vaimonhakkaajat, katkerat kotiäidit ja muu roskasakki pääsee vuodattamaan tunteitaan ja purkamaan pahaa oloaan. Suoli24 on siitä ihmeellinen, että "Seriffit" poistavat vain kirjoitukset, jotka eroavat heidän mielipiteistään.
Jos tarina edes tosi, niin pankki antaa rahat takaisin, jos ne on jollain tilillä johon heille valtuudet käydä käsiksi...Jos tiliä mihin laitoit ei ole olemassakaan, ne tulevat automaattisesti takaisin. Jos joku on nostanut ne sieltä, niin tuskin koskaan saat rahojasi. Ehkä tämä hyväksi opiksi. Kannattaa tosiaankin katsella niitä numeroita siinä lapussa.
Jos tilinumeroa ei kertakaikkiaan ole olemassa, eli se ei ole kenenkään tili, niin rahat palautuvat sinulle automaattisesti max. viikon sisällä. Tiedän tämän koska alle vuosi sitten siirsin vahingossa rahaa tilille joka oli lopetettu jo vuosia sitten (olin unohtanut päivittää oman tililistani).
Jos tili on jonkun olemassa oleva tili, niin homma on monimutkaisempi. Pankki ei saa palauttaa rahoja sinulle, vaan sitä pitää pyytää tilinomistajalta.
Ei Osuuspankkikaan netti sellainen hyväksy kun väärä tilinumero. Ilmoittaa punaisella että tilinumero on väärä ! Mistähän moinen olisi johtunut että menee selliaselle tilille ollenkaan. Ihmettelee !
Kyllä se järjestelmä varmaan herjaa, jos on saman pankin tilistä kyse, mutta jos maksu on menossa toiseen pankkiin, tarkistetaan kaiketi vain laskemalla, että tilinumero on mahdollinen, oikean muotoinen.
maksoin DNa laskun joulukuulla,epähuomiossani liikaan.200e. olen pyytänyt heitä korjaamaan asian ,sähköpostitse,kesti kuukauden kun sain palautteen etteivät rahat heidän tilillä näy,ja siellä on vain ns.normaali suoritus. pyydettiin antamaan kaikki tiliin liittyvät numerot,että he kyllä selvittävät asian??? mitään ei ole tapahtunut?? olen soittanut ko yritykseen seitsemän kertaa ja joka kerta homma alkaa alusta,ja korjausta ei ole kuulunut?? nyt tänäänkin soitin useasti mutta en ole päässyt vielä läpi ??olen vain joutunut kuuntelemaan helvetinmoista paskasoittoa???????? näin huonoa palvelua ei saa kuin DNA:sta. se ei ole enää palvelua!! joten jos omaesimerkki on sinullakin edessä??et rahoja saa???
Ota pankkiisi yhteyttä ja pyydä sieltä: maksupäivä, siirtopäivä ja tieto siitä, että raha on siirretty ko.
yrityksen tilille. Ota arkistotunnus ylös. Vieraspankkisiirot voivat olla hankalia - voi olla viivepäiviä: esim. viikonloput, pyhäpäivät. Sitten vaikka maksat eräpäivänä illalla, rahat päivittyvät tiettyyn kellonaikaan mennessä. Joten joskus viivepäiviä ja turhia korkokuluja voi tulla tällaisissa tilanteissa.
Sitten jos DNA:n kirjanpito on kunnossa, ylisuoritus löytyy ja heidän tulee se palauttaa - siellä ei ole
oikeutta "tallettaa" kuluttajan rahoja. Eli laita reskontraan sähköposti. Sitten raha tulisi palauttaa
sinulle, mutta ovatko he sitten maksaneet oikealle tilille. Palauttamatta DNA ei voi olla. Oliko rästejä?
mistä sait idean tulla asiaa täältä kysymään? Minulle tulisi ensimmäisenä mieleen oma pankki, jos pankkitilistäni olisi kysymys. Todennäköisesti asia selviää vain ja ainoastaan pankkissa. Että sinne sitten vaan . . . onnea matkaan.
Maksettiin vahingossa lasku väärälle tilille, nimi saatiin sentään oikein.. S-Pankki oli palauttanut summan seuraavana päivänä viestillä "tiliä ei ole" tms.
Raha menee keräily tilille , ja jos meet kyseleen sitä , sinulle kerrotaan pankkisalaisuudesta ja pyydetään jättämään pankki rauhaan , tai viranomainen puuttuu asiaan.
mikä se tällainen pankki on? Omassa pankissasi voit kyllä odottaa jo jonkintasoista palvelua. Marssi konttoriisi, kyllä asiasi selviää. Tuollainen lähes uhkaileva vastailuhan herättää epäilyjä - turhaan?
Pyydä selvittämään asia: maksathan palvelumaksujakin.
Minulle oli annettu väärä tilinumero ja sattui vielä niin omituisesti, että tuollainen tili oli olemassa. Muutenhan maksu ei edes lähde eteenpäin jos tiliä ei löydy maksettaessa. Rahat tulivat sitten viikon päästä takaisin. Näissä pitää olla tarkkana, jos vastaanottaja sattuu olemaan rahapulassa ja käyttääkin nuo tulleet rahat...siitä tullee ongelmia sekä maksajalle että saajalle.
Maksoin lokakuun 10 pv laskun autokorjaamon tilille. Nimi meni oikein mutta tilinumroon tuli vahingossa osa viitenumeroa. kone hyväksyi ja rahat meni. pankki on luvannut selvittää minne. puolitoistakuukautta on kulunut eikä ainakaan vielä ole takaisin kuulunut. Syyllinen olen minä mutta ihan kiva jos ei tarttis maksaa ruostesuojausta uudestaan.
Eräs mies laittoi
minulle kerran rahaa vaimonsa tililtä ja pankki oli vaatimassa MINULTA korvauksia siitä, että olin mennyt nostamaan ne rahat omalta tililtän. En suostunut, koska äijä oli minulle velkaa eikä ole minun asiani vahtia, mitä tiliä hän käyttää velkojensa maksuun.Et saa takas
Meni bittiavaruuteen jos ei tiliä kerran olemassa!Noup!
Itse sain rahani takas ainakin pankilta.Mitä sä viittit valittaa
täällä sun tyhmyyttäs. Painu jo sinne pankkiin ja pidä poskes ummessa.kai
ihminen kysyä saa. ei tyhmä ole se joka kysyy...ja hauskaa päivää sullekkin vaikka huomaan etä sinua v*****taaergter
Osuuspankissa ainakin itselle sattui näin, nimi oikein tilinumero väärin rahat oli automaattisesti palautunut muistaakseni kahden päivän jälkeen tililleOsuuspankki
Osuuspankista puheen ollen...aikanaan kun täällä Espoon keskuksessa oli konttori ja Olarissa konttori..minun tili espoon keskuksessa...yhtäkkiä häipyi tililtäni noin 700 markka rahaa..menin pankkiin ja kysyin...niin virkailia sanoi että yksi toinen asiakas jonka tili oli Olarissa oli nyt siirtynyt käyttämään espoon keskuksen konttoria koska tämä ko.tuttu virkailija oli siirtynyt Olarista Espoon keskukseen....meidän loppunumero oli kuulema sama..eroa oli vain konttorin numerossaa..puhuikohan lööperiää..Virkailija ei pyytänyt edes anteeksi..vaan totesi että kyllä t'ämä toinen asiakas olisi huomannut koska oli tilinpitovelvollinen yrittäjä..En ole enään osuuspankin asiakas!!miten sinä jaksat
/kehtaat tänne tulla avautumaan kun ei ole mitään asiaan sanottavaaTOTUUS TÄÄ?
Hei!Minun tietojeni mukaan rahat eivät mene minnekään jos ei ko.tiliä ole olemassa! Eli ne ei alunperinkään lähde sinulta maksettaessa, tai mikäli jostain syytä lähtee, ne palautuvat tilillesi tavallaan bumerangina.
Noin ainakin on kerran palkanmaksaja kertonut kun he olivat maksaneet palkan vanhalle eli tässä tapauksessa väärälle tilille joka ei enää käytös.
Mutta varmista toki omasta konttoristasi!
Lisäys vielä viestiisi..
Niin ja bumerangi tekee lenkin ja on osuu päähän. Kantsii olla varuillaan ettei satuta itseään. xDKokemukseni
mukaan rahat palautuvat tilillesi.Ne on jenejä nyt
Mun rahat meni väärälle tilille ja mulle ilmoitettiin että ne on jenejä nyt. Ja mitään ette voi.Pankki laittaa ne rahat omiin lomamatkoihin
Mullekin kävi hassusti että kun laitoin rahat väärälle tilille. Virkailija sano että sitä lomaa onkin jo odoteltu tässä raha vain on puuttunut. Ei auttanu kun lähteä itku kurkussa kotia kohti ja kertoa vaimolle pankin terveiset. Sinne meni reilut 3000euroa kuin kankkulan kaivoon. Tämä on tosi. Toisen ne vaan lomailee jossain etelän lämmössä.Urpot
Jos muka on noin käynyt, kuten edellä mainittu sanoi niin en voi sanoa kun että OOTTE IHMISET TYHMIÄ kun uskotte tollasta paskaa.Samaa mieltä
Nyt kun olen lukenut näitä palstoja,niin ei niin asiallista kysymystä pysty esittämäänkään,etteikö jokulaita jotain ihan tyhmää vastausta.
Mutta onneksi se kertoo vain siitä henkilöstä meille muille jotain,eikä liity alkuperäiseen ja asiallisiin viesteihin.
Eikö näillä palstoilla pitänyt olla jokin "seriffi " ? vois se vähän suodattaa !
Jos tarina edes tosi, niin pankki antaa rahat takaisin, jos ne on jollain tilillä johon heille valtuudet käydä käsiksi...Jos tiliä mihin laitoit ei ole olemassakaan, ne tulevat automaattisesti takaisin. Jos joku on nostanut ne sieltä, niin tuskin koskaan saat rahojasi. Ehkä tämä hyväksi opiksi. Kannattaa tosiaankin katsella niitä numeroita siinä lapussa.
Aha
ihanko totta?Älkää
käyttäkö pankkeja, vaan laittakaa rahanne nimettömään kirjekuoreen ilman lähettäjän nimeä ja ilman postimerkkiä, kyllä ne joku saa..Palaavat takaisin automaattisesti!
Jos tilinumeroa ei kertakaikkiaan ole olemassa, eli se ei ole kenenkään tili, niin rahat palautuvat sinulle automaattisesti max. viikon sisällä. Tiedän tämän koska alle vuosi sitten siirsin vahingossa rahaa tilille joka oli lopetettu jo vuosia sitten (olin unohtanut päivittää oman tililistani).Jos tili on jonkun olemassa oleva tili, niin homma on monimutkaisempi. Pankki ei saa palauttaa rahoja sinulle, vaan sitä pitää pyytää tilinomistajalta.
Tänne tuli
rahat! Kiitokset vain kovasti rahoista. Ja ei muuta kuin ostaan Lidliin kaljaajuupaju
Meidän pankki (Tapiola) ei kyllä hyväksy edes maksua jos tilinumero on väärä (ei ole olemassa). Tää taitaa olla provo koko kirjoitus !!!!Niin asia on
Ei Osuuspankkikaan netti sellainen hyväksy kun väärä tilinumero. Ilmoittaa punaisella että tilinumero on väärä ! Mistähän moinen olisi johtunut että menee selliaselle tilille ollenkaan. Ihmettelee !Samaan pankkiin vs. toiseen pankkiin
Kyllä se järjestelmä varmaan herjaa, jos on saman pankin tilistä kyse, mutta jos maksu on menossa toiseen pankkiin, tarkistetaan kaiketi vain laskemalla, että tilinumero on mahdollinen, oikean muotoinen.Poistuu
Itselleni on kerran käynyt niin, että ylimääräinen raha oli tullut tilille ja poistui seuraavana päivänä.et nmistään
maksoin DNa laskun joulukuulla,epähuomiossani liikaan.200e. olen pyytänyt heitä korjaamaan asian ,sähköpostitse,kesti kuukauden kun sain palautteen etteivät rahat heidän tilillä näy,ja siellä on vain ns.normaali suoritus. pyydettiin antamaan kaikki tiliin liittyvät numerot,että he kyllä selvittävät asian??? mitään ei ole tapahtunut?? olen soittanut ko yritykseen seitsemän kertaa ja joka kerta homma alkaa alusta,ja korjausta ei ole kuulunut?? nyt tänäänkin soitin useasti mutta en ole päässyt vielä läpi ??olen vain joutunut kuuntelemaan helvetinmoista paskasoittoa???????? näin huonoa palvelua ei saa kuin DNA:sta. se ei ole enää palvelua!! joten jos omaesimerkki on sinullakin edessä??et rahoja saa???kysy välittävästä pankista
Ota pankkiisi yhteyttä ja pyydä sieltä: maksupäivä, siirtopäivä ja tieto siitä, että raha on siirretty ko.yrityksen tilille. Ota arkistotunnus ylös. Vieraspankkisiirot voivat olla hankalia - voi olla viivepäiviä: esim. viikonloput, pyhäpäivät. Sitten vaikka maksat eräpäivänä illalla, rahat päivittyvät tiettyyn kellonaikaan mennessä. Joten joskus viivepäiviä ja turhia korkokuluja voi tulla tällaisissa tilanteissa.
Sitten jos DNA:n kirjanpito on kunnossa, ylisuoritus löytyy ja heidän tulee se palauttaa - siellä ei ole
oikeutta "tallettaa" kuluttajan rahoja. Eli laita reskontraan sähköposti. Sitten raha tulisi palauttaa
sinulle, mutta ovatko he sitten maksaneet oikealle tilille. Palauttamatta DNA ei voi olla. Oliko rästejä?
no mutta
mistä sait idean tulla asiaa täältä kysymään? Minulle tulisi ensimmäisenä mieleen oma pankki, jos pankkitilistäni olisi kysymys. Todennäköisesti asia selviää vain ja ainoastaan pankkissa. Että sinne sitten vaan . . . onnea matkaan.Se on niin
Raha menee keräily tilille , ja jos meet kyseleen sitä , sinulle kerrotaan pankkisalaisuudesta ja pyydetään jättämään pankki rauhaan , tai viranomainen puuttuu asiaan.Oispa kiva tietää,
mikä se tällainen pankki on? Omassa pankissasi voit kyllä odottaa jo jonkintasoista palvelua. Marssi konttoriisi, kyllä asiasi selviää. Tuollainen lähes uhkaileva vastailuhan herättää epäilyjä - turhaan?Pyydä selvittämään asia: maksathan palvelumaksujakin.
Konttoriin email tai viesti...
Minulle oli annettu väärä tilinumero ja sattui vielä niin omituisesti, että tuollainen tili oli olemassa. Muutenhan maksu ei edes lähde eteenpäin jos tiliä ei löydy maksettaessa. Rahat tulivat sitten viikon päästä takaisin. Näissä pitää olla tarkkana, jos vastaanottaja sattuu olemaan rahapulassa ja käyttääkin nuo tulleet rahat...siitä tullee ongelmia sekä maksajalle että saajalle.iha sama
joo mäki oon soittanu mun pankkiin vaik ne meni jonkun toisen tilille ja sain ne mun kaikki rahat