Vatuttaa oikeasti, kun narsisti-äiti on ollut napit vastakkain kaikkien sukulaisten kanssa. Tämä tapahtui kun minä olin pieni, tai jo ennen syntymääni, eli en voinut paljon vaikuttaa asiaan. Nyt minulla on setiä ja tätejä joita näen 5 vuoden välein hautajaisissa, serkkuja joita en ole nähnyt 20 vuoteen... serkun lapsia joita en ole nähnyt koskaan... näin kyllä kuvia ja hämmästelin sukunäköä. Olisi niin mukava nähdä joskus oikeasti. Niin vähän on kavereita ja ystäviä muutenkin, miksi välit sukuun täytyy pilata? Yksi narsisti aiheuttaa monelle ihmiselle todella paljon surua.
Äiti jäädytti välit sukuun
9
853
Vastaukset
- Saman kokenut
En ole saanut koskaan keskustella sukuni kanssa, jos äiti on ollut kuulo- ja/tai näköetäisyydellä. Lapsuudessa ja nuoruudessa en saanut olla serkkujeni kanssa. Pikkuserkuista opin tuntemaan vain muutaman lapsuudessa. Nyt ei ole enää sukulaisia, joihin ottaa yhteyttä, narsistiäiti vaarantaa yksityisyyden.
Meidän äitiemme (muidenkin narsistien) tavoitteena on pilata toisten elämä, mm. lastensa elämä. En saanut yhtään kavereita lapsuudessa. Seurauksina minulla on ollut yksinäisyys myös aikuisena sekä jatkuva työttömyys sosiaalisen arkuuden seurauksena.
Narsistit eivät tiedosta eivätkä myönnä koskaan tekemisiään, mikä löytyy myös googlehaun tuloksista. Mistähän löytyisi kaikille narsistiäideille sopiva hoitomuoto, että he miettisivät sanojaan ja tekojaan muille ihmisille (mm. lapsilleen)?- elxwe-n
Olen lukenut narsismista. Mielestäni se on persoonallisuushäiriö, jolle ei ole mitään tehtävissä. Järjen puhuminen on täysin turhaa. Narsisti on täydellinen ja aina oikeassa eikä sitä saa kritisoida mistään. Tämän asian kanssa täytyy vaan yrittää elää niin kauan kuin äiti elää. Tosin tehty vahinko on pysyvä.
- ................
estä sinua ottamasta yhteyttä mm. serkkuihisi, parempi myöhään kuin ei milloinkaan...
- sukulaiset
minäkin tein. Kun olin aiukuinen ja muuttanut pois kotoa, niin aloin aktiivisesti rakentamaan katkenneita sukulaisuussuhteita. Hirmuinen työhän siinä oli lähteä nollasta liikkeelle, mutta olen äärimmäisen tyytyväinen, että nyt minulla on sukulaiset! Äitiäni tämä kismittää, mutta eihän minun siitä tarvitse välittää. Se oli hänen ratkaisunsa aikoinaan ja tämä on minun ratkaisuni.
- marttyyrivanhemmat
sukulaiset kirjoitti:
minäkin tein. Kun olin aiukuinen ja muuttanut pois kotoa, niin aloin aktiivisesti rakentamaan katkenneita sukulaisuussuhteita. Hirmuinen työhän siinä oli lähteä nollasta liikkeelle, mutta olen äärimmäisen tyytyväinen, että nyt minulla on sukulaiset! Äitiäni tämä kismittää, mutta eihän minun siitä tarvitse välittää. Se oli hänen ratkaisunsa aikoinaan ja tämä on minun ratkaisuni.
Joo kauhee työ siinä on ja muut eivät voi ymmärtää tätä,jotka eivät tiedä,miksi tämä on tapahtunut.Tämmöisille vanhemmille on turha huutaa tai kiljua,vaikka muuten et saa ääntäsi kuulumaan mitenkään.Tämmöinen äiti kuuntelee tyynenä,kun kerrot hänelle,kuinka olet kärsinyt hänen takiaan eli ei ystäviä eikä työtä,kun sinussa on aina vikaa,koska hän on sinulle niin joskus sanonut ja juuri tilanteessa,jossa oppi menee perille.Hän katsoo tyynesti,kun kärsit ja jos joskus joutuu auttamaan,niin muistaa tehdä siitä marttyyriteon tyyliin, kyllä minä olen nyt joutunut sinun takiasi niin kestämään taas vilua ja nälkää,vaikka siitä ei tietenkään hänen kohdallaan ole kyse.Hän voi hyvin ja nostaa suurta palkkaa.Mutta minkäs teet sille asialle.Hän on päättänyt joskus,että hänen lapsensa kärsii ja uhriutuu ja hän katsoo naureskellen vierestä.
- helmikananen::
Heissan, ihan kuin minullakin!
Olen jo 45 ja sukulaisteni pyydystely on jäänyt heikonlaiseksi, pysyviä ystävyyssuhteita ei ole jostain syystä syntynyt.
Asumme kaikki vieläpä 100km:n säteellä, mutta ihmeellistä, niin sitä vaan pystyy maastoutumaan ettei toisia juuri näe.
Minä olin usein se joka soitti ja yritti pitää yhteyttä. Kulkuyhteydet ovat loistavat täällä et-suomessa ja omalla autolla pääsee jos tahtoo.
Kökkeriä koko suku vissiin, tosin joskus vaan mietityttää ainoana lapsena se kun koskaan meillä ei käynyt ikäisiäni kylässä, vaikka heitäkin taisi olla 16 kappaletta, jopa vaan 10 km päässä.
Joistakin sukulaisista ei saa puhua lainkaan, äitini raivostuu välittömästi.- Ei sukua!!
Mä vähän epäilen, että näissä tapauksissa on oikeasti tapahtunut jotain järkyttävää silloin kun äitis on odottanut sinua, pikkulapsiaikana tms. On aika väärin pelkästään sen vuoksi leimata ihminen narsistiksi, ettei pidä yhteyttä sukulaisiin. Tiedän tapauksia, että on heitetty ns. mäkeen ns. au-lapsen vuoksi. Koko suku sen jälkeen valjastettu suurin piirtein sylkemään päälle. Sellaiset asiat loukkaavat kovasti. Muu suku voi sitten jo unohtaa, mutta ei se loukattu osapuoli välttämättä. Sitten on voinut valita väärästä suvusta miehen tai on miniä ollut väärästä kylästä lähtöisin. Seurauksena välien poikkimeno. Raha ja perintöjutut ovat myös merkittäviä riitojen aiheuttajia. Syitä voi olla satoja...Perhe ei ole tosiaan aina paras! Sitä on monesti lapsien vaikea ymmärtää ja vaikea selittää!!
Itselläni taustalla on seksuaalinen hyväksikäyttö. Itseäni 10 vuotta vanhempi serkkupoika raiskasi minut kun olin 6-vuotias ja ahdisteli vuosikausia sen jälkeen. En voi missään tapauksessa tavata tätä puolta suvustani. Minut pakotettiin vielä 14-vuotiaana lomilla kyseiseen perheeseen ja traumat ovat liian kovat. Kukaan ei suojellut minua silloin. Annoin kymmeniä vinkkejä aikoinani lähipiirille ja yleisesti tätä serkkupoikaa pidettiin kaikella tavalla hulttiona.
- VittuuntunuAnoppiin
Taitaa mun miehen äitipuoli kuulua tähän samaan kastiin.
Sillä kun tuntuu olevan kova hinku pitää omat lapsensa erossa mun miehestä ja hänen
sisaruksistaan. Puhutaan paskaa seläntakana ja kun meille puhutaan,
niin puhutaan ihan erilailla, kun on muille puhuttu.
Siitäkös se soppa sitten syntyy. Nyt on melkein kaikkien välit niin tulehtunu,
ettei niitä pysty korjaamaan mitenkään, kun tämä kyseinen
lehmä on sotkenu kaikkien välit onnistuneesti valheillaan.
Hän ei ole tehnyt mitään, hän on täydellinen.
Sinä olet ihan itse sotkenut asias. On hänen asenteensa.
Voi kun muutkin vaan näkis minkälainen se oikein on,
mutta se tuntuu pyörittävän niitä otteessaan ja on niille niin mieliksi että.
Ei enää jaksa uskoa sen ihmisen puheita, koska ne on täyttä paskaa joka sana.
Jos vähänkin puhut hänen lastensa kanssa, niin heti ollaan niin vihasia että.
Jos et hänen sukuunsa kuulu, niin et ole tervetullut.
Että näin. - joups
Hoksasin vahingossa tämän keskustelun ja en voi muuta sanoa kuin että onpa tuttua. Luulin olevani ainoa jolla on tuollainen äiti. Raivoamis-marttyyri-ralli kävi niin rasittavaksi etten enää ole yhteydessä äitiini. Syynä myös se että paljastui hänen kähmineen pikkusiskoani tämän ollessa lapsi ja yksin kotona äitin kanssa. Seurauksena vakavat mielenterveyshäiriöt siskollani.
Mielestäni ei ole pakko olla yhteydessä vanhempiinsa jos ei tahdo. (En koe tässä tehneeni sen huonommin tai paremmin kuin äitinikään, joka on riidoissa melkein kaikkien sukulaistensa kanssa.) Yksinäinen vanhuus odottaa äitiäni, mutta sitä saa mitä tilaa... Tai ehkä hän juuri halusikin tätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372993Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342228Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541716Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151420Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1051174Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian158896