Ostin auton eilen yksityiseltä myyjältä. Myyjä sanoi auton olevan täysin kunnossa ja muutaman kilometrin koeajossa auto toimi hyvin enkä huomannut mitään erikoista vaikka testasin kaikkia nopeuksia ja vaihteita ym. Teimme kaupat, mutta lähdettyäni ajamaan kotiin päin alkoi n.30 km jälkeen kuulua rutinaa vaihteistosta. Yritin samantien soittaa myyjälle mutta hän ei vastannut joten ajelin kuitenkin kotiin päin. Matkan edetessä rutina paheni ja loppujen lopuksi 4 vaihde meni täysin tunnottomaksi. Ilmeisesti siis laatikkoremontti tiedossa. Auto haisi myös jonkin verran palaneelle öljylle, joka oli ilmeisesti laatikosta koska moottoriöljy ei haissut. Loppu vaiheessa matkaa myyjä soitti takaisin eikä kuitenkaan tiennyt autossa olleen mitään vikaa. Auto on Seat Cordoba 1.6 vuodelta 2000 ja 167 tkm ajettu. Minkähänlaiset oikeudet auton ostajalla on tässä vaiheessa? Ilmeisesti kauppalakia sovelletaan. Voiko vian lukea normaalin kulumisen piiriin ja onko ostajalla oikeutta kaupan purkamiseen tai hyvitykseen korjauskuluissa? Myyjä oli haluton purkuun mutta sanoi että on mahdollista tulla jonkin verran vastaan pienissä korjauskuluissa.
Vanhasen I ja II hallitus (Mukaanlukien kaikki minsterit ja presidentti) ovat mukana joukkotuhonnassa,
jolla on tarkoitus TAPPAA suomen kansa,sekä syyllistyneet VALTIONPETOKSEEN luovuttamalla Suomen itsenäisyyden lopullisesti 1.12.2009 EU:lle. (MIKÄ ON OIKEA RANGAISTUS KYSEISELLE PORUKALLE)..?
ME TIEDÄMME MITÄ MAAILMALLA TAPAHTUU. TIEDÄTKÖ SINÄ?
Suositus: älkää helvetissä tappako itseänne.
voitte lukea WHO:n kaksiosaisen muistion, joka on kirjoitettu 1972, siitä kuinka - kolmella askeleella - rokotteesta tehdään tappava ase. Ensin heikentämällä vastustuskykyä, sitten injektoimalla kehoon suuri määrä viirusta, josta heikennetty vastustuskyky ei voi selvitä. Ja kolmanneksi injektoimalla lisäaine, joka laukaisee valtavan tulehdusreaktion ja niin sanotun sytokiini myrskyn.
Tämä muistio löytyy näistä kahdesta linkistä: http://theflucase.com/downloads/WHO_Memo_1_searchable.pdf http://theflucase.com/downloads/WHO_Memo_2_Searchable.pdf
Näin sinut myrkytetään:
Teistä moni ei varmaan tiennyt että tämän vuoden 2010 alusta 01.01.2010 tuli voimaan uusi maailmanlaajuinen ja globaali elintarvikelakiuudistus, minkä jälkeen ruokiin saa lisätä mm. yli seitsemän aiemmin myrkkynä tunnettua kemikaalia. Näitä myrkkyjä on kaikenkaikkiaan 3275 kpl. Joukossa syöpää aiheuttavia ja endokriinista toimintaa häiritseväksi tiedettyjä aineita. http://nwohavaintoja.blogspot.com/search?q=codex+alimentarius
Uhkailemalla ja vainoamalla voit saada jotain hyvitystä, esim. myyjän työpaikalla menet keuhkoamaan asiasta. Ei tietysti auta, jos kyseessä jobbari joka tuskin piittaa mistään. Myyjähän varmasti tiesi mitä paskaa oli myymässä - etsi tästä todisteet. Lisäksi voit kirjoittaa tapauksesta nettiin nimillä, myyjä tuskin lähtee oikeuteen jos on myynyt tahallaan pommin.
Kahden yksityisen välisessä kaupassa ei oikein ole mitään lakipykälää mihin vedota. Ellet sitten pysty jotenkin todistamaan, että kyseessä olisi tahallinen petos.
Tuokin kyllä vaatii sitä, että viet asian oikeuteen ja pystyt iskemään todisteet tiskiin petoksesta, mikäli myyjä ei asiaa myönnä, ja tuskin myöntää.
Tuollainen VAG:n tehdasuusi, vahvistettu vaihdelaatikko maksaa Ruotsissa veroineen 1100 euroa. Jos myyjä on jo luvannut tulla vastaan niin ette te kovin isoista summista tappele. Kyseinen VW:n vaihdelaatikko on tiedetty huonoksi varsinkin jos sen tyyppikoodi on DUU. Kurkkaa ja googleta "VAG DUU geabox failure" niin alkaa löytyä juttua pamahtavista laatikoista.
Korjaa itse romus, niin ei tule postissa hamekangasta. Kymmenen vuotta vanha lintta, kuka perkele sellaiselle takuun uskaltaa antaa, kun tehdaskaan ei anna edes uudelle kuin 1-3 vuoden takuun. Myyjä tuskin tiesi että laatikko pamahtaa muutaman kymmenen kilometrin päässä. Ja vaikka tiesikin, omillasi olet. Niin kuin pitääkin.
Hannu Laine (0405447931) pitää pientä "isojen poikien" perintäfirmaan, ota sinne yhteyttä, tosin palkkio on heillä noin 20-50% mutta eipä se kai sinua haittaa, koska perittävältä ne, ne kulut ottaa.
Itse olen muutaman kerran hakenut parit korvaukset Hannun ja kavereiden kautta ja ikinä ei ole yli viikkoa mennyt että olen saanut rahat takaisin.
Ei tuo mikään kuluttajansuoja ole, vaan perii laskskut yms. saatavat joita henkilö joka on velkaa, ei suostu maksamaan vapaaehtoisesti, kai ymmärrät että esim itse olisin laittanut asiani poliisille, olisi poliisi vain tyynesti näppäillyt tietokonetta ja napsutellut kynää, ja en olisi vieläkään saanut penniäkään :)
uupuvat tässä tapauksessa... Jos ostat vanhan halvan auton yksityiseltä, niin eipä siinä paljo auta muuta kun kärsiä nahoissaan jos vikoja tulee oston jälkeen...
Tietysti asian voi noinkin hoitaa ja laittaa joku hullu hakkaamaan rahat pois myyjältä. Siihen ei vain tässäkään tapauksessa ole mitään perustetta, joten on oikeastaan ihan sama keneltä tämä Hannu ne rahat käy uhkailemassa.
luulempa että se laineen hannu kiittelee kun annoit nimen ja puhelin numeron avoimesti kaikkien luettavaksi jännä ettei mainosta itteään hesarissa urpo sinuna muuttaisin kiinaan jos se on oikeesti niin kova jätkä kun väität
No eikös se vain kerro että jätkä on KOVA jätkä, joka ottaa vastuun teoistaan, ja kun hoitaa hommat, hoitaa ne omana itsenään, ei komamndopipo päässä puhumatta mitään, ja jos numerokin on jokin muu kuin prepaid, niin itsekin antaisin kyllä omat perintäni hänelle jos tarvetta tulisi joskus
naurettavia. Entäs jos se jolta tämä "Hannu Laine" on käynyt perimässä, tuleekin perimään rahat takaisin SINULTA? Paskot varmaan housuusi pelosta jo sellaisesta mahdollisuudesta. Siinähän tulee turpiin sitten oikein kunnolla rahanmenon lisäksi. Sitäpaitsi tämä sinun paras ystäväsi ja idolisi Hannu Laine ei liiku enää kauaa vapaalla jalalla, mikäli todella tekee perintätöitä. Tajusitko pallero edes sitä. Rikolliset kuuluvat linnaan ja sinä mopopalstalle.
Velallisista mitään, vaikka eka tapus oli 2008 keväällä, ja huomaa, että kyse ei ole mistään ryöstöstä, tai petoksesta vaan OMIEN rahojen hakemisesta takaisin, ja toki pojatkin haluaa palkkion, ei ne hyvää hyvyttään hommaa tee.
Ja ei, en todellakaan ole mitään sukua tai edes tuon hannun saati hänen kavereidensa tuttu, sain vain tiedot tuohon henkilöön sen jälkeen kun yksi hemkilö ei maksanut vapaaehtoisesti velkaa.
Ja totta, rikollsiet kuuluu linnaan, mutta jos olisin noista mun velallisista tehnyt ilmoituksen poliisille, olisi he vain näppäillyt tietokonetta ja mumimmut omiaan.
Ja tuskin kukaan multa mitään tulee perimään, veikkaan että pojat tekee asian aina niin selväksi, että jälkikäten ei yritetä enää mitään
muitakin, jotka ovat vaikka valmiita tappamaan kunhan siitä jotakin maksetaan. Mutta en ole varma että kannattaako sellaisiin tyyppeihin turvautua, jos kyseessä on muutaman satasen hintaisen autokaupan peruminen. Ja saattapa käydä niinkin, että velanperijät lähtee paskat housuissa tai haulet perseessä kotimatkalle. Olipa tämä Hannu kuinka kova jätkä tahansa, aina löytyy joku vielä kovempi.
Että jos esim joku on huijannut multa tavalla tai toisella esim 1500€, ja kysyn henkilöltä haluaako hän maksaa minulle, jos ei maksa, alitan pojat asialle, ja he hakee 2000€ josta he ottaa itselleen 500€ ja mulle 1500€ ja kaikki on tyytyväisiä, ja en usko se että ketä huijasi, olisi kovempi kuin nuo kaverit, tai lähtisi edes vääntämään vastaan, saati sitten palkkaisi kovempia jätkiä hakemaan multa mun omia rahoja ;)
On se muuten ihme, kun olin AINUT joka vastasi asiallisesti, miten ne rahat saa takaisin, niin alkaa vaan haukkumien ja vittuilu
Pitäisikö kuitenkin nyt jo lopulta ajatella tässäkin keskustelussa sitä mikä tässä on kysymys. Yksityisten välinen autokauppa ja kyseessä 10 vuotta vanha halpa auto, johon tulee pian oston jälkeen vika, ostaja kuitenkin tehnyt koeajon ja tutkinut auton hyväksynyt sen ja tehnyt kaupan....
Olen myynyt ties minkälaisia romuja ylihintaan, ja esim esim merkkivaloviat on korjattu poistamalla valo kokonaan, ajonestoviat korjattu teippaamalla siru kojetaulun sisälle, konevikoja korjattu nostamalla tyhjäkäynti niin isoksi että jaksaa käydä yms yms.
Mutta jos näistä joku olisi hajonnut heti soton jälkeen, niin taatusti (niin minä kuin siänkin) maksisit summan ostajalle, ja ottaisit auton takaisin, mielummin kuin että odottaisit koska tulee joukko äijiä ovesta läpi, laittaa asuntoa palasiksi, ja vähän vetelee suain turpiin ja ottaa saatavansa ja korot tavalla tai toisella...
mutta kaikkia voi kuitenkin tapahtua vikojen suhteen sellaista, mistä myyjäkään ei välttämättä ole tiennyt ja muutenkaan mitenpä sitä kukaan mihinkään vanhaan autoon mitään takuuta antaa tai ylipäätään pystyisi ennustamaan kauanko se kestää. linkkinä seuraava: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8903920/42957965
Sähän olet ihan samanlainen V'ttupää kuin hän joka sinua huijasi. Jonkun pitäisi laittaa Hannu perääsi!
Sitä paitsi. Jos on tarpeeksi vihainen autokaupoista ja kaltaisistasi k*settajista, jotka teippaavat varoitusvaloja piiloon, voisi joku kaapata ihan itsekin tuollaisen ja istua ne vaivaiset 11 vuotta.
Itse en omista mitään perintäfirmaa, tai muutenkaan tee mitään laittomuuksia, välillä vaan kunnon kansalainenkin joutuu turvaantumaan poliisiin, tai muihin apukeinoihin
Joka tulee naukumaan rahojaan takaisin tai laittaa ne hanut niitä perimään, tulee paluupostissa hamekangas.
Ja jos joku laittaa jotku pellet niitä rahoja hakemaa, on helvetillinen ihme jos rahojen kanssa lähtevät.
PS. Jos kotona on oikeasti iso nippu rahaa, se liittyy yleensä huumeisiin. Niin kuin nuo sinun perintäkonstitkin.
Veikkaan että hannu, muut laineen suvun jäsenet, sekä muut "työntekijät" hakee pääsääntöisesti hämärää rahaa, mutta välillä on ihan laillistakin asiaa.
Ja jos kotona on paljon rahaa, saattaa se johtua esim palkasta, tai auton ostosta/myynnistä tms.
Ja taatusti pojat lähtee rahojen kanssa kun ne menee perimään, tai sitten mukaan saattaa esim lähteä littutelkkareita, läppäreitä, videotykkejä, syntikoita yms vähän arvokkaampaa, itsekin kirjoittelen tätä viestiä HP NC6120 läppärillä. jonka ostin varissuolta satasella muutama vuosi sitten, tiedä kenen velkaa minäkin sillä satasella maksoin, mut so what?
Ja kuten sanottu, suomen poliisi on voimaton noissa asioissa
Puhut että poliisi on voimaton noissa asioissa... no jos asialla ei ole edes juridisia perusteita, niin mitäpä se poliisi siihen... Jotenkin tuntuu ettei taas tämän palstan kirjoittajilla ole edes normaali kaupankäynti tavat tiedossa. Jos ostat vanhan halvan auto, niin ilot ja murheet vaihtaa omistajaa siinä samalla kun kauppa on tehty. Tässäkin tapauksessa jos myyjä on luvannut tulla edes pikkusen vastaan niin sopuhan on siinä. Nimittäin jos lähdetään laittomille teille asioiden hoidossa yleensä ne ne vasta kalliiksi tulee...
Että jos olisin esim poliisille mennyt tekemään rikosilmoituksen tuosta kadonneesta isosta rahasummasta, niin poliisi olisi näppäillyt tietokonetta, kuten minäkin teen nyt, ja asia olisi jäänyt siihen, en olisi koskaan tullut saamaan penniäkään, mutta kun hannu hoiti asian, sain reilussa viikossa omani takaisin.
Tokihan perintä on hieman laitonta, ja tulee toiselle kalliiksi, mut minkäs teet jos ei maksa muuten?
asiat, jos poliisille ei uskalla tai ei ole aihetta soitella.
Tosin olenpa nähnyt tapauksen, kun tuommoset hannut joutu lähtemään häntä koipien välissä, siis ne jotka vielä omin voimin pääsi. Kaksi hannua kantoi kolme muuta hannua autoon. Ihan sulassa sovussa vannoivat, että toista kertaa eivät tule. Eivätkä ole kyllä tulleetkaan, että luotettavia hannuja ne oli.
Vaan sanon (tähänkin)asiaan,että ei!Kukaan täysijärkinen uskalla antaa n.170000 ajetetulle "espanjanvolkkarille"mitään takuuta.Ihme,että tehdas antaa takuun edes uudelle vastaavalle ;).Minäkin tosin tiedän ja tunnen erään tehokkaan perintä toimiston.
Nyt on kyse käytetyn autonkaupasta eikä mistään alamailman velkojen perinnästä, jos ostat vanhan lintan niin sellaisen myös saat ja saat myös itse kantaa vastuun, jos et ole tyytyväinen ostokseesi niin katso itseäsi peiliin.
Jos joku ostaja on tyytymätön ostokseensa ja lähtee laittomin keinoin asiaa selvittämään, niin siinä käy helposti niin että se tulee kalliiksi nimenomaan hänelle itselleen ja näille "perijöille", kannattaako heidän siis sekaantua normaali ihmisten välisiin kauppoihin??
jonka viasta ei tiedä nin ei ole syyllistynyt rikokseen..... sitä että myyjä olisi tiennyt, autossa olleen vian, on ostajan mahdoton todistaa. jengin laittaminen asialle on laitonta (rikokseen yllyttäminen)... jos jengi "ottaa oamnsa pois se on varastamista (raha on myyjän) ja
Loinen seuraavaksi pistäytyy. Jos pojat tekevät tuollaisia perintäkeikkoja ei liika julkisuus liene hyväksi. Sinä hölötät täällä kuin idiootti rikollisia nimeltä ja veikkaan että siitä eivät pojat lainkaan tykkää. Oletko vielä noin lapsellisen hyväuskoinen?
Eihän he rikollisia ole, eiväthän he varasta tai huijaa tai tee muutakaan laittomuuksia, yleensä he hakevat vain TOISELLE kuuluvaa omaisuutta takaisin, sekä tietenkin vaivanpalkkaa
Ja tottakai firma kuin "firma" tykkää että heistä tiedetään, ja heidän palveluita käytetään, itse kuulin noista henkilöistä tutun tutun kautta, ja henkilöt on itse ollut sitä mieltä että saa kertoa tietoja eteenpäin.
Eli viimeiseksi vielä, he eivät esim mene ryöstämään kauppaa jos maksat heille, he vain hakee TAKAISIN SINULLE kuuluvat rahat/tavarat
Kun kaupat on tehty, rahat on myyjän. Jos joku mahdollisesti tunkeutuu myyjän asuntoon ja "ottaa omansa pois" niin se on varkaus..... ja jos vielä tekee sen sopimattomaan aikaan niin voi syyllistyä vielä kotirauhanrikkomiseen
Että jos minä varstan tai huijaan sulta vaikkapa kymppitonnin, niin rahat onkin laillisesti minun, ja jos tulet hakemaan ne multa pois, nini voti sinä(kin) saada syytteen varkaudesta... mielenkiintoista
Sun aivopieruja on kiki siellä täällä... Älä ny s**tana enää sekota autokaupan tekoa mihinkään rahan varastamiseen ja ostaja on koeajanut auton hyväksynyt auton ja tehnyt kaupan, jolloin hän kantaa siitä sitten vastuun.
ja ottaminen ovat eri asioita. Rahojen antaminen jollekkin jonkin hyödykkeen vastikkeeksi ei ole laitonta, vaikka kauppa osottautuisikin jälkeen päin hölmöksi. Mutta rahojen pois hakeminen väkisin kauppatäihin tulemisen jälkeen on laitonta. Väännä joku kilotavu koodia tai käy kattoon vaikka Googlesta, että mitä eroa niillä on.
Ja aloittajalle: Ostettu mikä ostettu, nuole haavas ja romuuta se kinneri tai laita kuntoon. Särkynyt se olisi jossakin vaiheessa joka tapauksessa. Ja jos tuo myyjä tuollainen Guru on, että tietää milloin kinneri laukeaa, muutaman kilometrin tarkkuudella, lyöttäydy hänen kanssaan kimppaan, voitatte Lotossa, menestytte osakekaupoissa, ja niin edelleen. Joka tapauksessa teistä puhutaan talousuutisissa ja tulette jäämään historiankijoihin. Jos hän tiesi että auto laukeaa kolmenkymmenen kilometrin ajon jälkeen, on hän parempi ennustaja kuin Nostredamus.
Jos laitan vaikkapa huuto.net:iin myyntiin videotykkejä tonnilla kappale, ja ostaja maksaa etukäten summan tililleni (joka on yleinen tapa huuto.net:issä) mutta lähetänkin ostajalle vain pahvilaatikon, jonka sisällä on lappu "voi kyynel" niin onko silloinkin rahat laillisesti minun, sun logiikalla kyllä, lain mukaan ei
Jos joku kerran on käytetyn auton koeajanut, hyväksynyt sen ja tehnyt kaupan, niin vastuu siirtyy ostajalle, kun kyseessä yksityisten väliset kaupat. Miten se ei mene sun kaaliisi?? Samat säännöt on normaali huutokaupoissa´, joissa myyjä antaa mahdollisuuden tutustua tavaroihin ennen huutokauppaa ja ne myydään sellaisina kuin ne ovat ja ostajan täytyy hyväksyä se. Eihän kukaan voi käytetylle tavaralle taata mitään ennustetta kuinka kauan se tulee kestämään..
Ostin kirppikseltä 25 eurolla kappale, kolme videotykkiä, jokaisesen päällä oli selvä lappu "tykki ilmoittaa että lamppu tulee vaihtaa" no tykit maksaa uutena lähes 3500€, joten jos nollaan näistä valon laskurin, ja myyn ne 1500 eurolla kappale, ja tykki toimii ostettaessa, mutta ostajan kotona muutaman tunnin katselun jälkeen lamppu räjähtää, ja satojen eurojen lamppu hajoaa ja rikkoo myös tykkiä, niin saanko silti pitää rahani, eikä ostajalla ole mitään LAILLISTA perustelua hakea rahoja takaisin?
Taidampas siis laittaa tykit myyntiin, aikas hyvin jo 75€ sijoituksella saa 4500€, eikö vain? tosin tykit oli ostettaessa ilamn sähköjohtoa, joten kolme tietokonejohtoa menee, ne maksaa yhteensä ehkä kympin ;)
täytyy kyetä näyttämään toteen tämä petos, samalla lailla kuin jos autosta väärennetään mittarilukemat. Mutta mites todistat että kymmenen vuotta vanhasta autosta myyjä voi tulevat viat tietää etukäteen jos kerran ostajakaan ei sitä koeajossa huomannut... Kyse on kuitenkin täysin kahdesta eri asiasta selkeästä petoksesta mistä sinä puhut ja se että autoon tulee vika oston jälkeen. Lisähuomautuksena ko. auto on ehkä maksanut noin max 10% uuden hinnasta, mitä siis ostaja voi odottaa...
Itse tietenkin tiedän että lamppu on jo "yliajalla" ja voi räjähtää hetkenä millä hyvänsä, hajottaen tykkiä niinpaljon, ettei kannata korjata, mutta jos lamppu toimii myydessä, ja sanon ostajalle, että lampun kunnosta ei ole tietoa, mutta kyllä se toimii, ja laskuri näyttää muutamaa tuntia, niin eikai se silloin petos voi olla, joten pitäisikö itsekin hankkia ilmaista rahaa.
Ja sehän tässä on juuri hankalaa, että poliisi tai muut ei voi auttaa näissä asioissa, isot jätkät voi, ja auttaakin, joten jos myyn tykit, saattaa hannun kilpailija tulla ovesta läpi, jos (kun) tykki hajoaa korkeintaan parissa viikossa, ja en tietenkään palauta mitään 1500 euroa, kun en itsekään maksanut siitä kuin 25€
Jos laskuri näyttää oikein ja jäljellä olevaa aikaa ei laskurin mukaan ole paljoa jäljellä ja lamppukin vielä toimii, niin sehän tarkoittaa silloin sitä ostajankin vinkkelistä, että lamppu pitää vaihtaa justiinsa. Täytyyhän sinunkin voida luottaa siihen että ostaja on täysivaltainen ja tietää mihin ryhtyy (varsinkin jos vielä mainitset laskurin merkityksestä). Se mihin hintaan löydät ja saat ostajan niin sehän tietenkin on sitten sinun ja ostajan välinen juttu.
Tällä hetkellä noin kolmea tuntia, ja oliko se 2000 tunnin jäkeen kun tulee ilmoitus että lamppu pitäisi vaihtaa, näniollen laskurin mukaan lampulla on elämällä vielä lähes täydet, vaikka todellisuduessa se voi räjähtää hetkenä minä hyvänsä, ja jos ostaja kysyy jostain laskurista jotain, ja sanon "en mie tiiä" niin onko silloin oikeutettu että ostaja maksaa 1500€ siitä että hän saa käyttää tykkiä, hyvällä tuurilla 10 tuntia jos ei usein sammuttele?
Entäs sitten jos käy niin että olen "kaverin" kanssa kotona ryyppäämässä, yhtäkkiä kaveri nappaa kaapista 1500€ ja katoaa paikakalta, onko tässä tilanteessasi mielestäsi oikeutettua käyttää "hannua" vai pitäisikö mennä poliisille, jossa poliisi näppäilee tietokonetta, ja kohta tulee syyttäjältä päätös, että asia ei etene, koska ei ole näyttöä ja tekijä kiistää asian, mitä itse tekisit tässä tilanteessa?
Kyllä te moponvirittäjät olette sitten oikein kovia poikia. Mielikuvitus lentää ku Finnairin koneet, joskus jopa illaksi kotiin. Hanki sinäkin itsellesi ammatti ja mene töihin. Olet liian suuri kuluerä veronmaksajille. Minä kirjoittelen tätä viestiä läppärillä jonka olen ostanut kaupasta, ja ne rahat on tienattu ruumiillisella työllä, sillä, mistä sinä olet kuullut vain ohi mennen puhuttavan.
Soittelin tuohon numeroon ja siellä vastasi joku mies (esitteli itsensä iskaksi, ei hannuksi?) ja kertoi että kyllä he voisi palauttaa auton ja hakea rahat, mutta koska tekijä asuu tampereella niin ei kuulema lähde hoitamaan noin pieniä summia niin kauas.
Mutta tosiaan jos joku tietäisi sitten tampereen suunnalta yhtä luotettavan jengin niin voisi antaa numeroa tänne
sillä yllytät toisen tai mahdollisesti useampai tekemään rikoksen, jos meinaavat jotakin varastaa.... (kaupoissa saatu raha on myyjän, ei enää ostajan).... Että Kärsit itsekin....
Kannattaa näitä viestejä vaikka tulostaa Varsinkin, joissa kehoitetaan taamanna "perintätoimistaan" yhteyttä. Ei viestien tulostamisesta ainakaan haittaa ole. mutta toimii kuiteski johtolankana asiaan.
Myyjä ei todellakaan ole enää vastuussa kaupanteon jälkeen, joska yksityinen henkilö.
teet niin kun aiot... eli aiot laittaa jengin asialle, syyllistytte rikokseen... Sinä(rikokseen yllytys on rikos) ja jengi (varastamalla,) rahathan on jo myyjän.
aloittaja sanoutuu todellakin irti näistä kommenteista ja koko "perintä"-keskustelusta. Kaikenlaisia idiootteja sitä näköjään maailmaan mahtuu, näille palstoille ilmeisesti tavallista enemmän..
Asuu Turussa. Ei tietenkään uskalla vastata omalla nimellään. Toi Kikin antama numero löytyy ainakin Eniron numeropalvelusta. Jos laitat jengin asialle eli pyydät varastaan toisen omaisuutta, (kaupan teon jälkeen rahat on myyjän omaisuutta ei enää sinun) niin syyllistyt itsekin rikoksen, sillä rikokseen)(varkaus, jos jengi mukiloi niin pahoinpitely, ja jos saapuu sopimattomaan aikaan esim. yöllä oven läpi niin kotirauhan rikkominen ja mahdollinen asunnon särkeminen niin aika liutajengille tulee syytteitä ja sinulle syyte rikokseen yllyttämisestä.
Ja jos myyjä suostui tulemaan vastaan kustannuksissa, niin miksi laittaa jengia asialle ja kaikki kärsii, kun ko. tapauksessa myyjä ei ole tehnytmitään väärää (yksityisten kaupoissa myyjän vastuu päättyy rahojen saantiin)
On täällä annettu ihan rehellistäkin tietoa niin sit ns. mustamaalaat kaikkii ja häivyt kun joudiut kohtaamaan totuuden ja myöntäneesi ettet saa saa hyvitystä ja asia e mennytkään niin kuin itse ajattelit. ja meinasit laittaa vielä rikolliset asialle niin eikö ole pokka jatkaa keskustelua
"Teimme kaupat, mutta lähdettyäni ajamaan kotiin päin alkoi n.30 km jälkeen kuulua rutinaa vaihteistosta. Yritin samantien soittaa myyjälle mutta hän ei vastannut joten ajelin kuitenkin kotiin päin."
Oikein toimittu!
Jos vaihteistosta alkaa kuulua rutinaa, niin ensimmäinen lääke on ehdottomasti jatkaa ajamista!
käytännössä vaan vaihtaessa ja kunnolla vedättäessä (ja joo laittakaa ihmeessä vaikka jotain teräviä "vedätys"-lohkasuja tähän väliin). Enkä ehkä välttämättä ihan ensimmäisenä ajelemaan lähteny smartass, kuitenki pinta kaasulla pysty hyvin ajelee enempää hajottelematta. Mahtuhan tohon vajaaseen 20 vastaukseen, yllättävää kyllä, pari järkevääkin, joten kiitos niistä.
ja kauppahinta tuonikäisestä katiskasta lienee ollut satasia ? taitaa uusi laatikko olla arvokkaampi kuin itse auto, Jos se laatikko rusahtaa neloselle vaihtaessa, niin lienee synkkarengas vika. Uudet öljyt askiin ja maantielle...käytä vitosta jos ei rut ise.
Kauppalaki koskee vain yritysten välisiä kauppoja, kuluttajansuoja yrityksen tekemää myyntiä yksityiselle. Yksityisten keskinäisissä kaupoissa ei ole mitään suojaa.
Jos otetaan auton merkki, ikä ja kilometrit huomioon niin kyllä tuollaista remonttia oli jo odotettavissa. Jos dieselmersulla ajaa miljoona kilometriä, se ei tarkoita sitä että mummon kauppamatkoihin tarkoitetulla halpisromulla ajaa saman verran. Järki käteen idiootit!
"Kauppalaki koskee vain yritysten välisiä kauppoja"
Mistä sinä tuon älyttömyyden olet keksinyt?
Kauppalakia sovelletaan irtaimen kauppaan, eikä siinä ole asetettu mitään rajoituksia myyjän tai ostajan oikeushenkilöllisyydelle, joten toki kauppalaki koskee luonnollisten henkilöiden välistä irtaimen kauppaa siinä missä oikeushenkilöitäkin (=yritys). Kauppalain sijasta/lisäksi tulee sovellettavaksi kuluttajansuojalaki silloin kun ostajana on kuluttaja ja myyjänä elinkeinonharjoittaja.
Kuluttajansuojalakia ei sovelleta kahden kuluttajan tai kahden elinkeinonharjoittajan välillä tehtyihin kauppoihin. Tämä kannattaa huomioida esimerkiksi autokaupoissa kahden kuluttajan kesken.
Oisko auton voinut viedä autotohtorille tai pyytää autoista tietävä kaveri mukaan tms.? Ehkä olisi tunnistanut laatikkoviallisen auton? En tiedä... Yksityiseltä ostaessa pitää olla erityisen tarkka! Yksityiseltä kun ostat niin auto on toki halvempi. Mutta pitää hyväksyä sekin, että yksityisten välisessä kauppoja ei koska samat lait. Eikä myyjän tarvitse antaa takuuta jne.
Voi olla, että myyjä tiesi viasta tai sitten ei. Ethän sinäkään huomannut mitään koeajossa? Ehkä myyjäkään ei ollut huomannut. Joskus käy niin, että auto hajoaa yllättäen tienposkeen mitään varottelematta.
Ainahan voit tehdä rikosilmoituksen petoksesta, jos myyjä tahalteen vedätti. Mutta mistä senkin sitten tietää/todistaa.
Tyytyisit nyt siihen, jos myyjä tulee vähän vastaan.
"Kuluttajansuojalakia ei sovelleta kahden kuluttajan tai kahden elinkeinonharjoittajan välillä tehtyihin kauppoihin. Tämä kannattaa huomioida esimerkiksi autokaupoissa kahden kuluttajan kesken."
Seuraavan kerran autoliikkeseen ostoksille, jos haluaa takuut sun muut.
Seat on kyllä ihan hyvä auto siinä missä sinun toyotasi ja toisekseen eihän nuo mitkään pahat kilometrit ole vielä vanhemmalle käytetylle autolle. Kaikki eivät ostele uusia autoja. Hyvin pidetyllä autolle päästelee hyvin vielä kun kilometrit ovat tuplasti tuon seatin mittarinmukaiset, mutta sinun amis-corollasi tuskin on hyvin pidetty.
Nämä 2000-luvun Seatit kyllä ihan yhtä päteviä autoja, kuin Toyota ja mitä kilometreihin tulee niin ihan kohtuu kilometrit vanhemmalle käytetylle autolle. Hyvin pidetyllä autolla päästelee vielä hyvin siinäkin vaiheessa, kun mittarissa on tuplasti sen mitä tässä Seatissa, mutta sitä tuskin tiesit, koska oma amis-corollasi laukesi jo samalla viikolla, kuin ostit.
omasta kokemuksesta voin sanoa... että kun ostat yksityiseltä ihmiseltä (eli olet bongannut ilmoituksen jostain turun sanomista tms) kun myyjä EI ole yritys... takuu loppuu siihen paikkaan kun ajat pois pihasta uutena omistajana.
Paljonko tuollaisesta autosta jouduit pulittamaan? Paritonnia? Kannattaako alkaa korjaamaan.
Tutki seuraavalla kerralla kunnolla auto ennen kuin ostat. Tai osta uudempi ja vähemmän ajettu.
tuoko on paljon ajettu? Ei minusta. Omallani mersulla joka on vuosimalli 89 on ajettu jo päälle miljoona.. eikä laatikot rutise. Veikkaan että auto ollut kovalla ajolla ja rääkillä,minkä seurauksena laatikko levisi.
kuin mersulla. Mersussa noin 100 tuhatta on sisäänaja, mutta ei Seatilla.... En tosin tiesä keskääkö nyky marsut niin kuin ennen (1980-90-luvun mersut)
voihan kyseinen auto olla mittariruuvattukkin, vaan tosiaan 1,6sen tehoilla ei hirveetä rääkkiä tarjota autolle.
mutta viestin aloittajalle, voihan siis olla ihan puhdashuono sattumakin ja tosiaan yllähän oli puhetta että kyseissä laatikoissa on vikaa :O ja huijaukseen liittyen miten voit ajoittaa auton toimimaan moitteetta myyntipaikalle tulon, koeajon ja sitten vasta laukeaa muutaman kymmenen kilometrin matkalla...
No ei todellakaan voi yksityisten kaupoista valitella eikä kukaan voi sanoa että vaihteiston vika on ollut tiedossa kun vielä koajoit ja et huomannut häiriöitä.Minä aikoinani ostin tutulta kalliin auton sen vuoksi kun tiesin auton historian ja olin ajanut sillä viikon verran koeajoa ja kaikki toimi niin kuin pitikin mutta olikohan alle viikko kaupanteosta kun katkesi kampiakseli ja ihan varoittamatta,ei siinä tullut mieleen ketään syytellä ja sitten kun kone avattiin totesivat väsymismurtuman alkaneen kk laakerikaulan öljyreiästä jo aikaa sitten ennen lopullista katkeamista.Että ei tälläisiä voi kukaan ennalta tietää kun käytetystä on kyse ja ainakin ennen tiedettiin mitä voi odottaa kun käytetyn ostaa ja jos kävi huonosti niin kävi ja se siitä.
Käväisepä tuolla.Viime syksynä teetin Cordoban vaihteiston asennuksineen,homma sujui nopeasti ja sain korjatun laatikon asialliseen hintaan,no eihän se ilmaista ole mutta saman olisi maksanut kolariautosta purettu laatikko asennuksineen ja kunto olisi ???
Tuolta muuten hakee laatikot moni jälleenmyyjä sekä mm.merkkikorjaamot,uusi laatikkohan maksaa heillä enemmän kuin autosi arvo joten käyttävät näitä,näin kertoivat kun kyselin hinta-arviota !
Auto ei ollut paljon ajettu. Kannattaa ottaa selvää onko siinä merkissä ns.tyyppivikaa vaihteistossa. 0n tietenkin vaikea todistaa että auto olisi ollut viallinen ostaessasi. 0let tutustunut kaupan kohteeseen ja hyväksynyt kaupan. Se että mikä on "pieni" kustannus korjauksista johon myyjä on luvannut osallistua on taasen arvailua. Sillä toisen mielestä pienikin voi olla suurta! Ja jos kauppakirjassa ei ole takuuta annettu erillisellä maininnalla niin uskoisin että oikeudessa olisit heikoilla. 0nhan kysym jo 10 v. vanha auto. Sinun tulisi tietää onko olemassa varmaa tietoa että autossa oli jo ennen myyntitapahtumaa ko. vika. Etsivän työtä; hakea apua merkkikorjaamolta jne. silloin voisi tulla kysymykseen lievä petos. (joskus joku menee kyselemään mitä kustannuksia tulee ko. viasta). Ja selvittää autorekisterikesk. kautta edell. omistajat ja olla yhteydessä heihin. Jos auto on ollut jo aiemmin myynnissä kys.vian kanssa!?
Loppui siihen kun teitte paperit ja maksoit!
Myyjällä ei ole mitän lakiin perustuvaan syytä purkaa kauppaa.
Ainoastaan hyväsydämisyys saattaa olla mahdollista.
Kuitenkin kyseessä siitin, niin enpä usko.
Kaikkien niiden jotka ovat sitä mieltä, että kahden yksityisen välistä kauppaa ei koske oikein mitkään lain pykälät, niin kannattaisi käydä katsomassa oheinen info autoliiton sivuilta.
"Jos kuluttaja ostaa auton autoliikkeeltä, kauppaan sovelletaan kuluttajansuojalakia. Jos yksityinen henkilö ostaa yksityiseltä tai jos ostaja on elinkeinonharjoittaja, kauppaan sovelletaan kauppalakia. Kauppalain säännökset virhevastuusta ovat pääsääntöisesti samanlaisia kuin kuluttajansuojalaissa. Merkittävimpänä erona on se, että ostajan pitää tarkistaa auto huolellisesti ennen kauppaa. Jos ostaja laiminlyö tarkistusvelvollisuutensa, ostajalla ei ole oikeutta vedota sellaiseen virheeseen, joka olisi ollut havaittavissa tarkastuksessa. Auton huolellinen tarkastaminen on toki suositeltavaa kaikissa autokaupoissa riippumatta siitä sovelletaanko siihen kuluttajansuojalakia vai kauppalakia."
Se tosiasia, käytetyssä autossa virhe ja normaali kulumisesta aiheutunut vika on kaksi eri asiaa. Normaalista kulumisesta johtuvia vikoja ei suojaa kuluttajansuoja lakikaan.. saati kauppalaki.
En minäkään ottaisi rikkinäistä autoa takaisin vaikka tietämättäkin myisin. Korjauskuluissa vastaan tuleminen on kaunis ele, mitään velvoitetta siihen ei ole. Kertoisin myyjälle että hän on aika hyvä tyyppi ja suostuisin tähän tarjoukseen.
paikkakunnallasi olevaan kuluttaja asiamieheen.väkivaltaisuutta en suosittele.eihän auton myyjäkään sitä käyttänyt varmaan myydessään autoa sinulle,siis ei pakottanut sinua ostamaan autoaan.kehuminen yms.kuuluvat kaikenlaisten tavaroiden, autojen,oli sitten yksityinen tai firma kyseessä myyntikikkaan.uskon että asia sapettaa kovin sinua,toivottavsti olet saanut/ja päässyt jonkinlaiseen kompromissiin myyjän kanssa auton korjauksen osioilta.ole onnelllinen ettei autoa myynyt sinulle kukaan lähisukulaisesi,silloin en ihmettelisi jos tulisi mieleen "vetää päin pläsiä"
eihän myyjä ole sulle mitään velkaa?
nythän on tilanne se että olet rikkonut oman autosi! miten siitä voi toista veloittaa?
ei ole mitään perusteita antaa minkään laista perintää,kun ei ole velallista?
jos susta tuntuu että myyjä on jäänyt velkaa sulle kun sinä olet rikkonut autosi ,en usko että kukaan täysjärkinen lähtee sulle niitä perimään?
poliisi eikä oikeuslaitos ota edes tota käsittelyyn!
voithan jos on aikaa kirjoitella kuluttaja asiamiehelle?
voihan sitä näiden urpojenkanssa kaveerata ja tuntea olevansa oikeassa kun eivät ymmärrä lakia yhtään sua enempää, ovat PS läisä ja kovia uhoomaan mutta huomenna on asi toisin!
varsinkin kun älyävät kysyä joltakin joka tietää!
kaikille muille paitsi sulle on selvää että noissa leviää laatikot.
laita ne rahas siihen uuteen laatikkoon jos haluat sillä ajella. turha tässä asiassa on kiukutella, mikä tosin on maan tapa,sillätavalla vaan laatikon hinta kallistuu ja auto seisoo pidempään.
mutta sinähän maksat!
Kaiken maailman tolloja sitä onkin tässä maailmassa. Kannattaa jokaisen olla tarkkana, kenelle myy, olipa kyseessä sitten auton tai asunnon myynti.
Jos on vähänkään viitteitä siitä, että ostajaehdokas on kitisijä ja perästä valittaja, niin ei kannata myydä edes hyvällä hinnalla.
Tuollainen perästä valittaminen ja uhoaminen on itsensä häpäisemistä. Kun itse ostan auton, niin tutkin sen huolella ja jos jotain vikaa ilmenee myöhemmin, niin kyllä se on ihan omalla vastuulla, noloa ja häpeällistä kitistä perästä.
Kahden kuluttajan
Välisessä kaupassa ei ole mitään velvoitteita myyjällä. Kannattaa Googlata.jolla on tarkoitus TAPPAA suomen kansa,sekä syyllistyneet VALTIONPETOKSEEN luovuttamalla Suomen itsenäisyyden lopullisesti 1.12.2009 EU:lle. (MIKÄ ON OIKEA RANGAISTUS KYSEISELLE PORUKALLE)..?
ME TIEDÄMME MITÄ MAAILMALLA TAPAHTUU. TIEDÄTKÖ SINÄ?
THL: Sikainfluenssa hävisi Suomesta (miten olematon voi hävitä)?
Suositus: Ottakaa silti rokote.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/03/1075126
Suositus: älkää helvetissä tappako itseänne.
voitte lukea WHO:n kaksiosaisen muistion, joka on kirjoitettu 1972, siitä kuinka - kolmella askeleella - rokotteesta tehdään tappava ase. Ensin heikentämällä vastustuskykyä, sitten injektoimalla kehoon suuri määrä viirusta, josta heikennetty vastustuskyky ei voi selvitä. Ja kolmanneksi injektoimalla lisäaine, joka laukaisee valtavan tulehdusreaktion ja niin sanotun sytokiini myrskyn.
Tämä muistio löytyy näistä kahdesta linkistä:
http://theflucase.com/downloads/WHO_Memo_1_searchable.pdf
http://theflucase.com/downloads/WHO_Memo_2_Searchable.pdf
http://www.wordmworld.net/uncategorized/avoin-kirje-toimittajille
Toinen tappo piikki tulee viimestään syksyllä:
Valtio: H5N1-pandemia edelleen mahdollinen. Uusi rokote testaukseen Suomessa
http://www.infosota.fi/2010/02/18/valtio-h5n1-pandemia-edelleen-mahdollinen-uusi-rokote-testaukseen-suomessa/
Suomi on hankkinut koko väestölle GSK:n Prepandrix-rokotetta (viruskanta A/Indonesia/5/2005), jolla nyt THL ja EVIRA rokotuttivat henkilökuntaansa
http://www.infosota.fi/2009/12/07/suomi-testaamaan-uutta-lintuinfluenssarokotetta/
Näin sinut myrkytetään:
Teistä moni ei varmaan tiennyt että tämän vuoden 2010 alusta 01.01.2010 tuli voimaan uusi maailmanlaajuinen ja globaali elintarvikelakiuudistus, minkä jälkeen ruokiin saa lisätä mm. yli seitsemän aiemmin myrkkynä tunnettua kemikaalia. Näitä myrkkyjä on kaikenkaikkiaan 3275 kpl. Joukossa syöpää aiheuttavia ja endokriinista toimintaa häiritseväksi tiedettyjä aineita.
http://nwohavaintoja.blogspot.com/search?q=codex+alimentarius
ÄLÄ SYÖ MASENNUS YM,LÄÄKKEITÄ (10min,elämästäsi.Liikaa vaadittu)?
http://www.youtube.com/watch?v=Ft7R5qp_NCE&feature=related
Taloudesta/uudesta maailman järjestyksestä/ilmasto kusetuksesta ym..
http://talousdemokratia.blogspot.com/
http://nwohavaintoja.blogspot.com/
http://nwo.11syyskuu.net/
(ajankohtaista myös):
http://pohjavesi.info/
http://supportmarkosihvonen.com/
RATKAISU
Ostat tämän Elefantin http://www.fatalfailblog.com/2/post/2010/03/elephant-kills-man.html ja menet myyjän kotiin ja annat elefantin hoitaa loputuhkailu, tapauksen julkistaminen jne
Uhkailemalla ja vainoamalla voit saada jotain hyvitystä, esim. myyjän työpaikalla menet keuhkoamaan asiasta. Ei tietysti auta, jos kyseessä jobbari joka tuskin piittaa mistään. Myyjähän varmasti tiesi mitä paskaa oli myymässä - etsi tästä todisteet. Lisäksi voit kirjoittaa tapauksesta nettiin nimillä, myyjä tuskin lähtee oikeuteen jos on myynyt tahallaan pommin.käy
turpiin jos ei muu auta, helpottaa ainaskii omaa oloas ja saat asialle kunnon julkisuutta.voi käydä hassusti, reppana
Ongemia tiedossa jos teet laittomuuksia, katso peiliin!!heh..
Katso itse peiliin. On niitä kieroja kauppiaita ennenkin muilutettu.Oikeastaan
Kahden yksityisen välisessä kaupassa ei oikein ole mitään lakipykälää mihin vedota. Ellet sitten pysty jotenkin todistamaan, että kyseessä olisi tahallinen petos.Tuokin kyllä vaatii sitä, että viet asian oikeuteen ja pystyt iskemään todisteet tiskiin petoksesta, mikäli myyjä ei asiaa myönnä, ja tuskin myöntää.
Yleensä noissa kaupoissa on perävalotakuu.
Täällähän te
Paatoksella jauhatte "ostakaa yksityiseltä " tässä on tulos kyllä varmaan kyttärit auttaa hyvä ettänäin kun noudattaa älypäitten ohjeita heh heh hee.
Vain huono
Vuoden 2000 seat on RUUMIS. Ja 167tuh ajettu seat on loppuun ajettu.Koitat ensin
Ellei kaupan opurkaminen puhumalla onnistu, viet asian oikeuteen. Kyseessähän on petos jos ja kun myyjä laatikkoviasta tiesi.No tulihan
"Älli tälli "antamaan viisaita neuvoja ja lisäämään kuluja oikeudessa varma häviö.Tehdasuusi
Tuollainen VAG:n tehdasuusi, vahvistettu vaihdelaatikko maksaa Ruotsissa veroineen 1100 euroa. Jos myyjä on jo luvannut tulla vastaan niin ette te kovin isoista summista tappele. Kyseinen VW:n vaihdelaatikko on tiedetty huonoksi varsinkin jos sen tyyppikoodi on DUU. Kurkkaa ja googleta "VAG DUU geabox failure" niin alkaa löytyä juttua pamahtavista laatikoista.Uusi täältä: http://webshop.hellsteno.se/art-1.asp?id=474&iPageID=64
Olet ihan
omillasi. Kaikki mitä saat myyjältä on sen oma halu antaa almuja.Huono
Korjaa itse romus, niin ei tule postissa hamekangasta. Kymmenen vuotta vanha lintta, kuka perkele sellaiselle takuun uskaltaa antaa, kun tehdaskaan ei anna edes uudelle kuin 1-3 vuoden takuun. Myyjä tuskin tiesi että laatikko pamahtaa muutaman kymmenen kilometrin päässä. Ja vaikka tiesikin, omillasi olet. Niin kuin pitääkin.Ja
juridiset perusteet oli mitkä?juuhh
Hannu Laine (0405447931) pitää pientä "isojen poikien" perintäfirmaan, ota sinne yhteyttä, tosin palkkio on heillä noin 20-50% mutta eipä se kai sinua haittaa, koska perittävältä ne, ne kulut ottaa.Itse olen muutaman kerran hakenut parit korvaukset Hannun ja kavereiden kautta ja ikinä ei ole yli viikkoa mennyt että olen saanut rahat takaisin.
Soittakaa kaikki jonka käytetty auto rutisee...
EI ei ei
Ei tuo mikään kuluttajansuoja ole, vaan perii laskskut yms. saatavat joita henkilö joka on velkaa, ei suostu maksamaan vapaaehtoisesti, kai ymmärrät että esim itse olisin laittanut asiani poliisille, olisi poliisi vain tyynesti näppäillyt tietokonetta ja napsutellut kynää, ja en olisi vieläkään saanut penniäkään :)Juridiset perusteet
uupuvat tässä tapauksessa... Jos ostat vanhan halvan auton yksityiseltä, niin eipä siinä paljo auta muuta kun kärsiä nahoissaan jos vikoja tulee oston jälkeen...Perintä
Tietysti asian voi noinkin hoitaa ja laittaa joku hullu hakkaamaan rahat pois myyjältä. Siihen ei vain tässäkään tapauksessa ole mitään perustetta, joten on oikeastaan ihan sama keneltä tämä Hannu ne rahat käy uhkailemassa.soittaisin
heti poliisille jos joku laine tulisi uhkaikemaan. naurettava ohje. loppuisi lyhyeen ininätLaita
vaan Hannu asialle.Myyjän puolelta tuo on melkoisella varmuudella ollut tietoinen teko jota laissa petokseksi kutsutaan.
ootko tyhmä
luulempa että se laineen hannu kiittelee kun annoit nimen ja puhelin numeron avoimesti kaikkien luettavaksi jännä ettei mainosta itteään hesarissa urpo sinuna muuttaisin kiinaan jos se on oikeesti niin kova jätkä kun väitätMikä mies tämä Laine on?
Ihan numerohaustakin löytyy kaverin nimi antamallasi numerolla.Löytyy vai?
No eikös se vain kerro että jätkä on KOVA jätkä, joka ottaa vastuun teoistaan, ja kun hoitaa hommat, hoitaa ne omana itsenään, ei komamndopipo päässä puhumatta mitään, ja jos numerokin on jokin muu kuin prepaid, niin itsekin antaisin kyllä omat perintäni hänelle jos tarvetta tulisi joskusOn nämä Kikkelin
naurettavia. Entäs jos se jolta tämä "Hannu Laine" on käynyt perimässä, tuleekin perimään rahat takaisin SINULTA? Paskot varmaan housuusi pelosta jo sellaisesta mahdollisuudesta. Siinähän tulee turpiin sitten oikein kunnolla rahanmenon lisäksi. Sitäpaitsi tämä sinun paras ystäväsi ja idolisi Hannu Laine ei liiku enää kauaa vapaalla jalalla, mikäli todella tekee perintätöitä. Tajusitko pallero edes sitä. Rikolliset kuuluvat linnaan ja sinä mopopalstalle.Ei ole kuulunut
Velallisista mitään, vaikka eka tapus oli 2008 keväällä, ja huomaa, että kyse ei ole mistään ryöstöstä, tai petoksesta vaan OMIEN rahojen hakemisesta takaisin, ja toki pojatkin haluaa palkkion, ei ne hyvää hyvyttään hommaa tee.Ja ei, en todellakaan ole mitään sukua tai edes tuon hannun saati hänen kavereidensa tuttu, sain vain tiedot tuohon henkilöön sen jälkeen kun yksi hemkilö ei maksanut vapaaehtoisesti velkaa.
Ja totta, rikollsiet kuuluu linnaan, mutta jos olisin noista mun velallisista tehnyt ilmoituksen poliisille, olisi he vain näppäillyt tietokonetta ja mumimmut omiaan.
Ja tuskin kukaan multa mitään tulee perimään, veikkaan että pojat tekee asian aina niin selväksi, että jälkikäten ei yritetä enää mitään
Löytyy
muitakin, jotka ovat vaikka valmiita tappamaan kunhan siitä jotakin maksetaan. Mutta en ole varma että kannattaako sellaisiin tyyppeihin turvautua, jos kyseessä on muutaman satasen hintaisen autokaupan peruminen. Ja saattapa käydä niinkin, että velanperijät lähtee paskat housuissa tai haulet perseessä kotimatkalle. Olipa tämä Hannu kuinka kova jätkä tahansa, aina löytyy joku vielä kovempi.Varmaan
Mutta niin kovaa jätkää ei olekaan, etteikö joskus satu kohdalle vielä kovempi.Aika pieni riski
Että jos esim joku on huijannut multa tavalla tai toisella esim 1500€, ja kysyn henkilöltä haluaako hän maksaa minulle, jos ei maksa, alitan pojat asialle, ja he hakee 2000€ josta he ottaa itselleen 500€ ja mulle 1500€ ja kaikki on tyytyväisiä, ja en usko se että ketä huijasi, olisi kovempi kuin nuo kaverit, tai lähtisi edes vääntämään vastaan, saati sitten palkkaisi kovempia jätkiä hakemaan multa mun omia rahoja ;)On se muuten ihme, kun olin AINUT joka vastasi asiallisesti, miten ne rahat saa takaisin, niin alkaa vaan haukkumien ja vittuilu
Älykkyys???
Pitäisikö kuitenkin nyt jo lopulta ajatella tässäkin keskustelussa sitä mikä tässä on kysymys. Yksityisten välinen autokauppa ja kyseessä 10 vuotta vanha halpa auto, johon tulee pian oston jälkeen vika, ostaja kuitenkin tehnyt koeajon ja tutkinut auton hyväksynyt sen ja tehnyt kaupan....Itsekin
Olen myynyt ties minkälaisia romuja ylihintaan, ja esim esim merkkivaloviat on korjattu poistamalla valo kokonaan, ajonestoviat korjattu teippaamalla siru kojetaulun sisälle, konevikoja korjattu nostamalla tyhjäkäynti niin isoksi että jaksaa käydä yms yms.Mutta jos näistä joku olisi hajonnut heti soton jälkeen, niin taatusti (niin minä kuin siänkin) maksisit summan ostajalle, ja ottaisit auton takaisin, mielummin kuin että odottaisit koska tulee joukko äijiä ovesta läpi, laittaa asuntoa palasiksi, ja vähän vetelee suain turpiin ja ottaa saatavansa ja korot tavalla tai toisella...
Joo
mutta kaikkia voi kuitenkin tapahtua vikojen suhteen sellaista, mistä myyjäkään ei välttämättä ole tiennyt ja muutenkaan mitenpä sitä kukaan mihinkään vanhaan autoon mitään takuuta antaa tai ylipäätään pystyisi ennustamaan kauanko se kestää. linkkinä seuraava: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8903920/42957965Sitä paitsi. Jos on tarpeeksi vihainen autokaupoista ja kaltaisistasi k*settajista, jotka teippaavat varoitusvaloja piiloon, voisi joku kaapata ihan itsekin tuollaisen ja istua ne vaivaiset 11 vuotta.
Tota
Sä et taida olla terve.Ymmärsit väärin
Itse en omista mitään perintäfirmaa, tai muutenkaan tee mitään laittomuuksia, välillä vaan kunnon kansalainenkin joutuu turvaantumaan poliisiin, tai muihin apukeinoihinKunnon
ei joudu yhtenään tilanteeseen, jossa joutuu laittamaan tappajat velkoja perimään. Liittyy yleensä huumeisiin.Saattaa joutua
Esim tilanteessa jossa kaverisi (siis entinen) varastaa kotoasi ison nipun rahaatai ostat auton, jonka pitisi olla täysin kunnnossa, mutta joka laukeaa melkein heti
Noissa tilanteissa ei oikein muuta keinoa ole kuin laittaa perintään (ei palkkamurhaan) jos teoinen osapuoli ei suostu neuvotteluun
Auton
Joka tulee naukumaan rahojaan takaisin tai laittaa ne hanut niitä perimään, tulee paluupostissa hamekangas.Ja jos joku laittaa jotku pellet niitä rahoja hakemaa, on helvetillinen ihme jos rahojen kanssa lähtevät.
PS. Jos kotona on oikeasti iso nippu rahaa, se liittyy yleensä huumeisiin. Niin kuin nuo sinun perintäkonstitkin.
Totta toinen puoli
Veikkaan että hannu, muut laineen suvun jäsenet, sekä muut "työntekijät" hakee pääsääntöisesti hämärää rahaa, mutta välillä on ihan laillistakin asiaa.Ja jos kotona on paljon rahaa, saattaa se johtua esim palkasta, tai auton ostosta/myynnistä tms.
Ja taatusti pojat lähtee rahojen kanssa kun ne menee perimään, tai sitten mukaan saattaa esim lähteä littutelkkareita, läppäreitä, videotykkejä, syntikoita yms vähän arvokkaampaa, itsekin kirjoittelen tätä viestiä HP NC6120 läppärillä. jonka ostin varissuolta satasella muutama vuosi sitten, tiedä kenen velkaa minäkin sillä satasella maksoin, mut so what?
Ja kuten sanottu, suomen poliisi on voimaton noissa asioissa
Voimaton ja voimaton
Puhut että poliisi on voimaton noissa asioissa... no jos asialla ei ole edes juridisia perusteita, niin mitäpä se poliisi siihen... Jotenkin tuntuu ettei taas tämän palstan kirjoittajilla ole edes normaali kaupankäynti tavat tiedossa. Jos ostat vanhan halvan auto, niin ilot ja murheet vaihtaa omistajaa siinä samalla kun kauppa on tehty. Tässäkin tapauksessa jos myyjä on luvannut tulla edes pikkusen vastaan niin sopuhan on siinä. Nimittäin jos lähdetään laittomille teille asioiden hoidossa yleensä ne ne vasta kalliiksi tulee...Veikkaampa
Että jos olisin esim poliisille mennyt tekemään rikosilmoituksen tuosta kadonneesta isosta rahasummasta, niin poliisi olisi näppäillyt tietokonetta, kuten minäkin teen nyt, ja asia olisi jäänyt siihen, en olisi koskaan tullut saamaan penniäkään, mutta kun hannu hoiti asian, sain reilussa viikossa omani takaisin.Tokihan perintä on hieman laitonta, ja tulee toiselle kalliiksi, mut minkäs teet jos ei maksa muuten?
Hannu
asiat, jos poliisille ei uskalla tai ei ole aihetta soitella.Tosin olenpa nähnyt tapauksen, kun tuommoset hannut joutu lähtemään häntä koipien välissä, siis ne jotka vielä omin voimin pääsi. Kaksi hannua kantoi kolme muuta hannua autoon. Ihan sulassa sovussa vannoivat, että toista kertaa eivät tule. Eivätkä ole kyllä tulleetkaan, että luotettavia hannuja ne oli.
Sen verran
Vaan sanon (tähänkin)asiaan,että ei!Kukaan täysijärkinen uskalla antaa n.170000 ajetetulle "espanjanvolkkarille"mitään takuuta.Ihme,että tehdas antaa takuun edes uudelle vastaavalle ;).Minäkin tosin tiedän ja tunnen erään tehokkaan perintä toimiston.Tuntuu vaikealta
Nyt on kyse käytetyn autonkaupasta eikä mistään alamailman velkojen perinnästä, jos ostat vanhan lintan niin sellaisen myös saat ja saat myös itse kantaa vastuun, jos et ole tyytyväinen ostokseesi niin katso itseäsi peiliin.Jos joku ostaja on tyytymätön ostokseensa ja lähtee laittomin keinoin asiaa selvittämään, niin siinä käy helposti niin että se tulee kalliiksi nimenomaan hänelle itselleen ja näille "perijöille", kannattaako heidän siis sekaantua normaali ihmisten välisiin kauppoihin??
Jos myy auton
jonka viasta ei tiedä nin ei ole syyllistynyt rikokseen..... sitä että myyjä olisi tiennyt, autossa olleen vian, on ostajan mahdoton todistaa. jengin laittaminen asialle on laitonta (rikokseen yllyttäminen)... jos jengi "ottaa oamnsa pois se on varastamista (raha on myyjän) jaArvaapas kenen
Loinen seuraavaksi pistäytyy. Jos pojat tekevät tuollaisia perintäkeikkoja ei liika julkisuus liene hyväksi. Sinä hölötät täällä kuin idiootti rikollisia nimeltä ja veikkaan että siitä eivät pojat lainkaan tykkää. Oletko vielä noin lapsellisen hyväuskoinen?Rikollisia?
Eihän he rikollisia ole, eiväthän he varasta tai huijaa tai tee muutakaan laittomuuksia, yleensä he hakevat vain TOISELLE kuuluvaa omaisuutta takaisin, sekä tietenkin vaivanpalkkaaJa tottakai firma kuin "firma" tykkää että heistä tiedetään, ja heidän palveluita käytetään, itse kuulin noista henkilöistä tutun tutun kautta, ja henkilöt on itse ollut sitä mieltä että saa kertoa tietoja eteenpäin.
Eli viimeiseksi vielä, he eivät esim mene ryöstämään kauppaa jos maksat heille, he vain hakee TAKAISIN SINULLE kuuluvat rahat/tavarat
ohos ohos.
Että jos minä varstan tai huijaan sulta vaikkapa kymppitonnin, niin rahat onkin laillisesti minun, ja jos tulet hakemaan ne multa pois, nini voti sinä(kin) saada syytteen varkaudesta... mielenkiintoistaÄlä jaksa
Sun aivopieruja on kiki siellä täällä... Älä ny s**tana enää sekota autokaupan tekoa mihinkään rahan varastamiseen ja ostaja on koeajanut auton hyväksynyt auton ja tehnyt kaupan, jolloin hän kantaa siitä sitten vastuun.Rahojen
ja ottaminen ovat eri asioita. Rahojen antaminen jollekkin jonkin hyödykkeen vastikkeeksi ei ole laitonta, vaikka kauppa osottautuisikin jälkeen päin hölmöksi. Mutta rahojen pois hakeminen väkisin kauppatäihin tulemisen jälkeen on laitonta. Väännä joku kilotavu koodia tai käy kattoon vaikka Googlesta, että mitä eroa niillä on.Ja aloittajalle: Ostettu mikä ostettu, nuole haavas ja romuuta se kinneri tai laita kuntoon. Särkynyt se olisi jossakin vaiheessa joka tapauksessa. Ja jos tuo myyjä tuollainen Guru on, että tietää milloin kinneri laukeaa, muutaman kilometrin tarkkuudella, lyöttäydy hänen kanssaan kimppaan, voitatte Lotossa, menestytte osakekaupoissa, ja niin edelleen. Joka tapauksessa teistä puhutaan talousuutisissa ja tulette jäämään historiankijoihin. Jos hän tiesi että auto laukeaa kolmenkymmenen kilometrin ajon jälkeen, on hän parempi ennustaja kuin Nostredamus.
Okei eli siis
Jos laitan vaikkapa huuto.net:iin myyntiin videotykkejä tonnilla kappale, ja ostaja maksaa etukäten summan tililleni (joka on yleinen tapa huuto.net:issä) mutta lähetänkin ostajalle vain pahvilaatikon, jonka sisällä on lappu "voi kyynel" niin onko silloinkin rahat laillisesti minun, sun logiikalla kyllä, lain mukaan eiOletko oikeasti
noin yksinkertainen...Olen
Todellakin, että jos ei lakia auta, niin otetaan oikeus omiin käsiin, you seePäässä vikaa
Jos joku kerran on käytetyn auton koeajanut, hyväksynyt sen ja tehnyt kaupan, niin vastuu siirtyy ostajalle, kun kyseessä yksityisten väliset kaupat. Miten se ei mene sun kaaliisi?? Samat säännöt on normaali huutokaupoissa´, joissa myyjä antaa mahdollisuuden tutustua tavaroihin ennen huutokauppaa ja ne myydään sellaisina kuin ne ovat ja ostajan täytyy hyväksyä se. Eihän kukaan voi käytetylle tavaralle taata mitään ennustetta kuinka kauan se tulee kestämään..Entäs sun mielestä
Ostin kirppikseltä 25 eurolla kappale, kolme videotykkiä, jokaisesen päällä oli selvä lappu "tykki ilmoittaa että lamppu tulee vaihtaa" no tykit maksaa uutena lähes 3500€, joten jos nollaan näistä valon laskurin, ja myyn ne 1500 eurolla kappale, ja tykki toimii ostettaessa, mutta ostajan kotona muutaman tunnin katselun jälkeen lamppu räjähtää, ja satojen eurojen lamppu hajoaa ja rikkoo myös tykkiä, niin saanko silti pitää rahani, eikä ostajalla ole mitään LAILLISTA perustelua hakea rahoja takaisin?Taidampas siis laittaa tykit myyntiin, aikas hyvin jo 75€ sijoituksella saa 4500€, eikö vain? tosin tykit oli ostettaessa ilamn sähköjohtoa, joten kolme tietokonejohtoa menee, ne maksaa yhteensä ehkä kympin ;)
Ostajan
täytyy kyetä näyttämään toteen tämä petos, samalla lailla kuin jos autosta väärennetään mittarilukemat. Mutta mites todistat että kymmenen vuotta vanhasta autosta myyjä voi tulevat viat tietää etukäteen jos kerran ostajakaan ei sitä koeajossa huomannut... Kyse on kuitenkin täysin kahdesta eri asiasta selkeästä petoksesta mistä sinä puhut ja se että autoon tulee vika oston jälkeen. Lisähuomautuksena ko. auto on ehkä maksanut noin max 10% uuden hinnasta, mitä siis ostaja voi odottaa...Eli siis
Itse tietenkin tiedän että lamppu on jo "yliajalla" ja voi räjähtää hetkenä millä hyvänsä, hajottaen tykkiä niinpaljon, ettei kannata korjata, mutta jos lamppu toimii myydessä, ja sanon ostajalle, että lampun kunnosta ei ole tietoa, mutta kyllä se toimii, ja laskuri näyttää muutamaa tuntia, niin eikai se silloin petos voi olla, joten pitäisikö itsekin hankkia ilmaista rahaa.Ja sehän tässä on juuri hankalaa, että poliisi tai muut ei voi auttaa näissä asioissa, isot jätkät voi, ja auttaakin, joten jos myyn tykit, saattaa hannun kilpailija tulla ovesta läpi, jos (kun) tykki hajoaa korkeintaan parissa viikossa, ja en tietenkään palauta mitään 1500 euroa, kun en itsekään maksanut siitä kuin 25€
Näinpä
Jos laskuri näyttää oikein ja jäljellä olevaa aikaa ei laskurin mukaan ole paljoa jäljellä ja lamppukin vielä toimii, niin sehän tarkoittaa silloin sitä ostajankin vinkkelistä, että lamppu pitää vaihtaa justiinsa. Täytyyhän sinunkin voida luottaa siihen että ostaja on täysivaltainen ja tietää mihin ryhtyy (varsinkin jos vielä mainitset laskurin merkityksestä). Se mihin hintaan löydät ja saat ostajan niin sehän tietenkin on sitten sinun ja ostajan välinen juttu.Siis laskuri näyttää
Tällä hetkellä noin kolmea tuntia, ja oliko se 2000 tunnin jäkeen kun tulee ilmoitus että lamppu pitäisi vaihtaa, näniollen laskurin mukaan lampulla on elämällä vielä lähes täydet, vaikka todellisuduessa se voi räjähtää hetkenä minä hyvänsä, ja jos ostaja kysyy jostain laskurista jotain, ja sanon "en mie tiiä" niin onko silloin oikeutettu että ostaja maksaa 1500€ siitä että hän saa käyttää tykkiä, hyvällä tuurilla 10 tuntia jos ei usein sammuttele?Entäs sitten jos käy niin että olen "kaverin" kanssa kotona ryyppäämässä, yhtäkkiä kaveri nappaa kaapista 1500€ ja katoaa paikakalta, onko tässä tilanteessasi mielestäsi oikeutettua käyttää "hannua" vai pitäisikö mennä poliisille, jossa poliisi näppäilee tietokonetta, ja kohta tulee syyttäjältä päätös, että asia ei etene, koska ei ole näyttöä ja tekijä kiistää asian, mitä itse tekisit tässä tilanteessa?
Kyllä kyllä
Kyllä te moponvirittäjät olette sitten oikein kovia poikia. Mielikuvitus lentää ku Finnairin koneet, joskus jopa illaksi kotiin. Hanki sinäkin itsellesi ammatti ja mene töihin. Olet liian suuri kuluerä veronmaksajille. Minä kirjoittelen tätä viestiä läppärillä jonka olen ostanut kaupasta, ja ne rahat on tienattu ruumiillisella työllä, sillä, mistä sinä olet kuullut vain ohi mennen puhuttavan.Kiitti vinkistä
Soittelin tuohon numeroon ja siellä vastasi joku mies (esitteli itsensä iskaksi, ei hannuksi?) ja kertoi että kyllä he voisi palauttaa auton ja hakea rahat, mutta koska tekijä asuu tampereella niin ei kuulema lähde hoitamaan noin pieniä summia niin kauas.Mutta tosiaan jos joku tietäisi sitten tampereen suunnalta yhtä luotettavan jengin niin voisi antaa numeroa tänne
jengi jasinäsyyllistytte rikokseen
sillä yllytät toisen tai mahdollisesti useampai tekemään rikoksen, jos meinaavat jotakin varastaa.... (kaupoissa saatu raha on myyjän, ei enää ostajan).... Että Kärsit itsekin....Kannattaa näitä viestejä vaikka tulostaa Varsinkin, joissa kehoitetaan taamanna "perintätoimistaan" yhteyttä. Ei viestien tulostamisesta ainakaan haittaa ole. mutta toimii kuiteski johtolankana asiaan.
Myyjä ei todellakaan ole enää vastuussa kaupanteon jälkeen, joska yksityinen henkilö.
piti sanoa että jos
teet niin kun aiot... eli aiot laittaa jengin asialle, syyllistytte rikokseen... Sinä(rikokseen yllytys on rikos) ja jengi (varastamalla,) rahathan on jo myyjän.Alkuperäinen
aloittaja sanoutuu todellakin irti näistä kommenteista ja koko "perintä"-keskustelusta. Kaikenlaisia idiootteja sitä näköjään maailmaan mahtuu, näille palstoille ilmeisesti tavallista enemmän..vai uskoit ja soitit jengille siis Hannulle
Asuu Turussa. Ei tietenkään uskalla vastata omalla nimellään. Toi Kikin antama numero löytyy ainakin Eniron numeropalvelusta. Jos laitat jengin asialle eli pyydät varastaan toisen omaisuutta, (kaupan teon jälkeen rahat on myyjän omaisuutta ei enää sinun) niin syyllistyt itsekin rikoksen, sillä rikokseen)(varkaus, jos jengi mukiloi niin pahoinpitely, ja jos saapuu sopimattomaan aikaan esim. yöllä oven läpi niin kotirauhan rikkominen ja mahdollinen asunnon särkeminen niin aika liutajengille tulee syytteitä ja sinulle syyte rikokseen yllyttämisestä.Ja jos myyjä suostui tulemaan vastaan kustannuksissa, niin miksi laittaa jengia asialle ja kaikki kärsii, kun ko. tapauksessa myyjä ei ole tehnytmitään väärää (yksityisten kaupoissa myyjän vastuu päättyy rahojen saantiin)
On täällä annettu ihan rehellistäkin tietoa niin sit ns. mustamaalaat kaikkii ja häivyt kun joudiut kohtaamaan totuuden ja myöntäneesi ettet saa saa hyvitystä ja asia e mennytkään niin kuin itse ajattelit. ja meinasit laittaa vielä rikolliset asialle niin eikö ole pokka jatkaa keskustelua
Hyvä!
"Teimme kaupat, mutta lähdettyäni ajamaan kotiin päin alkoi n.30 km jälkeen kuulua rutinaa vaihteistosta. Yritin samantien soittaa myyjälle mutta hän ei vastannut joten ajelin kuitenkin kotiin päin."Oikein toimittu!
Jos vaihteistosta alkaa kuulua rutinaa, niin ensimmäinen lääke on ehdottomasti jatkaa ajamista!
Se rutina
käytännössä vaan vaihtaessa ja kunnolla vedättäessä (ja joo laittakaa ihmeessä vaikka jotain teräviä "vedätys"-lohkasuja tähän väliin). Enkä ehkä välttämättä ihan ensimmäisenä ajelemaan lähteny smartass, kuitenki pinta kaasulla pysty hyvin ajelee enempää hajottelematta. Mahtuhan tohon vajaaseen 20 vastaukseen, yllättävää kyllä, pari järkevääkin, joten kiitos niistä.Ainoa mahdollisuus
mutta mieti tarkkaan,Käräjille, yksityisoikeudellinen kanne myyjää vastaan.
siinä sitten mitataan molempien tarinan kestävyys, hävinnyt maksaa molempien kulut.
Yksityisen autokaupan peruminen/hyvitys
Suomalainen, jo perinteisesti sukurutsainen serkkuherkkuinehmo pelkää tuskallisen kuoleman jälkeen yhtä asiaa:Julkisuus, julkinen esiintyminen ja kusettamisen julkistaminen ovat kauhistus, nyt ja aina.
Eli myyjän tiedot, osoitteet, vaimo (useinmiten serkku) ja sukulaiset vielä esille: Johan alkaa pannussa keittää.
kauppahinta
ja kauppahinta tuonikäisestä katiskasta lienee ollut satasia ? taitaa uusi laatikko olla arvokkaampi kuin itse auto, Jos se laatikko rusahtaa neloselle vaihtaessa, niin lienee synkkarengas vika. Uudet öljyt askiin ja maantielle...käytä vitosta jos ei rut ise.Ei sovelleta
Kauppalaki koskee vain yritysten välisiä kauppoja, kuluttajansuoja yrityksen tekemää myyntiä yksityiselle. Yksityisten keskinäisissä kaupoissa ei ole mitään suojaa.Jos otetaan auton merkki, ikä ja kilometrit huomioon niin kyllä tuollaista remonttia oli jo odotettavissa. Jos dieselmersulla ajaa miljoona kilometriä, se ei tarkoita sitä että mummon kauppamatkoihin tarkoitetulla halpisromulla ajaa saman verran. Järki käteen idiootit!
Mistä sinä tuon älyttömyyden olet keksinyt?
Kauppalakia sovelletaan irtaimen kauppaan, eikä siinä ole asetettu mitään rajoituksia myyjän tai ostajan oikeushenkilöllisyydelle, joten toki kauppalaki koskee luonnollisten henkilöiden välistä irtaimen kauppaa siinä missä oikeushenkilöitäkin (=yritys). Kauppalain sijasta/lisäksi tulee sovellettavaksi kuluttajansuojalaki silloin kun ostajana on kuluttaja ja myyjänä elinkeinonharjoittaja.
Tarkkana!
Kuluttajansuojalakia ei sovelleta kahden kuluttajan tai kahden elinkeinonharjoittajan välillä tehtyihin kauppoihin. Tämä kannattaa huomioida esimerkiksi autokaupoissa kahden kuluttajan kesken.Oisko auton voinut viedä autotohtorille tai pyytää autoista tietävä kaveri mukaan tms.? Ehkä olisi tunnistanut laatikkoviallisen auton? En tiedä... Yksityiseltä ostaessa pitää olla erityisen tarkka! Yksityiseltä kun ostat niin auto on toki halvempi. Mutta pitää hyväksyä sekin, että yksityisten välisessä kauppoja ei koska samat lait. Eikä myyjän tarvitse antaa takuuta jne.
Voi olla, että myyjä tiesi viasta tai sitten ei. Ethän sinäkään huomannut mitään koeajossa? Ehkä myyjäkään ei ollut huomannut. Joskus käy niin, että auto hajoaa yllättäen tienposkeen mitään varottelematta.
Ainahan voit tehdä rikosilmoituksen petoksesta, jos myyjä tahalteen vedätti. Mutta mistä senkin sitten tietää/todistaa.
Tyytyisit nyt siihen, jos myyjä tulee vähän vastaan.
Lainaus...
http://www.kuluttajaliitto.fi/Sieltä oli tuo:
"Kuluttajansuojalakia ei sovelleta kahden kuluttajan tai kahden elinkeinonharjoittajan välillä tehtyihin kauppoihin. Tämä kannattaa huomioida esimerkiksi autokaupoissa kahden kuluttajan kesken."
Seuraavan kerran autoliikkeseen ostoksille, jos haluaa takuut sun muut.
karmeaa
Mikä helvetin älynväläys oli ostaa joku seat ja vielä noilla kilsoilla? Ihmeen kauan on kestänyt.faasfaasdf
Seat on kyllä ihan hyvä auto siinä missä sinun toyotasi ja toisekseen eihän nuo mitkään pahat kilometrit ole vielä vanhemmalle käytetylle autolle. Kaikki eivät ostele uusia autoja. Hyvin pidetyllä autolle päästelee hyvin vielä kun kilometrit ovat tuplasti tuon seatin mittarinmukaiset, mutta sinun amis-corollasi tuskin on hyvin pidetty.zvasfaff
Nämä 2000-luvun Seatit kyllä ihan yhtä päteviä autoja, kuin Toyota ja mitä kilometreihin tulee niin ihan kohtuu kilometrit vanhemmalle käytetylle autolle. Hyvin pidetyllä autolla päästelee vielä hyvin siinäkin vaiheessa, kun mittarissa on tuplasti sen mitä tässä Seatissa, mutta sitä tuskin tiesit, koska oma amis-corollasi laukesi jo samalla viikolla, kuin ostit.Tämä tarinasi
ontuu nyt vähän pahasti, mites kävikään tämän tarinan SeatinJuu 10
Paljonko tuollaisesta autosta jouduit pulittamaan? Paritonnia? Kannattaako alkaa korjaamaan.Tutki seuraavalla kerralla kunnolla auto ennen kuin ostat. Tai osta uudempi ja vähemmän ajettu.
Seatilla ei ajakaan yhtäpaljon
kuin mersulla. Mersussa noin 100 tuhatta on sisäänaja, mutta ei Seatilla.... En tosin tiesä keskääkö nyky marsut niin kuin ennen (1980-90-luvun mersut)näinhän se yleensä
voihan kyseinen auto olla mittariruuvattukkin, vaan tosiaan 1,6sen tehoilla ei hirveetä rääkkiä tarjota autolle.mutta viestin aloittajalle, voihan siis olla ihan puhdashuono sattumakin ja tosiaan yllähän oli puhetta että kyseissä laatikoissa on vikaa :O ja huijaukseen liittyen miten voit ajoittaa auton toimimaan moitteetta myyntipaikalle tulon, koeajon ja sitten vasta laukeaa muutaman kymmenen kilometrin matkalla...
1000e auto +1100e vika!
Aja suoraan romuttamolle.ei voi
No ei todellakaan voi yksityisten kaupoista valitella eikä kukaan voi sanoa että vaihteiston vika on ollut tiedossa kun vielä koajoit ja et huomannut häiriöitä.Minä aikoinani ostin tutulta kalliin auton sen vuoksi kun tiesin auton historian ja olin ajanut sillä viikon verran koeajoa ja kaikki toimi niin kuin pitikin mutta olikohan alle viikko kaupanteosta kun katkesi kampiakseli ja ihan varoittamatta,ei siinä tullut mieleen ketään syytellä ja sitten kun kone avattiin totesivat väsymismurtuman alkaneen kk laakerikaulan öljyreiästä jo aikaa sitten ennen lopullista katkeamista.Että ei tälläisiä voi kukaan ennalta tietää kun käytetystä on kyse ja ainakin ennen tiedettiin mitä voi odottaa kun käytetyn ostaa ja jos kävi huonosti niin kävi ja se siitä.Vika ei välttämättä
Ihan samaa mieltä. Miten vian olisi pitänyt olla myyjän tiedossa, jos ostajakaan ei koeajaessaan sitä huomannut!Hirvee ostaja
kun vielä perään soittelet. Sun takuus autosta päästy kun perävaloja ei näkyny enää.Älä jatkossa mee enään yksin kaupoille urpo.
Suosittelen
Käväisepä tuolla.Viime syksynä teetin Cordoban vaihteiston asennuksineen,homma sujui nopeasti ja sain korjatun laatikon asialliseen hintaan,no eihän se ilmaista ole mutta saman olisi maksanut kolariautosta purettu laatikko asennuksineen ja kunto olisi ???Tuolta muuten hakee laatikot moni jälleenmyyjä sekä mm.merkkikorjaamot,uusi laatikkohan maksaa heillä enemmän kuin autosi arvo joten käyttävät näitä,näin kertoivat kun kyselin hinta-arviota !
http://www.partsystems.fi/index.html
Myyjän velvoite...
Loppui siihen kun teitte paperit ja maksoit!Myyjällä ei ole mitän lakiin perustuvaan syytä purkaa kauppaa.
Ainoastaan hyväsydämisyys saattaa olla mahdollista.
Kuitenkin kyseessä siitin, niin enpä usko.
haloo
Kaikkien niiden jotka ovat sitä mieltä, että kahden yksityisen välistä kauppaa ei koske oikein mitkään lain pykälät, niin kannattaisi käydä katsomassa oheinen info autoliiton sivuilta.http://www.autoliitto.fi/edut_ja_palvelut/lainopilliset_palvelut/kuluttaja-asiat/autokauppa/
"Jos kuluttaja ostaa auton autoliikkeeltä, kauppaan sovelletaan kuluttajansuojalakia. Jos yksityinen henkilö ostaa yksityiseltä tai jos ostaja on elinkeinonharjoittaja, kauppaan sovelletaan kauppalakia. Kauppalain säännökset virhevastuusta ovat pääsääntöisesti samanlaisia kuin kuluttajansuojalaissa. Merkittävimpänä erona on se, että ostajan pitää tarkistaa auto huolellisesti ennen kauppaa. Jos ostaja laiminlyö tarkistusvelvollisuutensa, ostajalla ei ole oikeutta vedota sellaiseen virheeseen, joka olisi ollut havaittavissa tarkastuksessa. Auton huolellinen tarkastaminen on toki suositeltavaa kaikissa autokaupoissa riippumatta siitä sovelletaanko siihen kuluttajansuojalakia vai kauppalakia."
Huomioi
Se tosiasia, käytetyssä autossa virhe ja normaali kulumisesta aiheutunut vika on kaksi eri asiaa. Normaalista kulumisesta johtuvia vikoja ei suojaa kuluttajansuoja lakikaan.. saati kauppalaki.Peruminen
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2033749Kaupan purku
Yksityisten kaupanteko ehto on, siinä kunnossa kuin se myynti hetkellä on, niin siinä ei ole enää spekuloitavaa!ota yhteyttä
paikkakunnallasi olevaan kuluttaja asiamieheen.väkivaltaisuutta en suosittele.eihän auton myyjäkään sitä käyttänyt varmaan myydessään autoa sinulle,siis ei pakottanut sinua ostamaan autoaan.kehuminen yms.kuuluvat kaikenlaisten tavaroiden, autojen,oli sitten yksityinen tai firma kyseessä myyntikikkaan.uskon että asia sapettaa kovin sinua,toivottavsti olet saanut/ja päässyt jonkinlaiseen kompromissiin myyjän kanssa auton korjauksen osioilta.ole onnelllinen ettei autoa myynyt sinulle kukaan lähisukulaisesi,silloin en ihmettelisi jos tulisi mieleen "vetää päin pläsiä"Kuluttaja viranomaiset
Ei sekaannu kahden yksityisen ihmisen välisiin kauppoihin, vain silloin jos yksityinen ostaa liikkeestä.petos > uhkailu
Ei kai väkivallan uhka voi olla mitään verrattuna petokseen (viallisen auton myynti), jos näin saa kaupan peruttua niin hommahan menee oikein?vw
ettei vaan olisi se surullisen kuuluisa Duu vaihteisto kyseisessä autossa ? Itsellä vm 99 golffi samalla koneella ja laatikko leipo.nythän on tilanne se että olet rikkonut oman autosi! miten siitä voi toista veloittaa?
ei ole mitään perusteita antaa minkään laista perintää,kun ei ole velallista?
jos susta tuntuu että myyjä on jäänyt velkaa sulle kun sinä olet rikkonut autosi ,en usko että kukaan täysjärkinen lähtee sulle niitä perimään?
poliisi eikä oikeuslaitos ota edes tota käsittelyyn!
voithan jos on aikaa kirjoitella kuluttaja asiamiehelle?
voihan sitä näiden urpojenkanssa kaveerata ja tuntea olevansa oikeassa kun eivät ymmärrä lakia yhtään sua enempää, ovat PS läisä ja kovia uhoomaan mutta huomenna on asi toisin!
varsinkin kun älyävät kysyä joltakin joka tietää!
kaikille muille paitsi sulle on selvää että noissa leviää laatikot.
laita ne rahas siihen uuteen laatikkoon jos haluat sillä ajella. turha tässä asiassa on kiukutella, mikä tosin on maan tapa,sillätavalla vaan laatikon hinta kallistuu ja auto seisoo pidempään.
mutta sinähän maksat!
Jos on vähänkään viitteitä siitä, että ostajaehdokas on kitisijä ja perästä valittaja, niin ei kannata myydä edes hyvällä hinnalla.
Tuollainen perästä valittaminen ja uhoaminen on itsensä häpäisemistä. Kun itse ostan auton, niin tutkin sen huolella ja jos jotain vikaa ilmenee myöhemmin, niin kyllä se on ihan omalla vastuulla, noloa ja häpeällistä kitistä perästä.