Onko painorajan ilmoittaminen väärin?

Max Steele

Tämä kysymys on tarkoitettu lähinnä naisille ja koskee heti rintojen koon jälkeen sitä toiseksi törkeintä asiaa, eli naisen painoa. Saako mies edellyttää naiselta tiettyä painoa omassa deittiprofiilissaan?

Itse olen kohtuu urheilullinen ja hyvässä fyysisessä kunnossa oleva mies ja olen nyt nettideittalun maailmassa etsimässä itselleni seurustelukumppania ja ehkä jopa sitä tulevaa vaimoakin joka olisi myös hyvässä kunnossa, niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Tein ensin pikaisen kuvallisen profiilin jossa kerroin itsestäni ja siitä millaista naista olen etsimässä ja ensimmäisenä sain vain vihaisia viestejä naisilta, siitä että olen "sika", "sovinisti paska" tai "idiootti", joka vaatii naiseltaan mahdottomia ja haluaa itselleen "jonkin vitun barbin". Noita viestejä tuli niin hoikilta kuin vähän pyöreämmiltäkin naisilta.

En ensin edes ymmärtänyt missä tuo johtui, mutta viestejä tuli melko tasaiseen tahtiin useilta eri naisilta ympäri Suomea, joten poistinkin profiilin melko pian heti syyn selvittyä. Syynä noihin saamiini viesteihin oli se, että olin profiilissani vaatinut naisilta tiettyä painoa ja se oli kuulemma melkein yhtä törkeää kuin tietyn kuppikoon vaatiminen. Itse en vain ymmärtänyt mitä pahaa siinä on jos mainitseen profiilitekstissä etsivänsä urheilullista ja solakkavartaloista naista ja pistää tuohon "ihannekumppani" kohtaan naisen pituudeksi 150-180, painoksi 45-65 ja ruumiinrakenteeksi hoikka, urheilullinen tai normaali. Profiilissani oli kyllä muutakin tekstiä, mutta nuo olivat ainoat vaatimukset naisen koskien naisen fyysistä puolta. Eihän tuollaisten ominaisuuksien vaatiminen pitäisi vielä loukata ketään?

Tein nyt uuden profiilin kokonaan uudella tekstillä, mutta jätin pois oman kuvani ja tuon "ihannekumppanin" painon, enkä ole vielä saanut yhtään vihaista viestiä naisilta. Mutta nyt saan viestejä (suurin osa tyyliin "moi, lähetä kuva") noilta kuvattomilta naisilta, joiden tiedoissa ei käy ilmi naisen fyysisestä kunnosta käytännössä yhtään mitään. Onko se oman ruumiinrakenteen tai jopa painon ilmoittaminen tosiaankin niin vaikeaa useimmille naisille?

Itse olen nyt joutunut siihen tilanteeseen, että lähettelen viikonloppuisin omaa kuvaani useille naisille, joista kyllä melko suuri osa vastaa, mutta harva lähettää sen oman kuvansa, vaikka olisinkin sitä oman kuvani lähettämisen yhteydessä erikseenkin pyytänyt. En haluaisi keskustella netissä viikkojakin sellaisen naisen kanssa, joka ei vastaa lainkaan omia mieltymyksiäni. Mutta miten tämän voisi oikein välttää olematta kuitenkaan liian vaativa/sika/yms. ? Jos laitan omat vaatimukseni profiiliin, niin saan lähinnä vain vihaisia viestejä naisilta, jos taas en, niin sitten joudun pitkäänkin keskustelemaan toisen kanssa ilman että tiedän miltä hän näyttää.

Tiedän kyllä, että tämä on melko turhamaista ja varmasti saisin "oikeassa maailmassa" paremmin tulosta kuin täällä netissä, mutta muutin juuri uudelle paikkakunnalla, ja netti on tällähetkellä ainoa järkevä keino minulle saada naisseuraa.

27

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n40+

Olen kai liian vanha vastaamaan sinulle (40 ) koska en ymmärrä nuorten naisten ajatusmaailmaa. Sen olen kuitenkin oppinut, että netistä ei kannata etsiä seuraa mikäli asettaa vaatimuksia/rajoituksia ulkonäölle. Mene reippaasti ulos ja etsi seuraa esim harrastusten parista ennen kuin julma nettimaailma (joka ei ole aito peilikuva oikeasta livemaailmasta) pilaa käsityksesi vastakkaisesta sukupuolesta.

En ymmärrä miksi olet saanut vihaisia viestejä. Usein miehet, kaljamahaisetkin asettavat naisen painon ylärajaksi jopa 55-60kg. Asettamasi 65kg yläraja ei ole kohtuuton, koska olet itsekin urheilullinen.

Ikävä kyllä netissä käy usein niin, että mikäli etsii esim. savutonta seuraa, yht.ottoja tulee myös tupakoivilta jotka ovat kuulemma lopettamassa. Itse lopetin nettideittailun jo n. 3v sitten ja treffeissä on yhäkin ne miehet (3 kpl) joiden kanssa tapailin tai kirjoittelin useaan kertaan, ja jotka vakuuttivat "lopettavansa tupakoinnin" aivan juuri lähipäivinä... Siellä he yhä etsivät seuraa ja kertovat tekstissään että ovat juuri lopettamassa/yrittävät lopettaa... Hakevat kuulemma tukea/motivaatiota naisesta : D Sama systeemi pätee painon suhteen. Molemmilla sukupuolilla on tapana vähätellä paino-ongelmaansa ja mikäli erittäin urheilullinen ihminen hakee kaltaistaan kumppania, nämä paino-ongelmiaan vähättelevät kokeilevat kepillä jäätä ja laittavat viestiä, vaikka profiilissasi lukisi että etsit hoikkaa/urheilullista seuraa.

Jokaisella on oikeus etsiä mitä haluaa, ja etenkin "itsensä kaltaista" kumppania. On naiivia laittaa haukkumaviestejä tällaiselle henkilölle. Eri tilanne on, kun useat etenkin keski-ikäiset miehet hakevat nuorta ja hoikkaa naista, vaikka itse ovat vatsakkaita kaljupäisiä työttömiä tallukoita.

Jos päätät pitää profiilisi, ota painorajat pois ja jätä siihen vain hoikka/urheilullinen. Ja laita siihen oma kuvasi. Ota yhteyttä vain kuvallisiin profiileihin joiden tekstissä mainitaan urheiluharrastukset. Älä enää lähetä kuvaasi kerjääjille. Laittakoon ensin itse omansa jos todella haluavat tutustua.

Ja - vielä kerran... MENE LIVEEN. Nettideitit tuottaa vain pahaa mieltä.

• kaljuuntuva...

ei tahdo voida mitään, sitä voi hidastaa jonkin verran, jopa pysäyttää rogainelle ym. nesteillä, mutta auttaako ne vielä 5 vuoden päästäkin jatkuvalla käytöllä, voi olla jotta ei.

- sitten on resepti lääkkeitä, jotka voivat aiheuttaa sivuvaituksena lievää rintojen kasvua, erektio ongelmia ym. eli siihen ei viitsisi lähteä.

kaljamahalle niinkuin muullekkin lihavuudelle voi tehdä jotain, kaljuuntumiselle ei paljoa.

• nainen20

Itse ainakín kannatan sitä, että mainitset tai kuka vaan painorajan profiilissa, jos asia kerran on tärkeää. Ei tulisi mielenkään, itse kun ylipainoinen olen, niin sitten lähetellä viestejä sinulle. Se on mielekkäämpää minusta kaikille osapuolille. Tosin tuskin lähestyisin sinua edes silloin, jos painotat, että haluat vaikka naisen, joka tykkää liikunnasta. Vaikka siis itsekin pidän ja jopa harrastan moista, se on selvä vinkki, jonka minä ainakin älykkäänä naisena ymmärtäisin. Eikä siinä tarvitse mitään painoa olla eiköhän ruuminrakenne hoikka, urheilullinen riitä vaikka.

Enkä edes oikein ymmärrä, miksi ketään loukkaa ei ainakaan minua, vaikka painoa on, että joku pitää hoikemmista naisista. Tai mistä ikinä pitääkin. Samalla lailla minä tuhlaisin aikaa sinuun, jos valmiiksi voisi olla selvää, että et pidä pyöreämmistä naisista. Ehkä minä en suurimman silmissä ole haluttava, mutta edes sen kumppanin edessä haluan olla. Jokainen tykätköön sellaisesta kuin haluaa.

Joillekin se tietenkin voi merkata sitä, että olet hieman pinnallinen kun painotat ulkoisia asioita, mutta tuskin se sellaista naista haittaa, mitä etsit. Jotkut on vaan herkkiä kai ei kannata itseensä ottaa.

• 30

Luki itsellänikin profiilissa muinoin, että minua kiinnostavat vain reilusti itseäni pitemmät ja rotevammat miehet.
      Alle 190-senttiset eivät kiihota seksuaalisesti. Kummasti kumppani silti löytyi, vaikkakin tosi moni kriteereitä täyttämätön sinnikko yritti muka kirjoitella.

Itse en käyttänyt painorajaa, vaatimukseni olivat vakituisesti työssäkäyvä, yli 190-senttinen, tupakoimaton, kohtuullisen raitis ja luottotiedot piti olla kunnossa ja rikosrekisteriä ei saanut olla eikä elätettäviä lapsia. Tarkistin nämä asiat tietysti ennen ensimmäistä tapaamista

• Korni Kalle

Sitä vähintään 190-senttinen täytyy olla että olisi edes teoriassa sinua rotevampi.

• Nuori mies.

Eipä tos mitään väärää ole.
      Ja eihän se aina välttämättä ole pinnallisuutta, jos haluaa tietyn painoisen kumppanin.
      Esim. Itse en voi sietää laiskuutta tai mässäilyä ja haluasin myös, että kumppani on edes jonkin verran liikunnallinen ja muutenkin mulla on aika harvoin mitään yhteistä ylipainoisten naisten kanssa.
      (Ja myönnän, että osittain myös pinnallisuuden takia en halua ylipainoista naista. :P)

Noi haukkumaviestit kyl hieman ihmetyttää. Haukutko lihavia naisia tai ilmoitatko painorajan, jollain sovinistisella tavalla?
      Ehkä kannattaa vain siel ihannekumppanin kohdalla mainita, että millainen paino ja kroppa pitää olla.
      Se saattaa antaa hieman sovinistisen/pinnallisen vaikutelman, jos sä rupeet erikseen profiilitekstissä listaamaan, että millainen kroppa pitää olla.
      Tosin, jos et selkästi ilmoita millaista etsit niin saattaa johtaa siihen, että naiset jotka ei täytä kriteereitäsi ottavat yhteyttä.
      Esim. Muhun on pari kertaa ottanut yhteyttä 155cm pitkät naiset vaikka ihannekumppanin raja on 165-190cm ja välillä taas ylipainoiset vaikka vartalotyypin kriteereinä on "Hoikka, normaali ja pyöreä."

• nuori nainen

"Esim. Itse en voi sietää laiskuutta tai mässäilyä ja haluasin myös, että kumppani on edes jonkin verran liikunnallinen ja muutenkin mulla on aika harvoin mitään yhteistä ylipainoisten naisten kanssa."

Minä olen laiska. Ja rakastan mässäilyä. Mutta olen liikunnallinen ja hoikka 55kg/165cm. Ja nätti :)

Ihan mielenkiinnosta, onko tuossakin tapauksessa laiskottelu ja ruuan rakastaminen huono asia?

• Avarakatseisempi

Jep. Se on tosiaan naurettavaa kun naiset itse ovat hyvinkin tarkkoja ja vaativia esim. miehen pituuden suhteen, mutta heti hermostuvat jos mies asettaa jotain rajoja naisen painon suhteen. Tyypillistä naisten kaksinaismoralismia. Itse vaaditaan, mutta muut eivät saisi vaatia mitään.

Painolle ihminen sentään voi jotain, pituudellensa ei voi mitään. Miettikääpä sitä te painotoibveista raivoavat naiset.

• nauretaan yhdessä

on naurettavaa kun miehet itse ovat hyvinkin tarkkoja ja vaativia esim. naisen painon suhteen, mutta heti hermostuvat jos nainen asettaa jotain rajoja miehen pituuden suhteen.

• tosi_on_

"Painolle ihminen sentään voi jotain, pituudellensa ei voi mitään"

Miksi ottaa valmiiksi lyhyttä miestä, kun tietää, ettei hän koskaan pidemmäksi kasva.

• Marake

"Toivon, että olet sopusuhtainen ja solakka mieluummin kuin pyöreä." Tällainen nätti lause voisi johtaa sinut oikean naisihanteesi luo.

Mitä rintoihin tulee, kai tiedät että kovin hoikalla naisella harvoin on luonnostaan isoja rintoja. Mutta ei kai implanteissakaan mitään vikaa ole, aika aidoilta ne kuulemma tuntuu.

• nettiletti

Eihän se kiva ole koskaan huomata,ettei johonkin tai jollekin kelpaa ja täällä netissä on sitten turhankin helppo anonyymisti siitä kilahtaa ja antaa toisten kuulla kunniansa.

Jos nuo asiat ovat sinulle tärkeitä, minusta on hyvä että ilmoitat ne profiilissa. Minua se ei loukkaa mitenkään, vaikka joku hakisi vaalenpunaista lentävää elefanttia. Tosin kyllä välttelen miehiä, joilla tuntuu olevan jo aika tarkka mielikuva siitä ihannenaisestaan, vaikka haluehtoisin sopisinkin.

• naisten painoja

eikä naiset miesten. Minulla on hyvin lihaksikas ja pitkä ystävä, hiukan vain masua, mutta muuten pelkkää lihasta. Hän painaa 120 kiloa. Toinen hoikka ystävä, ensimmäistä vielä hiukan pitempi, painaa 80 kiloa. Hänelläkin on vatsanpoikasta. Minä painan 45 kiloa, mutta en ole mikään anorektikko vaan ihan sievän muotoinen. Siis minkä muotoinen on vaikkapa nyt 175-senttinen, 80-kiloinen nainen? Entä samanmittainen mies? Onko luut toisella painavammat? Painaako läski vai lihas enempi? Ei siis minä myönnän heti, etten tiedä miesten painoista tuon taivaallista.

• .................

Näin on.

• Cinnaralla

Olen nykyisin normaalivartaloinen, kuntoilua monipuolisesti harrastava nainen. En kuitenkaan kuvaisi itseäni urheilulliseksi, koska en treenaa mitään kisoja tms. varten, ihan vain pysyäkseni itse kunnossa.

Pari vuotta sitten oli reilusti ylipainoinen. Kyllästyin, kun koko ajan sai olla ostamassa isompia vaatteita ja ihan terveydenkin vuoksi innostuin kuntoilusta ja terveellisestä ruokavaliosta. Nyt olen saanut tiimalasivartaloni takaisin! :D

Kun olin ylipainoinen, kohtasin paljon syrjintää miesten taholta. Ystävä silloin lohdutti, että en kai ottaisi miestä, jolle en kelpaisi omana itsenäni. Hän sanoi, että olen mahtava tyyppi ja jos jollekulle merkitsee ulkonäkö niin paljon, että haluaa ennemmin laihan kuoren kuin mukavan ihmisen, niin tuskinpa haluaisin sellaista ihmistä kumppanikseni.

Ja hän oli aivan oikeassa, kun tarkemmin ajattelin! Ihmiselle voi elämän aikana tapahtua monenlaista: voi lihoa, laihtua, vammautua, masentua. Kyllä kumppanin pitää olla sellainen, jolle kuori on vain kuori ja joka vaikeuksista ja kulloisestakin ulkonäöstä huolimatta rakastaa minua juuri sellaisena, kuin olen, oman itseni vuoksi.

Niinpä nyt minulla on koko paketti kasassa: kiva ulkonäkö, hyvä ammatti, ainakin lukuisten ystävien mielestä miellyttävä ja hauska luonne, oma koti ja muutenkin mukavasti varallisuutta. Mutta edelleenkään en halua rinnalleni miestä, joka on kanssani siksi, että minulla on timmi vartalo ja hyvät tissit. Haluan miehen, joka on kanssani niistä huolimatta. Jolle ulkonäkö ei ole tärkein. Harmi vaan, että aika suuri osa miehistä, joihin olen tutustunut, ovat selkeästi ulkonäön perässä. En vastaa tyypeille, joilla nettideitissäkin on rajattu, että vain hoikat, urheilulliset, kauniit kelpaavat. En usko, että ihminen, joka niin paljon tuijottaa ihmisen ulkonäköä on oikeasti luonteeltaan sellainen mukava ja fiksu henkilö, jollaisen haluaisin kumppanikseni.

• 175-68

Näin minäkin ajattelen. laihduin masennuksen takia melkein 20 kiloa. Olen jo toipunut mutta ruokahaluni muuttui ja olen yhä hoikka. minua loukkasi hieman kun muutama tuttu mies joka ei ennen edes tervehtinyt osoitti yhtäkkiä kiinnostusta ja alkoivat iskeä silmää ym.

Olin ollut olemassa ennenkin, sama ihminen enkä mikään järkyttävän lihava silloinkaan. Nämä miehet oli pakko torjua koska he näkivät minut vain kehona, eivät ajattelevana ja tuntevana ihmnä.

Jos mies laittaa tiukat painorajat se osoittaa lähinnä ettei hän usko ns.rakkauteen. Ei siinä mitään väärää ole mutta naisen on ajateltava tuleeko hän sitten hylätyksi jos paino vaikka jostain syystä nousee?

• Nätti tyttö

Mielestäni mies voi profiilissaan ilmaista hakemansa naisen painorajan. Eihän siinä mitään.

• Kyllä 46

Minä tuntisin loukkauksena, jos se paino olisi tärkein asia.
      Tosin itsetuntoni ei ole niitä parhaimpia, Olen ex anorikko ja syömishäiriöni kummitelee kaiketi ainiaan mukanani.

• löytääkään

>Olen 34v mies ja painan 166kg. Minun on vaikea löytää naista ,josta haaveilen..Olen käynyt
        muutaman kerran sensseillä..Minulla on treffi palsta jossa laitan painoksi 90kg,koska muuten ei kukaan
        tule..Viimeksi kun menin treffeille ,näin kun nainen odotti autonsa luona ja hän tiesi minun autoni.
        Läksin parkkipaikalla häntä kohti lyllertämään ja hän paniikinomaisesti hyppäsi vauhdilla autoon ja
        hirveällä ylinopeudella kaasutti pois..Illalla hän laittoi sitten sp:ia ja sanoi näkevänsä minun lyllertävän
        häntä kohti ja kielsi ,ettei hälle saa laittaa enää postia...

• Mins.
        löytääkään kirjoitti:

>Olen 34v mies ja painan 166kg. Minun on vaikea löytää naista ,josta haaveilen..Olen käynyt
        muutaman kerran sensseillä..Minulla on treffi palsta jossa laitan painoksi 90kg,koska muuten ei kukaan
        tule..Viimeksi kun menin treffeille ,näin kun nainen odotti autonsa luona ja hän tiesi minun autoni.
        Läksin parkkipaikalla häntä kohti lyllertämään ja hän paniikinomaisesti hyppäsi vauhdilla autoon ja
        hirveällä ylinopeudella kaasutti pois..Illalla hän laittoi sitten sp:ia ja sanoi näkevänsä minun lyllertävän
        häntä kohti ja kielsi ,ettei hälle saa laittaa enää postia...

No jos kerrot painavasi 90kg, mutta todellisuudessa painat melkein tuplasti sen, niin ihmekös tuo että naiset ei pahasti arvosta sitä asiaa kun huomaavat.

• ............

Enpä osaa sanoa. Mun mielestä painoraja ei nyt ole sen turhamaisempi kriteeri kuin mikään muukaan ulkonäköjuttu. Varmaan voi jotkut rajojen sisälläkin olevat naiset pistää sen negatiiviseksi huomioksi sinusta. Mutta oli se turhamaista tai ei, niin ei se mihinkään muutu että et suostu harkitsemaan painavampia naisia. Ja näistä löytyy niin monta mielipidettä. Musta esimerkiksi on parempi laittaa sellaset ehdottomat kriteerit (jotka eivät ole huonoja puolia tai hidasteita vaan ihan suoranaisia esteitä, joista ei pääse yli eikä ympäri) heti alkuunsa tiskiin. Jos mies tahtoisi vain ja ainoastaan blondin naisen, niin mielummin tiedän sen heti alussa kuin parin viestin jälkeen. Varsinkin jos muuten synkkaisi, niin sitten olisi harmillisempaa kun asiasta ei tule mitään.

Jos sitä jaksaa ylimääräisiä viestejä lähetellä ja nähdä enemmän vaivaa, niin haaviin osuu myös naiset, jotka pitävät negatiivisena puolena tuota kriteeriä. Mutta toisaalta, jos heille turhamaisuus on este kuten sinulle liian suuri paino, niin kannattaako siinä sitten teeskenellä kumppanilleen muuta kuin oikeasti on? Jotkut tykkää, jotkut ei. Sun kriteerit rajoittaa naisjoukkoa ja se on ok. Samoin myös naisilla voi olla omia kriteerejään ja valitettavasti sä voit jäädä joidenkin kohdalta ulkopuolelle. Mutta eiköhän sulle jokatapauksessa löydy joku, joka jakaa samat ehdot ja odotukset kuin sinäkin ja saatte yhdessä olla ihan niin turhamaisia kuin lystäätte eikä siinä ole mitään pahaa.

Jokatapauksessa kun lähdetään määrittelemään piirteitä ja ominaisuuksia joita toivoo/vaatii kumppaniltaan, niin johonkin suuntaan pyllistää. Tottakai se nyt jollain tasolla aina loukkaa, kun joku määrittelee ei-haluttavien kumppanien joukkoon. Ymmärtääkseni suomi24:ssä noi on just jotain klikattavia vaihtoehtoja, niin se on ihan ok ne laittaa. Varsinkin kun tietää, että kriteeri on erittäin tärkeä itselle ja siinä profiilissa ei lähdetä vatvomaan sen enempää asiaa. Helpommin sitä nyt varmaan joku nainen voisi loukkaantua, jos olisitte vaihtaneet maileja ja kun paino selviäisi, niin ilmottaisit, että muuten olet tosi mahtava, mutta painat ihan liikaa - kiitti moi.

Niin ja katsoin noita sun kriteerejäs ja ihan OT:na. Noi paino ja pituusjutut on vähän vaikeita. Noi kehon normaali ym. jutut on just hyvät, mutta lopulta sentti ja kg määreiden puolesta siihen sisältyy nainen, jonka painoindeksi on 28.9 eli "lievä" ylipaino ja toisaalta nainen, jonka indeksi olisi 13.9 eli aikamoinen nälkäkurki. Jos sä haluat saada itsestäsi vähemmän pinnallisen kuvan muille ihmisille, niin sinuna ehkä jättäisin pois sen pituuden (150-180 on kuitenkin itsessään jo tosi iso haarukka) ja jättäisin vain noi kropan muotoa koskevat toiveet, ehkä myös sen max painorajan. Jos alle 45 kilosia aikusia naisia sattuisikin tulemaan vastaan, niin ovat varmaan aika harvassa. Siten saisit ne tärkeimmät ehdot säilytettyä ja profiilisissasi olisi kuitenkin vähemmän ulkonäköä koskevia ehtoja ---> vähemmän pinnallisempi vaikutelma. Ja jos olet klikannut jo ne urheilullinen, hoikka, normaali niin voi harkita, että pitääkö sitä toistaa profiilissa vielä lisää.

• Urheilumies

Naisten kaksinaismoralismia.

163 senttiset tapit odottavat 180 senttistä miestä tai vihjaillaan että miehen tulee olla pitkä (vaikka raja on asetettu 170) sekä "raamikas".

Sinuna en välittäisi tuollaisista naisista, tosin pikkaisen kattoisin että onko 65 sopiva raja jos kyseessä on 180 senttinen nainen.

Eihän naiset nyt voi ymmärtää sellaista että mies etsisi normaalipainoista naista, mutta nainen ei voi itse tyytyä edes normaalipituiseen tai tätä hieman lyhyempään.

Itse raakkaan kaikki vähänkään pulskat naiset pois samoin kuin ne naiset jotka etsivät "pitkiä" miehiä itse olematta pitkiä. Itse kuitenkin täytän helposti nuo pitkän miehen kriteerit mutta se vain osoittaa miten utopistisia naisten odotukset netissä ovat.

Ei riitä hyvä ei parempi vaan täytyy olla vain paras. Sitä jahdataan ja auta armias jos miehellä on edes yksi vaatimus naiselle samalla kun naisilla on vaatimuksia satoja.

• M 45

Onhan ihmisen koko mm. oleellinen asia , luonteen , ulkonäön , harrastusten , elämäntilanteen , lapsiluvun yms. asioiden lisäksi . Miestä vaan syytetään pinnalliseksi jos jonkinlaisen painorajan proffaan laittaa ! Mitäs sitten jos hakee kaunista naista ? kai siitäkin toiset älähtää ..

• voi esittää...

Eri asia on, toteutuuko ne...
        Olen samaa mieltä jonkun ylempänä kirjoittavan kanssa siitä, että järkevää on laittaa ennemmin ruumiinrakennetta kuvaava ihanne, kun selkeät painorajat...
        Jokainen itse tietää, minkälaisesta ihmisestä ihastuu (ulkonäkö, luonne)-ja siksi on järkevääkin suunnata hakunsa siihen suuntaan.
        Nettideittailu on kun asioisi karkkikaupassa-tosta tykkään, ai kun hyvä,juuri makuni mukainen.. ;)
        -Mutta ongelma tulee siinä, että ulkonäkö, joistain tärkeistä asioista jutustelu ei kerro vielä ihmisestä juuri mitään... Ja kun ihanteen saa laittaa, se laitetaan, vaikka sokea Reetta näkisi jo otsallaan, että nuorta hoikkaa parikymppistä ei välttämättä kiinnosta lihava vatsakas keski-ikäinen, vaikka edellinen olisikin jälkimmäisen ihanne :DD
        Jokaisen tulisi todennäköisesti hakea realistisesti itselleen sopivaa (sekä fyysisesti että psyykkisesti) eikä mitään taruolentoa..
        Itselläni oli profiili reilu vuosi sitten jonkin aikaa (nainen, 40 ). Todennäköisesti, koska olen pieni ja hoikka ja suorastaan verbaalinen veitsenisku, sain paljon viestejä. Nopeasti totesin sen, että liian pitkä kirjoittelu nostaa odotukset vastapuolesta liiankin korkealle (kun toinen vaikuttaa niiiiin sopivalta), että loppujen lopuksi oli parempi nähdä aika nopeasti ja todeta, että ihan mukava, mutta ei "sellainen oikea"...Sama, mistä miehet täällä naisia parjaavat (valheellinen ulkomuoto), pelitti myös miehiin.-Profiilissa oli kuva nuoruuden vuosilta moottoripyörään nojaamassa, ja otettu siis 30 kg aiemmin. Pari muuta "urheilullista" osoittautui myös oiviksi keskikehon rakentajiksi..-ei pientä kumpua, vaan raskausviikkoja ainakin 30... Ja sitten ihmetellään, miksi ei löydy sitä oikeaa. Itselläni ei ollut hakuna hoikkaa, urheilullista-pieni pyöreyskään ei olisi haitannut, mutta en hakenut 30 kg ylipainoista ihmistä. Ja valehtelu on muutenkin rumaa... :D
        Itseäni kiinnosti enemmän kuvattomat profiilit (kun totesin, että kuvallisetkaan eivät välttämättä ole kovin reaaliaikaisia). Ulkonäöstä kun ei käy ilmi eleet, ilmeet,käytöstavat..hyvä tuoksu jne. Kävin useamman kerran kahvitreffeillä ihmisen kanssa, josta en ollut nähnyt väläystäkään. Kaikki treffaamani ihmiset olivat mukavia,vaan ei juuri oikeita minulle... On ihmisiä,joiden arki pyörii eri tavalla, arvot tai periaatteet eivät natsanneet omiin ja se "kemia" puuttui.
        Tapasin elämäni miehen kuitenkin täältä, joten se ON mahdollista... Emme olisi voineet muuten kaupan kassalla tai baarissa tavata, koska emme asuneet samassa kaupungissa. Joten tässä foorumissa on puolensa- namulaarista todelliseen lottovoittoon.

• M 45
        voi esittää... kirjoitti:

Olen samaa mieltä jonkun ylempänä kirjoittavan kanssa siitä, että järkevää on laittaa ennemmin ruumiinrakennetta kuvaava ihanne, kun selkeät painorajat...
        Jokainen itse tietää, minkälaisesta ihmisestä ihastuu (ulkonäkö, luonne)-ja siksi on järkevääkin suunnata hakunsa siihen suuntaan.
        Nettideittailu on kun asioisi karkkikaupassa-tosta tykkään, ai kun hyvä,juuri makuni mukainen.. ;)
        -Mutta ongelma tulee siinä, että ulkonäkö, joistain tärkeistä asioista jutustelu ei kerro vielä ihmisestä juuri mitään... Ja kun ihanteen saa laittaa, se laitetaan, vaikka sokea Reetta näkisi jo otsallaan, että nuorta hoikkaa parikymppistä ei välttämättä kiinnosta lihava vatsakas keski-ikäinen, vaikka edellinen olisikin jälkimmäisen ihanne :DD
        Jokaisen tulisi todennäköisesti hakea realistisesti itselleen sopivaa (sekä fyysisesti että psyykkisesti) eikä mitään taruolentoa..
        Itselläni oli profiili reilu vuosi sitten jonkin aikaa (nainen, 40 ). Todennäköisesti, koska olen pieni ja hoikka ja suorastaan verbaalinen veitsenisku, sain paljon viestejä. Nopeasti totesin sen, että liian pitkä kirjoittelu nostaa odotukset vastapuolesta liiankin korkealle (kun toinen vaikuttaa niiiiin sopivalta), että loppujen lopuksi oli parempi nähdä aika nopeasti ja todeta, että ihan mukava, mutta ei "sellainen oikea"...Sama, mistä miehet täällä naisia parjaavat (valheellinen ulkomuoto), pelitti myös miehiin.-Profiilissa oli kuva nuoruuden vuosilta moottoripyörään nojaamassa, ja otettu siis 30 kg aiemmin. Pari muuta "urheilullista" osoittautui myös oiviksi keskikehon rakentajiksi..-ei pientä kumpua, vaan raskausviikkoja ainakin 30... Ja sitten ihmetellään, miksi ei löydy sitä oikeaa. Itselläni ei ollut hakuna hoikkaa, urheilullista-pieni pyöreyskään ei olisi haitannut, mutta en hakenut 30 kg ylipainoista ihmistä. Ja valehtelu on muutenkin rumaa... :D
        Itseäni kiinnosti enemmän kuvattomat profiilit (kun totesin, että kuvallisetkaan eivät välttämättä ole kovin reaaliaikaisia). Ulkonäöstä kun ei käy ilmi eleet, ilmeet,käytöstavat..hyvä tuoksu jne. Kävin useamman kerran kahvitreffeillä ihmisen kanssa, josta en ollut nähnyt väläystäkään. Kaikki treffaamani ihmiset olivat mukavia,vaan ei juuri oikeita minulle... On ihmisiä,joiden arki pyörii eri tavalla, arvot tai periaatteet eivät natsanneet omiin ja se "kemia" puuttui.
        Tapasin elämäni miehen kuitenkin täältä, joten se ON mahdollista... Emme olisi voineet muuten kaupan kassalla tai baarissa tavata, koska emme asuneet samassa kaupungissa. Joten tässä foorumissa on puolensa- namulaarista todelliseen lottovoittoon.

Nyt yhdessä , vaiko etäsuhde ? .. Niin toivomuksia voi esittää.. Tuossa ruumiinrakenne jutussa on vaan yksi mutta !! .. Tuo kuuluisa "normaalivartalo" voi sisältää melkein mitä vaan 60-90 kilon väliltä ja jos esim. itse olen hoikka alle 80 kiloinen mies , en tunne vetoa itseäni isompiin naisiin , anteeksi vaan :)

Toki ihminen on kokonaisuus josta ruumiinrakenne vain yksi osa alue , välimatka tuntuu tökkivän vaikka
        muuten voisi synkata kun ihmisillä nykyään on aina kiire !! suhteen luomiseen ei ole aikaa !!
        Kumppanin pitäisi loikata kaapista kun sormia napsautetaan .. ja sitten taas pois tieltä odottamaan :)) ..

• meppis
        M 45 kirjoitti:

Nyt yhdessä , vaiko etäsuhde ? .. Niin toivomuksia voi esittää.. Tuossa ruumiinrakenne jutussa on vaan yksi mutta !! .. Tuo kuuluisa "normaalivartalo" voi sisältää melkein mitä vaan 60-90 kilon väliltä ja jos esim. itse olen hoikka alle 80 kiloinen mies , en tunne vetoa itseäni isompiin naisiin , anteeksi vaan :)

Toki ihminen on kokonaisuus josta ruumiinrakenne vain yksi osa alue , välimatka tuntuu tökkivän vaikka
        muuten voisi synkata kun ihmisillä nykyään on aina kiire !! suhteen luomiseen ei ole aikaa !!
        Kumppanin pitäisi loikata kaapista kun sormia napsautetaan .. ja sitten taas pois tieltä odottamaan :)) ..

Kyllä oli mullakin kimpussa jos jonkinlaista säätäjää, vaikka olin nimenomaan laittanut et ei varatuille, seksiseuraa hakeville eikä muutenkaan pintäliitäjille. Ni nimenomaan nää sit eniten kimpus, just ne keski-ikäiset miehet pahimmin..ja varattujakin osa vielä mutta halusivat jotain "uutta" elämään..eli ei siis minkäänlaista sisälukutaitoa!

No, löysin kuin löysinkin täältä sen oikean joka sit loppupelissä vastas kaikkia kriteerejäni mitä olin laittanut profiiliini..hassu vaan et hänellä ei ollut juuri mitään erikoisia kriteerrejä.. :)

Ja itse kun olen vielä pyöreä ja aika lyhytkin mutta nuo kun ei hänelle merkinneet mitään..eli kyllä täytyy sanoa et aika pinnallisen kuvan antaa ihmisestä jos hirveet ulknäkövaatimukset sinne profiiliin laittaa. Kannattaa sit vähän miettiä et onko se ulkonäkö nyt oikeesti se ainut asia mikä ihmsessä merkkaa jotain..eikö tärkeempi olis luonne ym kysymysket..?

• voi esittää...
        voi esittää... kirjoitti:

Ja ne voivat myös toteutua ! Nyt on eletty etäsuhdetta. Vietetty lomat ja viikonloput yhdessä.. Tehty puhelinoperaattorista rikas ;D -Nyt muuttamassa yhteen. Työpaikan vaihto toisella menossa.
        Sitä olisi tyhmä jos ei aiemmista virheistään oppisi ja tekisi jotain fiksummin kun on aiemmin tehnyt...
        -Tarkoitan parisuhteen hoitamista, toisen huomioimista..-ja ennenkaikkea sen ymmärtämistä, mikä elämässä on oikeasti tärkeää.Aikaa löytyy kun on halua.

Alkuperäiseen viestiketjuun vielä viitaten-VAIKKA ihmisen ihmeellisyys ei ole pelkkää ulkonäköä. -Ja erikokoisten kilojen alla on kultaa ja timantteja...-Ei kukaan voi kiistää sitä, että eri yksilöitä miellyttää erinäköiset ihmiset. Kadullakaan jokainen vastaantulija ei miellytä silmää tai herätä kiinnostusta. Miksi siis äkäillä ihmisille, jotka laittavat ihanteensa näkyviin ? -Ja miksi siis valehdella omansa, kun tavatessa totuus kuitenkin paljastuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      145
      4705
    2. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1688
    3. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1539
    4. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      106
      1035
    5. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      26
      983
    6. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      50
      947
    7. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      864
    8. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      47
      773
    9. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      43
      759
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      113
      753
    Aihe