Hp:n uusi KONE

EläMänkevät1

olen ostammassa uuden hp:n koneen ja kysyisin tarvitseeko minun hommata antenni wlania varten vai tuleeko se mukana jotta saan yhteyden tuohon modeemiin joka on tuolla meidän olohuoneessa tällä hetkellä toiselle koneelle yhteydessä.

muistelisin, että viime koneen mukana antenni tuli mukana?

12

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

Ja mistäköhän koneesta on kyse? Kannettavissa antenni on sisäänrakennettu, pöytäkoneisiin tarvitaan erillinen wlan-kortti.

• EläMänkevät1

pöytäkoneessani on WLAN!

• juhakorkeapudas
        EläMänkevät1 kirjoitti:

pöytäkoneessani on WLAN!

Jossain pöytäkoneissa voi olla mukana wlan-kortti mutta useimmissa näin ei ole. Mistä koneesta on kyse?

• E_k1
        juhakorkeapudas kirjoitti:

Jossain pöytäkoneissa voi olla mukana wlan-kortti mutta useimmissa näin ei ole. Mistä koneesta on kyse?

lukee että koneessa on wlan, joten haluan nyt tiedustella onko jollain ammattitaitoa vastata alkuperäiseen kysymykseen eikä kysyä onko jääkapissani puolukoita =) joten tarvitsenko antennia wlanilleni?

• juhakorkeapudas
        E_k1 kirjoitti:

lukee että koneessa on wlan, joten haluan nyt tiedustella onko jollain ammattitaitoa vastata alkuperäiseen kysymykseen eikä kysyä onko jääkapissani puolukoita =) joten tarvitsenko antennia wlanilleni?

Tässä nyt epäoleellisia ole kyselty vaan hyvinkin oleellisia asioita. Jos speksit sanoo, että on wlan niin ei siihen erikseen antennia tarvitse hankkia ellei halua parantaa verkon kuuluvuutta.

• MVJ
        E_k1 kirjoitti:

> yhteyden tuohon modeemiin joka on tuolla meidän olohuoneessa
        Jos tuo teidän olohuoneenne on 500 metrin päässä paikasta, jossa aiot uutta HP:täsi langattomasti käyttää, tarvitset todennäköisesti lisäantennin. Jos etäisyys taas on korkeintaan muutamia kymmeniä metrejä, tulet toimeen HP:n langattoman verkkosovittimen sisäänrakennetulla antennilla - eli et tarvitse erillistä antennia.

> onko jollain ammattitaitoa vastata alkuperäiseen kysymykseen eikä kysyä onko jääkapissani puolukoita
        Parhaimmankaan tekniikan ammattilaisen keinovalikoimaan harvemmin kuuluu selvänäkökyky tai ajatustenlukutaito. Siksi niitä "tylsiä" kysymyksiä on tehtävä... =)

• e_K!
        MVJ kirjoitti:

> yhteyden tuohon modeemiin joka on tuolla meidän olohuoneessa
        Jos tuo teidän olohuoneenne on 500 metrin päässä paikasta, jossa aiot uutta HP:täsi langattomasti käyttää, tarvitset todennäköisesti lisäantennin. Jos etäisyys taas on korkeintaan muutamia kymmeniä metrejä, tulet toimeen HP:n langattoman verkkosovittimen sisäänrakennetulla antennilla - eli et tarvitse erillistä antennia.

> onko jollain ammattitaitoa vastata alkuperäiseen kysymykseen eikä kysyä onko jääkapissani puolukoita
        Parhaimmankaan tekniikan ammattilaisen keinovalikoimaan harvemmin kuuluu selvänäkökyky tai ajatustenlukutaito. Siksi niitä "tylsiä" kysymyksiä on tehtävä... =)

Logiikkaa silti voi käyttää, vai kuvitteletko että asun jossain 6000 neliön kartanossa ! eli en tarvitse antennia koska se on sisäänrakennettu verkkosovittimeen?

• aika useissa

tornikoneissakin on wlan-ominaisuus

• ............

heti alussa jo kertoa että koneesi on pöytäkone niin oltais selvitty noista "turhista kysymyksistä". Eli sanottakoon nyt vielä kerran että läppäreissä ei tarvita erillistä antennia, niissä antenni on kotelon sisällä (aivan kuten kännyköissä nykyään antenni on kuoren sisällä), pöytäkoneissa taas tilanne riippuu ihan koneesta. Joissain koneissa tarvitaan ja yleensä noissa on silloin antennille liitin siinä takapaneelissa, sellainen pyöreä pieni ruuvattava liitin, messingin/kullan värinen. Harvemmin voi olla jokin muu systeemi. Koneesi käyttöohjeesta pitäisi kyllä selvitä tuokin tarvitsetko erillisen antennin ja jos niin miten se kytketään.

Mä tiedän ettei suomalaiset juurikaan lue käyttöohjeita, en tiedä käykö se itsetunnon päälle jos "alentuu" sellasta tekemään että lukis ne. Mutta vanha kunnon ohjenuora "RTFM" elikkä karkeasti sanottuna "lue se vitun manuaali" (RTFM = Read the fucking manual).

• ElämänKevät1

ehdi, kun joutuu pyörittämään 18 naisen haaremia (en ole suomalainen, olen arabi)

• ElämänKevät1
        ElämänKevät1 kirjoitti:

ehdi, kun joutuu pyörittämään 18 naisen haaremia (en ole suomalainen, olen arabi)

kyseessä on hp:n uusi pöytäkone.

• 15+7
        ElämänKevät1 kirjoitti:

Haaremisi vie kuitenkin kaiken aikasi, joten unohda se tietokone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      32
      3503
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      23
      2279
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      79
      2218
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      42
      2091
    5. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1474
    6. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1386
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      947
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      903
    9. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      807
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      35
      783
    Aihe