Kuka Yeshua on?

Höh?

Muuan tyyppi kirjoittelee hänestä monilla foorumeilla ja mulla ei oo aavistusta kuka hän on?
Mä käännyn nyt teidän juutalaisten puoleen, jotka varmaan ootte joskus kuulleet hänestä?

60

592

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimi ei miestä jne

Yksi väännös Joshuasta. Nimellä on monta muotoa. Pari tuhatta vuotta sitten muodissa oli käyttää kreikkalaista väännöstä. Onhan nykyäänkin patrikia ja janinaa savolaisperheissä. Jeesusnimisiä on ollut pilvin pimein. Jeesustarinaan uskovat heittävät mielellään jeshuan tekstiin. Ei ole tyypistä muuta havaintoa - ellei nyt mainita kaikkia kuuluisia Yehoshuoita.

• Höh?

Munkin mielestä nimet on nimii ja liiat väännökset vaan sotkee asiaa.

• todistajansa

"Kuulkaa, te Daavidin suku, eikö se riitä, että te ihmiset väsytätte, kun vielä minun Jumalanikin itseenne väsytätte? Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." (Jes 7:13-14)

"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on
      sen tekevä." (Jes 9:6-7)

"Ja taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra? Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat. Herra, Jumala Sebaot, kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua." (Psa 89:5-8)

• Höh?

Ja nimi Immanuel tarkottaa kuulemma Jumalaa meidän kanssamme. Häntä me tieteski tarvitaan ainaki pähän paikan tullen.
        Oot sä itte juutalainen ja uskotko sä että Yeshua on Jumala?

• Yeshuasta
        Höh? kirjoitti:

Ja nimi Immanuel tarkottaa kuulemma Jumalaa meidän kanssamme. Häntä me tieteski tarvitaan ainaki pähän paikan tullen.
        Oot sä itte juutalainen ja uskotko sä että Yeshua on Jumala?

Hyvin toit esille Immanuelin nimen merkityksen, koska on keskeinen, samoin Yeshua-nimen merkitys "Herra pelastaa".

Olen ympärileikkaamaton lihassa, mutta ympärileikattu sydämeltä, vaikka perin vajavainen kaikessa Herran Hengen työssä ja täyteydessä.

Yeshua on Herra ja Herra on yksi, Jumalan Poika, jossa Isä vaikuttaa kauttaa kaikessa ihmisiin nähden valtakunnassaan ja täällä maan päällä enkeliensä ja Pyhän Hengen kautta.

• Yeshuasta kirjoitti:

Hyvin toit esille Immanuelin nimen merkityksen, koska on keskeinen, samoin Yeshua-nimen merkitys "Herra pelastaa".

Olen ympärileikkaamaton lihassa, mutta ympärileikattu sydämeltä, vaikka perin vajavainen kaikessa Herran Hengen työssä ja täyteydessä.

Yeshua on Herra ja Herra on yksi, Jumalan Poika, jossa Isä vaikuttaa kauttaa kaikessa ihmisiin nähden valtakunnassaan ja täällä maan päällä enkeliensä ja Pyhän Hengen kautta.

Nimi Yeshua käännettynä merkitsee: "Pelastus" ja "Pelastaa". Samalla se viittaa siihen tehtävään, mikä Yeshualla oli muinoin, yhä on ja tulee vastakin olemaan: "Pelastaa kansansa heidän synneistään".

Siunausta Yeshuassa!

• Höh?

Oli mielenkiintoinen linkki. Oli sittenYeshua messias tai ei, niin en vaan tajuu miks tuputtaa tiettyy nimee ainoona oikeena? Eikö voitais käyttää vain yhtä nimee Jeesus?

Samoin tuosta sapatista. Ekö se riitä, että lepää silloin ku on väsynyt?

• Balttis
        Höh? kirjoitti:

Oli mielenkiintoinen linkki. Oli sittenYeshua messias tai ei, niin en vaan tajuu miks tuputtaa tiettyy nimee ainoona oikeena? Eikö voitais käyttää vain yhtä nimee Jeesus?

Riittämättömyyden ja keskeneräisyyden raskauttamana: >> Tulkaa minun tyköni (Jeesus), kaikki työtä tekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon. >>

• Höh? kirjoitti:

ja Hänen opetuksiinsa on keskeisintä Uudessa Testamentissa.

Mä tunnustan Yeshua Nimeä siksi, että se on Isä J-lan lähettämän ja evästämän enkeli Gabrielin käskystä Vapahtajallemme annettu Nimi, jossa ainoassa Nimessä on Apostolien tekojen opetusten mukaan tarjolla pelastus. Miksi tyytyisit korvikenimiin ja korvikeopetuksiin, kun alkuperäissanomakin on valittavanasi?

Mitä vähemmän olet uskonelämäsi alussa opillisesti harhassa, sitä helpommin löydät tiesi puhtaaseen pelastusoppiin jatkossa.

Luemme edellä viittaamani jakeet: (Ap.t.4:)
        7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen NIMEEN te tämän teitte?"
        8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
        9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
        10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että YESHUA HaMashiach, Nasaretilaisen, NIMEN kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen NIMENSÄ kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

- Kertaan vielä viimeisestä jakeesta oleellisimman kohdan "...Ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ (kuin Yeshua HaMashiach) annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman!"
        - Jakeessa viitataan siihen, että tuon pelastavan Nimen antaja ei ole ihminen, vaan Isä J-la itse!

Mitä tulee juutalaisten Sapattiin, on se ainoa oikea lepopäivä, joka tulee erottaa eli pyhittää lepopäiväksi. Muut 'lepopäivät' ovat ihmisten itse sepittämiä ja niillä he pyrkivät mitätöimään J-lan ikuisen säädöksen. Ole varuillasi sellaisten harhaoppien suhteen, sillä 'vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan'!

Tämä palautteeni saattaa tuntua 'saarnaamiselta', mutta näitä asioita on perin vaikea kertoa 'omin sanoin'.

• Höh?
        Yakov kirjoitti:

ja Hänen opetuksiinsa on keskeisintä Uudessa Testamentissa.

Mä tunnustan Yeshua Nimeä siksi, että se on Isä J-lan lähettämän ja evästämän enkeli Gabrielin käskystä Vapahtajallemme annettu Nimi, jossa ainoassa Nimessä on Apostolien tekojen opetusten mukaan tarjolla pelastus. Miksi tyytyisit korvikenimiin ja korvikeopetuksiin, kun alkuperäissanomakin on valittavanasi?

Mitä vähemmän olet uskonelämäsi alussa opillisesti harhassa, sitä helpommin löydät tiesi puhtaaseen pelastusoppiin jatkossa.

Luemme edellä viittaamani jakeet: (Ap.t.4:)
        7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen NIMEEN te tämän teitte?"
        8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
        9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
        10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että YESHUA HaMashiach, Nasaretilaisen, NIMEN kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen NIMENSÄ kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

- Kertaan vielä viimeisestä jakeesta oleellisimman kohdan "...Ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ (kuin Yeshua HaMashiach) annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman!"
        - Jakeessa viitataan siihen, että tuon pelastavan Nimen antaja ei ole ihminen, vaan Isä J-la itse!

Mitä tulee juutalaisten Sapattiin, on se ainoa oikea lepopäivä, joka tulee erottaa eli pyhittää lepopäiväksi. Muut 'lepopäivät' ovat ihmisten itse sepittämiä ja niillä he pyrkivät mitätöimään J-lan ikuisen säädöksen. Ole varuillasi sellaisten harhaoppien suhteen, sillä 'vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan'!

Tämä palautteeni saattaa tuntua 'saarnaamiselta', mutta näitä asioita on perin vaikea kertoa 'omin sanoin'.

Sä oot aika hyvin perillä raamatusta ja mä alanki lukea sitä seuraavaksi. Moikka!
        Viäl tää sulle: mäki olisi tiätty yskinyt limat ulos etten olis hukkunu uima-altaasehe.
        Kiitti myös kaikille muille vastaajille. Moikka!

• Höh? kirjoitti:

Sä oot aika hyvin perillä raamatusta ja mä alanki lukea sitä seuraavaksi. Moikka!
        Viäl tää sulle: mäki olisi tiätty yskinyt limat ulos etten olis hukkunu uima-altaasehe.

...todellisia löytöjä eli hengellisiä aarteita löytöretkelläsi Raamattuun!

Suosittelen, että luet sitä yhdellä kahdesta seuraavasta tavasta:

1) Aloita viimeistään tänään ja lue päivittäin 3,5 lukua VT:sta ja 1 luku UT:sta ja merkitse lukemasi kohdat päivittäin listalle. Merkitse muistiin kaikki ne kohdat, joista Herran Pyhä Henki sulle erityisesti puhuu ja sen mitä Hän sulle puhuu,

2) Muuten kuin edellinen kohta, mutta lue päivittäin 7 lukua VT:sta ja 2 lukua UT:sta.

• hyh kun
        Höh? kirjoitti:

pahalle toi markettijeesus, aivan muovin ja oksennuksen oloista.
        Poistukaa äkkiä hajuinenne

• piku poika

yeshua on juonetu selaisesta sanasta mika tarkoitta pelastaja

• Kyl se ny vaa nii o :)

Me ei tartteta mittää nii kipeest ku just Pelastaja!

• emme tekojemme kautt
        Yakov kirjoitti:

Kyl se ny vaa nii o :)

Me ei tartteta mittää nii kipeest ku just Pelastaja!

ettei kukaan kerskaisi, sillä kaikki kerskaaminen on pahasta ja vain Herra Yeshua on Hyvä ja antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä anovat. Herra suokoon sinulle siunausta ja voimaa ja viisautta tahtonsa tekemiseen ja valona ja suolana olemiseen.

• Israelson
        emme tekojemme kautt kirjoitti:

ettei kukaan kerskaisi, sillä kaikki kerskaaminen on pahasta ja vain Herra Yeshua on Hyvä ja antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä anovat. Herra suokoon sinulle siunausta ja voimaa ja viisautta tahtonsa tekemiseen ja valona ja suolana olemiseen.

Usko ilman tekoja on kuollutta !

Kiitos että Pelastaja johdattaa itsekutakin edellä valmistetuissa hyvissäteoissa jotta, yksin nimi Pelastaja tulisi koroitetuksi. Ainiin hebreaksi tuo nimi on Yeshua ! : )

• poadel
        Israelson kirjoitti:

Usko ilman tekoja on kuollutta !

Kiitos että Pelastaja johdattaa itsekutakin edellä valmistetuissa hyvissäteoissa jotta, yksin nimi Pelastaja tulisi koroitetuksi. Ainiin hebreaksi tuo nimi on Yeshua ! : )

Aikamoista sekoilua.Jos joltain ihmisiä tarvitsee pelastaa niin kristittyjen taikauskolta.Onneksi tiede on tuonut valon tähän maailmaan.Kristinusko on valhetta ja se perustuu valehteluun ja vääristelyyn.

• poadel kirjoitti:

Aikamoista sekoilua.Jos joltain ihmisiä tarvitsee pelastaa niin kristittyjen taikauskolta.Onneksi tiede on tuonut valon tähän maailmaan.Kristinusko on valhetta ja se perustuu valehteluun ja vääristelyyn.

1) Ydinpommi ja niitä on maailmassa nyt sellainen arsenaali, että elämä maapallolta voitaisiin tuhota satakertaisesti joitakin merten syvyyksissä asuvia bakteereja lukuunottamatta!
        (Onneksi Yeshualla on ohjat käsissään, joten mitään aseita täällä ei käytetä Hänen antamatta lupaa!)

2) Biologiset aseet ja niitä on maailmassa lähes samat määrät kuin ydinaseitakin.

3) Kemialliset aseet ja niitäkin on maailmassa kaikkien ihmisten tappamiseksi.

4) Maa-, meri- ja ilmavoimien mekaaniset aseet kuten, ohjukset, rypälepommit, tykistöt, kranaatinheittimet, panssarivaunut,sarjatuliaseet jne.

5) Katumuspillerit, joilla hedelmöitynyt naisen munasolu voidaan tuhota...

jne jne jne

Tällaista 'tiede-jumalaa' SINÄ sitten palvot mieluummin kuin armollista Raamatun J-laa!
        (Vakka kantensa valitsee, sanotaan...)

• Aatteleppaite2.0
        Yakov kirjoitti:

1) Ydinpommi ja niitä on maailmassa nyt sellainen arsenaali, että elämä maapallolta voitaisiin tuhota satakertaisesti joitakin merten syvyyksissä asuvia bakteereja lukuunottamatta!
        (Onneksi Yeshualla on ohjat käsissään, joten mitään aseita täällä ei käytetä Hänen antamatta lupaa!)

2) Biologiset aseet ja niitä on maailmassa lähes samat määrät kuin ydinaseitakin.

3) Kemialliset aseet ja niitäkin on maailmassa kaikkien ihmisten tappamiseksi.

4) Maa-, meri- ja ilmavoimien mekaaniset aseet kuten, ohjukset, rypälepommit, tykistöt, kranaatinheittimet, panssarivaunut,sarjatuliaseet jne.

5) Katumuspillerit, joilla hedelmöitynyt naisen munasolu voidaan tuhota...

jne jne jne

Tällaista 'tiede-jumalaa' SINÄ sitten palvot mieluummin kuin armollista Raamatun J-laa!
        (Vakka kantensa valitsee, sanotaan...)

on myös se ettei muuta saa tartuttamaasi tautia uimahalleissa,kuten blogissasi kerrot räkiväsi altaaseen uidessasi,limaa keuhkoistasi.
        Tieteen ansiota on se että levittämäsi bakteerit tapetaan siellä kierrätetyssä vedessä,sinä olet paha.

• Aatteleppaite2.0
        poadel kirjoitti:

perustuu valheeseen kuten kaikki uskonnot

• Täh??
        Aatteleppaite2.0 kirjoitti:

on myös se ettei muuta saa tartuttamaasi tautia uimahalleissa,kuten blogissasi kerrot räkiväsi altaaseen uidessasi,limaa keuhkoistasi.
        Tieteen ansiota on se että levittämäsi bakteerit tapetaan siellä kierrätetyssä vedessä,sinä olet paha.

sanoo,iljettevää.hyi olkoon.

• Aatteleppaite2.0 kirjoitti:

...tekisit, jos olisit yllättäen tukehtumaisillasi lähinnä sylkimäiseen limaan? Oletan, että yskisit sen ulos. En ole kirjoittanut, että mulla olisi TAPANA sylkeä limaa uimahallissa.

Jotenkin sä pyrit aina vääntämään tosiasiat kieroon valoon ja se osoittaa sinussa asuvan 'syyttäjähengen', joka ei ole J-lasta, vaan eräästä tietystä olennosta alkuisin!

Ota nyt ne omassa Galleriassasi mainostamasi aivot parempaan käyttöön ja funtsi sitä, että miten suuri vaara on sylkäisty limaklöntti verrattuna noihin luettelemiini tiedemiesten ja -naisten kehittämiin joukkotuhoaseisiin?

• Aatteleppaite2.0
        Yakov kirjoitti:

...tekisit, jos olisit yllättäen tukehtumaisillasi lähinnä sylkimäiseen limaan? Oletan, että yskisit sen ulos. En ole kirjoittanut, että mulla olisi TAPANA sylkeä limaa uimahallissa.

Jotenkin sä pyrit aina vääntämään tosiasiat kieroon valoon ja se osoittaa sinussa asuvan 'syyttäjähengen', joka ei ole J-lasta, vaan eräästä tietystä olennosta alkuisin!

Ota nyt ne omassa Galleriassasi mainostamasi aivot parempaan käyttöön ja funtsi sitä, että miten suuri vaara on sylkäisty limaklöntti verrattuna noihin luettelemiini tiedemiesten ja -naisten kehittämiin joukkotuhoaseisiin?

räkisi ympäri allasta,sehän on sama kuin paskantais altaaseen.
        Etkö todellakaan ajattele,,niin no et todellakaan ajattale!

• Aatteleppaite2.0 kirjoitti:

räkisi ympäri allasta,sehän on sama kuin paskantais altaaseen.
        Etkö todellakaan ajattele,,niin no et todellakaan ajattale!

(Tuli kirjoitusvirheitä kahteen edelliseen)

Odotappas vaan, niin Herra ottaa sinut ennemmin tai myöhemmin sanoistasi kiinni. (Sun kohdalla on syytä rukoilla sitä oikein porukalla)

Tulet varmaan jossain elämäsi vaiheessa joutumaan samankaltaiseen tilanteeseen uima-altaassa tai muualla vedessä pulikoidessasi kuin minä ja toivottavasti onnistut sylkemään liman pois henkitorvestasi, ettei sun tarvitse silloin hukkua!
        ...

Painotan nyt vielä kerran sitä, ettei mun tapauksessa ollut todellakaan kyseessä vastuuntunnoton räkiminen, vaan pakkotilanteessa tapahtunut kirkkaan limamaisen syljen sylkeminen ihmisistä poispäin, etten itse olisi tukehtunut keskellä uima-allasta.

Oi, oi, oi että olikin suuri vahinko - melkein ahtaajien lakkoon verrattava - ettet sä ollut uimassa siinä vieressä ja ottamassa limaa naamallasi vastaan niin, ettei se olisi valunut veteen... ;)

Ps. Vaikka kuinka itkisit ja anoisit multa polvillasi rukoillen repliikkiä tähän, niin ei heru enää, ei!

• Chimpz
        poadel kirjoitti:

kaikkia uskontoja, uskonnot ovat harhaa.

• attele ny kerrankin

perustuu valheeseen kuten kaikki uskonnot

aattelijaite koskaan miettinyt että koko olemassaolosi perustuu valheeseen?

• Chimpz kirjoitti:

kaikkia uskontoja, uskonnot ovat harhaa.

...oppia lisää, sillä kaikki muut uskonnot, paitsi usko persoonalliseen Totuuteen, Nimeltä Yeshua HaMashiach, ovat harhaa.

Onhan kirjoitettu "Ne jumalat, jotka eivät ole tehneet taivaita ja maata, tulevat katoamaan maan päältä ja taivaan alta!"

Ps. Yeshua HaMashiach on J-la, joka on luonut taivaat ja maan, jos et satu sitä tietämään...

• Aatteleppaite2.0
        Yakov kirjoitti:

(Tuli kirjoitusvirheitä kahteen edelliseen)

Odotappas vaan, niin Herra ottaa sinut ennemmin tai myöhemmin sanoistasi kiinni. (Sun kohdalla on syytä rukoilla sitä oikein porukalla)

Tulet varmaan jossain elämäsi vaiheessa joutumaan samankaltaiseen tilanteeseen uima-altaassa tai muualla vedessä pulikoidessasi kuin minä ja toivottavasti onnistut sylkemään liman pois henkitorvestasi, ettei sun tarvitse silloin hukkua!
        ...

Painotan nyt vielä kerran sitä, ettei mun tapauksessa ollut todellakaan kyseessä vastuuntunnoton räkiminen, vaan pakkotilanteessa tapahtunut kirkkaan limamaisen syljen sylkeminen ihmisistä poispäin, etten itse olisi tukehtunut keskellä uima-allasta.

Oi, oi, oi että olikin suuri vahinko - melkein ahtaajien lakkoon verrattava - ettet sä ollut uimassa siinä vieressä ja ottamassa limaa naamallasi vastaan niin, ettei se olisi valunut veteen... ;)

Ps. Vaikka kuinka itkisit ja anoisit multa polvillasi rukoillen repliikkiä tähän, niin ei heru enää, ei!

ja siitä ei kukaan sua pois nosta ellet sinä itse.

• Aatteleppaite2.0
        attele ny kerrankin kirjoitti:

aattelijaite koskaan miettinyt että koko olemassaolosi perustuu valheeseen?

minä olen,jumala ei.

• otan syvästi osaa

minä olen,jumala ei.

Toivottavasti Jumala sinut pelastaa.

• Aatteleppaite2.0
        otan syvästi osaa kirjoitti:

Toivottavasti Jumala sinut pelastaa.

yritti jo mutta en mahtunut rekeen;)

• pois nimikristillis.

puhtaan ja pyhän juutalaisen Jeesuksen (Yeshuan) armon ja totuuden valkeuteen, niin pääset Jumalan valtakuntaan, kun synnyt ylhäältä vedestä ja Pyhästä Hengestä. Eikä enää tarvitse ulkopuolella värjötellä vaan saat kokea kuinka Jumalan tuli puhdistaa ja vesi antaa Hengen hedelmän kasvun.

• nimijuutalaiset

ilman sydämen ympärileikkausta pitävät kyllä varmaan tuota mainitsemaasi joulupukkiakin parempana seurakumppanina kuin Messias Yeshuaa kuten olet huomannut.

• Aatteleppaite2.0

fiktion tuotetta poikani,aivan kuten on Mooses ja muutkin raamattujen hahmot

• kommentti, ole hyvä

"Yeshua" on tuossa kontekstissa sama kuin Jeesus eli toisinsanoen noin parituhatta vuotta sitten elänyt todennäköisesti hyvin karismaattinen juutalainen mies, joka kuvitteli olevansa J-malan poika. :I Jos ihmiset lukisivat tarkemmin Raamattua niin he ymmärtäisivät, ettei messiasta ole vielä tullut. Messiaan tuloon nimittäin liittyisi ikuinen rauha ja temppelin rakentaminen uudelleen jne. -> kyseisiä asioitahan ei ole vielä nähty, vaan maailma on hyvinkin sotaisa edelleenkin.

• Kun J-lan Poika Yeshua tuli mun sydämeeni liki 40 vuotta sitten asumaan Pyhän Henkensä kautta, niin Hän toi ikuisen rauhan sinne tullessaan ja teki ruumiistani elävän J-lan temppelin.

Niin kauan kun ihminen lukee Vanhan Liiton Kirjoituksia peite silmillään, eikä ole koko sydämestään kääntynyt J-lan puoleen, niin hän ei ymmärrä siinä olevien profetioiden hengellistä merkitystä lainkaan. Juuri niin on sinunkin kohdallasi käynyt, mutta älä ystävä parka masennu, sillä Yeshualle et sinäkään ole toivoton tapaus :)

• poadel
        Yakov kirjoitti:

Kun J-lan Poika Yeshua tuli mun sydämeeni liki 40 vuotta sitten asumaan Pyhän Henkensä kautta, niin Hän toi ikuisen rauhan sinne tullessaan ja teki ruumiistani elävän J-lan temppelin.

Niin kauan kun ihminen lukee Vanhan Liiton Kirjoituksia peite silmillään, eikä ole koko sydämestään kääntynyt J-lan puoleen, niin hän ei ymmärrä siinä olevien profetioiden hengellistä merkitystä lainkaan. Juuri niin on sinunkin kohdallasi käynyt, mutta älä ystävä parka masennu, sillä Yeshualle et sinäkään ole toivoton tapaus :)

Ei ole mitään vanhaa liittoa olemassakaan.Kristittyjä ei ole heprealaisen raamatun säännökset koskaan koskenutkaan.Mistä siis saat sen" vanhan liiton".En itse ole juutalainen vaan entinen kristitty,eronnut kirkosta.Yksi iso syy erooni oli kristittyjen harrastama asioiden vääristely ja vääntely jopa suoranainen valehtelu.Toinen asia joka tympäisee on omien mielipiteiden esittäminen totuuksina ja muiden mielipiteiden vähättely.Kristitty lähimmäisenrakkaus kohdistuu vain toisiin kristittyihin ja jos ei käänny teidän taikauskoon niin jo aletaan puhumaan saatanasta ja helvetistä. Te ihmisten vihaajat tukitte tämänkin palstan asialliselta keskustelulta ja tiedonsaannilta niiltä joita juutalaisuus kiinnostaa aidosti.

• poadel kirjoitti:

Ei ole mitään vanhaa liittoa olemassakaan.Kristittyjä ei ole heprealaisen raamatun säännökset koskaan koskenutkaan.Mistä siis saat sen" vanhan liiton".En itse ole juutalainen vaan entinen kristitty,eronnut kirkosta.Yksi iso syy erooni oli kristittyjen harrastama asioiden vääristely ja vääntely jopa suoranainen valehtelu.Toinen asia joka tympäisee on omien mielipiteiden esittäminen totuuksina ja muiden mielipiteiden vähättely.Kristitty lähimmäisenrakkaus kohdistuu vain toisiin kristittyihin ja jos ei käänny teidän taikauskoon niin jo aletaan puhumaan saatanasta ja helvetistä. Te ihmisten vihaajat tukitte tämänkin palstan asialliselta keskustelulta ja tiedonsaannilta niiltä joita juutalaisuus kiinnostaa aidosti.

...en ole ihmisten vihaaja, eikä mulla ole koskaan ollut edes aikomusta ryhtyä sellaiseksi :)

Jokainen Raamatulle uskollinen uskova ihminen eroaisi ainakin ev.lut.kirkosta viimeistään nyt, kun arkkipiispaksi on valittu avoimesti homoja parisuhteeseen siunaava piispa, Kari Mäkinen. Mä erosin muista syistä jo vuonna 1972.

• Messias Yeshuassa

Mutta niille, jotka eivät tahdo tehdä rauhaa Jumalan kanssa, tuli riita ja miekka, sillä sotivat Herran Messiasta vastaan, koska eivät tunne Jumalaa. Ja temppeli on Yeshuassa, itsekukin Jumalan lapsi sen kivinä, apostolit perustuksena ja Yeshua kulmakivenä, johon monet loukkaantuu, kuten on kirjoitettu:

"Avatkaa minulle vanhurskauden portit, käydäkseni niistä sisälle kiittämään Herraa. Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle. Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi. Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi. Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme. Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä. Oi Herra, auta, oi Herra, anna menestys!" (Psalmi 118:19-)

"Sentähden kuulkaa Herran sana, te pilkkaajat, te jotka hallitsette tätä kansaa Jerusalemissa. Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" - sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene. Ja minä panen oikeuden mittanuoraksi ja vanhurskauden vaa'aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan, ja vedet huuhtovat pois piilopaikan. Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa." (Jesaja 28:14-)

• Hyh haisee

liikaakin hänestä ja alkaa taas tuntua että mitä enemmän mainostatte niin sitä enemmän kartan tuota heppua

• kerrotaan

silminnäkijöiden toimesta. Autuaat ne, jotka uskovat ja tahtonsa tekevät.

• Akkad

...Uusi Testamentti ei kuulu juutalaisuuden kaanoniin.

• Balttis muistuttaa..
        Akkad kirjoitti:

Tai hajaannuksen ajan synagogajuutalaisuudeksi, sillä mies Daavidin suvusta istuu alati hänen valtaistumellaan Herrana ja kuningaspappina Melkisedekin järjestyksen mukaan, joka on korkeinta kuninkuutta ja pappeutta mitä on koskaan maan päälle ilmestynyt ja tiettäväksi tehty. Psalmi 110; ja Sak.6:12,13.

• uskoisin kuitenkin
        Akkad kirjoitti:

että kysyjälle ei sillä ole merkitystä. Hyvä kannaltaa kun oppisi tuntemaan juutalaisen kuninkaiden Kuninkaan ja herrojen Herran, että voisi Vapahtajassaa pelastua ja päästä Jumalan valtakuntaan, sillä siitähän Yeshuassa on kysymys, ensin juutalaisille noin 2000 vuotta sitten ja sen jälkeen pakanakansoille noin 2000 vuotta sitten. Nyt saamme lupauksien täyttymisiä todistaa Israelin ja juutalaisten osalta ja pakanakansoissa heidän osaltaan, sillä Herra on hyvä ja suo jokaiselle anovalle ilman erotusta, hallelujah.

• 14+6
        Balttis muistuttaa.. kirjoitti:

Tai hajaannuksen ajan synagogajuutalaisuudeksi, sillä mies Daavidin suvusta istuu alati hänen valtaistumellaan Herrana ja kuningaspappina Melkisedekin järjestyksen mukaan, joka on korkeinta kuninkuutta ja pappeutta mitä on koskaan maan päälle ilmestynyt ja tiettäväksi tehty. Psalmi 110; ja Sak.6:12,13.

istuivat vuodesta Daavidin istuimella 586 Sidkijan menetettyä kuninkuuden? Mainitse yksi, samalla voit kertoa persialais- ja hellenismivaikutteista apokryfikirjoissa.

• Balttis osoittaa...
        14+6 kirjoitti:

istuivat vuodesta Daavidin istuimella 586 Sidkijan menetettyä kuninkuuden? Mainitse yksi, samalla voit kertoa persialais- ja hellenismivaikutteista apokryfikirjoissa.

Valtaistuimelle, ja Herramme on nousut Juudasta, ja Hän on se Jumalan Poika, Daavidin näkemällä Jumalan valtaistuimella, ja Hän kutsui Jumalaa Isäkseen, - ja hän on viimeinen Juudan kuningas, jolla on hallussaan orjantappuroin kuurnattuna "Juudan valtikka" (1 Ms.49:10) katoamaton: Juutalaisten kuningaspappi iankaikkisesti, Jahven valan sanalla vahvistettuna: Psalmi 110; 89:20-30.

>> Silloin puhuit NÄYSSÄ hurskaallesi ja sanoit: "Olen löytänyt Daavidin, palvelijani, voidellut hänet pyhällä öljylläni. Häntä käteni lujasta tukee, ja käsivarteni vahvistaan häntä. Vihollinen ei ole vaativa häneltä takaisin eikä vääryyden mies häntä sorra, vaan Minä murskaan vihollisensa edessään ja lyön vihamiehiänsä. Uskollisuuteni ja armoni on kanssaan, ja sarvensa kohoaa nimessäni. Asetan kätensä merten ylle ja oikean kätensä virtain ylle. Kutsuu minua: "Sinä Isäni, Jumalani ja autuuteni kallio. Ja asetan hänet esikoksi (first-born; Ps.2:7), maan kuninkaita korkeammaksi (Jes.66:1). Säilytän hänelle armoni iäti, ja liittoni kanssaan on luja. Teen hänen siemenensä iäti pysyväksi ja valtaistuimensa niinkuin taivasten päivät. >>

• Balttis
        Balttis osoittaa... kirjoitti:

Valtaistuimelle, ja Herramme on nousut Juudasta, ja Hän on se Jumalan Poika, Daavidin näkemällä Jumalan valtaistuimella, ja Hän kutsui Jumalaa Isäkseen, - ja hän on viimeinen Juudan kuningas, jolla on hallussaan orjantappuroin kuurnattuna "Juudan valtikka" (1 Ms.49:10) katoamaton: Juutalaisten kuningaspappi iankaikkisesti, Jahven valan sanalla vahvistettuna: Psalmi 110; 89:20-30.

>> Silloin puhuit NÄYSSÄ hurskaallesi ja sanoit: "Olen löytänyt Daavidin, palvelijani, voidellut hänet pyhällä öljylläni. Häntä käteni lujasta tukee, ja käsivarteni vahvistaan häntä. Vihollinen ei ole vaativa häneltä takaisin eikä vääryyden mies häntä sorra, vaan Minä murskaan vihollisensa edessään ja lyön vihamiehiänsä. Uskollisuuteni ja armoni on kanssaan, ja sarvensa kohoaa nimessäni. Asetan kätensä merten ylle ja oikean kätensä virtain ylle. Kutsuu minua: "Sinä Isäni, Jumalani ja autuuteni kallio. Ja asetan hänet esikoksi (first-born; Ps.2:7), maan kuninkaita korkeammaksi (Jes.66:1). Säilytän hänelle armoni iäti, ja liittoni kanssaan on luja. Teen hänen siemenensä iäti pysyväksi ja valtaistuimensa niinkuin taivasten päivät. >>

En riko liittoani enkä muuta: Daavidille en valehtele. SIEMENSÄ PYSYY IÄTI JA VALTAISTUIMENSA KUIN AURINKO, PYSYY IÄTI LUJANA KUIN KUU. JA TODISTAJA PILVISSÄ ON USKOLLINEN." Sela.

• Balttis kirjoitti:

En riko liittoani enkä muuta: Daavidille en valehtele. SIEMENSÄ PYSYY IÄTI JA VALTAISTUIMENSA KUIN AURINKO, PYSYY IÄTI LUJANA KUIN KUU. JA TODISTAJA PILVISSÄ ON USKOLLINEN." Sela.

Minkä Korkein on Daavidille luvannut, sen Hän myös on tehnyt ja edelleenkin tekee!

Taivaassa on Ilmestyskirjan mukaan Korkeimman valtaistuimen alapuolella 24 valtaistuinta ja niillä istumassa Korkeimman asettamat kuninkaat alaisiaan hallitsemassa. Uskon heidän hallitsevan sieltä käsin Korkeimman ohjauksessa ihmisten valtakuntia ja kansoja maan päällä, mukaan lukien Suomi jne.

Poikkeuksena edelliseen uskon, että Korkein on asettanut Israelin kansan suoraan Poikansa Yeshuan alaisuuteen, koska Israel on Hänen silmäteränsä.

• Yes Huan Kotti

muistaakseni noin 4000 Jumalaa, tuo Yeshua on luultavasti yksi heistä?

• Messiaaninen

Yeshua on juutalaista alkuperää ja jo Tanakh puhuu Hänestä:

Sananl: 30:4
        "Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret ja kaikki?
        Mikä on Hänen nimensä ja mikä on Hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät."

Tanakh vastaa itse tuohon kysymykseen:
        Jes 9:5
        "Sillä lapsi on meille syntnyt, Poika on meille annettu, jonka hartiolilla on herraus:

Hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas:"

• poadel
        Messiaaninen kirjoitti:

"Sillä lapsi on meille syntnyt, Poika on meille annettu, jonka hartiolilla on herraus:

Hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas:"

on mahdotonta keskustella mistään järkevästi.Mikään asia ei heillä tunnu kuuluvan reaalimaailman piiriin vaan kaikki on kehäpäätelmiä raamatusta ja sen omasta tulkinnasta.Hämmästyttävää on vielä se varmuus
        jolla asiat esitetään vaikka mikään todellisessa maailmassa ei tue näitä päätelmiä.

• Mesiaaninen
        poadel kirjoitti:

on mahdotonta keskustella mistään järkevästi.Mikään asia ei heillä tunnu kuuluvan reaalimaailman piiriin vaan kaikki on kehäpäätelmiä raamatusta ja sen omasta tulkinnasta.Hämmästyttävää on vielä se varmuus
        jolla asiat esitetään vaikka mikään todellisessa maailmassa ei tue näitä päätelmiä.

että Tanakh on satua?

Eikös se ole juutalainen kirja?

Mitenkä sinä selität nuo kohdatat?

• taivaan poika
        Messiaaninen kirjoitti:

hänen tyttärensä nimi?
        Muistaakseni Jeesulla oli siskojakin
        Ainakin Herran vaimon nimi on Miriam koska hänen kanssaan hän teki tuon Jeshuan.
        ja sit toi Miriam onkin tätä nykyä taivaan kuningatar ja esirukoukset hänelle auttavat
        eix kuullostakin järkevältä ja niin ihanan pakanalliselta että ihan..

• 13+13
        taivaan poika kirjoitti:

hänen tyttärensä nimi?
        Muistaakseni Jeesulla oli siskojakin
        Ainakin Herran vaimon nimi on Miriam koska hänen kanssaan hän teki tuon Jeshuan.
        ja sit toi Miriam onkin tätä nykyä taivaan kuningatar ja esirukoukset hänelle auttavat
        eix kuullostakin järkevältä ja niin ihanan pakanalliselta että ihan..

Jossa voisitte rauhassa jatkaa Jumalan Pojan pilkkaamista, niinkuin teitte Jumalan Pojan ristiinnaulistsemisen hetkellä? Menkäähän kokeilemaan josko verivelka, jota Israelin kansa huusi päälleen tulevaksi, olisi jo kokonaan maksettu. Verivelkako pidättää sinne palaamasta?

• poadel
        13+13 kirjoitti:

Jossa voisitte rauhassa jatkaa Jumalan Pojan pilkkaamista, niinkuin teitte Jumalan Pojan ristiinnaulistsemisen hetkellä? Menkäähän kokeilemaan josko verivelka, jota Israelin kansa huusi päälleen tulevaksi, olisi jo kokonaan maksettu. Verivelkako pidättää sinne palaamasta?

olen ex-kristitty en juutalainen.Tässä keskustulussa ei varmaan ole ollut yhtään juutalaista.Tämä on keskustelu on käyty kirkosta eronneiden ja "uudesti syntyneiden" vihan kylväjien kesken.Kokeilkaapas tuoda keskusteluun vanha käännytyskonsti saatanalla ja helvetillä uhkaaminen ja jos se ei tehoa niin
        vaikka maailmanloppu ja kadotus.Luulisi niiden tehoavan niin että joku peloissaan kääntyy teidän taikauskoonne.

• Irina Rodnina Bukama
        poadel kirjoitti:

olen ex-kristitty en juutalainen.Tässä keskustulussa ei varmaan ole ollut yhtään juutalaista.Tämä on keskustelu on käyty kirkosta eronneiden ja "uudesti syntyneiden" vihan kylväjien kesken.Kokeilkaapas tuoda keskusteluun vanha käännytyskonsti saatanalla ja helvetillä uhkaaminen ja jos se ei tehoa niin
        vaikka maailmanloppu ja kadotus.Luulisi niiden tehoavan niin että joku peloissaan kääntyy teidän taikauskoonne.

Jos olet sellainen helvetin peltottelulla käännytetty x.

• plmb
        Messiaaninen kirjoitti:

Jumalan nimi JHWH kuuluu Jumalan 4-kirjaimisiin nimiin.
        JSUA´ kuuluu näihin Tetragrammaton nimiin.
        S on 60 kertaa vahvempi kuin H ja
        A´ on 14 kertaa vahvempi kuin H lukuarvoissa.

Kun Jeesus lähti takaisin Jumalan tyköä, Hän sanoi että seurakunnalle on hyväksi, että Hän palaa Jumalan tylkä, koska vielä vahvempi PyHä Henki Hänen lähettämänään pääsee silloin tulemaan seurakuntaan.

Kun Hän oli juuri noussut haudasta , keskustellut Marian kanssa-" Älä koske minua ennen kuin olen palannut isäni suojiin, (Shecinah, Ain Hasmal)-
        ( palannut niihin (Hes. 1) vahvuuksiin)
        ja sen tehtyään Hän tuli Siionin vuorelle seurakunnan huoneeseen seinien läpi ja puhalsi opetuslasten päälle ja käski heitä vastaanottamaan Pyhän Hengen.
        mutta kesti seitsemän viikkoa ennen kuin Henki tuli Siionin vuorelle Jumalan tyköä.
        Sitä päivää sanotaan Shavuot, helluntaipäiväksi.

• Messiaaninen kirjoitti:

...lyhyt ja naseva kirjoitus!

Ja miten paljon löydämmekään Tanakh'ista kohtia, joissa Yeshuan suuruutta julistetaan!

Ehkä Hän onkin liian suuri, monelle pienelle ihmiselle käsittää... :)

• Yeshua

Yeshua on Jumalan Poika eli Jumalan Sana joka tuli lihaksi. Niinkuin ne sanat, jotka sinä suustasi lähtevät, voidaan sanoa olevan sinusta lähtöisin, sinua itseäsi, sinun synnyttämiäsi eli sinua, niin myös Jumalan Sana on Hän itse, Hänestä lähtöisin, Hänen synnyttämänsä, Hänen Poikansa eli Hän. Juutalaiset, suurimmalta osaltaan eivät tätä ole vielä ymmärtäneet. He uskovat Jumalaan, mutta eivät ole ymmärtäneet, että Jumala itsessään oli heidän keskellään lihaksi tulleena Sanana. Menee aika ja toinen aika ja tämä ymmärretään.
      Pieni osa Israelin sukukunnista ovat jo tämän ymmärtäneet, mutta suurimman osan silmillä on vielä tänäkin päivänä peite eivätkä he näe kirkkaasti asioita. Kun Jumalan Henkin laskeutuu kaiken lihan päälle, avautuvat myös israelilaisten ja myös Juudan sukukunnan silmät näkemään asiat niinkuin ne ovat.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4015
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2417
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2322
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2092
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1816
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      72
      1142
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1101
    Aihe