Hamppu auttaa migreeniin

lounliboi

Tässä keskustelua lääkekäyttäjiltä aiheesta:

"Itselläni migreeni todettiin noin 6 vuotta sitten. Oireet alkavat niskan ja hartian seudulta tai suorana jomotuksena. Alkuvaihe kestää 2-5 tuntia ja sisältää jomotusta ja tihentyvää jyskytystä. Tässä vaiheessa otettuna melkein lääke kuin lääke ajaa asiansa.

Jomotuksen ja jyskytyksen kiihtyessä tulee valoarkuus ja liikkuminen tuottaa tuskaa. Tätä kestäisi 1-2 tuntia ja se vie lopulta sänkyyn sikiöasentoon kyvyttömäksi jopa ajatteluun.

Lääkkeinä kokeiltu buranaa, panadol zappia, miranaxia, almogrania ja kannabista.

Ensimmäisessä vaiheessa otettuna melkein mikä tahansa käy, mutta mielellään en vielä ottaisi koska huolellisella venyttelyllä ja rentoutumisella saan tilanteen menemään ohi noin 30-40% tapauksista. Ensimmäisessä vaiheessa otettuna apteekin lääkkeet vaikuttavat kohtalaisesti. Burana vaikuttaa noin kahdessa tunnissa joka on aivan liian pitkä aika ja annoksen pitäisi olla minimissään 600 mg, mieluiten 800 mg. Panadol zapp vaikutti nopeammin, noin 1,5 h tunnissa, mutta sekin mielestäni liian hidas ja annokset suuria. Miranax 400 kaksin kappalein auttaa noin tunnin ja vartin päästä. Almogran vaikuttaa noin kahdessa tunnissa, mutta saa mahan sekaisin. Ei kiva. Kannabis vaikuttaa 5-10 minuutissa pienilläkin annoksilla.

Toisessa vaiheessa otettuna apteekin tuotteet ovat usein jo vähän myöhässä. Pitkän vaikutusajan takia tilanne ehtii jo usein pahentua sikiöasentoon. Jos mahdollista niin otan savut ja 10-15 minuutin päästä oireet ovat kadonneet. Kolmannessa vaiheessa lääkket alkavat olla turhia ja polttaminen kauheaa tuskaa. Annos kasvaa ja vaikuttaa vasta noin 30-45 minuutin kuluttua. Ei välttämättä aina ja silloin itkettää.

Miksi minä olen siirtynyt migreeninhoidossa kannabikseen?

Vaikutusaika uskomattoman nopea verrattuna muihin tuotteisiin. Sivuvaikutukset miellyttäviä, toisin kuin apteekin tuotteissa joista usein tulee turta ja väsähtänyt olo. Kannabis vain tuntuu antavan uutta virtaa. Toisessa vaiheessa tavallisten lääkkeiden käyttö on usein aivan liian myöhäistä ja minulta menisi useita tunteja kivun kanssa painiessa. Kolmannessa vaiheessa mikään muu ei auta eikä edes välttämättä kannabis. Minua on myös alkanut epäilyttää synteettiset tuotteet ja niiden säännöllinen käyttö. Itse kasvatettu lääke on turvallinen ja tuttu.

Annokset ja lajike?

Normaalisti polttelen noin 0,05-0,2 gramman annoksia jotka olen kokenut riittäväksi. Mielestäni less is more -väittämä pitää paikkansa. Lajikkeena tähän mennessä parhaaksi olen kokenut pacifican."

8

1468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lounliboi

"
      Täällä kanssa yksi joka kärsii migreenistä. Migreeni ei ole vain ajoittaista päänsärkyä, vaan pahimmillaan se on säännöllinen vaiva, joka tuottaa suunnatonta kipua ja pahaa oloa.
      Migreenikohtaus voi alkaa monesta syystä. Voimakas tai liikkuva valo ja stressi voivat laukaista kohtauksen. Väsymys, alhainen verensokeri ja nestehukka edesauttavat kohtauksen tuloa.

Itselläni kohtaukset alkavat näköharhoilla ja näön osittaisella menetyksellä. Tätä vaihetta kestää yleensä noin 45min, kunnes tulee kipua mukaan. Kipu on todella kovaa jyskyttävää kipua, ja kipupiste siirtyy moneen otteeseen kohtauksen aikana. Kohtaus voi pahimmillaan kestää monia tunteja. Itse en oksentele kohtauksen aikana, mutta puhuminen ja joskus ajatteleminenkin voi tuntua mahdottomalta.

Lepo on ylivoimaisesti paras apu migreeniin. Nukkuminen tai sen yrittäminen kannattaa aina.
      Nykyisin käytän lääkkeinä Zomig 2,5mg ja kannabista. Edellä mainittu lääke ei auta kipuun, vaan se laajentaa supistelevia verisuonia kannabiksen tavoin. Lääke auttaa yllättävän hyvin, sillä voisi pärjätä pelkästäänkin. Ainoana miinuksena on järkyttävä hinta; 40e/6 tablettia. Varsinkin annostuksen ollessa 1-2 tablettia kerralla.
      Kannabis auttaa migreeniin melkein ihmelääkkeen tavoin, se poistaa lähes täysin kaiken kivun, pahan olon ja yleisen vitutuksen.

Ensimmäisellä kannabiksen lääkekokeilukerralla otin 2 täsmälääkettä ja poltin noin 0,15g budia heti oireet huomattuani. Menin kuuman suihkun jälkeen unille, enkä ehtinyt tuntea paljoakaan kipua ennen nukahtamista. Heräsin myöhemmin illasta toipuneena.
      Toisella kerralla, eli eilen, otin yhden täsmälääkkeen ja poltin noin 0,2g peruslätkää (tiedän, mutta ei se välttämättä aina ole paskaa ja sisällä luonnottomia yhdisteitä) heti oireet huomattuani. Menin suoraan sänkyyn, ja tässä vaiheessa olin jo melko paukuissa. Tunnelmat olivat melko rennot sängyllä maatessa (olosuhteet huomioon ottaen), ja näköharhat näyttivät värikkäiltä ja etäisesti jotain miellyttävää muistuttavilta.
      Tunsin kuinka heikko kipu siirsi paikkaa, häviten kokonaan noin tunnissa. "Harhapesäkkeet" silmistä katosi yksi kerrallaan ja näkö palautui. Puolentoista tunnin jälkeen olin jo jalkeilla ja pystyin jopa dataamaan
      Olen tyytyväinen tuloksiin, ensi kerralla kokeilen pelkästään kannabiksella ja raportoin myöhemmin lisää.

Migreenin hoitoon ja sen estämiseen on muutamia niksejä.
      - Kuuma suihku (pimeässä kylppärissä) auttaa itselläni ainakin.
      - Tämä saattaa kuulostaa absurdilta, mutta Hyvä Terveys lehdessä luki joukon tutkijoita väittävän itsetyydytyksen auttavan migreenin oireisiin ja lievittävän pahaa oloa.
      - Ainakin pk-seudun busseissa on osa ikkunoistakin myyty mainoksille. Sisältä katsottaessa ikkunasta näkee melko heikosti ulos ja aurinko paistaa sisään erittäin häiritsevällä tavalla. Ei kannata katsella kyseisistä ikkunoista ulos ollenkaan, rei'istä tuleva valo aiheuttaa kohtauksia melko helposti. Asiasta on valitettu terveyshaittana, mutta raha taitaa houkuttaa bussifirmoja enemmän.
      - Suklaa voi aiheuttaa kohtauksia joillakin ihmisillä.
      - Buranat ym. on ihan perseestä, oikeesti. Jos kärsii migreenistä usein niin kannattaa hankkia reseptilääkitys tilanteisiin joissa ei voi polttaa kannabista tai kannabiksen ohella käytettäväksi."

"
      Hyvä ystäväni testasi eilen Northern Lightsia migreeniinsä. Kohtaus oli kiihtymässä, 600 mg burana oli vaikuttanut reilun 1,5 h ja jyskytys päässä oli kuulemma vain pahenemassa. Liikkuminen ja valon näkeminen sattuivat ja kovaa. Volcano lämpimäksi ja noin 0,1 g kukkaa valmiiksi.

Pienillä toleilla oleva potilaamme otti yhteensä vajaan pussillisen höyryä ja jo muutamassa minuutissa alkoi jyskytys päässä tasaantua. Noin 10 minuutin jälkeen päässä tuntui kuulemma enää pieni jomotus joka oli painumassa taka-alalle. 15-20 min ja koko migreeni oli unohdettu.

Tehokasta, edullista ja toimivaa! Ilman hamppua olisi voinut tulla taas lähtö sairaalaan vuodepotilaaksi ja kipulääkkeiden piikitykseen."

• lounliboi

"Mulle tulee välillä jopa 3 pvän migreeni,niin että saa olla oksentamassa verta ku muuta ei enää tuu kahen pvän oksentamisen jälkeen. ja tämä kaikki johtuu kipulääkkeistä (Temgesic)joita joudun syömään hermosärkyihini. Kerran taas iski kohtaus,oli pakko olla pimeessä huoneessa yrjöämpäri vierellä ni kaveri sattu soittamaan,niin kerroin tilanteen ettei musta oo nyt oikein juttukaverix ni kaveri oli et oota tunti et hän tulee käymään ja tuo kunnon kukkaa ni eiköhän migreeni lähe.Olin sata varma ettei se auta ollenkaan,mutta kun ensimmäisen jointin poltin ni johan alko auttaa,viel jyskytti ekan jointin jälkeen niin väsäsin toisen ni sitten hävis migreenikohtaus kokonaan pois ja tuntu et ollaan taas elävien kirjoissa kiitos lajikkeelle nimeltään white widow joka pelasti sen kohtauksen. Ei auttanu Almogranit ei Imigranit,(migreenilääkkeet) mutta white widow tuli ja pelasti ettei tarvinnu oksentaa 3 vrk ja olla sama aika pimeessä huoneessa yrjöämpäri kaverina.

Tämän tapauksen jälkeen olen pyytänyt kipulääkäriltäni että haettaisiin poikkeuslupaa Bedrocan lääkitykseen,koska on hermosärkyä kädessä enkä tahtoisi enää syödä synteettisiä huumelääkkeitä,jotka eivät edes auta niin hyvin hermokipuihin kuin kunnon kukinta,mutta tiukassa tuntuu olevan Bedrocanin saanti vaikka yli 10v on testattu lähes kaikki kipulääkkeet,joista seuraa kaupan päälle vielä kamalat s.oireet. Tiiä sitten mitä kipulääkäri oikein pelkää,ilmeisesti ei halua hamppu tohtorin leimaa otsaan,vaikka lääkäri ei edes päätä sitä että myönnetäänkö erityislupa vai ei se on lääkelaitoksen tehtävä lääkärin on vain perusteltava miksi haetaan Bedrocan lääkitystä. Mut ilmeisesti maine menee potilaan edelle,koska käyn yksityisellä kipupolilla ja ne ovat tarkkoja maineestaan ei potilaistaan tai ainakin siltä tuntuu ku aina on joku meriselitys valmiina miksi ei kannabista voisi käyttää lääkkeenä. Olen ollut jopa yht p.asiamieheen ja hän on ollut yht sairaalan ylilääkäriin,ni vastaus Bedrocan lääkitykseen on ei kuulu valikoimiin. Vaikka lääkelaitoksen asiantuntijat ovat sitä mieltä että kannabishoito pitäisi aloittaa kipupolilla,ettei mee nyt ihan mun järkeen tää touhu. No nyt on lääkelaitoksen ylilääkäriltä postia kipulääkärilleni,koska hän halusi seurata mitä viranomaiset päättää kannabislääkityksen suhteen ja lääkelaitos haluaa että kannabishoito pitäisi alottaa kipupolilla,et saa nyt nähä ku kiikutan lääkelaitoksen toiveen mustaa valkoisella että mitä tulee tapahtumaan. Et mennän sitten miten lääkelaitos haluaa,mutta tuntuu et mielummin kipulääkäri kakkii housuunsa ennen kuin anoo erityislupaa lääkelaitokselta Bedrocanin käyttöön."

"No heipähei!

Olen nyt sairastanut kroonista migreeniä noin 7 vuotta. Viimeisen kahden vuoden aikana migreeni on myös alkanut aiheuttanuttamaan niskassani paineen tunnetta, vasemmasta silmästä lähtee näkö kohtauksen iskiessä, oksennan useasti kohtauksen aikana, sahalaitakuviot pienentävät näkökenttäni noin 10% alkuperäisestä. Näitä kohtauksia on siis noin 3-6 viikossa. Eri lääkkeistä olen kokeillut Primperania, topimaxia, zomiggia, jotain muita epilepsia/verenpaine/mielialalääkkeitä migreenin estolääkkeinä. Nuo lääkkeet aiheuttavat lähinnä krapulan tunnetta aamuisin ja oksentelua. Aurinko aiheuttaa koviakin sahalaitoja ja jos nukkuessani kuulin esim. musiikkia aamulla oli pää todella kipeä.

Kokeiltuani ensimäisen kerran ruohoa migreeniini helpotti kaikki oireet yksitellen, verenpaine hellitti nousuissa, toisen bongihitin jälkeen kaikki kipu lakkasi, ainoastaan oksennuksen tunne säilyi mutta sekin meni ohi. tuo ensimäinen laji taisi olla Northern Lights.

Nyt olen viimeiset 5kk saanut poltella lähes päivittäin eikä migreeniä ole tullut kertaakaan kun savuja on ollut. Myös nukkuminen on helpompaa nykyään.
        Sain vapautuksen armeijasta myös migreenini takia koska kohtauksen sattuessa olen täysin toimintakyvytön eikä lääkärit ole löytäneet sopivaa lääkettä minulle vielä.

Suosin pieniä määriä noin 3-6h välein ja vapaapäivinä polttelen enemmän muutenkin leffoja katsellessa ( Mikä onnistuu juurikin paukun ansiosta, aikaisemin en pystynyt katsoa televisiota saamatta järkyttävää migreenikohtausta )"

• lounliboi
        lounliboi kirjoitti:

"Mulle tulee välillä jopa 3 pvän migreeni,niin että saa olla oksentamassa verta ku muuta ei enää tuu kahen pvän oksentamisen jälkeen. ja tämä kaikki johtuu kipulääkkeistä (Temgesic)joita joudun syömään hermosärkyihini. Kerran taas iski kohtaus,oli pakko olla pimeessä huoneessa yrjöämpäri vierellä ni kaveri sattu soittamaan,niin kerroin tilanteen ettei musta oo nyt oikein juttukaverix ni kaveri oli et oota tunti et hän tulee käymään ja tuo kunnon kukkaa ni eiköhän migreeni lähe.Olin sata varma ettei se auta ollenkaan,mutta kun ensimmäisen jointin poltin ni johan alko auttaa,viel jyskytti ekan jointin jälkeen niin väsäsin toisen ni sitten hävis migreenikohtaus kokonaan pois ja tuntu et ollaan taas elävien kirjoissa kiitos lajikkeelle nimeltään white widow joka pelasti sen kohtauksen. Ei auttanu Almogranit ei Imigranit,(migreenilääkkeet) mutta white widow tuli ja pelasti ettei tarvinnu oksentaa 3 vrk ja olla sama aika pimeessä huoneessa yrjöämpäri kaverina.

Tämän tapauksen jälkeen olen pyytänyt kipulääkäriltäni että haettaisiin poikkeuslupaa Bedrocan lääkitykseen,koska on hermosärkyä kädessä enkä tahtoisi enää syödä synteettisiä huumelääkkeitä,jotka eivät edes auta niin hyvin hermokipuihin kuin kunnon kukinta,mutta tiukassa tuntuu olevan Bedrocanin saanti vaikka yli 10v on testattu lähes kaikki kipulääkkeet,joista seuraa kaupan päälle vielä kamalat s.oireet. Tiiä sitten mitä kipulääkäri oikein pelkää,ilmeisesti ei halua hamppu tohtorin leimaa otsaan,vaikka lääkäri ei edes päätä sitä että myönnetäänkö erityislupa vai ei se on lääkelaitoksen tehtävä lääkärin on vain perusteltava miksi haetaan Bedrocan lääkitystä. Mut ilmeisesti maine menee potilaan edelle,koska käyn yksityisellä kipupolilla ja ne ovat tarkkoja maineestaan ei potilaistaan tai ainakin siltä tuntuu ku aina on joku meriselitys valmiina miksi ei kannabista voisi käyttää lääkkeenä. Olen ollut jopa yht p.asiamieheen ja hän on ollut yht sairaalan ylilääkäriin,ni vastaus Bedrocan lääkitykseen on ei kuulu valikoimiin. Vaikka lääkelaitoksen asiantuntijat ovat sitä mieltä että kannabishoito pitäisi aloittaa kipupolilla,ettei mee nyt ihan mun järkeen tää touhu. No nyt on lääkelaitoksen ylilääkäriltä postia kipulääkärilleni,koska hän halusi seurata mitä viranomaiset päättää kannabislääkityksen suhteen ja lääkelaitos haluaa että kannabishoito pitäisi alottaa kipupolilla,et saa nyt nähä ku kiikutan lääkelaitoksen toiveen mustaa valkoisella että mitä tulee tapahtumaan. Et mennän sitten miten lääkelaitos haluaa,mutta tuntuu et mielummin kipulääkäri kakkii housuunsa ennen kuin anoo erityislupaa lääkelaitokselta Bedrocanin käyttöön."

"No heipähei!

Olen nyt sairastanut kroonista migreeniä noin 7 vuotta. Viimeisen kahden vuoden aikana migreeni on myös alkanut aiheuttanuttamaan niskassani paineen tunnetta, vasemmasta silmästä lähtee näkö kohtauksen iskiessä, oksennan useasti kohtauksen aikana, sahalaitakuviot pienentävät näkökenttäni noin 10% alkuperäisestä. Näitä kohtauksia on siis noin 3-6 viikossa. Eri lääkkeistä olen kokeillut Primperania, topimaxia, zomiggia, jotain muita epilepsia/verenpaine/mielialalääkkeitä migreenin estolääkkeinä. Nuo lääkkeet aiheuttavat lähinnä krapulan tunnetta aamuisin ja oksentelua. Aurinko aiheuttaa koviakin sahalaitoja ja jos nukkuessani kuulin esim. musiikkia aamulla oli pää todella kipeä.

Kokeiltuani ensimäisen kerran ruohoa migreeniini helpotti kaikki oireet yksitellen, verenpaine hellitti nousuissa, toisen bongihitin jälkeen kaikki kipu lakkasi, ainoastaan oksennuksen tunne säilyi mutta sekin meni ohi. tuo ensimäinen laji taisi olla Northern Lights.

Nyt olen viimeiset 5kk saanut poltella lähes päivittäin eikä migreeniä ole tullut kertaakaan kun savuja on ollut. Myös nukkuminen on helpompaa nykyään.
        Sain vapautuksen armeijasta myös migreenini takia koska kohtauksen sattuessa olen täysin toimintakyvytön eikä lääkärit ole löytäneet sopivaa lääkettä minulle vielä.

Suosin pieniä määriä noin 3-6h välein ja vapaapäivinä polttelen enemmän muutenkin leffoja katsellessa ( Mikä onnistuu juurikin paukun ansiosta, aikaisemin en pystynyt katsoa televisiota saamatta järkyttävää migreenikohtausta )"

nostanpa tätä ylöspäin..

• _________________J

KAULINTA!!!!!Tarpeeks kova kalautus. Kivut todellakin poistuu ilman huumeita!!!!!

• mika54

Laakekannabis.fi ajaa potilaiden asiaa Suomessa. Virallinen yhdistys kyseessä, alkutaipaleella vielä. Tervetuloa mukaan!

• lounliboi
        mika54 kirjoitti:

Laakekannabis.fi ajaa potilaiden asiaa Suomessa. Virallinen yhdistys kyseessä, alkutaipaleella vielä. Tervetuloa mukaan!

Hyvä homma, kyllä kaikilla ihmisillä on oikeus lääkitä itseään kasveilla!

• adsasdasdasd
        lounliboi kirjoitti:

Hyvä homma, kyllä kaikilla ihmisillä on oikeus lääkitä itseään kasveilla!

Systeemi taisi tahallaan vaikeuttaa lääkecannan saantia, koska määrääminen on siirretty kipupoleille jollain takaovikonstilla. Kun tietää klassisen lääketieteen suhtautumisen, niin tämähän lienee vain tahallinen asian vaikeaksi tekeminen..eli nyt kipupolit voivat rauhassa torpata tuota Bedrocania?...ja selitellä, että löytyy muutakin kipulääkettä vaivoihin. Törkeetä touhua.
        Olen myös kuullut selviä "heitteillejättöjä" potilaiden kanssa, kellä kevyet opiaatit käytössä..kivun 24/7 ja kipupolit viis veisaavat, eivätkä enää usko potilaan kipuihin, kun juoksee usein pyytämässä. No, kai käy, kun vuosia kestäneet kivut eivät hellitä koskaan...ja morfiini,-ym johdannaisiin nyt ei sitten ehkä ole perusteltua kotikäytössä siirtyä. Mutta tuohonkin siis saattaisi Bedrocan auttaa, ja mitä väliä kokeilla, mutta se juuri onkin käsittämätöntä, että jo tunnetusti Suomen kivunhoito kautta linjan on jostain pimeästä aukosta. Lääkärit eivät taida olla itse kokeilleet jatkuvaa kipua, kun se on noin helppoa ohittaa muiden kohdalla. Eli, lääkecannabiksen "siirto" kipupoleille on pelkkää kiusantekoa , ja politiikkaa - kärsivien potilaiden kustannuksella. HYHHYH...ja hyi olkoon. Ihmiset kyllä voivat itse päättää, mihin ovat valmiita. Ja halukkaita. Jos ei kerran muita apuja enää löydy tai uskalleta antaa...ja sitten joku cannabis lääkkeenä halutaan kieltää kieltolakimentaliteetin takia. Kyllä näitä SUomen touhuja voi sitten ihmetellä vuosikymmenestä toimeen. Ei täällä oikein toimi mikään.

• musti.-,-.,-,.-.
        adsasdasdasd kirjoitti:

Systeemi taisi tahallaan vaikeuttaa lääkecannan saantia, koska määrääminen on siirretty kipupoleille jollain takaovikonstilla. Kun tietää klassisen lääketieteen suhtautumisen, niin tämähän lienee vain tahallinen asian vaikeaksi tekeminen..eli nyt kipupolit voivat rauhassa torpata tuota Bedrocania?...ja selitellä, että löytyy muutakin kipulääkettä vaivoihin. Törkeetä touhua.
        Olen myös kuullut selviä "heitteillejättöjä" potilaiden kanssa, kellä kevyet opiaatit käytössä..kivun 24/7 ja kipupolit viis veisaavat, eivätkä enää usko potilaan kipuihin, kun juoksee usein pyytämässä. No, kai käy, kun vuosia kestäneet kivut eivät hellitä koskaan...ja morfiini,-ym johdannaisiin nyt ei sitten ehkä ole perusteltua kotikäytössä siirtyä. Mutta tuohonkin siis saattaisi Bedrocan auttaa, ja mitä väliä kokeilla, mutta se juuri onkin käsittämätöntä, että jo tunnetusti Suomen kivunhoito kautta linjan on jostain pimeästä aukosta. Lääkärit eivät taida olla itse kokeilleet jatkuvaa kipua, kun se on noin helppoa ohittaa muiden kohdalla. Eli, lääkecannabiksen "siirto" kipupoleille on pelkkää kiusantekoa , ja politiikkaa - kärsivien potilaiden kustannuksella. HYHHYH...ja hyi olkoon. Ihmiset kyllä voivat itse päättää, mihin ovat valmiita. Ja halukkaita. Jos ei kerran muita apuja enää löydy tai uskalleta antaa...ja sitten joku cannabis lääkkeenä halutaan kieltää kieltolakimentaliteetin takia. Kyllä näitä SUomen touhuja voi sitten ihmetellä vuosikymmenestä toimeen. Ei täällä oikein toimi mikään.

Sitäpaitsi - kipupotilas, kuka nyt osaa kasvattaa tomaattia pihallaan, niin tänä pänä on saatavana hampun siemeniä, sekä laatuja, mitkä kasvavat lyhyenä, alle metrin, ja helppo sijoittaa parvekkeelle tai lampun alle. Jotta jokainen voi tehdä itse päätöksiä, miten haluaa tuotakin asiaa hoitaa, kun ei kerran systeemi toimi. Menee ajatustasolla kansalaistottelemattomuuden piikkiin. Jos siitä nyt muutaman satasen saa sakkoa, niin kivuillakin ja hermoilla on hintansa. Itse viis välittäisin jostain kieltolaki-menosta, ja sitäpaitsi tuo tahallinen systeemin toiminta lääkehamppu-kieltoineen antaa hyvän kuvan siitä, miten meistä huolehditaan sitä kautta. On siis joskus parempi toimia ihan itse, kun ei muut hommat toimi ollenkaan. Amerikan alunperin alullesaama kieltolaki siis rassaa suomalaista kipupotilasta ja poliittinen ilmapiiri meillä haukkuu kuin koirat laumassa, eikä uskalla tehdä mitään omin päin. Koiria ja lampaita koko jengi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mitä

Haluisin sanoa?
      Ikävä
      160
      2227
    2. Cheek ei enää aio äänestää kokoomusta

"Erityisen pitkästi hän kirjoittaa Palestiinan tilanteesta ja purkaa turhautumistaan siitä, miten ”Suomen valtionjohto s
      Maailman menoa
      215
      1682
    3. A miehelle :)

Oli mukava näkeminen taas eilen. Olisinpa tänäänkin nähnyt sut. Harmi ettei tunneta kunnolla. Ja etten voi saada su
      Ikävä
      35
      1556
    4. Näytit hyvältä

Kävelyäsi oli mukava katsoo. Naiselle
      Ikävä
      84
      1495
    5. Voikkaalla käynnissä iso poliisioperaatio

Poliiseja valkoisissa suojapuvuissa ja armeijan väkeä runsaasti paikalla , tyhjentävät omakotitalosta räjähteitä, aseit
      Kouvola
      41
      1366
    6. Joko alat

Pääsemään irti?
      Ikävä
      83
      1306
    7. Kansanedustajien palkkioihin roimat korotukset

Kansanedustajien palkkiot nousevat lokakuun alussa sadoilla euroilla, kertoo eduskunnan palkkiotoimikunta. Ensimmäisen
      Maailman menoa
      142
      1231
    8. Murhamies

31-vuotias Suomussalmella asuva mies epäiltynä murhasta, aikaisemmin kontolla pahoinpitelyjä. Ken lie kyseessä ja kuka u
      Suomussalmi
      6
      1167
    9. Jos hän olisi luonasi nyt

mistä haluaisit jutella kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1060
    10. Joko sä olet aivan totaalisen rakastunut

Tai sitten sulla on joku hätänä. Kaikkeni lähestulkoon yrittänyt että perääntyisit mutta ei 😄
      Ikävä
      68
      1046
    Aihe