synnytys lähellä?

esikoinen tulossa

Hei te jo synnyttäneet äidit!
Mulla menossa rv 37 4. Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, mulla kohdunkaulaa 2cm jäljellä ja kohdunsuu kiinni. Mulla on viikon verran tullu todella paljon ja vetistä valkovuotoo, ja muutaman päivän ajan irtoillu myös limatulppaa, luulisin että tänään tuli loput. Supistuksia tulee pitkin päivää epäsäännöllisesti, muutamia tunnissa, mutta eivät oikeastaan ole kivuliaita. Öisin on usein kipuja lantiossa, alaselässä ja reisissä, samanlaista jomotusta kuin kuukautisten aikaan, paitsi pahempaa. Parin päivän ajan on ollut itkuherkkyyttä ja muutenkin tunteet pinnassa. Verenpaine on koholla, mitä ei ole tapahtunut kertaakaan raskauden aikana (pissa on kuitenkin puhdas).
Kyselisinkin teiltä hyvät mammat teidän omia kokemuksia ja oireita synnytyksen lähestymisestä. Mitä mieltä olette, että kuinka kauan saan vielä itse odotella vauvan syntymistä näillä oireilla?

3

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • newbies----

mulla oli just samanlaisia oireita ja 2 viikkoa meni ennenkuin vauva pullahti ulos

• oottele rauhassa

Noi kaikki oireet kuulostaa siltä, että synnytys on lähellä, mutta kukaan ei voi sanoa, millon se tapahtuu. Mä en tuntenut supistuksia ennen synnytyksen alkamista, enkä oikeastaan mitään muutakaan. Viikoilla 36-38 oli just tuota menkkamaista kipuilua ja neuvolassa sanottiin, että se on ns. kypsyttelykipua, joka avaa alapäätä ja valmistaa synnytykseen. Muita oireita ei mulla ollut ja sitten olikin 4vkoa ihan hiljasta, kunnes rv:lla 42 0 alkoi tapahtua, vihdoin ja viimein. Mulla olis ollut käynnistysaika seuraavalle päivälle.

Sitä ennen neuvolassa ja lääkärissä sanottiin, että tulee varmaankin hyvissä ajoin ja voi tulla jo ennen laskettua aikaa, koska oli niin hyvin laskeutunut ja lähtökuopissa siellä mahassa, vaan eipä tullut, ei...!

Kukaan, ei edes tiedemiehet, ei tiedä tarkkaan miksi ja milloin synnytys alkaa. Se vaan alkaa sitten kun sen aika on. Raskauden kestoksihan määritellään 38-42 viikkoa, eli vasta sen jälkeen olet tosiaan yliaikainen. Tosin tuossa vaiheessa varmaankin jo aletaan käynnistellä, jos ei ole itsestään tullut.

• äiti87lapset-07ja-09

Avaisko lantiota pikku hiljaa kunnolla? Itsellä oli tuollaista molempien aikaan parisen viikkoa ennen synnytystä. Esikoiselta sitten oikeat supistukset lähtivät ihan heti kerrasta kipeästi, kun taas kuopuksen aikaan oli pelkkää jomottelua ja synnytys oli silti käynnissä. Viimeinen tunti oli vasta tuskainen.
      Esikoisesta limatulppa tuli sitten kerrasta viikkoa ennen, kuopuksesta ei ollenkaan.

Kyllä mä veikkaan että hyvällä tuurilla synnytät ennen la:ta :)

Tsemppiä tulevaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      128
      3954
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2436
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2407
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2302
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      52
      2083
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      18
      1783
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1107
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1091
    Aihe