Pysyä yhdessä vai erota?

Tiia2010

Ajattelin kysyä ihmisiltä mielipiteitä, että kannattaako pysyä yhdessä vai erota..
Oon seurustellut 5 vuotta ja nyt olen vasta 23 v. Ja avopuolisoni kanssa läheisyys yms puuttuu.. esim. hän ei pussaa koskaan yms.. ja minä taas kaipaan sellaista pientä läheisyyttä mieluiten jokapäivä... joskus voi mennä montakin viikkoa ettei harrasteta seksiäkään ollenkaan...

Tiedän, että pitkissä suhteissa näin voi käydä mutta olen kuitenkin vasta 23 v! ja kaipaan läheisyyttä yms..tottakai...:) jos pitemmälle miettii..voiko tälläinen toimia?

Ja tämä on johtanut myös siihen että ihastun nykyään todella helposti..

6

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu ei

että silleen.
      Lue nyt tuo kirjoittamasi viesti uudelleen ja kuvittele samalla, että sen on kirjoittanut joku muu kuin sinä.
      Huomaatko, ei tuollaisen perusteella voi oikein mielipidettä antaa.
      Olet viisi vuotta seurustellut, miten pitkään olette asuneet yhdessä? Onko kumppanillasi hyviä ominaisuuksia, sellaisia joita arvostat ja rakastat? Teettekö mitään yhdessä, viihdyttekö yhdessä? Onko teillä hyvä olla toistenne seurassa? Luotatko häneen?
      Sinun tulee asettaa mielessäsi asiat tärkeysjärjestykseen. Mieti miehesi hyviä puolia, mieti, miten tärkeää pussaminen on sinulle, meneekö se kaiken ohi? Miksi miehesi ei kaipaa läheisyyttä niin paljon kuin sinä? Onko se hänen tapansa, vai onko välillänne kitkaa, jota ette ole osanneet pukea sanoiksi? Oletko ottanut asian puheeksi miehesi kanssa?
      Minusta sinä olet JO 23-vuotias. Sen ikäinen voi hyvin keskustella haluistaan ja toiveistaan kumppaninsa kanssa ja olla myös kiinnostunut toisen ajatuksista. Jos haluat jatkaa hänen kanssaan, voisit hyvin pohtia näitä asioita yhdessä miehesi kanssa. Vasta sitten pystyt tekemään ratkaisun.

• Romanttinen mies

Ehdottomasti aika erota. Olette seurustelleet nuoresta pitäen ja nyt tuo taival on tullut tiensä päähän. Voin taata, ettei tilanne jatkossa tule tästä paranemaan. Keskustelu asiasta on tietenkin aina vaihtoehto, mutta en usko tässä tapauksessa sen voimaan. Olet jo päätöksesi tehnyt, nyt sinun pitää vain uskaltaa tehdä se ratkaisu asian suhteen. Jokainen viikko, kuukausi, VUOSI tulee harmittamaan sinua jälkeenpäin, kun mietit "oi kun olisin tehnyt tämän ratkaisun jo aikaisemmin". Jos suhteenne on todella jotain ainutlaatuista ja aitoa, palaatte kyllä yhteen jossain vaiheessa. Olet vasta 23-vuotias, vielä ehdit elää elämääsi ja kokea kaikki ne asiat joista olet viime aikoina yhä enenevissä määrin haaveillut.

• hah haa

Epäilemättä ehkä kannattaa erota tai toisaalta voisi olla hyvä pysyä yhdessäkin.

• oppeliini

Siinä ei ole mitään pahaa! Te olette niin nuoria että on aivan turha yrittää tuputta intimisyyttä ystävyyteenne. Jos ajan kanssa näyttää että te voisitte elää lopun eläämää yhdessä sitten voi ottaa tuon intimisyyden puheenaiheeksi. Pidä häntä hyvänä ja luotettavana ystävänäsi. Sellaiset ovat kultaakin kalliimpia.

Aivan varmasti elämääsi tulee vastaan mies joka täyttää kaikki asettamasi kriteriat avIIIIIIIIIomiesehdokasta varten. Ja tuo onkin aivan eria asia. Mutta älä ota siitä turhia paineita, se tapahtuu kun sen oikea aika on tullut.

• tiia2010

Olen miettinyt samaa, että jälkeenpäin sitten harmittaa kun ei ole eronnut. Ja miehenikin sanoi, että ei kannata tuhlata aikaa väärän ihmisen kanssa :) Ollaanhan me keskusteltu vähän liikaakin jo näistä asioista... ja mieheni sanoi että " ei ne entiset ajat enään tule takaisin yms" eli siis hänen mielestään ei tule muuttumaan mikään tästä eteenpäin...:/

Ja sekin että muhun ihastutaan tosi useasti.. ja mä olen ihastunut kanssa muihin.. ( mieheni kyllä tietää sen) niin ei sillon voi suhteessa kaikki olla ok...jos näin pääsee käymään ja vielä aika useasti...

Ja kummatkin ollaan kyllä huomattu että nykyään on vähän kaveri fiilis kämppis meininki :/

kiitos vastauksista:)

• oppeliini
        tiia2010 kirjoitti:

Olen miettinyt samaa, että jälkeenpäin sitten harmittaa kun ei ole eronnut. Ja miehenikin sanoi, että ei kannata tuhlata aikaa väärän ihmisen kanssa :) Ollaanhan me keskusteltu vähän liikaakin jo näistä asioista... ja mieheni sanoi että " ei ne entiset ajat enään tule takaisin yms" eli siis hänen mielestään ei tule muuttumaan mikään tästä eteenpäin...:/

Ja sekin että muhun ihastutaan tosi useasti.. ja mä olen ihastunut kanssa muihin.. ( mieheni kyllä tietää sen) niin ei sillon voi suhteessa kaikki olla ok...jos näin pääsee käymään ja vielä aika useasti...

Ja kummatkin ollaan kyllä huomattu että nykyään on vähän kaveri fiilis kämppis meininki :/

kiitos vastauksista:)

On niin helppo ihastua, varsinkin jos omaa iloisen ja positiivisen luonteen. Sellaisen kanssa jokainen haluaa olla!

Pidä kuitenkin varasi että et vie yhtään ihastusta sille intiimitasolle joka on varattu aviopuolisoa varten.
        Miksi?
        Koska siinä aivan liian helposti:
        A) menettää maineensa. Ahaa, mutta KAIKKI tekevät niin! Ei ole totta! Kaikki eivät suinkaan tee niin. Ja vaikka mitä tahaansa kuka tahaansa sanoo, on jokaisen silmissä ihmisillä ja ihmisillä iso ero. Pidättyväisyys tänäpäivänä on yhtä arvostettua kuin 50vuotta tästä päivästä eteenpäin.(jolloin tämä päivä on jo historiaa)
        B) Jos syot jääteloä joka päivä, ajan mittaan siinä ei ole enää mitään herkullista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4025
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2427
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2332
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2092
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1816
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1653
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      80
      1600
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      77
      1182
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1111
    Aihe