Ruokakisajuttua

Katsooko kukaan niitä ohjelmia joissa brittiversiossa on viisi ja ruotsalaisessa neljä kilpailijaa? Ventovieraat ihmiset pistetään perättäisinä iltoina tekemään toisilleen ateria alkupaloineen, pääruokineen ja jälkkäri tietysti viimeiseksi. Jokainen kilpailija pisteyttää toisten tarjoamat ateriat ja viikon voittaja saa rahapalkinnon.

Jos osallistuisitte kisaan niin mitä tarjoaisitte?

Mä ehkä laittaisin alkupaloiksi esimerkiksi patongista tehtyjä ohuita siivuja joiden päällä olisi tuorejuustoa, ohuenohuita jonkin tosi hyvän kinkun siivuista pyöräytettyjä kiepuroita tms.

Pääruuaksi sopisi lohifile uunissa paistettuna, perunamuusista pursotetut ruusukkeet, siihen vihersalaatti ja jonkinlainen viherpippuri-kermakastike.

Ja jälkkäriksi voisi olla esimerkiksi vanilja-lakka-kerroskiisseli jonka päällä kermavaahtohattu jonka kruunaisi yksi iso lakka.

108

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy-Pikkuinen

mä tekisin...siis tarkoitan ruokaa!! =))))))))))))))))))))

• Arvaan että joko nakit ja muusi tai pizzataksi?

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Arvaan että joko nakit ja muusi tai pizzataksi?

osuit oikeaan. No en mä tiedä kun en oikeesti ole mikään kokkikolmonen mut arvostan ja tykkään tosi paljon toisten tekemistä ruuista. Mut jälkkärinä oikeesti tuo kiisselijuttu oli hyvä ja varmasti erittäin hyvää!

Mut voisin mä tehdä niille joillekkin sitten vaikka sellaisen uunisafkan mihin tulisi perunaa sitten siihen väliin seitiä ja sitten sen päälle taas perunaa ja sitten siihen laitetaan ihan oikeeta kermaa ja päälle juustoraastetta sellaista aika vahvan makuista juustoa mut ei liian vahvaa.
        Eli helppoo ja nopeeta.

Jälkkäriks pikku-myy piparia siis oikeeta piparkakku juttuu ja kahvia ja trio jätskii. =)

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

osuit oikeaan. No en mä tiedä kun en oikeesti ole mikään kokkikolmonen mut arvostan ja tykkään tosi paljon toisten tekemistä ruuista. Mut jälkkärinä oikeesti tuo kiisselijuttu oli hyvä ja varmasti erittäin hyvää!

Mut voisin mä tehdä niille joillekkin sitten vaikka sellaisen uunisafkan mihin tulisi perunaa sitten siihen väliin seitiä ja sitten sen päälle taas perunaa ja sitten siihen laitetaan ihan oikeeta kermaa ja päälle juustoraastetta sellaista aika vahvan makuista juustoa mut ei liian vahvaa.
        Eli helppoo ja nopeeta.

Jälkkäriks pikku-myy piparia siis oikeeta piparkakku juttuu ja kahvia ja trio jätskii. =)

Tuo olisi ihan hyvä ainakin mun mielestäni, jos tollasta tarjoaisit mulle niin antaisin ehkä kasin, 0-10 on arvosteluasteikko joten kasi ei ole huono, kahvi pudottaisi tohon koska en pidä kahvin mausta.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Tuo olisi ihan hyvä ainakin mun mielestäni, jos tollasta tarjoaisit mulle niin antaisin ehkä kasin, 0-10 on arvosteluasteikko joten kasi ei ole huono, kahvi pudottaisi tohon koska en pidä kahvin mausta.

jokin tee niitä numeroita?

jokin tee niitä numeroita?

No jos jokin hedelmätee olisi vaihtoehtona niin saattaisit sen ysiin saada nostettua.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

No jos jokin hedelmätee olisi vaihtoehtona niin saattaisit sen ysiin saada nostettua.

haluisin sen kymppiin, eli sitten teen kanssa hunajaa!! Nyt se on pakko nousta 10 !!!!

haluisin sen kymppiin, eli sitten teen kanssa hunajaa!! Nyt se on pakko nousta 10 !!!!

Millaista hunajaa sulla on tarjolla?

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Millaista hunajaa sulla on tarjolla?

hunajaa niiku purkissa, vai pitääkö senkin olla jotain erityis hunajaa, nooo sitten vaikka Kuningatar-Hunajaa?

hunajaa niiku purkissa, vai pitääkö senkin olla jotain erityis hunajaa, nooo sitten vaikka Kuningatar-Hunajaa?

Ei kun suoraan kennosta niin että ne otukset vielä pörrää ympärillä! Mä vaan ajattelin että olisko sulla jotain maku-hunajaa, sellasta joita myydään markkinoilla. Esimerkiksi eukalyptus, vanilja tms.
        Menikö liian ronkeliksi mun vaatimukset?

• Virtuaalikoneistaja
        Haukullinen kirjoitti:

en ole oppinut juomaan tuota hedelmäteetä, perinteinen tee, vahvana ja makeana on parasta.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Ei kun suoraan kennosta niin että ne otukset vielä pörrää ympärillä! Mä vaan ajattelin että olisko sulla jotain maku-hunajaa, sellasta joita myydään markkinoilla. Esimerkiksi eukalyptus, vanilja tms.
        Menikö liian ronkeliksi mun vaatimukset?

liian ronkeliksi!! Eikö se mitä ehdotin niin käy? Sitäpaitsi mä en tykkää vanilijan mausta kuin että maisuu ihan pikkasen vaan. No toki sen aterian voi nauttia vaikka mehiläispesän vieressä niin saat sieltä sitten kaappasta sitä hunajaa ja suuhun laitat eukalyptus karkkia...

• Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

en ole oppinut juomaan tuota hedelmäteetä, perinteinen tee, vahvana ja makeana on parasta.

Mä en tarvi siihen mitään makeaa, hunaja toki on plussaa mutta ilmankin on ihan hyvä.
        Yksi tee oli kamala, piparminttutee.Se toi liian vahvan mielikuvan hammastahnasta jo tuoksullaan joten ei hyvä.

liian ronkeliksi!! Eikö se mitä ehdotin niin käy? Sitäpaitsi mä en tykkää vanilijan mausta kuin että maisuu ihan pikkasen vaan. No toki sen aterian voi nauttia vaikka mehiläispesän vieressä niin saat sieltä sitten kaappasta sitä hunajaa ja suuhun laitat eukalyptus karkkia...

Ai niinkuin että tulee joku luomuakupunktio samalla hoidettua?

Me kerran metsässä saatiin niskaamme koko parvi maamehiläisiä, voi hitto ne oli vihaisia.

• Virtuaalikoneistaja
        Haukullinen kirjoitti:

Mä en tarvi siihen mitään makeaa, hunaja toki on plussaa mutta ilmankin on ihan hyvä.
        Yksi tee oli kamala, piparminttutee.Se toi liian vahvan mielikuvan hammastahnasta jo tuoksullaan joten ei hyvä.

tyttöni juo kaikanlaista tuota hedelmäteetä, hän ei myöskään juo ollenkaan kahvia.

Minulla on sellaista missä on kaikennäköistä joista hän saa sitten valita kun tulee käymään.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Ai niinkuin että tulee joku luomuakupunktio samalla hoidettua?

Me kerran metsässä saatiin niskaamme koko parvi maamehiläisiä, voi hitto ne oli vihaisia.

kun täytyy olla sitten ne asut päällä ettei tule pistoksia.

Mut nyt ihan sitä asiaa niin onko hunajaa jotain erikoistakin ja tarkoitan oikeesti.

tyttöni juo kaikanlaista tuota hedelmäteetä, hän ei myöskään juo ollenkaan kahvia.

Minulla on sellaista missä on kaikennäköistä joista hän saa sitten valita kun tulee käymään.

Mulle tuo kaverit tuliaisina reissuiltaan joskus teetä, kerran arvelutti että mitä hittoa se pussi oli.Ihan fariiniskerin näköistä mutta oli mahdottoman hyvää, turkista tuliainen.
        Kahvia en juo oikeastaan ollenkaan, joskus kun on joku sellainen tilaisuus jossa en viitsi kysellä muuta vaihtoehtoa voin kupillisen ottaa mutta mieluummin ei.

kun täytyy olla sitten ne asut päällä ettei tule pistoksia.

Mut nyt ihan sitä asiaa niin onko hunajaa jotain erikoistakin ja tarkoitan oikeesti.

Ne on tavallista hunajaa jotka on maustettu erilaisilla esansseilla tai jollain.
        Sitten tietysti on erikseen ne hunajat joita myydään esimerkiksi kanervahunajana, puolukkahunajana jne, miten ne muka pystyvät sanomaan mistä mehiläiset on meden keränneet.Muistaakseni jopa kolmen kilsan päähän lentävät retkillään joten kauas kaikesta pitää pesä sijoittaa jos haluaa varmistaa edes sen että ei oo vaikkapa apilahunajaa.
        En kyllä niiden maussa oo huomannut mitään eroa että onko kanerva- vai horsmahunajaa.

• Virtuaalikoneistaja
        Haukullinen kirjoitti:

Mulle tuo kaverit tuliaisina reissuiltaan joskus teetä, kerran arvelutti että mitä hittoa se pussi oli.Ihan fariiniskerin näköistä mutta oli mahdottoman hyvää, turkista tuliainen.
        Kahvia en juo oikeastaan ollenkaan, joskus kun on joku sellainen tilaisuus jossa en viitsi kysellä muuta vaihtoehtoa voin kupillisen ottaa mutta mieluummin ei.

en aamulla lähde ollenkaan käyntiin ilman kahvia, vaikka vatsalle tee olisi parempi vaihtoehto.

• Haukullinen kirjoitti:

Mä olen parhaat teet saanut just turkissa...ja venäjällä, ihan sitä oikeata aitoa teetä, kun mä en tykkää mistään ''mehu-teestä''...

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Mä olen parhaat teet saanut just turkissa...ja venäjällä, ihan sitä oikeata aitoa teetä, kun mä en tykkää mistään ''mehu-teestä''...

mustatee on hyvää.

mustatee on hyvää.

Niin on, ihan parasta varmaan....

• Sikra kirjoitti:

Niin on, ihan parasta varmaan....

Yksi huonoimmista oli kerran lontoossa saamani tee.

• Pukeli 1

tarjoaisin kanttarellikeittoa patongin kanssa.

Pääruoka olisi paistettua kuhaa sitruunalla maustetun kastikkeen kanssa ja lautasen reunalla komeilisi kookas basilican oksa, juomana viccy.

Jälkiruuaksi tarjoaisin kahvin, sekä vohvelin kermavaahto mansikka täytteellä.

• Myy-Pikkuinen

Siis SINÄ tekisit kuitenkin linnunkoipii joissa on spgetti naruna josta niitä voi nykiä suuhunsa...

• Ai vitsit, tuo kuulostaa tosi hyvältä kaikki muu paitsi se kahvi.
        Vuonna kivi ja kirves kun me oltiin vasta sormukseton nuoripari oli täälläpäin yksi kioski jossa mummeli paistoi halukkaille vohveleita, me käytiin usein hakemassa sellasia ja voi kun ne oli hyviä.Jotenkin paljon parempia kuin nämä mitä nykyään itse paistellaan.

• että voisi tarjota vaan vichyä. ;)

Minä olen katsonut vaan sitä norskiohjelmaa, ja tekisin kai niin kuin yksi pizzaa tarjonnut tyttönen; aluksi tarpeeksi viinaa vieraille niin ei ne sitten niin tarkkaan maistele. :D

No ei kun laittaisin kyllä tietenkin graavilohta alkupalaksi, joko salaattipedin päällä tai sitten jonkinlaisessa pienessä maljassa ranskankerman ja mausteiden kanssa ja oikein hienosti koristeltuna.

Ja pääruuaksi tietenkin poroa. Haudutettuja poropihvejä ja keitettyjä kasviksia ja sienimuhennosta, niin ja perunoita varmaan.

Jälkkäriksi ihan vaan jätskiä ja metsämarjoja, lämpimiä. Ja kaiken aikaa lasit täynnä kaikenlaista. Ja täällä ainakin pitää myös jonkinlaista viihdykettä yrittää keksiä, se olis sitten varmaan sauna ja hankihyppely. ;P

No toivottavasti ei kukaan tule ainakaan kameran kanssa! :D

• Ursa kirjoitti:

että voisi tarjota vaan vichyä. ;)

Minä olen katsonut vaan sitä norskiohjelmaa, ja tekisin kai niin kuin yksi pizzaa tarjonnut tyttönen; aluksi tarpeeksi viinaa vieraille niin ei ne sitten niin tarkkaan maistele. :D

No ei kun laittaisin kyllä tietenkin graavilohta alkupalaksi, joko salaattipedin päällä tai sitten jonkinlaisessa pienessä maljassa ranskankerman ja mausteiden kanssa ja oikein hienosti koristeltuna.

Ja pääruuaksi tietenkin poroa. Haudutettuja poropihvejä ja keitettyjä kasviksia ja sienimuhennosta, niin ja perunoita varmaan.

Jälkkäriksi ihan vaan jätskiä ja metsämarjoja, lämpimiä. Ja kaiken aikaa lasit täynnä kaikenlaista. Ja täällä ainakin pitää myös jonkinlaista viihdykettä yrittää keksiä, se olis sitten varmaan sauna ja hankihyppely. ;P

osallistujat on jonkinlaisia "julkkiksia" joten ei ne taida tosiaankaan meikän ovelle koputella. ;)

• Pukeli 1
        Ursa kirjoitti:

että voisi tarjota vaan vichyä. ;)

minun miehen kanssa maatalossa kyläilemässä missä emäntänä oli mieheni täti, joka oli innokas marttakerholainen ja todella taitava talousihminen. Karjalainen vielä, kun oli niin aina oli piirakoita ja munavoita, sekä tietysti sitä karjalanpaistia (hirmuinen kolestrolipommi)
        Jälkkäriksi hän tarjosi usein pakastemarjoja mitkä oli kaadettu kiehuvaan sokeriliemeen. Ehkä n. 2 litraa sitä sokerivettä ja sitten mansikoita, mustia, sekä punaisia viinimarjoja.
        Nopeatekoinen jälkiruoka ja hyvää.

• Pukeli 1 kirjoitti:

minun miehen kanssa maatalossa kyläilemässä missä emäntänä oli mieheni täti, joka oli innokas marttakerholainen ja todella taitava talousihminen. Karjalainen vielä, kun oli niin aina oli piirakoita ja munavoita, sekä tietysti sitä karjalanpaistia (hirmuinen kolestrolipommi)
        Jälkkäriksi hän tarjosi usein pakastemarjoja mitkä oli kaadettu kiehuvaan sokeriliemeen. Ehkä n. 2 litraa sitä sokerivettä ja sitten mansikoita, mustia, sekä punaisia viinimarjoja.
        Nopeatekoinen jälkiruoka ja hyvää.

Se on tosi hyvää, ravintolassa lähinnä syönyt ja yleensä jäätelön kanssa. :D Kiisseleistä en niin hirveästi tykkää mutta tuollaiset lämmitetyt marjat on nam.

Parhaiten meikäläiselle istuu se että istun lautasen ääressä ja syön toisten laittamaa ruokaa. :) Olen tosi hyvä siinä!

• Pukeli 1
        Ursa kirjoitti:

Se on tosi hyvää, ravintolassa lähinnä syönyt ja yleensä jäätelön kanssa. :D Kiisseleistä en niin hirveästi tykkää mutta tuollaiset lämmitetyt marjat on nam.

Parhaiten meikäläiselle istuu se että istun lautasen ääressä ja syön toisten laittamaa ruokaa. :) Olen tosi hyvä siinä!

mutta tiskaaminen on, kun tervanjuontia.
        Kaksi henkeä, niin tiskikone on turha kapistus, sanoo minun "kaverini"

• Pukeli 1 kirjoitti:

mutta tiskaaminen on, kun tervanjuontia.
        Kaksi henkeä, niin tiskikone on turha kapistus, sanoo minun "kaverini"

No lainausmerkkeihin sietääkin tuollaisen "kaverin" laittaa! ;D

• Tuostahan ei enään puuttunut kuin naru linnun koivesta...

• 5+15

MIkä vittu on spagatti? Puhu suomee.

• Pukeli 1
        Ursa kirjoitti:

No lainausmerkkeihin sietääkin tuollaisen "kaverin" laittaa! ;D

kuitenkin, kun toisinaan kyllä tarttuu tiskiharjaan. HEH. Ukkokulta.

• Pukeli 1 kirjoitti:

Jos seuraavalla kerralla harjan ollessa menossa vaihtoon sanot että sori, tiskiharjat oli loppuunmyyty eikä uutta satsia ole luvassa vähään aikaan, joten oli pakko tilata tiskikone. ;D

Minun sukulaiselle kävi kai vähän huonona päivänä silleen että oli pitkän jonottamisen jälkeen vihdoin tullut kaupan kassalle ja siinä sitten muistanut että tiskiharja unohtui. Sitä oli ottanut tämä valtaisa takaisku niin pahasti aivoon että oli siinä puoliääneen kiroten päättänyt että minähän en niitä harjoja enää meille kanna, prkl! Ja marssinut kodinkoneliikkeeseen jossa EI ollut jonoja ja ostanut sen astianpesukoneen. Eipä se tarve ehkä ole kovin suuri sielläkään, mutta se on joillakin miehillä logiikka tuollainen...

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Tuostahan ei enään puuttunut kuin naru linnun koivesta...

mihin se vois sen narun tunkee? =)))))))

mihin se vois sen narun tunkee? =)))))))

Arvaan...ja joku voisi ensin vähän leijana lennättää sitä kyllä...

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Arvaan...ja joku voisi ensin vähän leijana lennättää sitä kyllä...

hirmuinen myrsky että onnistuis...siis lennättäminen. ;))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

sekin narussa?

• Pukeli 1
        Ursa kirjoitti:

Jos seuraavalla kerralla harjan ollessa menossa vaihtoon sanot että sori, tiskiharjat oli loppuunmyyty eikä uutta satsia ole luvassa vähään aikaan, joten oli pakko tilata tiskikone. ;D

Minun sukulaiselle kävi kai vähän huonona päivänä silleen että oli pitkän jonottamisen jälkeen vihdoin tullut kaupan kassalle ja siinä sitten muistanut että tiskiharja unohtui. Sitä oli ottanut tämä valtaisa takaisku niin pahasti aivoon että oli siinä puoliääneen kiroten päättänyt että minähän en niitä harjoja enää meille kanna, prkl! Ja marssinut kodinkoneliikkeeseen jossa EI ollut jonoja ja ostanut sen astianpesukoneen. Eipä se tarve ehkä ole kovin suuri sielläkään, mutta se on joillakin miehillä logiikka tuollainen...

meillä on ollut kaksikin konetta. Loppujenlopuksi vaikka se tiskaus on niin kenkkua, niin sen kuitenkin tekee 10 minutissa, kun taas se kone jyrisee lähes tunnin ja ajatele kuinka paljon se kuluttaa sähköä, sekä kuumaa vettä :)))))))))))))))
        Ja sitten vielä jos jotakin astiaa tarvitsee ja eikun sehän onkin siellä koneessa ja pesemättömänä, niin se on tongittava sieltä aivan takaa muussisten astioiden seasta :))))))

• Pukeli 1
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

sekin narussa?

se oli eilinen juttu. Älä takerru menneeseen.

hirmuinen myrsky että onnistuis...siis lennättäminen. ;))))))))))))))

nii tai käyttää sillai linkona...

• Pukeli 1

syödessä yksi seurueen jäsen sanoi tarjoilijalle, että tämähän on niin sitkeää, kun söisi sian persreikää.
        Silloin nauroin katketakseni :D

• Virtuaalikoneistaja
        Pukeli 1 kirjoitti:

on, onko huomenna taas narussa?

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

nii tai käyttää sillai linkona...

*REPS*
        Tai tykinkuulana, naru tietysti jalassa ettei lennä yli joen.

• ...ja tuo makuelämyksesi nautitaan turkishattu päässä, turkisrukkaset kädessä, minkinraatoturkki päällä ja turkispaloista tehty kaulaliina kaulassa...

• Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

pidät joka toinen pv ukkoos narussa...just.

• Pukeli 1

makkaraa, enkä aivomuhennostakaan ole syönyt.
        Munuaisista olen laittanut ruokaa kauan sitten. Juu, paistettuja munuaisia.

• Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

huomenna tälleesti niille tiskeille että laitat niihin teipillä narun kiinni sitten laitat narun sun ukkos vötäröön ja kiinnität ne tiskinarut siihen. Sitten talutat siit ukks narusta sen äijän pihalle lumihankeen tarpomaan, noin saatte raitista ulkoilmaa ja tiskit putsaantuu hangessa ja voit taas ilmoo että ukko pesi.

*REPS*
        Tai tykinkuulana, naru tietysti jalassa ettei lennä yli joen.

toi olis varmaan paras...

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

...ja tuo makuelämyksesi nautitaan turkishattu päässä, turkisrukkaset kädessä, minkinraatoturkki päällä ja turkispaloista tehty kaulaliina kaulassa...

veivata sitä vanhaa virttä :))))))
        Ottaa nyt vähän positiivisemman asenteen ja ajattelee tulevaa kesää.

• Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

veivata sitä vanhaa virttä :))))))
        Ottaa nyt vähän positiivisemman asenteen ja ajattelee tulevaa kesää.

vanhat koinsyömät raadot on jo niin vanhoja ettei niistä voi enää kirjoittakaan. Mut mites on, oletko hoitanut kuntoasi vaikka hyppimällä narua?

• Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

liiallisesta lihan syönnistä tulee hullunlehmän tauti.

• Juuriniin...''Varakkaat pääsevät nauttimaan''

• Pukeli 1

Papukaijavitsien lukijaksi sopisi mainiosti palstallakin tunnetuksi tullut papukaija imitoija Pula-aho ja Myy voisi esittää päälläseisontaa ja muutaman spagaatin siihen jatkoksi:))))

• Virtuaalikoneistaja
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

myöhäistä :))))))))))))))

• Virtuaalikoneistaja
        Sikra kirjoitti:

Juuriniin...''Varakkaat pääsevät nauttimaan''

minulla ei ole sinne sitten mitään asiaa, minä olen vain hyvin toimeentuleva :))))))))))))))))))

• Pukeli 1
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

syöpä.

• Virtuaalikoneistaja
        Pukeli 1 kirjoitti:

syöpä.

palstakeuhkosyövästä parane ihan ilman hoitoakin?

• Pukeli 1
        Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

palstakeuhkosyövästä parane ihan ilman hoitoakin?

mutta jos liikaa innostuu keuhkoamaan, niin sitten on parasta, että heittää läppärin ikkunasta ulos.

Jaa, mutta huomenna on työpäivä. Se on sitten solong.

minulla ei ole sinne sitten mitään asiaa, minä olen vain hyvin toimeentuleva :))))))))))))))))))

Samajuttu...ja kyllä tuo on vähän liian fiiniä ruokaa meikäläisille, tuo rikkaiden hienostopiirin peräsuolimakkara, parempi et imeskeleevät ihan siellä ylhäisyydessään niitä...

• Virtuaalikoneistaja
        Sikra kirjoitti:

Samajuttu...ja kyllä tuo on vähän liian fiiniä ruokaa meikäläisille, tuo rikkaiden hienostopiirin peräsuolimakkara, parempi et imeskeleevät ihan siellä ylhäisyydessään niitä...

minäkin olen syönyt simpukoita ja etanoita reissuillani, mutta ei tuo persesuolimakkara minuakaan kiehdo kyllä yhtään, onkohan se tehty niitten turkkikettujen raadoista?

minäkin olen syönyt simpukoita ja etanoita reissuillani, mutta ei tuo persesuolimakkara minuakaan kiehdo kyllä yhtään, onkohan se tehty niitten turkkikettujen raadoista?

Juu kyllä saa turkkikansa nauttia perssuolimakkaransa ihan siellä kuvitellussa ylhäisyydessään...ainakin se olis taloudellista käyttää raatojen perssuolet makkaransa kuoriksi, niin ei menisi hukkaan nekään, ja ne kuoret voisi vielä jälki-hyödyntää tehdä jätteistä turkkikansalle purukumia...

• Virtuaalikoneistaja
        Sikra kirjoitti:

Juu kyllä saa turkkikansa nauttia perssuolimakkaransa ihan siellä kuvitellussa ylhäisyydessään...ainakin se olis taloudellista käyttää raatojen perssuolet makkaransa kuoriksi, niin ei menisi hukkaan nekään, ja ne kuoret voisi vielä jälki-hyödyntää tehdä jätteistä turkkikansalle purukumia...

en kuulu ylhäisiin turkki-ihmisiin, tuo hienoston ruokavalio kuulostaa aika kuvottavalta.

Nyt on mentävä untenmaille, hyvää yötä, aamulla sitten kahvia ja leivän päälle HK:n sinistä ;)

en kuulu ylhäisiin turkki-ihmisiin, tuo hienoston ruokavalio kuulostaa aika kuvottavalta.

Nyt on mentävä untenmaille, hyvää yötä, aamulla sitten kahvia ja leivän päälle HK:n sinistä ;)

HyvääYötä... Minä en laita aamulla leivänpäälle kuin ylähuulen...ja kahvia tietty...;)))

• Sikra kirjoitti:

toi olis varmaan paras...

Tässä keskustelussa huomaa miten eri tasoista on ihmisten ruokailu, kun puhe on juhlavasta ruuasta niin yhden mielestä parasta mitä hän voisi tarjota on peräsuoli ja makaroonit.

Aika säälittävää.

• g-pula-aho
        Haukullinen kirjoitti:

Tässä keskustelussa huomaa miten eri tasoista on ihmisten ruokailu, kun puhe on juhlavasta ruuasta niin yhden mielestä parasta mitä hän voisi tarjota on peräsuoli ja makaroonit.

Aika säälittävää.

YHDEN kirjoittajan tasosta ja eniten hänestä itsestään.
        Tahtoihan hän tehdä papukaijasta keittoakin ja sitä tarjota alkuruaksi.. noo eipä ole vaikeaa tajuta mitä silläkin taas oikeasti tahdottiin sanoa.
        Mutta nyt minä nauran HERSYVÄSTI koko ihmiselle.. :-))
        *kokeilee miltä tuntuu nauraa "hersyvästi"...hah hah haaa.. :-( aika kornin kuuloista..)

Mutta hui onhan sillä "linnakundeja" mahtavine tatskoineen (jotka sivumennen sanoen näyttävän kamalille) tulossa syömään, heille varmaan maistuu papukaijakeitto ja peräsuolet värjätyn "spagattin" (mitä ikinä onkaan) ja tankoparsojen kera!! :-))

• g-pula-aho

Eihän sinulle raukalle voi kuin nauraa :-)))))))))))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen

syö ruokansa muualla!!!!!

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Kiitos tämän pv nauruista!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen

kuvittelee että ne sisälmykset on jotain metsästäjien herkkua kun niin huutaa apua tuossa kokoajan!! =)))

Eikö se tiedä että nuo sisälmykset on eläimille tarpeellisempia kuin ihmisille...syököhän tuo kaikki kalatkin kokonaisina perkaamatta. Hyi kun puistattaa!

• ++++++++++++++++++++
        Pukeli 1 kirjoitti:

ole olleet herrojen herkkua ?

kuvittelee että ne sisälmykset on jotain metsästäjien herkkua kun niin huutaa apua tuossa kokoajan!! =)))

Eikö se tiedä että nuo sisälmykset on eläimille tarpeellisempia kuin ihmisille...syököhän tuo kaikki kalatkin kokonaisina perkaamatta. Hyi kun puistattaa!

Aika epätoivoiselta tuo vaikuttaa.
        No mitäpä voi odottaa ihmiseltä jonka mielestä peräsuoli on juhlaruokaa. Herää kysymys että mitä ne arkena syövät kun "parempi sapuska" koostuu makaroonista ja peräsuolista.
        Hyi hemputti, toivottavasti ei kerro!

• 1+17
        Haukullinen kirjoitti:

No mitäpä voi odottaa ihmiseltä jonka mielestä peräsuoli on juhlaruokaa. Herää kysymys että mitä ne arkena syövät kun "parempi sapuska" koostuu makaroonista ja peräsuolista.

Tuo sun uman viesteistä naljailu vaikuttaa jo aika epätoivoselta, suoraan sanottuna! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• 16+12
        1+17 kirjoitti:

Tuo sun uman viesteistä naljailu vaikuttaa jo aika epätoivoselta, suoraan sanottuna! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Tähän sit vastaa: No mieti nyt, eräs kertoi laittavansa peräsuolta juhlavieraille päivälliseksi! Ja makaroooooooonia. Kamalaa! Siis hirveetä kamalaa iiiiiiik!

• Myy-Pikkuinen
        1+17 kirjoitti:

Haukulisen perässä juokseminen vaikuttaa vähän epäillyttävältä, saa sitä olla erimieltä peräsuolen syömisestä. =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• =0=

hyi iljetys mee videen täält

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Ei tuossa enää nykypäivänä ole mitään järkee...sisäelimiä ym, syököhän se niiden taljankin...

• 10+11
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Haukulisen perässä juokseminen vaikuttaa vähän epäillyttävältä, saa sitä olla erimieltä peräsuolen syömisestä. =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Erimieltä saa olla kaikesta, mutta tuotahan ei omien sanojensa mukaan kiinnosta tämä umalehtinen eikä sen viestit ollenkaan, sen takia ei keskustele umalehtisen kanssa umalehtisen viesteistä, vaan keskustelee vain muiden kanssa umalehtisen viesteistä. =))))))))))))))))))) Ja jos niissä ei muuten ole tarpeeks keskusteltavaa niin se keksii niihin vähän omaa sisältöö ja kauhistelee sit sitä.

• Pukeli 1
        ++++++++++++++++++++ kirjoitti:

ajatuksenakin :(((((( Huh.

• 18+1
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Ei tuossa enää nykypäivänä ole mitään järkee...sisäelimiä ym, syököhän se niiden taljankin...

Ai missä ei oo järkee, sisäelimien käytössä ravinnoks? Miksei??

• Myy-Pikkuinen
        10+11 kirjoitti:

Erimieltä saa olla kaikesta, mutta tuotahan ei omien sanojensa mukaan kiinnosta tämä umalehtinen eikä sen viestit ollenkaan, sen takia ei keskustele umalehtisen kanssa umalehtisen viesteistä, vaan keskustelee vain muiden kanssa umalehtisen viesteistä. =))))))))))))))))))) Ja jos niissä ei muuten ole tarpeeks keskusteltavaa niin se keksii niihin vähän omaa sisältöö ja kauhistelee sit sitä.

muuten kiinnosta minuakaan umalehtinen! Kyllähän se turkumuori sen tietää. Myt katsoppa kuka se tässäkin ketjussa juoksee toisten perässä ja kuka ei! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen
        18+1 kirjoitti:

Ai missä ei oo järkee, sisäelimien käytössä ravinnoks? Miksei??

vai???? Syö pois jos niin haluat, yäk!

• 4+4
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

muuten kiinnosta minuakaan umalehtinen! Kyllähän se turkumuori sen tietää. Myt katsoppa kuka se tässäkin ketjussa juoksee toisten perässä ja kuka ei! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Vastaan viittaamalla mun ed. viestiin! =)))))))))))))))))))))))))))))))

• 11+5
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

vai???? Syö pois jos niin haluat, yäk!

Eihän sitä peräsuolta syödä vaan se makkara sen sisältä!!!

Et sä nyt kai HK sinisestäkään niitä kuoria syö vai kuis?

• puttanlittan
        10+11 kirjoitti:

ummu ummu läpi näkkyyp siun yritykseis aikast pahast ain ja kaikkial netsä.et hämää en'ää kettään

• 14412

• 4+3
        11+5 kirjoitti:

Eihän muovikuoria tietenkään syödä, mutta kyllä mä luonnonsuolesta tehdyt kuoret syön! Hk:n sininen ei muutenkaan kuulu suosikkeihin...

• Myy-Pikkuinen
        4+4 kirjoitti:

Vastaan viittaamalla mun ed. viestiin! =)))))))))))))))))))))))))))))))

Minä vastaan mihin haluun! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen

• Myy-Pikkuinen
        11+5 kirjoitti:

mitään kuoria makkarasta!!

• Verimakkarahan se vasta herkkua on. :) Ainakin oikein kunnon saamelainen makkara. Olen ollut vuosia sitten mukana tekemässä kun asuin vanhan "áhkkun" nurkissa jonkin aikaa, mutta en kyllä varmaan itse osaisi tehdä, ei ainakaan tulisi hyvää. :) Se on kuitenkin tosi herkkuruokaa sekä arkeen että juhlaan.

Poro on kaikin puolin hyvä eläin, olen kyllä monen erittäin suuren epäluulon yli päässyt sen kautta. Mutta poronkieli ei kyllä maistu. ;-P Eikä tee mieli minkään muunkaan eläimen kieltä...

• Pukeli 1
        Ursa kirjoitti:

Verimakkarahan se vasta herkkua on. :) Ainakin oikein kunnon saamelainen makkara. Olen ollut vuosia sitten mukana tekemässä kun asuin vanhan "áhkkun" nurkissa jonkin aikaa, mutta en kyllä varmaan itse osaisi tehdä, ei ainakaan tulisi hyvää. :) Se on kuitenkin tosi herkkuruokaa sekä arkeen että juhlaan.

Poro on kaikin puolin hyvä eläin, olen kyllä monen erittäin suuren epäluulon yli päässyt sen kautta. Mutta poronkieli ei kyllä maistu. ;-P Eikä tee mieli minkään muunkaan eläimen kieltä...

keitettynä on eri hyvää, mutta muisto vain nykyisin.

• öööööööööööööööööööö
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

valehtele,,,luulet sä ettei muut osaa lukea ja kijoittaa,,hah,,huh,huh

• 98765
        Pukeli 1 kirjoitti:

keitettynä on eri hyvää, mutta muisto vain nykyisin.

sitähän syötii ennen ihan leikkeleenä :)

• Myy-Pikkuinen
        ++++++++++++++++++++ kirjoitti:

silloin kun olivat vielä kaapissa...

• ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
        g-pula-aho kirjoitti:

YHDEN kirjoittajan tasosta ja eniten hänestä itsestään.
        Tahtoihan hän tehdä papukaijasta keittoakin ja sitä tarjota alkuruaksi.. noo eipä ole vaikeaa tajuta mitä silläkin taas oikeasti tahdottiin sanoa.
        Mutta nyt minä nauran HERSYVÄSTI koko ihmiselle.. :-))
        *kokeilee miltä tuntuu nauraa "hersyvästi"...hah hah haaa.. :-( aika kornin kuuloista..)

Mutta hui onhan sillä "linnakundeja" mahtavine tatskoineen (jotka sivumennen sanoen näyttävän kamalille) tulossa syömään, heille varmaan maistuu papukaijakeitto ja peräsuolet värjätyn "spagattin" (mitä ikinä onkaan) ja tankoparsojen kera!! :-))

Juuri nuin !

• ++++++++

Siinä ne aidot kasvot köyhyydelle tulikii!

• niin alkuun ilmakuivattua kinkkua ja hunajamelonia. Pääruoaksi poronkäristystä ja pottumuusia. Jäklkäriksi limesorbettia tai crepes suzette, jos muut kilpaiijat miehiä. Ohjelmaa ei kyllä ole tullut katsottua

• kiva ohjelma. minusta on kiva kun joka viikolla on sekoitettua porukkaa. yleensä aina joku joka on kotoisin jostain toisesta maasta ja sitten nuorta ja vanhempaa. tänä iltana oli vanhin tähän mennessä. 80-vuotias
      mummeli.
      enpä tiedä mitä sitä uskaltaisi tarjoilla. yhtäkään suomalaista en ole vielä ohjelmassa nähnyt. jotta miten olisi kalakukko eturuuaksi? muutenhan kaikki pikkuset pasteijat on ihan ok.

pääruuaksi voisin laittaa vaikka lammasta. taikka kunnon karjalanpaisti. tai sitten hyvä häränfile täytettynä.

jälkiruuaksi voisi joku kerroksittain tehty hyytelö ja vaniljakiisseli jollain keksipohjalla joka tarjoillaan jälkiruokamaljoista.

• Manta.Elviira

katsonut sitä ruotsalaista versioita.

Ihanhan he kaikki ovat syötäviä ruokia tarjoilleet.
      Makuasiaoiden paremmuusjärjestykseen asettaminen on toinen juttu.

Jos ihan pakottamalla pakotettaisiin moiseen kisailuun niin meny olisi ehkä:
      -Metsäsienikeitto valkoisella sivalluksella pannulla paahdetun patongin kera.
      -Naudan sisäpihvi perunalumen, napsakoiden hernepalkojen, makeiden porkkansiivujen ja "pannu-uute"-kastikkeen kera.
      -Kahvi jäinen sinällään tai sula Kainuun juustoleipä lakka- tai mustalla viinimarjalla kermavaahdolla tai ilman.

• 13+8

Kiitos ylläpidolle että pahimmat edes siivosivat !!

• :)))))))))))))))))))

itse laittaisin alkuun juustoista katkarapukeittoa paahtoleipää, pääruuaksi kokonaista häränsisäfilettä punaviinikastikkeella, valkosipuliperunoita, jälkkäriksi uunijäätelöä ja juomat tietenkin menun mukaan :)

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4025
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2427
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2322
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2092
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1816
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1653
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      80
      1590
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      72
      1142
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1111
    Aihe