Miksi miehet puhuu exästä treffeillä?

Uusinainen

Olen nyt käynyt kolmet nettideitit läpi. Yksi juttu häiritsee: miehet puhuu ummet ja lammet exästään!

Tuntuu tosi tyhmältä, kun pitäisi tutustua uuteen ihmiseen ja tämä selittää vaikka kuinka pitkään, millaisen naisen kanssa ennen seurusteli. Ei voisi kiinnostaa pätkääkään! Varsinkaan ekoilla treffeillä. Eikä kyllä muutenkaan, menneet on menneitä.

Yksikin selosti tarkkaan, millaisissa asunnoissa eksänsä kanssa asui, kuvaili naapurit ja kaikki. Kun yritin muuttaa puheenaihetta, hän ei kuunnellut vaan totesi, että en vielä kertonut siitä, kun asuttiin siinä yhdessä rivarissa... Argh!

Ei kannattaisi alkaa etsiä uutta tyttöystävää, jos entisestä ei ole vielä päässyt henkisesti yli. Vai onko tuo exästä puhuminen miehen tapa esittää, että tämäntyyppisestä naisesta tykkäisin...?

En halua koko ajan tulla verratuksi miehen entiseen naiseen!

19

4402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-puheet

Olen huomannut saman. Varsinkin, jos aletaan heti exää haukkumaan, niin pistää miettimään, että miksi sitten olit niin kamalan akan kanssa. Fiksu mies valitsee sellaisia kumppaneita, ettei niitä tarvi jälkeenpäin haukkua. Mutta ei niitä kehumaankaan pidä alkaa eka treffeillä.

• Miääs 29weee

kun kysytään. En haluaisi tuoda edellistä suhdettani esille uudessa mutta vastaan kun kysytään. Uusi on kysynyt tarkkaan kuviomme ja rehellisesti olen vastannut. Olen sanonut että en mielelläni vanhaa tuo uuteen mutta vastaan kyllä jos tyttöystävääni kiinnostaa joku asia niin rehellisesti.
      Eli pointti on se ollut meillä että vanhoja en ole kaivannut vaan ne on kaivettu esiin. Salattavaa ei ole. Eli jos vastaan kysymyksiin ex vaimostani olenko huonompi ihminen???
      En hauku exää mutta jos ongelmia ei olisi ollut emme koskaan olisi eronneetkaan niin totuus karussa luonteessaan on se että kun suhde ei toimi erotaan. Rakastin exääni alkuun vaikka se ei loppuun toiminutkaan. Oliko se "kamala akka"?
      Elän uudessa suhteessa suloisen tyttöystäväni kanssa ja jos en olisi vastannut hänen minun eksään liittyviin kysymyksiin ei juttu olisi varmaan edes koskaan alkanut toiminaan et joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa.
      Mikä on siis suurin ongelmanne?

• .............

Huom. aloituksessa ensitreffit ovat itse ryhtyneet kyllästymiseen asti pälpättämään existään ja sinä sen sijaan vastasit kysyttäessä. Huomaat varmaan itsekin eron.

• hymy_N

Saanen miehen puheen aiheen muuttumaan , kiinnostuksen heräämään sinuun ...jos niin tapahtuakseen ;)

Toisaalta jos mies kertoo ex-vaimostaan , millainen hän oli ja mikä siinä suhteessa otti päähän , mielestäni se kertoo kuitenkin millaista naista hän ei nyt ole etsimässä, mitä toiveita hänellä on .

Toki jatkuva ex:tä puhuminen on liikaa. menneet kun ovat menneitä , satsaus kunnolla uuteen ihmiseen tutustuminen ja rakastuminen vie aikaa...
      mutta ihastumiseen siihen ei tarvita kuin katse ja hymy... se on menoa , siitä on hyvä jatkaa...

Joskus jopa s-posti viestittely ja puhelimessa puhuminen saa minut ihastumaan vastakkaiseen sukupuoleen, vai lienenkö sitten liian herkkä ihastumaan :)

• Marake

En usko että vertaa. Mies vain pitää sinua niin luotettavana ja hyvänä ystävänä, että sinulle voi purkaa sydäntään. Jos on pitkäaikainen suhde ollut exän kanssa, ei mies siitä vaikenemalla eroon pääse, parempi puhua alta pois koko juttu, että voi aloittaa ikään kuin puhtaalta pöydältä uuden ja paremman kanssa eli sinun kanssasi. Kokeneena naisena näen asian tällä tavalla.

• mies olen

Juuri näin. Jos miehellä on takana vaikkapa seitsemän vuoden avioliitto, niin silloin miehen suhtautuminen naisiin määräytyy hyvin paljon siitä näkökulmasta käsin, millaista miehellä oli vaimonsa kanssa. Luulisi asian kiinnostavan aivan kybällä mahdollista uutta tyttöystävää. Mies kertoo silloin itsestään, arvoistaan, mistä hän erityisesti piti vaimossaan ja mistä ei pitänyt. Miksi pitäisi miehen pitäisi nuo asiat väkisin vääntää yleiselle tasolle ilman eksäänsä liittyvää konkretiaa? Pienisieluiselta ja heikolta vaikuttaa nainen, joka ei tätä asiaa osaa oikein suhteuttaa. Ja menneisyys on tietenkin mennyttä, mutta samalla se on tulevaisuuden perusta: ihminen on kokemustensa summa.

• nainen olen
        mies olen kirjoitti:

Juuri näin. Jos miehellä on takana vaikkapa seitsemän vuoden avioliitto, niin silloin miehen suhtautuminen naisiin määräytyy hyvin paljon siitä näkökulmasta käsin, millaista miehellä oli vaimonsa kanssa. Luulisi asian kiinnostavan aivan kybällä mahdollista uutta tyttöystävää. Mies kertoo silloin itsestään, arvoistaan, mistä hän erityisesti piti vaimossaan ja mistä ei pitänyt. Miksi pitäisi miehen pitäisi nuo asiat väkisin vääntää yleiselle tasolle ilman eksäänsä liittyvää konkretiaa? Pienisieluiselta ja heikolta vaikuttaa nainen, joka ei tätä asiaa osaa oikein suhteuttaa. Ja menneisyys on tietenkin mennyttä, mutta samalla se on tulevaisuuden perusta: ihminen on kokemustensa summa.

esitit,mies.
        Mikä kertookaan enemmän kuin menneisyys, kun tulevaisuudesta ei tiedä??

• kvinne, dame, kone

Ei mulla ole tarvetta puhua existä, olen jo kauan sitten päässyt heistä yli, eikä ole mitään puhuttavaa...
      Ja vaikka miehen menneisyyteen kuuluvatkin exät, niin ei niistä todellakaan tarvitse koko ajan puhua. Kyllä se kertoo, että ollaan hakemassa jotain laastaria haavoihin, eikä sellaiseen tarvitse kenenkään ruveta. Jos joku haluaa, on se hänen asiansa, toki.
      Tietty, jos havaitsee miehen puhuvan exästään tyyliin, jolla ei haluaisi itsestään puhuttavan, voi olla syytä olla varovainen: on vain ajan kysymys koska on itse se exä josta selitetään seuraavalle ehdokkaalle.

• viiraa päässä vai?

Olen itse kokemuksen kautta huomannut, että mitä aikaisemmin ex tai exät alkaa vilkkua miehen jutuissa sitä vähemmän "meidän-" eli nykyisellä jutulla on tulevaisuutta. Mies hakee laastaria tai uutta samallaista tilalle. Voi olla että mies on tullut jätetyksi ja uuden pitää miehen mielestä olla exää vastaava. Sekin kertoo toki millä tyylillä ex-naisesta puhutaan. Jos ex-naisessa ei ole mitään hyvää sanaa, ei edes puolta sanaa hyvää kuulu, niin kehoittaisin nostamaan kytkintä ja äkäseen.

Sieltä tulee paskamyrsky seuraamuksia lisää.

Kovin mukavaa ei ole joutua verrattavaksi ex-naisen panotaitoihin ( noin esimerkiksi) Olin suhteessa jossa mies alkoi tokalla treffeillä haukkua eksäänsä. Kehoitin häntä ystävällisesti vaihtamaan puheenaihetta ja siirtymään nykypäivään. Meni pari kuukautta ja ex-akasta ei puhuttu, noh sitten viimein päädyttin seksiin. Minkä jälkeen jätkä päätti alkaa neuvomaan miten häntä kuuluu tyydyttää ja törkeästi kertoi kuinka hänen ex-muijansa oli häntä hoitanut. Minun olisi muka niin pitänyt tehdä myös. Noh. Minä olin jo varoitukseni antanut tokatreffeillä joten suhde olikin aika lailla siinä.

Myöskin ex-akastaan puhui eräs mies jonka näin täältä treffeiltä. Otti viesteissään ja molemmilla tapaamisilla puheeksi ex-naisen, vähän niinkuin sivulauseessa. Oli kyllä profiilissaan kertonut että vuosia sitten oli seukannut edellisen kerran vakavissaan. Olisi pitänyt lukea se oikein eli EN OLE EX-NAISESTANI VIELÄKÄÄN YLI.

( HUOM: Painotan etten ole molemmissa tapauksissa kertaakaan puhunut omista ex-miehistäni tai kysellyt ex-naisista kummaltakaan tyypitä.En millään tavalla en edes sivulauseessa.)

Sen jälkeen en ole tutustunut keheenkään jonka profiilissa on mainintoja entisistä suhteista, millään tavalla. Enkä myöskään menneet on menneitä, ex-ät eivät kummittele, kaikillahan on menneisyys ja siitä voidaan jutella jne.. kliseitä sisältäviin profiileihin.

Myöskään kohtaamani miehet eivät ole ilahtuneet jos olen alkanut vihjaamaan ex-ukkoihin puheesani millään tavoin tai jos olen keskustellut ex-miehistäni mihinkään sävyyn. MITÄ IHMETTÄ mun entiset jutut muka mun nykyselle kuuluu? En kokemuksesta viisastuneena vastaa edes kyselyihin. Tai kysymyksiin olenko tapaillut suomi24 kautta ketään muuta? uteluihin. Minustakun nämä asiat eivät muille kuulu PISTE.

Minun kanssanihan mies seurustelee eikä sen entisen heilan.

Sitten tullaan tietty lapsiin, mies jolla on mukulat entuudestaan.. huoh. Yleensä ku sellaisen ex-ämmästä ei pääse eroon koskaan. Lapset on aina olemassa ja niiden äityli siinä sivussa.

• mies olen
        viiraa päässä vai? kirjoitti:

Olen itse kokemuksen kautta huomannut, että mitä aikaisemmin ex tai exät alkaa vilkkua miehen jutuissa sitä vähemmän "meidän-" eli nykyisellä jutulla on tulevaisuutta. Mies hakee laastaria tai uutta samallaista tilalle. Voi olla että mies on tullut jätetyksi ja uuden pitää miehen mielestä olla exää vastaava. Sekin kertoo toki millä tyylillä ex-naisesta puhutaan. Jos ex-naisessa ei ole mitään hyvää sanaa, ei edes puolta sanaa hyvää kuulu, niin kehoittaisin nostamaan kytkintä ja äkäseen.

Sieltä tulee paskamyrsky seuraamuksia lisää.

Kovin mukavaa ei ole joutua verrattavaksi ex-naisen panotaitoihin ( noin esimerkiksi) Olin suhteessa jossa mies alkoi tokalla treffeillä haukkua eksäänsä. Kehoitin häntä ystävällisesti vaihtamaan puheenaihetta ja siirtymään nykypäivään. Meni pari kuukautta ja ex-akasta ei puhuttu, noh sitten viimein päädyttin seksiin. Minkä jälkeen jätkä päätti alkaa neuvomaan miten häntä kuuluu tyydyttää ja törkeästi kertoi kuinka hänen ex-muijansa oli häntä hoitanut. Minun olisi muka niin pitänyt tehdä myös. Noh. Minä olin jo varoitukseni antanut tokatreffeillä joten suhde olikin aika lailla siinä.

Myöskin ex-akastaan puhui eräs mies jonka näin täältä treffeiltä. Otti viesteissään ja molemmilla tapaamisilla puheeksi ex-naisen, vähän niinkuin sivulauseessa. Oli kyllä profiilissaan kertonut että vuosia sitten oli seukannut edellisen kerran vakavissaan. Olisi pitänyt lukea se oikein eli EN OLE EX-NAISESTANI VIELÄKÄÄN YLI.

( HUOM: Painotan etten ole molemmissa tapauksissa kertaakaan puhunut omista ex-miehistäni tai kysellyt ex-naisista kummaltakaan tyypitä.En millään tavalla en edes sivulauseessa.)

Sen jälkeen en ole tutustunut keheenkään jonka profiilissa on mainintoja entisistä suhteista, millään tavalla. Enkä myöskään menneet on menneitä, ex-ät eivät kummittele, kaikillahan on menneisyys ja siitä voidaan jutella jne.. kliseitä sisältäviin profiileihin.

Myöskään kohtaamani miehet eivät ole ilahtuneet jos olen alkanut vihjaamaan ex-ukkoihin puheesani millään tavoin tai jos olen keskustellut ex-miehistäni mihinkään sävyyn. MITÄ IHMETTÄ mun entiset jutut muka mun nykyselle kuuluu? En kokemuksesta viisastuneena vastaa edes kyselyihin. Tai kysymyksiin olenko tapaillut suomi24 kautta ketään muuta? uteluihin. Minustakun nämä asiat eivät muille kuulu PISTE.

Minun kanssanihan mies seurustelee eikä sen entisen heilan.

Sitten tullaan tietty lapsiin, mies jolla on mukulat entuudestaan.. huoh. Yleensä ku sellaisen ex-ämmästä ei pääse eroon koskaan. Lapset on aina olemassa ja niiden äityli siinä sivussa.

Noin puhui nainen, joka ilmeisesti hakee kevytsuhdetta, ei mitään syvällisempää saatika sielunkumppania. Kun rakastuu toiseen, niin kaikki hänessä kiinnostaa. Kaikki ykstyiskohdatkin ovat kiinnostavia, mutta tietenkin vain tärkeimmistä asioista ehditään puhumaan. Koetut fyysiset ja henkiset riemut ja murheet ovat erityisen kiinnostavia. Kun kumppani sisäistää ne, on hyvä perusta rakennettu uusille (yhteisille) kokemuksille.

Enkä kyllä ymmärrä, miksi miehen lapsista, heidän äidistään tai muista sukulaisista pitäisi jotenkin päästä eroon. Ei jokaisen kanssa tarvitse naimisissa olla, mutta kyllähän kivojen tyyppien kanssa voi olla oikein mukavaa silloin kun yhteen satutaan, kaikessa ihmisystävällisyyden ja elämänmyönteisyyden hengessä.

• kvinne, dame...
        mies olen kirjoitti:

Noin puhui nainen, joka ilmeisesti hakee kevytsuhdetta, ei mitään syvällisempää saatika sielunkumppania. Kun rakastuu toiseen, niin kaikki hänessä kiinnostaa. Kaikki ykstyiskohdatkin ovat kiinnostavia, mutta tietenkin vain tärkeimmistä asioista ehditään puhumaan. Koetut fyysiset ja henkiset riemut ja murheet ovat erityisen kiinnostavia. Kun kumppani sisäistää ne, on hyvä perusta rakennettu uusille (yhteisille) kokemuksille.

Enkä kyllä ymmärrä, miksi miehen lapsista, heidän äidistään tai muista sukulaisista pitäisi jotenkin päästä eroon. Ei jokaisen kanssa tarvitse naimisissa olla, mutta kyllähän kivojen tyyppien kanssa voi olla oikein mukavaa silloin kun yhteen satutaan, kaikessa ihmisystävällisyyden ja elämänmyönteisyyden hengessä.

Sinä puhut nyt asioista eri tasolla.
        Tässä puhutaan tilanteesta, jossa mies ei ole päässyt vielä exästään yli. On aivan eri asia, olla sulassa sovussa exien kanssa, kuin puhua ja hokea heistä kaiken aikaa, ja antaa ymmärtää että olis kiva jos nainen, jonka kanssa hän puhuu, voisi hiukan enemmän jotenkin muistuttaa tätä, jne.. Ja kun tämä exä ilmaantuu jostain kuvioihin, niin kaikki muu saa väistyä.
        Jos sinä haluat sellaisen suhteen vastaavan naisen kanssa, niin siitä vaan. Ei tarvitse kuitenkaan muilta ruveta sitä vaatimaan.

Ihmisiltä pitäisi vaatia pakollinen karenssi edellisen suhteen jälkeen, jolloin ei saisi hakea uutta.

• kai...

Ratkaisee? Itse en välttele exästä puhumisesta, jos hän jollain tapaa nimenomaiseen kertomukseen liittyy. Toisaalta minulla ei ole mitään tarvetta tilitellä mitään negatiivista tai positiivista menneisyyden naisista, mutta en teeskentele myöskään että olen ollut sinkku koko elämäni ajan. Olen minäkin joutunut naisen uhriksi, jonka jutuissa parin kuukauden jälkeen tulevaisuuden sijasta pyöri enää vain karmea exä.

Siihen en kyllä yhdy ettei menneisyys kiinnosta, viisasta se nimenomaan kiinnostaa. Se kertoo hyvin paljon siitä millainen ihminen on ja joskus hyvinkin selkeästi hänen motiivejansa.

• viiraa vieläkin pääs

Nyt puhuttiin menneistä heiloista vaimoista mihistä ja panoista ja noiden tyyppien piirteistä ja elämästä jauhamisesta. KYlllä minuakin kiinnostaa kumppanieni meneisyys mutta tietyissä rajoissa ja ex- naisen elämä ja piparin piukkuus on minulle se raja.

• ei viiraa päästä.
        viiraa vieläkin pääs kirjoitti:

Nyt puhuttiin menneistä heiloista vaimoista mihistä ja panoista ja noiden tyyppien piirteistä ja elämästä jauhamisesta. KYlllä minuakin kiinnostaa kumppanieni meneisyys mutta tietyissä rajoissa ja ex- naisen elämä ja piparin piukkuus on minulle se raja.

Miehen lapsista ja sukulaisista mitenkään eroon tarvitte päästä. Ei kun en kelpuuta miestä joka on kylvänyts simenensä jo. Yksinketaista.

• myös sinusta

seuraavalle. Lörpöttelijä on aina lörpöttelijä. Haluatko omat yksityisasiasi leviteltävän eteenpäin? Puhumisensa hallitseminen on vaikeaa. Joka osaa harkita, ennenkuin puhuu, on aikamoinen mestari. Siis ellei vaan ole tuppisuu, joka ei osaa puhua.

Kuka haluaisi olla terapeuttina miehelle, joka sitten setvii sinun vikojasi seuraavissa terapiasuhteissaan.

• SELLANEN!

SELVÄ VASTAUS SULLE: MIES EI OLE PÄÄSSYT EROON VIELLÄ ENTISESTÄ! SE MIELESSÄ MIKÄ KIELESSÄ!

• Anonyymi

Yks mies haukkui eksäänsä koko ajan ekalla tapaamisellamme. Sitten ihmetteli miksi en halua enää nähdä. Eräs käyttää eksää kaupassa, viettävät lomat yhteisten lastensa kanssa mm mökillä. Ja miksi en hänenkään kanssa halua seurustella? Hmm. Vika varmaan minussa?

• Anonyymi

Miten tämä mies teki niin suuren vaikutuksen että pääsi treffeille kanssasi? Itse tavallisena miehenä ihmettelen suuresti kertomuksia oudoista treffeistä. Miten nämä miehet pääsevät siihen tilanteeseen kun minulle ei ainakaan tunnu olevan mahdollista.

• Anonyymi

Riippuu tietysti vähän siitä mihin tyyliin puhutaan. Onko exä puheen fokuksessa. Itse en jaksais kuunnella analyysia/vuodatusta, millanen se exä nyt oli. Jos taas mies puhuu esim. missä on asunut, paikkakunta/asumismuoto/jne. ja fokus on noissa asioissa, niin ok. Jos se exä on kuulunut siihen elämään, niin hänen olemassaoloaan siinä voi olla vaikea olla ilmaisematta. Voi myös olla tosi teennäistä yrittää siivota häntä pois siitä silloisesta todellisuudesta. Jos exästä voi puhua ilman tunteenpurkauksia, niin se kertoo aiheen olevan jo käsitelty.

Itsellä ainakin on myös sellaisia elämänkokemuksia, jotka nivoutuvat tiukasti johonkin exään. Niiden kokemusten olemassaoloa on vaikea selittää, mainitsematta myös sitä exää. Joku ihminen oli yksinkertaisesti syy, miksi olen tiettyihin tilanteisiin joutunut. Niiden juttujen kautta olen oppinut kuinka jotkin asiat toimivat, olen oppinut paljon ja nyt voin keskustella noista asioista ihan kokemuksen kautta. Ilman sen asian aukaisemista, vastapuoli voisi hyvin ajatella, että hittoako sinä muka tästä tiedät.

Riippuu siis paljon siitä mihin tyyliin asioista puhutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      153
      4801
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      17
      2095
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      14
      1833
    4. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      109
      1785
    5. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      93
      1658
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      43
      1298
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      65
      1147
    8. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      114
      1113
    9. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      31
      1070
    10. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      27
      1063
    Aihe