Tapasin nettitreffien kautta miehen, joka vaikutti aluksi tosi napakympiltä. Olin hänestä oikeasti kiinnostunut ja ilmeisesti myös hän minusta.
Olemme nyt tavanneet 5 kertaa ja nyt, kun ollaan hieman enemmän tutustuttu, olen tullut toisiin ajatuksiin. Meillä on kyllä yhteisiä kiinnostuksen kohteita, mutta ilmi on tullut myös sellaisia piirteitä, joiden vuoksi en usko, että suhteella olisi ystävyyttä kummempaa tulevaisuutta.
Miten sanoisin tämän miehelle? Pitäisikö sopia treffit ja puhua sitten suunsa puhtaaksi? Riittääkö puhelinsoitto? Sähköpostiviesti?
Pitäisikö kertoa ne todelliset syyt, miksi mielestäni tästä ei tulisi toimivaa suhdetta? Kyse osaksi asioista, joita mies ehkä voisi toisen naisen kohdalla sitten petrata tai jättää tekemättä tai sanomatta. Vai onko parasta sanoa vaan jotain ympäripyöreää, että kemiat ei kohtaa tai ei tunnu kipinää tai että en ole ihastunut? Tiedän kyllä ihan ne tarkat syytkin, miksi en mieheen nyt kuitenkaan ihastusta tunne.
Meistä voisi ehkä tulla kavereita. Voiko sitä ehdottaa?
Miten lopettaa treffailu?
15
878
Vastaukset
- noita...
Ideoita on sinulla omassa viestissä. Ei ole mitään yleispäteviä sääntöjä eikä kukaan muu tapausta tunne, kannattaa kuitenkin olla todella selvä sen suhteen että tapailu loppuu niin säästyt ongelmilta.
- Nainen19
heeh, Noita puhuu..
- neuvo
Sano ihan suoraan, ettet usko teistä tulevan paria, ette sovi mielestäsi toisillenne jne. vastaavaa. Mutta älä viitsi mitään kaveruutta ehdottaa. Niitä ehdotuksia me miehet olemme kuulleet riittävästi, ja joka kerta se tympäisee yhtä paljon.
- Neuvotonnaninen
Ai ei kannata ehdottaa kaveruutta... Harmi, meillä kun on myös yhteisiä harrastuksia. Miksi miehet ei halua naisesta vain kaveria?
En tiedä, ehkei kannata sen enempää selitellä. Mies vaan on liian saamaton, odottaa minun tekevän kaikki ratkaisut ihan pienissäkin asioissa. Katsoo liikaa telkkaria ja mikäs siinä, mutta haluaisi vielä jutella jostain tyhjänpäiväisistä tv-sarjoista. Ja selkeästi odottaa, että tyttöystävä sitten istuisi sohvalla kainalossa tuijottamassa myös niitä sarjoja tai jotain toimintaleffoja. Puhuu liikaa entisistä suhteistaan. On liian epätoivoinen (haluaa vaan pian uuden tyttöystävän, kun ei halua asua yksin, tuntuu, että kuka vaan käy) ja puhunut muutenkin muutamia sellaisia oikeasti hiukan pelottaviakin juttuja.
Vaikutti ensin tosi kivalta. Mutta määrätynlainen ujous ei vielä useankaan tapaamisen jälkeen ole karissut, ennenkuin kaveri saa hiukan olutta kitusiinsa. Ei ole hyvä merkki, että pälyilee eikä uskalla katsoa suoraan silmiin jne. ennenkuin juo alkoholia. Ja muutenkin jutut pyörii hiukan liikaa juomisessa. Esim. kysyi hätääntyneenä, enkö juo alkoholia, kun tilasin limpparin, vaikka tiesin minun olevan autolla liikkeellä! - ggfgfgf
Neuvotonnaninen kirjoitti:
Ai ei kannata ehdottaa kaveruutta... Harmi, meillä kun on myös yhteisiä harrastuksia. Miksi miehet ei halua naisesta vain kaveria?
En tiedä, ehkei kannata sen enempää selitellä. Mies vaan on liian saamaton, odottaa minun tekevän kaikki ratkaisut ihan pienissäkin asioissa. Katsoo liikaa telkkaria ja mikäs siinä, mutta haluaisi vielä jutella jostain tyhjänpäiväisistä tv-sarjoista. Ja selkeästi odottaa, että tyttöystävä sitten istuisi sohvalla kainalossa tuijottamassa myös niitä sarjoja tai jotain toimintaleffoja. Puhuu liikaa entisistä suhteistaan. On liian epätoivoinen (haluaa vaan pian uuden tyttöystävän, kun ei halua asua yksin, tuntuu, että kuka vaan käy) ja puhunut muutenkin muutamia sellaisia oikeasti hiukan pelottaviakin juttuja.
Vaikutti ensin tosi kivalta. Mutta määrätynlainen ujous ei vielä useankaan tapaamisen jälkeen ole karissut, ennenkuin kaveri saa hiukan olutta kitusiinsa. Ei ole hyvä merkki, että pälyilee eikä uskalla katsoa suoraan silmiin jne. ennenkuin juo alkoholia. Ja muutenkin jutut pyörii hiukan liikaa juomisessa. Esim. kysyi hätääntyneenä, enkö juo alkoholia, kun tilasin limpparin, vaikka tiesin minun olevan autolla liikkeellä!Mun neuvoni on että ihan vaan sanot,että sua ei kuitenkaan kiinnosta.
Hälytyskellot alkoi soida,kun kerroit miehen puhuneen"oikeasti hiukan pelottaviakin juttuja".
Ja jos susta tuntuu että hänelle kelpais kuka vaan, kunhan joku on kainalossa,
niin älä itseäs kiusaa sellaisen miehen kanssa.
Samoin ne jutut entisistä suhteista..tuossa on jo paljon asioita,jotka oikeasti häiritsevät. - NäinMinäKokisin
Vaikutti ensin tosi kivalta. Mutta määrätynlainen ujous ei vielä useankaan tapaamisen jälkeen ole karissut, ennenkuin kaveri saa hiukan olutta kitusiinsa. Ei ole hyvä merkki, että pälyilee eikä uskalla katsoa suoraan silmiin jne. ennenkuin juo alkoholia. Ja muutenkin jutut pyörii hiukan liikaa juomisessa. Esim. kysyi hätääntyneenä, enkö juo alkoholia, kun tilasin limpparin, vaikka tiesin minun olevan autolla liikkeellä!Nyt pitää naisena kommentoida tuota lausettasi/oletustasi:
"Ai ei kannata ehdottaa kaveruutta... Harmi, meillä kun on myös yhteisiä harrastuksia. Miksi miehet ei halua naisesta vain kaveria?"
No ensinnäkin siksi, jos tämä mies on sinuun jo ihastunut, sillä tavalla vain pitäisit hänet siinä vierellä ns."varalla" jos et löydäkään ketään muuta varteenotettavaa, tai ainakin toisesta niin varmaan tuntuisi. Jos olisitte aloittaneet ihan vaan ystävinä ilman tunteita toista kohtaan, tilanne olisi eri. - Tämän kokenut
Vaikutti ensin tosi kivalta. Mutta määrätynlainen ujous ei vielä useankaan tapaamisen jälkeen ole karissut, ennenkuin kaveri saa hiukan olutta kitusiinsa. Ei ole hyvä merkki, että pälyilee eikä uskalla katsoa suoraan silmiin jne. ennenkuin juo alkoholia. Ja muutenkin jutut pyörii hiukan liikaa juomisessa. Esim. kysyi hätääntyneenä, enkö juo alkoholia, kun tilasin limpparin, vaikka tiesin minun olevan autolla liikkeellä!No koska se kaveruusmeininki on useinmiten vain naisen omantunnon puhdistamista. Eli annoin tuolle pakit, mutta olempahan sen verran reilu, että kaveriksi voin alkaa. Hurraa.
Miehelle tuo on vähän nöyryyttävää. Että nainen ei häntä kelpuuttanut, mutta voi ottaa miehen kaverijengiinsä pyörimään, jos vaikka nainen itse tarvitsisi joskus johonkin seuraa.
Kun sen lisäksi listaat miehestä aika paljon negatiivisia asioita, niin ei oikein kuulosta siltä että arvostaisit häntä edes kaverina. Miksi siis edes näytellä sellaista? Naisilla näyttää tosiaan olevan tapana keräillä oikein urakalla jotain kaverimiehiä, lähinnä omaksi viihdykkeekseen ja siksi että itselle jää parempi mieli.
Ole nyt vaan reilu: Te tapailitte, mutta ette sopineet toisillenne. Ei se teistä mitään kaveita tee, eikä kannata mitään väkinäistä kaveruutta alkaa rakentamaankaan, kun hänen seuransa tuskin kiinnostaa enää pätkän vertaa kun tapaat jonkun toisen miehen. - olen ollut
Kaveruudessa on ! haluaako miehet alkaa heti pystymetsästä seurustelemaan..? Itse ainakin olisin ensin se ystävä ja sitten tunnustelisi onko mitään yhteistä. Ja ystävyydestä lähtenyt suhde on minusta kestävämpikin.
Tietysti jos on jo seurustellut ja on tunteet pelissä ja sitten ehdottaa kaveruutta,niin se ei ole kiva. - .....
Vaikutti ensin tosi kivalta. Mutta määrätynlainen ujous ei vielä useankaan tapaamisen jälkeen ole karissut, ennenkuin kaveri saa hiukan olutta kitusiinsa. Ei ole hyvä merkki, että pälyilee eikä uskalla katsoa suoraan silmiin jne. ennenkuin juo alkoholia. Ja muutenkin jutut pyörii hiukan liikaa juomisessa. Esim. kysyi hätääntyneenä, enkö juo alkoholia, kun tilasin limpparin, vaikka tiesin minun olevan autolla liikkeellä!itseesi ihastunutta "kaveria" sinä kaipaat haaremiisi? Itse tapasin aikanaan yhden "kaveritytön", jolla oli oikein neljä itseensä ihastunutta "vain kaveria" ovikelloa soitelemassa ja puhelimella rimputtelemassa. Heitin "kaveritytön" kujalle todella nopeasti, kun kyllästyin katselemaan murhaavia katseita "kaverien" suunnalta. Nopeasti selvisi että muijalla oli tosi huono itsetunto, jota ilmeisesti pönkitti ihastuneiden "kavereiden" porukalla. Sääliksi kävi "kavereita" ja ei se muijakaan ihan terve ollut henkisesti.
>Ai ei kannata ehdottaa kaveruutta... Harmi, meillä kun on myös yhteisiä harrastuksia. Miksi miehet ei halua naisesta vain kaveria?<
Siis etkö oikeasti keksi mitään syytä tuohon??? No syytön minä siihen olen ja en ala itsestäänselvyyksiä aikuisille selittämään. Miksi helvetissä edes haluat "kaveriksi" miehen, joka puhuu pelottavia, juo sun makuusi liikaa ja on muutenkin perseestä? Onko sinulla noin kova puute kavereista?
- noita...
Normaali "Ollaan kavereita" nettideitin nainen... hoh HOIJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Pysyisivät leikkikehässään kuin kaveria vain etsivät.
noita... mikä noita... toivoo toinen noita...- ksisusj
mulla kävi just yhden deitin kanssa näin, tätä herraa tapasin pari kertaa ja sen jälkeen tulin siihen tulokseen että ei tuu mitään. Soitin ja kerroin, ettei nyt oikein homma tunnu ottavan tuulta alleen, vaikkakin yhteisiä juttuja on mistä jutella ja muutakin. No en mitään ystävyyttä siinä ehdotellut, mutta tokihan meillä yhteystietomme oli ja jonkun viikon päästä kyselinkin että kuinka sujuu ja jotain muuta. Ja siitä alkoi hyvä ystävyys, ollaan treffikavereista/suhteista ja vaikka mistä puhuttu parin vuoden ajan ihan kuin oltais ystävät aina oltukin.
Mutta ei munkaan mielestä sitä kannata sen kummemmin ehdotella erikseen, se ystävyys syntyy jos on syntyäkseen. Samoin kuin rakkaussuhde. - Balanssia etsiessä
ksisusj kirjoitti:
mulla kävi just yhden deitin kanssa näin, tätä herraa tapasin pari kertaa ja sen jälkeen tulin siihen tulokseen että ei tuu mitään. Soitin ja kerroin, ettei nyt oikein homma tunnu ottavan tuulta alleen, vaikkakin yhteisiä juttuja on mistä jutella ja muutakin. No en mitään ystävyyttä siinä ehdotellut, mutta tokihan meillä yhteystietomme oli ja jonkun viikon päästä kyselinkin että kuinka sujuu ja jotain muuta. Ja siitä alkoi hyvä ystävyys, ollaan treffikavereista/suhteista ja vaikka mistä puhuttu parin vuoden ajan ihan kuin oltais ystävät aina oltukin.
Mutta ei munkaan mielestä sitä kannata sen kummemmin ehdotella erikseen, se ystävyys syntyy jos on syntyäkseen. Samoin kuin rakkaussuhde.Tuopa kulostaa hyvältä. Itseäni tuollaisessa kuviossa vaan arveluttaisi se, että miten saan ilmaistua sitten kun soittelen muuten vaan, että mitä kuuluu, että en ole sittenkin kiinnostunut hänestä myös miehenä... Arvelisin, että tuollaisesta voii syntyä turha toivo, jos mies on ollut kiinostunut enemmästäkin kuin kaveruudesta, mutta minä en. Ilmaisitko jotenkin, soittessasi, että älä nyt luule mitään, kunhan vain kaverina kuulumisia kyselen...?
- Vastuu ihmissuhteess
Yksinkertaisesti tuon toisen on rehellisesti tiedettävä mitä ajattelet: aivan sama miten lopetat suhteen. Hänelläkin on oikeus jatkaa elämää uuden toivossa. Itse laitoin tekstarin:" En näe meillä yhteistä tulevaisuutta. Tämä on päätös. Muistellaan. :)" Ei siihen muita selittelyjä tarvitse. Pääasia, että olet toisellekkin rehellinen. Tää teksktarin lähettäminen tuli mulla siitä, että pääsaääntöisesti lähettelimme tekstareita vaikka tapailemmikin.
- ...........
Pääasia että ilmoitat jollain tavalla.
Siis tekstari tai jotain ettei mies tajua kahden viikon kuluttua ettei susta enää kuulu mitään. - ..........
Olen monesti siihen että kun nettideitin kanssa menee poikki niin sitten ei voida enää koskaan eikä milloinkaa olla edes yhteyksissä vaikka asuttais samassa kaupungissa. Ja puhun nyt siitä että ollaan esim tapailtu puoli vuotta tai pidetty yhteyttä vuoden ajan.
Jotenki ihmetyttää että kuinka paljon toinen inhoaa mua jos ei voi enää edes olla "kavereita" ja vaihtaa kuulumisia kerran vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1454692- 1061678
- 901539
- 1061025
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26973- 50917
- 74864
- 47763
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?113743Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?42732