Heips :)
Ihan mielenkiinnosta kyselen, millaisia syntymäpainoarvioita teille on tehty? Ja mikä oli sitten todellinen syntymäpaino?
Mulle sanottiin rv36 1, että vauvan paino nyt noin 3100g, syntymäpaino todennäköisesti vähän vajaa 4 kiloa..
Mietin, että millaisia heittoja noissa arvioissa voi olla..
Arvioitu syntymäpaino
21
2992
Vastaukset
- synnyttämäääään
minulle sanottiin vkl.36 painoksi n.3200g... ja laskettuna aikana n.3700g...
olen aiemmin synnyttänyt poijat vkl.37 2700g ja vkl.39 2900g....
HIEMAN pelottaa! nyt olen vkl 39, ja neuvolan täti kopeloi eilen vauvalle käsillä paino arvion 3500g....
yritän muistaa kirjoittaa tänne synnytyksen jälkeen oikean painon (laitan sivun kirjanmerkkeihin :)
tee sinä sama juttu :)- synnyttämäääään
vauvamme syntyi vkl.39 2, ja oli 3250g 51cm! luiseva poika :D
synnytys kesti yht.3tuntia vain, ja ponnistus alle 5min. siinä meinasi tulla hoppu, olimme sairaalassakin vain alle 30min, ja synnytys salissa 10min... :)
onneksi menikin hyvin - ghdh
synnyttämäääään kirjoitti:
synnytys kesti yht.3tuntia vain, ja ponnistus alle 5min. siinä meinasi tulla hoppu, olimme sairaalassakin vain alle 30min, ja synnytys salissa 10min... :)
onneksi menikin hyvinkadehdin sun synnytystä!!! :D
- aloittaja.
synnyttämäääään kirjoitti:
onneksi menikin hyvinJuu, nyt on meidänkin pallero syntynyt..
Pieleen meni ja pahemman kerran tuo painoarvio!
Poika syntyi kaksi viikkoa etuajassa ja painoi 3940g ja 53.5cm pitkä.. Luojan kiitos päätti syntyä etuajassa.. Olis varmaan ollut jo lähempänä 5kg laskettuna aikana..
Mahoton mötkäle siis oli.. Ja tuli kaikille yllätyksenä, kätilöillekin.. Ultrasivat ennen synnytystä ja sanoivat että ihan normikokoinen.. Synnytyksessä mukavana ollut kätilö sanoi, että veikkasi pojan painon olevan 3400g luokkaa.. Mulla oli niin pieni mahakin, että ei olis ikinä uskonut..
Ihan viimemetreillä vauvan suuri koko vasta huomattiin... Ja nippa nappa mahtui raukka tulemaan, aika karmivaa oli pojalle maailmaan tulo..
- huhtimami
vasta odotan esikoista "loppusuoralla". Meillä painoarvio viikolla 34 oli 2400g.
Mulla on monia kavereita, jotka on lähiaikoina synnyttänyt...paljon tuntuu arviot heittävän todellisesta painosta. Paras oli serkkuni poika, jonka paino arvioitiin 3600g ja poika syntyi 4600kg painavana... ;)
Kaverini vauvan paino arvioitiin 2600g ja vauva olikin vähän yli 3 kiloa...että heittälevät ylä -ja alakanttiin.- äippä..
rv 36 lääkäri arvioi vatsan päältä tunnustellen olevan keskikokoinen vauva, syntymäpainoksi veikkasi täysiaikaisena n. 3,5 kiloa. 37 1 jouduin käymään äitiyspolilla, jossa ultrattiin ja lääkäri sanoi vauvan olevan silloin suunnilleen tasan 3 kg. Sitten viimein vauvan syntymäpäivänä aamulla vielä ultrattiin rv 40 5, painoarvio 3,7 - 3.8 kg. Illalla sieltä sitten tuli 3570 g painava vauva :)
- hh
Minun vauvan kooksi arvioitiin 4 kiloa. Päivää ennen synnytystä vielä et ei neljää kiloakaan. Olin vähän yllättynyt ku oon synnyttänyt jo kaksi 4.2 kiloista ja tää raskaus oli kuitenkin yliaikainen. 16 päivää meni yli ja se sama 4.2 kiloinen sieltä tuli =) Että painoarvio on vaan arvio ja toisilla heittää enemmän, toisilla vähemmän. Itsellä pitänyt aina suunnilleen paikkaansa.
- kohtamamma
kaksi viikkoa sitten viikolla 36 0 ultrassa arvioitiin 2300 g, huomenna uusi ultra edessä.
- vastauksista
Itselläni siis esikoinen tulossa.. Ja jännittää aika paljon tuleva synnytys.. Ja sitä jännitystä ei yhtään helpota se, että vauva on reiluhkon kokoinen.. Ainakin siis arvioiden mukaan..
Se sf-mitta on kulkenut koko ajan hieman keskiarvon yläpuolella.. Maha ei kylläkään olo kovinkaan suuri :) ONNEKSI!
Kuulin vasta, että yksi tuttavan tuttava oli saanut vauvan.. Jolla painoa 5.7kg.. Olivat arvioineet painoksi nelisen kiloa..
Mietin vaan, että toivottavasti eivät ole kovin alakanttiin arvioineet meidän vauvan painoa..
Noh, ennen laskettua aikaa käyn vielä ultrassa, jossa tarkistetaan vauvan kokoa.. Ja lääkäri sanoi, että jos haluan, niin voin jäädä sillä kertaa sitten jo käynnistykseen..
Toisaalta haluaisin, että vauva syntyisi ihan itsestään, mielellään ennen LA.. :)
Itse en ole ollut kuin 3.5 kg, mutta mies sekä hänen siskonsakin ovat molemmat painaneet 4.2 kg. Onkohan siis vanhempien syntymäpainoilla merkitystä siihen minkä kokoinen vauva tulee?- Elovauvan äiti
Niinhän sitä sanotaan, että vanhempien painot vaikuttais. Liekö sitten näin, mutta
itse olin viikon yliaikaisena 4,4 kg. Viikkoa ennen synnytystä minulle arvioitiin vauvani
olevan 4,2 kg ja siihen vielä vähän tulisi päälle. Ei siis tiedetty milloin synnytän, mutta
piti käydä pari kertaa äippäpolilla ison mahan takia. Synnytin melkein rv 40 4 4,8 kg tytön
ja molemmat selvittiin urakasta ehjinä. Ei kannata pelätä ja jännätä, kyllä ne isotkin
vauvat maailmaan selviävät! :) - hitusen jännittää
Elovauvan äiti kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että vanhempien painot vaikuttais. Liekö sitten näin, mutta
itse olin viikon yliaikaisena 4,4 kg. Viikkoa ennen synnytystä minulle arvioitiin vauvani
olevan 4,2 kg ja siihen vielä vähän tulisi päälle. Ei siis tiedetty milloin synnytän, mutta
piti käydä pari kertaa äippäpolilla ison mahan takia. Synnytin melkein rv 40 4 4,8 kg tytön
ja molemmat selvittiin urakasta ehjinä. Ei kannata pelätä ja jännätä, kyllä ne isotkin
vauvat maailmaan selviävät! :)Mulle sanottiin ultrassa sitten, että älä kovin herkuttele nyt enää, sillä voi vaikuttaa vauvan painoon..
Mutta kun en ole herkutellut koko raskausaikana muutenkan hirveesti.. Että miksi se vauva sitten kasvaa niin isoksi..
Mulla ne arvioivat tuon syntymäpainon siis siihen, mitä se olisi laskettuna aikana..
Onko muuten olemassa jotain painorajaa vauvalle, milloin jo harkitsevat sektiota? Vai onko se tapauskohtainen? Suhteutettuna esim äidin lantioon..
Juu, sehän on selvää, että oli se vauvan koko mikä tahansa, niin uloshan ne tulee tavalla tai toisella kuitenkin.. :) Mutta riskit on suuremmat aina.. - ajgj
neuvolalääkäri sanoi että uusien tutkimusten mukaan näyttäisi enemmänkin äidin syntymäpainon olevan enemmän suuntaa antava, kuin lapsen isän. Siis minkä kokoinen lapsi syntyy. Ja sehän sopisi, olin syntyessä 3350grammaa...
- rv 35+poju
ajgj kirjoitti:
neuvolalääkäri sanoi että uusien tutkimusten mukaan näyttäisi enemmänkin äidin syntymäpainon olevan enemmän suuntaa antava, kuin lapsen isän. Siis minkä kokoinen lapsi syntyy. Ja sehän sopisi, olin syntyessä 3350grammaa...
Kävin supisteluiden takia päivystyksessä 33 4 viikolla ja siellä tekivät painoarvion 2580 g. Kysyin lääkäriltä, että onko normaali vai isokokoinen, kun mun sf-mitta on huidellut kaikkien käyrien yläpuolella. Arvioi et on syntyessään 3,5 kg eli ihan normaalipainoinen, jos edes loppuun asti 40 viikolle menee. Nyt kattelin et noilla viikoilla 34 sikiö painaa keskimäärin 2100 g eli mun vauvahan on keskimääräistä isompi??
Olen sokeriseurannassa, kun aamuarvot ovat pari kertaa olleet siinä viitearvojen ylärajoilla. Arvot ovat nyt ihan hyvät ruokavaliomuutosten ansiosta (=säännölliset ruoka-ajat). Pääsin kuitenkin painoarvioon viikolle 36 jolloin katsovat vauvan kokoa vielä. Nyt rupesi uudelleen hirvittämään vauvan syntymäpaino. Vaikka on tässä ennenkin synnytetty, niin ajatus yli nelikiloisen synnyttämisestä hirvittää.
Millaisia syntymäpainoja vastaavilla arvioilla on tullut? Onko kokemuksia? - .........
Multa neuvolassa kysyttiin että minkäpainoinen olen itse itse ollut syntyessäni. Olin 3230g ja neukkutäti arveli vauvastakin tulevan suht samankokoinen, ei mikään iso siis.
- _merita_
ajgj kirjoitti:
meillä ei tuo väite pitänyt paikkaansa. itse olin syntyessäni 2980g ja ensimmäinen lapseni 3900g ja toinen lapseni 3620g. kolmatta odotan ja luulempa tästä tulevan suht saman kokoinen kuin toisesta lapsestani.. lasten isä oli syntyessään n. 3500g.
- ooba
Minulle sanottiin koko raskauden ajan neuvolassa, että siro vauva tulossa, sellanen 3500g. Yhdessä ultrassa yksityisellä lääkäri sanoi, että vauva ollut hyvin ruoka aikaan kotona. Oli siis sitä mieltä, että vähän reilun kokoinen viikkoihin nähden. Mutta synnytyssairaalassa kaksi eri lääkäriä tutki vatsanpäältä ja arvioivat, että siro 3200-3500g tulossa. Kolme tuntia myöhemmin syntyi 4010g.
- dgk
Mulla arvioitiin ultras ja käsikopelol 40 6 3500g, Tyttö synty 41 0 2700g.
- arvio päiv....
37 2 lapsen painoksi 2900g ja ja että pienempi vauva tulossa(aikaisempii verratuna) ja syntymäpainokin olisi noin 3200-3300g. Vauva syntyi ja painoi 4355g vklolla 38 6
Ei ole luottamista painoarvioihin ei. Joskus ne osuu kohdalle,mut hyvin harvoin kuitenkin. - miluu-
itse kävin joskus viikolla 35 arviossa, jossa painoarvio 2,5kg.syntymäpainoksi arvioi 3,9kg.meni lasketun ajan yli 6 päivää ja syntyi tasan nelikiloinen ipana, eli mun kohdalla piti aika hyvin paikkansa. arvioon laittoivat lähinnä suuren sf mitan vuoksi.mutta toki usein kuulee että on ollut suuriakin heittoja painon suhteen.
- y3wrh
että plus-miinus 500g on ihan tavallinen heitto. Käsikopelolla riippuu ihan kopeloijan kokemuksesta. Meillä edellisenä päivänä tehty ultraus piti kutinsa grammalleen syntymäpäivänä :) taisi olla poikkeuksellisen tarkka ultraaja.
Varmastikin vauvan geenit vaikuttaa syntymäpainoon, mutta ei ne sitä varmaksi sano. Mene vain hyvillä mielin synnyttämään, nelikiloinenhan on vielä suht soppelin kokoinen :) - Näin täällä
Äippäpolin lääkärit ovat sitä mieltä että heitto voi olla 15% suuntaan tai toiseen. Itselle kävi niin, että vielä 2 vkoa ennen synnytystä pelottelivat pienipainoisella lapsella (alle 2500g, siis laskettuna aikana) ja tyttö painoi syntyessään 3190g.
Serkkun muksun arvioivat 4,5 kiloiseksi ja sanoivat että alakautta vaan, ja painoa olikin sitten 5800 ja ripsut päälle!!! Mun piti nähdä sairaalapaperit ennen kuin uskoin, mutta niin se vain oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa5914042HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2012137Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?191719- 1181551
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1261390Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3401290Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101093- 12955
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73886- 99763