Adoptio miete

adoptio "uhri"

jos multa puuttuis vanhemmat,ei mulla olis omaa kämppää tai yhtään mitään. Toisaalta,mulla ei oo ns. oikeita vanhempia. Tai on,mut missä lie he? Kyllä mä nykystä perhettäni pidän aivan oikeana ja uskon et mut on ku luotu siihen perheeseen. Mut samalla miettii että missä helvetissä ne mun omat isä ja äiti on? Onko mulla veljiä ja siskoja ja mitä niillee kuuluu, mitkä niiden nimet on ja onko ne kävelly mua vastaan? Osa must on vihanen mun biologiselle äidille et miks se anto mut pois, kärsiks se edes omantunnon tuskia siitä? Mut toinen puoli musta on kirkkaalla värillä väritetty ja niin onnellinen et tekis mieli itkee. Mä oon saanu loistavan perheen johon kuuluu maailman paras äiti,isä ja isoveli.

19

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adoptio "uhri"

      Eli kertokaapa pidättekö lapsiinne jotka olette antaneet pois niin yhteyttä tai minkäänlaista kontaktia?

      • miemie^^

        Eikös adoptiotoimiston kautta voi kysellä jos haluat biologisiin vanhempiisi yhteyden jos sitä tässä haet takaa...


      • adoptio "uhri"
        miemie^^ kirjoitti:

        Eikös adoptiotoimiston kautta voi kysellä jos haluat biologisiin vanhempiisi yhteyden jos sitä tässä haet takaa...

        no mutta siitä on kuitenkin 16 vuotta, niin onko niillä _varmasti_ ne mun paperit siellä vielä??


      • x

      • a.m
        adoptio "uhri" kirjoitti:

        no mutta siitä on kuitenkin 16 vuotta, niin onko niillä _varmasti_ ne mun paperit siellä vielä??

        Kyllä ne paperit siellä on. Muistaakseni 100 vuotta. Soita adoptiosi järjestäneeseen toimistoon ja kysy sieltä. :)


    • PullaPää

      Miksi olet vihainen bio äidillesi
      Mitä hän nyt on sinulle tehnyt? Tuolla tavallako sinun vanhemmat sinut kasvattivat.
      Hän toi sinut tähän maailmaan, ja sillä hetkellä oli sinulle se hyvä äiti minkä tarvitsit. Teki kovin vaikean päätoksen sinun etua ajatellen, ja sinä saitkin hyvän kodin ja onnellisen lapsuuden. Sitä hän ei sinulle itse voinut antaa. Ja nyt olet hänelle katkera siitä, vaikka loppu tulos on että sait sen hyvän kodin, rakastavat vanhemmat ja onnellisen lapsuuden.

      • x

        Älä provoile vakavalla asialla, älä haavoita muita tekemällä tänne tarkoituksellisesti ihmisiä puhuttavia juttuja. Älä puutu adoptoidun tuntemaan tunteeseen, jos et itse ole myös adoptoitu. Älä syytä toista ihmistä, ainakaan nuorta ihmistä.


      • xx2
        x kirjoitti:

        Älä provoile vakavalla asialla, älä haavoita muita tekemällä tänne tarkoituksellisesti ihmisiä puhuttavia juttuja. Älä puutu adoptoidun tuntemaan tunteeseen, jos et itse ole myös adoptoitu. Älä syytä toista ihmistä, ainakaan nuorta ihmistä.

        Miksi adoptoiduilla on tarve syyllistää bio vanhempiaan?
        Riippuuko se ado vanhempien kasvatustavasta?
        Vaikeata uskoa sen olevan niiin yleistä. Nyt kuitenkin jokaiselle ado lapselle kerrotaan että se kaikki on bion syy.


      • Adoptoitu
        xx2 kirjoitti:

        Miksi adoptoiduilla on tarve syyllistää bio vanhempiaan?
        Riippuuko se ado vanhempien kasvatustavasta?
        Vaikeata uskoa sen olevan niiin yleistä. Nyt kuitenkin jokaiselle ado lapselle kerrotaan että se kaikki on bion syy.

        xx2, Ei kannata yleistää, että aina syyteltäisiin ja mustamaalattaisiin biologisia vanhempia adoption vuoksi... Itselläni tai adoptiovanhemmillani ei ainakaan koskaan ole ollut tarvetta syyllistää biologisia vanhempiani. Päin vastoin, olen kiitollinen että pystyivät antamaan adoptioon ja ymmärrän syyt mitkä johtivat päätökseen. Ihanien adoptiovanhempieni vuoksi adoptio on ollut minulle aina ok ja luonnollista. Voi adoptio hyvinkin mennä...


    • Ihme.

      ..."Osa must on vihanen mun biologiselle äidille et miks se anto mut pois, kärsiks se edes omantunnon tuskia siitä?" ...

      Miksi syyttelet äitiäsi, vaikka et tiedä höykäsen pöläystä hänen silloisesta elämästään, et liioin siitä, kenen pitäisi kärsiä omantunnontuskia.

    • kasdjfks

      "jos multa puuttuis vanhemmat,ei mulla olis omaa kämppää tai yhtään mitään. Toisaalta,mulla ei oo ns. oikeita vanhempia"

      Sinulta ei puutu omat vanhemmat. Sinulla on kämppä ja niin paljon muuta.
      Oikeat vanhemmat sinulla on

      ??

      • adoptoitu

        Miksi adoptoitu ei saisi olla vihainen bioäidillensä? Minusta on vain hyvä, että adoptoitu pystyy tuntemaan kaikenlaisia tunteita, ja vihan tunne on yksi luonnollisimmista tunteista. Ilmeisesti aloituksen kirjoittaja on aika nuori ihminen, eikä hän ole varmaan vielä käsitellyt adoptioon liittyviä tunteita "loppuun saakka", vaan on vielä rakentamassa omaa identiteettiään ja työstää omaa historiaansa ja elämäntarinaansa. Ei minusta adoptoidun täydy ensisijaisesti miettiä, missä tilanteessa bioäiti on ollut ja ymmärtää tämän elämäntilannetta, vaan elää omaa elämäänsä ja läpikäydä niitä tunteita, mitä se hänessä nostaa esiin. Tietysti omaa elämää helpottaa, kun pystyy näkemään adoptioon johtaneita syitä ja koko sen kontekstin ja ymmärtämään myös bioäidin tilannetta. Joillakin bioäideillä elämäntilanne on kyllä ollutkin aivan holtiton, siihen on voinut liittyä päihdeongelmia ja muuta, mitä kohtaan vihan tunteminen voi tuntua hyvinkin oikeutetulta - vaikka tuo viha sitten vaikuttaakin epäsuotuisasti aoptoidun omaankin elämään, jos se "jää päälle" eikä ihminen pääse sen yli.


      • Adoptiovanhempi.
        adoptoitu kirjoitti:

        Miksi adoptoitu ei saisi olla vihainen bioäidillensä? Minusta on vain hyvä, että adoptoitu pystyy tuntemaan kaikenlaisia tunteita, ja vihan tunne on yksi luonnollisimmista tunteista. Ilmeisesti aloituksen kirjoittaja on aika nuori ihminen, eikä hän ole varmaan vielä käsitellyt adoptioon liittyviä tunteita "loppuun saakka", vaan on vielä rakentamassa omaa identiteettiään ja työstää omaa historiaansa ja elämäntarinaansa. Ei minusta adoptoidun täydy ensisijaisesti miettiä, missä tilanteessa bioäiti on ollut ja ymmärtää tämän elämäntilannetta, vaan elää omaa elämäänsä ja läpikäydä niitä tunteita, mitä se hänessä nostaa esiin. Tietysti omaa elämää helpottaa, kun pystyy näkemään adoptioon johtaneita syitä ja koko sen kontekstin ja ymmärtämään myös bioäidin tilannetta. Joillakin bioäideillä elämäntilanne on kyllä ollutkin aivan holtiton, siihen on voinut liittyä päihdeongelmia ja muuta, mitä kohtaan vihan tunteminen voi tuntua hyvinkin oikeutetulta - vaikka tuo viha sitten vaikuttaakin epäsuotuisasti aoptoidun omaankin elämään, jos se "jää päälle" eikä ihminen pääse sen yli.

        "Joillakin bioäideillä elämäntilanne on kyllä ollutkin aivan holtiton, siihen on voinut liittyä päihdeongelmia ja muuta, mitä kohtaan vihan tunteminen voi tuntua hyvinkin oikeutetulta"

        Ellei tiedä asiaa, olisi parempi pitää "päänsä" kiinni.


      • x
        Adoptiovanhempi. kirjoitti:

        "Joillakin bioäideillä elämäntilanne on kyllä ollutkin aivan holtiton, siihen on voinut liittyä päihdeongelmia ja muuta, mitä kohtaan vihan tunteminen voi tuntua hyvinkin oikeutetulta"

        Ellei tiedä asiaa, olisi parempi pitää "päänsä" kiinni.

        Kenen pitäisi pitää päänsä kiinni? Ja miksi?


      • Tässä.
        x kirjoitti:

        Kenen pitäisi pitää päänsä kiinni? Ja miksi?

        Narsistiselle luonteelle on hyvin tärkeää tuo toisten syyttely ja vikojen hakeminen, syyllistäminen, kun itse on täydellinen.
        Syyttelyä ja vikojen hakemista pitää tietenkin harjoittaa jo etukäteen, jos vaikka sattuisi omien adoptoitujen kasvatus mennä pieleen ja alistus luisua liian pitkälle, niin olisi jo syylliset valmiina.

        ...." Joillakin bioäideillä elämäntilanne on kyllä ollutkin aivan holtiton, siihen on voinut liittyä päihdeongelmia ja muuta, ..."
        niin...ovatko ehkä joutuneet jonkun narsistin, luonnevikaisen uhriksi?


    • Kokemusta on.

      HEi

      Minut on otettu huostaan kun olin 3 vuotta ja sisareni myös ja minusta tuntuu, että se oli maailman paras asia mitä on tapahtunut, että sain ihanan perheen jota pidän ihan oikeana en olisi koskaan saanut tällästä elämää biologisen äitini kanssa, joka on (juoppo) ja isä on kuollut. En ole vihainen biologiselle äidilleni, koska tiedän asiat, että miksi huostaan otettiin ja niin edelleen ja olemme hyviä ystäviä tällä hetkellä ja voin puhua hänelle asioita joita en voi sijaisäidille esim. puhua. Mä olen hyvin onnellinen tällä hetkellä, että minulla on nyt kaikki hyvin ja ikää on jo yli 20 vuotta.
      Ehkä sinunkin pitää puhua vanhempiesi kanssa, että miks ne antoi sinut pois ja nin edelleen ja kyllä sinä ne löydät kun alat olla siihen valmis ja voihan se olla, että ne ei halua sinusta tietää mitään tai sitten ne haluaa kuulla sinusta.

      Kyllä varmaan biologisesta äidistäsi on tuntunut pahalta luopua sinusta.
      Onko ne adoptiovanhemmat kertoneet mitään sinun oikeista vanhemmista??

      • ma

        No selvä faktahan on, että keskimääräistä suuremmalla osalla bioäideistä oma elämä on sekaisin alkoholin tai muiden päihteiden käytön vuoksi. Ei kait sitä kukaan voi kiistää?

        Millaisia ovat ne syyt, jotka tekevät äidille mahdottomaksi huolehtia lapsestaan?
        Ikävä kyllä usein taustalta löytyy kovaosaisuutta ja omia vaillejäämisen kokemuksia, kyvyttömyyttä huolehtia itsestään ja läheisistään.


      • Just.
        ma kirjoitti:

        No selvä faktahan on, että keskimääräistä suuremmalla osalla bioäideistä oma elämä on sekaisin alkoholin tai muiden päihteiden käytön vuoksi. Ei kait sitä kukaan voi kiistää?

        Millaisia ovat ne syyt, jotka tekevät äidille mahdottomaksi huolehtia lapsestaan?
        Ikävä kyllä usein taustalta löytyy kovaosaisuutta ja omia vaillejäämisen kokemuksia, kyvyttömyyttä huolehtia itsestään ja läheisistään.

        "No selvä faktahan on, että keskimääräistä suuremmalla osalla bioäideistä oma elämä on sekaisin alkoholin tai muiden päihteiden käytön vuoksi."

        No selvä faktahan on, että keskimääräistä pienemmällä osalla mahoista-naisista elämä on sekaisin alkoholin tai muiden päihteiden käytön vuoksi. Ei kai sitä voi kukaan kiistää, tulos näkyy.


      • mutsikkamuori
        Just. kirjoitti:

        "No selvä faktahan on, että keskimääräistä suuremmalla osalla bioäideistä oma elämä on sekaisin alkoholin tai muiden päihteiden käytön vuoksi."

        No selvä faktahan on, että keskimääräistä pienemmällä osalla mahoista-naisista elämä on sekaisin alkoholin tai muiden päihteiden käytön vuoksi. Ei kai sitä voi kukaan kiistää, tulos näkyy.

        Tulos kyllä näkyy ihan helposti. Mutta mistä kukaan sen tietää on joku maho tai ei??? Ei ainakaan lapsimäärästä. Ja mitä se ylipäänsä kellekään kuuluu??? Mua ei ainakaan tuollainen kiinnosta tippaakaan. Omassa neljässä lapsessa on ihan tarpeeksi elämää. Osa mun lapsista on sijoitettuja ja osa ei. Ihan yhtä rakkaita he ovat minulle. Meillä näin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      143
      3009
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      48
      877
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      213
      832
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      794
    5. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      790
    6. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      783
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      61
      712
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      235
      697
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      35
      652
    10. Jos nainen haluaa oikeasti tutustua

      Niin tämä tekee jotakin konkreettista sen eteen. Luotan siihen. Jos ei tee, mielenkiintoa ei vaan ole riittävästi.
      Ikävä
      43
      614
    Aihe